Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

jeg vet hva du mener med å elske den følelsen mat gir.. er eks-trøste- og kjedesspiser i tillegg :P så til meg går det kun på vilje og stahet. har hele livet hørt at jeg er utrolig sta og egen, og at det ikke går an å få meg til å skifte mening eller gjøre noe jeg ikke vil :P så jeg har da egentlig brae sjanser til å klare vektnedgangen ;)

 

får håpe det blir tur på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

så bra :)

 

stter å er gjennomvåt av svette-så og si, etter 20 min med 30 days shred.. at det gå an.. :P jeg sjemmes!! tok kanskje ti pauser i løpet av tiden.. verst var jumping jacks.. :blink: menmen, nå er jeg igang med det også :) klarte bare 6 armhevinger btw :P endte opp med 3 tp idag :D tok å registrerte 30 days på aerobic, moderat. ble det rett tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag... er først nå jeg har fått "fri", så har ikke blitt noe trening. I morgen skal jeg først på jobb, og deretter i en fire timers biltur til et kurs. Så tviler vel på at jeg klarer å få til noe trening i morgen heller :( men skal prøve få til noe torsdag, før fredag igjen blir en lang dag på foredrag før det blir fire timer i bil på vei hjem igjen.. så helgen skal bli knallhard.. se hvor mange poeng jeg klarer samle sammen.. er en spesielt hektisk uke dette, så vet at dette ikke blir typisk..

 

Har iallefall vært flink med mat i dag også.. spiser akkurat slik jeg ønsker.. Så har ikke mistet motet.. blir spennende å se mandag nå.. SKAL ned litt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke vi er dere, både med mat og trim når muligheten for det er tilstede :)

 

Ble 2,7 tp på meg med gåturen, og jeg reg. også 30 days på aerobic moderat. Gikk en liten anelse lettere idag, men den er hard :P

Merker at det blir færre tp av trimmen når jeg mister kg. Svigersønnen mente jeg burde putte vekt tilsvarende kg jeg har mistet i en ryggsekk, og ha på meg under trimmen :D

 

Koselig å være her sammen med dere.

Ny dag og nye utfordringer i morgen, men de klarer vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

du får fortsette å være flink med maten, kriahel, så skal du se at det lønner seg-selv uten mye trening :)

 

dette går bra: smart kommet på av svigersønnen din! får du jo ekstra trening bare ved å dresse på noen kilo ekstra ;)

 

blir heldag imorgen på jobb, så får jeg besøk av en venninne. skal klemme inn to treninger fordi, tenker jeg :) maten er det verre med, blir så usikker på hvordan jeg skal fordele kcal.. kurslederen min sier jeg må endre på hvordan jeg gjør det nå, så nå må jeg begynne helt på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

 

OLH: Synes du er raserbra, som barnebarnet pleier å uttrykke det, som gjennomfører 30 days som du gjør. Jeg ville garantert ha strevd mye mer enn deg hvis jeg hadde startet med den i januar.

Det var en lur tanke fra svigersønnen, men står over, har nok med det som er igjen :)

Jeg ville ha bedt kursleder om hjelp til å sette sammen en annen fordeling, har du kommet inn i et mønster, er det ikke bare å endre sånn uten videre.

 

Da gjør vi så godt som mulig idag også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

God morgen

 

OLH: Synes du er raserbra, som barnebarnet pleier å uttrykke det, som gjennomfører 30 days som du gjør. Jeg ville garantert ha strevd mye mer enn deg hvis jeg hadde startet med den i januar.

Det var en lur tanke fra svigersønnen, men står over, har nok med det som er igjen :)

Jeg ville ha bedt kursleder om hjelp til å sette sammen en annen fordeling, har du kommet inn i et mønster, er det ikke bare å endre sånn uten videre.

 

Da gjør vi så godt som mulig idag også :P

 

Takktakk ;) er ikke så fornøyd med kursleder, så blir en annen neste kurs.

 

NEN : jeg finnes ikke fruskus, bare veldig sta. Så jeg dør nesten under hver trening :P

Men har jeg bestemt meg, gjennomfører jeg. Gratulerer med flott nedgang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen..

 

Utrolig bra nedgang, nok er nok.. Og velkommen til gruppen.. Jeg er litt fraværende denne uken på forum, men skal komme innom på kveldene i allefall :)

 

Olt.. Hva må du endre på med maten.? Jeg tenker; gi det en sjangs.. Å se hvordan endringene fungerer..

 

Skal ta meg en matbit nå, men er tilbake utover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Olt.. Hva må du endre på med maten.? Jeg tenker; gi det en sjangs.. Å se hvordan endringene fungerer..

jeg sa til hun at jeg syntes jeg gikk tregt ned, så hun ba meg spise enda mindre og enda mer spredt utover dagen. ork!! prøver så godt jeg kan.. har drukket over 2 liter vann to dager nå :) har tidligere klart kun 1,5 liter.

 

 

 

ble ikke 40 min på mølla idag.. 30 days shred tok på i leggene-klarte bare 20. og da klarte jeg ikke et skritt til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ros!

 

I dag har jeg faktisk 500 kcal igjen aa spise etter at middagen er fortaert, litt ulikt meg.

 

Her regner det kjempemasse.. og i England er det ikke noe som heter 'ikke daarlig vaer, bare daarlige klaer'. Regner det er du inne. Men skal se om jeg faar tatt meg en tur likevel litt senere.

 

Hva maa du endre paa OLT og hvorfor?

 

Tror jeg skal faa mannen min til aa ta bilde foer og etter hvert kurs for motivasjons skyld. Rekner med at jeg maa paa 3-4 kurs for aa bli kvitt mine kg. Noen som har erfaring med kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Hva maa du endre paa OLT og hvorfor?

 

Tror jeg skal faa mannen min til aa ta bilde foer og etter hvert kurs for motivasjons skyld. Rekner med at jeg maa paa 3-4 kurs for aa bli kvitt mine kg. Noen som har erfaring med kurs?

 

må endre hvordan jeg spiser, må ha flere måltider og mindre porsjoner spredt utover dagen. pga at jeg synes jeg har lite nedgang i forhold til trening.

 

jeg har også tatt før bilder, så vet jeg hvordan jeg var da jeg startet :)

 

jeg er på mitt første kurs nå, har igjen tre uker. nettkurs jeg da. er greit, men må stå på mer selv, får kanskje ikke så mye hjelp som å møte kursleder face to face. jeg kommer ikke til å ta samme kursleder igjen, er litt skuffet over svar jeg får når jeg skriver til hun osv.

 

jeg er ute i regn og snø med vilje, nettopp fordi at da møter jeg ingen ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLT: Skjønner ikke hvorfor du skal endre på maten. Du har et snitt på vel 1 kg pr uke, og mer anbefales ikke. Kanskje du skal fortsette som du gjør, det er jo noe du har kommet inni. En går ikke like mye ned hver uke, uansett mat og trim. Noen ganger kan det også stoppe opp et par uker eller mer, og så plutselig løsner det igjen, sånn er det bare :)

20 minutter trim er bedre enn ikke noe, husk det. I morgen klarer du litt mer. Skjer ikke endringer over natta, og du er jo sta, det vil være en stor fordel :P

 

Fikk gjennomført både tur og 30 days, men den er tøff. Men husk jeg har holdt på siden midten av januar, og har kvittet meg med en del kg, som gjør alt litt lettere :)

 

NEN: Stå på, du er flink.

 

Vi må forresten huske å si at VI er flinke, for det er vi, ellers hadde vi ikke vært her og pratet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

joda, jeg vet at du har rett.. men.. 400 gram på en uke så tidlig er så fryktelig lite.. jeg har såå mye å ta av og skal jeg gå ned så lite tar dette 2 år-istedet for det planlagte 1. jeg skal endre vaner denne uka, og se. hvis det ikke er noe forskjell, skal jeg gjøre det som føles best for meg :)

 

skal pine meg igjennom 30 days etterpå deg nå.. men vet at idag blir det flere pauser enn igår.. er helt ødelagt i kroppen etter i går.. magen er helt knyttet og leggene er vonde og harde..

 

du er flink til å påpeke at vi alle sammen er flinke, og det er bra. har en tendens til å glemme det ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

dette går bra.. lurer på om moderat er nok? sikker på at det ikke er hard? :P jeg blir helt kjørt av den, tar meg ut max.. ikveld så jeg blodårene i øynene mine når jeg var ferdig med trening. ikke i speilet altså, men bare når jeg så på ting rundt meg i stua.. :P så små og store blodårer-gjennomsiktig på en måte. skikkelig ekkelt, ikke opplevd noe sånn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

 

Snart klar for en lang dag med foredag og informasjon.. Fornøyd med meg selv etter maten i går, for har vært litt spent på hvor mye sunt jeg klarer finne meg på en liten hotellbuffet.. Men det var både røyket laks og kald helstekt ørret, så jeg storkoste meg :)

 

Er faktisk grete roede samling her nå, så er mye folk.. Og tipper maten er litt styrt av det selvom de spiser i eget lokale..føler kroppen er litt strammere.. Så skal bli gøy å måle den igjen om en stund.. Helgen min kommer til å inneholde mange mange trimpoeng.. Det er iallefall planen, så håper det gir litt ekstra kikk til veiing mandag igjen.. Spent på vekten din, dette går bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ned 0,3. Greit nok, så blir det noe mer neste gang.

Har snitt på minus 0,95, så skal ikke klage.

Målene har minket, bmi 27,4 og hofte/liv 0,88, så det går rett vei :P

 

OLT: Har også lurt på om det kanskje blir mest rett å registrer som aerobic hard, den tar på, når du også mener det, endrer jeg fra i kveld. Du er tøff, men vær forsiktig så du ikke overdriver :)

 

Kriahel: Godt gjort å spise så riktig når du farter som du gjør.

Jeg er også veldig glad i sjømat, går mye i det både som pålegg og middag.

 

Vi står på videre, dette klarer vi, vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

kriahel: du er kjempeflink, selv med så stressende dager du har! åh, skulle gjerne ha vært på buffet selv.. jeg ELSKER alt av fisk! :D

blir morro å se målene dine også på mandag :)

 

DGB: jeg endrer til hard jeg også. gratulerer med fin nedgang! :)

skal prøve meg på mølla snart, men tror det blir litt som igår- klarer nok ikke 40 min med disse leggene :P satser heller på å gjøre 30 days shred ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke alle sammen synes jeg :)

OLT: OK, skjoenner..det er litt vanskelig aa begrense maaltidsmengder synes jeg personlig, jeg maa f.eks. ha en viss mengde til frokost, selv om det kan bli 400kcal, ellers funker jeg ikke. Man maa finne ut hva som passer en selv, ikke sikkert vi alle kan passe inn i grete roede baasen :) Mht trening synes jeg at du skal sette den opp som hard dersom du blir veldig sliten av det, jeg leste i boken at det er 'den subjektive foelesen' som teller. Det er jo forskjell paa hva en idrettsstjerne og en kose-mosjonist (lol) foeler er hard trening.

 

Kriahel: Det er bra du finner gode alternativer paa buffet OG velger de :)

 

DGB: Det blir vel alltid forskjellid nedgang uke for uke, det er helheten som teller. Jeg har endelig kommet meg under 30 BMI naa, jippi! Og midje-hofte er 0.94 i forhold til 0.98 siste uke. Er litt usikker paa for riktige maalene jeg tar er da. lol

 

Fikk gaatt en rask tur paa 20 min i superregnvaer i gaar, bedre enn ingenting (0,9 T). Regner like mye i dag, saa ikke sikkert det blir langtur i kveld heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake på hotellet.. Har gått en tur på 20-30 min. Har gått så raskt som jeg pleier, men lite gunstig i olabukse og lave støvletter, så blir nok ikke mer i dag selvom jeg egentlig hadde hatt tid. Men jeg er svært bevisst hva eg spiser, så satser på det ikke ødelegger for mye her.. Skal uansett være flink i helga også.. Lager taco på fredags kveld. Med karbonadedeig.. Min hovedingrediens i taco er grønn salat, så det blir aldri mye kcal på meg der.. Spiser ikke rømme og minimalt med ost.. Så fyller jeg en lompe eller to skjell til randen, og spiser meg mett på ingredienser uten lompe/skjell om det er nødvendig.. Tror ikke det skal være så ille.. Eller hva tror dere? (bare håpe dere ikke sier nei, nei, nei nå da )hi hi..

 

Kjenner jeg er litt nysgjerrig på den 30 days' n deres.. Er det styrke? Eller utholdenhet ala aerobic? Og da tar dere hver dag i 30 dager? Gleder meg til denne uken er over. Da er dette unnagjort, innbydelsene ferdi (gifter meg i sommer) og jeg kan konsentrere meg mer om trening.. I mai er det eksamen, og etter det blir det enda mer fokus..

 

Håper alle har hatt en fin fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

NEN: til frukost spiser også jeg det jeg må ha-bryr meg ikke om hvor mange kcal.. men blir som regel 250-400 en plass. og det får bare være! jeg må ha en bra start på dagen :) jeg har nå endret 30 days shred til hard, ikke moderat. fordi den er HARD til meg ;) en gåtur er en gåtur, og mye bedre enn ingen!

 

kriahel: jeg synes du er flink ang tacoen! masse salat og litt av det andre er jo kjempe! :) jeg irriterer meg over grov lefse såååå inderlig at jeg styrer unna :P har spist taco en gang siden jeg begynnte.. smaker ikke godt med grov, synes jeg.

 

30 days shred er blanding av utholdenhet og (litt)styrke, tror jeg.. masse hopping og spretting, samt armhevinger/situps. jeg blir helt kjørt.. kjenner at det virker etter en gang :P se på det klippet jeg la ut litt ned på siden her :) skal egentlig gjøres hver dag i 30 dager, ja :)

 

å, så koselig at du skal gifte deg! :) skjønner du har mye å gjøre for tiden, både planlegge bryllup og eksamen :blink: hva har du eksamen i, eller hva utdanner du deg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte skrive i stad.. DGB: veldi bra med fortsatt nedgang.. Har du hatt nedgang hver eneste uke? Eller har du gått litt opp/ stått stille noen mnd? Utrolig bra jobba uansett.. Deilig når det går riktig vei..

 

OLT: det er litt som skjer om dagen ja, men koser meg med alt.. Så mener ikke gi inntrykk av at jeg klager :) men gleder meg til å få mer tid til å satse litt mer på å nå målet mitt.. Jeg tar et studie om lover i fht helsetjenesten.. Jobber i helsevesnet nå. Og bryllup gir meg ekstra motivasjon for å gå ned i vekt, men bikinisesongen er også en motivasjon.. Den eneste forskjellen i år er at dette er siste gang på lang tid at jeg skal slanke meg før sommeren.. Fra nå av (når målet er nådd) skal jeg holde vekten frem til jeg forhåpentligvis blir gravid en gang :)

 

Fornøyd med maten i dag, tross en liten sprekk.. Ble gryn (havre o.l) litt nøtter, vann og litt frukt til frokost, et eple til mellom måltid, grov baguett med marinert kylling og salat.. Noe kylling greier igjen som et lite mellom måltid. Og liten kveldsmatporsjon med kald helstekt ørret, spekeskinke og omelett.. Og nå bringebær :) sprekken i dag var et bitte lite kakestykke vi fikk servert.. Type en munnfull.. Ikke nødvendig, men føler også at jeg har vært flink den siste tiden.. Og vet at motivasjonen velter overhode ikke av det lille stykket.. Gir meg heller enda mer motivasjon.. Og den følelsen jeg har rundt det, gjør at jeg heller ikke har dårlig samvittighet.. Er det feil av meg? Er veldi veldi klar over at jeg ikke kan ta litt kake her, og litt godt der om jeg skal klare gå ned.. Men jeg vet med meg selv at jeg spiser mye mye mer riktig nå enn jeg noen gang har gjort.. Også mye mer riktig enn når jeg tok av de 10 kiloene før.. Men kom gjerne med tilbakemeldinger, for mener dere det er helt feil tankegang, så klarer jeg fint å holde meg borte fra alt usunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...