Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Dette går bra: du er hjertelig velkommen.. Alltid bra med flere motiverte som er med å drar gruppelasset :) så flink du har vært.. Hvor lenge har du gått på kurs?

 

OneLastTry: jeg har troen på at kjolen skal passe.. Dersom jeg har tatt målene riktig da.. Gir iallefall ekstra motivasjon for å gå ned.. Ble aldri husvask på meg fredag, så svinger meg rundt nå.. Etterpå skal jeg gå en lang, god tur.. Blir deilig.. Og da skal jeg nok klare å komme opp i riktig antall trimpoeng også.. (minst 3,5) denne uken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg startet på kurs uke 4, og er nå noen få uker inni kurs 2. Men jeg startet opp for meg selv et par uker før kursstart, så jeg regner fra midten av januar.

La opp en plan utifra håp om snitt 0,8 pr uke, og så langt er jeg noe i overkant der :D

Men er jo ikke i mål enda, og regner med at det vil gå langsommere jo nærmere mål jeg kommer. Det kommer jo litt an på hvor flink jeg blir til å avpasse matmengde og aktivitet/trim, og hvor hardt de siste kg vil sitte før de slipper.

 

Synes dere er flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

dette går bra:

heihei, jada det går vell bra :) har holdt på med nettkurs i 5 uker i morgen jeg. blir spennende å se vekten i morgen. vi har felles veiedag på mandag her. du har jo kommet langt i nedgangen, bra for deg :) jeg skal melde meg på nytt kurs når dette er ferdig, føler ikke jeg er klar for å starte for meg selv ennå. høres ut som 0,8 i uka er et bra mål. men som du sier, så blir det nok mindre jo lenger ned du kommer.

 

kriahel: har ikke tatt helgavasken jeg.. kun støvsugd og ryddet. blir ikke vasker i helga, orker ikke rett og slett :P her går det i minnie mus på film nå. musketing.. :P du får ha god tur :) jeg skal gå på mølla når tanteungen min drar. håper jeg får ting til å gå opp idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere veiedag mandag, så er det ingenting i veien for at jeg kan vente med å informere til mandagene, så blir det likt for alle :)

 

Har kommet et bra stykke på vei, men så har jeg jo holdt på en del uker nå. Planlegger et kurs til før sommeren. Og så blir det hold vekten kurs. Regner med at jeg vil ha litt igjen når jeg starter på hold vekten, og at jeg tar det siste der.

Men tiden vil vise, teori og praksis.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og synes du bare kan bruke veiedagen din på torsdag, Dette går bra..

 

Minimålet mitt for denne uken.. Å se 67-tallet tror jeg ryker :( snikveide meg i dag, og ser det er et sykke igjen.. Men.. Vi får se i morgen.. Uansett er jo målet nedgang hver uke.. Og da skal jeg være fornøyd..

 

Tror ikke jeg tar mål i morgen.. Jeg har nemlig tenkt ut hvordan jeg skal gjøre det med målene.. Jeg tar mål for hver 0,5 kg jeg klarer.. Altså når jeg tipper 68, og når jeg tipper 67,5 osv. For tror nok ikke det er realistisk for meg med mer enn 1-2 kg i mnd nå.. Jobber lenge med hver kilo, og har gjort det i det siste nå..

 

Uansett.. Ha en kjempefin søndag videre.. Jeg kommer innpå med trimpoengene mine for denne uken i kveld.. Så håper jeg på flere poeng neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hverdagsaktivitet er ikke så høy, jobber bak et skrivebord. Men jeg har vært flink til å trimme, så jeg har ligget på ca 1600 pr dag. For vel en måned siden ble tid for trim noe redusert, så da gikk jeg ned til ca 1500, noe i underkant av det. Og så har jeg en konkurranse med meg selv om å forsøke å få kostholdscore til 10, og det går rimelig greit.

Tror trim mulighetene vil bedre seg framover, men vet ikke om jeg kommer til å øke kalorier, da det blir færre trimpoeng av det en gjør, når kg forsvinner.

Har hund, så vi går tur hver dag, og jeg har forøkt å ta en runde på 6 km, i begynnelsen brukte vi 1,5 timer, nå ca 1 time. Ikke alltid det passer med så langt, og da blir det mellom 3 og 4 km.

Og så har jeg trimmet hjemme om kvelden, fulgt dvd. Jeg er av typen som ikke ville ha kommet til treningsstudio, og heller ikke komponert noe selv, så da dvd'er redningen for meg.

Stil og eleganse blåser jeg i. Det som er viktig er at jeg synes det er artig, og dermed får gjennomført det :P

Lå på ca 20 tp fram til for en måned siden, etter det har det blitt ca 10.

 

Dere får til så fin figur, som viser vektnedgang. Har funnet på nettet og laget. Det jeg lurer på er hva på siden det er du kopierer, og hvor legger du det inn her, for å få figuren fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

planene min er å gå på iallefall to standard kurs til.. så får jeg se når jeg kommer dit, om jeg skal ha flere, om jeg liker vekten jeg har da, eller om jeg skal klare meg selv. skummelt å tenke så langt frem, men samtidlig godt.. jeg skal klare det denne gangen, og dette blir siste gang.

 

kriahel:

nedgang er uansett nedgang. dine sitter jo godt, siden du har gått ned så mye fra før. smart med målene. hadde tatt det en gang i mnd jeg-om jeg ikke hadde gått på kurs og må rapportere inn.

 

dette går bra:

jeg bruker herrifra: www.tickerfactory.com

og når jeg skal kopiere HTML. så går du inn på profilen din, og endrer signatur. du limer det inn der :)

 

herlighet.. 20 trimpoeng i uka? :o oi.. du har stått på!! jeg begynnte å trene 31.03 jeg. tenkte det var smart å utnytte påsken for å komme igang :) jeg ligger på 1600 kcal pr dag. jeg har mine egne sammensatte øvelser jeg, tatt litt fra dvder og litt fra eget hode og laget eget. gjør at jeg gidder å gjennomføre de, og fokuserer på områder jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil du klare det denne gangen, det er jeg helt sikker på, du virker bra motivert, og det hjelper jo meg og andre også det!

 

Har vært rimelig flink til å trimme, men det er hunden min som har vært med på det meste. Hun må ha sin tur, uansett vær, og da må jo jeg være med. Det er ikke alltid den er like lang, men tur og trim blir det :)

Og du gjør det samme som meg, trimmer slik du trives med selv. Det tror jeg er viktig, at det er litt lystbetont. Jeg ville aldri få gjennomført et program hvis jeg fikk det tredd nedover ørene.

Jeg har mesteparten av fettet foran, føles slik, og det krever sitt. Men det må jo forsvinne etterhvert det også.

 

Takk for info ang. signatur, men jeg gjør nok noe feil, for jeg får bare fram teksten, ikke bildet :o

 

Kriahel: Det er riktig og viktig at nedgang er nedgang. Tror jeg vil oppleve noe av det samme som deg når jeg nærmer meg målet. Prøver å tenke og motivere meg litt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Takk for info ang. signatur, men jeg gjør nok noe feil, for jeg får bare fram teksten, ikke bildet :o

 

du limer inn, og lagrer. jeg plagdes med det der tidligere.. du skal se det allerede når du lagrer, tror jeg. bildet, altså.

 

har bare katter jeg, så ingen hund som drar meg med ut på tur;P

 

jeg har fettet jevnt fordelt. er generellt stor overalt-litt glad for det egentlig. er mange som har tynne bein og er store bare over rumpen feks. hater ganske mye med meg selv akkurat nå, men det er jevnt fordelt-så det er litt likere likevell, syns jeg. hengmage har jeg, og det er så stygt å se på.. drar alt av tights nesten under puppene for å skjule. så har jeg "håndtak" på ryggen :o huff, kan ikke gå med noe som er litt stramt over ryggen, da vises det fryktelig godt. av og til vet jeg ikke om jeg skal rygge fra folk eller snu ryggen til å gå :P hjelper ikke at jeg er lav heller, mindre plass å fordele på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger foran her også, så derfor har jeg forsøkt å trene helt fra jeg startet i januar. Har hatt litt småpanikk for ikke å vinne den kampen. Har klart å stramme opp ganske bra, så det bør gå greit, forutsatt at jeg fortsetter med hjemmetrimmen.

Rart med den småpanikken. Hadde den bare kommet før, så ville det jo ikke ha vært noe som det var noen grunn til å få panikk av :blink:

 

Men, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg her... Igjen :) vi fikk besøk i kveld, så fikk ikke tid til den lange turen jeg hadde planlagt.. Men kom akkurat inn fra en liten runde på 30 min.. Så litt ble det :) så.. Jeg fikk 3,7 trimpoeng denne uken, og klarte akkurat det målet.. Tror jeg må justere opp mine planlagte mål for trimpoeng, men skal la målet være 7 poeng til uken, så skal jeg vurdere ut fra den mengden hvor mye jeg bør ligge på.. Mål med antall trimpoeng får meg til å trene, så da må jeg jo presse meg selv litt..

 

Kjenner det er deilig å ikke engang være fristet av søtsaker og kaker osv.. Nå er jeg så innstilt på å klare dette, at jeg ikke engang blir fristet.. Vet jo det vil komme igjen, men nyter dagene nå..

 

Blir en lang uke, med MYE planer som kommer.. Så må holde fokus på å spise nok nå..

 

Dette går bra; hva er typiske måltider hos deg? Har stor interesse for mat, men trenger noen tips til lunsj og middagsforslag.. Stopper litt opp noen ganger her, og går veldi ofte i den samme maten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

dette går bra: bra du har klart å stramme opp allerede, keep up the good work ;)

 

kriahel: bra du tok deg en tur selv om du fikk besøk. mange hadde bare latt det være og tatt det som en unnskyldning. gratulerer med nådd mål :)

 

ble 11,7 trimpoeng på meg denne uken. målet er minst 7 pr uke, så er fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra med mange trimpoeng OLT (forkortet navnet ditt litt) ;) tenker jeg skal satse mot minst ti poeng i uken.. Men kjenne på hvor mye 7 er først.. Nå tar jeg snart kvelden her.. Blir nok litt utpå dagen i morgen før jeg får registrert vekten min her inne, men tenker at det ikke er noe å hoppe i taket for.. Blir jo på en måte første vekten nå, så det får være som det er.. Så er det bare bedgang fra nå av... Ser frem til å få av disse kiloene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mat er rimelig ensformig. Jeg er av dem som ikke er så glad i å lage mat. Det blir brødmat morgen, lunsj og kvelds. Middag blir ikke micromat, for maten må ikke bli raskt ferdig, så jeg velger mye som skal via stekovnen. Bruker forskjellig fisk, som reger i alu folie, og kyllingfilet i forskjellige varianter, litt okselever og noe karbonadedeig, stort sett det det går i av råvarer. Er glad i grønnsaker, så det bruker jeg mye av hver dag, og til middag blir det mest potet eller naturris, har mer sans for det enn pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

takktakk :)

 

over 15 tp er jo kjempebra!

 

OLT er helt greit ;) har jo langt nick så ;P

nå blir det brødskive med roastbiff og agurk her, og film. så natta..

 

gruvgleder for vekta i morgen.. har iallefall ikke sløvet med trim! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvi tvi med vekta i morgen til deg også OLT, glemte at dere har veiedag da begge to

Det går sikkert bra, du har jobbet og stått på :)

 

15 tp er bra, men ikke med tanke på at jeg må få trimmet mage osv også. Det blir bedre fra nå av. Tar jeg turen med hunden på 6 km, og vi bruker ca 1 time på den, så blir det 2 tp pr dag. Har hatt barnebarn med på litt tur, da går det noe senere og blir ikke så langt, men det blir jo trim av det også :)

Burde jogge, men er ikke joggetypen, så det blir med rask gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

- 400 gr idag.. Så irriterendeee!!!!! :angry: har jo trent så mye og så lite nedgang? :/

 

Jeg er heller ikkejoggetypen, dette går bra, men liker å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 68,6 på morgenen.. Er jo ikke fornøyd med det, men samtidig vet jeg hvorfor det har blitt sånn nå.. Jeg har litt dårlige do-vaner.. Om jeg kan si det sånn.. Det er noe keg gjør de dagene jeg jobber, som fungerer utmerket.. Så må bare komme i samme spor på fridagene.. Sliter med det.. Iallefall..

 

Jeg vet at den vekten egentlig ikke er representativ.. Har ligget rundt 68,2 pg sånn stort sett.. Og er kanskje der igjen i morgen.. Men.. En del av dette er jo å få til det samme på arbeidsdager som på fridager.. Så jeg må bare fortsette å jobbe mot målet mitt..

 

68,6 blir startvekten på denne tråden.. Så bør jeg klare ta av ganske mye før neste mandag nå.. Skal i allefall gi en 'god' innsats.. Så skal det gå en vei nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

ble nedtur for oss begge denne uka da, kriahel.. vi får ta oss i nakken, og stå på enda mer i uken som kommer :)

 

jeg lurer på om jeg skal finne fram jillian sin 30 days shreed.. blir så irriter når jeg får så små resultater :( jeg mistet 0,5 cm over rumpa og 3 cm i midja :) MEN gikk opp 2 cm over hoftene :blink: skjønner ikke noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLT: Ned er ned, så mye mindre igjen til målet :)

 

Jeg føler ofte at resultatene kommer en uke eller mer senere. Du har jo trimmet bra, men da kan det ha lagret seg vann i kroppen, og musklene kan ha blitt litt større.

Hvordan kropp og vekt reagerer på trim, er ikke akkurat min sterkeste side, men det er slik jeg tenker.

 

Kriahel: Det er det samme for deg, du har diverse lagret i systemet som bruker noe tid på å komme ut. Mener jeg leste at du har fått ny vekt også.

 

Vet med meg selv at uansett resultat, så er det viktig at jeg fortsetter i samme ånd.

Tenk positive tanker, si positive ord, gjør positive handlinger og det positive gror :)

 

Vet ikke hva dere har mulighet til hver dag. Men kunne det være noe at dere ble med på tur med hunden min og meg, selv om vi bor slik til at vi ikke kan gå direkte i følge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg graver meg ikke ned for dette, for tror ærlig jeg er inne på rett spor.. Litt lite trening uken som var, og ser ut til å bli for dårlig tid nå også.. Men.. Jeg SKAL ha 10 trimpoeng iallefall.. Styrkeøkten rett etter jobb i morgen.. Gå eller joggetur i kveld, så er jeg oppe på nesten 4 poeng tipper jeg.. Er borte fra onsdag til fredag, men mye program.. Men skal se omjeg får lurt inn en gå tur da også.. Da er nok maten vanskeligere i og med jeg bor på hotel og har mindre muligheter for å ordne meg noe selv.. Så blir det å kjøre hardt i helga.. Så får vi se hva jeg klarer.. Kanskje jeg forlenger økten i morgen litt.. Opg kjører noen flere repetisjoner osv..

 

Har mange innbydelser som skal være ferdi om ca 14 dager, og en eksamen midt i mai.. Så etter det får jeg mye mer tid til trening, og skal prioritere det i MYE større grad..

 

Går ned i vekt til neste gang.. Og husk OLT.. Nedgang er det viktigste... Fortsett sm du gjør..

Spent på din veiedag nå, DGB.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

joda, ned er ned.. men skulle ønske det var mer.

 

jeg går på tredemølle i 40 min og tar situps og div andre øvelser i 10 min, så og si hver dag. ble 6 dager forrige uke. går forresten på mølle og ikke ute pga at det har vært så mye snø her.. begynner å bli borte nå, men det brøytes jo ikke der jeg går siden det er en avsides traktorvei. (går ikke på asfalt siden jeg får så vondt i hoftene av det.) tror det blir skrudd opp et hakk med trening nå denne uka.

 

vurderer også kjøpe meg pulsklokke, men vet ikke om jeg får så mye ut av det? ikke helt sikker på hvordan den fungerer.

 

skal fortsette som vanlig, den var jo en uke jeg gikk opp 100 gr også tidliger-men jeg ga ikke opp fordi. er litt opp og ned, men så lenge det er mest ned så skal jeg egentlig ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nesten ikke hatt snø i vinter. Bruker delvis sykkel- og gangvei, noe smal vei, alt etter hvor vi går, men alt blir brøytet når det trengs.

Det virker som dere har hektiske dager, og står på og trimmer så ofte det er mulig. Min hverdagsaktivitet er ikke høy, derfor kjekt med hund som må ha tur. Hadde ikke blitt tur på meg hver dag hvis det ikke var for henne. Og så har jeg som mål å trimme etter dvd hver kveld, ikke alltid jeg når det målet.

 

Er alltid spent på veiedagen, rart hvordan sommerfuglene kommer når den dagen er der, uansett hva jeg sier til meg selv :P

 

Skal ha litt kveldsmat, nettopp kommet hjem etter tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...