Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Nå er det nok!

Om noen uker er det julebord. Jeg har egentlig med noen kjoler til det, men vil ikke kjøpe noe i den størrelsen jeg nå heller! Har ikke fått datoen enda så vet ikke helt når det er :) Men skal også ha julekonserter med koret i begynnelsen av desember. Jeg har aldri sunget i kor eller spilt noe instrument før dette er helt nytt for meg. Da vil jeg også se best mulig ut:)

 

Jeg har tidligere vært meget aktiv og har spist sunt i mange år. Jeg trene ofte 2xdagen, også meget harde økter. Trivdes meget godt med det også, og vil tilbake dit. Jeg bor nå langt hjemmefra og vil også overaske mine nærmeste når jeg kommer hjem til jul. Grunnen til at jeg har lagt på meg de eksta kiloene mine er stress. Det var ille, veldig ille. Så dette var en av grunnene til at jeg flyttet langt vekk (også pga jobb da). Jeg vet at om jeg bare kommer igang med treninger om morningene, kutter godisen som er ett helvete jeg må igjennom så går dette bra. Da får jeg bevist for meg selv og alle andre at det var stresset. Flytta fra stresset og det ordnet seg :D

 

Det er 5 1/2 uke til jeg skal hjem til jul, og jeg skal ned 10kg. Jeg vet det er mange som kommer til å reagere på dette og si at det er altfor mye på kort tid og at jeg enten kommer til å sprekke eller falle tilbake. Dere får tro og "vite" hva dere vil, for jeg vet at jeg vil tilbake til mitt gamle liv. Da snakker jeg ikke bare om klær, men treningsnivët, energinivået, sosial livet og alt det andre! Så det "å falle tilbake til gamle vaner" som mange sikkert vil si at jeg er i faresonen for å gjøre om jeg gjør dette for raskt, er for meg å falle tilbake til gamle vaner, men god treningsdisiplin og intensitet med sunne kostholdsvaner. For en så rask nedgang som eg å vil ha, må jeg gjøre en ekstra ting, og det er å kunne ut alt av "godis". Kommer til å skrive om alt mulig i denne tråden. Det må gjerne noen flere gjøre også. Jeg skriver litt i et par andrre tråder, kommer til å fortsette med det =) men her kan jeg skrive masse uten å føle meg "i veien"

 

Om det er noen som vil joine meg så er det supert! Trenger en støttespiller her, eller flere!

 

Kom gjerne med kommentarer om at jeg ikke kommer til å klare det også (med argumenter), det gir meg en ekstra "skal vise at jeg kan" :)

 

Skal veie meg tirsdag, det som er veiedagen min. Så får se da hva tallet skal være tirsdag 20 desember (skal hjem 23)

 

Johoooooooo!

-Mia123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Det der med at man skal gå ned sakte for at det er fare for at det ikke blir varig dersom man går ned fort tror jeg ikke gjelder for alle. I mitt eget tilfelle har det ikke vært noe forskjell på hvor raskt jeg har gått ned. Jeg har gått opp igjen uansett. Når det gjelder meg selv mister jeg motivasjonen hvis det skal gå så sakte, så jeg har bestemt meg for å gjøre det raskere. Sannsynligheten for at jeg skal nå trivselsvekt er nok større dersom jeg gjør det raskere og da er nok motivasjonen for å holde seg der også større.

 

Men 10 kg på 5,5 uker... Det høres temmelig heftig ut... Hvis du skal gå ned 2 kg fett pr uke tilsvarer det et kaloriunderskudd på 14000 pr uke. Jeg skal ikke si det er umulig, for det er det nok ikke. Men det skal MYE til. Og hvis du skal unngå å miste muskelmasse må du sørge for å få i deg massevis av proteiner og trene mye styrke.

 

Men vet du hva, det høres ut som du kan være en meget disiplinert dame og har mye guts, så jeg tror du kan greie dette... Og jeg skal jammen gjøre en ekstra innsats selv også. Hadde planer om å nå 60 kg til jul, men henger litt etter planen så har ennå 7-8 kg igjen der. Men med fullt fokus fremover nå tror jeg at jeg kan klare det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg var så vidt innom vekta i dag tidlig, den viste 78,3kg. Men siden jeg har reist og har mensen så håper jeg endel av det "detter av" av seg selv :) Kommer jeg under til 69kg så skal jeg være fornøyd. Jeg er vel kanskje litt annerledes enn mange der, ang mål. Det sies at man skal sette seg mål en "enkelt" kan nå. Men da tenker jeg bare at jeg enten har så god tid:P eller at hmm, kunne gjort mer. Nå setter jeg meg et mål som er skikkelig vanskelig, som krever fult fokus hver eneste dag for at det skal gå, og når jeg vet det, ja da skal jeg klare det:D

 

Du klarer de kg du vil frem til jul, om du vil nok hver dag. Tror du er litt som meg, så har trua på deg Nikcii! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er så enig! Man må ikke ha for enkle mål... Hvor er utfordringen i det? Blir ofte sånn for meg også at jeg føler jeg har så god tid at jeg ikke fokuserer skikkelig. Men et ordentlig mål gjør at jeg må ta meg sammen. I tillegg er det jo mye mer motiverende å tenke at jeg skal være 7 kg lettere om 5 uker, enn 2-3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror litt av greia er at man må sette seg mål som er realistiske ut i fra seg selv.

Hvis du vet at du er i stand til å trene beinhardt flere dager i uka, at det bare er snopet som er matsyndern, og du ikke har noe som er i veien for at du skal få det til framover: så er jo ditt realistiske mål mye høyere (evt lavere :D) enn målet til noen som har annet utgangspunkt! Kanskje ikke er vant til å trene, kanskje ikke er noe glad i grønnsaker, eller har etelleranna som gjør at slankinga må nedprioriteres litt i hverdagen.

 

Hvis jeg var deg ville jeg nok sett på cm mål også, i tillegg til kilo, sånn, jeg vet ikke hva du trener, men hvis muskelmassen skal rase oppover, så kan jo det ødelegge litt for at vektnåla skal rase nedover :)

 

Målet mitt er å komme med tre-fire kilo til fram til jul, og så de resterene ti kiloene fram til sommern neste år. Så jeg beregner meg god tid :) Jeg trente masse før jeg også, minst to timer om dagen, og da spiste jeg akkurat hva jeg ville, og var veldig komfortabel med livet.

Nå har jeg så tidkrevende studie, at hadde jeg ikke hatt hund å gå ut med hadde jeg nok bare søtti inne og lest = dårlig unnskyldning, jeg veit, men sånn er det nå.

Etter jul skal jeg begynne å trene kampsport igjen, så da håper jeg at vekta skal flytte seg litt fortere, jeg vil bare passe inn i de gamle draktene før jeg begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å bygge muskelmasse når man har stort kaloriunderskudd, så det er egentlig ikke så sannsynlig at muskelmassen vil øke så veldig på en sånn slankekur...

 

Men det er jo flott å måle cm også uansett. Noen ganger kan jo vekta stå i ro selv om man går sammen. Kan jo være at man har litt mer i mageinnhold eller at musklene holder på litt væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Du har helt rett Nikcii at det ikke blir lett å bygge så mye muskler når jeg skal ha så stort kaloriunderskudd! Men målet mitt er ikke å bygge muskler heller. Jeg har en ganske stor muskelmasse fra før, men ikke alle muskelfibrene er like effektive for øyeblikket:p Hvordan regner du ut kcal underskudd i forhold tilhvor mye vekt man skal ned?

 

Jeg skal ikke påstå at jeg klarer dette, men jeg skal hvertfall veie meg hver uke og stå der i desember før jeg skal hjem til jul og vite at jeg gjorde alt i min makt for å klare det! Jeg tar flere cm mål. Lår og midje hver uke, armer, legger osv hver mnd =) Om jeg kun har gått ned 4kg, men VET at jeg har gjort alt hver dag for å gå ned mer, eller at jeg har ett stort cm tap så er jeg fornøyd! Men jeg vet også at om jeg går ned 4 kg så har ikke jeg gjort alt jeg kan. Jeg er et stabeis og tåler endel smerte, da tenker jeg ang trening. Jeg er veldig glad i grønnsaker og frukt, problemet er at jeg altfoor glad i også sjokolade!

 

Det var tungt med treningsturen i dag, det ble 11,4km, hvorav 4,8 av de i motbakke med motvind! Deilig når jeg kom hjem igjen da :) Knærne tåler ikke så mye jogging, så må smøre meg litt med tålmodighet for å nå kcal forbruket jeg vil på trening :D

 

Blir visst ikke noe tur på meg før jobb i morra, stiv kuling og sludd er ikke været å ha morra trim i (ute). Så får holde meg til innetreningen i morgen.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte jo at målet ditt ikke var å bygge muskler, bare nevnte det pga det Snopet sa om at muskelmassen kunne komme til å rase oppover.

 

1 kg fett = 7000 kcal. Så i teorien er det altså sånn at når du har forbrent 7000 kalorier mer enn du inntar, så skal du være kvitt 1 kg fett.

 

Sjokolade er min store svakhet også. Har gjort en avtale med en venninne om full stopp fra i morgen og frem til julaften. Da er det litt enklere å holde seg unna.

 

Du det var litt av en treningsøkt da! Imponert :-) Er også fornøyd med egen innsats i dag. Kan tenke meg jeg har forbrent omkring 1000-1200 kcal på trening i dag :D Men jeg har nok dessverre inntatt litt for mange i dag så effekten blir nok ikke noe å skryte av...

 

Jaja, nå blir det 5 beinharde uker fremover med streng diett og mye trening! Supermotivert nå og blir veldig spennende om man får de resultatene man ønsker. Uansett er jo dette en vinn-vinn situasjon. Skulle jeg mangle 1-2 kg på målet så har jeg jo likevel oppnådd noe, og det er jo det som teller. Men jeg skal i alle fall gi alt for å greie det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tuuuuusen takk Nickii =)

Så bra at du er supermotivert, det er jeg også, og det hjelper enda mer at du er det :)

Så bra du fikk en god økt i går da!

 

Snopet, å klare de 3-4kg frem til jul og de resterende etter det står det stor respektav syns jeg=) Jeg er så "heldig" at jeg bare har meg selv å tenke på. Har vært singel i 6 år, og nå vil jeg få tilbke kroppen min lære meg å like deg også. Ang realistiske mål så funker det bare ikke på samme måte for meg. jeg vil heller sette 10 kg og klare 6kg, enn å sette 5 og klare det:p Noe av greia som jeg har nevt tidligere så er det noe med å kjempe det jeg kan hver dag. Setter jeg 4 el 5, så er det "enkelt" og da skerper jeg meg ikke, og da klarer jeg ikke 3kg engang.. Ja jeg veit denna hjernen min funker nok ikke helt slik den burde!

 

Jeg har gått med pulsklokka helt siden jeg begynte på jobb i dag, skal avslutte å sette ny når jeg drar på trening og fortette etter trening. Er spent på hve jeg egentlig bruker i løpet av en dag.. Skal ha på den klokka flere ganger i løpet av denne uka (hele dagen) for å kartlegge litt..

 

Tror kanskje jeg må områkere litt med treningene denne uken... Hadde planer om en skikkelig styrkeøkt på bena i dag, men har blitt såå støl! Så får flytte den til onsdag tenker jeg. Får komme meg ut i stormen til trening og se om romaskinen er ledig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Da var treningen for i dag unnagjort også, håper jeg kommer meg opp til morra treningen i morgen tidlig :) Har vært så utrolig trøtt både i går og i dag..

Glemte å veie meg i dg tidlig.. Veide 78 blank i går, så får vl gå etter det kanskje :) Nå er datoen for julebordet satt også, 2 desember!

 

I går ble det 5km på romaskin og ndl styrke, i dag ble det intervaller på mølla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har vært på kurs denne uka og fått inn litt for mange kalorier i forhold til ut. Men heldigvis ingen effekt på vekta. Godt å ha det overstått.

 

Det er ikke rart du er trett. Det er hardt for kroppen å trene så mye som du gjør. Når man har underskudd på kalorier er det ekstra viktig å få nok søvn. Og man trenger gjerne mer søvn når man slanker seg enn ellers. På dette området er jeg håpløs selv. Sier hver morgen at "i kveld skal jeg legge meg TIDLIG". Men når kvelden kommer haler jeg ut og det blir for sent.

 

Nå skal jeg ta tak i dette her å komme meg i seng tidligere. Var flinkere tidligere i høst, og da synes jeg alt gikk mye bedre.

 

Har kun hatt to lette treningsøkter denne uka, men i dag blir det en knallhard styrketrening, og i morgen satser jeg på spinn. Og får få inn et par timer i løpet av helgen også, så blir det nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det er alltid så vanskelig når man er på kurs! kurset jeg var på i oktober kom jeg faktus ut av med vekttap, helt utrolig, men kurset denne gangen (forrige uke) kom eg ut at med +2,1. Et todagerskurs hvor jeg fikk til en treningsøkt på treningsstudio men matveien gikk SKIKKELIG skeis. Så bra at du kom fint ut av det dennegangen :)

 

Det med søvn er så riktig! Tida går så fort bare.. Var veldig nære på å bare ta hjemmetrening i dag, men så du hadde skrevet du skulle ha deg skikkelig styrkeøkt og fany ut at jeg måtte innom idrettsahallen (det som er treningssenteret her i bygda), så takk for det! Fikk en god økt på mølla. Testa litt grenser i dag. Klarte å løpe i 20 sekunder på 20 km/ på mølla uten å holde, 25 med :) Så skal helt klart klare å pushe litt grenser med kortintervall fremover. Kan ikke ta for mye for da ryker kneet, noe som vil gjøre det om mulig enda vanskeligere å nå et allerede NESTEN uopnålig mål, hehe. Fikk til en 20 min økt hjemme etterpå. Første dagen med 30days shred av Jillian som er med i Th Biggest Looser hvr du ser på det. Blir spennende!

 

Den vekta mi er helt håpløs. Jeg kjøpte den i august og allerede streiker den ;( Trodde det bare var battriet som måtte byttes men virker ikke slik.. Så får se hvor ofte jeg får veid meg fremover. Målebåndet har jeg hvertfall. Veide 78,3 på lørdag 77,8 på mandag. Det kan gå veien, fy fader det blir tøft! Men liker det :)

 

Du får fortelle hvordan treningen går fremover da! Nå må jeg i dusjen, så tannpuss før senga kaller hehe. Får komme deg i seng snart du også!! God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trening veldig sent i går. Men det ble en riktig god økt.

 

Dessverre førte det til at jeg kom meg sent i seng også, så i dag fungerer jeg ikke helt optimalt. Men det er fredag, så det overlever jeg :-)

 

Irriterende med en badevekt som ikke fungerer som den skal. Jeg er helt avhengig av å veie meg. Vet de sier man ikke skal gjøre det hele tiden. Men jeg liker å ha kontrollen og se at det går riktig vei. Blir mer motiverende for min del. Og går det feil vei ser jeg det med en gang og vet at jeg må skjerpe meg.

 

Har som mål å veie 66,5 på tirsdag. Var 67,3 i dag.

 

Spinning i dag, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så bra du hvertfall fikk en god økt! I går sovnet jeg på sofaen og ble heeeelt fjern. Skule tatt meg sammen etter idol og tatt en liten økt, men det gjode jeg ikke. Det blir beinhard treing i helgen hvertfall! Jeg har veid meg så å si hver dag, ikke hengt meg opp i det, men finner på den måten ut hva som fungerer og ikke. Vet jeg kanskje veier litt mer dagen etter en beinhardtrening fordi kroppen tydelig holder på mer veske. Det er slike ting jeg har lært ved å notere vekt hver dag og over noen uker sett tydelig hvilke dager jeg har veid litt mer men totalt gått ned i vekt:p Så ja, veldig kjipt med den vekta!

 

Målebånd har jeg jo, så må bare henge meg mer på det.. grr.. nå skal jeg en liten tur på butikken, etter det er trening!! 5km romaskin, og 30days shred med jillian (ca 25 min), får se om det er noe energi igjen etter det, hehe.

 

66,5kg ja, gleder meg til jeg er der :) litt dumt av meg å sette så ål med vekt når det er cm sióm egentlig teller, men har ikke så erfaring med det, derfor vet jeg ikke hva som er lite, normalt, mye å klare å gå ned i løper av en avgrenset tidsperiode. Lykke til med treing og mat i helgen da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Forrige helg bestemte jeg meg for å sette meg høye mål. Ganske mye som skal til for å klare å gå ned så mage kg på så kort tid.

Her er en liten oppsumering av uka, både positivt og negativt

Det som må bli bedre:

-Jeg satt at jeg skulle drikke 2-3 liter vann daglig, stort sett gått greit, men ikke fredag og lørdag. Skjerpings!

- Trening, morratrening, hvertfall en liten luftetur før jobb. Treingen ellers har stort sett gått bra. Siden jeg rota bort mobilen ble det ikke morra rening (ingen vekkeklokke) fedag. Desverre ble det ikke trening på ettermiddagen heller (burde fått til en økt etter idol selv om jeg sovna). Må være strengere, om jeg skal klare dette! Lørdagstreningen ble ikke som plamlagt siden jeg kom meg inn i hallen, stengt. Alternativet ble nesten like bra.

- Det var salg, og dum som jeg er kjøpte jeg kvikklunsj til 40% og alle 400g er borte, IDIOTI!

 

Dette er bra og må fortsette:

- Intensiteten på øktene jeg har hatt, både i hallen og hjemme.

- Loggføring av mat og treing

- "Middag" i lunsjen. Dette har ikke vært så lett, men må bare være streng. Mer kcal tidligere på dagen, minske utover dagen.

- Gått til og fra hjemmebesøk osv

 

Det blir tøffe uker freover med ektraøvelser med koret før konserter, men må bare planlegge bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt med en oppsummering!

Får ta en jeg også :-)

 

Forbedringsområder:

- Drikke mer vann... Dette er jeg ikke noe flink til...

- Være tøffere med hensyn til inntak av kalorier

- Hverdagsaktiviteten må opp. Sitter litt for mye i sofaen mellom treningsøktene.

- Gå å legge meg tidligere om kvelden!

 

Fungerer:

- Treningen. Intensiteten og hyppighet har vært god.

- Rutine på måltidene (Bortsett fra de to kursdagene)

 

Var nå dette jeg kom på i farten... Er spent på veiing nå på tirsdag. I helgen har jeg fått en sniktitt på 66-tallet, så er spent på om jeg greier 66,5!

 

Trente spinn i går og styrke i dag. Har fått vondt i en skulder, så det ble ikke så hardt på armene, men fikk gjort noen øvelser likevel. Stort sett fornøyd med helgen. Mulig litt for mye mat i dag, men ikke noe usunt, så overlever nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Grrr.. Først streiker vekta, nå vil ikke pulsklokka funke heller.. GRRRRRR! Ååååå!!! Jeg er avhengig av de målemekanismene får å kunne nå et så beinhard mål jeg satte meg!

 

Nå gjelder det bare å putte denna irritasjonen til side for i i kveld og natt, og ta den frem når jeg skal trene i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig... Kanskje all treningen medfører at du blir elektrisk oppladet og stråler ut et eller annet som får elektroniske artikler til å gå i stå, hehe!

 

Jeg gikk ned 1 kg denne uken. Fornøyd med det ettersom jeg har hatt to kursdager også. Målet til neste tirsdag er ned 1,3 så jeg havner på 65 blank :-)

 

Jeg har på 10 uker nå gått ned 7,7 kg. Det er jeg rimelig fornøyd med selv om det er 2,3 kg unna målet. Skal nå greie noen kg til før jula kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hehe, likte kommentaren om elektrisk oppladet :) Fikk hvertfall trent i dag tidlig, ikke så lenge, men effektivt! Så var det kortøvelse nesten rett etter jobb og kommer derfra nå, derfor ble det med morratrening.. I morgen skal vi bort å høre på konsert så blir bare morratrening da også.. Må være ekstra påpasselig med maten da, ikke så lett på reisefot, men ikke umulig!

 

Det med å legge seg tidligere skal jeg også satt på lista mi nå.

 

Kjøpt ny vekt, den viste 77,6 i dag. Vet ikke helt hva jeg skal tro om det, men det er hveetfall utgangspunktet med denne vekta.

Det er ak 30 dager til jeg drar hjemover torsdag 22 des. Hvor mye klarer jeg å gå ned?? Dette vet jeg ikke enda, men skal gi alt!

Og ikke minst, hvor klarer jeg å holde den i jula? JA!! (max opp 1 kg fra 22 des-2jan!)

 

Dette blir spennende!

 

Du skal være veldig fornøyd med 1kg ned, MED kursdager;) Stålende!

Jeg skal gjøre det som står i min makt for at jeg skal se 75tallet på vekta neste uke :)

Jeg ligger jo hakk i hel med deg nesten (bare 10kg etter deg,hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du veier ti kg mer enn meg betyr nødvendigvis ikke at jeg har kommet lenger enn deg... Jeg er nemlig ikke så høy, så selv om jeg "bare" er 66,3 kg har jeg likevel en ganske høy bmi. 28,3... Jeg har som mål å gå ned til 50 kg og da ende opp med en bmi på 21,4. Tror det kan passe meg fint. Det betyr at jeg må ned 16,3 kg til.

 

Jeg er forresten 153 cm høy (eller lav). Antar du er noen cm høyere. Det er jo som regel de aller fleste :)

 

Hvor mye kan man gå ned på 30 dager... For meg selv har jeg jo håpet å komme meg ned til 60 kg. Det betyr en nedgang på 210 gram pr dg. Det skal mye til for å greie det... Realisten i meg sier at jeg kan greie rundt 4 kg. Men jeg må jo forsøke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hehe, jeg er 163, har nå en bmi på 29,2.. I følge den så er min idealvekt 55,1 kg, men det tror jeg faktisk blir litt lite. Men mellom 58 og 61 tror jeg passer kroppen min bra=) Det viktigste er at jeg kommer inn i gamleklærne (har noen skikkelig gamle som jeg har tatt vare på!) Ellerdvs, at jeg føler meg vel. Tror jeg når det en stund før 55kg:)

 

Det ble 5km på romaskin, men gosh det var ikke lett i dag, det brant i ryggen og hender etter 1,5.. Ble shred i tilleg da=) maten har gått bra, skorter litt på vannintak. Sengetid går nesten bra.

 

Bare to arbeidsdager igejn før helg! Dvs bare to morratreinger! Men da må jeg komme meg i seng nu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at med en vekt på 55 kg vil du være tett opp mot grensen for undervektig, så jeg tror du har ganske rett i at det blir litt lite. Normalvektsområdet ditt er mellom ca 53,5 og 66,5 kg. Idealvekten skal visst være på 22,som gir en vekt på 58,5. Det stemmer jo i og for seg med det du føler blir riktig også.

 

Men alle disse tallene betyr jo egentlig ingenting. Det som betyr noe er jo som du sier, at man føler seg vel.

 

Jeg har aldri vært slank/normalvektig. Begynte å legge på meg som tenåring, og derfra gikk det bare en vei. Så i grunn aner jeg ikke hvilken vekt jeg kommer til å ende på som jeg kan føle meg vel i. Sammenligner meg litt med andre på samme høyde, og tar litt høyde for ulik kroppsbygning, og tenker da at rundt 50 kg er passe. Men kan godt hende jeg er fornøyd før det eller at jeg må ned ennå litt til. Det får man ta som det kommer. Men synes 50 kg er et greit mål å jobbe mot.

 

Du er jammen flink til å trene. Vet ikke om du bruker hansker når du bruker romaskin, det gjør jeg og synes det er mer behagelig for hendene da. Jeg har hatt to økter denne uka. 1 spinntime og 1 styrketreningsøkt. Men det har vært to gode økter. Så har jeg vært nokså flink å hatt mindre sofatid også.

 

Jeg er fortsatt elendig på vann og søvn, huff! Hvordan skal man klare å endre de dårlige vanene sine...

 

Men 66 blank i dag :-) Det er 1 kg igjen til jeg har nådd mitt andre delmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjamei!

Jeg krøller det til for meg selv. Lørdag ble det utskeielse med vin, ost og kjeks. Har ikke regnet ut totalen, men tror ikke det ble så kjempehøyt... Var faktisk nede i 65 blank i går morges, men i dag var den oppe på 65,9!! Tror jeg har en del vann i kroppen.

 

Denne uka blir tung! Reiser bort i to dager. Og har en bursdag i husstanden, så da blir det baking når jeg kommer hjem... Jeg er flink til å planlegge at jeg ikke skal spise noe eller smake underveit, men ender alltid opp med å gjøre det likevel... Så kanskje jeg bare skal inngå et kompromiss med meg selv... Ikke smake underveis, men jeg får lov å ta et lite stykke av en av kakene etterpå. Nyte den og uten dårlig samvittighet :D

 

Når jeg ser på forrige ukes oppsummering, må jeg si at denne blir veldig lik. Jeg har blitt noe flinkere til å få opp hverdagsaktiviteten, men ellers er jeg treg å komme meg i seng om kveldene. Og foruten lørdag har jeg i grunn vært flink med kaloriinntaket! Vann, vann, vann... Det må jeg virkelig sette fokus på nå...

 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Usjamei kan du si ja.. samme her.. Trening var bra man-onsdag, INGEN trening torsdag og fredag, men lørdag og søndag var bra! enda bedre i dag! Datt helt av lasset ang mat på fredag, bakte muffins, GRRR..

 

Dvs at treningen de dagen jeg trener er bra, men må jobbe for torsdag og fredag, de samme dagene som forrige uke :D uff..

Vann ja, må bli flinkere, litt flinkere med søvnen må jeg bli, men funnet en løsning på noe av treningen. Flyttet morratreningen til rett etter jobb (på jobb). Også kveldstrening senere.

 

I dag ble det 25 min intensivtrening etter jobb. Hjem og slappe av, 2t mer jobb så rett opp i idretshallen med 5km roing, ny pers 23min11sek:D

 

Uka blir tøff med tanke på at det er ekstraøving med koret så mindre trenings/avslapningstid OG ikke glemme julebordet på fredag med julebuffet.. :/ Må holde meg unna bakevarer i helgen!

 

Så bra at du nærmer deg andre delmål!! Jeg vet ikke om jeg ser mitt delmål før jul, men jobber hardt mot det! Jeg trener mye for jeg liker å være aktiv. Har som sagt tidligere vært meget aktiv og vil tilbake til det. Jeg pleier å bruke hansker, men hadde ikke de sist.. hehe.. Oppsummering kommer i et eget sitat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Gode ting:

Intenisteten på trenigsøktene som blir utført

Bedre veske inntak

Bedre med søvn

 

Forbedringspotensiale:

Enda mer vann

flere trningsøkter (kondisjon)

Enda bedre leggevaner (søvn)

Mat (mot slutten av arb uka)

 

Blir spennende med veiing i morgen, vet med sikkerhet at den ikke blir veldig bra, men VET at den må ha gått ned hverfall!

 

Masse lykke til med dager bortreist og ikke minst gjennomføring av bursdag :D

Skal bare se ferdig 71 nord og en kjapp dusj, så er det natta :)

Så "snakkes" vi snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...