Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer meg kjempefin nedgang begge to.. Så deilig!!!

 

har vært en lang dag på jobb i dag, og jobber hele helgen.. men det går bra :) Nesten en fordel å jobbe lørdag kveld.. for da styrer jeg automatisk unna det usunne.. også kan jeg kjøpe inn og lage skikkelig kosemat og mye godteri til samboern min som er hjemme alene, og får dekket litt av hans søtsug på den måten :) lurt!

 

Ikke trenet i dag, men økten i går henger i.. så har godt av en hviledag kjenner jeg.. Håper på to styrkeøkter til uka.. Når jeg kjenner hvordan musklene skjelver gjennom økta og krampen tar meg både her og der.. så skjønner jeg jo det er på høy tid å trene mer styrke :)

 

Middag i dag var wokede grønnskaer, kyllingfilet, ris og bretagne saus.. Tok en ss ris med litt saus.. ellers kosa jeg meg med kylling og de woka grønnskaene.. nå skal jeg ta meg kesamen min med bringebær og blåbær.. Og, siden jeg føler jeg er i et sterkt hjørne om dagen, så baker jeg noe kakegreier til helgen.. Kommer til å smake på en.. for har aldri laget det før.. men ellers er det noe min kjære elsker.. så han skal få dytte i seg maaaaange.. :) dessuten skal vi bort i morgen, så tenkte ta med noen da..

 

Spent på veiedag mandag.. men jeg SKAL ha nedgang.. om jeg så må piske meg gjennom helgen med jobbing og trening.. he he.. LIgger godt ann til nedgang da.. så blir skuffet om det ryker nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye, og flott nedgang for deg også NEN :D

 

Har vært tur med hunden, håper jeg får tatt 30 days om litt, men har diverse annet som også må gjøres.

 

I morgen blir det på farta dag, skal kjøre min datter til kontroll på Ullevål, hun sliter med et øye, har foreløpig ikke syn, mulig hun ikke får det tilbake. Håper vi blir ferdige og kan komme ut av Oslo før rusjet starter.

 

Tror sønnen kommer en tur i helga, får finne noe godt å lage, som vi kan spise begge to. Og fant en oppskrift på cottage cheese kake på internett som kunne være artig å forsøke, rimelig mager også.

 

Da går vi på videre med krum hals :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt aa si gratulerer med nedgang DGB! Under 70 er supert og en milepael. Jeg gleder meg til jeg kan si det samme :)

 

Da har jeg vaert ute i regnvaeret, ble 25 min rask gange - bedre enn ingenting. Hva som helst for aa slippe treningsdvd.. saa lat vettu.

 

Har 350 kcal igjen i dag.. tar meg knekkebroed og noen noetter kanskje.

 

Kriahel, jeg er sikker paa at det maa bli nedgang, du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

flinke er dere :) og du er ikke lat, NEN. du går jo faktisk ut på tur. jaja, så unngår du helt den dvden, men det har jo ikke noe å si så lenge du rører deg på andre måter :)

 

kriahel, jeg har troen på deg :) denne uka blir det ned!

 

DGB, håper det ordner seg med datteren din. du må gjerne si om kaken blir bra ;)

 

bynner å bli bedre nå, så tror at på mandag er jeg tilbake med trening igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

jeg skal forresten begynne å sette opp meny for en hel uke i gangen. all maten denne uka har blitt på sparket, og av og til er ikke ""påsparketmat" bra mat.. har vært sulten denne uka, pga dårlig planlegging.. SHÆRPINGS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med tur NEN, har regnet her også, men merkelig nok var det oppholds under turen :)

 

OLT: Husk å si at vi er flinke. Du er med du også, ikke glem det :P At du er noe nede nå er bare forbigående.

Veldig lurt å planlegge maten på forhånd tror jeg. Det har jeg forsøkt å vært nøye med, og da føler jeg at kontrollen er rimelig bra.

 

Blir det tid til å bake, skal jeg fortelle om kaka. Men har du lyst til å prøve selv, så søk på Mamma Berits cottage cheese kake.

 

Er spennende med min datter. Hun har fått en type amøber på det ene øyet, som kan ramme hvis en bruker kontaktlinser og kommer i kontakt med dårlig vann, vært syk siden nyttår. Mulig hun kan kjøre bil igjen i august, men hun tok lastebillappen med henger for et år siden, og kan bare kjøre lastebil igjen hvis hun får min. 10 % syn på øyet. Kan være minst et år fram i tid før hun vet det, sannsynligvis lenger. Foreløpig kan hun bare se lys og mørke, og et hav fram til 10 %. Følger med fryktelige smerter, og det er vanskelig å gi noe som virker på øyet, men de har fått til noe nå som hjelper noe, men det er tøffe tider og har det best i et mørkt rom. Hun drypper øyet hver time fra tidlig morgen til sene kvelden. Fikk tidlig beskjed om at det ville ta lang tid, en snegle beveger seg i turbofart i forhold til bedringen i øyet.

Men vi krysser fingre og håper på det beste. Og skulle det gå helt galt, kan en få et fullverdig liv med bare et øye også. Det er smertene som er slitsomme.

 

Da står vi på videre dere, for i mål skal vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

huff.. jeg bruker også kontaktlinser.. hvordan kom hun i kontakt med slikt vann? får håpe det ordner seg forhun! :)

 

ble wook med kylling og egg nudler til middag her idag. sliter med å planlegge maten for neste uke. jeg er litt sånn at jeg må ha lyst på maten for å spise det.. og om jeg har lyst på det vet jeg jo ikke før rett før jeg skal spise :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hvordan hun har fått det, tror at det var mens de var på ferie i utlandet i jula, svømmebasseng eller noe. Det heter acant amøber, men finnes lite info om det på norsk på internett, noe mer på engelsk. Så bruker du kontaktlinser, så anbefales det ikke å bruke det når du svømmer, dusjer ol.

Er bare 15 til nå her i landet som har fått det, så det er liten behandlingserfaring her.

 

Du kan jo handle inn så du har et lager, men bare planlegge om kvelden hva du vil spise neste dag, da kan det være litt enklere å vite hva som kan friste. :)

 

Har blitt tur med hunden idag, men ikke noe mer. Men det kommer jo dager etter dette. Mat har gått greit, hadde laget lunsj til oss som vi spiste i bilen. Tok kveldsmaten da jeg kom hjem, og middag i kveld etter turen med hunden. Praktisk å kunne snu litt på opplegget når det passer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

hm, skummelt.. men som du sier, hun klarer seg jo helt fint med bare syn på ett-om d skulle bli sånn :)

 

hvordan spiser dere, egentlig? etter klokken eller magen? har dere bestemte tidspunkt dere spiser på hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det mange innlegg her :) morsomt å logge på, da :)

 

Nok er nok: Er virkelig smootie med melk og spinat godt? Synes det hørtes svært spesielt ut.. men må jo prøve en gang da ;) Det er forresten av feiling man lærer.. men du går jo turer uansett vær *stolt* så tror ikke en bommert her og der er det som ødelegger.. Så lenge man tar skikkelig tak de andre dagene, så går det bra :)

 

OLT: Ukesmeny er KJEMPELURT.. jeg var også sånn før, at jeg måtte ha lyst på maten for å "gidde" spise det.. derfor ble det stort sett handling flere dager i uken osv.. Men jeg har mange gode argumenter til deg for ukesmeny ;) 1. du sparer penger - spesielt om du planlegger at det du kjøper inn, som det blir noe til overs av, kan brukes i annen mat samme uken.. 2. du blir fristet av godtehyllene (?!) bare en gang i uken.. 3. du sparer MASSE tid.. 4. Du spiser sunnere, og for meg 5. det å sette opp en ukesmeny og bestemme meg for å følge den.. gjorde at jeg nå synes det er ok å spise den maten jeg har bestemt meg for.. for det er jo mat jeg liker.. Pass på å varier litt gjennom uken.. også ser du hva du savner/gleder deg til.. da tar du det neste uke.. Og.. det er HELT lov å variere innen de ulike planlagte dagene.. iallefall for meg.. For da har jeg mandag - 7 retter å velge mellom osv.. Så da har man likevel mye valgmuligheter.. Har du kommet igang med planleggingen?

Ang måltider så spiser jeg i hovedsak etter klokken.. de dagene jeg jobber er det: frokost rundt 07, en frukt eller halv bar ca 9.30, lunsj kl 11.15/11.30, en frukt eller andre halve baren kl 14. Middag ca 16-17 og kvelds ca 20

Har jeg fri, så sover jeg noen ganger litt lenger.. og da samler jeg frokost og første mellommåltid. (litt større frokost) også spiser jeg lunsj rundt 12-13, dropper noen ganger andre mellom måltid og middag igjen når jeg blir sulten.. (pleier da være fredi med maten til ca 16) og kvelds i 20-tiden.. Det er sånn omtrent det jeg spiser nå om dagen.. Men, det er jo også da jeg har vent meg til å være sulten.. så passer veldi bra..

 

dette går bra:Spennende med datteren din.. er hun voksen eller? at hun forstår hva som skjer selv? Håpe det går bra med henne.. Uansett bekymringer, så synes jeg du er veldi flink.. Ikke bare bare å holde fokus på mat/ernæring når det er mye annet som foregår rundt en også.. Krysser fingrene for henne :)

 

Jeg har arbeidshelg denne helgen, så tenkte jeg skulle gå til jobb i dag.. Er strålende vær.. deilig.. Ellers har jeg vasket huset, laget ferdi et eksemplar av invitasjonen som min samboer skal se om han er enig i :) også skal jeg levere selvangivelsen.. Litt bekymret for eksamenslesing om dagen.. Må nok gå inn for enda mer stillesitting til uka.. Men.. fra midten av mai er all lesetiden frigjort, og jeg kan ha mer fokus på trening.. Snikveid meg i dag, etter litt kos i går.. Og jeg er strålende fornøyd.. Ikke mer kosemat eller slik denne helgen nå, så det må bli et bra resultat.. (ellers blir jeg fryktelig skuffet nå assa)

 

Prøvde en lang svart kjole i stad, som jeg synes er utrolig fin.. som jeg hadde en gang for kanskje 10 år siden.. Lang svart og åpen i ryggen.. Og den følte jeg faktisk satt kjempebra på meg nå.. DEILIG å begynne å føle seg litt mer vel igjen.. (du verden, så fort dette humøret snur ;) ) Planlegger tur til Mexico til vinteren, og da skal kroppen være på plass.. FØler det er et langsiktig mål, i og med jeg ikke har kjempemange kilo som skal av.. men som jeg har sagt, så ønsker jeg holde vekten, men stramme opp enda mer.. og kanskje ta noen cm.. (særlig rumpe/lår)

Førtse mål er iallefall å se 65-tallet til juni, og holde 65 gjennom sommeren.. Og da vurdere om jeg kanskje vil ned til 62 frem til november (type 0,5 kg i mnd) men har ikke bestemt meg enda.. 62 kg var det jeg veide da jeg begynte å gå opp.. MEN.. da var jeg jo endel yngre.. Så kan ikke sammenligne det med nå.. derfor skal jeg se ann 65 kg først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi er flinke alle sammen, vi står på hver på vår kant, og prøver å gjøre så godt vi kan, mer kan ikke forlanges spør du meg :P

 

Min datter er 35 år, og har tvillinger på snart 7 år, en av hver. De driver gård med grønnsaker, sukkererter, og for å ha noe helårlig har de også transportfirma med 2 biler. Hun tok lappen for lastebil for et år siden, for å kunne jobbe i firmaet, og har kjørt mest semi, trives bedre med det enn lastebil og henger. Så hvordan øyet blir vil være avgjørende for om hun kan fortsette med det eller ikke. Vanlig bil kan hun kjøre om noen måneder, der gis det 6 mnd karantene ved sykdom med øye. Strengere med lastebil, må visst ha min 10 % syn på øyet, foreløpig er det tilnærmet null, mulig det ikke blir bedre enn det. Tiden vil vise, men vi prøver å være optimistiske samtidig som vi nok er realistiske også.

 

Jeg spiser omtrent til faste tider jeg også. Frokost tidlig, lunsj ved 12 tiden, middag ca 17 og kvelds etter 20, og frukt innimellom. Blir det forsinkelser for middag, tar jeg kvelds på ettermiddagen for det går raskt å lage, og middag etter tur med hunden. Så slipper jeg å finne på noe dumt på ettermiddagen i påvente av middagen, er jo rimelig sulten da :)

 

Sønnen kommer en tur i kveld, skal handle litt.

 

Vi står på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

får begynne å skrive ukesmeny idag. har jeg imorgen å gruble litt på også. er litt lei av grønnsakene som skal presses ned da,så må prøve å være litt oppfinnsom der..

 

så bra med den kjolen da, kriahel ;) deilig å føle seg vell! tror helt sikkert på nedgang til mandag :D fint du har satt deg mål, jeg har ikke gjort det ennå. er vell på tide kanskje, men vet ikke helt hva som er realistisk å gå ned på så og så langt tid.

 

jeg har bestillt en overraskelsestur til samboeren min og meg til februar neste år, syden.. da HÅÅÅÅPEEEEER jeg å være rundt 80!! får litt ondt av å tenke på å kanskje må dra til syden og ikke være fornøyd med kroppen enda, men det er bra pressemiddel da.

 

kjapp regning med samme nedgang som jeg har hatt nå.. da skal jeg til februar være - 30 kilo. blir 78, 8 det da :D *krysse fingrene*

 

jeg lagde meg frukostgrøt idag, etter gr oppskrift. var god, akkurat som den du lager med pose. skulle være flink så brukte ikke natreen, men 20 gr rosiner. var så fornøyd :P så la jeg det inn i registreringen og da var rosiner nei mat :( jeg som skulle være flink! æsj, jaja.. godt var det iallefall :P men hvorfor er rosiner nei mat, tro? er det ikke tørket druer? kjenner det ikke blir ofte med grøt om morgenen, får bestandig ondt i magen av varmmat når jeg står opp.. magen vil bare ha knekkebrød eller brødskive. youghurt er heller ikke noe særlig om morgene. sær mage :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ting som er nei-mat som du likevel kan spise litt av. F.eks en del noetter er jo veldig kaloririke, men det er jo mye bra i dem saa det er lurt aa inkludere dem. Rosiner er veldig soete og kaloririkt i store mengder, det er nok derfor. Jeg spiser rosiner paa frokostblanding hver dag :)

 

Spinat og banan smoothie er faktisk godt, det smaker egentlig bare bananmilkshake :) Hvis du bruker fersk baby spinat, saa er den ikke spes sterk paa smak.

 

I dag har jeg faktisk gaatt 'Charity Walk' til inntekt for Dronningens egen Charity (i forbindelse med 60 aarsjumbileum), ca 10km. Saa da fikk jeg 3 trimpoeng. Det striregnet og jeg ble vaat og kald. Fryser enda 8 timer senere!

 

Spiste sjokolade i gaar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler inn litt stort, og planlegger hva jeg skal ha av mat framover, men lager ikke meny for neste dag før kvelden i forveien. Men sikkert lurt å legge det inn for flere dager i trekk :)

 

Har hatt besøk av sønnen i helga, koselig. Vi hadde kylling med hvitløk lørdag, og en Troika hver til kos. Første sjokoladen siden nyttår. Smakte nydelig. Tidligere har jeg brukt frimerkene til dessert eller rødvin men denne helgen fikk jeg lyst på sjokolade.

Har blitt endel aktivitet, men ikke så mye direkte trim, men kos med mye prat, er ikke så ofte vi møtes, fin helg :D

 

Ny uke og nye utfordringer, vi står på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

Gratulerer kriahel!!!! :D flink du har vært!

 

til meg er det ned 100 gr.

 

jeg lurer på om jeg ikke skal melde meg på nytt kurs.. jeg er så skuffet over kurslederen jeg har, og klarer meg helt fint uten. har jo gjort det i 7 uker nå.. eneste jeg hører fra hun er kort kommentar på innsendt rapport.. 2300 kr for noe så dårlig er ufattelig.. og det irriterer meg.. er det forresten mulig å registerer maten slik som nå-selv om man ikke går på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra kriahel! Naa er du paa MIN trivselsvekt!

 

Troika hoeres godt ut, DGB. Det spiser jeg en sjelden gang naar det kommer forsyninger fra Norge. Jeg lurer paa aa bake noe en helg snart, savner aa bake. Er jo kakemonster.. men man kan jo fryse ned tenkte jeg.

 

OLT: Jeg faar ganske lange kursrapporter av min kursleder, og naar jeg har mailet henne for aa spoerre om ting, saa svarer hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Så du skrev her i går OLT, men jeg hadde ikke tid til å svare da.. Ang registrering av mat når man ikke er på kurs.. Jeg kan reg. mat, men tror jeg har færre alternativer enn dere på kurs.. Men det er mulig :)

 

Jeg trenger et spark bak... Har sklidd ut av den gode rytmen, og ønsker finne den igjen så snart som overhode mulig.. Spist masse NEI-mat.. og da mener jeg nei med STORE bokstaver.. og føler at kroppen er "søppel" i forhold til når jeg spiser riktig.. da har jeg masse energi og er opplagt osv.. men nå har jeg bare lyst å ligge på sofaen.. merkelig hvor mye den maten påvirker.. så.. hamre gjerne løs på meg.. for jeg SKAL tilbake til det fornuftige i morgen.. For skal ikke ødelegge nedgang på dette tullet... :) sånn.. dagens utblåsning..

 

Spent på veiedagene deres i morgen :) Morsomt å ha de litt spredd utover uken.. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.12.03.12

tror faktisk jeg dropper kurs etter 7 nå.. når jeg kan registrere mat uten å betale for det har jeg alt jeg trenger for å klare meg. å få noen kommentarer på ukesrapport klarer jeg meg uten, så.. da har jeg bestemt meg :)

 

jeg må bare innrømme at jeg er heller ikke så streng som jeg bør være kriahel. jeg har ødelagt balanse jeg hadde tidligere litt, så må begynne litt på nytt føler jeg. men det skal både jeg og du klare :) har ennå ikke kommet igang med å skrive ukesmeny... jeg drar det ut, føler jeg til det lengste. og nå er det tirsdag, så blir litt sånn "skal gjøre det til neste uke".. idag sov jeg bort hele dagen, sto opp i halv 4 tiden.. :blink: så idag blir ikke kcal som de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...