Gå til innhold

"Kurs" på egen hånd. Oppstart uke 10


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg er nå snart ferdig med et kurs og har ruslet ned endel kilo, men jeg har ikke tenkt å gi meg med det. Har egentlig tenkt å gå direkte på nytt kurs, men egentlig synes jeg det er dyrt. Jeg vet jo hva som skal til og klarer dette greit, det som er viktig for meg er å holde motivasjon på plass. Nå er jeg så godt i gang og synes dette er veldig greit, så jeg tenkte jeg skulle se hvordan det gikk uten kurs.

 

Noen som vil bli med? Det er rapporteringa som gjør dette litt forpliktende for meg. Hadde vi vært noen få her inne som kunne tatt tak sammen så ville det kanskje gjort samme nytten for meg denne gangen.. (Hvis ikke blir det kjapt tilbake til nytt kurs, nå SKAL jeg ned).

Tenkte vi kunne begynne i uke 10 fordi jeg skal på hytta i vinterferien og der er det ingen nett tilgang, men begynner gjerne før hvis det er noen som ønsker det. Det betyr jo bare at det blir litt stille fra meg den ene uken.

 

 

Så langt har jeg hatt veiedag på onsdager, kan godt endre det hvis andre ønsker andre dager.

 

Håper noen blir med, så satser jeg på å bruke pengene kurset koster på et lekkert tilskudd på en ny og smalere garderobe til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 524
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei gemma :)

 

Jeg slenger meg med her også jeg. Har gått ned 6 kilo siden oktober, så her går det sakte men sikkert nedover.. B)

Har hatt noen litt slappe uker nå, vekta har holdt seg stabil på 78 kilo, men målet er 72 :)

 

Hva er ditt mål ?

 

Skal på hytta jeg også i vinterferien, uke 8 her i Trøndelag, men vi kan jo begynne nå??

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også veldig gjerne få slenge meg med her!

 

Jeg har 10 kilo og gå ned, og jeg kjenner at jeg klarer ikke dette alene så og måtte rapportere til flere gjør det litt vanskeligere og skli ut!

Jeg tok bukplastikk i november, og har klart og legge på meg 5 kilo siden da.. sukk..... :(

Jeg har allerede begynt i dag og har planer om og klare det iløpet av vinterferien også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dere blir med. Vi kan gjerne starte nå, jeg er ferdig med kurs i vinterferien, men det er ikke noe i veien for at vi kan begynne nå, bare ekstra motiverende for meg.

 

Jeg har nå gått ned 5 kg, veier nå 83 kg, men håper en gang å nærme meg 70 kg. Veide 72 før jeg fikk min siste datter og da var jeg meget fornøyd. Første mål er å komme under 80 kg. Har gått litt opp og ned i perioder og føler at de 5 kg. jeg har tatt nå er de kiloene som går opp og ned. Det er nå jeg føler den reele vektnedgangen begynner.. Håper etterhvert å bytte ut de store buksene jeg har nå med de jeg har lagret innerst i skapet..

 

Hvilken dag har dere lyst til å ha veiedag? Det spiller ingen stor rolle for min del.

 

Hovedutfordringen min de første ukene er å trimme mer. Hverdagen er hektisk og ofte er det trimmen som må vike. Vinterferien er en kickstart for min del, da er det mye skigåing og det gir bra uttelling på trimpoengene...

 

Skal vi sette i gang fra neste uke da? Er det motiverende med felles veiedag?

 

Gemma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt klar til og starte fra mandagen av :-)

Jeg syntes jo det er greit og ha en felles veiedag, men må jo ikke! Jeg pleier alltid og veie meg mandag morgen...

 

Når pleier dere og veie dere??

 

Hovedfokuset her må bli og kutte ut all sjokoladen jeg spiser ( det er en SYK mengde :-( ) og klare og få trimmet litt mer!

Jeg prøver jo rockeringen i stua, men ønsker egentlig og komme meg ut og jogge, men tør ikke nå på glatta....

 

Er det en dårlig unnskyldning eller?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging på glatta er litt risikosport ja.. Jeg går heller jeg når det er for ille... Men det gir absolutt mest effekt med en joggetur..

 

Vi kan godt ha veiedag på mandager, lettere å begrense seg i helgene kanskje hvis vekten skal rapporteres mandag. Så langt har jeg veid med onsdager, men det har ikke noe å si ofr meg. Mandag er OK..

 

Da starter vi mandag eller? Full rapportering av startvekt.

Tror det er kjekt å ha noen å dele litt tanker med underveis også, ser at jeg blir motivert av at andre kommer seg ut og trener etc. da blir man litt fristet til iallefall å ikke være dårligere enn at en kommer seg ut en liten tur..

 

Jeg har holdt meg unna godterier siden jul og det er et under, jeg er utrolig svak for sjokolade, spesielt på dårlige dager.... :-)

 

men nå er det slutt, nå skal jeg ned på en vekt jeg er komfertabel med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gemma: Hvordan klarer du og holde deg unna godteri??? Åååå.... så misunnelig!! Jeg er skremmende avhengig av sjokolade, og det liker jeg ikke... Jeg prøver og snu både tankegang og lyst, men har ikke fungert helt i dag.. Så håper på en enda bedre dag i morra! All ære til deg der!! :D

 

Syntes det er bra om vi kan motivere hverandre litt ja, og jeg merker at og ha veiedag på mandag morgen gjør at jeg må være forsiktig hele helga!

 

Så da sier vi mandag!!

 

I dag har jeg som sagt klart og spise endel mindre sjokolade enn ellers og klart 7 min med rockering! Føler meg heeelt mørbanka i sidene! haha :-) I morgen skal jeg jobbe litt, så spent på og se om jeg får trent noe! Men jeg burde klare og holde meg litt mer unna sjokolade ihvertfall! Går man hjemme så er sjansen sååå mye større for og skapsnoke :-)

 

Hvordan har dagen deres vært da?

 

Her ble alle måltidene utenom middagen bra.. Det ble pizza... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, da er dagen snart over. Har vært på party hos en venninne og da ble det en fastelavensbolle :-( Hadde spart kveldsmaten og litt så jeg har vel noen kalorier å gå på før jeg når 1600 i dag, men knekkebrød er kanskje sunnere. Litt vanskelig å finne balansegangen på det å leve sunt og kose seg litt i sosiale sammenhenger. Synes nesten det er litt uhøflig å takke nei til alt som blir servert også..

 

Ble ingen trim, hadde ment å gå på kollegatrim i kveld, men minste bråka ville ha mamma hjemme og ettersom det ikke var noen til å passe henne måtte jeg melde avbud, gikk en lengre skitur i går og den satt litt i kroppen, så da får jeg satse på et par turer i helgen istedenfor.

 

Tror det har skjedd noe i hodet mitt ang. godterispisinga, det har ikke fristet i det hele tatt, enda det har stått skåler på bordet hele tiden.. Men jeg var så bestemt denne gangen, får nyte det så lenge det varer. Jeg vet det går over for jeg pleier å trekkes mot godteriskåler som en magnet...

 

Godt å få noen å dele opp og nedturer med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Gemma og Camkir :)

 

Jeg er med på veiedager på mandag!

 

Gemma: er imponert over at du skal delta på skistafett, det gir jo en super inspirasjon til å trene mer. Ski er ikke min sterke side, så det kan være det blir mere gå turer i vinterferien enn ski turer.. B)

 

Kjenner meg godt igjen når det gjelder sjokolade suget ja... Jeg VET jeg ikke klarer å kontrollere akkurat det, ett tygg og så dytter jeg inn de utroligste mengder.. Så jeg bestemte meg i oktober for å si til meg selv : jeg holder meg unna sjokolade !!

og har faktisk kun hatt 2 sprekker på 5 mnd !!

 

For min del så er det viktig å tenke at dette handler også om en livsstilsendring, ikke bare slanking og da må jeg gjøre noen endringer som jeg også skal leve med etter at jeg har oppnådd målet

 

Ha en fin helg jenter, drar på hytta i helga og håper på ute vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, da starter vi med første rapportering på mandag.. Greit å gå igang så fort som mulig. Hærlig med hyttetur i helgen, det kunne jeg tenkt meg også, men må få unna en barnebursdag og besøk fra England istedenfor. Skal opp en tur og måke litt og se over at alt er i orden, nå er det heldigvis bare en uke til vinterferien. Da blir det kanskje noen sprekk på mat, men mye trim håper jeg..

 

God helg, jeg er sikkert innom her i helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster og Gemma... Dere er bare så utrolig flinke!!! Hatten av for dere!!

Jeg har hatt min FØRSTE sjokoladefrie dag på evigheter!!!! Og det beste av alt er at det har gått ganske så greit! MEN, jeg har heller ikke vært hjemme i dag, har vært og vasket hos en dame som trenger litt ekstra hjelp. Så smurte nistepakke og tok med en Nutrilett shake..

 

Gemma...! Utrolig tøft av deg og stille på skistafettlaget på skolen!

 

Her planlegger jeg og være med på Jentebølgen som SPAR arrangerer hver vår/sommer. Da skal det løpes 5 km! Så det er bare og sette seg det som mål, og håpe at snøen snart smelter så jeg kan begynne og jobbe!

 

Ha en fin hyttetur storesøster, og lykke til med barnebursdag og besøk fra England Gemma!

 

Her står det en tur på Hurlumheihuset i morgen og en skogstur på søndag! Og på mandag bærer det avgårde på en liten båttur for de små med Stena Line!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskusjon

Hei jenter!

 

Kan jeg slenge meg med dere?

Jeg skal ned hele 20kg,første delmål er 80 kg til påske (jeg er ca 85 kg nå). Jeg sliter med lavt stoffskifte som enda ikke er stabilt, så det går ganske tregt med meg, derfor "små" mål.

 

Veiedag er førstkommende mandag? Så holder vi på i 8 uker i første omgang eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen diskusjon :)

 

Jeg sliter ikke med lavt stoffskifte men jeg går alltid sakte ned i vekt uansett hva jeg prøver! Så det er bare og ta tiden til hjelp! Men det er godt og være flere, det hjelper på motivasjon og vilje!

 

Veiedag er på mandager ja!

 

I dag har dagen gått overraskende bra! To "Kong Haakon" biter og bittelitt mandariner i lake med krem til! Ingen hel sjokoladeplate i dag heller!! Juhuuuuu :rolleyes:

Litt trim har det blitt i dag og! Tok med barna på ett hoppeloppeland og der blir det fort trim av og løpe etter og holde følge med de små.

 

Satser på en dag med pent vær i morgen og så vi litt lettere kommer oss ut!

 

Håper dere alle har hatt en bra lørdag, og at det blir en bra søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kamilla.g

Jeg slenger meg med, jeg også... Har igjen to uker av mitt første gr-kurs, men det blir sannsynligvis ikke kurs på meg før til høsten igjen. Jeg har igjen etter onsdagens veiing 17 kg til jeg når trivselsvekta - men jeg har gått ned 6,2 kg etter at jeg startet på kurs... Trenger litt motivasjon for å få i meg nok kcal faktisk, siden jeg ikke har den daglige søthungeren lengre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Så flott at flere henger seg på.. Sammen blir vi krutt. Registrere startvekt i morgen. Jeg synes å ha 8 uker som ramme er OK i første omgang, så kan vi heller avtale å fortsette etterhvert..

 

Jeg begynner å bli så lei av å registrere maten jeg spiser, har vurdert å kutte ut å registrere på vanlige dager. Føler at jeg har en fin rytmen der som gjør at jeg har oversikt over hvor mye kalorier det er i det jeg spiser mest av. Kan heller bruke tid på å registere måltider jeg ikke kjenner kaloriinnholdet på..

 

Prøver å fortsette å holde meg på ca 1600 om dagen, men selv om jeg spiser det er jeg sulten hele tiden. Våker om natta av at jeg er sulten. Føler selv jeg spiser mest sunn mat så jeg vet ikke om jeg burde spist mer. Men jeg raser ikke ned i vekt så jeg føler at dette er riktig mengde for min del..

 

Nå skal jeg ta en øktmed strikkepinnnene, så er det full start i morgen..

 

Gemma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere vil henge dere på krisil og kamilla.g :):) Diskusjon: Du endrer brukernavnet ditt ved og trykke på navnet ditt øverst i høyre hjørne (rett over logg ut knappen), så inn på "Min profil" -->"Instillinger", og under forumdelen ligger det en knapp som heter "Endre brukernavn" . Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har helga heldigvis gått veldig greit! Det har blitt noen konfektbiter, men ikke så mange! Og ingen plater med sjokolade enda! Og heller ingen Nugatti på brødskiva! Måtte dette vare leeeeeeeeeeeenge!! Da blir det en spennende dag med vekt i morgen da dere! Her begynte jeg på torsdag, så regner ikke med store endringene! Får plutselig ikke til og lage avsnitt her, så alt kommer i ett! Spent på og høre om dere alle! :D Gemma, hvordan gikk det med barnebursdag og besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebursdagen gikk bra, ungene åt pølser, jeg åt knekkebrød, ungene fikk kake, jeg drakk bare kaffe.. Stas..

 

På kvelden skulle englandsbesøket ha elggryte, jeg kokte en stor kjele.. Hadde spart kalorier så jeg hadde ca 500 å gå på, men det ble en stor porsjon med elggryte, poteter og grønnsaker. De serverte så porsjonen var vel større enn den burde, men jeg åt alt og koste meg, til dessert fikk vi melon så det var jo greit. Registrerte ikke det måltidet, mulig jeg passerte 1600 kcal i går, men jeg trøster meg med at de kun var skikkelig mat og ingen godterier..

 

I dag har jeg overlevd bursdag hos søsteren min, der skulket jeg kaken og åt bare loff, påsmurt og servert.. SÅ ble det en grillpøles, mager og god.. Salat til middag - uten brød og de fetende godbitene og rugsprø til kvelds så jeg sier selv at helgen er godkjent.. Men jeg har ikke registret i dag. Begynner å bli lei det...

 

Selv m jeg ikke får trenet så mye som jeg ønsker føler jeg at jeg er sulten hele tiden. Da jeg åt den litt overdimensjonerte elggryte-porsjonen i går satt jeg og frydet meg over å endelig kjenne meg mett.. Men jeg raser jo ikke ned i vekt så jeg spiser neppe for lite heller...

 

Spent på vekten i morgen. Blir litt mye Pepsi Max i helgene. Men bare nålen går rett veg så får det heller ta litt tid..

 

Er dere andre klare for "ny start".. Gleder meg til å få følge på veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebursdagen gikk bra, ungene åt pølser, jeg åt knekkebrød, ungene fikk kake, jeg drakk bare kaffe.. Stas..

 

På kvelden skulle englandsbesøket ha elggryte, jeg kokte en stor kjele.. Hadde spart kalorier så jeg hadde ca 500 å gå på, men det ble en stor porsjon med elggryte, poteter og grønnsaker. De serverte så porsjonen var vel større enn den burde, men jeg åt alt og koste meg, til dessert fikk vi melon så det var jo greit. Registrerte ikke det måltidet, mulig jeg passerte 1600 kcal i går, men jeg trøster meg med at de kun var skikkelig mat og ingen godterier..

 

I dag har jeg overlevd bursdag hos søsteren min, der skulket jeg kaken og åt bare loff, påsmurt og servert.. SÅ ble det en grillpøles, mager og god.. Salat til middag - uten brød og de fetende godbitene og rugsprø til kvelds så jeg sier selv at helgen er godkjent.. Men jeg har ikke registret i dag. Begynner å bli lei det...

 

Selv m jeg ikke får trenet så mye som jeg ønsker føler jeg at jeg er sulten hele tiden. Da jeg åt den litt overdimensjonerte elggryte-porsjonen i går satt jeg og frydet meg over å endelig kjenne meg mett.. Men jeg raser jo ikke ned i vekt så jeg spiser neppe for lite heller...

 

Spent på vekten i morgen. Blir litt mye Pepsi Max i helgene. Men bare nålen går rett veg så får det heller ta litt tid..

 

Er dere andre klare for "ny start".. Gleder meg til å få følge på veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo..

Da er første veiing et faktum. Her viste vekten 83.8 kg.

Målet mitt er å komme under 80 kg på disse ukene. Helst så godt under som mulig.. Men jeg har tatt de første 5 kiloene på kurs etter jul og er redd at de kiloene jeg tar fatt på nå er hardere å få bukt med.

 

MÅl:

Å komme ned minst 0,5 kg pr. uke.

Å trimme noe mer enn det jeg har klart så langt..

 

Hvordan er status for dere andre?

 

Gemma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du klarte helga bra jeg Gemma :)

 

Her ble jeg litt skuffa på morran når det viste seg at vekta mi har tatt kvelden.. Ut og kjøpe ny! Så har ikke fått veid meg... :(

 

Men jeg er stolt over at jeg klarte helga så bra som jeg gjorde! Første helga jeg ikke har kjøpt og spist en sjokoladeplate eller to! Måtte det vare lenge lenge.

 

Mine mål denne uka som kommer:

- kun klare og spise en sjokoladebit eller to

- mer rockering trening

- og klare og stable på beina ett sunnere kosthold :)

 

Spent på alle dere alle jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...