Gå til innhold

motivert til å gå ned i vekt?


Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

OLT: det er litt som skjer om dagen ja, men koser meg med alt.. Så mener ikke gi inntrykk av at jeg klager :) men gleder meg til å få mer tid til å satse litt mer på å nå målet mitt.. Jeg tar et studie om lover i fht helsetjenesten.. Jobber i helsevesnet nå. Og bryllup gir meg ekstra motivasjon for å gå ned i vekt, men bikinisesongen er også en motivasjon.. Den eneste forskjellen i år er at dette er siste gang på lang tid at jeg skal slanke meg før sommeren.. Fra nå av (når målet er nådd) skal jeg holde vekten frem til jeg forhåpentligvis blir gravid en gang :)

 

Fornøyd med maten i dag, tross en liten sprekk.. Ble gryn (havre o.l) litt nøtter, vann og litt frukt til frokost, et eple til mellom måltid, grov baguett med marinert kylling og salat.. Noe kylling greier igjen som et lite mellom måltid. Og liten kveldsmatporsjon med kald helstekt ørret, spekeskinke og omelett.. Og nå bringebær :) sprekken i dag var et bitte lite kakestykke vi fikk servert.. Type en munnfull.. Ikke nødvendig, men føler også at jeg har vært flink den siste tiden.. Og vet at motivasjonen velter overhode ikke av det lille stykket.. Gir meg heller enda mer motivasjon.. Og den følelsen jeg har rundt det, gjør at jeg heller ikke har dårlig samvittighet.. Er det feil av meg? Er veldi veldi klar over at jeg ikke kan ta litt kake her, og litt godt der om jeg skal klare gå ned.. Men jeg vet med meg selv at jeg spiser mye mye mer riktig nå enn jeg noen gang har gjort.. Også mye mer riktig enn når jeg tok av de 10 kiloene før.. Men kom gjerne med tilbakemeldinger, for mener dere det er helt feil tankegang, så klarer jeg fint å holde meg borte fra alt usunt :)

 

høres spennende ut den utdanningen din! jeg er hjelpepleier, forresten. men jobber i butikk nå. passet meg ikke helt praksisen, osv.. fikk vell se den verste siden av det først :P

 

jeg har samme mål som deg, etter at jeg har kommet meg ned i vekt-skal den holdes til jeg evt blir gravid. -selvfølgelig ikke skjeie ut selv om jeg blir gravid! men da blir det jo vektoppgang automatisk.

 

du skal ikke ha dårlig samvittighet for det kakestykket, nei. kan ikke kutte ut all mat og søtsaker som "ikke er bra". man må få lov til å kose seg innimellom! hvis man ikke gjør det-sprekker man.. og det er ikke ønskelig. så heller en planlagt kos, enn en ukontrollert sprekk. det er min mening, iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld folkens.

 

Er så enig i at det er lov å smake og kose seg litt nå og da, det er nødvenig også :D

 

Har hatt nedgang hver uke, så det har gått jevnt. Men ser ikke bort ifra at andre halvdel kan bli noe mer slitsom. At jo nærmere mål jeg kommer, jo hardere sitter kg fast. Tiden vil vise. Men har bestemt meg for å ikke bli vippet av pinnen, bare stå på videre. Det er noe av det jeg har jobbet med hele tiden. Tanken på at det kan gå sent, og at jeg da ikke skal bli så fornøyd med det jeg har oppnådd, at jeg synes det er greit å ta en pause. Her blir det helt til mål, og så ta fatt på utfordringen som jeg ser på som større enn å gå ned i vekt, nemlig å holde vekten :)

 

Har vært flink til å trimme, og med mat. Veier alt som skal inn i munnen, og det blir notert ned. Lager som regel plan for neste dag om kvelden. Det hender jo det blir endringer, men går som regel greit. Ser at jeg forbrenner færre kalorier nå med tilnærmet lik trimtype, enn jeg gjorde for noen kg siden. Så bør vel tenke på å øke innsatsen noe, men det skal tid til alt.

 

Trimmen gjennomført idag også, tur og 30 days :P

Endret til aerobic hard, men ble bare 0,1 tp mer enn moderat, så der var det ikke mye å hente :rolleyes:

 

Vi går på med krum hals, ny dag og nye utfordringer i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

ja, vektnedgangen er bare begynnelsen. det store blir å klare å holde vekten.. :unsure:

 

ble bare 30 days på meg idag, prioriterer heller den istedet for mølla. blir klar på en helt annen måte med dvden. leggene er vonde idag også, vogger meg frem og tilbake når jeg går, for ikke å bruke leggene så mye :P

 

ble en toblerone på meg ikveld, mmm :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

bruker frimerkene på sjokolade når jeg bruker de jeg :D

 

har ikke drukket alkohol på lenge. litt kjipt at samboeren min er glad i å feste, han drikker hver helg. mens jeg blir ganske så sur for at jeg ikke vil ødelegge gr opplegget og bli med :P er sånn hver helg her, han skal drikke-jeg er sur for at han vil ut istedet for å sitte hjemme med meg ;P jeg bare syns ikke det er verdt det å feste ennå, alt stopper opp en liten uke har jeg hørt. til alkoholen er ute av kroppen. (ikke ment til deg, dette går bra, da jeg er sikker på at du kun drikker de kosemerkene du har :) ) men festing, da blir det jo mye mer enn kosemerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld

 

Har fartet idag, så akkurat ferdig med turen. Må få tatt 30 days senere. Skal ha litt mat først, middag, tok kveldsmaten i ettermiddag :D

 

Synes det er kos med litt vin, eller en tynn en, da bruker jeg sukkerfri brus, men som du sier, så holder jeg det innenfor kosemerkene. Jeg har ikke spist sjokolade siden jul. Det er viktig at vi får kost oss med det vi har lyst på :P

Og enig med deg at det er ikke verdt å ødelegge opplegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet inn fra gaatur. Ble 35 min rask gange og 1.5 T. Det er jo greit for en slappfisk som meg! Skal spise spaghetti med brokkoli og parmesan naa. Parmesan er nei-mat, men man trenger veldig lite i forhold til annen ost saa da blir det alt i alt faerre kcal. Jeg klarer ikke aa gi opp hvit pasta, saa da spiser jeg det heller litt sjeldnere. Baker grovbroed saa det gaar fint.

 

Jeg har ogsaa kommet frem til at det er best aa bruke frimerkene hver uke. Foerst tenkte jeg aa holde meg helt unna i begynnelsen i fryktom at jeg ikke kan styre meg, men saa tenkte jeg at jeg maa laere meg det aa spise bare litt. Gleder meg som bare det til sjokolade i morgen!

 

Dere er flinke med treningsdvd. Jeg har Davina Fit og en annen Davina dvd som begge er skikkelig gode, men jeg blir ofte veldig lei etter en stund samme hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig dag her i dag.. Ikke mistet motivasjon eller noe, men lei av å ikke være akkurat der jeg vil være.. men men.. sånne dager kommer i blant, men tar jo ikke skade av det.. gir meg ekstra piff for uken som kommer iallefall.. føler jeg trenger nedgang nå, men tror ikke det blir voldsomt.. Må nok bli MYE mer striks i forhold til mat.. og trene mye mer enn jeg gjør.. Lurer på å gå en tur på ca 30 min før frokost i morgen.. bare for å sette i gang forbrenningen.. men vet at det ikke er ideelt for meg.. Fungerer absolutt best etter noen måltider..

 

Drikker mye vann om dagen, og det er faktisk ikke så mye annet som frister nå.. deilig følelse! har spist litt taco i kveld, men var ikke så sulten når jeg begynte, så ble ikke så mye.. også har jeg spist litt druer. Tok et glass pepsi max, og nesten en halv liter vann :) he he.. det er fredags kvelden sin det :) Har kjøpt livech kylling i dag, som jeg tror vi skal ha på søndag.. Med masse gode grønnskaper til.. nam..

 

I morgen skal jeg hjelpe til å legge en stenplatting i hagen her.. men skal få inn noe trening også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

heihei. drittdag deluxe. har derfor ikke fått trent eller spist det jeg skal. ligger vell kanskje på 1000 kcal. imorgen blir jeg bort hele dagen, så det blir en utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveide meg i dag, og det var nedtur.. Skal veie meg mandag, og er fornøyd bare det ikke er oppgang.. For i dag veide jeg en god del mer enn mandag.... Men, jeg skal ikke gi opp.. Selvom jeg leter litt etter den gode flyten jeg var i før påske.. Da var jeg godt ned på 67-tallet.. men... Jeg husker ikke hva jeg trente, hva jeg spiste etc.. Så jeg får lete videre.. I dag har min kommende tenkt å ta meg med ut å spise.. Vi er travle mennesker begge to, og må nesten reise hjemmefra for å ikke brågjøre litt jobb innimellom på en kveld med kvalitetstid.. Men er litt usikker på hva jeg da skal kjøpe meg.. Men vi får se hva han sier når han kommer hjem.. Synes det er veldi mye lettere med mat når jeg fikser det selv..

 

Tror jeg snører på meg joggeskoene nå... Løper en liten runde.. Så får jeg krysse fingrene for mandag, og håpe det var feil tidspunkt jeg veide meg på....

 

Håper alle har en fin dag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt en liten joggetur og trena litt styrke.. Ble 1,4 trimpoeng.. Ikke mye, men ok til bli presset innimellom annet i dag.. Mangler 2,8 trimpoeng for å klare målet mitt denne uken, så satser på å få til det i morgen.. Men litt usikker på hvor mye som skal til for å få det til.. Men skal prøve å komme så nær som mulig..

 

Har hatt en svært effektiv dag i dag.. Har lagt sten på en platting i hagen, gjort nesten ferdi innbydelsene, støvsugd i huset og trenet.. Nå blir det enn rolig kveld med min kjære.. Deilig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

etter to bedritne dager-hvor personlige ting ikke har gått bra i det heletatt.. og mat/drikke gikk så som så.. har jeg nå blitt dårlig.. lenge siden jeg har vært så dårlig! å det passer meg dårlig!! har ikke gjort 30 days shred i to dager pga private ting. men nå er jeg ikke sikker på om jeg orker trene den pga sykdom. jeg har bare lyst til å drite i veiingen i morgen, og late som om denne uka ikke har vært. orker ikke flere nedturer akkurat nå.

 

har etter denne uka bare en kursuke igjen, så skulle egentlig gjort mest mulig ut av denne også. men sånn gikk det ikke, desverre.

 

dere er flinke, keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter to bedritne dager-hvor personlige ting ikke har gått bra i det heletatt.. og mat/drikke gikk så som så.. har jeg nå blitt dårlig.. lenge siden jeg har vært så dårlig! å det passer meg dårlig!! har ikke gjort 30 days shred i to dager pga private ting. men nå er jeg ikke sikker på om jeg orker trene den pga sykdom. jeg har bare lyst til å drite i veiingen i morgen, og late som om denne uka ikke har vært. orker ikke flere nedturer akkurat nå.

 

har etter denne uka bare en kursuke igjen, så skulle egentlig gjort mest mulig ut av denne også. men sånn gikk det ikke, desverre.

 

dere er flinke, keep up the good work!

 

 

Hei og god bedring, synd at du føler deg dårlig.

 

Husk ikke se bakover, kun framover, det som har skjedd kan ikke endres. Konsentrer deg om maten, og trim kun hvis du føler for det, og trim da på den måten som føles best for deg.

Ikke gi opp!! Du er på rett vei, og noen ganger går det framover, noen ganger stillstand eller bakover, men slik er det jo ofte med alt annet i livet også. Dette klarer du, og noen uker til eller fra spiller ingen rolle :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLT, det er kjipt aa foele det saann. Jeg har det slik innimellom. Selv om du ikke faar trent saa gaar det bra, det er maten som er viktigst :)

 

Her er det tomt for frukt og groennt i skuffer og skap saa jeg har ikke spist nok av de smarte ting. Mannen min skal paa butikken i dag. Kjekt at han handler og ikke jeg, saa klarer jeg aa styre unna ting vi ikke trenger.

 

Har ikke lyst til aa gaa ut i dag, vi faar se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLT: om du ikke føler for å veie deg, så lar du være.. Det påvirker jo ingen ting annet enn humøret hva vekten er i morgen.. Man får jo uansett ikke gjort noe med det.. Det eneste er jo at du kan ha gått ned, og får en opptur.. Men for min del, velg helt selv.. Og vei deg bare om du føler for det.. Jeg har vært superstriks med mat i dag.. og kommer til å være det resten av dagen.. Har holdt litt igjen på karbohydrater igjen i dag.. Prøver spise magert, samtidig som jeg prøver spise nok måltider og nok mengde mat.. Så ut fra den måten å spise på, så er jeg jo ingen typisk grete roede slanker.. Men trenger en kickstart igjen som før påske.

 

har vært ute og shoppet med svigers i dag, så blir nok ingen trening.. så målet om 7 trimpoeng går nok i vasken.. Men i og med jeg spiser mindre kcal enn jeg egentlig skal, så vet jeg at forbrenningstrening ikke er det viktigste eller riktigste.. Prøver ha mer fokus på styrketrening nå.. 2-3 ganger i uken.. Skal prøve å holde på denne metoden ut mnd.. se hvordan det påvirker resultatene mine.. Og fra 1.mai skal jeg prøve å øke utholdenhetstreningen sammen med økt matinntak.. som sagt, så vet jeg at dette ikke er en metode som er korrekt i forhold til grete roede.. men tenker at det for min del er verdt forsøket..

 

Har tatt mål i dag isteden for i morgen, da jeg har hatt fri i dag..

 

Pupper 90 cm

midje 73 cm

breiest på magen (litt under navelen) 91

rumpe 104

lår 61

kne 40,5/41

 

Skal ta nye mål igjen 01.05.. så da håper jeg jeg klarer å ta av litt både på målene og tallet på vekten..

 

Maten jeg spiser nå er absolutt noe jeg klarer leve med videre.. så det er ingen forsøk på ketose eller lignende..

 

Frokost havregryn

et eple

Lunsj: stor salat med et kyllingbryst og litt bacon og parmesan

litt bær

Middag blir MYE livech kylling med minigulrot, asparges og kokt ris.. Jeg spiser da mye kylling og grønnsaker, og tar lite ris..

Til kvelden tar jeg mager kesam (tror jeg) med bringebær og blåbær..

 

I kcal blir jo ikke dette så mye, men føler likevel jeg spiser godt.. at jeg spiser meg mett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

jeg henger med, sånn delvis. har ikke vært greit de siste dagene uten at jeg går mer inn på det. men en ting er jo at jeg ser at maten har jeg ikke kontroll på når jeg har bedritne dager..

 

så bestemte meg isted for å gå til legen og få henvisning til psykolog-kanskje man kommer til bunns i hva problemet med å miste kontrollen over maten når man har dritt dager egentlig kommer av. jeg ønsker jo å være flink selv om noen dager er skikkelig tunge av forskjellige grunner, men merker at jeg fremdeles finner en eller annen syk trøst i maten når ting skjærer seg.

 

jeg skal begynne på frisk i morgen nå. har veid meg idag, og er klar over at jeg har gått opp. men det får bare være..

 

kriahel, jeg kom heller ikke opp i 7 tp denne uka. mangler 0,3. men orker ikke idag, for som surrer i hodet. forresten, om den metoden funker på deg-så bruk den. ikke bry deg om hva andre evt skal mene.

 

så får dere ha en fin kveld videre, så kommer jeg sterkt tilbake imorgen :) (håper jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLT: er det sånn de dagene nå at du spiser for mye.. at du sprekker? Eller får du ikke i deg nok? Husk at vi er her for å støtte og hjelpe :) Og husk på de kiloene du har gått ned.. du ser du er i gang selvom du har gått litt opp nå.. Jeg har troen på deg! Dager går opp og ned, og da følger maten med.. Men ikke glem at du faktisk har gått ned selvom du møter motstand.. Så bruk det for alt det er verdt og finn motivasjon!

Det kan være god hjelp å finne i en profesjonell samtalepartner.. som kan peke på ting du kanskje ikke har tenkt over selv.. Men.. så lenge du orker, bruk oss til å motivere deg..

Jeg skal iallefall gjøre alt jeg kan! Ikke tenk på trening nå.. Konsentrer deg om maten først, også kommer treningen når du føler ting går lettere..

 

Om du trøstespiser.. Så se om du finner noe sunt du vil trøstespise.. Da er det jo mer ok..

 

Heier på deg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLT: Så fint du tar tak i problemene og prøver å få hjelp. Jeg vet også hvor vanskelig det er å holde fokus når det røyner på som verst. Jeg var her for noen år siden 07/08, ikke på kurs, bare her på forum, og da kom jeg ned noe mer enn dit jeg har kommet pr idag. Men så begynte det å tårne seg opp med problemer... Og vel.. kg kom på igjen, og jeg er jo her idag. Veldig glad for at jeg fikk startet opp igjen :)

 

Gjør så godt du kan, ikke forventer noe mer, og ta en dag av gangen :)

 

 

Kriahel: Bra mål synes jeg. Du er mye smalere enn meg unntagen rumpe og lår, skulle gjerne vært som deg på forpartiet. Håper jo jeg kommer någenlunde dit, for det er der jeg har det meste, huff.

 

Har fått bra med tp denne uken, men mesteparten er jo takket være gåturene med hunden. Uten henne hadde det ikke blitt så mye å rope hurra for :)

 

Vi står på videre. Og uansett hva vi får til, hva vi har tid og overskudd til, så er vi flinke. Husk vi er jo her, og bare det å ha bestemt seg til å gjøre noe, er meget bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DGB: Så flink du er.. Legg gjerne inn mål, evt det du går ned i cm.. Morsomt å følge hverandre synes jeg.. Jeg har rumpe og brede hofter.. Så usikker på hvor mye jeg kan klare ta av rumpen.. desverre.. for den og lårene er mine største komplekser.. men.. jeg skal gjøre det jeg kan så får vi se :)

Det er brystpartiet jeg legger først på meg, og går først ned.. Så har nok tatt av nærmere 5 cm der på få kilo.. aner ikke hvordan målene var da jeg var på mitt største.. men godt å se resultater iallefall..

 

 

Nå tar jeg kvelden her.. nok søvn er viktig i en slankeprosess for min del.. Da får jeg så mye mer overskudd i morgen, noe som gjør det lettere å både spise riktig OG kanskje ta på joggeskoene etter jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DGB: Så flink du er.. Legg gjerne inn mål, evt det du går ned i cm.. Morsomt å følge hverandre synes jeg.. Jeg har rumpe og brede hofter.. Så usikker på hvor mye jeg kan klare ta av rumpen.. desverre.. for den og lårene er mine største komplekser.. men.. jeg skal gjøre det jeg kan så får vi se :)

Det er brystpartiet jeg legger først på meg, og går først ned.. Så har nok tatt av nærmere 5 cm der på få kilo.. aner ikke hvordan målene var da jeg var på mitt største.. men godt å se resultater iallefall..

 

 

Nå tar jeg kvelden her.. nok søvn er viktig i en slankeprosess for min del.. Da får jeg så mye mer overskudd i morgen, noe som gjør det lettere å både spise riktig OG kanskje ta på joggeskoene etter jobb :)

 

 

Hei

 

Her har du målene. Har ikke små bryst, men de er av hengetypen, samme som magen. Men jeg holder på å få strammet opp og bort magen, så jeg tror jeg vil klare å få trimmet den flat. Det er målet, og derfor jeg prøver å få gjennomført trimmen hver eneste dag. Brystene får jeg nok ikke strammet så mye, men de ser bra ut når de blir samlet i bh'en. Burde nok tatt mål med bh på i stedenfor uten :P

 

Ble 20,5 tp denne uka, fornøyd med det :D

 

 

13/1 19/4 Endring

 

kg kg kg

Vekt 83,6 70,2 13,4

BMI 32,7 27,4

 

cm cm cm ned

Hals 37,0 33,5 3,5

Overarm 31,0 28,0 3,0

Bryst 115,0 101,0 14,0

Midje 110,0 91,0 19,0

Hofte 117,0 103,0 14,0

Ende 111,0 97,0 14,0

Lår 61,0 53,0 8,0

 

Sum cm 582,0 506,5 75,5

Hofte/

liv 0,94 0,88

 

Trykket seg sammen, ble ikke så greie kolonner etter at jeg trykket på "send". Skal være start 13/1, så pr 19/4 og siste er endring. Men hvis du klikker på "svar" før du leser, så kan det se ut som det kommer fram slik det burde ha vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

jeg er en følsom person, og når det skjer noe med noen jeg har kjær, blir jeg veldig opprørt. men en normalt, kan jeg påstå.. denne gangen var det noe med samboeren min, og han er hele verden min. så jeg fikk vell et lite sammenbrudd på fredag. noe som har hengt i til idag. men imorgen skal jeg tilbake til de samme vanene mine som jeg jo faktisk har hatt i 6 uker snart.

 

har bestandig slitt med trøstespising og kjedesspising. men har klart meg helt utmerket i de ukene jeg har gått på kurs.

 

imorgen får jeg se om jeg får til å trene eller om det blir for tungt. forkjølet.. :P men maten skal jeg iallefall få til.

 

kriahel: jeg sprekker, ja, spiser det jeg ikke skal gjøre. godteri og sjokolade.. og det går ikke med noe sundt, det har ikke samme effekt.

 

målene mine er (forrige mandag):

bryst 121

midje 101

hoter 135,5

rumpe 131,5

lår 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...