Gå til innhold

Veien til et lettere liv


Anbefalte innlegg

Gjest Tonetrall

Koselig å se deg Queen. Gratulerer med flott nedgang ;) Det har du fortjent.

 

Ellers er dere kjempeflinke her. Jeg var nok ikke så flink i går :huh: Ble litt for stor lunsj og litt for stor middag på restaurant. Er fortsatt ikke noe særlig flink de dagene jeg er opp i 3-4 tida på morgenen :angry: Nå er det iallfall 3 dager med normal morgen, så det gleder jeg meg til. Blir litt lite trening denne uken også, men slik er det bare med lange jobbedager.... Håper gåingen på jobben redder litt.

 

Men ellers masse vann og ingen søtsaker :) Så litt fikser jeg da.

 

Ha en super kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Du klarer deg bra Tonetrall :) Det ble en MEGET kort treningsøkt i dag, 10 min på mølla, 5min hoppetau og 15 min styrke.. Så var det hjem.. Sliten etter 11 t arbdag og ingen mulighet for mat etter lunsjen kl 12 (ferdig da).. Men har planer om en skitur i morge, dvs hvis været tillater det.. Så en tur i badstue etter det :D

 

Masse vann og ingen søtsaker her heller ;) HAr tenkt ut neste ukes utfordring også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

I dag var jeg på førstehjelpskurs, og da ble det pizza i lunsjen, det eneste alterbativet var å stå over lunsjen og det gjorde jeg ikke. Så får bøte på det med skitur både i dag og i morgen ;) Driver å prepper skia nå! Det er jo fremdeles litt lys ute :D ikke at det holdet til jeg er ute av døra her, men det hjelper på humøret og energinivået :)

 

God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Vi hadde ein fint tur til byen på torsdag, det blei litt pizza til lunsj. Ellers var det som det skulle. Igår laga eg pizza til kveldsmat til oss, vekta held seg stabilt litt over vekta på tirsdag. Det har ikkje blitt gåturer denne veka.

Får prøve å rette litt på det i kommande veke, jobbar heile veka og skal jobbe natt til helga og.

 

 

Det er jo fastelaven, men ungane mine er ikkje begeistra for krembollar (men ein skillingsbolle seier dei ikkje nei til) :)

 

Ha ein fin søndag jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Her er det siste jobbedag og jeg kan slå fast at disse dagene har "gått rett åt skogen"

:huh: Har et håp om jeg ikke har gått opp, men har iallfall ikke gått ned ;) I morgen begynner jeg på min lavkarbo diett igjen. Trenger en forandring :)

 

Skulle gjerne ha en fastelavensbolle i dag, men tror ikke jeg får tak i det :P Kanskje like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Var innom og logga maten, og tenkte jeg fikk stikke innom her også. Har spist 2 boller i dag, og de var deilige. Jeg elsker alt som heter kaker og gjærbakst. :rolleyes:

Nå spiser jeg kålrot og drikker vann. Må jo få litt balanse i regnskapet. Ellers går det veldig bra med trimmen, 10 poeng denne uka. betyr det at jeg kan dra med meg 3 av de over til neste uke, tro :P

I tilfelle jeg blir lat?

 

Jeg har gått turer. Det er den trimmen jeg liker best. det var blåtime med stjernedryss da jeg gikk, så vakkert, så vakkert. Tenk så heldig jeg er som kan bare gå tur ut i naturen. Det er deilig det.

 

Ha ei god uke, alle sammen. Jeg skal på kurs i morgen kveld. Da spørs det hvordan ståa er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det siste jobbedag og jeg kan slå fast at disse dagene har "gått rett åt skogen"

:huh: Har et håp om jeg ikke har gått opp, men har iallfall ikke gått ned ;) I morgen begynner jeg på min lavkarbo diett igjen. Trenger en forandring :)

 

Skulle gjerne ha en fastelavensbolle i dag, men tror ikke jeg får tak i det :P Kanskje like greit.

 

Trur det har gått litt på skogen her og du. Har spist skillingsbolle og du verden så godt det var. Det er lenge siden eg har bakt det, og det skjer (heldigvis) ikkje kvar veke/måned eg lagar det.

 

Ka e da so feila meg og deg Tonetrall?? Vi skulle vore naboar slik at vi kunne helde kvarandre i øyra. (vi treng det visst)

Har ikkje dei store utskeielse planane i kommande veke og må berre vere stanhaftig skal det gå rette veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Var innom og logga maten, og tenkte jeg fikk stikke innom her også. Har spist 2 boller i dag, og de var deilige. Jeg elsker alt som heter kaker og gjærbakst. :rolleyes:

Nå spiser jeg kålrot og drikker vann. Må jo få litt balanse i regnskapet. Ellers går det veldig bra med trimmen, 10 poeng denne uka. betyr det at jeg kan dra med meg 3 av de over til neste uke, tro :P

I tilfelle jeg blir lat?

 

Jeg har gått turer. Det er den trimmen jeg liker best. det var blåtime med stjernedryss da jeg gikk, så vakkert, så vakkert. Tenk så heldig jeg er som kan bare gå tur ut i naturen. Det er deilig det.

 

Ha ei god uke, alle sammen. Jeg skal på kurs i morgen kveld. Da spørs det hvordan ståa er...

 

All trim er ein god bonus å ta med seg Queen, du har vore flink denne veka so var. Det er deilig å komme seg ut på gåturer, og vi er heldige som har flott natur rett utafor døra.

 

Håper det går bra på kurset i morgon, kom gjerne innom og fortell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Trur det har gått litt på skogen her og du. Har spist skillingsbolle og du verden så godt det var. Det er lenge siden eg har bakt det, og det skjer (heldigvis) ikkje kvar veke/måned eg lagar det.

 

Ka e da so feila meg og deg Tonetrall?? Vi skulle vore naboar slik at vi kunne helde kvarandre i øyra. (vi treng det visst)

Har ikkje dei store utskeielse planane i kommande veke og må berre vere stanhaftig skal det gå rette veien.

Tror kanskje vi har holdt på for lenge uten at vi egentlig har bestemt oss, motivert oss eller skjerpet oss? :) Føler jeg har gjort det, men det varer liksom bare en uke i slengen - og neste uke er det opp igjen. Kjenner jeg er dritlei av dette, men greier ikke (tydeligvis)å komme i riktig modus :angry:

 

Men vi skal ha for å ikke gi opp :D Derfor så endrer jeg litt kostholdet igjen og kjører lavkarbodiett. Prøver å ser om ikke det kan funke litt bedre.

¨

Nå får jeg kaste med i husvasking. Skal gå på skøyter med noen venner og avslutte med lønningspils etterpå. Ha en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje vi har holdt på for lenge uten at vi egentlig har bestemt oss, motivert oss eller skjerpet oss? :) Føler jeg har gjort det, men det varer liksom bare en uke i slengen - og neste uke er det opp igjen. Kjenner jeg er dritlei av dette, men greier ikke (tydeligvis)å komme i riktig modus :angry:

 

Men vi skal ha for å ikke gi opp :D Derfor så endrer jeg litt kostholdet igjen og kjører lavkarbodiett. Prøver å ser om ikke det kan funke litt bedre.

¨

Nå får jeg kaste med i husvasking. Skal gå på skøyter med noen venner og avslutte med lønningspils etterpå. Ha en god dag.

 

Ja, du skal sjå på det. Prøver å tenke litt heile tida på kva eg puttar inn. Det er jo greitt å skeie ut ein gong i blant, berre det ikkje blir heile tida.

 

Prøver å tenke litt på kva slagplan eg skal legge. Det funkar fint å legge om til berre lavkarbo, eg får tenke litt :)

 

Held på å lage pizzabollar til ungane, dei skal på skitur det to neste dagane og då er det greitt å ha med seg noke som er lett å ta til.

 

 

Vi snakkes uansett korleis vekta er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ja, du skal sjå på det. Prøver å tenke litt heile tida på kva eg puttar inn. Det er jo greitt å skeie ut ein gong i blant, berre det ikkje blir heile tida.

 

Prøver å tenke litt på kva slagplan eg skal legge. Det funkar fint å legge om til berre lavkarbo, eg får tenke litt :)

 

Held på å lage pizzabollar til ungane, dei skal på skitur det to neste dagane og då er det greitt å ha med seg noke som er lett å ta til.

 

 

Vi snakkes uansett korleis vekta er :)

Ja, det gjør vi. Jeg tenker at jeg fortsatt SKAL ned i vekt til sommeren og prøver å tenke over hva jeg spiser og er flink, men så skeier jeg ut og jeg greier ikke hanke meg inn igjen før etter flere dager.

 

Nå er lavkarbomat i hus og i dag føler jeg at jeg er tilbake i sporet igjen. Det er denne forb... jobben som ødelegger hele tiden. Det var kanskje litt lettere med lavkarbo på jobb, så derfor forsøker jeg.

 

Skal vi ikke prøve å komme i mål til sommeren da? :huh:

 

Veier kanskje meg på onsdag, for jeg får ikke veid meg før neste onsdag. Da kan det like godt gå 8 dager denne gangen :)

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja dere SKAL ned i vekt til sommeren!!!!! :ph34r: Jeg tillater ikke noe annet :D Jeg skal hvertfall ned!

 

Denne uka har jeg vært meget flink med treningen men har ikke hatt energi til å passe så mye på maten. Egentilig syns jeg det er litt greit, for har igrunn kjørt knallhardt siden nyttår, og skal etter uka som har vært kjøre på knallhardt frem til påske før jeg tar en ny litt roligere uke med tanke på at ikke alt skal handle om vektnedgang :) Det har vært mye stress med jobb, leilighet osv som jeg ikke har klart å koble ut fra.. I tillegg så begynner jeg kanskje å bli mer enn bare betatt av denne gutten (eller mannen :rolleyes: )som jeg nevnte for en liten stund siden : :wub: slikt er jo hvertfall å bli gal av ! :blink: hehe

 

Jeg må jo si at jeg ser tendensen deres til å være veldig flink en uke også dabber det ut neste uke.. :unsure: Det er jo fryktelig trist egentlig! Syns dere skal ta en skikkelig oppvask med dere selv for å finne ut hvorfor dette skjer? Sette opp en plan for hvordan dere skal endre det.

 

Så er det en ting jeg syns dere skal tenke dere om godt på.. "Alle små endringer er et steg i riktig retning" er noe som ofte blir brukt, det er mye sant i det. MEN Vaner er vansklige å endre og det må ofte litt mere drastiske ting til for å komme ut av onde sirkler.. Og dere VET at jeg har rett i det..

 

Før jeg kom inn her på vektklubben var det meget få jeg hadde sagt fra til at jeg prøvde å gå ned i vekt.. Nå så er det ikke så mange jeg har rundt meg til dagelig, bor også på et veldig lite sted. Men jeg har sagt det til (hvertfall noen av) de jeg jobber med at jeg vil ned i vekt, trenger å spare knærne mine og at nå har jeg bestemt meg. Det gjør det lettere å stå over kakaer og div når det tas med til lunsj. Er ikke like klar for å fortelle gutta boy det (de jeg er med hver helg) men har fortalt de at jeg har en avtale med ei venninne om nulltoleranse for godis osv hvertfall frem til påske! Ja, så selv om jeg nå kan ha fryktlig lyst på noe av det som står på bordet fredagskvelden forran TVn så kan jeg jo ikke spise, for da vil de se at jeg bryter avtalen, og DET er værre faktidk enn å skrive det til Nickii her inne som har fått meg m på det. derfor har jeg klart meg såpass godt som jeg har. Jeg har også fått litt skrekken fordi jeg har sett og lest om så mange her nne som har vørt her i så mange år og fortsatt sliter med de samme kg egentlig. Det bare skal ikke skje med meg. Det er opp til dere selv desverre, ingen andre kan dra lasset for dere. Dere klarer jo enda å finne motivasjon, BRUK DEN!!

 

Stikkord er altså VILJESTYRKE for FORANDRING!! :D

 

Og jeg gir dere NOK ET SPARK BAK!! Og denne gangen litt hardere enn sist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Skal vi ikke prøve å komme i mål til sommeren da? :huh:

 

Ikke prøve, men GJØRE :D

 

Dere kan jo! Det vet dere jo, og jeg også, enda jeg har jo ikke"kjent" dere lenge. Dere har jo bevist det for dere selv tidligere!

 

Btw, forandringen du snakker om er super ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mykje god lesing i det du skreiv Mia.

 

Eg har heller ikkje fortalt til mange at eg prøver å komme ned i vekt. Det er vel noken av dei eg jobba med som veit det, men ikkje fleire.

Bur også på ein liten plass.

 

Litt god ide med det du skreiv, så no skal eg seie til dei her heime at eg har inngått ein avtale om å ikkje ete gotteri. Men skal og seie at eg skal ned i vekta for at den nye buksa mi ikkje skal sitte aldeles støpt på. ( ei Norrøna falketindbukse, litt for dyr til å ligge i skapet)

 

Kjem til å fokusere på maten og vil innføre litt styrkeøvelsar litt etter litt. Hadde avtale med ei god venninne i fjor om styrkeøvelsar, vi la til nye for kvar veke og/eller bytta ut andre. Veldig inspirerande. Så kanskje eg får inngå ein slik avtale med ho igjen :)

 

Det er sikkert veldig lite inspirerande for deg Mia at vi går ned ei veke for så å gå oppatt veka etter. Får ikkje håpe at vi skremmer deg vekk, ein skjennepreik i ny og ne treng vi heilt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonetrall

02. jan: 84,2 kg / 545 cm

09. jan: 83,4 (-0,8) / 533,5 cm (-11,5)

16. jan: 82,8 (-0,6) / 528,0 cm (-5,5 tot. 17)

23. jan: 82,6 (-0,2 tot: -1,6)/ 524,5 cm (-3,5 tot 20,5)

07. feb: 83,6 (+1,0 tot. -0,6)/ 533,5 cm (+9,0 tot 11,5)

14. feb: 82,4 (-1,2 tot. -1,8(/ 526,5 cm (-7,0 tot 18,5)

 

mia123

03. jan: 76,8 kg/ 533,5 cm

10. jan: 75,5 (-1,3) / 519,5 (-14,0)

17. jan: 74,5 (-1,0) / 517,0 (- 2,5)

24. jan: 74,0 (-0,5) / 510,0 (- 7,0)

31. jan: 73,8 (-0,2) / 507,5 (- 2,5)

07. feb: 72,6 (-1,2) / 507,5 (standby)

13. feb: 73,7 (+1,1) / 505,5 (- 2,0)

 

Fjellgeita

03.jan: 76,9 kg /521 cm

10.jan: 76,9 kg (-0.0)

17.jan 75,6 kg (-1,3)

24.jan 75,5 kg (-0,1)

31.jan 76,4 kg (opp900 gram)

07.feb 76,4 kg (det samme som forrige veke)

14.feb 76,0 kg (ned 0,4) 502( - 19 cm)

21. feb 76,8kg (opp 0,8)

 

Buldre

10.jan: 72,2 kg (tot.-5,8)

17.jan: 73,6 kg (+ 1,4)

24.jan: 72,6 kg (-1,0)

31.jan: 72,4 kg (-0,2)

07.febr: 72,6 kg (+0,2)

 

MammaLinnR

02. jan: 78,6 kg

09. jan: 77,1 (-1,5)

20. jan: 75,6 (-1,5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

@mia;

Du har god grunn til å skjenne på oss og gi oss en spark bak :angry: Prøver å gi meg det selv hver dag. Og som du sier; det er opp til oss selv. Du har rett i alt du skriver. Problemet mitt er å få hjernen til å skjønne alt dette. Jeg kan alt i teorien og det er også lett i teorien, men utførelsen er mye verre. Ja, finne ut hvorfor og endre det er svaret, men akk så vanskelig. Har man prøvd mange varianter i mange år tar man ikke seg selv på alvor til slutt, og man tror heller ikke på seg selv.

 

Min endring denne gangen er altså å legge om på kostholdet. Jeg kommer faktisk også til å kutte litt ned på trening. Det funker best for meg, både pga mindre stress, trenger hvile og blir mindre sulten. Kommer til å ha ca en PT time pr uke, og i tillegg ca 2 saltimer. Resten kommer til å bli spaserturer ute. Jeg kommer ikke til å nekte meg sjokolade, for det funker ikke for meg likevel :) Men det skal være mørk sjokolade og kontrollert. Følger jeg lavkarbo 100% så kan jeg ikke spise sjokolade, kokosboller, etc. Dermed er svaret der. Om jeg avtaler 100% lavkarb frem til påske, og så overgang til mer karb i lavkarbodietten min.

 

Jeg sier fra til alle på jobben at jeg slanker meg, for vi slanker oss alle sammen hele tiden :) Det hjelper dermed ikke for meg.

 

Takk for at du gidder å skrive inspirerende og flotte innlegg til oss. Trenger flere av de om vi skal få troa "på oss selv".

 

Så dermed sier jeg; Jeg SKAL i mål til sommeren B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein nydelig fin dag her vest :) Har jobba i heile dag, og skal fortsette med det no etterpå og.

Spiste 2 skiver til frokost, grøt (lavkarbo) til lunsj og ein god omelett no til middag + 8 dl vatn. Tok meg ein dusj etterpå, steig oppå vekta og eg vog det samme som i dag tidlig altså 76,8.

Skal ta ei "kontrollmåling" i mårra tidlig, for egentlig så skulle vekta vore høgre no med "full" mage enn med tom mage idag tidlig.

 

Vi får sjå(vekta får vise :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Då har vi ein avtale då, og visst vi er flinke så kan vi satse på ei felles belønning :):D

Ja det hadde vært koselig :) Dette SKAL vi greie. Vi må vise Mia at vi er til å stole på ;)

 

Veier meg i morgen. Kanskje det er bedre resultat allerede i morgen for deg? Da har du jo å glede deg til tirsdag da iallfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei igjen!

Jeg er veldig glad for at dere tar imot spraka mine med åpne armer :D da er det inspirerende å skrive inspirerende innlegg ;) Jeg kommer til å holde meg her inne til jeg er sikker på at dere har nådd målene deres jeg ;) hehe! Skal jo tross alt nå mitt eget også :rolleyes:

 

Jeg rakk rett og slett ikke å veie inn i dag tidlig, så må slenge meg på Tonetrall og gjøre det i morgen, sorry Fjellgeita.. Det er jo ny uke, og det vil si ny utfordring!

 

HVER DAG denne uken: 30 situps, 10 parmhevinger og 10 knebøy!

Kan deles opp i 10x3 og 5x2, men skal gjøres i en omgang.

 

Gleder meg veldig til å følge dere fremover nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg er veldig glad for at dere tar imot spraka mine med åpne armer :D da er det inspirerende å skrive inspirerende innlegg ;) Jeg kommer til å holde meg her inne til jeg er sikker på at dere har nådd målene deres jeg ;) hehe! Skal jo tross alt nå mitt eget også :rolleyes:

 

Jeg rakk rett og slett ikke å veie inn i dag tidlig, så må slenge meg på Tonetrall og gjøre det i morgen, sorry Fjellgeita.. Det er jo ny uke, og det vil si ny utfordring!

 

HVER DAG denne uken: 30 situps, 10 parmhevinger og 10 knebøy!

Kan deles opp i 10x3 og 5x2, men skal gjøres i en omgang.

 

Gleder meg veldig til å følge dere fremover nå :D

 

 

Den er grei,akkurat det eg trengte og denne skal eg holde+ snopefri+ vatn. Som eg skreiv tidligare så var eg inne på tanken om å begynne påan igjen med styrketrening. Litt oppstramming her og der gjere seg, samt skriftlige oppstrammingar :D (når det trengs)

Serverte nett kallen skillingsbollle og sa at eg skulle ikkje ha :D

No skal eg sy igjen.

 

Gleder meg veldig til å ha deg med i fortsettelsen Mia. k020.gif

 

Tonetrall: Vi må ikkje skuffe vår "personlige motivator"

 

Nei, no får eg bort å gjere dagens "lekse" n050.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Den er grei,akkurat det eg trengte og denne skal eg holde+ snopefri+ vatn. Som eg skreiv tidligare så var eg inne på tanken om å begynne påan igjen med styrketrening. Litt oppstramming her og der gjere seg, samt skriftlige oppstrammingar :D (når det trengs)

Serverte nett kallen skillingsbollle og sa at eg skulle ikkje ha :D

No skal eg sy igjen.

 

Gleder meg veldig til å ha deg med i fortsettelsen Mia. k020.gif

 

Tonetrall: Vi må ikkje skuffe vår "personlige motivator"

 

Nei, no får eg bort å gjere dagens "lekse" n050.gif

Henger meg på alt du sier her, Fjellgeita :) Er supert med PM (personlig motivator :P ) Gratulerer med å takke nei til skillingsbolle !!

 

Bare en avklaring ang utfordringen. Jeg skal altså gjøre 30 situps, 10 armhevinger og 10 knebøy. Ferdig... Ikke flere runder? Ville bare avklare ;)

 

Ha en super kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...