Gå til innhold

Soleias retur og nye nedtur!


Gjest Marlena
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner frustrasjonen din, Soleia. Jeg har vært der så mange ganger.. Jeg har faktisk fått god hjelp av en coachingbok "Aldri mer jojo-slanker". Den tar jeg fram når det butter i mot. Jeg har gjort alle øvelsene der, og merker at det hjelper meg å holde fokus.

 

Slik som du beskriver det, holdt jeg på i over et år her inne. Når desember kom, og jeg skulle gjøre opp status var jeg i realiteten ned 1 kg eller noe. Det er jo heller ikke sunt for det mentale å være så fokusert på noe, mislykkes 3 dager, lykkes 4, mislykkes 3 osv, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 404
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk for støtte jenter- dere er gulle gode! :rolleyes:

 

Vekta var nådeløs etter helgas utsvevende liv.

Men, jeg har en startvekt. Og er klart mål. Rød julekjole og 75 kilo.

 

Havregrøt er inntatt, en times spinning puls venter nå kl 0930. Godt å ha unnagjort dagens økt.... ;)

Lunsj: rugsprø med hardkokte egg og perletomater.

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei alle sammen. En stund siden jeg har vært her inne men nå kjenner jeg at jeg er klar igjen. Jeg kjenner meg inderlig godt igjen i det du skriver Soleia og det tror jeg gjelder for mange her inne for vi er en del gjengangere :) Det er et slitsomt liv. Drømme om kiloene som forsvinner og så kommer en liksom aldri i mål. En har kanskje vært der en gang eller to og så er det liksom drømmen om komme dit igjen som lokker. Men det er en jobb å gjøre. I 2009 tok jeg av 13 kg med GR. Gikk to kurs og var SUPERFORNØYD. Men jeg var som du sier Soleia flink 7 dager i uka og ikke bare tre-fire. At jeg klarte å legge på meg nesten alle igjen kan jeg nesten ikke fatte selv når jeg var så fornøyd. Men gjort er gjort og spist er spist. Nå forsøker jeg å leve sunt og trimme 4 ganger i uka. Men jeg unner meg et kakestykke i uka og kanskje en halv flaske vin. En skal jo tross alt leve litt også og ha et liv etter at en er ferdig. Jeg har troen på at en spiser noenlunde likt som en vil gjøre etter endt slanking men at en moderere seg og spiser sundt.

 

Jeg har egentlig bare 4-5 kilo igjen men det virker uendelig langt fram. Men jeg har en drøm og jeg VIL klare det. Hadde vært kjekt å klare det til jul. 16 Desember drar jeg til syden og da hadde det vært veldig kjekt å være i mål. Vel det kan jo være et mål.

 

Jeg har også den boken Mai. Den er veldig kjekk og jeg har lest den mange ganger. Mye sant og veldig inspirerende :)

 

Nå har vi trimmet i lunchen her på jobb og det var knallhardt, men god start på uka. Ellers er planen 3 joggeturer til i uka som kommer med kanskje litt styrke på slutten.

Ha en flott uke til alle på tråden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder koken, men litt mye stress for tiden, så intet nytt her i gården :P .

 

Jeg har hjemmekontor idag, sykt deilig for det er første gang på veldig lenge. Kjenner at skuldrene senker seg her jeg sitter i kosedressen foran peisen med kakao og jobber. Har hatt besøk av håndverkere, og så får jeg vasket masse klær :D .

 

Ellers spiser jeg sunt og bra, men trim skjer ikke på noen dager. Kanskje jeg kan få lurt meg til en gåtur senere.. jeg er motivert, og denne gangen skal jeg bli slank og stram. Igår ryddet jeg i alle skuffene på badet, og i kveld SKAL jeg boble litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes veldig godt ut å være på jobb i kosedress, Mai01 :)

 

Ikke så mye nytt hos meg eller, det går så i ett om dagen. Har ikke fått jogget som jeg hadde håpet på, men har gått en rask halvtime i går og i dag. Alle monner drar trøster jeg meg med... B)

 

Og jeg er sikker på at du blir nydelig i rød julekjole, Soleia :)

 

Vi fortsetter vel med godt mot, jenter, nå starter snart tv-kvelden min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, mai og kes- dere er supre!

 

Jammen er det deilig å trene og å spise sunt og kontrollert. Man kan jo lure på hvorfor man ikke gjør dette hele tiden...? :P

Kroppen responderer bra, og jeg er i god stim ( på dag 2- skikkelig imponerende...haha! :D )

 

Ha en flott tirsdagskveld- kos dere foran TV.-en jenter!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin en tråd du har her, håper det er greit at jeg hiver meg på her. Kjenner meg veldig igjen i hva dere snakker om. Gikk på kurs og gikk ned 16 kilo i løpet av 1,5 år. Men så kom denne sommeren og jeg klarte å gå opp hele 4 kilo :angry:

Men har bestemt meg nå, må komme meg ned 7 kilo for å kunne nå målet mitt og jeg vet jo GR kostholdet hjelper. Problemet mitt er at jeg går veldig seint ned i vekt og jeg mister litt tålmodighet. Sliter også med å få i meg nok mat, da jeg har en jobb som gjør at jeg er mye på farten i løpet av dagen. Må også tilføye at jeg er så distre at jeg avogtil glemmer å ta med meg nok mat, har med matpakka også glemmer jeg at jeg skal klare å holde koken i åtte timer.

Ellers så er jeg utrolig god til å finne unnskyldninger til å kose meg med diverse.

Veide meg i dag og vekta viste 85 kilo, målet er 78 kilo og tenker at jeg må gi meg selv fire mnd på å nå det.

Jeg er ganske aktiv da jeg trener tre ganger i uken i tillegg til at jeg enten sykkler eller går til jobb.

 

Vel vel. Målet er 78 kilo til slutten av januar og håper at jeg kan følge tråden her, trenger motivasjon fra andre som vet hva det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mitra- og velkomme til oss! Veldig hyggelig! :)

 

Ja, her vet vi hva du snakker om- det er helt sikkert. Her deler vi erfaringer på godt og vondt.

 

Vi skal også ned samme antall kilo ser jeg, så det er jo litt ekstra gøy. Jeg har gitt meg selv litt kortere tid enn deg, men jeg trenger litt press på meg, vettja! B)

 

Hvis du fokuserer på å ha med deg nok mat på dine lange arbeidsdager- så du får nok mat gjennom dagen- så vil nok vekta peke nedover ganske snart. Du er jo allerede flink til å trene.

 

Jeg går også ganske sent ned i vekt ( alder? 37...+ jojoslanking )men vi får fokusere på målet vårt.

 

Heia oss!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri i dag og startet dagen med 7 km joggetur + kvarter med styrke etterpå. Fin fin start på en fridag. Etterpå ble det bytur og nå har jeg nettopp hatt meg lunch. I kveld blir det noen damer på besøk her og jeg har planer om å spise det ene kakestykke jeg skal unne meg i uka. Gjett om jeg gleder meg. Det er viktig det og, men det skal bli med ett.

 

Merker at jeg blir mer og mer inspirert for hver dag og hvert gram jeg går ned. Det er en herlig følelse :D

 

Nei nå får jeg hive meg rundt å rydde litt og lage kyllingsuppe til i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle :rolleyes:

 

Jeg har veid meg i dag, har egentlig veiedag i morgen, men siden jeg drar på jentetur i ettermiddag måtte jeg fremskynde det en dag. Ned 0,4 kg, altså 71 kg. Syns det går litt smått.. Nå er det ned 2,4 totalt, på litt under 4 uker. Men jeg får vel være fornøyd så lenge det går nedover. Hadde som mål å være på 70 kg innen høstferien, men det kan holde hardt tror jeg. Nå skal jeg jo på jentetur i dag, mandag skal jeg på hotellovernatting med jobben, og søndag neste uke drar vi en uke til Tyrkia. Så her står utfordringene i kø... Men jeg får prøve å holde fokus, tenkte ihvertfall å ta med joggeskoene når vi drar til Tyrkia.

 

Jeg skal bare jobbe noen timer til, jenter, så tar jeg mitt gode humør og drar til Budapest :D

 

Helgeklemmer! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Budapest :D . Jeg vil også på jentetur!!

 

Her er jeg nede i en bølgedal.. Tror at jeg har slipt opp grepet litt.. Snikveiing denne uken viser ingen nedgang, og det gjør meg litt smådeprimert. Skjønner ikke hvorfor.. Derfor har jeg også spist for mye idag, og igår. Ingen kriseutskeielse, men det gir ingen nedgang.

 

Full skjerpings her også :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg klart å holde meg til å spise til sånn normale tider. Fikk til og med med meg mellommåltidene i dag, har kjøpt meg sånne wasa knekkebrød bar, de er jo smarte å ha i veska. Her i heimen er torsdager mega stress dager, først på dans med miste mann i huset så svømming med stor pia. Så nå har jeg endelig fått satt rompa ned på en stol og det er vel greit :blink:

 

Har fri i morgen :) og skal satse på å komme meg på trening på morran. Har en plan om å gå gjennom skuffer å skap å kvitte meg med fristelser som ligger litt overalt, i tillegg får man jo ryddet, så da blir det jo to fluer i ett smekk B) .

 

Har noen av dere foresten prøvd å bake boller med sukrin? Tenkte å prøve å bake til ungene, og tenker at de har absolutt ikke vondt av å få i seg mindre sukker. Jeg bruker å bytte ut noe av hvetemelet med fiberfin og det er supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

 

Da sniker jeg meg inn igjen! Turen til Tyrkia gikk strålende, og jeg klarte faktisk og gå ned de siste 1,5 kiloene jeg manglet før jeg var i mål! Så var så fornøyd når jeg kom hjem!! Men hva gjør jeg??? Jo jeg lar det skli ut! Vekk med joggeturer og sunn mat, og inn med sofakos og 200 grams sjokoladeplate hver dag!

 

Har de to siste ukene prøvd: i MORGEN skal jeg... Men så sklir det ut før jeg omtrent rekker og stå opp!

 

Men nå henger planen på kjøleskapsdøra og det er bare og trå til! Og det er ingen vits i og vente til i morra! Jeg begynner NÅ!!

 

Gleder meg til og følge dere framover igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var egentlig sur og skuffa nesten hele uka pga hva vekta viste meg forrige uke. Lørdag derimot sto den på 70,8. Det er jeg fornøyd med, og tenker at den uka med litt lite trening var med på å gjorde utslag. I tillegg til en del styrketrening.

Prøver å få til to styrkeøkter i løpet av uka, og håper at det skal sparke i gang forbrenninga ytterligere.

 

Jeg er så lei av at det skal ta så lang tid. Men jeg er sta.. Veldig sta. Jeg har kuttet snop, fram til jul i alle fall.. I håp om at de skal hjelpe meg i å nå målet. Jeg har uansett liten tro på at jeg veier 65 kilo når jula ringer inn. Men om jeg klarer 68. Da skal jeg være litt mer fornøyd!

 

For min del handler det vel så mye om å få strammet opp kroppen, bli sterker og ha god form. Men jeg vil så gjerne godt under 70 kilo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det forfall de luxe. Er det mulig å synke så dypt? Fra "dette går som en lek"-holdning til å spise opp alt lørdagsgodteriet til ungene som de kjøpte på fredag og stå stotrende å forklare at "sjokoladen hadde smeltet, så jeg måtte kaste det", hvor den eldste trekker en stol bort til godteskapet finner smågodtposen med de to gummicolaene som den omtenksomme moren hadde gjemt. Tårer og snørr mens jeg småstresset bestikker dem med at vi skal dra på butikken med engang og plukke ut sååå mye som de vil :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter, dere :D

 

Jeg har hatt en strålende jentetur,fint sted, fint vær, hyggelig selskap! Og jeg har hele tiden hatt i bakhodet at jeg skal være forsiktig. Så jeg har ikke sklidd helt ut. De andre koste seg med desserter men jeg klarte å styre meg. Noe snacks og vin ble det, men vi har vært flinke til å gå mye. Allikevel viste vekten 0,4 kg i pluss, da skal det jammen ikke mye til syns jeg..

 

Men jeg går på igjen, jeg klarer nok ikke å nå til 70 kg før høstferien som målet var, men sånn er det.

 

Ser dere andre står på, Mai01, ikke gøy når man føler man har gått berserk i ungenes godterier, flere av oss har nok gått på en slik smell, men det er bare å gå på igjen!! Dette klarer vi! :)

 

Og frktrulte, så fint at det går nedover igjen, du er nok under 70 før du vet ordet av det :)

 

Camkir, noen ganger tar det litt tid å omstille seg, men du er på banen igjen på no time, det er jeg sikker på :)

 

Og Mitra, jeg har ingen erfaring med å bake med sukrin, men det går sikkert bra, noen ganger må man bare prøve seg litt frem :)

 

Soleia, er du i rute??

 

Solskinnsklem :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over og tanken i dag var at jeg skulle gjøre opp for helga, hadde tenkt å legge inn en ekstra treningsøkt, men det skar seg visst kan man vel si, var ikke hjemme fra jobb før langt over fem og da var det nok desverre sofaen som vant.....

Er spent på veiing i morgen, har klart å holde meg unna vekta, prøver å gå bare en gang i uka ellers å blir jeg så vanvittig stressa av det.

Var på bursdagsfeiring i helga og da ble det både mye godmat, vin og ikke minst så klarte jeg ikke å holde meg unna snacks og sjokolade skåla.... :blink: Vilje styrken var totalt fraværende...

 

Ellers så har jeg da prøvd ut baking med sukrin, det blir litt annen smak, men det blir bra. Bakte en sjokolade kake med bare 150 kalorier pr 100g og den var veldig god, bakte også en banankake, vet ikke hvor mange kalorier den ble på, vil tro at den ble nok litt mer siden den inneholder banan, men ungene digga den. Veldig fin tur mat den banankaka. Bakte den med havremel og sukrin, ble veldig bra :)

 

God kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er alle sammen! Veldig kos å lese :)

 

Jeg har IKKE vært flink. Jeg er så lei, så lei. Jeg har bare lyst til å spise alt jeg kommer over. Og gjør det vel også.

 

Steg på badevekta i dag, og den er som vanlig nådeløs. Hvert minste krumspring straffes med ekstra-kilo...

Så nå har jeg tatt meg sammen igjen, for hundrede gang. Jeg er livredd for å feile denne gangen. Jeg skal ikke bli tjukkas igjen. Men hvordan finner jeg gløden tilbake, jenter? ..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :rolleyes:

 

Jeg føler med deg, Soleia, utrolig frustrerende å oppleve at man vil gjennomføre en endring, og så blir man forrådt av vilje og kropp som nærmest lever sitt eget liv. Og når man da ser at vekten stiger istedet for å synke, er det helt forferdelig. Og man sier til seg selv, i morgen, da er jeg i gang igjen, men ofte blir dette kun en ny utsettelse.. :blink:

 

Men tenk på hvor flink du har vært og hvilken følelse det faktisk ga deg; overskudd, velvære, mestringsfølelse osv. Å finne tilbake til den gløden du hadde for å leve sunt blir nok viktig.. Jeg har troen på deg, Soleia, dette skal vi klare!!

 

I dag er det fredag og veiedag, 0,1 usle kg har forlatt mitt legeme denne uka. Jeg ser nå 70 tallet som jeg håpet, men det er 70,9 da, jeg hadde håpet 70 blank.. På en måte kan jeg forstå det, da det har skjedd mye den siste uka. Jeg var jo på jentetur til Budapest, jeg har vært på seminar på jobben med hotellovernatting, der ble det både god mat, vin og litt snop.. I tillegg har jeg vært på jentekveld hvor jeg MÅTTE smake på ostekaka... Du svikefulle viljestyrke... Og jeg har fått trimmet fint lite.. Nå på søndag drar jeg en uke til Tyrkia, så da blir det spennende å se hva jeg får til...

 

Nå venter straks tannlegen på minstegullet mitt, prøver å oppdatere en gang til før jeg drar :)

 

Helgeklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flink med maten denne uka. Men har ikke veid hver minste bit. Vet uanset utfra husk at jeg har spist det jeg skal.

 

Treninga derimot har det vært verre med. Har vært skikkelig slapp og hatt sinnsyk vond hals. Onsdag var jeg hjemme fra jobb. Fikk min første treningsøkt i går. En må strengt tatt bare lytte til kroppen, sånn er det bare.

 

Skal på spinning om noen få strakser. Neste uke er jeg i Istanbul sammen med mamma, så det blir ikke annen trim utover det å traske gatelangs. Skal imidlertid prøve å være flink med kosten. Men nå er det ferie, og da skal jeg unne meg ørlitt.

 

Har mensen denne uka også, så vet ikke helt om jeg skal tørre å gå på vekta i morra. Er så redd for at den plutselig viser opp igjen. Den viste 70,8 sist lørdag. Livredd for at den skal vise 71, et eller annet i morra.

 

Føler meg skikkelig tung og tjukk om dagen.. :(

 

EDIT:

Veide meg lørdag morgen. 71,1 kg. Altså opp 0,3. Ikke veldig overraska. Ser jo ut som om det er sånn det skal holde på om dagen. 2 steg fram, ett tilbake. :(

Men med mensen og alt, så er det jo egentlig som normalt.

 

Må også innrømme at jeg ikke klarte å styre unna smågodthylla på fredag. Har ferie en uke, vært sykt mye stress på jobb, menssmerter i tillegg til at sambo skulle på fest.

Dessuten har jeg jo holdt meg unna i 2 mnd. Så det var egentlig fortjent. Og tror ikke det alene er grunnen til 0,3 opp denne uka.

 

Når jeg kommer hjem fra Istanbul er det nok en gang FULL fokus. Alt av mat skal veies. Jeg skal ha stålkontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter, nå er det full skjerpings!!

 

Hva skjer, soleia, frktrulte, kes, mitra, kamkir og alle dere andre??

 

Null aktivitet på denne tråden, gir meg et lite hint om at kanskje flere er ute og kjører sånn som jeg..

 

Jeg er då dritlei av å føle meg som en vandrende hval som bare putter i seg, og ydmyker seg selv i jakten på godteri og fett. Og som finner på ørten unnskyldninger for å spise skitt. :angry:

 

Mine unnskyldninger de siste ukene er: Sykt barn, hektisk på jobben, jobbreise på fancy hotell all-inclusive, forkjøla selv, får ikke trent, begynner til mandag. You name it, og jeg har brukt det. :rolleyes:

 

Idag var vekten 66,5 kg. Opp 2-3 kg, og jul nærmer seg med stormskritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, ja, her er det ganske så stille ser jeg...

 

Jeg har nesten nettopp kommet tilbake fra ferietur, har hatt en deilig uke i Tyrkia med avslapning og kos. Været har vært litt variabelt, men det har vært godt og varmt og også endel sol. Jeg hadde så gode intensjoner før avreise, skulle være så flink som bare det.. Men det er rart hvor raskt gode intensjoner forsvinner når det er ferie.. Mye mat har det blitt, og jeg har også vært god på å dytte inn snop.... Jeg har ikke veid meg etter hjemkomst, tenkte jeg skulle vente et par dager, da kroppen blir oppblåst og rar av flyturen. Men jeg vet jeg har lagt på meg, er bare usikker på hvor mye... Det som var positivt var at jeg hadde med meg joggesko, så jeg fikk et par løpeturer på tredemølle, og tre turer hvor jeg jeg jogget ute, det er godt gjort til å være meg :rolleyes:

 

Jeg skjønner av det jeg leser at det er flere som sliter, og det at det er lite aktivitet er vel kanskje også tegn på det...!!??

 

Men jenter, jeg er klar igjen, skal prøve å stryke denne uka fra minnet og komme meg tilbake til flinkheten min på no time!!! Henger dere med??

 

Søndagsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger med!!

 

Helgen har gått rett vest. Jeg har hatt en topp helg opplevelsesmessig, men ikke ny livsstilsmessig. Uff, jeg blir helt matt av meg selv. Det er jo ingen gylden middelvei, bare bånn pine den ene eller andre veien.. Bare synd det har vært feil vei de siste ukene :angry: .

 

Jeg fikk sjokk idag. Jeg surfet med fjernkontrollen med buksa åpen etter middag liggende på sofaen. Begynte å se på et program om lettprodukter på NRK. Fikk meg noen reale tankevekkere. Og spesielt siden mens jeg så programmet, hadde klart å drikke en liter Pepsi Max. Jeg er så avhengig. Nå drikker jeg ca 1,5 til 2 liter om dagen.

 

Jeg har litt å ta tak i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Mai01, da er vi ihvertfall to, så får vi håpe de andre finner veien tilbake.. :)

 

Og så trist at det ikke har gått helt veien for deg den siste tiden heller, det er en utrolig dårlig følelse. Jeg er akkurat sånn jeg og, hvis jeg først er flink, er jeg som regel veldig flink, men når det først havarerer gjør jeg det med stil.., og ikke i positiv forstand.. Da dytter jeg innpå det meste. Og det med Pepsi Max kjenner jeg meg veldig godt igjen i, det blir nok bortimot en liter om dagen hos meg, jeg har prøvd, men klarer ikke holde meg unna. Og når jeg skal være flink med maten føler jeg ihvertfall jeg må ha den å "trøste" meg litt med...

 

Målet er igjen å prøve og lære måtehold, jeg vet jo hvor fornøyd jeg blir med meg selv når jeg føler meg slankere.

 

I dag ligger jeg foreløpig godt an, dette blir en god dag :) Jeg har begynt å føre inn maten igjen, noe jeg ikke har gjort de siste ukene. Jeg har vært på 90 min langspinn, og det var en tøff økt. Det var første spinningøkt siden april, så den kjente jeg. Over 850 kcal forbrent :D

 

Ja, jeg satser på at dette blir en god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka begynte ikke helt etter planen, men nesten..

 

Bra:

Ikke drukket Pepsi Max

Spist grei sunn mat

 

Mindre bra:

Ikke trent

Ikke telt kcal

Ikke kommet meg i seng enda..

 

Imorgen er det en ny dag!!

 

Bra du er med, kes. Du virker motivert og vi kan forhåpentligvis dra hverandre i riktig retning:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...