Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest camillok

Stupsliten her nå, så kort innpå..

 

Bra dag med både supert kosthold og løping i skogen :D. Nå er jeg er slakt som skal gå fornøyd inn i sengen.. God natt!!

 

Jeg også - har også hatt en bra dag - dog uten trening. Men det var som planlagt. Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke jenter- både mai og camillok!

 

Vekta er jammen villig: 80,5 og jeg klarte faktisk målet mitt! Woohoooo!! :lol:

Da er jo neste mål selvsagt: 79-tallet når jeg kommer hjem fra Kypros om en uke. Det må da være mulig?

 

I kveld er det altså sommerfest med jobben. Temaet er rosa! Alle skal ha på seg rosa plagg eller tilbehør. Vi skal ha rosa sprudlevann med jordbær oppi, vi skal spise reker og vi har pyntet med rosa lys og servietter...vi har en kjempeoverraskelse ila kvelden også, vi har booket en magedanserinne som kommer og danser for ( og med ) oss. Hun skal ta med seg noen av oss i dansen, blant annet festens eneste mann, en helt herlig, suveren festglad overlege :D Han har lovet å stille med rosa underbukse....

 

I morgen er det altså avreise til Kypros kl 06, så som dere skjønner blir det ikke sent på meg. Men det er greit, mtp kaloriene...

 

Jeg har nett der nede, så jeg skal se om jeg kan løsrive meg fra stranda... B) Og som sagt, en badevekt jeg skal bruke.

 

Hold tråden varm så lenge jenter- er tilbake 8.9 !!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med fest, høres ut som det kan bli en fin kveld! Og en magedansende overlege i rosa underbukse må jo bare gjøre kvelden...

Og så må du ha veldig god tur til Kypros, godt med en forlengelse av sommeren nå på tampen tenker jeg.. Og du er motivert og har planene klare mht videre vektreduksjon der nede, veldig bra :)

 

Selv syns jeg det går sakte nå i starten, jeg trodde jeg skulle rase ned kjapt nå i begynnelsen. Jeg har vært veldig flink med maten hele uka, men vekten har knapt rikket seg. Jeg har riktignok ikke fått trent noe pga en forkjølelse som gjør meg andpusten av ingenting, men trodde jeg skulle merket litt mer allikevel. Jeg håper det kan være det månedlige som gjør at det ikke har skjedd stort med vekten..

 

Og vi andre skal vel klare å holde tråden igang mens Soleia er borte, eller hva jenter!!

 

Nå må jeg sette igang med baking til barnebursdag i dag, frifredag er godt å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, Soleia -igjen :D :D Og håper du koser deg på festen ikveld!!

 

Kes, sånn er jeg også. Kan stå stille i lang tid, og plutselig håper den ned. Slik den gjorde idag, idag viste vekta 64,4 kg :D Ned en halv kilo!!

 

Dagen idag har bestått av en kontrollert utskeielse på kvelden, og det er helt greit. Men totalt sett, så er nok kcal i overskudd idag!! Men jeg fortjente en feiring av meg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Lenge siden jeg har vært innom. Er jeg savnet? ;)

 

Det har skjedd mye de siste ukene. Full fres med jobb og andre ting. Men jeg er fokusert. Har kommet godt i gang med styrketrening også. Det må til. Både for å stramme opp og for å komme meg ned de siste kiloene.

 

Var på 69-tallet før ferien, men sliter med å komme meg dit igjen. I går var vekta 70,6. Vanskelig vanskelig. Men jeg har holdt meg unna snop i 5 uker nå. Stolt av meg selv!

 

Fant også en kalkulator for å regne ut fettprosenten. Er visst den samme som forsvare i USA bruker, så den bør jo i alle fall gi en god indikasjon.

La inn måla mine og endte opp ned 26% som er innenfor normalen for kvinner. La inn mål jeg husker jeg hadde for en tid tilbake.. Da var prosenten på 46. Så noe har definitivt skjedd med kroppen.

 

Ser at det går bra med dere også. Liker det! I tillegg til at det har kommet noen nye. Velkommen til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake frktrulte :). Har lurt på hvor du hadde blitt, og hvordan ståa er, ja!!

 

Her har helgen vært ganske bra. Har vært utsatt for maaange fristelser og jeg har stått bra imot. Igår var det sjokoladekake, tok en bit, gav komplimenter til vertinnen for den nyydelige kaken og gav resten til ungen min. Mother of the year??

 

Idag var det også middag borte. Svømte i fett, men jeg tok så lite som mulig av det fete og lite dessert. Ble litt irritert da to stykker kommenterte at jeg tok så lite dessert. De begynte å mase om at jeg tenkte på formene igjen. Tok da et stykke til i irritasjon. :angry:

 

Har også fått trent en økt, og hatt masse hverdagsaktivitet, så det er bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink, Mai, må virkelig beundre stå-på-viljen og motstandskraften din, vekten din går jo nedover så det suser... :D

 

Jeg hadde veiedag på lørdag og veide da 73 kg, ned 400 gram. Syns det var dårlig til å være første uke.. Men jeg gir meg ikke av den grunn, her må man bare fortsette. Men lurer på om jeg skal bytte til veiedag på fredag istedet, jeg får se når jeg kommer så langt..

 

Helgen har gått ok, men litt for mange kalorier på lørdag ble det nok.

 

Jeg er fremdeles forkjølet men det går rette veien, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg på en trimtur på sykkel i dag, får bare sykle det pusten orker, jeg kjenner jeg trenger litt fysisk aktivitet igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, kes :D

 

Jeg føler ikke det helt sånn selv her jeg sitter, full av mensenpåvei-elendig humør og sur på meg selv fordi jeg ikke kom meg ut på trening idag.. Gud, jeg er sur idag..

 

Ellers har jeg spist greit, utenom at mannen lagde feil middag fordi han ikke fant ingrediensene vi hadde blitt enige om i kjøleskapet. :rolleyes: Jeg er vanligvis ikke så vanskelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai: I forhold til at folk kommenterer at du spiser lite dessert. Sånt har provosert meg lenge. Hvis man er på steder det blir servert en hel masse man ikke bør spise for mye av, så er det liksom ikke akseptert å forsyne seg med lite.

På jobb er det alltid kake når noen har bursdag. Hvis du ikke tar et stykke er det en hel masse om og men i forhold til at du ikke tar et stykke. Skal du ikke ha kake? Ta nå et stykke da. Den er kjempegod.

 

Kan ikke folk bare respektere folk for de valgene man tar?

 

Sosiale settinger er ikke alltid like lett. Mye handler om mat eller snacks. Og ingen forstår hvis du ikke vil ha det som står på bordet. Det er visst kun akseptert hvis du har matallergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frktrulte, jeg er helt enig, men samtidig tar jeg meg selv i det når vi har besøk. "Er det noen som vil ha det siste stykket, Laila, Kjetil???" "Ta nå resten, Morten, det er ikke noe å spare på". Jeg hører meg selv, men jeg mener ikke noe vondt med det ;). Men heretter er det stopp!!!

 

Ellers har jeg spist bra idag også, kanskje litt over, men middag med jobben, så er fornøyd!! Ingen trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber kveld og helg denne uka. Hadde derfor meldt meg på en del formiddagstimer før jobb. I dag var planen en dobbelttime med kettlebell styrke og zumba. Men stortåa hemmer meg skikkelig.

 

Lurer på om jeg har fått en skikkelig strekk eller noe. Det er vondt å stå og enda verre å gå. Fant derfor ut at det var lurt å droppe de timene. Så får jeg heller se om jeg kan gjøre noen enkle øvelser på stuegulvet hjemme.

 

Frustrerende. For jeg vet at jeg ikke får trent i helga. I allefall ikke lørdagen. Må bare gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig irriterende når man er topp motivert for å trene, og så er det andre ting som hindrer det, som kroppslige skavanker.. Skjønner frustrasjonen din, frk trulte.. Men du kommer sterkere tilbake.

 

Selv fikk jeg ikke trent noe forrige uke, men nå har jeg kommet igang igjen :D Var ute på en nesten tre timer lang sykkeltur på mandag, og da renner trimpoengene jammen på.. I dag har jeg syklet til og fra jobb, og det var jammen 2,4 trimpoeng det og. Så hittil denne uka har jeg 9,9 trimpoeng, det sier jeg meg fornøyd med :)

Spent på om jeg klarer gå ned litt mer den uka her, forrige uke var det 400 gram ned bare.

 

Vi reiser på ferie 30 september, og da er målet å komme ned til 70 før det, det blir 3 kg på litt under fire uker, det kan kanskje holde hardt... Jeg får gjøre mitt beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frifredag,solskinn og helg!! Og innhenting av nye 4,7 trimpoeng i dag :D Veldig fornøyd med det! Har veid meg i dag, 72,3 kg og ned 700 gram. Sier meg vel også fornøyd med det, sitter godt klistret på disse kiloene.. Men motivasjonen er fremdeles på topp, så jeg håper jeg kommer meg gjennom helgen uten altfor store utskeielser...

 

Ingen spesielle planer i helgen, håper på litt sol så det går an å være ute, og ellers bare kose meg med fri.

 

Håper det er bra med dere andre og riktig god helg til alle :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Da er jeg tilbake fra herlige Kypros.

Varmt og godt. Og mye god mat. Og chips. Og snop... <_<

Reiste med et vennepar, og da skled det rett ut gitt...Klarte liksom aldri å ta meg helt inn igjen. Før nå.

Besteg vekta med angst i stad ( opp 1,9 kg) og håper at mye av det er "reisevekt" som forsvinner fort. Jeg var jo svin-nære 79-tallet her, så jeg skal FORT tilbake. Nå er jeg jo igang med Grete-kurs også, og med i prisen er jo gullmedlemsskap som regner ut alle morsomme finesser og gir kostholdsscore hver dag. Så det blir gøy.Dessuten skal jeg i gang med god trening. Jada- dette skal bli en god høst!

 

Hvordan går det med dere andre jenter?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det høres ut med sol og varme, Soleia, kan tenke meg du har kost deg ja :) Og jeg kjenner veldig godt til det å ikke klare holdet seg i skinnet på ferie, jeg går i samme fella gang etter gang. Men som du sier, får håpe det slipper raskt igjen, easy come, easy go... Vi drar til Tyrkia 30 september, og jeg er spent på hvordan jeg vil klare oppholdet der mht vekt...

 

Jeg ble veldig overrasket når jeg gikk på vekten i dag morges (ja, jeg veier meg hver dag, klarer ikke la være...), hadde gått ned 900 gram siden i går.... Den vekta mi er litt merkelig og lever sitt eget liv, så tviler litt på det reslultatet. Men det var himmelsk å se 71,4 igjen, det er ihvertfall nærmere der jeg var før sommeren.. Men vi får se til uka hvordan det utvikler seg, om gleden var reell eller om det var vakta som gjorde et sprell.. Jeg har ihvertfall innkassert over 18 trimpoeng denne uka her, og har planlagt 5 km rask gange i kveld (om det ikke regner for mye) :rolleyes:

 

Snart ny uke og nye muligheter, dere, jeg er klar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilt på tråden om dagen, dere, er det bra med alle??

 

Her går det sin gang, jeg har en hektisk uke, så har hittil ikke fått trent mer enn sykling til og fra jobb på mandag. Jeg skal på jentetreff i kveld, men mulig jeg klarer å gå en halvtime før det :) Hadde mange trimpoeng forrige uke, så klarer nok ikke matche det..

 

Jeg får prøve å holde meg i skinnet på jentetreff i kveld, håper det går bra :rolleyes:

 

Ha en fin kveld dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen!! Vært hektisk med syke barn, halvsyk selv og lite ork til å oppdatere her inne..

 

Fredag viste ned 400 gram og jeg var i et strålende humør. Så kom helgen.. Fredag kveld startet bra, lørdag endte med en smell som varte helt til mandag morgen. Vekta mi er så sykt varierende når sånt skjer. Så mandag morgen var jeg +2,5 kg.. Er det mulig?? Heldigvis renner det lagrede vannet av meg nå, men målet denne uka er stillstand!!

 

Har fått trent noe, ca 6 trimpoeng :). Nå er jeg back on track!!

 

Og, du Soleia? Og frktrulte? Kes, du er flink til å oppdatere. Bare fortsett slik du holder på, så kommer belønningen din. Jeg skal ikke møte nok en jul med følelse av å være en utstoppet julegris med et jævla eple i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en elendig treningsuke. Mandag forsøkte jeg meg på ei styrkeøkt, men hadde virkelig null futt i kroppen. Tirsdag var jeg på tur i forbindelse med jobb og gikk ganske langt. Ble jo noen trimpoeng, men fortsatt ikke mange.

 

Onsdag hadde jeg sinnsykt vondt i foten. Forsøkte trening, men det gikk bare ikke. Fikk tatt noen styrkeøvelser. I dag har jeg holdt meg i ro, siden foten kjennes bedre ut. I morra håper jeg inderlig at jeg kommer meg på spinning.

 

Irriterende at det blir to dårlige treningsuker på rad. Men kan liksom ikke helt for det heller. Formen har ikke vært på topp heller. Har dessuten jobbet kveld nesten to uker på rad pluss en helg. Ikke bare bare å hente overskudd.

 

Når det er sagt har jeg herved holdt meg unna snop i over 50 dager! Det er da noe!

 

I morra har jeg fri og skal pleie meg selv, i tillegg ti å vaske huset. Skal også våge meg på vekta, selv om jeg har hatt to dårlige uker. Må se om jeg har gått ned litt. Sist jeg veide meg viste vekta 70,4. Har så lyst ti at det skal bikke under 70, så jeg kan konsentrere meg fullt og helt om de siste 5 kiloene. Det virkelig være en milepæl å komme meg under 70.. Og bli der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med vekten idag, frktrulte? 50 dager uten snop, jeg er superimponert!! Trening tar du igjen når vondtene er over :).

 

Jeg var egentlig veldig fornøyd over vekten idag, ned 100 gram!! Slik som uken har vært, så er det veldig bra. Da er jeg ned 1,6 kg de siste 4 ukene. Fortsetter jeg slik, så når jeg målet til jul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sur. Skikkelig sur og skuffa. Gikk på vekta i dag, vel vitende om at jeg ikke har fått trent så mye de siste to ukene, men allikevel har jeg holdt meg i skinnet sånn matmessig.

 

Den viste 71,4.. :( altså en hel kilo opp de siste to ukene. Jeg fatter det virkelig ikke. Trippelsjekka, men den landa på 71,4.

 

Så utrolig irriterende. Jeg som trodde jeg nærmer meg 69-tallet. Jeg er faktisk ganske lei meg nå.

 

Men hvis jeg skal prøve å tenke på årsaken til dette.. De siste tre ukene har jeg virkelig satt i gang med styrketrening. Det pleier jo å ende med at man går litt opp, før man går ned. I tillegg har jeg pga jobb og vond fot ikke fått trent så mye jeg kunne ønske.

 

Kunne sikkert drukket mer vann i tillegg til at formen ikke har vært på topp. Følt meg ganske slapp og sliten i det siste.

 

Prøver ikke å komme med unnskyldninger. Snarere prøver jeg å analysere hva som har gått galt. Det er i alle fall alt annet enn moro.

 

God råd og tips mottas ned takk. Kanskje dere til og med har noen trøstende ord å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig, frktrulte. Ikke fortvil enda, for det kan være at kroppen har mye vann. Hvis du er sikker på at du er i kcal underskudd, selv om du har trent lite, så stol på at du i realiteten er ned. Eller er det noen kcaltyver som du ikke er klar over? Nå har jeg innsett at tålmodighet er en dyd, og resultatene kommer så lenge man ikke skeier ut 2-3 dager i uka..

 

Jeg har selv hatt en veldig bra helg!! Fredag, så motsto jeg fristelsen til snop når jeg handlet. Meget fornøyd med den.. Lørdag var også strålende, med et unntak. Jeg trente, og brant 900 kcal, pluss at jeg spiste sunt og godt hele dagen. Vi ble bedt over til naboen etter middag, og jeg skulle kun ta et glass vin.. Det glasset ble til 3 og hånden gikk flittig til godteskålen. Men med tanke på hvordan jeg spiste i mine glansdager, så kunne jeg tømt mye mer av skålene. Og siden jeg hadde treningen, ble ikke kcal så verst når regnskapet ble gjort opp. Jeg hadde det superhyggelig :D .

 

Idag er jeg tilbake på den smale sti, så denne helgen er vel gjennomført :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE GÅR IKKE LENGER.

 

På tide å stikke i fingeren i jorda. Det siste året har jeg pendlet mellom 81 og 84. Alt mellom seks og ni kilo over trivselsvekt.

Jeg begynner stadig på ny frisk og setter meg nye delmålsdatoer. Og jeg tenker at jeg skal klare det. Alltid.

De første tre-fire dagene går strålende. Vekta responderer og alt er fint. Så sklir det ut, litt og litt. Nesten umerkelig. Litt mindre trening, litt mer mat. En halv bolle her og ungenes middagsrester der. Så øker vekta litt. Og så begynner en liten periode med fråtsing. Hvor jeg tenker at jeg skal begynne på igjen om en dag eller to. Og så starter jeg opp med ny frisk. Og sånn går nu dagan. På denne måten er vekta noenlunde stabil. Men det er jo ikke det jeg vil. Jeg skal NED. Jeg føler meg veldig utilpass med denne ekstravekta, og det er jeg drittlei.

 

Jeg vet svaret. Jeg har rett og slett ikke prøvd hardt nok. Jeg MÅ holde meg til 1600 kcal. Ikke i tre av syv dager, men i syv av syv. Jeg må kverne på. Og jeg MÅ trene. Opptil 4-5 ganger i uka. Her må jeg faktisk jobbe veldig. Det går ikke an å slanke seg halvveis. Og jeg må gjøre noen forsakelser i matveien. Og jeg må slepe meg avgårde til trening, også de dagene jeg egentlig ikke har lyst eller orker. Det skal være litt vondt, dette.

 

Til jul skal jeg være i mål. Jeg vet at jeg har sagt liknende mange ganger, men denne gangen er det blodig alvor.

Starter i morgen. Wish me luck.

 

<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :rolleyes:

 

Frktrulte, jeg skjønner det er irriterende og frustrerende når vekten går opp når man forventer den skal gå ned.. Men som Mai01 sier, plutselig løsner det.. Utfordringen blir selvfølgelig å ikke gi opp underveis.. Så det gjeder å ikke gi seg, frktrulte, jeg er sikker på at det kommer til å løsne...

 

Og Mai01, du holder virkelig koken, jeg er imponert. Så utrolig deilig det må være å ha kontrollen slik, bare fortsett å stå på, dette blir bra!!

 

Soleia, jeg kjenner meg så godt igjen, det er litt slik jeg har holdt på de siste årene, er flink noen dager i uka, og jo nærmere helgen man kommer, jo mer øker inntaket. Utrolig frustrerende og man blir så sint på seg selv.. For det er jo faktisk bare en selv som kan ta tak i det. Men du har jo gjort en kjempejobb, og du vet hva som skal til. Nå er du straks tilbake på den smale sti, det er jeg helt sikker på, Og nå går det nedover!!!

 

Selv har jeg hatt en fin helg, vært på hyttetur med familien. Så jeg er spent på vekten i morgen tidlig, jeg har nok fått litt for mange kalorier, ihvertfall på lørdag. Jeg hadde veiedag på fredag, fremdeles 71, 4, det virker som om vekten min har terskler, jeg har vært på 71, 4 i nesten en uke nå.

Ny uke i morgen, jeg må gi jernet frem til torsdag, for torsdag kveld drar jeg på jentetur til Budapest, med de utfordringer det innebærer... Blir en fin tur, tror jeg, må bare prøve å holde litt fokus underveis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...