Gå til innhold

Veien for å holde matchvekt !


Gjest ElisabethV
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Hei alle sammen !

 

Litt om meg : Jeg er 33 år gammel, har en sønn på 7 år, og en datter på 3 år, og ett bonusbarn på 14 år som bor her annen hver uke.

Da har jeg endelig kommet til Hold vekten modus !

Har i grunnen en kg eller to til som gjerne skulle vært av, men er ganske fornøyd med det jeg har oppnådd. Kanskje det er på tide å bli fornøyd meg seg selv ??

Min "tur" startet i høsten 2009, og jeg har brukt en del tid på å gå ned i vekt.

I høst tok jeg buk plastikk, og ble kvitt en fryktelig stygg hengemage.

Jeg mistet en del blod, og har vært ganske langt nede fysisk etter denne operasjonen, mne nå er jeg endelig skikkelig igang igjen.

MEN DU VERDEN så fornøyd jeg har blitt med magen min :)

Mitt hovudmål med vektreduksjonen har vært å komme meg i god fysisk form. Før høsten var jeg i god fysisk form, faktisk det beste jeg noen gang har vært tror jeg...

Nå er målet å komme meg dit igjen :)

Jeg har gått på noen GR kurs, og har nå i ett år fulgt hold vekten programmet deres. Selv om jeg har fortsatt å gå videre ned i vekt . Følte det ble for mye med en kveld hver uke etter 3 kurs på rad....

 

I alle fall har jeg stått noenlunde stabilt i det siste, og det vil jeg fortsette med. Ser hvor fort det er å sprekke, og bare la det skure å gå... Det gjelder å ta tak med en gang :)

 

Teller ikke kalorier lengre, men prøver å ha en liten kontroll på hva jeg har i meg.

 

Håper her er mange aktive inne på forumet som kan backe hverandre opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Kristepine

Hei og gratulerer med fantastisk resultat! Det står det respekt av! Selv er jeg forsåvidt også i mål, men går på kurs ut januar og fullfører det. Jeg kommer inn her og holder deg med selskap i februar. :) Det virker jo som om du vet hvordan du skal gjøre tingene, så dette går sikkert helt fint. Enig i at det gjelder å holde fokus, det er lett å dette av og skli ut. Gruer meg nesten litt til hold-vekten fasen. Jeg vet liksom veldig godt hvordan jeg går ned i vekt, ikke fullt så godt hvordan jeg blir der. :) Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oi, har du offisielt flyttet inn hit nå? Så bra! Gratulerer :D :D

Det hørtes herlig ut å kunne konkludere med at nok er nok, og at man stort sett er fornøyd. Bra jobba :D

Håper jeg lander der om ikke så aaaltfor lenge, jeg og. Jeg har gledet meg til hold vekten-fasen lenge, gitt! Om noen kilo kommer jeg flyttende etter :)

 

Skal du fortsette på hv-kurs, forresten?

 

Lykke til her inne!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Takk :)

Ja en kg eller to virker så pusslete, så jeg sier meg fornøyd med å klore meg fast her jeg er for øyeblikket.

Plutselig kjente jeg bare att nå var tiden inne for å flytte inn på forumet her, og jeg venter på deg Ninjastar ! :P

 

Takk for det Kristepine !

Føler ikke att jeg har vært så super flink, har tatt det rolig over tid :)

Siden jeg har klart å holde vekten under vektbeltet det året jeg har gått på Hold Vekten kurs, så får jeg gratis 5 kurskvelder.

Så det blir 5 månder til, om jeg skal forsette etter de 5 mnd vet jeg ikke enda, men jeg er åpen for det. Ser jeg att jeg glir tilbake til gamle uvaner, så SKAL jeg fortsette. For nå vil jeg ikke være mer jojo... :blink:

 

Så dette blir en spennende tid fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjemperesultater! Må innrømme at jeg fulgte med på tråden din i det andre forumet, siden vi har noen likhetstrekk ifht. vekt (selv om du er kommet MYE lengre enn meg....) treningsiver og nå også ifht. gjennomgått bukplastikk. Masse masse lykke til med hold-vekten!Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så masse med innflytting i HV!! :D dette er vel fortjent og du har jobbet hardt for det.. jeg gleder meg til jeg kan komme etter.. satser på det blir til sommeren, er ikke så mye til før jeg er fornøyd selvom jeg ikke kommer ned til det kilo målet jeg har satt meg.. :) lykke til videre, jeg kommer nok til å følge deg videre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:D GRATULERER....

 

...og velkommen hit til det nye bofellesskapet. Du har greidd å nå målet og jeg tipper du nyter gevinsten :D

 

Det er ikke bare bare å gå ned i vekt, og det er heller ikke bare bare å fortsette å være der. Det krever fokus uansett og det hjelper å være sammen om det :rolleyes:

Jeg har i alle fall ikke råd å la være å komme inn her og få inspirasjon. Det tar nok tid å få alt til å sitte under huden og har en lett for å legge på seg, er det ikke bare å knipse med fingrene når en er kommet i mål. Da begynner en annen slags "kur"

 

Ha en fantastisk kveld - og igjen: Gratulerer!!

 

Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, tenk ! Att jeg skulle komme i mål ! :D

Kjenner att freden senker seg litt, og skuldrene blir senket.

Veldig kjekt om noen gidder å følge meg på kampen som kommer fremover :P

 

Men hva skjer med hodet når man erklærer seg selv for ferdig ??? !!

Joda, man spiser alt som man ikke skal...

Spørsmålet er om jeg klarer å hanke meg inn... Tror det ! For jeg er skikkelig igang med trening igjen, og kjenner iveren er der :)

Den nye pulsklokken fungerer supert, og viser 1200 forbrennte kalorier i dag ! :D TOPPERS !

Avsluttet dagen med havregrøt, klapp på skulderen til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Elisabeth :D

 

Gratulerer så mye med nytt bosted :). Jeg har kikket etter deg flere ganger, men har glemt å se her inne!! For en fantastisk følelse det må være, jeg gleder meg såååå til det blir min tur.

 

Men jeg skjønner det er med skrekkblandet fryd. Bare husk hva som skjedde med meg de to gangene jeg har vært nærme målet.. Opp og bare opp.. Nå holder jeg på med de samme kiloene som jeg tok ifjor vår, tidlig i høst og nå igjen. Det er ikke noe morro, og ikke verdt det! Jeg vet du har stort fokus på det,og derfor er jeg sikker på at du lykkes denne gangen.

 

Takk for gode råd inne på min tråd, jeg er dessverre så altfor klar over det, jeg merker selv at det hjelper, men allikevel spiser jeg som en tulling i helgene :angry: . Men jeg har en litt annen holdning nå, så jeg får bare tro at denne gangen skal jeg bli kvitt helgeutskeielsene. Ukedagene går heldigvis veldig greit..

 

Ha en god dag videre, og jeg er så imponert over treninga di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Tusen takk Mai !

 

Hehe, ja det fokuset kommer og det går ! Men så lenge man klarer å komme seg på den rette veien etter 1 dag eller 2, så skal dette gå bra.

ELSKER å trene, og blir nok litt ivrig når jeg er i farta !

Denne uken har jeg vært flink !

1300 kcal forbrennt i går. Først en nydelig langrenn skitur, på 1,2 mil ! 800 kcal der, og så trening til kvelden og der ble det 500 kcal til ! Fornøyd !! :D

Maten er litt bob bob, men jeg holder vekten greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:rolleyes:Råtass..!!!

 

Du er ikke sann da! Jeg som er såååå fornøyd med TP'ene mine og så er du heeeelt rå!! :o

Det er så bra Elisabeth! Hvis jeg kunne tegnet deg her inne, så måtte jeg få med svettedråpene.....ja det var vel også det eneste jeg hadde greidd å få tegnet :lol: ...o o ooo o o...her er de :D

 

Ganske krevende her inne også - ikke sant? Men vi er da tøffe jenter, så dette skal vi greie! Har nesten vært her inne et år jeg nå, så får vel feire litt.

 

Ha en fin-fin kveld Elisabeth - Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Enig med krepsedama, du er rå:D

Og med så mye trening, kan man jo tillate en del ekstra i matveien, også!

 

Her går det unna med mye overtid og null trening om dagen, men jeg håper på å få meg et par runder i løpet av helgen. Trenger det nå, kjenner jeg!

 

Ha en strålende helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

TAKK for skryt !

Det gjør alltid godt.. ;)

 

Føler jeg virkelig er i siget med treningen, og formen den kommer seg mer og mer etterhvert !

Det skal bli en kjekk vår i år ! Da skal jeg jammen være sprek og i form :)

Har vært en bra helg trim messig. Flere langrennsturer, med pulk, sekk osv. En tur i slalombakken ble det også :) Har vært på hytteur i helgen... MEN matmessig er den ikke topp. For mye snoperier...

Blir alltid for mye kos på hytteturer...

Fortsatte IKKE bra i dag heller, plutselig hadde jeg kjøpt en pose med smågodt når jeg skulle gjøre noen ærender på jobb.... :blink:

MEN sjerpings her i huset ! Trening i kveld, og jeg gleder meg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Elisabeth, ser du er på plass i nytt borettslag. :rolleyes: :rolleyes:

 

Du har vært superflink, og holdt fokus til tross for noen utfordringer etter bukplastikk, skjønner jeg! Gratulerer så mye med det! Nyt, og vær fornøyd med alt du har fått til :D

 

Håper jeg kommer etter, selv om jeg gikk på en "smell" etter bukplastikken :huh: Ikke det at jeg "gitt blaffen", men hadde redusert overskudd, begynte slurve litt, og ja... så har vi det gående.... Nå er jeg tilbake i fokus, håper på å få svidd av noen kilo før sommer'n kommer. (Magen er fortsatt fin, men det legger seg vel litt jevnt rundt omkring... og skal VEKK igjen...) Følger deg Elisabeth, og henter masse inspirasjon! Tusen takk :rolleyes: :rolleyes:

 

NÅ: vanngym :P Præikast :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Tusen takk Anitgro !

Dette varmet å høre, og det trengte jeg i dag :)

Så kjedelig att det skulle gå slik for deg. Men du klarer fint å jobbe deg nedover igjen, det vet jeg ! Og den operasjonen er ikke bare bare. Jeg mistet alt overskudd, og har slitt hele høsten etter den, så man skal ikke kimse av det.

 

Jeg har hatt en dritt dag... Bare en slik en, ikke noe spesielt egentlig...

Jeg har hatt en helg med alt for høyt kalori inntak.... Hyttetur = KOS

Og ikke minst gotterier fredag, lørdag, søndag OG MANDAG

Blir flau over meg selv, lurer på hva som skjer i topplokket av og til... Må legge til att jeg har vært aktiv hele helgen ( Bare for å redde skinnet litt... :P )

 

Reddet meg godt inn på kvelden i dag også.

8,5 km med gå/jogge tur for deretter å avslutte med 1 time og 15 minutter med badminton. 1000 fine kalorier er borte vekk !

Det er vel dette som er å holde vekten...

Man kan faktisk tillate seg å spise mer når man trener godt. MEN det bør ikke være i gotterier....

I morgen er det full rulle. Vi er invitert bort på middag, og så er det treniger på 2 av barna. Jeg skal bare kose meg hjemme på kvelden, å slappe av. DET blir godt :)

 

Håper dere andre har hatt en litt bedre mandag enn meg.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tirsdag... :P

 

Tirsdager er også ålreite dager Elisabeth :P Håper du føler at dagen i dag har vært bedre - vi går det av oss vettu!!

 

Og det er som du sier; du har jo forbrent noe også da :D Men så lurte jeg litt: Fører du opp godteriet du spiser slik at du vet hvor mange kalorier det egentlig blir? Jeg spør bare fordi jeg fikk meg en overraskelse som var større enn stor nemlig.

Jeg trodde ikke at såååå lite virkelig kunne være sååå mye :unsure: Det gjør at jeg bedre greier å gå forbi godtedisken. Og vet du hva? Jeg kjenner jeg er mye rettere i ryggen når jeg har spankulert forbi :P

 

Jo, da, det er vanskelig å holde vekten også; i alle fall til en har laget seg sine egne gode rutiner. Det som funker for noen funker ikke nødvendigvis for alle andre og det er den store utfordringen. På mange ting må vi selv prøve og feile, og ikke alt er like arti' nei :o Men jeg suger til meg alle gode råd, tips og whatever...ideer er nettopp det - ideer - men vi må selv prøve de ut. Noen funker og andre må forkastes.

 

Men vi kan vel være enige om at det er et "spennende" liv vi lever

 

Ha en fortreffelig uke Elisabeth - TVI-TVI - Klemz fra Krepsedama :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Tirsdagen var bedre :)

Ikke noe snope tull her !

Jeg må bare regulere det kose behovet mitt altså ! Hver eneste gang jeg er sliten er det KOS med sjokolade som teller....

Har ikke lagt innpå kaloriene på snopet Krepsedama, tørr ikke ! haha !! :lol:

Men sikkert en veldig lur idè !

 

I dag er det fridag. Jeg bruker egentlig åvære flink å trene, å shine hus, lage klar middag både til onsdag og torsdag osv... Blir nesten enda mer sliten av "fridag" enn arbeidsdag.

MEN i dag har jeg tatt det kuli, syslet i huset, vasket litt klær, laget klar middag til i morgen, og nå slapper jeg av på sofaen.

Og det trengte jeg i dag.

Viktig å kjenne på kroppen, og slakke ned litt når man kjenner man har behov for det.

I kveld er det trening, så det blir bra. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Deilige dager... :lol:

 

Høres ut som en god dag det der Elisabeth, og det er jo oftest vi selv som kan styre dagene slik at de blir akkurat sååå bra!!

 

Men tilbake til snopet; PRØV å legge det inn eller ta fram GR-tabellene. Jeg fikk stallsjokk for å si det sånn. Men det hjelper egentlig best å "liksom-legge-det-inn" i dagstabellen og virkelig se. 8 sjokoladebiter og 10 seigmenn kan vel ikke være så mye, men sjekk!!! Gjør det for din egen del. Skjønner godt en på en måte "ikke tør" men det lønner seg skal du se :D I've been there :(

 

I dag har jeg gått ei mil, hjemme og dusjet og avgårde til fysioterapeuten kl 1400. Nå er jeg så digg på å legge inn alt jeg spiser og se hvordan måltidene er sammensatt. 9,2 i kostholdsscore på 3. dagen og jeg vipper 1150 kal. Har funnet ut at jeg faktisk kan planlegge måltidene for morgendagen på denne måten. Hvis det for eksempel blir litt mye fett, bytter jeg ut noe slik at sammensetningen blir mer riktig.

 

Ja, go sånn går no dagan......Men det er litt spennende også da! Noe skal vi da ha og holde på med :P :P

 

Men nå er det tid for middag: Stekt karbonadedeig (helt ren og formet som schnitzel) med løk og sopp og kokte ferske grønnsaker. Kantarell og sjampinjongsaus til. Høres vel ikke så verst ut - eller hva? B)

 

Ha fine dager videre og Hold kursen!!! Klemz :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Skal prøve litt med det snopet, for det gir nok en vekker.

Trner hardt og lenge for de trimpoengene jeg får nå, så de må ikke kastest bort.

1150 kalorier ? Er det ikke lite da ?

Jeg teller ikke lengre.

Jeg håper jeg kan klare å holde vekten uten å telle kalorier.

Orker rett og slett ikke, da kommer jeg til å bli driiit lei hele opplegget :P

Flott kostholdsscore forresten :)

 

I går ble det en enkel trening på meg, og 550 kalorier forbrent.

Er ikke helt i slag om dagen, så det ble som det ble i går.

Har fortsatt skikkelig sukkersug, så jeg JOBBER for å stå imot her...

Straffer seg med gotterispising flere dager på rad, da kommer det for fult sukkertrollet... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe, det å registrere sjokolade er jo rent deprimerende! Jeg registrerer alt jeg spiser, og jammen er det grusomt mye energi i 100 g smågodt - som ikke er en stor mengde for sånne som meg :P

 

Men, i dag viste vekte 0.6 kg ned sist uke, og jeg er derfor topp motivert for en flink helg uten store mengder godteri! Til uken skal jeg på kurs, tre hele dager på hotell... Så jeg må være superflink frem til da, for det er vel ikke til å unngå at det blir mer mat enn normalt på et slik opplegg.

Håper formen din tar seg opp - god helg :D

 

PS: Og gjem deg for sukkertrollet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Puh, her er fredagen snart over og jeg har holdt meg såå bra i skinnet så langt! Storfornøyd, for en god fredag pleier å gjøre at jeg er mer fokusert resten av helgen.

 

Men ang. olabukser, som vi var inne på inne hos Slippe! Et av målene mine med denne nedturen min var jo å få meg hotte olabukser B)

Og det har jeg jo egentlig klart! Det stakkars, ene paret jeg har nå, er Tommy Hilfiger, en jentemodell som heter Victoria Straight.

De ser sånn ut:

http://www.haburi.com/tmpl/shop.tmpl?art_id=190746&com_lang=en&com_country=USA&o=HB91071-ROW-51&et_cid=80&et_lid=165191&et_sub=froogle_USA&fashion=Hilfiger-Denim-Jeans-30-34

De er kjempestilige, synes jeg! Med fine lommer! Skinny, men med rettere ben, ikke sånn superskinny, det får jeg rett og slett ikke på meg. Er jo arvelig belastet med litt vel kraftige lår og legger..

 

Men nå skal jeg jo til USA på vinterferie, så jeg håper på å få handlet meg noen flere kule par! Det er jo så billig der borte. Litt usikker selv på hva jeg skal gå etter? Det viktigste er at de sitter bra over rumpa, slik at den ser bra ut, uten å se bred ut ;) Så størrelse og plassering av lommer må i hvert fall vurderes, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Flotte jeans Ninjastar !:)

Harfaktisk ikke hatt en Tommy Hillfiger jeans før, kommer ikke på det merket. Men jeg er derimot veldig glad i Lee jeans.

Viktig att baklommene på jeansen er store, kan ikke fordra de små, der rompen blir diger... :blink:

 

Har du noen amerikanske aner ? Syns du er vel ofte borte i Uniten... :P Du er kjempe heldig i alle fall, jeg elsker USA. Blir dessverre ikke så ofte, da det er dyrt, og langt å reise med hele bøtteballetten... :P

Vi driver å planlegegr sommerferie, og det ser ut til å bli middelhavscruise med royal carribian, og en uke enten i Barcelona eller Malaga, alt etter hvilken cruise tur vi skal ta.

Så da blir det å stå på, trene, og holde meg der jeg er vektmessig !

Kanskje jeg for en gangs skyld kan føle meg noenlunde vel i bikini ?!?? :blink:

 

Jeg har ett fryktelig sjokoladesug om dagen, og sliter virkelig.

Helgene går det ikke bra, så klarer jeg å sjerpe meg om ukene...

 

I dag avsluttet jeg dagen med en jogge/gå tur på 6 km, og badminton i 1,5 time etter det. 1100 flotte kalorier forbrent ! :D:D:D

 

P.S Steik så jeg må stå på for å forbrenne like mange kalorier som tideligere !! Gikk en del lettere å sanke trimpoeng når jeg var tyngre... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Onsdag og fridag !! :D

Hærlig !!

Sitter her å prøver å gire meg opp til noe fysisk aktivitet, men kroppen er sliten.. B)

Solen skinner, så jeg skal definitivt ut !

Tror det blir en lengre gåtur. Kjenner att jeg ikke orker å pushe for mye.

Hovudmålet er å komme seg ut og nyte det hærlige været :)

Vekt messig er jeg stabil.

JUHU ! Det er bra jobba ! For det er sååå lett å gi litt blaffen, så er det rett opp igjen..

Det er på tide jeg erkjenner att jo, jeg har gjort en god jobb, og JA jeg gjør en god jobb med å holde meg her. Alle vet hvor fort det er å gå opp igjen, å skli tilbake til gamle vaner...

Jeg er ikke flink til å gi meg selv kredit for det som er bra, og si til meg selv att jeg gjør en god nok jobb. Jeg har ALLTID dårlig samvittighet, og det må det bli slutt på.

Jeg sliter meg ut, og det er ikke bra.

 

Så derfor vil jeg skryte litt av meg selv i dag ;) hehe !

 

Nei, nå er det ut å nyte solen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Fridagen ble brukt ute i friluft.

En fjelltur med brodder, resulterte i 950 kalorier forbrent. Og det i nyyydelig sol !

Var også på badmintontrening og fikk meg 550 kalorier til, så totalt 7,5 TP i går ! FORNØYD !! :D

Faktisk så fornøyd jeg feira med taffelsticks til kvelds.... Lille lørdag og greier... :blink:

Føler att dette går greit, og att formen er på vei oppover !

I alle fall kjennes kroppen lettere ut å bevege :D

 

Jepp, holde vekten det skal jeg klare !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...