Gå til innhold

Back on track


Gjest Mimi
 Share

Anbefalte innlegg

Nå, damer - hva sa vekta?

 

Jeg skal ikke til pers før i morgen, men kvalifisert gjetting tilsier at jeg har gått ned ca en halvkilo, hvilket i så fall er bra. Men jeg får vente med å klappe i hendene til det endelige tallet foreligger i morgen.

 

Derimot har jeg funnet frem målebåndet. Min liv-hofte-ratio er fortsatt over 0,8 hvilket i den målestokken tilsier overvekt, men jeg har faktisk gått ned 14 cm rundt midjen siden 9.januar - og er 3 cm under kritisk grense for kvinner som er 88cm. Yay! (da kan jeg vel også konkludere med at jeg er langt fra 29" i buksestr., men det gjør ikke noe ;) )

 

Jeg har også gått ned et par cm rundt lårene som nå måler 57 cm. Leggene er uforandrede (som forventet - de skal ikke skrumpe inn!) og måler 36 cm på det kraftigste og 21 cm på det smaleste, altså rundt anklene.

 

I helgen var vi ute med noen venner, og jeg fortalte hun ene at jeg hadde gått ned nesten alt det jeg la på meg i fjor. Hvortil hun svarte at hun så det, og at "ja, nå ligner du deg selv igjen"... Hvilket var veldig deilig å høre!

 

Lykke til, til dere begge to! Håper vekta spiller på lag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå, damer - hva sa vekta?

 

Jeg skal ikke til pers før i morgen, men kvalifisert getting tilsier at jeg har gått ned ca en halvkilo, hvilket i så fall er bra.

 

Jeg veier også i morgen, men snikveiing underveis denne uken tilsier at vekta bør gå vise nedgang til i morgen :). Håper å se 63 tallet, men "time will show"! Jeg HAR vært veldig flink med maten, selv om det er sparsomt med mosjon om dagen...

Skal finne frem målebåndet i morgen jeg også. Det er lenge siden jeg målte sist, og da var midjen 84. Må da være litt smalere nå :P

 

Det er deilig med bukser som plutselig blir passe :) Jeg har noen selv som har vært ganske trange en stund, men nå sklir de greit på. Er ikke alltid så mange kilo som skal bort :)

 

Vil forresten tipse om en ny film, som har gratis førpremiere på nett fem dager til. Handler om matvareindustrien, og alt de putter i maten for at forbrukerne skal bli avhengig av deres produkter. Ganske lang, men vel verdt å se på - en tankevekker for mange vil jeg tro:

http://www.hungryforchange.tv/online-premiere

 

Ha en fin kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Hvordan har det gått med dere?

 

-0,7 kg her. Godt fornøyd med det. Totalt 7,3 kg og en BMI på 23,8, hvilket også 'inkasserer' et lite delmål på veien.

 

Det blir lenge til neste veiing. Reiser på hytta på fredag og blir borte i ti dager... Påskeferie, båtliv, gode venner og familie. Det blir veldig deilig, men også utfordrende kalorimessig!

 

Hva slags planer har dere?

 

Lykke til med veiing og ha en flott tirsdag :)

 

PS interessant link, Vimseberta. Skal prøve å få satt av tid til å se den. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang, Mimi! Her har det også definitivt gått riktig vei i det siste. Ned 0,8 kg siden forrige uke - og jeg er strålende fornøyd :D. Midjemålet minker også, 5 cm ned siden starten og er nå nede i 79cm :) Merker jo at buksene er mer behagelige å ha på nå enn rett etter jul...

 

Her blir det samvær med venner og familie i påsken. Først en tur på hytta ved sjøen til helga, så noen hjemmedager med ungene mens mannen jobber (og jeg leser), så muligens en tur på hytta igjen. Deilig med noen dager som bryter opp hverdagen.

 

Nå driver sola og bryter igjennom skylaget. Krokus og påskeliljer blomstrer om kapp ute i hagen :) Ha en strålende tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, Vimseberta! Herlig. Supert at innsats gir resultater :D

 

Jeg har bladd litt i innleggene, og funnet ut hva jeg satte som konkret mål: å være på riktig side av 70-tallet til 17.mai. Det betyr med andre ord at jeg skal gå ned minimum 2,3 kg de neste 7 ukene... tilsvarende -0,33 kg i uka. Det bør kunne gå, selv med diverse helligdager involvert, men jeg må nok holde meg selv i øra, for det er fort gjort å gå på en smell.

 

Movistar, hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Synes nesten jeg må dytte litt på tråden vår før vi forsvinner "ned i intet" ;)

Kunne se ut som om du har det travelt for tiden, Movistar, siden du ikke har vært innom. Håper det går bra med deg :)

 

Vimseberta, jeg tok meg faktisk tid til å se hele den filmen du sendte link til. Interessant! Selv om man ikke tar absolutt alt for god fisk, så er det mange tankevekkende ting som kommer frem. Blant annet det med at nesten alle som går ned i vekt, går opp igjen. Jeg vet det jo fra før, men det er interessant å høre det fra folk som har erfart det i stort omfang opp til flere ganger, og det er mange fallgruver å være å oppmerksom på.

 

Det med grønnsaksjuice og hvilken betydning det kan ha for helsa synes jeg er helt ekstremt. Jeg vet ikke om dere så det programmet som gikk i fjor vinter, om den danske "treningsguru'n" (type Danmarks svar på vår Yngvar - masse programmer på tv med trening og slanking av hele byer), husker ikke hva han heter, men han er veldig lettkjennelig med kraftig amerikansk aksent. Faren hans fikk konstatert kreft, og i programmet følger vi ham mens sønnen "forer" ham med rawfood og diverse blandinger av grønnsaksjuice. Å se legene og sjokket de får på kontrollen når det viser seg at kreften forsvunnet... i tillegg til at alle prøver viser at han er sprekere enn noen gang, altså for en mann på noen-og-sytti-år vel og merke. Ganske fascinerende!

 

Ellers leste jeg en annen gledelige nyhet i går: http://sprek.aftenposten.no/sprek/-Sjokoladespisere-er-slankere-18364.html

Hehe... det tar jeg også med en klype salt, men jeg liker tanken i alle fall. Jeg har jo faktisk unnet meg en sjokoladebit ganske ofte i løpet av disse ukene jeg har gått ned, men at sjokolade skal "nulle ut" seg selv har jeg dessverre ingen tro på. Men du så deilig det hadde vært!

 

Håper dere har en finfin uke begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det faktisk finfint, Mimi! Har kontrollveid meg i dag også, bare for å sjekke at vekta i går ikke bare var et blaff, og den viste det samme :)

 

Den filmen du snakker om har jeg også sett. Søkte mye informasjon i høst da min mor fikk diagnosen, og man føler seg jo helt hjelpesløs! Ble veldig interessert i denne type kosthold, og det ene førte det andre med seg, har lest utallige bøker om emnet og endte opp med å kunne en hel del om levende mat og såkalt raw food. Jeg har virkelig tro på at mat kan være medisin. Kroppen er jo i utgangspunktet laget for å hele seg selv, og det er mange matvarer som lager et særlig ugunstig miljø for kreftceller og annen styggedom.

Det har videre ført til at jeg ønsker det beste for meg selv og min famile, og serverer så hel og ren mat som jeg klarer. Tilsatt sukker er ikke noe hverdagslig her hos oss, men det er jo nesten ikke til å unngå, når de til og med har sukker i kokt skinke! Utrolig spør du meg! Sukker, etter det jeg har lest, fungerer forresten som næring for bakterier, virus og kreftceller, og forsurer miljøet i kroppen og lager grobunn for utysket! Ved å spise mye grønnsaker gjør man kroppen mer basisk, og lager et mye mer gunstig miljø for en frisk kropp :) Veldig interessant synes jeg, også med tanke på utdannelsen jeg holder på med.

 

Og hvor er Moviestar denne uken?

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går finfint og at vektnedgangen er troverdig :D

 

Men leit å høre at mamma'n din er syk. Jeg håper prognosene er gode og at det går riktig vei? Og så håper jeg din søken etter kunnskap har vært et positivt bidrag for helbredet hennes. For familien som helhet har det helt sikkert vært det!

 

Det er ikke lenge siden jeg kastet ut diverse kunstige søtningsstoffer vi hadde stående, og jeg var egentlig godt fornøyd med meg selv da jeg lagde varm kakao med vanlig sukker, men så er jo ikke det så bra heller! Jeg skjønner det også har med mengde å gjøre, men det er litt paradoksalt at jeg går fra den ene utingen til den andre. Jeg ønsker ikke å være fanatiker heller, men jeg forsøker i alle fall å bli mer bevisst! Og det er litt skremmende (for å si det mildt!) at sukker er som næring å regne for kreftceller og annen jævelskap.

 

Det er ikke mye sukker jeg tilsetter i maten vår heller. Bittelitt i vannet når jeg damper asparges, og så bruker jeg jo sukker når jeg sylter og lager gele. I dag har pakken med Stevia kommet, så jeg skal ned på Kiwi og hente den senere. Jeg har jo aldri brukt det før, så jeg er veldig spent! Kan det brukes til baking og sylting også - og må det i så fall ikke tilsettes noe mer "stivelse" av noe slag? Jeg kan sikkert søke meg til den info'n på nettet, men det er fristende å spørre deg som har brukt det en stund :)

 

Ellers må jeg si jeg har kjempegod samvittighet når det gjelder å bruke grønnsaker. Tror glatt jeg spiser rundt 300 gram både til lunsj og middag, og det er nok noe av nøkkelen til vekttapet - å spise seg mett på sunne ting. Jeg liker å legge til sunne vaner fremfor å bare gå inn og forby og fjerne ting. For når man gjør en del riktige valg, så forsvinner noen av de dårlige av seg selv.

 

Når det er sagt,så burde jeg nok ikke lest artikkelen om sjokolade som "nuller ut seg selv", for vips så ble jeg angrepet av en plate mørk sjokolade vi hadde liggende :rolleyes: Jeg nærmer meg nå den vekta jeg hadde før jeg ble syk, og nå må jeg passe meg for å ikke bli for fornøyd med hva jeg har fått til til nå... Fort gjort å synes at jeg har vært så og så flink, og plutselig stagnerer det. Jeg må ikke glemme at også før jeg la på meg de ekstra 8 kiloene så hadde jeg et ønske om å gå ned 5 kilo. Bare en liten reminder til meg selv - svart på hvitt.

 

Dette ble langt, på tide å ta turen ned på Kiwi og hente pakka!

Ønsker dere en fortsatt fin uke - i morgen starter påskeferien :) :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har pakken med Stevia kommet, så jeg skal ned på Kiwi og hente den senere. Jeg har jo aldri brukt det før, så jeg er veldig spent! Kan det brukes til baking og sylting også - og må det i så fall ikke tilsettes noe mer "stivelse" av noe slag? Jeg kan sikkert søke meg til den info'n på nettet, men det er fristende å spørre deg som har brukt det en stund :)

 

Jeg liker å legge til sunne vaner fremfor å bare gå inn og forby og fjerne ting. For når man gjør en del riktige valg, så forsvinner noen av de dårlige av seg selv.

 

 

Hei igjen!

Spennende med stevia! Jeg bruker det til å lage syltetøy. F.eks. en pose (400 g) frosne bringebær + 3 poser stevia (av 1 gram hver) + en god ts fiberhusk (brukes endel i glutenfri bakst for konsistens og selges i de fleste butikker. Finner det også som psyllium frø) Bruker så stavmikser og får et passe tykt syltetøy, som ikke renner av brødskiva :) Har ikke brukt det til baking, men det går sikkert fint med tanke på søtning. Må kanskje fylle på med noe annet for konsistens. Sukker skal etter det jeg har hørt binde vann, så kanskje man kan prøve med litt fiberhusk i stedet som binder vann veldig. Man kan i hvertfall redusere sukkermengden veldig, hvis man bruker en blanding med stevia. Bare husk på at stevia er VELDIG søtt, og at man trenger lite. Prøv deg frem, og smak underveis :)

 

Så sant, så sant det med å legge til sunne vaner. Så lenge jeg passer på å få i meg nok sunne saker har jeg jo ikke like mye plass til usunn mat.

 

Det går forresten veldig bra med mamma'n min. Legene sier at alt er borte, og det ikke er tegn til spredning. Så får vi bare krysse fingrene...

 

Riktig god påske, og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går forresten veldig bra med mamma'n min. Legene sier at alt er borte, og det ikke er tegn til spredning. Så får vi bare krysse fingrene...

 

Riktig god påske, og god tur!

 

Så flott å høre!

Takk for gode tips. Jeg bruker fiberhusk i knekkebrødene jeg baker, så det har jeg liggende. Ellers får jeg bare eksperimentere og prøve meg frem.

 

Vi har dratt til sjøen. Sola skinner og det blåser. Kommer innom og titter og heier, men no' veiing får jeg ikke til på tirsdag.

 

Riktig god påske til deg også - og til Movistar. Håper alt står bra til i Bergen.

 

Påskeklem

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen, og resultatet er 200 gram NED. Det er greit etter to uker med ganske mye nedgang.

 

Sender gubben og ungene på påskeferie i dag, så reiser jeg etter selv på fredag. Blir greit å ha noen dager alene for å komme litt ajour i studiene her. Blir sjø-påske på oss også. I fjor badet ungene i sjøen i påsken BRRR... Det fristet ikke å delta...

 

Håper dere koser dere i påsken, så høres vi utover i uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Vimseberta. Det er absolutt godkjent! Grattis.

 

Her nyter vi fridager og båtliv. Jeg klarer å begrense meg mht vin og øl, derimot har sjokoladeinntaket gått over alle støvleskaft... Ikke bra. Uten person- eller matvekt mister jeg litt grepet kjenner jeg. Har vært på en enkelt joggetur så langt, men er redd den ikke kompenserer all verden.

 

Ønsker deg gode studiedager og god påske... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å begrense meg mht vin og øl, derimot har sjokoladeinntaket gått over alle støvleskaft... Ikke bra. Uten person- eller matvekt mister jeg litt grepet kjenner jeg. Har vært på en enkelt joggetur så langt, men er redd den ikke kompenserer all verden.

 

Ikke alltid lett å styre seg nei. Jeg stupte oppi en etterlatt pose Bamsemums i går kveld etter at resten av familien hadde reist(*hihi*)! Klarte heldigvis å ta meg sammen etter 6-7 stykker og fjernet posen fra bordet og stappet den langt inn i skapet igjen. Det er mye lettere å holde seg på matta når det er noen hjemme som ser hva jeg driver med. ;)

 

Og du er jo superflink som kommer deg på joggetur, enda det er påskeferie! Det har jeg enda tilgode :rolleyes:

 

Kos deg med god samvittighet og tenk på målet ditt av og til, så blir det litt lettere å holde fokus blant alle godsakene.

 

God påske videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Da er jeg tilbake i gamle trakter (les: hjemme) og forhåpentlig også i gamle, gode vaner!

 

På tide å riste av seg ferien og få litt liv i tråden igjen. Jeg klarer ikke helt å la være å bekymre meg for Movistar heller. Det er lov å være opptatt med andre ting, ja selv å droppe ut, men av en eller annen grunn så har jeg litt for god fantasi, og blir alltid beymret og redd når folk blir borte, også selv om det bare er på nettet. Småskrullete av meg kanskje, I know!

 

Du da, Vimseberta? Jeg håper du kom ajour med studier og at du også fikk noen deilige dager med familien. Vi har virkelig nydt å være ved sjøen! Deilig, deilig, deilig!

 

Bortsett fra den ene joggeturen jeg skrøt på meg (skrøt og skrøt, den var reell nok altså!), så har jeg virklig ikke vært flink i ferien. Ikke har jeg veid verken meg selv eller maten, jeg har ikke ført opp noe som helst og jeg har vært fryktelig ubeskjeden mht sjokolade... Virkelig ubeskjeden. Nesten litt glupsk vil jeg påstå. Jeg spiste til og med et par håndfuller potetchips, noe jeg egentlig ikke er særlig sugen på. Det eneste jeg kan skryte av er at jeg har begrenset alkoholinntaket til max 1 glass vin om dagen, ja noen ganger bare et halvt faktisk, og øl har jeg slett ikke rørt.

 

Så da få vi se hva påskedommen sier, når jeg står på vekta i morgen tidlig! Jeg må ærlig innrømme at jeg har gruet meg, så jeg snek meg opp på vekta i dag tidlig med lukkede øyne, follede hender, bankende hjerte og frykt i sjela. Det var ikke så ille som jeg hadde fryktet, og vekta var "snill" og lot meg slippe å få se 73-tallet, på et hengende hår vel og merke! Hvis det stemmer, og jeg har lagt på meg under en kilo, så er det intet mindre enn et mirakel, og da skal jeg si meg godt fornøyd.

 

I dag har jeg i alle fall vært flink. Notert ned alt som er puttet i munnen, spist sunn og mager lunsj og planlagt middag i samme sjanger.

 

Forresten har jeg også lagd eplegele med stevia. Er spent på om den stivner og blir like fin som ellers. Spennende!

 

Jeg tror ikke jeg orker å bruke energi på å være sint over at jeg har lagt på meg, selv om jeg må gjøre noe av jobben om igjen. Kanskje var det bra med en liten pause? I alle fall så tok jeg på meg en kjole i dag, som jeg ikke har brukt siden i fjor. Da måtte jeg la knappene stå åpne over brystet, og det samme med knappene som lukket igjen ermet rundt overarmen. Begge deler gikk glatt igjen nå, ja rundt armene er det veldig god plass faktisk. Ha! Da har jeg utrettet noe i alle fall :) Benyttet meg samtidig av anledningen til å studere meg selv litt i speilet - for å være fornøyd med det som er blitt bedre, men også for å samle motivasjon til å fortsette - for det er en grunn til at jeg gjerne vil ned mot en bmi på 22.

 

God "seanse" med andre ord. Jeg er fit for fight igjen og forhåpentlig "back on track" også - veldig snart!

 

Heia oss :D :D :D

Vi ses "på vekta" i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Påskekosen har ført meg opp på 73,5 kg <_< så nå er det påan igjen!

 

Beint 5 kg til mitt hovedmål på 68,5 kg. Vil under 70 til sommerferien. Da har jeg liksom noe å kjempe for i sommer - å holde meg under 70-grensen.

 

Jeg har vært på familiebesøk på østlandet nesten hele påsken, mye barnepass, en "harry tur" med mamma og generelt fri flyt av det meste :blink: at jeg har gått opp "bare" 1,5 kg (siste gang jeg gikk på vekten før påske viste 72 blank) er etter at jeg har BEGRENSET MEG i forhold til det som var tilgjengelig.

 

Håper det går av en kilo til neste mandag :unsure: satser jo på at jeg ikke har lagt på meg halvannen kilo fett.. men det går som det går!

 

Hvordan har det gått med dere i påsken? Har skumlest litt, men orker ikke lese alt ;) ser jeg er etterlyst, det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er her, Movistar. Jeg er litt dramaqueen jeg vettu... "tenk om hun har blitt påkjørt", "hva hun har blitt syk?". Og vet du hva? Da er det veldig deilig å lese at du kun har lagt på deg litt ;)

 

Du klarer glatt en kilo til på neste mandag!

Heia heia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Så bra at du er her, Movistar. Jeg er litt dramaqueen jeg vettu... "tenk om hun har blitt påkjørt", "hva hun har blitt syk?". Og vet du hva? Da er det veldig deilig å lese at du kun har lagt på deg litt ;)

 

Du klarer glatt en kilo til på neste mandag!

Heia heia :)

 

Leser at du kvier deg til i morgen. Jeg tok også en sånn "jukse" veiing i går. Da var vekten snill, håpet også på å slippe å se 73 tallet, og var optimistisk i morges, men akk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake igjen jeg også. Deilig med noen dager fri fra hverdagen, men farlig langt unna vekt og streng kontroll...

 

Det har blitt mye god mat, vin og litt godteri hver kveld, men kanskje det faktisk er sunt å slippe kontrollen for noen dager. Har jo tenkt litt på målet mitt innimellom, så det har ikke sklidd helt ut! To av dagene har jeg også vært på lang gåtur, den ene dagen nesten klatretur over bergene, så noe trim har det også blitt.

 

Det blir faktisk litt godt å komme tilbake i normalt gjenge igjen i morgen. Da blir det ny fokusrunde med registrering av mat (har ikke gjort det i det siste, for det har gått så greit).

 

Regner med at det er oppgang også her i gården, men det får jeg bare ta med, og jobbe videre.

 

Godt å se at du er tilbake Moviestar! Og tvi-tvi med veiing i morgen Mimi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen :)

 

Vekta viste nøyaktig det samme som i går: 72,9 kg. I min optimisme hadde jeg håpet den ville vise litt mindre , men den gang ei. +0.7 kg er realiteten. Aiaiai...

 

Men alt i alt så skal jeg nok ikke klage for mye. Det er bare å brette opp ermene (og ikke armene som noen ynder å si ;) ) og fylle handlevogna med sunne saker igjen. Full skjerpings og registrering hele uka.

 

Har igjen 3 kg til 17.mai-målet (69,9) hvilket nå plutselig krever en gjennomsnittlig nedgang på 0,6 kg de kommende 5 ukene. Det skal holde hardt, men jeg gir i alle fall ikke opp på forhånd.

 

Du da, Vimseberta, hva ble din dom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det på'an igjen! Opp 1,2 kg i løpet av påsken, men som man reder ligger man ;)

 

Trodde faktisk ikke det skulle være så ille, men satser på at vekta kryper fort nedover igjen i løpet av uka. Nå blir det i hvertfall sunn mat i kotrollerte mengder. Ikke så lett å holde oversikten, når man ikke engang har laget maten selv...

 

Ha en fin uke der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bare rot... skulle rette en skrivefeil, og re-postet istedet et eldre innlegg. Bare rot.

 

Jaja - hei på dere :rolleyes:

Og isj til oppgangen din også, Vimseberta.

 

Vi får tro og håpe at oppgangen sitter løst hos oss alle tre, og sklir rett av igjen!

 

Over og ut nok tull fra meg i kveld :blink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Klarte å dytte i meg to hele vafler med brunost når jeg var på kaffe hos foreldrene mine i ettermiddag! Ødela hele matlysten på middag, som heldigvis var av det veldig kalorifattige i dag(Kokt torskefilet med grønnsaker).

 

Ja, ja, spist er spist, og det var godt. Nå må jeg nøye meg med et eple til kveldsmat for å holde meg innenfor 1300 kcal i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, spist er spist, og det var godt. Nå må jeg nøye meg med et eple til kveldsmat for å holde meg innenfor 1300 kcal i dag...

 

Gjort er gjort og spist er spist - men skryt til deg som tross alt "tar straffen" og planlegger resten av matinntaket deretter. Tommel opp. You go girl! :)

 

Jeg kjøpte meg nye korte støvletter i går - med vårvibber B) Jeg vet ikke om det var dem som gjorde utslaget, men jeg følte meg fjong og fin, og jammen meg var det ikke en kollega som 'målte meg opp og ned' for deretter å si "Du har jammen gått ned mange kilo, Mimi"

 

Kult - både med nye støvletter og komplimenter! Yay :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg nye korte støvletter i går - med vårvibber B) Jeg vet ikke om det var dem som gjorde utslaget, men jeg følte meg fjong og fin, og jammen meg var det ikke en kollega som 'målte meg opp og ned' for deretter å si "Du har jammen gått ned mange kilo, Mimi"

 

Hurra for det! Er det ikke deilig med komplimenter? Du har sikkert fortjent det, men det gir liksom en annen slags "boost" når andre også legger merke til det. Hos meg gir det i hvertfall mer motivasjon til å fortsette!

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for det! Er det ikke deilig med komplimenter? Du har sikkert fortjent det, men det gir liksom en annen slags "boost" når andre også legger merke til det. Hos meg gir det i hvertfall mer motivasjon til å fortsette!

 

Det gjør det! *nikker* - veldig motiverende, og så kom det på rett tidspunkt. Akkurat i det vekta ikke nikket anerkjennende til meg, så var det noen andre som tok ansvar :)

 

Jeg har kjøpt svært lite klær det siste års tid. Først fordi jeg ikke hadde lyst til å nye klær fordi jeg synes jeg veide altfor mye (hviket jeg gjorde!Og det var også vanskelig å finne noe som satt bra), og dereter fordi jeg har vært i denne nedgangsprosessen - og da virker det i hvert fall meningsløst. Derfor er sko en helt ypperlig belønning for innsatsen jeg legger ned for tida. Anbefales!

 

Og etterhvert som jeg nærmer meg målet, så skal det nok bli nye klær også. Jeg har knapt bukser, og nesten ingen gensere... Vi har jo gått med tunikaer i flere år nå. Og hurra for dem som dekket valkene mine på ypperste vis, men nå som jeg ser bedre ut, så har jeg ikke tenkt å bare gjemme meg bort heller. Når det er sagt, så er jeg også veldig glad i å gå i kjole. Nettopp fordi de ikke strammer rundt livet ;)

 

I mellomtida finner jeg frem gamle klær som ikke har vært passe på lenge. Gøy det også.

 

Her har det vært regn og stusselig vær siden jeg kom hjem fra jobb, men nå titter sola frem. Kanskje jeg skal benytte meg av anledningen til en tur ut og få både frisk luft og trim?

 

Gode tanker og vibber fra meg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...