Gå til innhold

"Kurs" på egen hånd. Oppstart uke 10


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis til alle sammen fra meg og!

 

Gleder meg til å se en oversikt, så vi kan se hvor mange vi egentlig er her på denne tråden nå :-)

 

Applaus til deg, Gemma som satte i gang denne tråden , og som har tatt på deg å legge alt inn i et skjema!!!! Takker og bukker!

 

Ha en fin uke alle sammen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 524
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallo.

Jeg sliter med å få til et ryddig skjema. Trodde jeg var rimelig god på det, men det er umulig å overføre det til dette skriveverktøyet.

Her kommer iallefall en oversikt, om enn ikke så ryddig som jeg håpet på:

 

Bessa: 84,5 - 83,7 -

Camkir Uke 9: 72 kg/- 71

Diskusjon: 85,2 kg -84,6

EllenW 89 kg

Gemma 84,1 kg - 84,5

God og rund: 87.1 - 86

Grønn: 77,8

Kamilla.g:

Krisil:

Lilledill: 88,3 kg - 87.8

Linka_lill

Martemor : 83

Mitt år: 83.3

Monken: 89,6

Samaja: 99 - 97.5

Sjarm: 81,9 - 82.1

SMM87: 71,4

Sola: 69,0

Soleie68: 79.7

solsol 123: 62.4

Storesøster: 79 kg - 78

Tertit: 84,7 kg - 83.8

Trylletrall:

Tøvsara: 74/75 kg

 

Har jeg glemt noen eller noen har fått registrert feil må dere si i fra så skal jeg korrigere..

 

I dag gir jeg meg selv utfordringen om å komme meg ut minst en time på gåtur :-)

Lykke til videre denne uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :)

 

Min vekt er:69kg ønsker å gå ned til 65kg til påske :huh:

Må bare innrømme at e har ikke vert motivert i det siste

til å begynne med å legge om kost og div :(

Men i dag hopper e allså i det ;) skal trene styrke i 40min før

sein vakta mi i dag..

Min høyde er 166 og en halv(den halve er viktig å få med :lol: )

 

 

Hei så lenge! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :)

 

Min vekt er:69kg ønsker å gå ned til 65kg til påske :huh:

Må bare innrømme at e har ikke vert motivert i det siste

til å begynne med å legge om kost og div :(

Men i dag hopper e allså i det ;) skal trene styrke i 40min før

sein vakta mi i dag..

Min høyde er 166 og en halv(den halve er viktig å få med :lol: )

 

 

Hei så lenge! :rolleyes:

 

Da er du med på listen. Lykke til. Det er litt trått å komme igang, men vi skal klare det.. Startet med å bake knekkebrød i dag, de er fantastisk gode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ellenw

Hei alle sammen.

Det har gått fint første uka for meg. Ble en 3 timers gåtur på glatta på søndag så det hjalp bra på trimpoeng. Gikk ned ca 800 gram og kom meg under 90 streken for første gang siden beg av desember. Har igrunn mat nok på planen men har oppdaget at jeg spiser altfor mye frukt. Synes jeg har vært forsiktig og så er jeg på over 500 gram, må se å få bytta ut med mere grønnsaker.

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Det har gått fint første uka for meg. Ble en 3 timers gåtur på glatta på søndag så det hjalp bra på trimpoeng. Gikk ned ca 800 gram og kom meg under 90 streken for første gang siden beg av desember. Har igrunn mat nok på planen men har oppdaget at jeg spiser altfor mye frukt. Synes jeg har vært forsiktig og så er jeg på over 500 gram, må se å få bytta ut med mere grønnsaker.

Ellen

 

Tre timers gåtur står det respekt av.. Ser at du mangler på listen, fører deg på, vekt 89 eller deromkring??

Det er deilig å krype under et nytt titall, gleder meg til jeg kan legge 80 tallet bak meg, håper å være nærme innen påske, men vi får se...

Gemma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Det har gått fint første uka for meg. Ble en 3 timers gåtur på glatta på søndag så det hjalp bra på trimpoeng. Gikk ned ca 800 gram og kom meg under 90 streken for første gang siden beg av desember. Har igrunn mat nok på planen men har oppdaget at jeg spiser altfor mye frukt. Synes jeg har vært forsiktig og så er jeg på over 500 gram, må se å få bytta ut med mere grønnsaker.

Ellen

 

Gratulerer med å ha passert under 90!

Jeg ser også at jeg spiser for mye frukt, eller rettere sagt drikker. 2 glass juice (3dl) så er kvoten brukt opp.. Må bli flinkere til å ty til grønnsakene.

Flink du er som begir deg ut på en 3t tur! Jeg har heller hatt en laber uke på trimfronten. Avbestilte akkurat bookingen min på elixia,- klarer ikke å mobilisere motivasjon til det... Men skal på hyttetur i helga, så da får jeg ta beina fatt ;)!!

 

Ellers gratulerer med dagen til deg og alle flotte jenter/damer her inne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte det, det ble 30 min. joggetur og 10 minutter med rockering, fikk iallefall svettet litt og fikk opp pulsen litt. Bedre enn 40 min på sofaen... 1,5 trimpoeng -308 kcal.. ikke all verden men trim er trim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Huff, nå SKAL jeg ut å trimme.... Dørstokkmila er så lang... Legger i vei nå og rapporterer resultatet etterpå..

 

Dørstokkmila kan være så utrolig lang og tøff og komme over... Jeg hadde klart og få til en god rutine med og gå turer, men det frister ikke nå som det på nytt har dalt ned med snø.... :o

Jeg som hadde SÅ vårføelse :)

 

De siste dagene har følelsesmessig vært innmari tøffe, men til tross for det har jeg ikke stappa i meg sjokolade!!!! :D SEIER!!

Har nok spist litt mer enn jeg har behøvd, men det har ikke vært så usunt ihvertfall!

I dag har det blitt 4 timers husarbeid, men foreløpig ingen trening med rockeringen denne uka.. Det er ikke bra! MEN i morra!! Da skal jeg trå til!

 

Så utrolig flinke dere alle sammen er her inne! Gratulerer med både vektnedgang og god vilje og stå på innsats!

Jeg ser at jeg neste uke må prøve og sette meg ett minimumsmål på TP.. Jeg burde klare ihvertfall 7!

 

Videre god kveld alle sammen, og jeg håper du klarte og komme deg ut Gemma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte det, det ble 30 min. joggetur og 10 minutter med rockering, fikk iallefall svettet litt og fikk opp pulsen litt. Bedre enn 40 min på sofaen... 1,5 trimpoeng -308 kcal.. ikke all verden men trim er trim...

 

Gemma, 1,5 TP er bra det !! :)

og som du sier, det er mye bedre enn 40 minutter på sofaen ..

 

Stå på, etter hvert så blir det lettere å komme seg over dørstokken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

Ser navnet mitt ikke er kommet på listen :P Fører du meg opp?

Jeg har ikke kommet meg på vekten denne uken, i mangel på vekt..... har ikke fått kjøpt meg ny enda, så jeg får komme meg i butikken i løpet av helgen. Men jeg har klart å holde meg på 1500 kalorier pr dag og ligger i gjennomsnitt med 2.1 trimpoeng hver dag. Ikke fått gått tur idag, da jeg har sovet etter nattevakt - tok meg en liten hviledag med andre ord. Men i morgen er det påan igjen.

Kjekt å se så lang liste da, og mange fine resultater så langt. Jeg er spent om jeg har noen fornadring i vekten, tror ikke det - men håper og gleder meg til å gå på vekta å sjekke, he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Nå er jeg endelig kommet i siget igjen! :) Jeg er storfornøyd med treningsinnsatsen min for tiden! Har nesten trent hver dag etter vinterferiens smell! Kjenner jeg må passe meg for ikke å bli FOR fokusert på trening, både fordi kroppen trenger hvile, og fordi det lett kan gå ut over andre ting. Dog bestemte jeg meg for (som et nyttårsforsett) at jeg skulle gi meg selv lov til å prioritere tid til meg selv litt mer dette året. Og trening er en fin måte å unne meg selv noe godt.

 

Så fra en slik treningsuke i januar-februar:

Mandag: pilates/zumba mandag

onsdag: svømming

Fredag: elipse/styrke på apparater

 

-Har det utviklet seg til en sånn uke i det siste:

Mandag: pilates/zumba

tirsdag: intervall på tredemølle, pluss div styrke og løping

onsdag: svømming

torsdag: pilates

fredag: elipse/styrke

Lørdag: hjemmetrening på min gamle og ubrukte Lateral Thigh Trainer fra TVshop, den har sett en ny vår...

Søndag: tur med familien

 

Vanvittig!!!

 

Og jeg som trodde at jeg ikke hadde tid til trening før!!

Men nå skal det sies at jeg ikke jobber full stilling. Fri onsdag, og slutter tidlig fredag, så både onsdag og fredag trener jeg på formiddag, mens barna er på skolen/barnehage, og mandag og torsdag mens de (nesten) er lagt om kvelden. Sånn sett går det ikke så veldig ut over familien. Kun det at jeg ikke har tid til så mye annet når jeg har fri for meg selv, enn trening. Men det lønner seg i form av bedre helse.

 

Glad jeg begynte på nok et pilateskurs i dag, så får jeg lært det skikkelig. Har virkelig oppdaget en utmerket treningsform jeg kommer til å fortsette med. Kommer nemlig til å redusere min heftige treningsinnsats når jeg har nådd vektnedgangsmålet mitt (for å få tid til å leve litt, også), men gir meg ikke med pilates, zumba og svømming, kanskje bare endre hyppighet.

 

Det er virkelig et luksusproblem at det er blitt så gøy å trene ulike grener at jeg sliter med å begrense meg... Elsker latinorytmene i Zumba, også!

 

Nå står snart helgen for tur, med to bursdagsbesøk og kakemat i bøtter og spann. Ønsk meg lykke til! Full skjerpings!

 

Natti natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Ser forresten at det går litt i surr for meg hvilke tråder jeg skriver hva i... Er med i tre tråder. Trodde jeg hadde skrevet flere innlegg her enn kun ett... Hmm - merkelig! Enten er ikke det forrige blitt lagret her, eller så har jeg innbildt meg at jeg svarte her mens jeg svarte i en annen... Ja, ja. Det går i hvert fall fint. :)

Spent på veiing på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morn alle sammen:)

hadde min fyrste utskeielse i 2012 i går.... is på kaffebesøk!!!!kjenner i dag at det var dumt. har ei vike som er veldig tung , mykji bekymringar:(( lite TP....skal på hyttetur i helga, å håpar eg får samle nye krefter å inspirasjon til å koma igang med treningen att..me går inn i ei herleg tid damer med vår i vente B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser navnet mitt ikke er kommet på listen :P Fører du meg opp?

Jeg har ikke kommet meg på vekten denne uken, i mangel på vekt..... har ikke fått kjøpt meg ny enda, så jeg får komme meg i butikken i løpet av helgen. Men jeg har klart å holde meg på 1500 kalorier pr dag og ligger i gjennomsnitt med 2.1 trimpoeng hver dag. Ikke fått gått tur idag, da jeg har sovet etter nattevakt - tok meg en liten hviledag med andre ord. Men i morgen er det påan igjen.

Kjekt å se så lang liste da, og mange fine resultater så langt. Jeg er spent om jeg har noen fornadring i vekten, tror ikke det - men håper og gleder meg til å gå på vekta å sjekke, he he..

 

Nå er du med på listen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange flinke damer :-) Dere inspirerer til innsats :-)

 

Har hatt en fin uke sålangt. Holder meg til det jeg skal kalorimessig, og næringsmessig. Har bare hatt to lange turer sålangt - men har planer om lange turer de neste tre dagene.

 

Snikveier meg....men ser ikke så veldig stor bevegelse på vekten...

 

Nå sitter jeg og planlegger helgen - det er nemlig min store utfordring. Vet godt hva som skjer... Jeg spiser for store porsjoner, og er svak for potetgullet. Familien insisterer på den tradisjonelle "norske" helgekosen; taco og pizza :-) Så nå må jeg planlegge godt, og bestemme meg for det jeg skal spise på forhånd. Må nok bare innse at jeg må droppe rømme, ost og potetgull helt. Pluss bestemme meg for antall pizzastykker - og lage en deilig salat til som jeg kan fylle tallerken med.

Mange er flinke til "litt av alt" - det klarer jeg på mange ting - men når det kommer til rømme og spesielt ost, er det akkurat som om fornuften tar en pause...

Jeg vil virkelig ikke ødelegge innsatsen jeg har gjort denne uken - så jeg må ha full skjerpings :-)

 

Ønsker dere en riktig god helg alle sammen - lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange flinke damer..

Mitt år - imponerende treningsinnsats. Tror det er lurt å prioritere seg selv i blandt. Man bli kanskje en bedre mamma, kone, kollega etc. hvis en noen ganger setter av litt tid til trening og egne behov. Der har jeg litt å jobbe mot

 

Camkir - støtter det du sier om sjokoladen.. Jeg har en lei tendens til å stappe i meg sjokolade og andre usunne ting når ivet butter. Etter jul har jeg hatt en tung periode og vektnedgangen har ikke gått så jevnt som jeg håpet på - men til vanlig når jeg har tunge perioder pleier vekten å gå opp, så at den nå har gått ned nesten 5 kg er jo supert. Det er en lettere tid nå fremover og da er det ikke så mye å ta igjen..

 

Snart helg, det fører vel med seg ekstra fristelser, men også litt mer tid til trening. Har som mål komme meg ut et par turer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Hei....

Kan jeg hoppe på "kurset" ? :rolleyes:

 

I såfall så var vekta mi 86 kg på mandagen :angry:

Og jeg har som mål å ned tel 68 kg :huh:

 

Velkommen, Mor til fire! :) Tillater meg til å ønske velkommen på vegne av alle! Ser vi har samme mål, du og jeg! Jeg skal også ende på øvre del av 60-tallet. Gleder meg! Har en kronglete vei å gå først, men jeg SKAL klare det innen sommeren. Ca 14 kg igjen.

 

 

I dag var det for første gang på lenge grusomt og uutholdelig på elipsemaskinen! Skulle gå 5 km på den, i underkant av en halvtime. Jeg svettet som en sil og orket eller gadd egentlig ikke fullføre. Men jeg GJORDE det!!! SEIER!!! Underveis høte jeg stemmene til både Yngvar Andersen, Anna Anka og min egen optimistiske indre stemme.

 

"Berre gjer da!"

"Passert 19 minutter nå! -Bare ett minutt igjen, så begynner kroppen din å forbrenne fett!!!"

"Du klarer det!"

"Kom igjen!"

"Se for deg sommerklærne du vil så gjerne inn i! Du nærmer deg!"

"Snart i mål!"

"Tenk så godt det gjør etterpå!"

"Du er knallflink!"

...om mange flere!

 

Det var ikke måte på hvilke TP-rop og skrik jeg hørte i hodet!

Er det dette som kalles selftalk?

Det funket i hvert fall.

 

Det var herlig å kjenne at jeg klarte å fullføre! Er så fornøyd! I dag har jeg fysisk klappet meg selv på skulderen etterpå.

 

Men når det er sagt, må jeg innrømme at jeg gruer meg til alle fristelsene i helgen! To bursdagsbesøk!!! :blink:

 

Her må det konsentrasjon til!

 

God helg, og tvi tvi, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Mitt år - imponerende treningsinnsats. Tror det er lurt å prioritere seg selv i blandt. Man bli kanskje en bedre mamma, kone, kollega etc. hvis en noen ganger setter av litt tid til trening og egne behov. Der har jeg litt å jobbe mot

 

 

 

Takk for feedback, Gemma! :) Ja, jeg merker tydelig at jeg er hyggeligere å ha med å gjøre for hele familien, og andre, når jeg føler meg bedre selv. Har litt å jobbe mot der, jeg også, når det gjelder andre ting enn trening. Setter meg selv i siste rekke veldig lett, og da blir det sjelden tid igjen... Heller ikke bra, om jeg skal være et fornøyd medmenneske. Har lært mye om det i 30-åra, som "snart" er over. Regner med å gå inn i 40-åra med litt mer erfaring og evne til å slappe av og kose meg litt. Mindfullness står høyt på listen av ting jeg vil lære mer om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka er snart over og jeg har enda ikke fått noe trim :(

Men i dag tar jeg med ungene i svømmehallen og så får vi leke litt der ett par timer! Og rockeringen har klart og samle støv siden sist..

Etter ett par tunge dager merker jeg at formen og humøret heldigvis er oppadstigende så da er det bare og satse for fullt! Men har heldigvis klart og holde meg unna trøstespising med sjokolade!! :D

 

Lykke til alle sammen med en sunn og flott lørdag og søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilly32

Kan jeg være med på "kurset"? Det var en fornøyelse å lese gjennom tråden, godt å finne motivasjon et sted, for nå sliter jeg. Har gått ned 6,9 kilo, men jeg har så lang vei igjen så da er det godt å komme inn her å lese at flere enn meg sliter med sjokolade :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

God morgen alle sammen :lol: da har jeg omsider fått meg ny badevekt i hus og ettersom jeg ikke fikk vegt meg på veiedagen med dere andre hoppet jeg oppå idag - lettere nervøs.

Så altså, jeg var 92,5 kg 1.mars og idag var jeg 90,9 :D -1,6 kg. Jeg er super fornøyd.

Har vært veldig flink både med maten og treningen siden jeg begynte og jammen meg har det ført med seg resultater, utrolig motiverende. Så nå er det bare å stå på fremover, i likhet med dere alle sammen. Jeg får kjempe motivasjon av å lese deres innlegg og er virkelig kry over de resultatene vi allerede har klart.

 

Ha en fortsatt god helg alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så altså, jeg var 92,5 kg 1.mars og idag var jeg 90,9 :D -1,6 kg. Jeg er super fornøyd.

 

Det er jo kjempebra Linka_lill :) Gratulerer! Det gir god motivasjon til og fortsette!

 

Velkommen Lilly32 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...