Gå til innhold

"Kurs" på egen hånd. Oppstart uke 10


Gjest Gemma
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 524
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei alle flotte jenter her inne :)

 

Jeg kom på at det tok for lang tid å ramse opp alle navnene .. så dere er herved kalt jenter B)

 

Så bra at vi er mange her inne, kjenner det gir motivasjon å gå inn å lese om hvordan dere har det.

 

Og det går bra med meg, som regel så klarer jeg fint å holde meg til riktig antall kcal, men det er TRENING som er min utfordring... Uten det så blir det ikke mye vektnedgang nei.. Da blir det mer: hold vekten.. Og det VIL jeg ikke, snart er det nemlig vår.. :)

 

Ha en fin dag, dette klarer vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi er mange her inne, kjenner det gir motivasjon å gå inn å lese om hvordan dere har det.

 

 

Helt enig storesøster :-) Det er en kjempemotivasjon og komme inn og lese om dere alle! Man skjerper seg litt ekstra da!

 

Her har dagen foreløpig gått greit! Det ble pizza til middag, men jeg hadde litt og gå på så det går greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg ser at dere allerede er i gang her, men kan jeg få være med likevel? Kjenner meg så godt igjen i mye av det dere skriver, og det hadde vært fint å ha en "slankegjeng".

 

-og det er ikke noen småpike dere får på laget; jeg er 103 kilo i dag, og har en lang vei å gå til målvekten på 85 kilo...

 

Hjelper dere meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ellenw

Hei, tenker jeg slenger meg på også. Jula blei altfor mye for meg og jeg tror jeg trenger å rapportere, men jeg orker ikke plenumsgreier så dette burde passe bra for meg. Skal ned 10 kg og det burde selfølgelig vært av alt i morgen, men det skjer jo ikke, håper på i alle fall 0,5 i uka men kjenne merg selv så godt at jeg nok ikke er fornøyd med mindre enn 1 kg, mao dømt til å føle meg en smule misslykket hele tiden. Tror dette er en mental greie som jeg må komme over på et eller annet vis. Så da er det på'n igjen

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleDill

Godkveld damer!

 

Ja her er det bare dritvær og lysten til å bevege seg utendørs er totalt fraværende. Blir så altfor enkelt å hoppe på bussen, og desto vanskeligere å begynne å gå igjen. Burde, burde... til helga kanskje?! Ja da er det godt å vite at jeg skal "avsløres" på mandag. Bare å tre på seg regnbuksa og la penger og busskort ligge igjen hjemme.

 

Takk for denne tråden, ingen unnasluntring godtaes!

Ha en fin kvel dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskusjon

Kom du deg på tur LilleDill?

Her er det nydelig vær, så jeg skal ut å gå en liten tur nå. Klarer rett og slett ikke å sitte inne når det er blå himmel og sol.

 

Denne uka har det blitt hele tre rødvinsglass, og det FØR helga. Har bare to (eller tre?) kosemerker igjen. Hjelp!

Egentlig har jeg ikke så veldig søtsug, og Rema har to mangoer for 10 kroner akkurat nå, så det får bli mitt lørdagsgodt.

 

Hva står på matplanen i dag? Her skal vi ha taco, nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

Heisann alle sammen.

Håper det er greit at jeg slenger med på med dere, virker som en hyggelig tråd med en motivert gjeng.

Nå har jeg funnet ut at nok er nok - nå MÅ noe gjøres før jeg triller. Jeg har alltid ligget på 65-67 kg. Var ca 73 kg når jeg ble gravid og la på meg 15 kg - i utgangspunktet var ikke dette så værst og jeg tok av alle kiloene før lillegull var 6 mnd. MEN, dagen jeg mistet morsmelken kom nesten alle kiloene tilbake +++, uten at jeg spiste noe mer usunt. Det siste 1,5 året har jeg i tillegg vært veldig syk og lagt mye på meg av medisiner, så nå viser vekta 92 kg!!!!!!

Nå er jeg blitt frisk og sluttet på alle medisiner og VELDIG klar til å begynne et nytt og bedre liv.

Målet er til slutt å komme ned mot 70 kg og håper jeg kan følge med flere av dere her inne. Alt er så mye enklere og gøyere når vi er flere. Mitt første delmål er å kommer under 90 kg til påske, for deretter sette meg nytt mål om 85 kg til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen.

Håper det er greit at jeg slenger med på med dere, virker som en hyggelig tråd med en motivert gjeng.

Nå har jeg funnet ut at nok er nok - nå MÅ noe gjøres før jeg triller. Jeg har alltid ligget på 65-67 kg. Var ca 73 kg når jeg ble gravid og la på meg 15 kg - i utgangspunktet var ikke dette så værst og jeg tok av alle kiloene før lillegull var 6 mnd. MEN, dagen jeg mistet morsmelken kom nesten alle kiloene tilbake +++, uten at jeg spiste noe mer usunt. Det siste 1,5 året har jeg i tillegg vært veldig syk og lagt mye på meg av medisiner, så nå viser vekta 92 kg!!!!!!

Nå er jeg blitt frisk og sluttet på alle medisiner og VELDIG klar til å begynne et nytt og bedre liv.

Målet er til slutt å komme ned mot 70 kg og håper jeg kan følge med flere av dere her inne. Alt er så mye enklere og gøyere når vi er flere. Mitt første delmål er å kommer under 90 kg til påske, for deretter sette meg nytt mål om 85 kg til sommeren.

Velkommen :) Så fint du har blitt frisk og er motivert til å gjøre noe med kiloene, dette skal vi klare sammen

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom du deg på tur LilleDill?

Her er det nydelig vær, så jeg skal ut å gå en liten tur nå. Klarer rett og slett ikke å sitte inne når det er blå himmel og sol.

 

Denne uka har det blitt hele tre rødvinsglass, og det FØR helga. Har bare to (eller tre?) kosemerker igjen. Hjelp!

Egentlig har jeg ikke så veldig søtsug, og Rema har to mangoer for 10 kroner akkurat nå, så det får bli mitt lørdagsgodt.

 

Hva står på matplanen i dag? Her skal vi ha taco, nam!

Det ble taco her i gården også, men ikke no rødvin ennå.. Er glad i rødvin jeg også..men har funnet ut at det faktisk ikke er sååå ille kaloriinnhold sammenlignet med snop B)

 

God helg til deg og alle flotte jenter her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ellenw

Ellen husk å ta en uke og dag av gangen. Ikke ta alt på en gang!

 

Husk at 100 gram i uka er nesten 5kg i løpet av et år :)

 

Jeg vet jeg vet men det var det med at jeg er så grundig lei av å være feit. Vil ned 10 kg så fort som mulig.

Det har igrunn gått greit disse første dagene og i dag blir den en lang gåtur, kjenner at jeg er motivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

God helg til alle sammen :rolleyes: Her startet vi helgen i går med kjempe nydelig vær. Så jeg fikk meg en god fjelltur på 1,5 time - fantastisk deilig å komme igang. Har allerede avtalt med naboen om søndagstur imorgen. En liten fjelltur blir det nok på meg i ettermiddag også, det er så stille og fredelig - nyyter det. Ikke store fjellet altså, men god nok variasjon på oppover/nedover/klatring og lengde - noe som gjør at det er en tur jeg gleder meg til å gjenta. Er ikke en person som liker å gå bortover, he he. (Greit om en har noen å sladre med på veien, men ikke alltid en har det. Å da er det godt å ha en trim rute som en klarer å gjennomføre selv om en er alene på tur)...

 

Ukens mål: (jeg hopper over veing på mandag siden jeg begynte igår) er å kjøpe meg ny badevekt. Vår tok plutselig kvelden her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milla63

Hallo.

Jeg er nå snart ferdig med et kurs og har ruslet ned endel kilo, men jeg har ikke tenkt å gi meg med det. Har egentlig tenkt å gå direkte på nytt kurs, men egentlig synes jeg det er dyrt. Jeg vet jo hva som skal til og klarer dette greit, det som er viktig for meg er å holde motivasjon på plass. Nå er jeg så godt i gang og synes dette er veldig greit, så jeg tenkte jeg skulle se hvordan det gikk uten kurs.

 

Noen som vil bli med? Det er rapporteringa som gjør dette litt forpliktende for meg. Hadde vi vært noen få her inne som kunne tatt tak sammen så ville det kanskje gjort samme nytten for meg denne gangen.. (Hvis ikke blir det kjapt tilbake til nytt kurs, nå SKAL jeg ned).

Tenkte vi kunne begynne i uke 10 fordi jeg skal på hytta i vinterferien og der er det ingen nett tilgang, men begynner gjerne før hvis det er noen som ønsker det. Det betyr jo bare at det blir litt stille fra meg den ene uken.

 

 

Så langt har jeg hatt veiedag på onsdager, kan godt endre det hvis andre ønsker andre dager.

 

Håper noen blir med, så satser jeg på å bruke pengene kurset koster på et lekkert tilskudd på en ny og smalere garderobe til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milla63

Sitter og lurer på om jeg skal melde meg på kurs - men som mange av dere har nevnt: det er ganske dyrt,og jeg har gått på kurs, vet hva som skal til, men trenger noen å gjøre det sammmen med.

Det var såpass mange innlegg at jeg ikke helt har fått med meg hvor mange som har "hevet seg på" og hvilken dag dere er blitt enig om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskusjon

Linka_lill: Så deilig med fjelltur, det har jeg også lyst til snart!

 

Jeg startet lørdagen med spinning, en skikkelig hardt time, men deilig etterpå.

Hadde også et glass cava til lunsj (fy!!).

 

Resten av dagen skal jeg slappe av, håper på en treningstime i morgen og.

I dag står det reker med hjemmelaga brød på menyen her. Godt og enkelt (og ikke minst proteinrikt!).

 

Ha en fin lørdag damer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Jeg er nå snart ferdig med et kurs og har ruslet ned endel kilo, men jeg har ikke tenkt å gi meg med det. Har egentlig tenkt å gå direkte på nytt kurs, men egentlig synes jeg det er dyrt. Jeg vet jo hva som skal til og klarer dette greit, det som er viktig for meg er å holde motivasjon på plass. Nå er jeg så godt i gang og synes dette er veldig greit, så jeg tenkte jeg skulle se hvordan det gikk uten kurs.

 

Noen som vil bli med? Det er rapporteringa som gjør dette litt forpliktende for meg. Hadde vi vært noen få her inne som kunne tatt tak sammen så ville det kanskje gjort samme nytten for meg denne gangen.. (Hvis ikke blir det kjapt tilbake til nytt kurs, nå SKAL jeg ned).

Tenkte vi kunne begynne i uke 10 fordi jeg skal på hytta i vinterferien og der er det ingen nett tilgang, men begynner gjerne før hvis det er noen som ønsker det. Det betyr jo bare at det blir litt stille fra meg den ene uken.

 

 

Så langt har jeg hatt veiedag på onsdager, kan godt endre det hvis andre ønsker andre dager.

 

Håper noen blir med, så satser jeg på å bruke pengene kurset koster på et lekkert tilskudd på en ny og smalere garderobe til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenge meg med??

 

kan jeg og slenge med med her?? jo fler jo bedre tenker jeg :) har holdt på en stund, men det siden i fjor sommer har det vært mange tunge stunder :/ så no starter jeg med ny giv. begynner på nettkurs 5 mars og vil da veie og måle meg :)

 

Målet er 62 kg, jeg er 162 høy så tenker det er en fin vekt. har en drøm om å løpe maraton en dag, *drømme, drømme* :D

 

dette blir mitt 3 nettkurs og har hatt ett vanlig oppmøtekurs i 2008, gikk ned en del da, men oppmøte var ikke noe for meg. og etter det har jeg vært gravid, osv osv..

 

håper dette er siste kurs, kanskje jeg vil ta ett HOLD VEKTEN kurs når den tid kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Kan jeg og være med?

 

Jeg har gått på kurs, men er ikke så glad i selve settingen på kurset....tiden er og knapp så dette er flott! Har prøvd på egenhånd en stund, men det har stort sett blitt "flink pike" mandag-torsdag, og så har helg blitt helg.....noen som kjenner seg igjen? :-)

 

Gikk og litt i surr på veiedag og start, men jeg veier meg i morgen og logger meg på her :-)

 

Så ser vi frem til noen fine uker sammen - gleder meg til å komme godt i gang!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linka_lill

Så gøy at vi stadig blir flere her inne da :D jeg fikk meg en liten fjelltur på 1 time igår og nå er jeg akkurat kommet hjem fra en 1,5 times tur sammen med naboen ut til et fyr ved sjøen - fantastisk herlig. Skal en tur i fjellet sammen med venninnen min senere i ettermiddag også, så dette har blitt en god helg treningsmessig for min del. Hatt skikkelig fint vør også da, det hjelper veldig mtp å komme seg ut.

Ønsker dere alle fortsatt god helg og stå på videre - nå er vi igang, heia heia. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...