Gå til innhold

2012 - mitt år :)


Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lang pause fra forumet - travle tider. Har akkurat flyttet inn i nytt hus - og det krever sitt.

Har slurvet litt med maten - men ikke mye. Vekten har ikke flyttet inn i det nye huset enda - men kanskje den kommer i dag?

For meg er det utrolig viktig å få planlagt måltider - helst for flere dager om gangen - og flyttekaoset har ikke det funket. Håper jeg har lært så mye - at jeg kan greie meg på autopilot disse ukene frem mot jul.

Har gått over på Meny 1 + 100-200 kalorier - dvs 14-1500 kalorier. Prøvde først på bare Meny 1 - men det ble jeg kjempesulten av - og jeg orker rett og slett ikke å være såå sulten..

Ellers har jeg unnet meg to nye antrekk - Hurra!!! Det er så rart å kjøpe klær i str 40 eller medium.. Jeg digger det :) :)

 

Nå er det på hue inn i julebordsesongen - og mange deilige fristelser. Ingenting smaker bedre enn å føle seg vel i kroppen sin - tror det må være mitt mantra i desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så gøy med både nytt hus og nye klær! Jeg og kjøpte nye klær i forkant av julebordene jeg har vært på, og det var gøy å ha 4 forskjellige kjoler å velge mellom fordi alle satt som et skudd og jeg bare måtte velge en av dem. :) Og da jeg rett etter å ha kjøpt mine første klær i str 42 rett etterpå hørte på radio at den nordiske gjennomsnittstørrelsen på klær er 40/42 ringte jeg gledesstrålende til mamma og sa "Mamma - jeg er gjennomsnittlig!!!!" *ler* Akk, det gjelder å sette pris på det små gleder! Er fortsatt 42 og der har jeg tenkt å holde meg, jeg og mine 180 cm. :)

Håper du har kommet deg vel på plass i din nye heim, vekten og alt! Og at du kommer til å trives storveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vekten flyttet inn i det nye huset - og den viser en hel kg ned :) Digg :)

Er ganske sulten for tiden - så jeg er litt spent på dagene som kommer... Ellers er det 200 gram igjen til neste delmål - og det hadde vært skikkelig flott å greie det før jul :)

 

Tenk å kunne velge mellom 4 fine kjoler, Krusmynte :) Det er lønn for strev!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember er hektisk - og desember kombinert med innflytting i nytt hus er enda mer hektisk.

Vekten står stille - men spising/trim går greit. Ingen store krumspring i noen retning.

Har begynt å tenke på julen og mat. I fjor gikk det skikkelig dårlig. I år har jeg lagt en plan som innebærer at jeg ikke skal være inne og lage mat til hele familien (har stooor familie) - alle skal bidra. Det betyr at det blir tid for meg til å komme meg ut på tur. Har ikke lagt opp til noe strengt matregime - men vil altså ha mulighet til å stikke på ski eller noe annet utegreier hver dag.

Håper det gjør at jeg kommer meg gjennom romjulen med selvrespekten i behold. Det er nemlig noe av det kjipe med overspising - den tærer på selvrespekt... usj!

Har stadig mer julekaker i hus - men det er ikke så vanskelig å la de være i fred. Det blir vanskeligere når jeg har bakt rundstykker og slikt... det er deilig, det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke feit lengre:) Nå er jeg "bare" overvektig :) :) :) YES!!!!!

 

Hei Villelille.

 

Så flott! Kjempebra innsats du har gjort!! :D

 

Vet du, da jeg leste innlegget ditt tenkte jeg: "for en fantastisk følelse det må være!" Så kom jeg på at det er lenge siden jeg har sjekket min BMI, og gjorde det. Det var faktisk riktig det jeg tenkte, :lol: , det ER en fantastisk følelse å oppdage at man ikke lenger er feit, men "bare" overvektig.

 

Ønsker deg en fantastisk fin fortsatt adventstid! Vi greier både den og jula!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Et forsiktig lite livstegn fra meg. Har hatt en superslitsom måned. Innspurt på flytting, seriøs høysesong på jobb, huset fullt av julegjester - og som en bonus har jeg vært småsyk siden midten av desember. De siste to ukene har jeg ligget ganske rett ut. Trodde jeg hadde influensa - men var hos legen og fikk vite at det er bihulebetennelse. Ble faktisk litt glad for det - fordi da fikk jeg antibiotika - og begynner heldigvis å bli bittelitt bedre. Spising har gått bedre denne julen enn forrige jul. Vet ikke egentlig om jeg har spist mindre - men jeg har i mye mindre grad spist for å døyve følelser. Det er jeg jammen fornøyd med og glad for. Ett lite skritt videre. Det er også godt å kjenne på at jeg ikke skulle begynne et nytt prosjekt med slanking etter jul. Jeg skal bare fortsette med det livet jeg har begynt å trives godt med. Det er jeg også skikkelig takknemlig for. Nå venter jeg på at formen skal bli god nok til at jeg kan komme meg litt ut på tur igjen. Har ikke mye krefter - så det må nok bli litt forsiktig start:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Først holdt jeg på å begynne med Så bra! Så fant jeg ut at det ble jo litt feil og ville begynne med Huff! Men det blir jo jaggu feil det og... *ler*

For det første er det bra du stikker innom og sier hei! Og så er det veldig godt at du tydeligvis har hatt en grei jul matmessig og at du ikke spiser for å døyve følelser - det er å ta et kjempestort steg!!!! At du føler at du trives og bare skal fortsette er jo også kjempebra. Masse tomler opp for det! :) Jeg har også hatt mine åpenbaringer i julen om enn av en litt annen sort, men er på god vei tilbake. :)

 

Det som er litt huff er jo denne helsen, da. Min erfaring er at ting sitter hardere i når man er stresset i tillegg, men det er jo godt at du er på bedringens vei om ikke annet! Er så utrolig slitsomt å gå og hangle og være dårlig på den måten der. Håper antibiotikaen gjør sitt og at formkurven fortsetter å stige sakte men sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid koselig å høre fra deg, Krusmynte! Håper veien tilbake etter juleåpenbaringene går godt :)

Jeg har akkurat vært flink jente - og lagt inn hva jeg skal spise de neste fem dagene. Registrerer hver dag - untatt lørdag. Funker fint. Tar bort fokus fra mat på en god måte for meg.

Formen er stigende - og i morgen skal jeg på jobb igjen. Håper det skal gå greit. Litt spent..

Før jul leverte jeg et lass klær til omsøm - har fått en del tilbake nå - og har endelig litt klær igjen. Ikke helt enkelt å kle på denne nye kroppen. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg kler lengre… det er mye enklere å se hva som ikke er fint. Og dessverre er det slike klær jeg har gått med de siste 15 årene… sånne litt flagrende og gevantete greier.. Det er slett ikke fint på meg nå.. Har ikke lyst til å kjøpe særlig dyre ting - siden det ikke kommer til å passe kjempelenge. Må nok leve med å se litt pussig ut noen måneder til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ja, det er vanskelig med de klærne. Spesielt bukser synes jeg. En gang tidligere jeg gikk på kurs og gikk veldig fort ned i vekt merket jeg på en måte ikke at klærne ble for store. Dvs jeg merket det, men tenkte og håpet at jeg skulle slippe unna "bare litt til" og tok på belte og sånt. Plutselig en dag sa en venninne at "nå skal du være med meg på en butikk og se etter en billig bukse til deg. Du kan ikke gå sånn, du ser ut som du har PUNG!!!!!" *ler* Hun hadde jo helt rett når jeg så etter, det falt meg bare ikke inn... :) Jeg har ikke sydd inn noe underveis, men har forsøkt å fornye meg litt når det har vært salg, spesielt på slutten av salget når det er halv pris på nedsatt pris og sånt. Man kan finne mange kupp da. Har gjort det mest for eget velvære egentlig... :)

 

Håper det går greit med deg på jobb i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Fru Fryd

0,5 kg ned på fem uker.... Jeg spiser mine tilmålte kalorier - og har to trimpoeng om dagen... Halloooo....hvor er rettferdigheten i dette??

 

Hei!Jag skjønner at du er frustrert.

 

Er du pinlig nøyaktig når du fører matinntaket, eller tar du sånn ca? Min erfaring er at jeg må være "revisor-pirkete" for at det skal funke. Øyemålet funker dårlig.

Har du ført inn riktig i profilen din, som beregner ditt kcal-behov? Jeg har også en pulsklokke som registrerer aktivitetsnivået mitt og kcal forbruket hele døgnet. Dette stemmer godt overens med det jeg får I profilen min som energibehov. Jeg passer da på at inntaket ligger 5-800kcal under forbruket. Polar Loop vil kunne hjelpe deg her.

 

Håper det løsner for deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig at jeg har kontroll på både inntak og forbruk. Spiser i underkant av 1500 kcal, hvilestoffskifte på i overkant av 1300 kcal. Forbrenner mellom 2000 og 3000 kcal i uka på trim i følge Runkeeper…

Men det går jo ikke akkurat unna her - så noe gjør jeg åpenbart galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Takk for gratulasjonen Bolledama :)

Har vært stille fra denne fronten lenge. Har tøffe tider i livet - og da har jeg valgt bort forumet. Egentlig dumt - fordi det er godt å være her.

Vektnedgangen går utrolig sakte. Jeg har gått ned noen hundre gram til siden sist jeg var her - men i forhold til innsatsen er det veldig lite. Er ganske frustrert over at det ikke løsner. Har prøvd ulike tiltak som ikke har virket - feks mer mat og mindre mat. Nå prøver jeg en annen type mat - med mer fett. Har bakt steinalderbrød og spiser avocado og alt annet sunt fett jeg kommer over… så får vi se om det funker.

Det mest gøye som har skjedd er at jeg på ordentlig har begynt å løpe (kanskje litt mer lunte - men det er mye mer stas å kalle det løpe ;)). Det er så stas. Har vurdert en god stund hva jeg skulle iføre meg - og nå har jeg altså kjøpt meg tights. Halloooo! Jeg viser meg offentlig i tights :) Og jeg ser helt ok ut :) Det er så deilig og så rart. Og - en smart greie med tightsen er at den holder det verste av slasket på plass. For jammen er det ting som henger og slenger her og der - feks på lår og mage. Egentlig synd at jeg ikke kan tre overarmene ned i tightsen også ;)

Som jeg skrev øverst er livet tøft for tiden. Det stormer på flere fronter. Men jeg har ikke overspist og jeg trener. Og det gjør at jeg står mye bedre rustet mot det som er vanskelig. Det er en veldig god opplevelse midt i det vonde. Den nye livsstilen virker :)

Om noen har noen forslag til hvordan jeg skal få fart på nedgangen mottas det med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Lunter. *fnis* Høres akkurat ut som meg, det! :D Jeg omtaler det som løping, for for meg er det det. Jeg kaller det også jogging, men når jeg tenker meg om er det nok mer som du sier. Lunting. :) Men - er sted må vi begynne alle sammen, og selv maratonløpere og sprintere har vært nybegynnere på et eller annet tidspunkt! Vi begynner bare litt senere enn de... ;) *ler*

 

At forumet må vike for det som kalles livet er fullt forståelig. Men det er jo koselig at du titter innom, da! At vekten beveger seg i det som fortsatt må kalles riktig retning også når livet er utfordrende synes jeg er kanonbra jobbet! Greit, det svarer kanskje ikke til innsatsen sånn egentlig, men det er mange her ute (inkludert meg selv) som nok kunne endt opp med å gi en blanke f... og endte opp tilbake der vi kom fra. Og det gjør jo livet enda hardere, for da kommer den dårlige samvittigheten og den vonde spiralen i forhold til det på toppen av alt annet. Så klapp på skulderen og bøyer meg i hatten som hun sa så fint hun skiløperen! :)

 

Og man skal ikke undervurdere effekten av en god tights! Det var et stort steg da jeg iførte meg det også! Først turde jeg ikke gå med tightsen til og fra trening på senteret - tok buksen på utenpå. Men så begynte jeg å legge merke til hvordan andre i tights så ut, hvorav mange (og en del av de til dels ganske overvektige. Sikkert fordi de synes det er behagelig...) faktisk brukte den som bukse(!?). Da fant jeg ut at kan de, så kan jeg. :) Og har ikke sett meg tilbake! Jeg er imidlertid litt "sær" på tightsene - de må være vevd ganske tett, for er det for mye stretch føler jeg at det disser altfor mye. Så jeg er glad i kompresjonstights og disse Shaping-tightsene. Dyre greier, men har fått dem på supersalg og da er det liksom helt greit. :) Det satt som nevnt langt inne, men når motet først var på plass.... ;) Men som du sier - skulle gjerne hatt det på armene og! Hihi!

 

Håper ting løsner for deg snart - både vektmessig og på det personlige plan. For det fortjener du! Og jeg heier på deg alt jeg kan!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du har det tøft nå. Personlig synes jeg maten blir ekstra vanskelig da, men det virker som du har god kontroll. Noen hundre gram er jo bra det( ja, jeg vet det er en tålmodighetsprøve...), og en tøff periode i livet kunne lett ha gitt oppgang.

 

Stå på, villelille!! Tenker på deg og sender deg en god nettklem :) Skjønner godt at du ikke har prioritert forumet, men vi er her når du stikker innom neste gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...