Gå til innhold

En lettere vår!


Gjest 2+m
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

For en herlig sprek gjeng!! Og så flinke dere er!!

 

Kommer nok til å stikke innom for inspirasjon ja!

 

Ha ei flott uke!!! GO! GO! GO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

For en herlig sprek gjeng!! Og så flinke dere er!!

 

Kommer nok til å stikke innom for inspirasjon ja!

 

Ha ei flott uke!!! GO! GO! GO!

 

Takk for oppmuntring! Kjekt å se deg igjen her, også! Velkommen er du hele tiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Jeg la bare ut en presentasjon inne på presentasjoner... Er nok tråder å følge med i her, så orker ikke ha min egen:)

 

Dagen i dag har vært helt grei matmessig.. Jeg har hatt en minisjokkisbit, men likevel ikke bikket 1300 kcal (men hadde over budsjett i går, så går nok ikke i sparemodus med det første:) )

 

var ute på skøyter for første gang på sikkert 15 år i dag.. morro, men kjente det godt i beina:) Etter det var jeg på yoga.. Deilig å trene yoga i en liten gruppe med rolig musikk for å avslutte uka...

 

Nå er jeg klar for en ny uke, veiing i morgen og nye dager i sunnhetens tegn:)

Håper jeg ser 87tallet.. DET hadde vært digg!

 

Lov å kose seg litt innimellom, bare vi har kontroll. Vi skal jo fortsette å leve i denne nye livsstilen.

 

Så kjekt det høres ut med skøyter! Det er jammen lenge siden, her også!

 

Håper 87 for deg, jeg også! Det fortjener du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jipppppppiiiiii, 87,4! Nå håper jeg på 86 om en uke!! Er kjempefornøyd, men vet det bare er å holde fokus videre , er en kamp hver dag!!

 

Kommer tilbake om litt , må bare få stabla meg på jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nystart��

Gratulere Clien ;) Kjekt å se nye tall på vekta, motiverende for uka som kommer.. Mi helg har vært fult av utskeielser. Reiste vekk på hotell for et møte. Og då endte det med 2*3 retters middager, mye alkohol. Fri bar, så da gikk jeg på en kjempe SMELL...Har vel skeia ut max siden eg begynte med GR...Men i dag er det mandag, ny uke og nye muligheter. Har hatt meg en sunn frokost og rista av meg helga. Det er veldig greit og kjenne at eg har fått litt kontroll, før hadde eg vel gått litt i kjelleren og dratt helgas utskeilser med meg ut i uka. Men NEI,jeg reiser meg opp, bretter opp armene og tar opp den gode livsstilen eg skal ha ;)Så nå har eg delt min første smell, vet det kommer flere underveis..

 

Håper dere andre hadde ei fine helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Clien ;) Kjekt å se nye tall på vekta, motiverende for uka som kommer.. Mi helg har vært fult av utskeielser. Reiste vekk på hotell for et møte. Og då endte det med 2*3 retters middager, mye alkohol. Fri bar, så da gikk jeg på en kjempe SMELL...Har vel skeia ut max siden eg begynte med GR...Men i dag er det mandag, ny uke og nye muligheter. Har hatt meg en sunn frokost og rista av meg helga. Det er veldig greit og kjenne at eg har fått litt kontroll, før hadde eg vel gått litt i kjelleren og dratt helgas utskeilser med meg ut i uka. Men NEI,jeg reiser meg opp, bretter opp armene og tar opp den gode livsstilen eg skal ha ;)Så nå har eg delt min første smell, vet det kommer flere underveis..

 

Håper dere andre hadde ei fine helg..

 

Takk for at du deler.. :) Er du litt lik meg så er det ubehagelig å se sort på hvitt alt man har stappa i trynet, i allefall når alle andre kan se det=) Det gjør det lettere å stå i mot synes jeg!

 

Meeeen jeg forstår godt at du gikk på en smell.. Den begrensningens kunst er nok hovedgrunnen til at jeg er der jeg er der jeg er i dag og-- Har enda 11 kg igjen før jeg ikke regnes som overvektig, så er bare å bite tennene sammen, selv om jeg har hatt supre resultat de to siste ukene...

 

Gå på vekta i dag og se hva helga gjorde med resultatet, så vurderer du om det var verdt det.. Kanskje det blir enklere å velge noe vekk neste gang?

 

Lykke til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: har akkurat hatt 45min styrketrening sammen med kari jaqueson

fra fatburner dvd. :D

 

Veiedagen min blir onsdag B)

nå venter 2knekkebrød med makrell i tomat på meg :blink:

 

Flink du har vært i dag!

Selv skal jeg på Spinning kl 18.15 og det er jobbing fram til da!

 

hvilken type knekkebrød spiser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Så flink du er, bessa! Jeg heier på deg! Egentlig fint at vi har litt ulike veiedager, så blir det litt spenning utover flere dager i uka. :)

 

Yvette! Så bra at du klarer å riste støvet av deg og gå rakrygget videre! Jeg øver meg på det samme! :)

 

Gratulerer med supert resultat, Cilen! Det var kjekk lesning! Og jeg trengte den motivasjonen akkurat nå. Er i litt gi blaffen-humør i dag… Så det var godt å komme innpå her hos dere litt og få rettet opp fokuset mitt! Dere er så gode å ha med på veien!!!!!!!!

 

Nå skal jeg skjerpe kostholdet mitt videre i dag. Jeg vil så gjerne se 81 på søndag! Heldigvis har jeg oppmøteplikt på trening i kveld, siden det er et kurs. Passer bra for meg i dag.

 

Har en datter og en niese som står nede på kjøkkenet og lager vaffler… Jeg kommer til å smake bittelitt, for deres del, så jeg kan skryte av hvor flinke de har vært å få det til, men ikke mer! ;)

 

Denne uka vil jeg forsøke å holde meg helt unna badevekta frem til søndag. Kanskje jeg blir mer motivert av å ikke vite hvordan jeg ligger an, om det går bra eller dårlig. :huh::mellow:

 

Ha en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilen: RÅbra! Du inspirerer!

 

Mittår: Håper du holder fokset oppe, og at du ser 81-tallet snart.Det håper forresten at jeg selv gjør også;)

 

Dagen i dag har så langt gått bra matmessig sett, og inkl min daglige dose 10 gram mørks sjokolade. Utfordringen for meg er imidlertid tiden etter middag, får da skikkelig søtsug, men har en plan B klar i dag, så er litt spent på om den funker;)

 

Var ikke lunsj-sulten, men tvang i meg så forbrenningen holder seg oppe. Merker at matlysten ikke er helt på topp på morgen og formiddag etter operasjonen, sikkert fordi aktivitetsnivået er så lavt, pleier jo vanligvis å trene minst 4 ganger i uken pluss en del annen aktivitet, og er alltid sulten vanligvis....

 

Har endelig funnet frem til ny favorittfrokost og en lunsj som metter OK. Har en utfordring å få de to måltidene proteinrike nok, og bestående av mer grønnsaker enn jeg normalt spiser til de to måltidene, så har brukt litt tid på å finne noe som kan fungere i en ellers travle hverdag.

 

Hold fokuset oppe videre, jenter! Dette klarer vi, og i alle fall når vi har hverandre til å pushe oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Rosa, jeg er spent på din plan b i forhold til søtsug. Hva går det ut på? Jeg trenger flere tips. Og så lurer jeg på favorittene du har funnet til frokost og lunsj? Alle tips mottas med takk!

:)

 

Så bra at du spiser selv om du ikke er sulten!

 

Nå har jeg vært knallflink på trening i kveld, og kjenner jeg er på rett kjøl igjen.

 

Har lånt ideen din og laget meg motivasjonskort, slik du beskrev. Ble riktig så bra! Må bare huske å bruke det når det trengs. ;)

 

God natt, alle! Snart ny dag med blanke ark! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Måtte klappe meg selv på skuldra på lunsjrommet i dag! Klarte bestå prøvelsen: Det kom en kollega inn med et digert fat der hun hadde samlet diverse sjokoladekakestykker, boller og annen kosemat som vi kunne kose oss med... Fin tanke det, men jeg var veldig fornøyd med meg selv der jeg satt med rugbrødskiva mi med makrell i tomat og grønnsaksboksen med blomkål, m.m. :)

 

Fornøyd! :D

 

Jeg restituerer i dag, jeg. Liker det ordet, og at det anbefales for at kroppen skal bygge muskler etter gårsdagens trim i fred, uten maset om mer trim. Men så kommer heldigvis treningskicket igjen i morgen, det vet jeg. Da er det en times brystsvømming. Er blitt en slags annenhver-dags-treningsfanatiker og annenhverdag hvile med GOD samvittighet. Ser jo at det holder. Går kanskje en liten rusletur i snøen i kveld, dog. Det er så deilig!

 

Har klart å holde meg borte fra å smugtitte på badevekta siden søndag, og akter å vente ut uka, for det virker godt å ikke vite.

 

Da jeg ruslet rundt i klasserommet blant elevene mine som satt og jobbet i dag, holdt jeg tilfeldigvis hendene i siden, og oppdaget plutselig at det var mindre å ta i over hoftene. ;) Hyggelig oppdagelse. Men har dog et stykke igjen!

 

Hvordan har dagen vært for dere, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen:)

Gikk på en smell i går, to stk grandis og en safarikjeks etter jeg egentlig skulle vært ferdig å spise.. Jaja, ny dag i dag og nye muligheter:) jeg har vært flink i dag, og sånn må det fortsette..

 

Skulle egentlig på yoga i dag, men dropper det.. Greit med en hviledag siden jeg har trent hver dag siden lørdag:)

 

Ha en fin kveld! Stikker innom senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Hei allesammen:)

Gikk på en smell i går, to stk grandis og en safarikjeks etter jeg egentlig skulle vært ferdig å spise.. Jaja, ny dag i dag og nye muligheter:) jeg har vært flink i dag, og sånn må det fortsette..

 

Skulle egentlig på yoga i dag, men dropper det.. Greit med en hviledag siden jeg har trent hver dag siden lørdag:)

 

Ha en fin kveld! Stikker innom senere:)

 

Først et lite fy! Og så et stort "Dette klarer du!" Det gjelder å børste av seg støvet og fortette fokusert og optimistisk! Sånne smeller er helt greit så lenge vi klarer å hanke oss inn igjen! Dette er jo en ny livsstil, og ikke en kur, så vi må regne med sånne dager uten å miste motet. Du har jo litt å gå på, også, så supre resultater som du har hatt! Og husk at kalori-inntaket skal være litt høyere de dagene du trener. Så kanskje det ikke gjør så mye? Det var jo ingen stor utskeielse.

 

Så flink du er å holde treningsfokuset ditt oppe!

 

Jeg heier på deg, Cilen! Go for 86!!! You can do it! :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: god morgen :rolleyes:

 

her er vekta 83,2 noe ned,forkjølelsen har hindret meg å trene som vanlig :unsure:

frisk nå :P

Opplegget mitt framover er snart på trykk(før mandag)her skal det bli kamp mot kiloene :angry::angry:

 

Cilen:jeg kjøper forskjellige typer knekkebrød,men bare grove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen: Veiedag i dag: 82,1 dvs. nedgang på ca. 0,4.

 

Ikke mye, men rett vei, har ikke evnen til å gå kjapt ned, jeg, og har regnet inn det i min langsiktige plan. Det positive er at jeg faktisk går ned, og ikke har stillstand som jeg har hett i helt år nå. Mon tro om kroppen min synes det er mindre skummelt å bli kvitt overflødige kg. når jeg MÅ ta det så med ro som jeg gjør nå, og spiser ca. 1600 kcal i denne "hvilestand".

 

For de som måtte lure: Jeg har lagt min elsk på fiberrik med solsikke, namnam.

 

Min typiske frokost: Èn fiberrik til frokost med gulost, pluss en naturell yougurt med et par ss. hjemmelaget müsli. En kopp te.

 

1. mellommåltid: En cappucino med en bitteliten sjokkisbit (70 %)

 

Enkel lunsj: Et par fiberrik med kyllingskinke, makrell i tomat, agurk, litt masjones,, en appelsin ogen gulrot.

 

Mer avansert lunsj: består av div. salat og grønnsaker, samt en proteinkilde i form av en kylling, kjøttboller e.l pluss en fettkilde (avokado, litt oljedressing, litt nøtter e.l.)

 

Min redning til kvelden når søtsuget tar overhånd er litt naturell yougurt med 2 ss cottage chesse, 1 ts eplemos 1/2 eple i biter, 1 ss müsli, kanel, evt. revet sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yvette;ikke mist motet, det blir bedre neste uke:)

 

I dag har jeg vært flink, har sendt samboer på jobb i nordsjøen og har vært på helsekosten og kjøpt meg nokamiddager som jeg skal leve på de neste to ukene. Dvs jeg skal selvsagt spise vanlig frokost og lunsj de dagene jeg er på jobb, og skal redusere matmengden( ikke nødvendigvis kaloriene) sånn at jeg krymper magesekken min litt de neste ukene.. Jeg vil og bruke disse nokarettene til å øke antall måltider om dagen! Jeg vil bare understreke at jeg ikke har tenkt å shake meg ulike "pulvermåltider", men dette er de nudel, pasta, supperettene deres.. Spennende og se om det er noen endring i apetitt og magemål når jeg gjør opp status om to uker :) ønsk meg lykke til da:):)

 

Jeg kjøpte meg og en 5 dagers detoxkur jeg skal begynne på i morgen.. Den heter pyour synergy og jeg har ALDRI hørt om den tidligere.. Men jeg er en sucker for alt som er nytt og som kan testes i vektreduksjonens navn.. Skal riste og drikke noen flasker om dagen i 5 dager, så får vi se:) skal rApportere her hva jeg syns! Dama på butikken skrøt uhemmet av den i allefall:)

 

Hvordan har dagens deres vært ??

 

Jeg har vært på spinning, vært flink med maten og er egentlig fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Hei jenter!

 

To travle dager, så har ikke vært aktiv her. Kjekt å lese rapportene deres!

 

Yvette: jeg er enig med Cilen! Hold motet oppe! Slike nedturer vil komme, og det gjelder å tenke positivt for å ikke miste inspirasjon. Du klarer dette samen med oss! :)

 

Bessa: jeg er spent på treningsopplegget ditt! Gleder meg til å høre!

 

Rosa: takk for info om måltidene! Det var interessant og hørtes veldig godt ut.

 

Cilen: Lykke til med spennende dager! Gleder meg til å høre hvordan det går! Må innrømme jeg ble satt på en ny tanke. ;)

 

Jeg er fornøyd med dagen i dag, kostmessig. Holdt meg til planen, og ingen utskeielser. Har fortsatt ikke vært på vekten denne uken. Godt gjort for meg å være....! Så jeg aner ikke, men syns jeg har vært så flink at jeg tror jeg blir sur dersom nedgangen ikke er god.

 

Hviledag i dag, igjen... ;) Hadde en times svømming i går. Og skal på treningsstudio rett etter jobb i morgen, elipse 5km og 30 min styrke. Gleder meg faktisk, selv om elipse er en prøvelse å holde ut i 30 minutter! Da er Yngvar Andersens "Berre gjer da!" god å høre om igjen og om igjen i hodet. ;)

 

Har vært hjemme med sykt barn i dag, og da fikk jeg prøvd ut en ny brødoppskrift. Nok et Ingers brød, men denne gangen med raspet eple og litt eplejuice i, i tillegg til mange grove korn- og melsorter. Det var nydelig godt etter en tur i brødristeren! Kan legge ut oppskrift hvis noen er interessert!

 

Nei, det ble sent i dag, også. Puten roper på meg!

 

Snart helg, dere! :D

 

Natti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: NÅ SKAL KILOENE TIL PERS :rolleyes:

B) PLAN B)

 

 

:angry: Februar mat :ingen slags søtsaker,honning,vanlig syltetøy,brus m/sukker,altså ingen søtmåned!

Helst grovt knekkebrød,ikke brød.Vanlig middag,halve tallerken grønnsaker.

 

2-3frukter er tillatt pr dag + lettyoghurt+lettmelk.

Februar trim:3g/u kondisjon + 2g/u styrke

 

 

<_< Mars mat:ikke potetgull,salte snacks,kun bitte lite saltstenger.

Litt søtt i helga,bare litt!Valgfritt med brød /knekkebrød. grønnsaker etter smak.

Mars trim som februar.

 

;) April håpets måned

April mat:Grønnsaker til alle måltider,300-400gr pr dag.Bare 1potet til middag.knekkebrød denne måneden.

 

trening:kondisjon/styrke etter ønske 3g/u.Gå tur 1/2t 3-4g/u.

 

Dette her gjelder hele perioden feb-mai.

Pizza:kan spises istedenfor middag 1g/u.Her blir det fredag.

Selskap:spis en porsjon grønnsaker før annen mat.

mitt kcal inntak skal ligge på 1400 pr dag.det går ikke med 1600 som anbefalt.

BONUS:nå skal det vaskes og ryddes i skuffer /skap før sommeren,nå har overskuddet kommet.

 

Var denne planen litt for hard? det er lov å prøve/feile tenker jeg.

Håpet før mai er minus 6-8kg :o

 

Kom gjerne med saker jeg har glemt her :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt kcal inntak skal ligge på 1400 pr dag.det går ikke med 1600 som anbefalt.

BONUS:nå skal det vaskes og ryddes i skuffer /skap før sommeren,nå har overskuddet kommet.

 

Var denne planen litt for hard? det er lov å prøve/feile tenker jeg.

Håpet før mai er minus 6-8kg :o

 

Kom gjerne med saker jeg har glemt her :mellow:

 

 

Heihei, høres ut som (etter det jeg har lært her inne) at kcal-nivået ditt er litt for lavt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er litt for lavt,har forsøkt med 1600-1800 pr dag med resultat at vekta står stille,jeg har planer om å se hvordan dette går i 14dager,og da sette opp til 1600,det kjenner man. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier god helg.. Jeg blir vekke i helga, skal til en god venninne som er gravid, så blir heldigvis ikke store utskeielsene:)

 

Gleder meg til å logge på, på søndag og lese om hvordan det går med dere :) klem fra meg:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Dere imponerer stadig, med gode reslutater, gode planer og kraftige "innhentinger" etter små og store smeller. Takk for at dere deler!

 

Her har det nå gått 3 uker, uten godis, snacks og brus!!!! Har drukket en pils på fredagene (kosemerker) og 2-3 desserter i løpet av disse ukene, men da i form av ett slikt Kos-beger så jeg har hatt kontroll og da også vært medregna innafor menyen min. Så jeg er fornøyd ;)

 

Fredagen lurte jeg meg opp på badevekta på morran før dusjen. Og så at jeg hadde klart mine -0,7kg denne uka og. Har egentlig bestemt meg for å ikke veie meg uteom veiedag, da jeg har en tendens til å bli så fornøyd, og tillater meg både det ene og andre. Men denne gangen opplevde jeg heller det motsatte. Hodet mitt hadde snudd litt om på saken og jeg bestemte meg for at dette skulle ikke ødelegges. Dette resultatet skal jeg også se på søndagen. Så kaloriene telles fortsatt nøyaktig og jeg har kommet meg i treningsklærne.

I dag skal jeg faktisk også spise mitt første måltid på disse ukene som jeg ikke har kontroll på. :unsure: Skal møte eldstedatra på kafe og spise pastasalat..... Ho er 19 år i dag (når snart igjen mora si ;) ), så da får jeg bare ta den sjangsen.....

 

Ha ei flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...