Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Hei mai!

Lykke til med jobbsøking, det er jammen krevende saker...Fornuftige tanker du har, om ikke å slite deg helt ut. Kjenn på kroppen hva den sier til deg! :)

 

I dag var jeg innom 82-tallet og det kan jeg like. Her skal jeg være, og jakten på 81-tallet er i gang.

 

Jeg reiser til Kypros 1.sept. Nei, jeg har ikke blitt gal. Og jeg vet at jeg nettopp har kommet hjem fra Kreta. Men muligheten bøy seg. Svigermor har leilighet der, og den står til vår disp når vi måtte ønske. I vinter fikk vi være med et vennepar til Trysil, i deres gedigne flotte hytte der- rett i bakkene. Ungene våre har ikke stått mye alpint før, og stooorkoste seg de fire dagene....for å gjøre gjengjeld har vi bedt dette samme venneparet med oss til Kypros. De har to barn jevngamle med våre barn. De har aldri vært i syden før, og 1.sept var datoen som passet best for dem. Derfor drar vi avgårde allerede om 10 dager igjen... :P

Vektmålet er klart; 80-blank-tallet hadde vært supert å snuse på! Dvs ned 2 kilo innen det. Jeg vet at det er tøft, men jeg prøver...

 

Ha en fin dag- hilsen en supermotivert Soleia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest ElisabethV

Så flink du har vært i sommer Soleia !!!

Imponert, det går bare man har fokus ! :)

 

Åh, enda en sydentur høres bare deilig ut !!

Ha en flott tur !

Jeg lader opp til tur til London 15 september, skulle gjerne vært kvitt ett par kg til det, det må jo gå ??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elisabeth- og takk for ros. Jeg suger det til meg som en svamp! :lol:

 

Du holder vekta fint synes jeg, et par kilo opp er vel ikke noe mer enn normalvariasjon, så lenge det ikke blir mer? Du klarer fint å gå ned litt før Londonturen, det er jeg helt sikker på! Du vet jo hva som trengs, eller hva? :)

 

I dag var vekta snill, først viste den ned nesten 2 kilo fra i går (!!) men det ville jeg ikke tro på. Jeg tråkket på vekta en gang til og da viste den ned en kilo. Så den kjøper jeg. Er nok litt vann etter sydenturen som forsvant nå...så jeg er styggnærme 81! Men det er i dag, her varierer vekta veldig, så vi får se. Men jeg skuffer på! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er herlig gal, Soleia :D . Ny sydentur, skulle ønske det var meg!! Og, flott at du er supermotivert. Det trenger jeg nå :P.

 

Her går det passe greit i matveien. Jeg spiste nettopp litt kald pasta i et forsøk på å stagge godtesyken. Merker at "du fortjener litt sjokolade nå, mai" dukker opp i tankene mine. "Du tåler en utskeielse, det er jo bare x kcal", "du kan jo begynne for ordentlig til mandag, for neste uke kan du kanskje trene også". Jeg står imot, so far...

 

Jeg har nemlig fått vite at jeg mest sannsynlig mister engasjementet mitt snart. Det skal skje en omorganisering, og alle vikarer ryker først. Har sett det komme, men allikevel en overraskelse/sjokk å få det så svart på hvit. Derfor sitter jeg her med suget for å døyve følelsene mine. Det raser med tanker i hodet mitt. Vi klarer oss, men jeg har ikke lyst til å gå ut i en ny periode med arbeidsledighet.

 

Imorgen skal jeg faktisk på intervju, men er veldig usikker på om jeg vil jobbe der. Har hørt litt mye rart om kulturen på plassen. Jeg skal uansett selge meg inn, virke motivert og se om jeg går videre. Så får jeg heller ta vurderingene hvis et tilbud dukker opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! Jeg klarte meg :lol: . Ligger nå i senga, og har ignorert fristestemmene i hele kveld! Fornøyd nå :D .

 

Ellers viser snikveiing ikke så positivt resultat denne uka, selv om jeg har vært flink hele veien med maten. Føler meg som en oppblåst ballong, og krysser fingrene for at det er vann i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mai!!

 

Først av alt- du var knallflink i går kveld når du klarte å ikke skeie ut! Jeg har det akkurat som deg når ting butter litt imot. Eller jeg er sliten. Eller sint, eller lei meg...hm...jeg er visst en følelsesspiser. :mellow:

Håper vekta di er snill og gir deg et videre puff nedover.

Krysser fingrene for at det ordner seg for deg med ny jobb etterhvert. Det der må være en tøff prosess.

 

Vekta mi er jammen en rar skrue, selv med nye batterier. Da jeg veide meg i dag viste den 80,6 og jeg holdt på å gå ut av mitt gode skinn. Men jeg stoler ikke helt på den, og ved veiing rett etterpå veide jeg 82,2. Hmpf... <_< Kanskje jeg bare skulle nøyd meg med den første...?? haha

 

Er toppmotivert om dagen. Her venter sommerfest med jobben ( med fiiin kjole) og Kypros ( ja jeg vet at jeg er herlig gal!! haha) så her er det ingen tid å miste.

Mitt mål er å se 80-blank-tallet innen sommerfesten. Jupp!

 

Hvor er dere andre jenter hen da? Kom igjen! * Lokke, lokke...* sommeren er over nå!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia

Takk for hyggelig hilsen på tråden min. Er innom å leser litt hver dag.

 

Ja nå er sommeren over dvs vi kan jo enda få fine dager, men for min del er nå "festen" over. For det blir lett litt mye god mat om sommeren. Skulle jo tro at da skulle en leve på lett grillmat og salater og masse gode frukt/bær og ikke minst trimme hver dag. Men det blir ofte mye kos også, særlig når man er ute å reiser. Det verste er ikke å komme inn i den gode tralten når man kommer hjem igjen. Da er det godt å være med i en tråd her inne så forplikter det litt B)

 

Håper du når målet ditt til sommerfesten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden trengte litt liv og motivasjon igjen, merker det!! Jeg er også veldig motivert til å komme i mål denne høsten :) . Er lei av å være en gjenganger i trådene her...

 

Dagen har gått bra, men trening, der er det potensiale. Imorgen er det veiedag, og jeg er veldig spent på hva som blir resultatet. Og helgen blir tøff. Vi skal på tur med venner, og det innbefatter masse fristelser når tre par skal samles. Noen er litt mer glad i å sette fram godteri enn andre, mens andre, som meg, er litt mer glad i å spise enn andre..

 

Til uka skal jeg prøve å trene litt ;)

 

Soleia, jeg hadde vurdert ny vekt hvis den stadig varierer slik.. Min gjorde det samme, og jeg kjøpte ny som ikke gjør det i det hele tatt.

 

Nå skal jeg kose meg i sofakroken resten av kvelden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64,9 :D:D:D

 

Idag hoppet vekten ned!! Trenger jeg å si at jeg er fornøyd???? Jeg er også veldig fornøyd med meg selv over at jeg klarte å ha is i magen denne uka når vekta ikke viste ned, bare opp, og jeg viste at jeg var i kcalunderskudd. Jeg var nærme igår også ved å skeie ut, men klarte meg og idag fikk jeg lønnen!!! Pluss motivasjon til å komme igjennom helgen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk Mai !!! Det var velfortjent etter at du klarte å fortsette å holde fokus! :lol: Kroppen er en rar innretning, og noen ganger øker vekta uten at man helt skjønner hvorfor. Det er da det gjelder å holde ut, så vil resultatene komme. Ettersom jeg kan se har du da virkelig gått ned masse de siste ukene- det er strålende jobba!!

 

Selv fikk jeg også en "boost" når vi nå går inn i helga. 81,8, og jeg jobber på mot å se 80-blank innen en uke....høres overkommelig ut, men denne kroppen er ikke alltid lett å skjønne seg på.... :blink:

 

Ha en flott fredda- her regner det!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vil gjerne melde meg på hos dere om jeg kan det, har vært inne og lest litt og jeg syns tråden er motiverenede og morsom å lese.

 

Jeg er 38 år, er gift og har to barn, og vil gjerne ned i vekt :)

For ca 12 år siden gikk jeg ned nesten 20 kg i vekt på Grete Roede kurs. Ikke så lenge etter dette fikk jeg to barn med to år imellom. Jeg gikk ned til ønsket vekt etter begge barna igjen. Men de siste årene nå har noen av kiloene sneket seg på igjen, ikke alle heldigvis, men 8-9 kg. Og matchvekt etter ferien nå selvfølgelig. Så jeg tenker jeg vil ta grep. Jeg hadde håpet å slippe å gå på kurs, derfor prøver jeg vektklubben på nett nå først, det virker som om dere er flinke til å motivere hverandre.

Jeg veide meg i går morges, og da stoppet vekten på 73,4 kg. Jeg er 1.69 høy og det betyr at jeg nå har BMI som overvektig. Målet mitt er å gå ned til 65 kg. Jeg vet ikke om det er en realistisk vekt for meg lenger, det kan hende jeg skjønner underveis at jeg er fornøyd med 66-67. Men jeg er ihvertfall ikke fornøyd med 73,4!. Jeg er derfor igang, og det er litt godt.. Jeg vil i starten prøve å registrere maten jeg spiser her inne som en hjelp. Mine gode vaner har forduftet alle som en tror jeg. Jeg er glad i å trene, det er kanskje det som har reddet meg fra å gå opp enda mer. Men med to unger på 9 og 11 med plenty av aktiviteter, jobbing, videreutdanning osv er noen ganger tiden litt til hinder for så mye trening som jeg ønsker. Men all trening er bonus trøster jeg meg meg.

Jeg har ikke satt noen tidsfrist på disse kiloene mine, men det bør kunne være oppnåelig før jul håper jeg.

 

kes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kes- så hyggelig at du vil være med her!

 

Vi er ganske like vi to, ser jeg. Jeg er 37 og har barn på åtte og ni...gikk ned 23 kilo i 2009-1010 og nå har det sneket på seg 6-7 høyst uvelkomne kilo... :blink: Men vi er flinke som tar tak nå, før det blir mer! Velkommen i tråden!

 

Jeg snuste neeesten på 80-blank-tallet i dag, men etter nattevakt er jeg TOM i kroppen så jeg tør ikke å stole på det tallet.

Men jeg gyver på videre.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, kes, vi trenger flere motiverte sjeler her inne :)

 

Min motivasjon forsvan i bilen på vei til hytta på fredag.. Hmmm, det hadde ikke behøvd å blitt sånn, men jeg ble plutselig veldig høflig og måtte spise alt som sto på bordet. For å gjøre en lang historie kort, så fråtset jeg i over et døgn før jeg kom til meg selv igjen. Det begynte fredag kveld, og varte hele lørdagen. På lørdag var jeg så full av gass at jeg la meg tidlig for å kunne ligge og fise i senga :rolleyes: . Jeg ble sliten av å holde det inne!!!

 

Idag var motivasjon på plass igjen, og jeg har gjennomført en bra dag! har tilmed fått til en sykkeltur i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er tilbake på den smale sti, mai :) Det hender at hjernen min også "kortslutter" på det viset der. Men det viktigste er jo å ta deg fort inn igjen- og det har du klart.

 

Ellers: 80,8 !!! :D:D

Det er nattevakts-vekt og den pleier å være litt lavere enn normalen, but still: :D:D

 

De kommende dagene skal jeg jobbe knallhardt for å holde meg på 80-blank-tallet, for å så å jobbe mot det gyldne 70-tall. Reiser til Kypros på lørdag morgen. Jeg skal være så nærme 70-tallet som mulig, i alle fall....Og fredag er det sommmerfest med jobben!

 

Ha en fin dag. Her går det slag- i- slag med to fotballgutter som skal bringes hit og dit. Men moro er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg supermotivert, deilig å være igang! Men hverdagene byr på utfordringer, alt i dag møtte jeg kake og feiring på jobb. Men når man er motivert koster det mindre å avstå, heldigvis :) Er mer spent på hvordan det blir å avstå etterhvert....

 

Ellers har jeg dratt på meg en skikkelig forkjølelse, så jeg tror jeg må avstå fra trening noen dager, får heller gå en rolig tur.

 

Og Soleia, det er mer vi har til felles, jeg er også sykepleier av grunnutdanning, men jeg tok veien videre som helsesøster :)

 

Godt motivasjonen var kjapt tilbake, Mai, jeg syns det er mye lettere å være flink når jeg får til å trene!

 

Nei, nå må jeg stikke, eldstemann spiller fotballkamp og heiagjengen må være på plass :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med en helsesøster blant oss, Kes! Har lurt litt på helsesøster ( før jeg ble jordmor...) litt på grunn av fin arbeidstid. Men så ble det nå engang jordmor og det har jeg ikke angret på ett sekund, til tross for til tider tøffe nattevakter på stor fødeavdeling.

Men helsesøster er jeg overbevist om er en super jobb det også!

 

Og vi har flere ting felles; jeg har også fotballgutter, så jeg er stadig (overivrig...??) supporter på sidelinja!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei Soleia! Så hyggelig å se deg her inne igjen! Selv har jeg ikke vært så veldig aktiv siden april, det har stort sett gått i den vanlige tralten. Nå har jeg da selvfølgelig fått på de vanlige sommerkiloene, så nå er det registrering og veiing av mat samt strengere treninger. puh! Det var vel ingen som sa det skulle være enkelt!

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleia, så bra med 80-tallet!! Gratulerer så mye!!

 

Herlig at dere er så motiverte her inne, det hjelper :). Jeg har selv gjennomført en bra dag. Jeg regner med at alle mødre har det like hektisk, men jeg bare føler meg som strikkball som fyker rundt og aldri får gjort det jeg egentlig vil. Jeg vet det er litt urettferdig også, fordi jeg har en mann og familie som avlaster veldig mye, men allikevl.

 

Idag: stresse hjem fra jobb 5 minutter forsinket, hente unger, handle litt mat, mannen lager middag mens jeg vasker bilsetet som var fult av spy, så ser jeg inn i bilen som er full av boller, godteri, fruktrester, knekkebrød.. Jeg blir kvalm, og tar fram støvsugeren. Så stresser jeg avgårde for å hente eldstemann hos venner, kveldsmat, legging av 2 stykk sammen med mannen, bretting av klær, klesvask, rydde huset, oppvaskmaskinen, gjennomgå skolesekkene, skravle noen ord med naboen, et par mailer som har hengt over meg og oppdatering av Grete Roede siden. Så her er jeg, klokken 2218 og egentlig klar for senga :P. Jeg som skulle kose meg med film ikveld, trene litt styrke og ha litt egentid.. Jeg lider av "skal bare"-syndrom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som meg det der, mai....er nok mange som har slike dager ja! :P Slappe av kan man gjøre på gamlehjemmet! :lol:

 

Ellers; jeg har begynt på Grete-kurs. Gleder meg veldig til å starte opp, masse hyggelige og motiverte damer der. Jeg kom også med en veldig klar melding til kursleder: jeg skal ned 7 kilo ( 6 på hjemmevekta om morgenen )- og det skal jeg klare til jul. Nå er det sagt, og sånn skal det bli. Hard jobbing, men det er jeg veldig klar for nå.

 

Vekta spratt såvidt opp på 81-tallet igjen ( som ventet ) men jeg håper å se 80, noe innen sommerfesten på fredag.

 

Hepp!

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Hei igjen!

 

Jeg ble bare borte her, etter å ha vært veldig motivert for godtefri mai. Gikk frem til jeg mistet melka, hadde drøssevis med økedøgn og alt var bare helt grusomt. Måtte ty til delamming... Men så var vi på ferie i slutten av mai/begynnelsen av juni og jeg spiste godter alt jeg var god for: vips så var melka tilbake. Ok tenkte jeg: lillegull forran meg så nå har vi spist og spist begge to :) Gullet har nå begynt med grøt, så nå er det ingen annen vei enn nedover igjen :) Har hengt på min gamle tråd på ny i vektklubben, og tenkte å slenge meg med her også.

 

Ble glad når jeg så du var tilbake (etter nok en ferie???!), vi er nok tilbake på Hold-vekten om litt :) For min del har jeg som mål å være tilbake til førgravid vekt til sommeren, 10-11 kg ned.

 

Gullet maser noe voldsomt her (skulle ikke han egentlig sove nå???), skriver mer en annen dag :)

 

Flott du skal begynne på kurs forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hvor det går!!Man har jo knapt tid til å puste mellom slagene... ;) Rett fra fotballkamp nå, så er det å begynne å forberede jentekveld i morgen.. På fredag er det niårsbursdag her, 17 jublende jenter gir nok litt lyd... Og lørdag skal mor og far på fest :D Ja, det er som du sier, Soleia, hvile kan vi gjøre på gamlehjemmet...

Utfordringen blir å være flink når det er mange ting som skjer.. Jeg elsker å skrape bollen når jeg baker, men skal prøve å holde meg unna denne gang... Det er jo endel av livet, å delta i sosiale sammenhenge hvor mat og godsaker er involvert, så man må vel bare lære å beherske seg.... Dette skal gå bra, jeg har troen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Jeg har trent!!! 3. gang jeg løper etter fødselen - er fornøyd med meg selv :) Helt utrolig hvordan formen bedres fra gang til gang - tror nesten at lungene har vært så sammentrykte under svangerskapet at de bare har ventet på å bli skikkelig brukt og tilbake til normal størrelse ;)

 

Og hva ble middagen i dag da? Hjemmelagde hamburgere på grillen. Hjemmelagde burgere basert på karbonade deig med hjemmelagd salsa og sylteagurksalat samt hjemmebakte brød (bakt på pizzastein på grillen). Skulle gjerne ha skrytt av grove brød, men jeg må innrømme at det ikke fantes et fnugg sammalt mel i dem... På den annen side var det ikke noe dressing med masse fett da :)

 

Nå er det loppekassa, ha en fin og slankende innspurt på uka alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei camillok! Så koselig at du kommer innom :)

Du er kjempeflink til å trene- hurra, er det ikke deilig??!! Fortsett den gode takten du er i nå, så klarer du målsettingen om 68 innen du er tilbake på jobb.

 

Ellers; de to siste dagene har vært bare tull fra min side. Hva skjer egnetlig i knotten når man begynner på Grete-kurs, veldig motivert, for så å følge opp med to reale spisedager...?? :blink:

Anyhow: jeg steg på vekta i dag med superangst, og ble sååå glad da den viste 80,6. Ned 600 gram de siste tre dagene. Jaja, noen ganger får man mer enn man fortjener! Men nå er det slutt på tullet. I dag skal jeg til fysio og få meg en skikkelig treningsøkt. Og maten skal sirlig føres opp. Tenk at jeg er så nærme 79! Og jeg har klart målet mitt om 80-blank innen sommerfesten.

 

Så var det Kypros, da. Må legge en slagplan for hvordan jeg skal klare å gå ned der nede. Vi reiser med et vennepar, som liker å ta seg en kald øl på terassen om kvelden, etter at gutta har lagt seg. Øl og vin gir en del ekstra kalorier som jeg ikke trenger. Ikke er jeg spes opptatt av det heller. Men så var det dette sosiale, da...

Ellers lager vi frokost og lunsj i leiligheten, så det er grei skuring. Tar med knekkebrød. Middagen blir ute, får prøve å gjøre smarte valg. Kveldene med drikke og snacks blir verre, jeg ser den. Men jeg får tenke på målet mitt. Jeg skal jo være i mål til jul.

Det står en badevekt der nede. Den stemmer vel ikke helt overens med min egen, men jeg kan i alle fall følge med på nedgang eller oppgang.

Jeg har med joggesko og treningstøy og skal ta meg noen fettmarsjer i varmen...Venninna mi er også klar for det ( hun er forøvrig slank som ei lilje....)

 

 

 

Ha en flott dag alle sammen! Her skal det trenes, pakkes og klargjøres til sommerfest!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...