Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest frktrulte

Hei damer!

 

Jeg er tilbake! Har hatt ferie ei uke og vært på jentetur med mamma til Istanbul. Det har ikke vært noen trening, men myyye gåing. I går kom jeg meg avgårde på trening, og har planlagt minst 3 økter til denne uka. I tillegg er det meldt knallvær til helga. Så jeg vil komme meg opp på høstfjellet :)

 

Har spist relativt sunt den siste uka, selv om det har vært ferie utenlands. Lite snop også. Men har vært et par glass vin per dag.. Til middag og sånn. Nå er det imidlertid full fokus igjen. Har fortsatt et håp om å komme meg under 70 kg før jul. Konsentrerer meg om å bli sterkere og smalere.

I tillegg skal jeg være flink til å lytte på kroppen. Er den helt utslitt, så skal jeg ikke presse meg på trening. Man trenger hvile også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra du henger med, frktrulte, og så flott at du har kost deg på tur :) Vi har vært i samme land noen dager vi da, men jeg klarte ikke være like flink som deg med mat og snop... Vi får henge i stroppen, så får vi håpe vekta følger med oss..

 

Jeg veide meg i morges, og det var ikke oppløftende.. Det ser ut som om den ene ferieuka har gitt to kg i pluss, hvordan kan det være mulig?? Men jeg gir meg selv til fredag før jeg rapporterer, det er fredag jeg har veiedag, og av erfaring vet jeg kroppen blir litt i ulage etter en flytur sånn. Så jeg håper noe av vekta forsvinner de neste par dagene..

 

Ellers har jeg holdt fokus også i dag,men jeg har ikke fått beveget meg noe, håper på å få tid til det i morgen :)

 

Nattinatt jenter :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere igjen :D . Velkommen tilbake frktrulte. Så flink du var på tur!!

 

Ikke mist motivasjonen, kes. Plutselig då går du ned et hakk, du er nok ikke opp 2 kg i fett.. Ha tålmodighet :D .

 

Ellers har jeg ikke vært særlig flink idag. Ble litt mye dessert, og nøtter til kvelds. Hmmm. Jeg er ikke helt motivert denne uka, fordi jeg reiser på seminar med jobben imorgen og rett på hytta fra hotellet på fredag. Da er det hytte og kos i helgen. Så jeg reiser med innstillingen "jeg kommer til å sprekke, men fra mandag er det fult fokus". Jeg bare merker at dette blir ikke bra.. :rolleyes: .

 

Hvis ikke jeg får oppdatert her, så er jeg Back on monday, girls B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse på jobbtur og hyttetur, Mai01, jeg skjønner hva du mener, det er ikke lett å være flink når sosiale, hyggelige ting skjer. Når vi drar på hytta er det akkurat som alle hemninger forsvinner for meg... Men du har det nok liggende litt i bakhodet, så ikke sikkert det går så verst :) Og som du sier, fullt fokus fra mandag igjen.

 

Det som skremmer meg er hvor lett det faktisk er å gå opp når man har vært flink en periode. Nå skal jeg veie meg i morgen, og hvis det blir som fryktet har ferieuka ødelagt mye for meg. Når jeg startet opp her i forumet, jeg tror det var rundt 25. august, veide jeg 73,4.Fikk så sakte men sikkert lirket meg ned til 70,9 dagen før vi dro på ferie. Hvis jeg nå er oppe i nesten 73 igjen vil det si at jeg har gått ned kun en halv kg på halvannen måned, og DET er deprimerende.. Jeg syns da det er rart at jeg ikke har lagt på meg mer i vinter, våres og sommer...

 

Men, uansett, jeg rapporterer vekt i morgen, og fortsetter det jeg kan.. Helg for meg dere, jeg har fredagsfri som vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god fredag :)

 

Ja, da er jeg veid og dommen etter ferien er her... 72,1 kg.. Det vil si opp 1,2 kg på to uker :( Og da har jeg faktisk væt kjempeflink den uken her og registrert rubbel og bit.. Det vil si at siden jeg startet opp her inne ca 25 august har jeg gått ned 1,3 kg. Det er i og for seg deprimerende tall, men jeg får bare stå på allikevel. Jeg har ca 7 kg igjen til trivselsvekt, kanskje jeg finner ut underveis at jeg er fornøyd med 5 eller 6, men det vil tiden vise. Jeg står på videre ihvertfall :)

 

I morgen skal jeg på klassefest med gjengen fra barne-og ungdomsskolen, det blir gøy tror jeg. Det er 25 år siden vi gikk ut av barneskolen, så det begynner å bli en stund. Da er det også noen utfordringer, er det fest har jeg lett for å trykke inn på noe salt og fett til vinen min.. Men jeg skal være flink fredag og søndag, så får det gå som det går. I tillegg er det fotballturnering for ungene i morgen formiddag, så skal nok få helgen til å gå B)

 

I dag må jeg bruke fridagen min på å skrive oppgave, tar videreutdanning og det er litt pes å måtte bruke fridagene sine på sånt syns jeg.. Men, men, jeg har valgt det selv, så har bare meg selv å takke :)

 

Håper dere alle får en fin helg, jeg kikker sikkert innom ihelgen og :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag, damer :)

 

Sitter her med havregrøten min nå, føler meg helt utsultet etter en spinningøkt, 915 kcal forbrent, dvs 4,6 trimpoeng :) En bra start på uka B)

 

Ellers har helgen gått litt opp og ned, fredag var grei med mat, lørdag var jeg på fest og hadde en strålende morsom kveld. Jeg danset veldig mye så tror det gikk opp i opp med det som gikk inn. Søndag var skikkelig dagen derpå, og da kom smellen, det ble både potetgull og ostepop, jeg klarte bare ikke stå imot.. Så det var nok greit med en skikkelig treningsøkt i dag...

 

Hvordan går det med dere andre, damer, Mai01, har du hatt det fint på hytte- og jobbtur og frktrulte, henger du med??

Og dere andre, har dere forlatt oss helt? Soleia, hvordan er det med motivasjonen din??

 

Håper det blir litt mer aktivitet på forumet, lettere å få inspirasjon og motivasjon da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fredag igjen, jenter, ukene flyr så fort... Fredag er egentlig fridag for meg, men siden jeg tar videreutdanning er jeg på skolen ca tre dager i mnd,så i dag har jeg vært på skolen. Alltid tøft å motivere seg for sånt på fridagen, men sånn er det. Nå er det ihvertfall helg :) Jeg hadde store planer om å trene kl 17.00, men tiden gikk rett og slett fra meg. Så jeg skal ta på meg joggeskoene å gå meg en tur istedet.

 

Men måtte rapportere om vekten først, denne uken har det gått min vei :) Forrige fredag veide jeg 72,1 kg og i dag veide jeg 70,0!!! :D Det er faktisk 2,1 kg ned på en uke... Men antagelig har det sammenheng med at jeg gikk opp 1,2 når jeg var på ferie, tror ikke oppgangen reelt sett var så stor, men kroppen var nok i ulage.. Nå har jeg uansett gått ned 3,4 kg og har i dag nådd delmålet mitt. 5 kg to go, hvis jeg finner ut at 65 er der jeg vil trives..

 

I helgen ser jeg for meg noen utfordringer i form av besøk, men jeg skal prøve å holde meg i skinnet. Kanskje får jeg til en treningsøkt i morgen, det hadde vært fint :)

 

Ellers føler jeg meg litt forlatt her inne jenter, kom tilbake så vi får støttet hverandre, husk, sammen er vi sterke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei!

Jeg har ikke forlatt, jeg har bare har det forferdelig travelt. Mye jobb og mye på fritida også. Slitsomt.

 

Motivasjonen har gått litt opp og ned, men har trimmet godt de siste ukene, selv om det har vært hektisk.

 

Jeg har ikke klart å holde meg snopfri :( Men igjen.. Øker man egentlig livskvaliteten av å holde seg helt unna? Jeg tror ikke det. Kunsten er bare å begrense seg.

 

Denne uka er en utfordring. Det har vært flere sene møter og nå i helga er det årsmøte med Journalistlaget. Så det blir mye mat som jeg ikke ha kontroll på. Ikke at jeg spiser så masse, men jeg aner ikke hva det er sånn kalorimessig.

Må heller bare prøve å nyte det. Så ta meg i nakken på mandag.

 

Bør begynne å registrere alt igjen. Det pleier å skli litt ut. Men ser at jeg sjelden spiser for mye. Utfordringa mi er at jeg spiser for lite.

 

Jeg har gitt opp at jeg skal klare 65 før jul. Kroppen min er veldig kranglete. Men håper inderlig jeg kan si jeg veier under 70 på julaften. Kroppen min har forandra seg masse de siste årene. Så det er slettes ikke så lett å bli kvitt de siste lille.

Har et håp om at opptrappinga med styrketrening skal hjelpe på sikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Så hyggelig å "se" deg, frktrulte, skjøner hva du mener når du sier det er hektisk, tiden strekker på en måte ikke helt til.. Og jeg syns det høres ut som om du er flink, og hva snop angår, så vil vel det være en del av livet vårt bestandig, det gjelder bare å finne balansegangen...

 

Jeg er nede i en liten bølgedal hva motivasjon angår tror jeg. Vi hadde besøk på lørdag og jeg mistet litt henmingene når det gjaldt potetgull og sjokolade. Og det verste var at jeg ikke klarte å hente meg inn på søndag, jeg fortsatte litt med sjokoladen da.. I tillegg er jeg så fryktelig støl i hele kroppen etter en stram opp time lørdag formiddag, så jeg har meldt meg av spinningtime i dag. Men jeg skal ut å gå meg en times tur istedet, og håper det kan løse opp litt igjen. Så håper jeg motivasjonen kommer tilbake RASKT,, for nå føler jeg meg giddaløs og tung i kroppen, ikke noen god følelse...

 

I tillegg er det en hektisk uke med mange ting som skjer med ungene, så tror det blir så som så med trening...

 

Men, jeg skal etter beste evne prøve å holde meg nogenlunde i skinnet... :)

 

God uke til alle :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikker innom :)

 

Det gikk rett vest på alt opplegget mitt, men jeg har klart å ta meg sammen i etterkant. Så nå er jeg tilbake på stien igjen.

 

Jeg spiser sunt og bra, men får ikke tid til å trene. Uff, jeg vet jeg burde, og at jeg synes det er veldig godt når jeg er ferdig. Men nå er jeg så mentalt sliten på kvelden, pluss at det blir så sent, så jeg kommer meg ikke ut. Jeg hører meg selv tenke: DET ER JO BARE Å PRIORITERE!!

 

Vekt er nå 65 kg. 1-2 kg opp, kunne vært verre!!

 

Skal bli flinkere her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god fredag, dere :)

 

Hyggelig at du popper innom, Mai01,og så flott at du har tatt deg raskt inn igjen. Vi skal nok klare dette skal du se!! :)

 

Jeg må nok si det mange ganger for å overbevise meg selv om det, veiing i dag gikk ikke bra kan man si... 70,9 kg og opp nesten 1 kg fra forrige fredag. Jeg spiste riktignok altfor mye forrige lørdag og klarte ikke helt å ta meg inn på søndag, men 0,9 opp syns jeg er litt drøyt... Jeg har vært flink denne uka her igjen. Da blir jeg litt motløs, føler det går to skritt frem og ett tilbake.. På to mnd har jeg gått ned 2,5 kg, det syns jeg er håpløst lite. Jeg hadde ambisjoner om å gå ned 7-8 kg fra 25 august og frem til jul, men det kommer jo aldri til å gå.. Jeg må nok nedjustere målet mitt litt, kanskje jeg klarer 5 kg tilsammen før jul? Det håper jeg virkelig!

 

Har nettopp kommet ut av dusjen etter en step/styrke økt, nesten 500 kcal forbrent, så nå er det helg. Skal prøve å trimme litt mer i helgen, siden det ikke har blitt så mye hittil i uka.

 

Ha en god helg, alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, kes :) . 2,5 kg fram til jul burde være realistisk. Det virker som om du er flink til å trene, så det skorter kanskje litt på inntaket?? Det gjør det ihvertfall for min del, og jeg merker god nedgang de ukene hvor jeg har vært i helgene..

 

Denne helgen har jeg vært flink!! Fredagen rørte jeg ikke noe av godteriet, og igår tok jeg bare en remse med sjokolade.. Sunne måltider hele helgen uten å lure meg selv ;) . Idag kom høydepunktet med trening 1,5 time etterfulgt av full overhaling i boblekaret og nå ligger jeg og slapper av på sofaen med vann mens ungene tar på meg smykker. Idyll i heimen :D . Jeg er så glad for at jeg prioriterte dette istedenfor alt fornuftige og rydding hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært i helgen, Mai01, det er så deilig med slike "flinkhelger", man kan ha god samvittighet og klappe seg på skulderen.

 

Jeg har ikke vært så flink, som du sier, jeg er stort sett ganske flink til å bevege meg, men det er inntaket det skorter på, spesielt i helgen. I tillegg har jeg mensen nå og kjenner og ser jeg har mye vann i kroppen. Jeg føler meg feit og dvask, ikke noen god følelse. Det har liksom stoppet helt opp for meg og gått helt feil vei den siste tiden. Vet ikke helt hvordan jeg skal få til å snu skuta igjen.. Og så syns jeg jeg blir straffet vel hardt for utskeielsene mine. Selv om jeg har spist for mye et par lørdager nå, trodde jeg ikke det skulle gi så store utslag.. Jeg får vente til kroppen er litt mer seg selv igjen, så håper jeg det ikke er så ille allikevel.

 

Snakkes snart igjen, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det ikke er så motiverende å gå inn her, når det er såpass liten aktivitet :) Men godt at du er her, kes.

 

Jeg holder stand. Er egentlig veldig fornøyd med egen innsats, og merker på klærna at det har blitt bedre plass. og den uggen bedritne følelsen i kroppen er borte, og det er deilig. Jeg er er derimot ikke flink til å trene. Ville så gjerne ha fått til det også, men jeg tror jeg skal være fornøyd med det as familien klarer for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i at det er mindre motiverende med så lite aktivitet, man får på en måte mindre drahjelp.. Så flott at du er tilbake der du skal være mai01, det høres ut som om motivasjonen din er tilbake :)

 

Og motivasjon hadde jeg virkelig trengt nå, kjenner den er på bunnen. Kroppen og vekta er helt i ulage, jeg håper det ikke er reelt, men i dag er det opp enda en kg fra forrige uke, det vil si at jeg har gått opp nesten to kg på to uker, det blir jeg sur av!! Jeg har ikke vært uflink :( Og jeg har lyst på noe hele tiden. Prøver å motstå lysten, men det er ikke lett, og når vekta i tillegg går bananas er det pyton!! Det er ikke to skritt frem og ett tilbake, men ett skritt frem og to tilbake, jeg er jo snart bare en kg fra der jeg startet i august...

 

Jeg skal komme meg avgårde på trening kl fem i dag, det håper jeg kan hjelpe meg å snu litt, løp en time på tredemølla i går, uten at det hjalp nevneverdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er rådvill og deppa. Vekta har svingt veldig de siste ukene. Forrige uke var den 71,5. Uka før det var den 72. Men det er ikke lenge siden jeg var på 70-og noe. I dag viste den 72,2.

 

Jeg skjønner INGENTING! Jeg har trent og vært forsiktig med maten. Til og med registrert alt de siste ukene.

Eneste forskjell er at jeg de siste månedene har fokusert en del på styrketrening i tillegg til kondis.

Vil jo stramme opp og bli sterkere.

 

De sier at muskler veier mer enn fett, men jeg skal da vel ikke slutte å gå ned selv om jeg trener styrke?

 

Jeg er så frustrert. Mest av alt fordi jeg ser smalere ut, men vekta går opp.

Kan det rett og slett være så enkelt som dårlig batteri?

 

Jeg trenger tips, råd, motivasjon og noen trøstende ord.

 

Før jeg dro til Afrika vippa vekta innom 69,9. Såå nært målet, men nå glir det mer og mer unna. Føler alt jeg gjør er forgjeves. Og det er ingen god følelse. Merker at selvtilliten og humøret sank betraktelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

 

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne, men håper og komme sterkere tilbake igjen :)

De siste mnd har det skjedd utrolig mye, og jeg har vært så dum og glemt meg og mitt... Så det betyr jo lite trim og usunn og fel mat, og av det går man jo bare opp!

Jeg har sliti med og finne motivasjonen igjen, og særlig med det og skulle begynne og jogge/løpe ute igjen...

Men, en artikkel på nett fikk meg igang igjen.. Og den var såre enkel.. :D

Jeg har brukt alle unnskyldninger og en time her hjemme fram og tilbake på om jeg orker og gidder, om jeg har lyst osv... :(

 

Artikkelen begynte ganske enkelt med: Ikke tenk, bare gjør det! Og gjør det med en gang!!!!

 

Så nå har jeg bare etter og ha kjørt barna til skole og barnehage dratt hjem og tatt på meg tøyet og lagt ivei.. Uten og tenke om jeg har lyst :D

Og det er suuuupert!!!

 

Gleder meg til og sette meg ned i kveld og lese meg litt opp her inne!

 

Sunn og god dag til dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, frktrulte, det er så kjedelig når man ikke får de resultatene man ønsker og strever etter å nå. Og særlig når man prøver å være flink og ikke blir belønnet. Det kan jo være det du sier om at du har trent mer styrke den siste tiden da, muskler veier jo mer enn fett, og man kan bli tyngre selv om man faktisk blir strammere og smalere. Kanskje man ikke må fokusere så mye på vekta, men mer på cm. Men det er klart, man er jo opphengt i vekta, jeg er det veldig selv, og man setter seg et mål man gjerne vil nå. Kan ikke si annet enn at du må fortsette sånn du gjør. Du skriver at du registrerer, du spiser ikke for lite da? Prøv å bytte batteri på vekta, det kan jo være at det er den som svikter, i sommer veide jeg plutselig flere kg mer enn jeg trodde, og det var batteriet i vekta som måtte byttes.

 

Og hyggelig at du er tilbake camkir, men ikke at du føler ting har sklidd ut de siste mnd. Men nå er du tilbake og klar for nye tak, det er supert. Det har vært temmelig dødt på tråden den siste tiden, og merker det gjør at motivasjoenen faller, så flott med litt nye bidrag igjen.

 

Jeg har hatt en grei uke, men i går var det helsprekk når vi var hos noen venner, jeg skjønner ikke hvordan all sunn fornuft bare blir borte... Det har jo gått helt feil vei med vekta de siste ukene, jeg var jo nede i 70, 0, uka ette det var det 70, 9, så 71,8. I går var jeg nede i 71,0 igjen, men det er deprimerende at det svinger sånn og skal så lite til før man går opp.Jeg har og startet opp med styrketrening de siste ukene, så håper det kan være noe av årsaken, men ikke vet jeg. Jeg skal prøve å stå på videre, men tiden på året gjør det også tyngre syns jeg. Det er mørkt og trist ute, jeg blir mer trøtt og uopplagt og etterhvert står fristelsene mer i kø når vi nærmer oss jul.

 

Men ha en god helg jenter, vi får prøve å holde motet oppe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått lest meg litt opp! Ser jo at det har vært stille her inne og at vi er mange i samme båt, alle sliter vi litt!

Jeg har dårlig med motivasjon for og spise sunt og trene om dagen, men jeg VET at hvis jeg gjør det riktig så kommer motivasjonen og gleden over det ganske så fort!! Og jeg kjenner at jeg gleder meg til joggeturen i morra allerede 😃

 

Jeg håper dere alle har hatt en grei helg så langt!

 

På badet ligger nå skjemaet klart for og fylle inn mål og cm! Og skapene er støvsugd for snop! 1-2-3 GÅ!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooohhhhhhh :-)

Glad for at det ikke er bursdagsfeiringer hver søndag! Kost meg med god mat og kaker! Men klarte og begrense meg til ett ostekakestykke :-) og ingen 200 grams sjokoladeplate i dag heller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggeturen utgikk jo, men jeg fikk istedenfor 3 timers gåtur i sola! Jeg tok med meg minsten, satt han i vogna og så gikk vi tur i solskinnet! Og jammen fikk vi lagt inn en liten shopping hvor jeg endte opp med ny fora tights og genser :-)

 

Maten kunne det ha gått enda bedre med, men en grei start!

 

Håper jeg kan lese litt om dere snart :-) Føler meg litt alene her :-)

 

God kveld videre alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timers gåtur i sola hørtes deilig ut, camkir, er så godt når det er vær til å være ute i :rolleyes: Som du ser har det vært veldig lite aktivitet her den siste tiden, jeg følte en stund jeg var helt alene her, og da dabbet jeg av og. Men skal prøve bli litt mer aktiv igjen nå..

Det er fort gjort at når man dabber av litt på forumet, dabber man litt av med maten og, og der er nok jeg nå.. Men det er bare å brette opp ermene og sette igang igjen..

 

Jeg har kjøpt meg tredemølle idag, og gleder meg til å teste den, her skal det løpes fremover. Jeg har vært på et treningssenter, men det tar så mye tid når jeg skal ut dit, og de timene jeg vil på kræsjer ofte med aktiviteter som ungene har. Derfor har jeg bestemt meg for å melde meg ut og satse på mølla i kjelleren istedet, i tillegg til spinning en gang i uka gjennom en treningsgruppe. Gleder meg til å sette igang, er egentlig glad i å løpe, men tror jeg må investere i nye sko..

Hvor mye skal du ned camkir? Håper alt er bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tredemøllen da kes :-) skulle ønske jeg hadde hatt plass til noe sant!

Men syntes det er utrolig godt og komme meg ut og løpe en tur! Kjenner jeg gleder meg til og få kommet meg ut på tur i morra! I dag har jeg bare vært inne med tre barn!

Jeg har verken tid eller penger til og gå på treningsstudio så den biten må jeg klare selv! Men med jogging og rockering klarer jeg det greit :-) Jeg har ca 5 kilo til og gå ned! Redd de sitter godt!

 

De asfalterer og ordner rett utenfor døra og likte dårlig at noen gikk ut...

 

jeg kjenner meg godt igjen i det du sier kes... Lite aktivitet gjør at man slakker litt av... Man bør jo ikke, men jeg gjør :-) Så vi får prøve og holde liv her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv skal det bli:-) I dag var jeg løpt inn tredemølla mi, virker som den fungerer bra! Veldig godt å løpe ute, det er jeg enig i, men det er jo snart mørkt hele døgnet.. Jeg er spent på om jeg kommer til å gå ned noe særlig mer før jul, det virker som det har stoppet veldig opp for meg. Men kanskje det hjelper nå m økt aktivitet.. Vi får stå på camkir,prøve å motstå fristelsene som kommer i fleng utover.. Nå er det snart natta her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...