Gå til innhold

2012 - mitt år :)


Anbefalte innlegg

Den søvnen føler jeg ofte blir undervurdert, altså. Jeg er litt som deg - blir skikkelig nedfor av å sove dårlig. Og det hjelper nok ikke akkurat på verken jobb- eller hjemmesituasjonen når ting allerede er ganske presset. Huff, jeg håper det ordner seg for deg snart. Sender en god klem herfra også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk igjen for omtanke, Bolledama og Krusmynte! Det betyr mer enn dere aner :) Jeg har fått hvilt meg litt i helgen - og det har vært godt. To netter med ganske mye soving har hjulpet på energinivået.

Nå er jeg på vei inn i den siste ekstremuken for en stund. Fra midten av neste uke ser det fredligere ut. Det skal bli godt.

Har veid meg - og vekten viser det den gjorde før ferien. Det er godt!

Spisingen går fortsatt fint - ingen utskeielser i noen retning. Nå er planen å holde stø kurs - og bare holde ut - til kreftene kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for omtanke, Bolledama og Krusmynte! Det betyr mer enn dere aner :)/> Jeg har fått hvilt meg litt i helgen - og det har vært godt. To netter med ganske mye soving har hjulpet på energinivået.

Nå er jeg på vei inn i den siste ekstremuken for en stund. Fra midten av neste uke ser det fredligere ut. Det skal bli godt.

Har veid meg - og vekten viser det den gjorde før ferien. Det er godt!

Spisingen går fortsatt fint - ingen utskeielser i noen retning. Nå er planen å holde stø kurs - og bare holde ut - til kreftene kommer tilbake.

 

Så bra du har fått hvilt deg!!

Og VELDIG bra at vekten er stabil. :)

 

Ønsker deg en så god uke du klarer å få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg skikkelig.. denne siden foreslår at jeg skal skifte fra meny 2 til meny 1.. Det vil altså si ned 300 kcal om dagen.. Angst!!

Kan det stemme, tro? Hvilestoffskiftet mitt er på 1370.

Synes det virker veldig lite å spise bare 1300 kcal om dagen.

Men - det er jo heller ikke slik at jeg har rast ned i vekt i det siste.. så kanskje det er nettopp en slik krymping i matinntaket jeg trenger.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende nedgang kan jo kanskje ha sammenheng med stressnivået og dårlig søvn også? Hva har du registrert av trimpoeng når du foretar beregningen? Og er det reelt eller trener du mer/mindre? Hvis det ligger og vipper i grenseland tror jeg kanskje at jeg ville holdt meg på stedet hvil inntil ting roer seg ihvertfall og stressnivået går ned. Eventuelt kan du jo prøve på en sånn annenhver dag-greie og se om det kan få fart på sakene. Det har av og til hjulpet meg ihvertfall. :) 300 kalorier høres jo ikke så mye ut, men når man allerede spiser relativt lite i løpet av en dag så er det jo fryktelig mye! Huff.... Da gjelder det å ta de gode valgene og spise magert så man kan spise litt mer enn hvis man spiser ting med mer kalorier. Lure hjernen til å tro at man får mer enn man gjør ved å ha like mye på tallerkenen selv om kaloritallet er lavere - det har vært mitt triks innimellom! Men det er grenser for hvor mye Ryvita med magerost og grønnsaker man orker å spise... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill, Krusmynte. Tror nok at både stress og mangel på søvn bidrar i feil retning, dessverre.. Heldigvis bør ting roe seg snart nå. Har en maratonhelg foran meg - men så blir ting mer normalt etter det.

Jeg registrerer alt jeg trener - så det stemmer nok ganske godt. Men jeg ligger akkurat på grensen mellom meny 1 og meny 2.. og fordi jeg er så utmattet mentalt, orker jeg altså ikke tanken på å være sulten i tillegg…

Annenhver dag kan absolutt være et forsøk verdt når det blir mer sånn oktoberaktig. Ellers viser vekten nå nytt ti-tall - og det er helt superstas. Om en bitteliten stund er jeg ikke feit lenger - bare overvektig. Mange slags gleder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner livet å bli bittelitt bedre :) Litt roligere på jobb - og litt bedring i heimen. Sliter fortsatt med søvnen - men satser på at det kommer når stressnivået går ned :)

Har vært på jobb hele helgen - og spist masse drittmat. Det er rett og slett ikke godt lengre. Føler meg uvel og oppblåst og er glad for at de fleste dager kan jeg velge helt selv hva jeg vil spise.

Nytt titall er fantastisk - og jeg er skikkelig stolt!

Takk for all god omtanke! Dere damene her på forumet er virkelig gode støttespillere - og jeg er så takknemmelig for alle kommentarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre at du har det litt bedre om dagen! :D

Ingenting er bedre enn det. :rolleyes:

 

Høyt stressnivå er ikke bra i lengden..Mange klarer å leve med det i lang tid, men på langt nær alle tåler det. Så håper det daler til et mer normalt nivå for deg! :)

 

Jeg setter også stor pris på dere her inne!! Selv om vi ikke kjenner hverandre, så er støtten vi gir hverandre uvurdelig, tror jeg. :)

 

En god dag ønskes deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett ikke godt lengre. Føler meg uvel og oppblåst og er glad for at de fleste dager kan jeg velge helt selv hva jeg vil spise.

Er ikke det egentlig litt deilig å ha kjent på at den drittmaten ikke smaker godt lengre? Det synes ihvertfall jeg. For da får jeg litt sånn "hvordan i alle dager kunne jeg leve på dette???"-tanker, og det gjør det igjen litt lettere å holde fokus. Aldri så gale osv!

 

Godt at ting roer seg, selv om det er mindre stress på jobb og bedre i heimen tar det av og til litt tid før hodet følger med. Men det kommer nok! Plutselig en dag våkner du om morgenen og innser at du har vært mer eller mindre i koma hele natten. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt godt å merke at drittmat er drittmat :)

Sover fortsatt lite - men ellers er formkurven stigende. Denne uken har jeg rast ned 100 gram - og det er jeg faktisk godt fornøyd med :)

Har bevilget med en dag fri fra jobb i morgen - og det betyr at for første gang i høst skal jeg ha to sammenhengende fridager :) GLEDER meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang denne uken!

 

At ting har eskalert på jobb er det ikke verd å gratulere med... Ikke krevende hjemmeforhold heller. Jeg som hadde håpet at ting skulle løsne litt for deg også der etterhvert.

Å ikke skulle dempe følelser med mat er utrolig vanskelig. Selv nå, etter 3,5 år, kjenner jeg stadig på lysten til å gjøre det. Og det er en hard kamp å ikke gjøre det. Det er så utrolig vanskelig å finne et substitutt og jeg har vel egentlig ikke klart det enda må jeg innrømme, men på snodig vis går det egentlig stort sett greit likevel.

Oppi det hele er det supert at du klarer å gå ned, håper det fortsetter sånn! Sender en oppmuntrende klem herfra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken står vekten stille for meg. Ikke kjempekult - ikke kjempekrise. Har på meg klær i str Medium i dag - og er dødsfornøyd med det.

Livet er kaotisk for tiden. Jeg er stolt av at jeg holder fast på den nye livsstilen min - og ikke har gått rett på trynet i gamle, vonde vaner. Kanskje er jeg i ferd med å ta bittelitt bedre vare på meg selv? Eller så er det bare det at jeg er livredd for å bli tjukkere igjen...

Straks helg - litt fri og litt jobb. Ingen farlige fristelser i vente... Men på mandag skal jeg i bursdag - og da er det kake. Det er helt utrolig patetisk - men den kaken har jeg altså gledet meg til i over en uke... :) Opptatt av mat?? ... jeg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken står vekten stille for meg. Ikke kjempekult - ikke kjempekrise. Har på meg klær i str Medium i dag - og er dødsfornøyd med det.

Livet er kaotisk for tiden. Jeg er stolt av at jeg holder fast på den nye livsstilen min - og ikke har gått rett på trynet i gamle, vonde vaner. Kanskje er jeg i ferd med å ta bittelitt bedre vare på meg selv? Eller så er det bare det at jeg er livredd for å bli tjukkere igjen...

Straks helg - litt fri og litt jobb. Ingen farlige fristelser i vente... Men på mandag skal jeg i bursdag - og da er det kake. Det er helt utrolig patetisk - men den kaken har jeg altså gledet meg til i over en uke... :)/> Opptatt av mat?? ... jeg???

 

Jeg tenker også at ofte er stillstand et mål i seg selv enkelte uker. Ikke sant? :) Å stå i mot suget og behovet for å fylle tomrommet kommer. og du står i mot. SUPERT! :D Du har all grunn til å være stolt! Og så str M da!! Wow! Såå deilig det må være! :D Ønsker deg en GOD HELG og nyt kakestykket med god samvittighet på mandag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er ingen god følelse det der, og jeg tror nok at vi alle kjenner på den av og til. Har dessverre ikke noe særlig med peptalk å komme med utover at det går faktisk over! Jepp - jeg har prøvd! Håper dagen er litt bedre i dag og at du har nedjustert størrelsen fra falukorv til kalkungrill. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er så utrolig koselig å bli spurt etter :)

Livet er i ferd med å normalisere seg. En ekstremhøst på jobb flater ut nå - jeg har faktisk hatt fri i flere dager i strekk. Fylt dagene med gode opplevelser som gir energi.

På hjemmebane har det nesten skjedd et mirakel - plutselig er alt mye bedre her også.

Spisingen har gått helt fint. Jeg har gått ned 500 gram (på flere uker….:)) - er egentlig fornøyd med det. Likevel innebærer nok en såå sakte nedgang at jeg må spise litt mindre. Tror Meny 1+100 kal kommer til å passe. Litt kjipt å måtte spise mindre - men jeg skal gi det et forsøk fra midten av november. Akkurat nå skal jeg bare nyte at jeg faktisk er levende. Gnasker i vei på Meny 2 og koser meg med hver kalori :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min siste uke på meny 2 - neste uke skal jeg ned 200 kalorier om dagen...

Men hvilken uke dette er - Først tre dagers konferanse på kult hotell - så to døgn på hotell med min kjære..

Og jeg gleder meg til god prat, god mat og god vin :)

Har tatt registreringspause denne uka - og føler meg skikkelig vill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Registreringsfri uke - skikkelig crazy! *ler* Vi har vel alle vært der. Hotellmat er uhyre vanskelig å registrere synes jeg. Vanskelig å moderere seg og... Så selv om jeg er litt misunnelig er jeg samtidig glad for at det ikke er meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...