Gå til innhold

Motivasjon!


Anbefalte innlegg

Ja, nå er jeg her på GR sidene igjen, men denne gangen er jeg på 20-30 kg ikke 10-20 kg. Det ga meg en kraftig tankevekker! Hvis jeg fortsetter livsstilen som nå, bikker jeg snart 100 kg og det vil jeg unngå. Jeg er en dame på 46 år, veier 93,6 kg (fælt å se det på trykk!)og er 173 cm. høy.

Jeg har vel alltid slitt med vekten, men når jeg ser tilbake nå så var jeg slettes ikke tykk når jeg veide 70 kg. og ville slanke meg. Så det er nok noe som sitter i hodet. Etter å ha gått på GR kurs i januar 2011 og gått ned til 80 kg., klarte jeg å legge på meg alt igjen og + et par ekstra kg!! Jeg kan skrive mye om hvorfor, men det dropper jeg fordi nå er jeg i gang igjen. Har også fått motivasjon til å trimme, og det føles herlig. Jeg har alltid gått mye turer, men etter at jeg begynte på videreutdanning i høst i tillegg til jobb, så har jeg droppet mye trening for å få tid til oppgaver osv.

Jeg håper noen har lyst til å slå følge med meg, og jeg skal lese litt på de andre trådene også! :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg her på GR sidene igjen, men denne gangen er jeg på 20-30 kg ikke 10-20 kg. Det ga meg en kraftig tankevekker! Hvis jeg fortsetter livsstilen som nå, bikker jeg snart 100 kg og det vil jeg unngå. Jeg er en dame på 46 år, veier 93,6 kg (fælt å se det på trykk!)og er 173 cm. høy.

Jeg har vel alltid slitt med vekten, men når jeg ser tilbake nå så var jeg slettes ikke tykk når jeg veide 70 kg. og ville slanke meg. Så det er nok noe som sitter i hodet. Etter å ha gått på GR kurs i januar 2011 og gått ned til 80 kg., klarte jeg å legge på meg alt igjen og + et par ekstra kg!! Jeg kan skrive mye om hvorfor, men det dropper jeg fordi nå er jeg i gang igjen. Har også fått motivasjon til å trimme, og det føles herlig. Jeg har alltid gått mye turer, men etter at jeg begynte på videreutdanning i høst i tillegg til jobb, så har jeg droppet mye trening for å få tid til oppgaver osv.

Jeg håper noen har lyst til å slå følge med meg, og jeg skal lese litt på de andre trådene også! :)

 

Hei!

Jeg skjønner at du ikke vil over 100! Jeg var der i november, nå nærmer jeg meg 90, det er deilig. Har fulgt norn tråder på "ned 30-40", men de trådene har blitt stille. Så nå prøver jeg meg her og blir gjerne med deg. :rolleyes:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Asesha og Dette går bra! :rolleyes: Så kjekt at dere har lyst til å slå følge med meg! Og det inspirerer meg at dere har klart å ta av så mye på så kort tid. Da må det jo være håp for meg også...

Nå i begynnelsen er jeg supermotivert, men av erfaring vet jeg at jeg kommer til et punkt da jeg er skikkelig lei og da trenger jeg oppbakking!! Det som fungerer for meg er å veie og måle cm. ofte. Dvs. hver dag :blink: Jeg må også bruke registreringen flittig, da jeg lett "glemmer" hva jeg putter i munnen. Nå skal jeg på jobb, så vi snakkes senere! Skal i bursdag til min mor i kveld, men der vet jeg det blir rundstykker med laks, eggerøre, skinke osv. så det skal ikke bli den største utfordringen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er rimelig nøye med planlegging, og registrerer det jeg har tenkt å spise kvelden før. Det hender jo det blir endringer, men prøver å følge det så mye som mulig. Har også en konkurranse med meg selv om å få 10 i kostholdsscore.

Har også vært flink til å trimme. Har hund, så det er takket være henne at det blir så bra trim som det blir. Hun må ha tur hver dag, uansett vær og føreforhold. Ok å gå tur, er det dårlig vær, er det som regel tanken på å skulle ut som er slitsom, turen i seg selv blir frisk bare jeg kommer igang :D

 

Dette klarer vi :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da kan jeg rapportere om trim! :rolleyes: Men da jeg kom opp i åsen der en kan skrive seg inn i en bok, var boken borte, så jeg lurer på hva som har skjedd... Det å kunne skrive seg inn i den boken og "konkurrere" med de andre om å gå flest turer, gir meg mye motivasjon. Så håper den kommer snart tilbake :o Det ble også litt vedbæring, da min mann holder på å sage ned trær både for utsikten og for varme til vinteren igjen. Får sikkert litt trimpoeng der også!

Da jeg var på vei hjem i dag kjente jeg at jeg hadde lyst på noe godt. Jeg hadde tatt opp laks fra frysen før jeg gikk på jobb, så middagen ble fort ferdig. Og da var snopelysten borte! Heldigvis!

Jeg har nettopp laget smoothie til meg og minsten, og den gikk ned på høykant! Han er ikke så flink til å spise frukt og grønt, så da må jeg finne på litt sånn snikinnføring med smoothie og wraps....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra trim på flere måter for deg idag Ny Vår. Husk ved varmer flere ganger den :P

 

Du får ta med en bok neste gang, ganske sikker på at flere kommer til å skrive i den, er jo slikt som er gøy :)

 

Trim her også, tur og innetrim. Ang. innetrimmen så er det oppvarmingsbiten og etterpå jeg har mest sansen for foreløpig :)

 

Ny dag og nye utfordringer i morgen, det klarer vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 0,4 kg ned asesha! Det er faktisk nesten en pakke med smør <_< Det er sikkert lett å tenke "bare" når du har kommet så langt som du i vektnedgangen, men det gjelder å være optimistisk og det anbefales å ikke gå for fort ned!!

Jeg har hatt en lang dag med 4 timers reisetid tur/retur skolen (pga. den er flyttet midt i semesteret...)så jeg har tatt meg en middagslur og ikke trimmet :( Matmessig har det gått strålende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Dette går bra med flott resultat! :rolleyes: Nå er du ikke langt unna målet ditt!!

Jeg gleder meg til veiingen på lørdag som skal være den offisielle... Foreløbig er det nok mye vann som gjør at det ser bra ut, men det gir i hvertfall meg motivasjon til å fortsette! :D Lager fiskegrateng til middag, så er planen en trimtur før litt oppgaveskriving og minsten skal på tae-kwondo trening. Skjønner meg ikke på folk som kjeder seg, jeg!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det den offisielle veiedagen og jeg kan rapportere om hele 2,6 kg ned!! :rolleyes: Totalt 8 cm har også forsvunne, 2 fra magen!! Er så kjempefornøyd fordi om det sikkert er mye vann.... :lol:

Hvis noen kan fortelle meg om de der greie linjene nederst som viser vektnedgang uke for uke, hadde jeg blitt glad! :lol:

I går kveld satt vi og så på "Voice" og min mann satte frem en chipsskål. Jeg hadde overhodet ikke lyst på, så den fikk stå i fred! Samtidig var jo denne dagen bare noen timer unna, så hvorfor skulle jeg ødelegge resultatet med å hive innpå med salt som binder vannet i kroppen? Dessuten er jeg et mye mer sjokolademenneske, og i dag skal jeg unne meg en krokanrull. Har faktisk ikke spist sjokolade på en hel uke, og jeg som spiste hver dag før.... Litt stolt av meg selv :P

Nå er det tid for en tur i åsen før dagen starter med sine gjøremål og kos. Ha en super lørdag, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på andres tråder at nederst på innleggene sine har de med en fast standard på hvor mye de har gått ned uke for uke. Tror ikke de skriver de manuelt for hvert innlegg.Eks:

uke 1: 100 kg

uke 2: 98 kg osv.

 

Når jeg leser på min tråd er det 3 firkanter nederst på hvert innlegg som står "rapporter" "svar" og "multisitat". Over "multisitat" står det + og -.

Men det er ikke så viktig... :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ser på andres tråder at nederst på innleggene sine har de med en fast standard på hvor mye de har gått ned uke for uke.

 

Hei dere, tenkte jeg skulle svare dere på dette :)

Fast tekst som står under innlegget kalles en signatur. Jeg har en slik nederst i mitt innlegg. Den lager du ved å gå inn på "Min profil" (på den "røde" linjen oppe på siden).

Når du er inne her, trykk på den lilla boksen oppe til høyre hvor det står "Rediger min profil".

Da får du opp en side som heter "mitt kontrollpanel".

Velg den rød teksten til venstre hvor det står "Endre signatur"

I skrivefeltet skriver du der inn det du vil skal stå i din signatur. Denne teksten kommer da automatisk opp nederst i hvert innlegg du skriver.

 

Og vil du endre signaturen, gjentar du bare det som står her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg skjønner heller ikke hva du mener med + og - på en linjen......

 

Tar med denne i samme slengen, jeg :)

 

Hvis du går inn på "Min profil", ser du at du har et rykte. I utgangspunktet tror jeg alle starter på 10, da har du grønn farge og ryktet "good".

Hver gang noen trykker "+" på et innlegg du har skrevet, får du et poeng. Og bedre rykte ;)

Jeg antar at du tilsvarende får minuspoeng på ryktet ditt dersom noen trykker "-". Men det tror jeg ikke så mange bruker her inne på det koselige forumet vårt, hehe :)

Så plussene blir på en måte som "Liker" på facebook, bare at det påvirker ryktet ditt i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god hjelp, Ninjastar! Det var akkurat det jeg mente, så nå har jeg fått meg en linje, jeg også ;) Nå skjønner jeg også den grønne og røde knappen, så her skal det positive vokse! :D

 

Nydelig morgen her på vestlandet med sol og fuglesang. Har akkurat spist frokost og tenkte å ta meg en laaang tur i åsen og rundt et vann. Ha en flott dag rundt om i landet! :rolleyes:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...