Gå til innhold

"Kurs" på egen hånd. Oppstart uke 10


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg er nå snart ferdig med et kurs og har ruslet ned endel kilo, men jeg har ikke tenkt å gi meg med det. Har egentlig tenkt å gå direkte på nytt kurs, men egentlig synes jeg det er dyrt. Jeg vet jo hva som skal til og klarer dette greit, det som er viktig for meg er å holde motivasjon på plass. Nå er jeg så godt i gang og synes dette er veldig greit, så jeg tenkte jeg skulle se hvordan det gikk uten kurs.

 

Noen som vil bli med? Det er rapporteringa som gjør dette litt forpliktende for meg. Hadde vi vært noen få her inne som kunne tatt tak sammen så ville det kanskje gjort samme nytten for meg denne gangen.. (Hvis ikke blir det kjapt tilbake til nytt kurs, nå SKAL jeg ned).

Tenkte vi kunne begynne i uke 10 fordi jeg skal på hytta i vinterferien og der er det ingen nett tilgang, men begynner gjerne før hvis det er noen som ønsker det. Det betyr jo bare at det blir litt stille fra meg den ene uken.

 

 

Så langt har jeg hatt veiedag på onsdager, kan godt endre det hvis andre ønsker andre dager.

 

Håper noen blir med, så satser jeg på å bruke pengene kurset koster på et lekkert tilskudd på en ny og smalere garderobe til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 524
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallo..

Da er jeg tilbake fra fjellet etter en fantastisk uke.. Nydelig vær og mye frisk luft.. Deilig.. Har klart ca 40 TP denne uken med skigåing.. Det er flott, men så har det blitt i overkant mye sjokolade,med stadig økning av mengde utover i uken.. Nå er det godt det er mandag i morgen og full skjerpings. Gruer meg litt for vekten i morgen, og den er også kanskje litt misvisnende før kroppen får nullstilt seg og kommet i rytme igjen..

 

Men da er vi formelt i gang i morgen, noen av oss har holdt på litt.. Veiing i morgen så skal jeg lage en oversikt..

Lykke til jenter. Dette klarer vi.

 

Gemma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo..

Da er jeg tilbake fra fjellet etter en fantastisk uke.. Nydelig vær og mye frisk luft.. Deilig.. Har klart ca 40 TP denne uken med skigåing.. Det er flott, men så har det blitt i overkant mye sjokolade,med stadig økning av mengde utover i uken.. Nå er det godt det er mandag i morgen og full skjerpings. Gruer meg litt for vekten i morgen, og den er også kanskje litt misvisnende før kroppen får nullstilt seg og kommet i rytme igjen..

 

Men da er vi formelt i gang i morgen, noen av oss har holdt på litt.. Veiing i morgen så skal jeg lage en oversikt..

Lykke til jenter. Dette klarer vi.

 

Gemma

 

WOW, hele 40 TP :)

Jeg er nesten stum av beundring gemma, det må ha blitt en del skiturer ja. Jeg melder inn vekt på tirsdagen,er på hytta ennå.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Hei, dere flinke damer! :)

Nå har jeg sittet her på sene kvelden og lest gjennom hele tråden deres! Klarte ikke legge det fra meg. Virker som en flott gjeng med damer som er veldig motiverende! Får jeg hive meg på i siste liten før pangstart i morgen?

 

Det trenger jeg veldig! Har min egen tråd ("En lettere vår" om du vil vite mer om meg) og er med i noen andre tråder innpå forumet her, har vært aktiv på forumet siden etter nyttår. Har klart å kjempe meg ned noen kg siden det, men har stanget litt i veggen i februar og hatt en skikkelig sprekk i vinterferien som akkurat nå er slutt. Klarte gå opp igjen 2,6kg på en uke. -Kilo som jeg har strevd av meg over flere uker! Men jeg har reist meg opp, børstet støvet av meg, stilt inn kompasset og har tenkt meg i riktig retning igjen. Så nå trenger jeg 100% motivasjon for å fortsette kampen mot målet mitt.

 

Gemma: Jeg lot meg inspirere voldsomt av utfordringen du ga Sjarm, om duellen først under 80kg! Jeg har veldig like mål som dere, - får jeg være med i "kampen"? Kjenner jeg trenger god og spennende motivasjon! :)

 

I dag veier jeg 83,3kg. Mitt neste delmål er under 80 (for håpentligvis før påske!) og endelig mål er rett oppunder 70 innen sommeren.

 

Trener fast tre ganger i uken, zumba/pilates, svømming og elipse/styrke. Kosten fører jeg ikke, har gått mange GR-kurs før, og kjenner meg rimelig sikker på hva jeg kan spise. Utfordringen er å HOLDE MEG TIL DET... ;)

 

Gleder meg til å samarbeide med dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskusjon

Uke 1:

Vekt: 85.5kg

Midje: 85 cm

 

Uke 2:

Vekt: 85.2kg -0,3kg

Midje: 83.5cm -1.5cm

 

Uke 3:

Vekt: 84.6kg -0.6kg

Midje: 83cm -0.5cm

 

Totalt: -0.9kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere flinke damer! :)

Nå har jeg sittet her på sene kvelden og lest gjennom hele tråden deres! Klarte ikke legge det fra meg. Virker som en flott gjeng med damer som er veldig motiverende! Får jeg hive meg på i siste liten før pangstart i morgen?

 

Det trenger jeg veldig! Har min egen tråd ("En lettere vår" om du vil vite mer om meg) og er med i noen andre tråder innpå forumet her, har vært aktiv på forumet siden etter nyttår. Har klart å kjempe meg ned noen kg siden det, men har stanget litt i veggen i februar og hatt en skikkelig sprekk i vinterferien som akkurat nå er slutt. Klarte gå opp igjen 2,6kg på en uke. -Kilo som jeg har strevd av meg over flere uker! Men jeg har reist meg opp, børstet støvet av meg, stilt inn kompasset og har tenkt meg i riktig retning igjen. Så nå trenger jeg 100% motivasjon for å fortsette kampen mot målet mitt.

 

Gemma: Jeg lot meg inspirere voldsomt av utfordringen du ga Sjarm, om duellen først under 80kg! Jeg har veldig like mål som dere, - får jeg være med i "kampen"? Kjenner jeg trenger god og spennende motivasjon! :)

 

I dag veier jeg 83,3kg. Mitt neste delmål er under 80 (for håpentligvis før påske!) og endelig mål er rett oppunder 70 innen sommeren.

 

Trener fast tre ganger i uken, zumba/pilates, svømming og elipse/styrke. Kosten fører jeg ikke, har gått mange GR-kurs før, og kjenner meg rimelig sikker på hva jeg kan spise. Utfordringen er å HOLDE MEG TIL DET... ;)

 

Gleder meg til å samarbeide med dere! :)

 

Velkommen til deg og alle de nye jeg ser har blitt med!!! :)

 

Flott, at du lot deg inspirere. Jeg ønsker deg velkommen til konkurransen. Jeg får ekstra motivasjon av de med lignenede utgangspunkt og mål. Da har man jo noen å sammenligne seg med og det vekker "dyret" og driven i meg ;)!

 

Og Gemma, du er jo helt rå!!!!! 40TP!!! Det er det villeste. All ære til deg! :). God og rund og soleie68, gratulerer med nedgang!

 

Denne uka har IKKE vært etter læreboka. Gikk bra til tirsdag, men da tok "feriefølelsen" over og utslaget på vekta er i dag +200g. Sånn går det, altså! Ikke skrev jeg noe, og litt mer raus med kake, sjoko og chips (sistnevnte er min helge utfordring...). MEN, ferdig med å straffe meg for det.

 

NÅ ser jeg fremover med mål for uka:

- registere mat hver dag

- ikke ha chips til helga (klarer ikke å stoppe med 30g), men kanskje grønnsaksdipp

- 7 trimpoeng

 

Forrige uke: 81,9

I dag :82,1 (+0,2)

 

God veiing til alle og ønske om en fin dag!

Sjarm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D dagens vekt viser 83,7kg :D - 0,8kg denne uka :rolleyes:

 

Jeg har spist lite brød,mest knekkebrød i denne perioden,lite poteter,mye grønnsaker og trim 2ganger.

Har hatt en ok uke :P

Denne tråden her er jammen god,dere er så flinke alle sammen,vi tar både opp og litt nedtur sammen ;)

 

God uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

Så mange flotte resultater, kjempe bra jobbet. Ettersom jeg først begynte nå på fredag drøyer jeg med å gå på vekta til neste uke. Må ut å kjøpe meg ny badevekt også, he he - så det er et annet delmål i seg selv, ha ha.

Men jeg avsluttet uken igår med 8,1 trimpoeng (fre-søn) og er kjempefornøyd med det. Nå er min bedre halvdel kommet seg på jobb, jeg har GÅTT og levert lillegull i barnehagen og er klar for ny tur i fjellet. Kjenner jeg er småstiv etter 1,5 times turen igår, og hvilken deilig følelse, knis.

Ha en fortsatt god dag alle sammen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tertit

HEI!

 

Her har det ikke blitt mer enn 0,1 ned fra 83,9 til 83,8... Har hatt syke barne i vinterferien og en samboer som har vært bortreist så det har blitt null trening og litt ekstra med kos med barn som ikke har hatt matlyst (er så kjekt å ha noe og skylde på :blink: )

Jeg har nå inngått avtale med samboeren om null vin og null godteri i fire uker så får vi se hvordan det går!!

 

Ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Hei!

Jeg vil også veldig gjerne slenge meg på. Jeg er en 21 år gammel jente. 160 høy og veier 62,4. Vil ned til 52 kg, men første delmål er å se 50-tallet. Gikk på Grete Roede-kurs for ett år siden, da gikk jeg ned fra 62,1 til 58,5. Og vips, så var kiloene tilbake litt til. (Skal nevnes at før jeg startet på Grete Roede kurs i fjor hadde jeg gått ned 8 kg på egenhånd).

 

Jeg trener med rockering, flere her inne som gjør det? I tillegg prøver jeg å komme meg på treningssenteret 3 ganger i uken, men føler det er mer ork enn å trene hjemme, så ofte det blir 1 gang i uken på treningssenter istedenfor.

 

Jeg har også veiedag på mandager, så vekten idag var altså 62,4 kg. 75 cm rundt midjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hypothalamus

hei!

dette hoeres kjekt ut, regn med meg! jeg har i grunn ikke deltatt i et forum foer, raporterer vi bare her, som en slags lang chat? og hva raporterer vi, antall kilo tapt, motivasjon, tips o.l?

 

min greie er at jeg har sukkersyke, og er vill etter sjokolade. ikke en god kombinasjon, og ikke bra for vekten heller. kanskje med dette forumet i ryggen kan jeg komme inn i gamle disiplinerte vaner igjen, trening saa vel som lav-karbo diett, kan bli helt supert!

 

gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja.. Da var veiingen over og harde fakta kom på bordet. Til tross for 40 TP viste vekten 84,5 kg.. Men det ble vel mye mat og sjolade og erfaringsmessig trenger kroppen noen dager til å normalisere seg etter en ferieuke, får håpe på skikkelig nedgang denne uken.

 

Sjarm og Mitt år, kjekt med konkurranse til under 80 kg.. Jeg har jo beveget meg i feil retning, men skal ikke gi opp...

 

Mange fine resultater her. Skal komme tilbake med oppdatert liste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

WOW! :D

Så imponert jeg blir av og lese om dere alle sammen!

 

Jeg syntes egentlig at forrige uke gikk bra! Jeg slet litt til og begynne med, men onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag ble det masse gåturer og rockering annenhver dag!

 

Så:

 

Uke 9:

Vekt: 72 kilo

Midjemål: 90 cm

 

Uke 10:

Vekt: 71 kilo

Midjemål: 88 cm

 

Så en kilo borte og to cm rundt midjen! Rockeringen gjør meg ikke lenger like gul, blå og lilla så det går bedre nå

 

Mål for uka som var:

 

* Forandre tankegangen... IKKE spise sjokolade selv om jeg har en dårlig dag

* Få en treningsrutine... Det klarte jeg ikke forrige uke

* Kaste ALL sjokolade som er i hus

Jeg klarte det :D:D

 

Mål for denne uka:

*Fortsette og klare og trene rockering annenhver dag og gå minst tre laaange turer iløpet av uka

* Prøve meg på en joggetur eller to

* fortsatt klare og holde meg unna sjokolade (utenom litt på lørdag da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! :D

Så imponert jeg blir av og lese om dere alle sammen!

 

Jeg syntes egentlig at forrige uke gikk bra! Jeg slet litt til og begynne med, men onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag ble det masse gåturer og rockering annenhver dag!

 

Så:

 

Uke 9:

Vekt: 72 kilo

Midjemål: 90 cm

 

Uke 10:

Vekt: 71 kilo

Midjemål: 88 cm

 

 

Grattis camkir med 1 kilo NED :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SaMaJa

Hei igjen!!

 

Så flinke alle sammen er! :) Her ble det ingen veiing forrige uke, så denne er for to uker. Vekten viste 97,5! :) Ned 1,5 kg,og jeg er veldig fornøyd med det! :)

 

Har vært syk mye av denne siste uken, så nå er det på an igjen i uken som kommer med minimum 7 trimpoeng!!

 

Så flinke vi er dere!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleDill

Hei hei!

Mandag og vekta viste 87.8. Ned 0.5 kg siste uke. Minus er minus, selv om det gjerne skulle vært litt mer. Men det skal ikke så mye til før man føler forandringer, og jeg kjenner allerede at buksa begynner å bli litt stor. Jeeeiii!! Deilig følelse, som jeg bare vil kjenne mer av.

 

Diskusjon: Ja! Jeg kom meg på tur. Det er opphold og sol for tiden, så turene blir straks mer lystbetonte. :)

 

Ha ei fin uke alle sammen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Kan jeg og få være med? Jeg er 33 år og mor til 3. Har klart å gå ned 5 kg på egenhånd fra desember, men kjenner at det hadde vært kjekt å ha noen å dele frustrasjon og erfaring med. Spesielt nå når det står bom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jobbet jenter!!!!!

Mange med flott nedgang. Enig med LilleDill, minus er minus. Jeg sneik meg opp på vekta i dag, og tror vannet fra helgas utskeielser har sluppet for den kom med gledelige nyheter(0,4 - og ikke 0,2+). Det får jeg bære godt av i neste veiing,- for kommende helg skal jeg forberede GODT! Dumt å være flink hele uka og så rive det ned på impulsspising i helga!!!

 

2 trimpoeng er unnagjort, får se hva jeg får tid til i dag. Ser at noen har rapportert trimpoengene sine. Det synes jeg er motiverende, så det kommer jeg til å gjøre på mandager og. Kanskje det kan bidra til en trimøkt ekstra ;).

 

Velkommen til kasmh :).

 

Sjarm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle dyktige jenter her inne :) her kommer :

 

Resultat etter ei uke : MINUS 1 kilo :)

 

Start 79 kilo

Uke 1 : 78 kilo ( - 1 kilo)

 

 

Jeg er superfornøyd, har spist kun 1300 kcal og ikke "sprukket " i helgen. Men jeg kan bli bedre på TP, så i uken her er målet minst 7 TP.

 

Og til dere hvor jeg ikke har vært inne med en personlig grattis melding på vekt nedgangen : GRATTIS til dere også !!

 

Stå på jenter, håper alle får en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...