Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for velkomst Soleia :) Etter å ha lest om utfordringer i forhold til omigjenkiloer, og hårete mål – føler jeg meg nesten som hjemme! Greit om jeg slår følge? Noen stikkord om meg: 44, tobarnsmamma, (X)jojoslanker med 3 omigjenkiloer – igjen – til trivselsvekt, elsker trening men dørstokkmila kan være høy, og liker mål jeg må strekke meg etter. Har for øvrig nettopp startet egen tråd på hold vekten, men altså ennå ikke helt i mål.

 

…og i mine øyne er du ikke smågal, bare målbevisst! Jeg hadde ingen plan for ferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Velkommen, fru bo :) . Vi har alltid plass til en til :).

 

Jeg sitter i senga og surfer på nettet. Det er litt deilig å være hjemme igjen :D . Jeg har hatt nok en bra dag. Jeg har spist sunt, passe mengde og sagt "nei, takk" til mange utfordringer. Jeg har idag blitt tilbudt is 2 ganger, varme kanelsnurrer til kaffen etter lunsj og kake etter middag. Det føltes faktisk ikke som noe offer i det hele tatt. Denne gangen skal jeg få den best mulige kropp for meg :D.

 

Jeg hørte forresten om en bekjent som jeg alltid har beundret fordi hun ser ut som en gudinne og kan spise hva hun vil. Idag lærte jeg at hun jobber hardt for å ha kroppen og utseende sitt. Det er egentlig veldig godt å høre. Det er veldig sant det som ble sagt i en annen tråd, at slanke mennesker tar bevisste valg på ikke å stappe i seg. Regelen om inntaket må tilsvare forbruket gjelder for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei mai 01- det er helt sant det ( og jeg har heller ikke skjønt det før de siste par årene): slanke mennesker tenker faktisk på hva de putter i seg. Ellers ville de ikke vært slanke. Simple as that.

 

Her har vekta mi gått BANANAS.Opp ufattelige 1,3 de to siste dagene. Vel. Hva skal man si? Jeg bare kjører på med mitt opplegg og håper at det går fort av igjen. Jeg har nemlig et mål å klare.

 

Ellers har jeg unnagjort litt shopping før ferien. Etter de obligatoriske innkjøpene til ungene ( solkrem, badetøy, Hawaianas- hey! jeg har fått store unger, de vil ikke ha crocs lenger!, svømmebriller, solbriller, aloe vera osv...) så har jeg mesket meg med å kjøpe inn litt klær til meg selv. På salg. Butikkene har nemlig allerede begynt å ta inn høstklærne ( hey- hvor BLE det av sommeren 2012??!! ) og det er masse fint på salg! Fant fine strandkjoler og en topp, singleter og bikini til en billig penge.

Ved å titte i speilet kan jeg konstatere at jeg veier omtrent det samme som i fjor sommer. Jeg er ikke tykk. Men heller ikke direkte slank. Mer "uformelig", so to speak. Jeg kommer inn i str 40 og M men jeg er IKKE fornøyd.... :blink: Så her skal det jobbes!!!!!!!

 

Ha en strålende dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvor ble sommeren av? Imorgen er det allerede august.. Og vi har ikke hatt en nydelig utekveld med hvitvin og prat på verandaen som vi har babla om hele vinteren/våren når vi planla uteplassen vår <_<.

 

Soleia, du MÅ ikke bli stressa av 1,3 kg opp. Det kan være hormonelt, stølhet, mye salt mat osv. Jeg vet det er lett å si, men jeg tror at de svingningene har ødelagt mye av slankekuren min de siste årene. Jeg har blitt veldig demotivert og dermed spist.. For så å innse at det bare var vann kroppen har lagret av forskjellige grunner. Jeg leste en artikkel om at kroppen kunne lagre vann i opptil en uke etter for eksempel et sushi-måltid. Så hev deg over det irriterende tallet, og fortsett med de gode rutinene. Belønningen kommer rundt neste sving :)

 

Ellers har jeg vært flink i dag også, eneste at jeg ikke har fått registrert inntaket. Jeg stoler på magefølelsen og erfaring, så jeg er innenfor. Jeg har også fått trent idag, ca 1 time :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Mai- jeg skal forsøke å ikke la meg stresse... :rolleyes:

I dag var det forsvunnet en halvkilo igjen, så det ordner seg nok dette!

 

Ellers er det siste innspurt på pakking, i morgen kl 07 går flyet jenter.

 

Klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie1

Jeg må bare si det igjen - har dere iphone eller android - last ned True Weight-appen. Da kan dere veie dere hver dag, skrive inn vekten, og så regner appen ut hva du faktisk veier. Dvs at om du svinger opp og ned 1 kilo fra dag til dag, har du en middelvekt å forholde deg til. Og denne stemmer godt, jeg har brukt appen i over 2 år nå og er veldig fornøyd.

 

Sommeren ja.... Vi har bestilt sydentur i jula vi - håper det blir varmt da i allefall. Har hatt en kveld i ferien det var deilig å sitte ute på kvelden i shorts (minus myggen som gjorde at vi måtte kle på oss lell).

Er det noe jeg innbiller meg, eller blåser det mye mer nå enn det gjorde for 5-6 år siden? Syns det blåser hatter og høy hver gang det er sol jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Tyrkia, Soleia!! Be strong :D

 

Jeg er så stolt av meg selv idag. Igår gikk strålende, tiltross for mange feller. Vi var bedt bort på tidlig middag. Der var det bare feit mat på grillen, men jeg droppet alle de gode feite salatene, potetsalaten og det verste kjøttet. Spiste masse sunn salat og noe kjøtt, jeg ble faktisk god og mett :)

 

Senere på kvelden skulle vi ut og spise med venner. Jeg tenkte å ta en lett salat, hadde nok kcal til det. Så viser det seg at iniativtakerne hadde bestilt fast 3 retters til alle sammen, ojojoj, tenkte jeg :o . Og, den var ikke greteroede-vennlig. Jeg var superflink. Forsynte meg med det som jeg viste var greit, tok bare en smak av alt tilbehøret som jeg viste inneholdt masse fett og snadder. Jeg spiste 3 t-skjeer av desserten og rørte litt i den, så det skulle se mer ut.

 

Det var så deilig å komme hjem normalt mett uten sure oppstøt som jeg pleier. Det var fantastisk å våkne idag og se at vekta viste det samme. Dette har jeg faktisk aldri klart før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai01, gratulerer med en kveld i beste grete roede stil :) Utfordringene du var igjennom i går, kunne vippet hvem som helst av pinnen!

 

Tusen takk, fru bo :D . Ja, jeg må bare klappe meg selv på skulderen for den der. Det har ALDRI skjedd før!

 

Imorgen er det veiedag, jeg er spent, snikveiing viser veldig bra.. Så jeg krysser fingrene. Nok en bra dag. Hadde tenkt å trene, men fikk ikke tid, ellers veldig bra inntak og mye hverdagsaktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nesten for godt til å være sant, men jeg veide 65,5 kg idag :D :D :D.har sett 65-tallet i flere dager, men idag gjorde vekten et ytterligere hopp ned!!! Jeg har ikke gått ned så mye i fett, så kroppen må ha vært mye mer full av vann og mat når jeg begynte enn jeg trodde.

 

Nå kommer helgen, og lørdag blir en dag stappfull av utfordringer, ellers burde jeg klare meg bra. Målsetting for neste uke er 65 kg, men jeg blir ikke skuffet hvis det blir stillstand. Denne nedgangen kan ikke fortsette, for så mange kcal har jeg ikke vært i underskudd denne uken. Jeg gleder meg over resultatet, men motiverer meg for mere normale nedganger de neste ukene! Jeg skal ikke falle av lasset denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skrulla :D

 

Jeg sitter her og roer meg ned etter dagens bryllup. Klarer ikke å gå og legge meg enda. Jeg er kjempefornøyd med dagens gjennomføring. Frokost og lunsj var helt innenfor. Selve middagen ble selvfølgelig endel kcal i og med at det var bryllup. Jeg holdt meg unna de verste tingene på tallerkenen, drakk kanskje 2 små glass vin og en liten velkomstdrikk. Når kakene kom på bordet tok jeg 2 små stykker av de "sunneste" variantene, og holdt meg til det. Kvelden ble avsluttet med en liten sjokoladebit :). Har ikke regnet ut kcal, men tror ikke den ble kjempehøy. Jeg er veldig fornøyd med gjennomføringen :D

 

Nå skal jeg legge meg, god natt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag forsvant flinkheten :angry: . Jeg vet eksakt hva som forårsaket min store utskeielse i kveld. Jeg utsatte lunsj en time fordi vi skulle få besøk, men så gikk alt skeis. Jeg spiste frokost kl 10, og middag 1630. Innimellom den tiden hadde jeg kun spist 2 små sjokoladebiter -galskap. Og det fikk jeg svi for. Jeg slukte middagen, fortsatte med kakene etterpå og avsluttet med potetgull og masse nøtter. Det var egentlig helt sykt å kjenne hvordan hele kroppen klikket på grunn av lavt blodsukker. Har lært, reiser meg imorgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sank enda dypere igår.. Smågodtposen ble fylt, og spist i et jafs, sammen med melkesjokolade og potetskruer. Jeg var mett og kvalm av godteri når jeg la meg :(.

 

Idag veide jeg 1,5 kg mer enn på fredag :angry: . Nå har jeg heldigvis tatt meg sammen, og idag har vært en bra dag. Har dessverre ikke fått trent. Merker at hverdagen er tilbake med mannen som jobber overtid, stress for å hente begge ungene, lage middag, husarbeid og kollaps foran tv'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne raptuser er gjenkjennelige for mange av oss :blink: Har du tenkt noe på hvorfor det blir som det blir? For meg kan stress, mas og negative følelser generelt, føre til at èn liten sjokoladebit blir til et dypdykk i godteskåla av de sjeldne! Har ikke vært så bevisst på det tidligere, men prøver nå å stoppe opp å tenke både en og to ganger før spist er spist.

 

Ikke lett med skjerpet fokus nå som hverdagen og tidsklemma kommer tilbake, men det gjelder å ikke gi seg - så fint at dagen i dag har gått mer etter oppskriften :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, der har vi vært alle, Mai! Utrolig kjipt når det ikke er bunn i lillemagen og det eneste den vil ha er tull. Kloke ord fra fru bo. Det er som regel 'noe' som gjør at huet klikker - jeg kan ha det slik når jeg er stressa eller hvis jeg er sliten eller litt trist. Håper det har kjentes annerledes i dag. De ekstra kiloene er masse masse vann (det vet du jo!). Sender noen antisnopvibrasjoner i din retning!

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gjenkjennelig, det der. Det er jo en grunn til at det er vanskelig å holde på drømmekroppen... Lander også der når livet blir trist. Men vi blir flinkere av å være bevisste på det!

 

Etter to uker på ferie stoppet vekta nesten 3 kg høyere enn da jeg dro. Helt ubegripelig...og det var det også. To av dem var borte fem dager senere. Jeg er sikker på at din brå oppgang også forsvinner av seg selv.

 

Viktig å beholde sommerkjolen på så lenge som mulig, jenter! Leste at det får oss til å beholde sommersunn livsstil og fredfylt humør selv om hverdagens mas kommer tilbake. Og nå har vi kanskje fått plass til en trøye under på kjøligere morgener :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kloke ord, jenter :) . Dere har så rett, og det er godt å vite at det finnes flere "tullinger" der ute ;) . Jeg er fremdeles ikke flink enda, men etter å ha gått litt amok med sausen til middag idag, og måtte forsyne meg av desserten 2 ganger, så tenkte jeg at NÅ ER DET STOPP. Det skjer nettopp det jeg fryktet aller mest, å skeie ut nå. Jeg vet mye skyldes mensen som er på vei. Føler meg som en oppblåst ballong. Også tok hverdagen meg med et brak.. Back to business, Mai :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei damer!

Jeg har vært litt fraværende. Ikke fordi jeg har mista fokus, men fordi jeg plutselig sto uten PC. I tillegg har det vært travle dager med mye jobb og annen aktivitet.

 

Jeg er virkelig i siget om dagen. Jobber med å holde meg inne i gode rutiner. Både hverdag og helg. Har 15 trimpoeng hver uke etter ferien, i tillegg til at jeg går til og fra, fremfor å bruke bil.

 

Før helga kjøpte jeg meg sykkel og bruker nå den som framkomstmiddel de fleste steder. Snop har jeg ikke rørt siden ferien. Og akter fortsatt å holde meg unna helt til julaften!

 

Merker allerede at kroppen er glad for at jeg tar mer vare på den enn hva jeg gjorde i ferien. Satser nå for fullt at jeg skal klare å komme meg ned til 65 kilo til jul, og at jeg deretter kan konsentrere meg om å holde vekten i stedet for å alltid streve for de usle siste kiloene.

 

Det er bare 5 kilo igjen til målet. Med full fokus skal jeg klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at du er i siget, frktrulte. Hold deg der!!!

 

Jeg har blitt tatt av hverdagen. Det er så mye som skjer for tida, masse sosialt og morro, men merker at slike dager tar på. Det blir mindre søvn, mindre trening og hakket mer mat. Jeg har klart å hente meg inn igjen. Etter de store utskeielsene, så har jeg moderert meg. Nå er jeg tilbake i fullt skjerpingsmodus :D . Idag har det vært min dag!!! Jeg har trent, tatt boblebad og sitter her med nylakkerte negler :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter !!!

 

Så utrolig hyggelig med den store fine gjengen her inne!!

 

Da er jeg tilbake etter to deilige Kreta-uker...

Matmessig gikk det veldig fint- får ikke særlig matlyst i + 35- men med treningen gikk det ikke fullt så bra.... :blink: Ble litt lat og dorsk i varmen og endte opp med fire besøk på treningsstudioet samt daglige svømmeturer...

Og vekta? Vel, den viste 83,0 i dag. Underveis på Kreta var den nede i 81,5 og jeg var dronningen av stranda, men sannheten var vel heller at jeg var dehydrert. Men alt i alt har jeg gått ned ca en kilo, så jeg er fornøyd.

 

Nå er det full gass fremover jenter! Jeg er veldig motivert!! :D

 

Hvordan går det med dere andre?

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er tilbake, Soleia :D . Jeg synes du har vært kjempeflink!! Bare det å gå ned på ferie, er en bragd!! Men full forståelse for utålmodigheten..

 

Her er jeg også full av motivasjon, hadde en nedtur, men har klart å snu. Jeg er flink med kosten, men trening skorter det på. Det er så hektisk. Jeg jobber fremdeles fullt som vikar, nå har jeg full jobb ut september, så får vi se! Ved siden av det, så er jeg fremdeles på desperat utkikk etter ny jobb, og det tar sååå mye energi. Jeg bruker vel 2-3 kvelder i uka til søknader, forberedelser til intervju og research på potensielle bedrifter. Pluss all tankevirksomheten i tillegg.. Jeg blir smågal!! Jeg har innsett at jeg kan ikke gape over alt. Merker stressymptomene rimelig greit.. Så nå må jeg prioritere å få meg en fast jobb, så kommer livsstilsendringen. Men jeg skal ikke ta'n helt ut. Bare slutte å ha dårlig samvittighet for alt jeg ikke får gjort av trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...