Gå til innhold

Veien for å holde matchvekt !


Gjest ElisabethV
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Hmm..du skal ikke se bort i fra at den influensaen din henger litt igjen, nei! Kjedelige greier..

Men med påskeferie blir det vel gode muligheter for å bygge seg litt opp på energifronten igjen. Håper piffen kommer tilbake! Det er jo så kjedelig når man ikke orker å trene!

 

Jeg sto forresten på alpint på onsdag. Første gang på mange år! For moro skyld tok jeg med pulsklokka.. og det var ikke mye å skryte av. 800 kcal på nesten fire timer i bakken! Så det er vel like greit at vi bare skal stå slalom den første helgen, deretter håper jeg det er føre til å gå langrenn. Jeg har jo planer om en moderat påske, men NOE ekstra blir det uansett. Så litt trening for å kompensere hadde vært veldig greit B)

 

Ellers har jeg en plan om å sette inn nådestøtet for fullt etter påske. Vil inn her :D

 

Ha en fin-fin påske med passe trim og passe inntak! Hehe, det er min plan, i hvert fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, ElisabethV, håper noen fridager gjør susen og at du får ladet opp! Nå er vel ikke været det beste, men dere som takler både Dagmar og annet, dere er vel vant til å ta det dere får...?

 

Jeg har hatt noen ok dager med fokus på å bygge opp formen etter operasjonen, og det trengs :blink: Det kommer seg stadig vekk, så er klar for å gjøre unna en skikkelig innsats etter påske og så flytte inn her .

:P

 

Fortsatt god påske til deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Her har jeg hatt en TOPP påskeferie.

Vi har vært på kino, leikeland, og hyttetur i 5 dager.

Stått mye på ski, og virkelig kost oss, ( Selvfølgelig med ALT for mye påskegodis og mat... :P )

Kjenner att den dårlige samvittigheten ligger å virkelig gnager.....

Og det er ikke bra.

 

Har blitt lite med trimturer, men aktivitet både på ski og litt ellers.

Minste trulta på 3 år har begynnt å stå på slalom.

Og der er sååå kjekt !!

Endelig føler jeg att vi virkelig kan begynne i bakken igjen, da mellomste på 7 år er godt i drivet der.

 

Vekten er nok litt opp etter påsken, håper på å justere den litt ned til veiing på neste tirsdag.

Trim har det som sagt vært lite av i påsken, og det skal det bli ordning på nå.

Kjenner jeg er i siget, og vil trene igjen nå.

Jeg har en søster som skal gifte seg i slutten av juni, og målet er selvfølgelig å se Smashing ut !! ;)

 

Håper dere andre har hatt en topp påske, må lese meg litt opp her inne nå.... :) ( Og kanskje kommer fokuset sigenede etter ?? ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hm...

Fridag i går...

Da benyttet jeg anledningen til å lage potetball kokt på kraft av pinnekjøtt, med fullt tilbehør....

IKKE noen lett mat nei, hahaha !!!!

Jeg var også å kjøpte meg nye langrennski, staver ( til 1800 !! kr.. ), og ny swix FANCY langrennsdress som var nedsatt til halv pris.

Klærne var i str M, og sitter som ett skudd :)

Så kjekt med noe nytt !!

 

Så planen er langrennstur i morgen rett etter jobb !

 

Kjenner jeg sliter virkelig med å komme i gå ned i vekt modus...

Har hatt Hold Vekt modus så lenge nå, og det er såååå tungt å skulle tenke gå ned i vekt, IGJEN...

Klarer ikke å telle kalorier, og ikke minst gå fra "vanlige" produkter til lett produkter... Men grepene MÅ gjøres, for jeg vil ikke opp i vekt igjen.

Hadde en fin treningsøkt i går, men "bare" 3 TP og 600 kalorier forbrennt, det holder ikke på en fridag..

Skal gå en tur i dag, blir bare 40 minutter, det eneste jeg har til rådighet... FULL pakket dag...

I alle fall må fokuset mitt være på å komme meg skikkelig i form igjen, for jo mer jeg trener jo mer kan jeg spise.... :P hehe !!

 

Ha en fortsatt fin torsdag folkens :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Langrennstur høres supert ut!

Påsken ble siste vinterinnspurt for meg, så her blir det ikke ski før neste vinter igjen. Nå ser jeg frem mot å jogge mer ute, med mindre klær. Skal bli godt å legge vekk min fleece-forede "arctic running tights" til fordel for capri-varianten B)

 

Men Swix-dress i M? Nå snakker vi! Tipper du ser vanvittig sporty ut i den! Jeg har en med lilla jakke og svart, foret bukse, og den er helt herlig å gå på ski i. Men min er XL, jeg fikk den til jul for to år siden da jeg var "litt" større. Herlig å kjenne at den er altfor stor nå. Men ettersom jeg er en frossenpinn og bruker tre lag ull under, så går det fortsatt greit med såpass stor størrelse, hehe :P

 

Ha en riktig så fin tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Langrennstur ble det ikke på fredag, da det snøet/sluddet tett... :(

Værmeldingene er ikke til å stole på nei...

Så i stedet for så ble det jogge/gå tur.

Merker VELDIG godt på formen att jeg ikke har trent den siste mnd, det er sååååå tungt å jogge. Men står på, jogger litt, og går når jeg blir for andpusten ! :P

Lørdag ble en dag med ærender og ikke minst middag ute sammen med gode venniner.

Alt som heter slanking forsvinner selvfølgelig fra hodet, og jeg bestiller meg en 3 retters meny....

Og jeg blir så alt for mett, ubehagelig mett.

Så jeg har herved gjort en deal med meg selv, jeg skal enten bestille forrett eller dessert....

Vin ble det også... :rolleyes:

 

Jeg er rett og slett ikke i fokus modus nok til å takke nei til utfordringene...

Men jeg jobber med saken :)

 

Søndag var det sol her på vestlandet :)

Det ble en tur på fjellet, på alpint.

Prøvde de nye langrennskia min en liten tur også, hei hvor det går... :) DER var det virkelig god gli, ser lovende ut til neste sesong.

Det ble også en jogge/gå tur i solen, deilig ! :D

 

Så nå er jeg igang trimmessig !

 

Det som ikke er så bra er att jeg har fått fullstendig dilla på den nye brunosten fra Tine, Millom..... Åh, drømmer nesten om den.... SUKK ! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Vel, vi er to om den treningsformen...:P Jeg er ikke tilbake i toppform ennå, og det meste er vondt og tungt. Men jeg VET at det bare er å stå på, så kommer det seg fort. Må bare holde ut enn så lenge.

Tipper ellers at fokuset ditt bedrer seg når treningsmoduset kommer tilbake. Hvis du VIL, da.

Og hvis du ikke innerst inne vil, så kommer du jo langt bare med å trene mye og holde kroppen i sjakk, uten å gå mer opp. Frem til den innerste viljen er på plass igjen og du er klar for en ekstrainnsats :)

Høres ellers ut som du har fine dager, med trim og venninner og kos. At livet er bra, er jo det aller viktigste :D

 

Takk for brunosttipset, da skal jeg IKKE smake på den. Jeg er SÅ glad i brunost, og trenger ikke enda flere varianter på liker-lista...:P Min nye greie er hjemmelaget prim, som jeg lager av mine lettere brunostrester (den lettvarianten smuldrer jo litt fortere opp). Koker opp brunost med melk, har i kanel, sukrin, kardemomme og vanilje. Koker til det tykner, heller over i tupperware-boks. Skal egentlig spises på brødskive, men er så god at jeg stort sett ender opp med å spise alt rett fra boksen. Ærlig talt.... Så nå har jeg bestemt meg ikke å lage DET på en stund, heller.

 

Men det jeg eeegentlig skulle fortelle (skravla....), var at jeg hadde verdens snodigste drøm i natt. Jeg var (i drømmen) på besøk hos min venninne på Sunnmøre, og ad omveier hadde jeg plutselig endt opp hos deg. Vi var like sjokkerte begge to, hvordan det kunne gå an, og var skjønt enige om at det var en liten verden. Dessuten så du totalt annerledes ut i drømmen enn slik du ser ut i hodet mitt i våken tilstand, og det kom jeg liksom ikke over.

Jeg lo da jeg våknet.... Er det mulig :P

Og må legge til at jeg til stadighet drømmer mye snodig, så dette føyer seg bare inn i rekken :rolleyes:

 

Ok, nå er det natta her. I'm back på mandag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hm, den primen hørest god ut ! Har aldri prøvd å lage det før,

det må prøves :)

 

Hvordan så jeg ut i drømmen din ? ;) Jeg har lyst blondt/stripet hår, og en bob nesten ned til skuldrene ;)

Jeg hadde også en merkelig drøm i natt.....

Rompen min hadde 3 dobblet seg i størrelse.... :( Og det er nok for att det føles litt slik nå...

Merker att vekten legger seg på andre plasser enn før mage plastikken....

 

I dag hadde jeg en topp treningsøkt.

jogge/gå tur på 5,5 km, og avsluttet med trening etterpå.

1000 fine kalorier forbrent ! :)

 

Jeg er dessverre ikke i telle og skrive modus nå, men kjenner att hodet er på vei til å snu :)

Vekten den skal ned igjen på mellom 70-72 kg ! Så det er bare å stå på !

Ha en fin uke Ninjastar ! Savner deg når du ikke er her inne med den gode backupen din ! :) For den trenger jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Langrennstur høres supert ut!

Påsken ble siste vinterinnspurt for meg, så her blir det ikke ski før neste vinter igjen. Nå ser jeg frem mot å jogge mer ute, med mindre klær. Skal bli godt å legge vekk min fleece-forede "arctic running tights" til fordel for capri-varianten B)

 

Men Swix-dress i M? Nå snakker vi! Tipper du ser vanvittig sporty ut i den! Jeg har en med lilla jakke og svart, foret bukse, og den er helt herlig å gå på ski i. Men min er XL, jeg fikk den til jul for to år siden da jeg var "litt" større. Herlig å kjenne at den er altfor stor nå. Men ettersom jeg er en frossenpinn og bruker tre lag ull under, så går det fortsatt greit med såpass stor størrelse, hehe :P

 

Ha en riktig så fin tur :D

 

VELDIG fornøyd med den skidressen.

Har brukt jakken til jogging, og det er perfekt ! Så greit med det stoffet bake på jakken, som transporterer BORT svette :)

Og ja, syns jeg er litt snasen i den :)

Den sitter som skreddersydd, så det er bare å stå på,

så den passer neste vinter også, haha !!

Du får invistere i ny til neste vinter :)

 

ANG frossenpin.... HER ER EN OGSÅ !

Jeg har ALDRI vært en "frostpist" som jeg kaller det, men nå ???? GR !

Det er så irriterende ! Fryser jo støtt !

Så ull er tingen her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Som dere ser av signaturen, så er det oppgang her...

egentlig inne i en litt negativ trend kjenner jeg.

Jeg vil jo så gjærne ned 2-3 kg, men orker ikke å gjøre de grepene som jeg vet att jeg MÅ ....

For det som kommer på forsvinner dessverre ikke av seg selv...

Jeg er ganske flink på trening for tiden, men savner litt all den energien og gløden som jeg hadde tideligere.

Syns det er tyngre nå, og syns ikke formen er så bra som den burde være.

Jeg gleder meg i alle fall på snefrie fjell, ( for nå er skia pakket vekk etter vinteren ), og litt lengre fjellturer.

 

Målet denne uken er å være flink mtp valg av pålegg, komme meg mer inn i lett variantene igjen.

Jeg skal trene mandag, onsdag og fredag, pluss en dag i helgen. SÅ er det sagt :)

 

Det er en kamp dette med å holde vekten, og klare å komme seg litt ned igjen i vekt igjen etter en "friuke" osv, men dette SKAL jeg klare... Så kampviljen MÅ frem IGJEN.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, Elisabeth - men jeg orker ikke skrive om det i tråden min engang.

 

Ny giv fra i dag, skriver alt og skal ha kontroll. Det er noe med det å være i prosess, jeg blir sliten av det og kjenner at jeg umulig kan holde motivasjonen like høyt hele tiden. Så nå tenker jeg at jeg må gjøre en jobb med nettopp den motivasjonen: Lage mål for hver dag og hver uke og for månedene frem til bikinisesongen kommer. Vil ikke glippe nå!

 

Så det jeg forsøker å si er vel at jeg kjenner følelsen du beskriver veldig godt, og at jeg heier på deg! Dette får du til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hallo! "Skravla" er tilbake og klar for innsats :D

 

Men liker ikke at du mangler piff, altså! Hmmm... kanskje du lider av vårslapphet? Hvis du mangler energi og glød, mener jeg?

Ikke at jeg vet hvordan du skal komme over det. Jeg har pleid å slite med skikkelig slappe perioder rundt november, og synes egentlig det gikk bedre i fjor enn året før. Jeg fokuserte da på mer søvn, mer dagslys (kanskje ikke så relevant nå som det er så lyst!), mer frukt/grønt/vitaminer/antioksidanter, samt "tvungen" trening. Innerst inne vil jeg bare ligge på sofaen og se på tv når høstmørket er som verst, men jeg vet jo at energien ikke kommer av seg selv.

I hvert fall, synes du har en god plan med å planlegge ukens trening! Blir det trening som planlagt i dag?

 

Eller... Det er ikke blodprosenten din som er på utur, da? Bare en tanke som slo meg!

 

Jeg gleder meg forresten også til fjellturer! Skal bli så bra med litt varmere temperaturer og sommer snart :) Ser for meg mange helger på fjellet i sommer, nå som vi har hytte. Det skal bli heeerlig!

 

Enn så lenge får du trene for oss begge, jeg er kjempeforkjølet og orker ikke tanken på å gå en tur engang. I kveld blir det sofaen med tv-serier B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

 

Jeg måtte inn og kikke på deg også.

 

Ser at du sliter med det samme som meg, eneste at du har litt mindre vektoppgang..

 

Jeg merker at jeg har problemer med å innfinne meg med at dette er en varig livsstilsendring. At det er en årsak til at jeg ble feit, så da må jeg kvitte meg med de vanene hvis jeg skal bli normalvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Godt du er tilbake Ninjastar :)

Ikke kjekt å høre om forkjølelse... :unsure: GOD BEDRING !! :D

 

I går ble det en super duper trening !

Hadde egentlig en dag i går det ALT gikk skeis, og jeg som takler dårlig stress, så er det en dårlig kombinasjon. Men fikk kavet meg på trening, litt sein, men akke som ! Trente badmintonn, for så å gå en tur opp på ett lite fjell bak huset mitt. Det ble 1027 kalorier forbrennt totalt, og jeg kjente ikke noe til stress nivået som herjet i kroppen før treningen :D

Og i dag viste vekten lovende tall imorges, så håååper att den holder seg slik ;)

 

I dag er det jobb, styremøte, og klubb med damene etterpå.

Det blir kos !

Men ingen trim... FÅr ta det igjen imorgen.

Har forresten startet på både B vitamin,jern og multivitaminer, bare for å gjøre det, hehe....

Kanskje det gir mer energi ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei:-)

 

Jeg måtte inn og kikke på deg også.

 

Ser at du sliter med det samme som meg, eneste at du har litt mindre vektoppgang..

 

Jeg merker at jeg har problemer med å innfinne meg med at dette er en varig livsstilsendring. At det er en årsak til at jeg ble feit, så da må jeg kvitte meg med de vanene hvis jeg skal bli normalvektig.

 

Huff, ikkje kjekt å høre Mai :(

Typisk att når vi blir litt fraværende fra sidene her inne, så går det ofte ikke så bra med oss...

Håper att du finner gnisten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Etter dag hvor alt går skeis, er det jammen imponerende å komme seg på trening! Flinka :)

Deilig de gangene man kjenner på det at trening senker stressnivået i kroppen. Billig medisin!

 

Pga mye reising og styr har jeg trent veldig uregelmessig de siste par månedene. Og nå begynner jeg seriøst å bli klar for å komme i knallform til sommeren! Så bare jeg blir frisk... DA!! Heldigvis er formen litt bedre i dag enn i går, det har flyttet seg fra hodet til halsen og brystet. Irriterende å hoste, men det går i hvert fall mot treningsform. Håper jeg kan prøve meg på noe senest lørdag!

 

Og fortsatt er det dessverre sånn at jeg er myyye flinkere med maten når treningen er regelmessig. Så jo fortere jeg kommer i gang med fast treningsopplegg igjen, jo fortere får jeg fortgang på å ta de siste kiloene.

 

Mai01, jeg er forresten litt der du er, tror jeg. Vet ikke om jeg innerst inne har akseptert at jeg aldri igjen kan spise slik jeg en gang gjorde. Fersk gjærbakst eller vafler, for eksempel. Det er utrolig vanskelig å kose seg med bare én. Helst vil jeg ha tre, fire, fem... Så på et eller annet vis må jeg få hodet mitt med på en omvending. Det blir en jobb jeg tar her inne, for akkurat nå har jeg mer enn nok med å motivere meg til videre vektnedgang.

Men jeg har trua på at vi langsomt skaper nye vaner ved å øve, øve, øve. Til slutt får vi det til :)

 

Anyways Elisabeth, håper du har navigert deg bra gjennom en hektisk dag og at du koser deg på klubb! Ha en toppers fredag med trim og opplading til en sunn og fresh helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Heilt sant, BILLIG MEDISIN ! :D

 

Klubbkveld er alltid kos med gode venniner, og god mat :)

Må skryte over att jeg ikke forsynte meg av sjokoladeskålen som ble satt frem, ( men sier ikke noe om den dream iskremen som jeg spiste... :P )

I dag er det favorittdagen i uken, og jeg gleder meg til langhelg !

Det blir mest rydding rundt hus, da vi har tatt ned litt skog som må ryddest opp.... Kjedelig jobb, men det må gjørest.

Neste helg skal vi ha konfirmasjon, da datteren til mannen min skal konfirmerest. Så jeg kjenner på att stress nivået er på vei til å bygge seg litt opp...

 

Ellers så har faktisk ikke skolen studiedag på mandag, så det kan se ut som det blir en sesong åpning med en golfrunde på meg og husbonden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm jeg hørte rykter om SNØ i dine trakter i helgen, ElisabethV, så ble det frem med skiene igjen eller golfkøllene?

 

Jeg var nede på 64,5 kilo før jul og følte at det var en helt grei vekt til meg, "men jeg vil ned bare LITT til...". Så gikk jeg opp i stedet, to kilo satte seg effektivt på etter jul, og jeg kjempet litt med dem før operasjonen i februar. 6 uker stillstand, og vips sitter disse to kiloene fast.

 

Jeg har grublet mye rundt dette med "to kilo, bare to kilo til" og hvorfor de to kiloene er så ekstremt vanskelige!!???

 

Er det fordi man synes man kan slappe litt mer av siden målet er så nærme? Eller fordi man egentlig frykter tiden etter slankingen? Man kan jo slanke seg, men det å holde vekten har man aldri før prestert... :huh:

 

Det er i allefall utrolig vanskelige kiloer - men det verste med dem er at de får meg til å føle at jeg har mislykkes. Jeg har gått ned "flusst" med kiloer, og så skal jeg føle meg mislykket??? Neivettuhva :P

 

Nå har jeg en helt fersk slagplan for den siste innspurten: Jeg er godt i gang med noen flinke dager, har rimelig grei kontroll på uka mi og vet det blir en del aktivitet : Jeg kjører til med knallkontroll, følger med på speilbildet og "velværebarometeret", og når den dagen kommer at jeg tenker : Fy søren, nå er jeg fornøyd, gitt - ja da går jeg på vekta og noterer meg hva som er min trivselsvekt.

 

Håper det fungerer etter planen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei Elisabeth, hatt en kjekk langhelg? Ble det golf?!

Eller styrer dere bare med konfirmasjon? Vi skal i ilden med bonusbarnet to uker etter dere. Og selv om moren ordner det meste, ligger dagen likevel som et stessmoment over oss alle. To stk storfamilier skal samles til felles feiring, familier som bor på hver sin kant av landet og ikke har truffet hverandre siden forholdet tok slutt. Når barnets mor og far i tillegg ikke har særlig til kommunikasjon... så blir det nok en strålende dag. Ikke kleint i det hele tatt.... Nei, jeg gleder meg egentlig bare til det er over, hvis sant skal sies.

Men det er ikke lenge til, og etter det står sommeren vid åpen! Jeg er klar for joggeturer i skogen snart, bare formen tillater det. Og verandakos! Det er herlig å ikke ha så mye planer etter mai :)

 

Ellers har Slippe en knakende god plan for hvordan erklære seg "ferdig"... jeg skal tenke litt nærmere på den når jeg nærmer meg selv. Enn så lenge strammer buksene etter en dårlig april, så jeg satser på strengt fokus gjennom mai. Til tross for travel agenda og mye som skjer, MÅ jeg ned nå. Så det så;)

 

Lykke til til helgen og ha en fin uke videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Her ble det lite med golf... :blink:

Det ble heller shining av hus, må vite jeg skal ha etterselskap etter konfirmasjonen..... Kremt....

Så hagen, og bedd ble røsket opp i.

 

I går brukte vi dagen til å vaske alle vinduene, både innvendig og utvendig... :P MYE arbeid med gjennomgående sprosser i alle vinduene...

6 nye fine blomsterkrukker står der med fine blomster og strutter ! :)

 

Helgen var faktisk veldig fin, men nydelig vær :)

Uff, kan si att jeg gleder meg veldig til denne konfirmasjonsdagen er over ! Som du sier, er det ikke bare bare når alle sammen skal samlest.

Vi har en god kommunikasjon med mor, så det går egentlig greit.

Men allikevel så ligger den ser som ett stressmoment.

Vi skal lage all maten selv, alle 4 i familien skal ha strøket bunadsskjorter, alt som skal huskest/ordnest osv...

Så jeg kjenner att trening har dessverre blitt nedprioritert denne uken..

Men det er greit...

 

Vektmessig så sliter jeg virkelig med å komme meg ned på en javn 73 vekt...

Klarer ikke å holde fokus lenge nok ad gangen. Valgene blir dårlige dessverre, som gårskveldens kveldsmat, potetgull med dip.....

SAY NO MORE...

Og bunaden min er sååååå stram !( P.S Det er bunaden jeg fikk til konfirmasjonen min, som ikke er omsydd, litt stolt ja !!! ) Så jeg burde egentlig ha en sjerpings, men glemmer meg dessverre...

Denne uken er fullpakket og går slag i slag, så får se om jeg rekker å stikke innom her... :)

 

Ha en fin uke folkens, den første i mai !!! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er jo helt utrolig bra at du har bunad med originale mål fra din egen konfirmasjon?! Jeg er imponert!:)

 

Jeg er tilbake etter en styre-og-orge helg, med vedkjøring til hytta, rydding og sjauing i dødsbo, mange timer i bil... Har kommet meg sånn tålelig gjennom, med null snop, flink fredag og lørdag, men med for høyt inntak i går. Jeg håper det går opp i opp med all fysisk jobbing gjennom helgen. Man blir sliten av det, også! Jeg har ikke sittet stille et minutt når jeg ikke har vært i bilen.

Og.... fanfare.. denne uken skal jeg begynne å trene igjen! Det er over TRE uker siden forrige økt. Jeg har gått noen turer, that's it. Men energien min er endelig tilbake, forkjølelsen er borte, og jeg er klar. Hurra! Det skal bli bra :D

 

Hvordan gikk gårsdagen? Var konfirmanten fornøyd med festen og gavene? Heldige dere som er ferdige - men du har sikkert masse å rydde opp i i dag uansett, regner jeg med.

 

Er du klar for å henge deg på en stram uke?! "Operasjon bunad-som-ikke-strammer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Her var det en veldig fornøyd konfirmant :)

Dagen gikk som en drøm !

Gikk veldig greit med eks familier, og eks fru osv...

Men selvgølgelig så er det mye styr med en konfirmasjon...

Vi lagde all maten selv, koldt bord, med varme karbonader, kyllingvinger og biff gryte med ris.

ALT for mye mat... Og ikke minst ett skikkelig vestlans kake bord, med 13 kaker, og 4 desserter.... Og jeg har selvfølgelig spist over evne, igjen !, som jeg alltid gjør ved slike tilstellinger...

Så mye god mat i huset må jo vel nytest ??!!!

Så det ble kake både lørdag, søndag og i dag.

MEN fra imorgen blir jeg med på en stram uke.

Og det sier jeg med vemod, for jeg har allerede sukkerabstinenser !!

I dag tok jeg med alle rester av kake og koldtbord på jobb ( tro det eller ei, det var rester igjen etter jeg og mamma til bonusbarnet delte all restematen, OG jeg hadde 30 !! stk på etterlag hjemme her i går ettermiddag...., så vi snakker om NOK mat.... Kremt :rolleyes: )

I alle fall, maten er ute av huset, og igjen etter kalaset sitter en sliiiiten Elisabeth... Jeg er glad vi er ferdig ja ! :P

Klarte å komme meg på trening i dag, selv om lysten til å ligge på sofaen lå på lur... :)

 

Du har jammen vært flink i helgen Ninjastar ! Imponert !! :D

 

Ny rapport kommer i morgen om hvor flink jeg har vært.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Du høres ut som du er godt i gang i dag! Så bra! Har du kommet så langt i dag, så klarer du resten :D

 

I hvert fall så lenge du har kvittet deg med alle kakerestene. Restekake er min verste fiende når sukkerabstinensene herjer som verst. Da kan jeg ikke ha noen ting som helst i huset. Eneste løsning er å fysisk holde seg unna alt slik. Jeg har fortsatt en sjokoladekasse gjemt et eller annet sted i huset, fra jula... Etter jul pakket jeg alle rester ned i en eske, og ba kjæresten gjemme den. Det gjorde han, og den står fortsatt trygt plassert på ukjent sted. (Snart glemmer vel han hvor den er, også!) Ille at det skal være slik, men man får bruke de teknikkene man trenger :P

 

Jeg må jo også le litt av de kakebordene borte på deres kant av landet. At du har rester etter etterpålaget med 30 stykker?!? Det høres fantastisk ut når man kan og vil fråtse, men ditto verre når man som oss prøver å holde seg unna den slags.

 

Regner med at du rapporterer inn her i kveld om at HELE dagen har gått som planlagt? ;)

Det er bare å holde ut, så blir det bedre om et par dager! Tvi-tvi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

HELE tirsdag OG onsdag er gjennomført med stil !! :D

Og vekten ser ut til å gå nedover, selv om den er veldig ubesluttsom for tiden... Hopper opp og ned en kg pr dag...

Neste tirsdag er det min siste Hold Vekten gruppe, så da blir det status da.

HAHAHA, ja de kakebordene er bare til å grine av...

Jeg hadde jo bare halvparten av restene, så mamma til bonus barnet hadde også 30 gjester i etterlag... + jeg hadde med ca 2 kaker på jobb....

Men det er så merkelig dette, når det blir så himmla mye å velge i, da er det nesten for overveldende til å spise mye kake... Slik tror jeg mange andre også føler... ;)

I går var det fridag, og den brukte jeg på å gå en lang tur sammen med en vennine.

Vi var innom en cafè, litt shopping og kos :)

 

Kjenner jeg er sååå sliten etter den konformasjonen, det tar virkelig på...

 

 

Er godt i gang med enda en god dag, la dette bare vare... !! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...