Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

hva i all verden.. gått ned 200 gr?? :blink: igår var jeg 1,5 kg over det jeg var forrige uke.. det var på kvelden jeg veide meg, er det virkelig mulig å gå ned så mye bare på natten..? det er riktig, for prøvde mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Mandag!

 

Haaper alle har hatt en fin start paa dagen og uka. OLT, haaper du foeler deg bedre. Ny uke, nye muligheter :)

 

Ble ikke trim paa meg i gaar grunnet veldig daarlig vaer. Men skal bli i dag saa lenge mannen min kommer hjem i rett tid! Fikk 6.7 Tp forrige uke saa kom ikke helt i maal.

 

I gaar laget jeg gratinert pasta med karbonadedeig og bechamel saus. Veldig stolt over aa ha laget bechamel uten smoer. Bruker vanligvis 50g smoer pr 5dl melk... Ble ikke like godt synes jeg, men det var jo greit nok.

 

Naa har jeg spist kikertsalat med potet til lunch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Kveldsvekt er mer enn morgenvekt, derfor veier jeg meg alltid om morgenen i undertoey. Bare klapp deg selv paa skuldra og vaer glad. 200g er nedgang og fremskritt!

takk for det :) men syns det er utrolig mye som bare har forsvunnet? :P jeg veier meg alltid på morgenen, naken. men igårkveld skulle jeg forberede meg til i dag, så jeg ikke tok det så tungt. ble ganske overrasket..

 

føler meg bedre også, har fått et håp ang det som gjorde meg nedstemt. så ser lysere på alt nå :)

 

flink du er som lager en lettere variant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hipp for nedgang OLT.. Det unnet jeg deg nå ;) jeg veier meg altfor ofte, men tar bare utgangspunkt i mandagsvekten.. Men følger vekten gjennom hele uken.. Desverre..

 

Men samtidig.. Vekten viste 68,6 i dag også.. Så med andre ord har jeg stått stille.. Med utgangspunkt i snikveiingen min er jeg fornøyd.. Veiden 69,2 søndag morgen nemlig ;) men har som sagt ikke hatt helt flyten etter påske.. Men er godt igang igjen nå.. Så nå er egentlig målet å se 67 tallet mandag.. Så får jeg bare jobbe på.. Trenger presse meg selv :)

 

DGB: misunner deg lårene dine.... Jeg synes slanke lår er det fineste på jenter.. Antagelig fordi der har jeg de største kompleksene mine.. Men.. Med sunt kosthold og hard trening skal jeg klare ta av litt..

 

Spiser middag nå.. Wok med oksekjøtt, vårløk, brokkoli, vannkastanjer, bambusskudd og sopp.. Heeelt fantastisk.. Og elsker mat jeg kan spise hvor mye jeg vil av ;) vet ikke om jeg har skrevet det før.. Men spiser nok i minste laget i forhold til kcal nå, så skal ikke trene forbrenning nå.. Heller ha fokus på styrke nå.. I begynnelsen av mai, trapper jeg sakte opp karbohydrater og ant kcal samtidig som jeg øker trening med tanke på forbrenning.. Håper dette gir meg den kickstarten jeg trenger nå.. Bommer jeg, så bommer jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Kriahel. Men vi har jo alle vårt å stri med, kampen min er området foran, men det går rett vei, sakte, veldig sakte, men sikkert :D

Du er jo også under 70, meget bra. Mangler 201 gram så er jeg under, så blir det som sist, minus 0,3 er jeg der, jobber for det.

 

Da er det tid for tur med hunden, og så må jeg få tatt 30 days etterpå. Forsøker å jobbe med problemområdet hver dag, tror det må til for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble ikke dagen helt som planlagt.. Fikk så lyst å ta sol.. Det får meg til å føle meg litt mer vel når kroppen har litt farge.. Så da gikk jeg ned til byen, og opp igjen.. Ca 20 min hver vei.. Men det er jo ok det da.. Resten av kvelden går nok med på lesing nå.. Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

takktakk begge to :)

 

hørtes ut som en god middag, kriahel! :) og 40 min gåtur er jo flott :)

 

vært en grei dag idag med mat, henger litt etter med kcal, men det skal ordne seg :) får se om jeg orker litt hopp og sprett med jillian ikveld-selv om jeg egentlig ikke tror det blir noe av :P dør nesten når jeg går opp trappen pga tett i nesen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 min gange er bra i mine oeyne! Jeg fikk ingen tur igjen i dag pga vaeret igjen.. det regner saa sinnsykt mye at om du skal hente posten (ca 10 meter fra huset) saa blir du gjennomvaat. Hvis vaeret fortsetter saa maa jeg nok bite i det sure eplet aa trene med Davina paa dvd (jeg svetter ved tanken!).

 

Kriahel.. jeg har samme problem med snikveiing. Jeg gaar paa vekta saa og si hver dag. Gammel vane kan man si.

 

I kveld hadde vi fylte aubergine og paprika, med salat og aspargesboenner i dressing ved siden av. Det var godt og jeg ble mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, 40 min tur er bra :D

 

Ble gåtur på oss også, men ikke så langt og så rask gange som i går, men bedre enn ingenting. Og så ble det en runde med 30 days, men somlet bort mye tid med å overtale meg selv til å starte, den er hard, hadde mest lyst til å utsette :)

 

Fryktelig hvor det regner hos deg NEN. Har regnet litt her også et par dager, men det blir duskregn i forhold til hos deg.

 

Ny dag i morgen. Vi står på videre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok er nok: husk at det kan se bedre ut i morgen.. Jeg flyr opp og ned gjennom uken, så ikke legg for mye i det.. jeg har troen på bedre resultat i morgen..

 

For min del har jeg en veldi god følelse nå, bare krysse fingrene for at det holder seg til mandag denne uken.. Det SKAL det.. Merker at vekten går ned, og er supermotivert for å forsøke holde det slik.. Skal lage meg middag nå.. tenker ta noen kalkunskiver.. 150-200 gr og en stor god salat.. Har vært lei brød i det siste, så lenge siden sist jeg spiste det.. Tok et rundstykke på jobben i dag, men fyy så vondt jeg fikk i magen.. Det var ikke noe kroppen min var vant til nå.. så tror faktisk jeg holder meg unna brød.. Spiser havregryn, ofte med noe mer korn/frø i, så tror jeg lar det få være mine kornprodukter fremover.. Har jo ikke spist hvetemel produkter på lang lang tid.. men har spist mye annet av karbohydrater da.. :) men nå har jeg redusert det, og merker det raskt på kroppen.. Men som sagt.. redusert til en mengde jeg klarer leve med..

I tillegg har jeg fått en bedre flyt på mengden vann jeg drikker.. Drikker ca to liter vann frem til ca 20.. og drikker andre ting også innimellom.. Tvinger det overhode ikke i meg, men tar når jeg har lyst på..

 

Skal kanskje trene litt styrke hjemme i dag.. og evt gå meg en liten tur igjen.. men det ordentlige styrkeprogrammet blir i morgen.. Blir deilig igjen det nå..

 

Flinke dere er alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Nok er nok: husk at det kan se bedre ut i morgen.. Jeg flyr opp og ned gjennom uken, så ikke legg for mye i det.. jeg har troen på bedre resultat i morgen..

 

For min del har jeg en veldi god følelse nå, bare krysse fingrene for at det holder seg til mandag denne uken.. Det SKAL det.. Merker at vekten går ned, og er supermotivert for å forsøke holde det slik.. Skal lage meg middag nå.. tenker ta noen kalkunskiver.. 150-200 gr og en stor god salat.. Har vært lei brød i det siste, så lenge siden sist jeg spiste det.. Tok et rundstykke på jobben i dag, men fyy så vondt jeg fikk i magen.. Det var ikke noe kroppen min var vant til nå.. så tror faktisk jeg holder meg unna brød.. Spiser havregryn, ofte med noe mer korn/frø i, så tror jeg lar det få være mine kornprodukter fremover.. Har jo ikke spist hvetemel produkter på lang lang tid.. men har spist mye annet av karbohydrater da.. :) men nå har jeg redusert det, og merker det raskt på kroppen.. Men som sagt.. redusert til en mengde jeg klarer leve med..

I tillegg har jeg fått en bedre flyt på mengden vann jeg drikker.. Drikker ca to liter vann frem til ca 20.. og drikker andre ting også innimellom.. Tvinger det overhode ikke i meg, men tar når jeg har lyst på..

 

Skal kanskje trene litt styrke hjemme i dag.. og evt gå meg en liten tur igjen.. men det ordentlige styrkeprogrammet blir i morgen.. Blir deilig igjen det nå..

 

Flinke dere er alle sammen!

skulle ønske jeg kunne styre unna brød også! men jeg kan leve på brød og pålegg-og fint kutte ut alt av middagsmat ;P skulle vell prøvd karboredusert gr jeg også, for rasker nedgang. vi får se.. håper på nedgang til deg på mandag, kriahel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLT: jeg tror ikke det ødelegger noe med litt karbohydrater.. og særlig ikke når du er så flink til å trene som du er.. Ang brød og meg, så er jeg fryktelig lei.. hadde jeg mått spise det, så hadde jeg mått "true" det i meg.. Så det er på en måte ikke noe jeg er flink med :) he he.. det kan hende jeg burde ha spist litt av det.. men tror sjangsen er større for at jeg sprekker da i og med jeg nok ikke ville ha spist meg skikkelig mett..

Men jeg spiser jo korn osv på morgenen.. og det er jo mye kcal og karbohydrater i det også.. men det synes jeg smaker bedre.. det fungerer fint for meg i fht magen og jeg blir mett på en mer behagelig måte.. Men kcal-messig tror jeg jeg hadde kommet bedre ut av en brødskive.. men men.. :)

 

Er i allefall veldi veldi fornøyd om dagen.. Føler jeg er tilbake på det gode sporet, og det gir meg veldi mye mer gnist til å fortsette.. Har trent litt styrke hjemme i dag, men blir mer ordentlig i morgen :)

 

Selskapskjolen jeg har bestilt er nå sendt fra kina, så i løpet av 10 dager bør den være her.. VELDI spent.. i og med den er skreddersydd, og jeg har tatt litt inn på målene, så er jeg superspent.. Håper selvfølgelig også jeg er like fornøyd med den i virkeligheten som jeg er med bildet..

 

Er det trim på alle her i dag, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ned betraktelig paa karbohydrater og det gaar greit. Jeg foeler jeg maa ha 100 broedskiver for aa bli mett. Har et aldri saa lite avhengighetsforhold til hvetemel. Spiser mye mindre pasta enn jeg har gjort tidligere, men spiser ikke fullkornspasta. Har ogsaa redusert mye paa sukker. Jeg pleide aa bake hele tiden og spise mesteparten selv :P Men spiser fremdeles karbo da, bare reduserer og foerst og fremst raske karbo. Aller helst vil jeg ha pasta med floetesaus, med ost og focaccia til :lol:

 

Jeg har kuttet ned mye paa fete meieriprodukter. Vil ikke helt forby dem da for det tror jeg ikke jeg kan leve med. Tiltrekkes veldig av oppskrifter med floete, smoer og ost.

 

Liker egentlig saa ren mat som mulig og er da ikke helt enig i Roede paa dette plan, idet metoden foretrekker light-produkter. Jeg er ikke keen paa div tilsetninger som oftere finnes i disse. Saa da spiser jeg heller lite og sjeldnere av ekte varer.

 

Jeg hadde helt glemt at mannen min hadde moete i kveld, saa da ble det ikke noen gaatur. Saa da er det ikke annet aa gjoere enn aa sette paa den forferdelige dvd'en og trene styrke. Bare utsetter det litt ved aa skrive her. Kjenner latskapsdyret jobbe paa spreng i hodet mitt!

 

Haaper alle har hatt en fin dag. I morgen er det veiedag og kursrapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

kriahel: neinei, ikke redusere mye, men litt. for med lavkarbo raste jeg ned i vekt. så det var tydelivis noe som passet utrolig bra med kroppen min og lavkarbo. så å redusere litt her og der, er jo bare greit. gr går jo veldig tregt med meg. så gjør at jeg har lavkarbo litt i bakhodet-selv om det ikke er noe jeg kan leve med. allergiutslag får jeg av lavkarbo også.. :P (men fristes litt av den raske nedgangen..)

 

jeg har kuttet ut all treningen.. er påtte tett i hodet, nese og ører :P så tar det igjen til uka, varer jo vanligvis bare en uke forkjølelse :)

 

 

NEN: enig med deg ang. lettprodukter!! det er heller ikke noe jeg kaller ordentlig mat ;P men nå, foreløbig spiser jeg kun det for å sette meg mest mulig inn i gr.

 

 

har igjen bare to uker med kurs nå. hvilke kursledere har dere/har hatt? noen favoritter å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLT; ja, jeg har troen på å redusere karbohydrater.. i allefall om du reduserer til et minimum av karbohydrater som du tror du gjennomsnittlig klarer deg på en uke i fremtiden også.. Der er jeg nå.. At alt kan spises, men ikke like mye og kanskje ikke hver dag.. Sånn jeg tenker nå, så kutter jeg ut karbohydrater til måltider der det ikke spiller noen rolle om jeg har de med eller ikke.. Skjønner? Når jeg er borte, eller til helg osv.. så kan jeg heller ta litt karbohydrater da, og prøver å styre unna når jeg ikke har behov.. Spes med tanke på middag da..

Leste en trenings/kostholds fyr som sa at han reduserte karbohydrater, og spiste ingen siste halvdel av dagen.. Med andre ord så spiser han det frokost og lunsj, evt tidlig middag.. Og dropper det resten av dagen. Det har iallefall fungert for meg så langt. Har på to dager hatt et betydelig vekttap og jeg finnes ikke sulten, og kan fint leve med dette kostholdet.. Det eneste er at jeg skal spise litt mer når jeg begynner jogge osv igjen..

 

HÅper alle har hatt en fin dag.. Spent på veiedager ut uken for dere nå, NEN og DGB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke akkurat hvem som skrev det, men tror det var deg, nok er nok?! I forhold til å tiltrekkes av fløtesauser etc.. Har du prøvd å erstatt fløte med den tyrkiske yoghurten? den skal jo være bedre enn fløte (uten at jeg husker næringsinnholdet)og den gir veldi veldi god fylde i mat.. Vi bruker den veldi mye.. OGså anbefalt i bakst.. Skal gi saftigere bakverk..

 

også tenkte jeg på dere som snakket om dette med karbohydrater.. på lavkarbohuset.no har de pasta og ris som er lavkarboerstatninger til slik mat.. aldri prøvd det selv, eller hørt noen prøve det.. så aner ikke hvordan det er.. Men tenker det kan være alternativer til å redusere karbohydratinntaket om vi spiser mye av det i andre måltider.. Jeg for min del dropper heller pasta nå, spiser litt ris kanskje 1-2 ganger i uken når vi har slik mat.. Poteter spiser jeg ikke.. Så det er vel ikke noe jeg kommer til å prøve selv tror jeg.. (tenke litt på det) men jeg føler jeg helt fint klarer å redusere mye.. og er fornøyd med den mengden jeg spiser i dag.. Men, det skal også sies at jeg vet jo ikke om dere er fornøyd selv da.. det kan jo hende :) men om jeg forsto riktig, at dere ønsker redusere litt mer.. så tenker jeg at slikt kan være alternativer uten at man mister for mye matglede..

 

Nå tror jeg jeg reiser å trener.. Har masse å lese på i dag også, så egentlig greit å få det unna.. Så har jeg resten av dagen til å gjøre skolearbeid :)

 

Jeg mottar tips til mat, og hva dere spiser om dagen osv med stor takk.. slikt kan gi ny inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

flink du, kriahel :) vi får se om jeg kutter litt. men foreløbig elsker jeg karbohydrater for mye, og vil ha de i måltidene mine ;)

 

jeg er kjedelig i matveien for tiden, føler jeg.. så har ikke spesielle ting å tipse deg om, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk, endelig under 70. Ned 1,3 til 68,9. Tatt 14,7 har igjen 10,9 og bmi 26,9 :D

 

Jeg spiser 4 måltider + frukt som mellommåltid. Som regel brød, pålegg og grønnsaker til frokost, lunsj og kvelds, og middag med potet, naturris eller fullkornpasta, mye grønnsaker og fisk, lever, kyllingfilet og noe karbonade, pølse ol. Nøye med maten og mengden, og er rimelig flink til å trimme og drikke vann.

 

Ha en fin dag dere, vi står på videre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, saa da ble det ned 500gram i gaar. Det er jo nedgang og bedre enn 300g opp som jeg var paa tirsdag.. men er fremdeles det samme som fredag for en uke siden. Ja ja. Jeg maa bare ikke gi opp. Tenke paa helsemessige effekter etc. Er bare vant til at jeg gaar mye raskere ned i starten. Skal sjekke maal i dag, fikk ikke gjort det i gaar.

 

Jeg synes det gaar greit med det karboinntaket. Jeg har veldig lyst paa av og til (varmt hvetebroed!), men vet at det ikke er noe lurt saa da styrer jeg unna. Jeg utelater det hvor jeg ikke synes det trengs, slik som deg kriahel. Jeg maa faa bukt med sukker/hveteavhengigheten, saann er det bare med den saken.

 

Faar tak i veldig fyldig gresk yoghurt som jeg kan bruke isteden for floete. Ofte synes jeg det er best aa styre unna erstatninger da og spise floete en sjelden gang isteden. Men proever meg frem enda.

 

Til frokost spiser jeg store havregryn med rosiner, banan, hasselnoetter og greskarfroekjerner og lettmelk.

 

Mellommaaltid kan vaere frukt, raakost og knekkebroed.

 

Lunch er ofte indisk mat av ett eller annet slag eller suppe. Jeg synes det er veldig lett aa faa i seg boenner og linser ved aa lage indisk mat saa da gjoer jeg ofte det til lunch (resten av familien ikke like ivrige saa det blir heller lite av det til middag). Proever aa unngaa broed her, men spise som det er med litt stekt brokkoli med hviteloek og havsalt og salat.

 

Mellommaaltid kan vaere knekkebroed eller muligens grovbroed.

 

Middag er enten vegetarisk eller biffkjoett, karbonadedeig eller kylling. Ofte italiensk (ikke noedvendigvis pasta) eller indisk... er ganske eksperimentell saa jeg lager masse forskjellig mat fra alle verdens kjoekken.

 

Som regel spiser jeg middag som dagens siste maaltid fordi mannen min har lange dager. Spiser heller et ekstra maaltid foer middag istedet for kveldsmat.

 

Knasker groennsaker hele dagen og drikker mye te med melk (noe jeg maa passe paa) eller pukka te.

 

Ble ikke trening igjen i gaar... England lever opp til sitt rykte som regn-nasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

dette går bra: gratulerer med kjempebra nedgang!! :lol: det var mye.. flink du har vært ;)

 

NEN: gratulerer med fin nedgang!! :D 0,5 er jo bra det da! skal si deg fornøyd med det, synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...