Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

DGB: Kjempeflott! Du er heldig :)

 

OLT: Enig med kriahel, hvis det er noe du vet du kan leve med, saa proev :)

 

Jeg har funnet ut at selv om jeg bare gaar ned 3kg per mnd saa er jo det egentlig helt greit, for da naar jeg jo triveselsvekt innen et aar og hva er vel det i det lange loep? Det har jo ikke noe aa si at det tar tid hvis man gaar ned jevnt og trutt med et kosthold man kan opprettholde. Jeg har troen paa at jeg skal klare det med noen justeringer. Jeg maa ha mer frukt og melkeprodukter enn det GR sier skal jeg klare det i alle fall.

 

Ha en fin 17.mai alle sammen! Her er det ingen feiring. Mann paa jobb, eldste gutt paa skolen og jeg og de to minste hjemme.

 

I gaar jogget jeg!!!!!!!!!!!!!!!! Hvis dere bare visste hvor sensasjonelt det er haha. Soennen min paa 11 aar hadde lyst og da maatte jeg jo bare slaa til. 5 min rask gange, 5 min jogging, 5 gange, 5 jogging, 5 gange, 10 jogging og 5 gange. 40 minutter og over 2 trimpoeng :) Stolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

kriahel: er ikke mye forskjell på vanlig gr, og karboredusert gr. er litt mer protein og fett og litt mindre karbo. noen prosent bare, så det blir nok ikke et problem :) man endrer til det inne på profilen sin, da ser du hvor mange prosent det er.

 

DGB: gratulerer med fin nedgang! :D

 

NEN: gjør de endringene du føler for du, så ser du hvordan det går. flink du er som jogger da! ;)

 

17 mai blir ikke feiret her, har ikke barn så da føler jeg ikke for å gå i tog o.l.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått greit, ingen panikkfølelse nå. Magert pålegg til frokost, to magre wiener og en lompe til lunsj, og kyllingfillet med hvitløk til middag. Kakestykket ble litt større enn planlagt, fikk veid det faktisk, så da lot jeg det overskytende tre inn som kveldsmat. Alt i alt 1630 kalorier, så fornøyd med dagen både matmessig og ellers begivenhetsmessig :)

 

Glemte å ta hensyn til halvkiloen som var borte idag, så jeg har bare 2,7 igjen til normal bmi, men 8,5 til der jeg tror jeg vil være. Sliter jo med at mesteparten sitter rundt magen, så tror jeg må ned såpass til for å få bukt med det.

 

Håper alle har hatt en fin dag, og fått kost dere som dere har ønsket. Hvor mye/lite en vil kose seg er jo veldig individuelt, og hvordan en prioriterer. Hadde først planlagt et opplegg med å gå i null til neste veiing, men ombestemte meg. Men dagen ble kos allikevel :D

 

Ny dag i morgen, og første dag for kurs nr 3 for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa flink du har vaert, DGB. Du holdt deg innen kcal-grensen selv paa 17.mai :) Har du gaatt overlappende paa kurs eller med opphold i mellom?

 

Jeg tror jeg kaster meg paa ett kurs til med en gang og saa faar vi se etter det. Det kommer an paa finansen hos meg :)

 

Naa er det 3.dag paa eget 'kostholdsopplegg' og det gaar mye bedre. I gaar trente jeg i 1 time og i dag var jeg ute aa jogga igjen. Jeg klarte aa jogge 25 minutter i strekk! Har ikke jogga paa over 10 aar, men har gaatt raske turer da. Det blir liksom litt mer loenn for strevet med jogging kontra gange, mer uttelling per minutt liksom.

Kursuka mi gaar fra onsdag til onsdag og siden onsdag har jeg 6.3 trimpoeng og det er ikke vaerst til aa vaere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint NEN at du er igang med opplegget ditt, og med trim, er sikker på at det raskt vil bli resultater av det.

Stå på, heia,heia :D

 

Har gått sammenhengende kurs, kanskje med en uke imellom utifra opplegget. Første kursstart var uke 4, men startet opp da kursbøkene kom en ukes tid før. Må stå på videre og prøve å komme sånn nogenlunde i mål i juli. Da skal jeg videre på hold vekten kurs. Kan ha litt igjen da, men skal jobbe for at det blir minimalt. :)

 

Går det greit med dere andre også?

 

Vi står på og gjør som best vi kan. Ha en fin fredagskveld alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg bli med?

skal ned 32 kg tror jeg.. veide i dag 102! kg og hater det.

Av en eller annen grunn har jeg ikke sett det selv, men sånn er det vel for alle.

Har slanket meg før men har ikke hatt denne følsen jeg fikk når jeg så at jeg hadde to dobbelthaker på et nytt bilde...

 

Har alltid trodd jeg så smashing ut jeg... :-) var bare litt "lubben".

 

Så nå er det nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innstilling Miane for å komme igang og deretter i mål :)

 

Er du igang med kurs eller er du i startgropa?

 

Har kjørt min mor hjem idag, vi har hatt noen fine dager. Tror hun var litt sliten, har vært aktiv og hun er 93 år. Men er rimelig sprek og veldig oppegående, bor i en trygdeleilighet, steller seg selv, men velger å kjøpe middag i spisesalen mandag til fredag. Nydelig mat, har smakt den, da vi som er på besøk også kan spise der hvis vi vil.

 

Ha en fin kveld, og vi prøver å kose oss med måte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Hei igjen alle sammen, nye og gamle :) denne uken, som jeg skulle sette inn støtet for fullt, har det slått meg hvor mye jeg har utsatt i eksamensperioden.. Så uken har vært mer hektisk enn hva jeg trives med.. Tror det roer seg til uken, det som gjenstår er hagen og litt blomster så tror jeg det er på stell her.. Men maten har desverre sklidd helt ut.. Særlig de siste dagene.. Spist mye godteri, usunn mat og kanskje to måltider om dagen.. Og kjenner det enormt godt på kroppen.. Er slapp og sliten, og har ingen energi til å trene.. Så håper jeg klarer å snu det på en ok måte nå.. Og komme skikkelig i gang med mye vann, og rett mat til mine klokkeslett fremover.. Det er jo bare å komme inn i rett spor igjen, bare jeg klarer finne frem motivasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

må hengen meg på kriahel, dessverre.. har ikke vært flink med maten her, og har blitt mye sjokolade i tillegg :/ ny start i morgen... må begynne å drikke mer altså.. merker godt jeg drikker for lite nå.

 

miane: velkommen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innstilling Miane for å komme igang og deretter i mål :)

 

Er du igang med kurs eller er du i startgropa?

 

 

 

nei har ikke meldt meg på noe kurs. Er student så har ikke de pengene liggende :-)

Men har veldig lyst så får se når økonomien er litt bedre.

 

Hva spiser dere til snacks?

 

pleier å ligge på ca 1600 kcl nå, kl 8 om kvelden, men så blir jeg no innmari sulten ved 9 tiden, og skal jo da helst ikke ha noe mere mat. Så kcal fattige tips mottas med takk.

Kjenner jeg blir mere motivert bare ved å skrive her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler opp frimerkene og bruker dem samlet i helga, bortsett fra nå som helga var 17. mai. Varierer, kake på dager som 17. mai, en troika, rødvin, dessert :D

 

Blir jeg sulten utover kvelden, drikker jeg noen kopper te ganske tett, det fyller opp magen og gir meg en metthetsfølelse, det har fungert for meg. Drikker vann jevnt hele dagen, så uansett må jeg opp om natta. Men det er ikke noe problem, da jeg sovner igjen når hodet er på vei mot puta :)

 

Leser du rundt på innlegg her, vil du få mange gode tips.

 

Og vi står på, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Hei igjen.. Vekten i dag viste 67,1, men det skyldes nok litt lite mat i går kveld.. Uansett deilig å få den starten på mandag.. Nå skal jeg jobbe for å holde det der og gå ned de to siste kiloene.. Da er målet 1,1 kg til 9 juni og 2 kg til august.. Og det bør absolutt gå.. Gjelder bare for meg å være strukturert nok..

 

Skal jobbe for å få på plass treningen også.. For jeg er nok en-to cm større både her og der i fht veiing for tre uker siden..

 

I forhold til nedgang veide jeg 67,5 for tre uker siden, 67,8 for 14 dager siden og droppet en veiing i mellom.. Så har gått ned 700 gr på to uker da.. Det er ikke mye.. Men med tanke på kosthold etc er det ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert kriahel, nytt skritt videre, og så nærme mål da, det klarer du vet du :D:D

 

Begynner å se slutten jeg også, men bare skimte. Føler at mesteparten som er igjen er rundt mage og hofte. I tillegg til turen med hunden tar jeg noe innetrim. Byttet dvd trim i går, føler at den jeg nå prøver å følge har fokus på det området, tiden vil vise. Er en blanding av slit og litt artig, å jobbe med det området. :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

opp 200 gr her. det er greit, vet jeg har spist så som så denne uka. jeg kjenner jeg ikke har motivasjon lenger, jeg gir litt blaffen i maten. skummel utvikling-men det går så tregt nedover at jeg orker ikke være så streng med meg selv.. vet at jeg egentlig skulle gått på lavkarbo før jeg startet på gr, for å få en kickstart på slankingen.. for dette går så tregt at det motivasjonen blir så og si borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp 200 gr her. det er greit, vet jeg har spist så som så denne uka. jeg kjenner jeg ikke har motivasjon lenger, jeg gir litt blaffen i maten. skummel utvikling-men det går så tregt nedover at jeg orker ikke være så streng med meg selv.. vet at jeg egentlig skulle gått på lavkarbo før jeg startet på gr, for å få en kickstart på slankingen.. for dette går så tregt at det motivasjonen blir så og si borte.

 

 

Slanking er ikke lett, det er beintøff jobbing. Prøv å ikke tenke på hva du burde ha gjort, men på hva du bør gjøre videre. Det vil garantert ikke bli lett, men hvis mulig, prøv å få en litt fandenivoldsk holding, med at sen nedgang, litt opp nå og da, ikke skal få tatt over kontrollen. Du er igang, og det er det vanskeligste skrittet å ta, husk det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

på mandagen blir det lavkarbo her. må gi det en sjanse til, og prøve komme meg så langt ned som mulig med det. for så å ta gr igjen. for nå går grete roede alt for tregt for meg, og jeg har ikke motivasjon til å gå så tregt ned i begynnelsen. skal ikke spise så fett som lavkarbo egentlig er, for liker ikke tanken på å tette blodårene mine.... så det blir mye rent kjøtt, fisk og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til OLT, jeg skjoenner hva du mener med at det gaar tregt. Jeg har gaatt ned 3kg paa 6 uker paa kurs og har 23 kg igjen.. saa det kommer til aa ta lang tid tror jeg. Er vandt til at kg raser av i begynnelsen, men det har det ikke gjort denne gangen og da er det ikke lett aa holde motivasjonen oppe. Men vi kan ikke gi opp :) Vi skal i maal, som DGB sier!

 

Kriahel, gratulerer med hyggelig vekt :) Du er snart i maal og det klarer du!

 

Miane: Velkommen :)

 

Jeg har spist litt vel mye til kvelds kjenner jeg, men det faar bare vaere. Ikke usunn mat altsaa, men hadde 'alt for god mat' haha og hadde lyst paa litt ekstra. Ja ja, slik er det noen ganger. Var paa vekta loerdag og var paa 89-tallet igjen, men i dag var jeg opp 300g fra forrige uke og en hel kg siden loerdag.. blir spennende aa se paa onsdag. Hvis jeg ikke har gaatt ned denne uka saa betyr det rett og slett at jeg ikke kan unne meg noe som helst i helgene heller.

 

Jeg har faatt mange flere trimpoeng enn jeg bruker, er oppe i 11 saa langt og det er bra til meg aa vaere. Dessverre paadro jeg meg en strekk i leggen under aerobic/styrke i gaar og naa er det som jeg har trebein! Jeg proevde aa jogge i dag, det saa stopp etter 10 minutter saa maatte gaa den siste biten. Det ble vel for mye paa en gang med dvd og jogging saann plutselig. En ting av gangen tror jeg. Naa maa jeg vente til leggen er bedre foer jeg jogger igjen, saa da blir det nok 2 dager med gaaing i alle fall foer jeg proever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du ikke gir opp OLT, for vi skal i mål, alle sammen :D

 

Ferdig med dagens trim, skal se på tv, kanskje jeg finner en god film, håper det.

 

Så bra med trim NEN, husk at det kan påvirke musklene, slik at de er blitt større og veier omtrent det samme som fettet du kan ha slanket bort. Så skulle du ikke ha minket noe spesielt til onsdag, så ikke ta det tungt.

 

Da står vi på videre og gjør så godt vi kan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

Lykke til OLT, jeg skjoenner hva du mener med at det gaar tregt. Jeg har gaatt ned 3kg paa 6 uker paa kurs og har 23 kg igjen.. saa det kommer til aa ta lang tid tror jeg. Er vandt til at kg raser av i begynnelsen, men det har det ikke gjort denne gangen og da er det ikke lett aa holde motivasjonen oppe. Men vi kan ikke gi opp :) Vi skal i maal, som DGB sier!

 

har ikke rast av meg heller.. og da blir jeg så vimsete med maten også-for jeg ser ikke bra resultater. (alt ned er jo bra, men ikke bra nok) jeg begynte 12 mars, så har gått ned 6 kg på 2,5 måneder. høres ikke så galt ut, kanskje-men er vant til å gå ned mere.. vi får se hvordan det går med lavkarboen :)

 

89 tallet? åhhh, heldige du!!! flink med trimpoengene. stå på :D

 

kriahel: gratulerer! :)

 

DGB: ingen skal gi opp, bare blir litt endringer her og der ;) håper du finner en film å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Nen og olt: har dere brukt målebånd i det siste? Trener ikke dere styrke hver dag gjennom den 30 days? Eller blander jeg at der er deg dgb?! Jeg tror ikke bi skal stresse med nedgangen.. For tror det er lettere å holde det om Vi går ned over langen.. Jeg tror jeg har gått ned litt for fort, så tror jeg skal slite for å holde meg der.. Men tenker å jobbe hardt et års tid, så håper jeg kroppen tror det er der den vil være.. For jeg tipper at dere tar av cm selvom det ikke skjer så mye på vekten? Så ta tak i den motivasjonen dere finner.. Gi iallefall ikke opp.. Og olt.. Jeg lurer på om du tror du klarer holde det nå, om du går over til lavkarbo?! I og med du var sterk motstander den første tiden nettopp fordi du hadde forsøkt det tidligere.. Jeg er absolutt fo å prøve noe som dere tror fungerer, men tror aller mest på å finne en måte å spise på som man kan leve med.. Og da er jeg usikker på om diett nå også over på gr senere vil klare å holde på nedgangen.. Men.. Jeg krysser fingrene for alle her, og tar veldi gjerne feil i fht hva jeg tenker :)

 

I dag har jeg sanket trimpoeng tror jeg.. Ikke registrert noe, men har svettet hele dagen.. På formiddagen gikk jeg en lang tur med ei venninde.. Drøyt to timer.. Så har jeg skrubbet verandaen, bært hagemøbler, klippet plen, lagt ferdi en stenplatting.. Så nå er jeg sliten og sulten.., grillen står og venter på meg nå..

 

Ha en super kveld videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kriahel: Ja, jeg har brukt maalebaand, men det er DGB og OLT som gjoer 30 days shred. Maalene mine er ikke noe saerlig aa stole paa tror jeg ikke, det varierer som bare det fra uke til uke.

 

Ja, det er bare aa holde ut selv om det gaar tregt. Jeg snikveide meg i dag ogsaa (nesten hver dag! huff.. men klarer ikke la vaere) og jeg var 90.4kg dvs opp 300g fra siste uke, hvilket betyr at de siste 3 ukene har det mer eller mindre staatt stille :( Haaper at vekta har endret seg til i morgen. Jeg var 89.4kg paa loerdag saa det er vel helga som har skylda! Men jeg har slettes ikke spist paa meg ett kg, det tror jeg ikke paa. Det er litt kjipt at det er stillstand saa tidlig i prosessen.

 

Jeg har en saann greie i hodet mitt at jeg ikke tror paa at jeg kan bli tynn. Jeg tror liksom at uansett hva jeg gjoer saa kommer jeg ikke til aa gaa ned i vekt. Saa dette kjemper litt mot meg, hvorfor fortsette hvis det uansett ikke virker? Saann foeles det naa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse trim på deg idag kriahel, så bra :D

 

Har jobbet med 30 days shred, nivå 1 og 2 ca 14 dager hver, noen få dager innimellom hvor det ikke har blitt trim. Hadde tenkt å starte på nivå 3 i helga, men så gikk jeg over til en annen av Jillian Michaels i stedenfor. 6 week six-pack. 2 nivåer a 3 uker. Mesteparten av det jeg har igjen sitter rundt mage og hofter, så fant ut jeg burde trimme etter noe som tok ekstra tak på de områdene. Tror denne gjør det, føles slik i hvertfall. Gikk noe lettere idag, og har ikke vært så stiv i rygg og hofter som de par siste dagene. Da har jeg hatt problemer med å rette meg ordentlig opp, gått som om jeg skulle være 90 år :D

 

OLT. Er igrunnen enig med kriahel, men det har jeg vel sagt før. På den andre siden så har du snakket om lavkarbo ganske lenge. Kan det tenkes at du blir trukket mellom de to oppleggene såpass mye, at det har blitt en brems for å jobbe med gr for fullt?

 

Ha en fin kveld alle sammen, og vi står på videre, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEN, bare fortsett å stå på. Plutselig så løsner det. Det er mer vanlig at det blir stillstand i perioder enn det motsatte.

 

Og si til deg selv at dette klarer du, selvfølgelig gjør du det. Og gå på hver dag med ny giv, registrere alt du spiser og forsøk kun å holde deg til frimerken i helgene, i den grad det er mulig. Kommer jo selskapeligheter innimellom som er med på å lage krøll i opplegget, men sånn er det bare.

Du klarer det, stå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...