Gå til innhold

"Kurs" på egen hånd. Oppstart uke 10


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 524
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veiedag...

 

Ja ja, nå har jeg gått opp til 79,4 ARGHH!!

Men vet jo hvorfor, det ble lite trening i uka som var og to "kose" dager er for en for mye..

 

Drar på ei ukes vinterferie på fjellet, målet er at vekta skal holde seg stabli til neste mandag !! Og etter det er det fullt fokus jenter :)

 

Ha en fin dag alle jenter her inne, vi sees om ei uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag...

 

Ja ja, nå har jeg gått opp til 79,4 ARGHH!!

Men vet jo hvorfor, det ble lite trening i uka som var og to "kose" dager er for en for mye..

 

Drar på ei ukes vinterferie på fjellet, målet er at vekta skal holde seg stabli til neste mandag !! Og etter det er det fullt fokus jenter :)

 

Ha en fin dag alle jenter her inne, vi sees om ei uke ;)

God ferie, misunner deg, neste uke er det min tur .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg blir veldig gjerne med her! Lite liv på trådene jeg har prøvd meg på, men dere virker til å være motiverte og klare for å ta i et tak. Inspirerende! :)

 

Jeg veier 83,1 kg og vil i første omgang med til 79,9, så 75 kg, og det endelige målet er 70 til juli...

 

God vinterferie til de som har det og gode vinterdager til dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Slenger meg på her jeg også!Hvis det ikke er for sent:)

Kjenner meg igjen i det meste alle skriver om her og trenger noen å rapportere til hver uke!

Jeg har holdt på med min nye livsstil siden nyttår, men føler ikke at den har gitt noen resultater ennå! Ivertfall ikke på vekta! Har kommet godt i gang med treninga da i alle fall. Har begynt på treningssenter og trener zumba, step og styrke ca tre dager i uka. Er veldig fornøyd med det!:)

Men nå er det på tide å ta i et ekstra hardt tak så jeg får satt i gang vektnedgangen!

 

Startvekt i dag: 99 kg

Mål: 75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg blir veldig gjerne med her! Lite liv på trådene jeg har prøvd meg på, men dere virker til å være motiverte og klare for å ta i et tak. Inspirerende! :)

 

Jeg veier 83,1 kg og vil i første omgang med til 79,9, så 75 kg, og det endelige målet er 70 til juli...

 

God vinterferie til de som har det og gode vinterdager til dere andre! :)

 

Hallo.

Flott at du slenger deg med. Ser at vi har nesten samme startvekt og så og si lik målsetning,vi kan vel ta en liten duell på hvem som først bikker under 80.. :-) Da tror jeg at jeg må ta meg en fest, det skal bli deilig den dagen jeg ser 7 tallet først igjen...

Gemma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trylletrall

Kan jeg få være med her også?

 

Jeg skulle i utgangspunktet "bare" ned 8-10 kilo, men jeg har et lite motivasjonsproblem. Nettopp det at jeg ikke trenger å rapportere til noen gjør at jeg tror jeg klarer å skjule at jeg spiser litt ekstra godteri, mens den eneste jeg lurer er meg selv. Så nå har jeg gått opp enda noen kilo, og nærmer meg 14-15 kilo istedet.

Har dessverre ikke råd til å gå på kurs så synes dette hørtes ut som en god idé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at mange henger seg på, velkommen til dere nye. Jeg driver nå og avslutter mitt første kur, i dag skulle jeg veie og rapportere, på en uke hadde jeg gått OPP 1,2 kg. Hvordan er det mulig, jeg har ikke overskredet anbefalt kalorimengde en eneste dag og hadde de trimpoengene jeg trengte..

 

Nå trenger jeg oppbacking på veien videre, slike bølgedaler er kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Slenger meg med på denne,og vil komme med vekt og mål i uke 10:)

Har gått to ekspress roedekurs i fjor som gikk veldig bra,men det koster

penger og det kjekkeste hadde jo vert å klart det på egen hånd:)

Det skal bli spennende å prøve dette...

 

Hei,hei så lenge og go vinterferie :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Hallo :rolleyes:

 

Er det plass til en mormor her også?

 

Min vekt har gått mellom 83-90 de siste årene :o

For øyeblikket er vekta 84,sist uke var den 82,7,det er overgangsalderen som driver med meg.

Trimmer 3-4g i uka,ca 1time hver gang.Ønsker veeeeldig å møte våren/sommeren med litt mindre av meg :blink:

Vi prøver igjen vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan eg få vera med? Eg har gått på nokre Roedekurs for ein del år sidan, men treng eit nytt puff for å koma meg i gang med slanking att. Dersom eg klarer det utan eit nytt kurs, med inspirasjon frå forumet her, ville det vore kjempefint! Eg er klar måndag 27.februar med fyrste veging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Flott at du slenger deg med. Ser at vi har nesten samme startvekt og så og si lik målsetning,vi kan vel ta en liten duell på hvem som først bikker under 80.. :-) Da tror jeg at jeg må ta meg en fest, det skal bli deilig den dagen jeg ser 7 tallet først igjen...

Gemma

Jeg tar utfordringen, Gemma :)! Det er 7 år siden jeg har vært på 70 tallet, så da blir det stormende jubel!

 

Jeg sliter med å gå ned i vekt om jeg ikke trener. Hatt en myk start på uka; spasertur i går og klassisk yoga idag. Så får vi se hva jeg klarer å manne meg opp til utover. Helga går med til å hente ved og stable. God trening det og ;).

 

Lykke til denne uka!

 

 

Sjarm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiiiii .... :D

Så mange vi har! Så koselig da!

 

Burde vi etterhvert tenke på og lage en liste over oss alle sammen? Og evnt vekt etc??

 

Båtturen gikk over all forventing! Jeg var redd jeg skulle ta ett skikkelig dypdukk nedi buffen både til frokost og lunsj/middag.. Men jeg klarte meg!! Og det ble kun litt frukt med vaniljesaus! Jeg hadde ikke lyst på noe annet en gang! GLEDE GLEDE!! :D

 

Det ble litt sjokoladehandling på taxfree men det ligger fortsatt urørt i skapet, og det er jo ikke meg!

I dag har jeg og snuppa hatt jentedag med en tur på McDonalds men der ble det kun en liten cheeseburger og en fruktpose!

 

Rockeringen har fått hvilt seg en uke nå, i morgen MÅ jeg bare trå til! Jeg er nødt til og få en rutine der! Funker dårlig med en gang i uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeartig at vi er så mange, så langt 12 stk. Det er kjekt, da holder vi lettere liv i tråden og det er alltid noen å dele opp og nedturer med..

Her er alle som er med så langt, håper jeg ikke har glemt/oversett noen.

Har ikke oppdatert vekt på denne lista, kan alle gå inn og legge inn sin egen vekt? Hvordan er dette enklest å organisere. Jeg kan godt ta på meg å¨ajourføre vekt hver mandag hvis det er ønskelig..

 

camkir

sjarm

grønn

bessa

sola

trylletrall

samaja

diskusjon

storesøster

krisil

kamilla.g

gemma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

 

Plass til en til? Trenger veldig litt motivasjon og noen å rapportere til, det er så lett å lure seg selv....(imorra, neste uke osv....)

Veier 83,9 pr dags dato og håper å være under 80 til påske. Målet er 70 kg som jeg håper er nådd til sommeren, som jeg ser flere har som mål her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så kjekt å finne en gruppe som ikke er godt i gang enda. Jeg hiver meg med dere jeg..

 

Håper det blir lettere når man gjør det sammen. Mer motiverende da!

Har gått på kurs noen år tilbake, og vet at det funker. Den gangen gikk jeg ned 10 kg på 8 uker. Typisk nok ble jeg uplanlagt gravid og det ødela for den gode prosessen jeg var inne i. Nå lengter jeg etter å finne tilbake igjen til den gode livsstilen. Mer energi, finere hud og lettere i kroppen.

 

Akkurat nå spiser jeg ikke så mye pga en operasjon for å fjerne mandlene, men jeg regner med å kunne spise normalt fra og med neste uke av. Så det er jo perfekt timing med veiing på mandag. Målet er å først å komme meg ned i 85 kg. Det vil si 9 kg.Men drømmen er å se syvtallet.. Og sammen med dere er det jo faktisk en sjangs for at det er mulig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh: Dette blir noen flotte/slitsomme uker,men det er nå vi skal bli mindre og sprekere :P

Det sitter nok mye mellom ørene om hva vi får til,hvis ikke det er andre ting da som sperrer for gode resultater(sa hjelpepleieren) :o

 

Tenk å gå sommeren imøte,sommerklær som ikke strammer,valker som er mindre framtredende enn før,deeeeilig tanke dere,men da må det JOBBES

Ses/skrives på 1.kursdag her på tråden :lol:

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martemor83

Lurer på om jeg også Slenger meg med. Jeg har lagt på meg 10 kg etter røykekutt å begynte i januar med sundt kosthold å trening. Noe må jeg gjør galt for jeg har bare tatt av meg litt over 1 kg, men kanskje det kan blo bedre nå som vi er flere :D Vekta mi nå er 72,5 og vil ned til 63 :@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy og se at vi blir så mange! Godt du holder oversikten Gemma :)

 

De siste dagene har jeg nok spist litt mer sjokolade enn planlagt, men allikevel mindre enn før! Men jeg har ikke klart og trene noe særlig... :(

 

I dag må jeg ut og finne en vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at vi er så mange, noen har allerede begynt veiingen og kampen mot kiloene, noen henger seg på etterhvert. Jeg skal lage en oversikt å prøve å oppdatere den etterhvert. MEN, nå blir det stille fra meg denne uken, jeg reiser til fjells og der finnes ingen nett-tilgang. Godt er det,selv om jeg gjerne skulle hatt tilgang til forumet. Jeg har imidlertid tatt med meg skjema og har tenkt å registere på papir hva jeg spiser. Skal ikke telle kaloriene, men prøver å holdemeg til vanlig mat og ikke godterier. Regner med at det blir timer på ski hver dag og da må jeg vel kunne spise meg mett på vanlig mat uten å gå opp.

 

Problemet på hytta er at sjokolade smaker så vanvittig godt i løype, i solveggen, foran peisen om kvelden og you name it.. Skal prøve å unngå store mengder - derfor registrering.

 

Gikk på vekten i dag og den viste deprimerende 84.1 kg. Var nede i 83,4 for litt siden og har ikke skeiet ut - har holdt meg på 1600 kcal hele tiden og trimmet noe, enda går jeg opp. Merkelig, men jeg har en teori om at når livet er masete så er det akkurat som alt hoper seg opp i kroppen og jeg føler meg oppblåst som en tønne, håper dette stabileiserer seg med noen dager fri og at jeg iallefall er på 83 tallet etter denne uken. Kanskje enda bedre..

 

Fra uke 10 er det fullt fokus igjen for min del. Mandag 5. kommer listen...

 

God uke til alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trylletrall

Lurer på om jeg også Slenger meg med. Jeg har lagt på meg 10 kg etter røykekutt å begynte i januar med sundt kosthold å trening. Noe må jeg gjør galt for jeg har bare tatt av meg litt over 1 kg, men kanskje det kan blo bedre nå som vi er flere :D Vekta mi nå er 72,5 og vil ned til 63 :@

 

Hei Martemor!

Vi ligger nogenlunde likt, jeg ligger på rundt 75 og skal ned til maksimum 64. Da er BMI'en på plass. Egentlig vet jeg at jeg vurde enda lenger ned, men i første omgang må jeg først ned til 69,9! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...