Gå til innhold

Motivasjon!


Anbefalte innlegg

Sånt skjer, asesha, og tror nok jeg ikke har gått ned noe denne uken siden jeg skeiet ut skikkelig i går. Og det verste er at jeg ikke følte noen glede ved å gjøre det1 :angry: så nå kommer vi oss inn igjen på den gode GR-veien og glemmer denne uken.....

 

Fredag igjen i dag, så ha en sunn, fin dag! ;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring! :)

 

Prøver å finne GR-modusen igjen i dag.

 

Gratulerer med nedgang, Dette går bra :)

 

Har besøk av datteren min denne langhelgen. Hun flytter til Vesterålen om 4 uker, jeg bor i Oslo. Så vi koser oss og har mange planer :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett Ny vår, det er det som er viktig :)

 

Jeg er visst i en mellomuke, mellom to kurs, men må fortsette ufortrødent videre, ønsker ikke å la en uke gå i vasken, vil jo i mål. Håper å klare det innen kurs 3 er ferdig, men mulig det er litt for mye igjen. Men klarer det i hvertfall ikke hvis jeg ikke forsøker :D

 

Ha en fin lørdagskveld, og vi koser oss med måte :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel helg med diverse gjøremål! Min yngste sønn gikk opp til gradering i tae-kwondo og fikk blå stripe på grønt belte. Oppvisning i dag for foreldrene. Noen bed i hagen trengte sårt litt opprenskning, tur i skogen på 1,5 t, oppgaveskriving osv.osv. :huh:

 

Jeg prøver og skal fortsette å prøve å komme inn her hver dag og lese og skrive litt, men jeg vet det kommer dager med mye oppgaver, diskusjoner og innlegg som gjør at jeg må prioritere! :unsure:

 

Men jeg er her og har ikke tenkt å gi meg, så ikke fortvil om jeg ikke dukker opp en dag eller to.... ;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med sønnen, tenker både han og du var stolte. Det at de unge har sunne interesser er så bra :D

 

Prioriter oppgaver, mat og hvis du får presset inn litt trim, det må være det viktigste nå, og så titter du inn hit når du får bedre tid til å trekke pusten. Lykke til :)

 

Har fått trimmet etter dvd og gått tur, nydelig vær.

 

Vi står på videre og gjør så godt vi kan :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med sønnen, tenker både han og du var stolte. Det at de unge har sunne interesser er så bra :D

 

Prioriter oppgaver, mat og hvis du får presset inn litt trim, det må være det viktigste nå, og så titter du inn hit når du får bedre tid til å trekke pusten. Lykke til :)

 

Har fått trimmet etter dvd og gått tur, nydelig vær.

 

Vi står på videre og gjør så godt vi kan :P

 

Ja, kjempestolt av han! :D

 

Kjenner at det var godt med den lange turen i går, i dag er jeg klar til å "kjempe" meg gjennom en ny uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke: Det er 15 grader allerede her og det er meldt 23!! :D

 

Søndag og i går gikk jeg turer på 1,5 time + en rask tur på tre kvarter i jobbsammenheng.... :P

 

Våknet av at jeg verket i beina, men den følelsen ble straks overmannet av en lykkefølelse av hvor godt det gjorde for kroppen min!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den følelsen Ny vår. Startet på ny dvd trim om søndag. Det som er igjen sitter for det meste rundt magen og hoftene, så valgte en innetrim som tar for seg de områdene. Er rimelig stiv i hofter og litt rygg, går bøyd som jeg skulle være 90. Men det hjelper seg bare jeg kommer igang, og løsner utover ettermiddagen når vi går turen vår. Men så var det på'an igjen idag, både med stivhet og ny trim, vil jo hjelpe seg etter noen dager :D

 

Vi står på videre, for vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett ashesha, vi er flinke alle sammen :D

 

Dagens trim er unnagjort, deilig. Skal snart ned og sove barnevakt, og få tvillingene på skolen i morgen tidlig. Kjører så i begravelse, en gammel tante, og dagen går med til det, langt å kjøre. Tar med lunsj og kveldsmat, middagen har jeg klar bare til å varme når jeg kommer hjem. Skal være en liten sammenkomst etter begravelsen, men serveres det kake står jeg over, og hvis snitter sløyfer jeg kveldsmaten. Denne uken, siden det er så flott vær, vil jeg bruke frimerkene på en softis, årets første. Da kan jeg ikke ha kake i morgen, for det vil bli dobbelt opp. To av rundene jeg bruker til tur, krysser hverandre, og tar jeg del av begge, blir det ca 10 km tur til lørdag. Kan bli fint i finværet det. Og da passerer jeg en kiosk hvor de selger softis, ca halvveis, og da skal jeg ha en stopp og softis kos der, gleder meg

Var ikke klar over at de solgte softis der, oppdaget det for et par uker siden, da vi gikk tur til og fra Plantasjen. Til og med Hennig Olsen softis, og den har færre kalorier enn Diplomis :D

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med sol og bading Ny vår. :D

Flott sol her også, men bading har jeg ikke tenkt på enda.

 

For min del tror jeg slik planlegging har hjulpet meg hele veien, men jeg har prøvd å bli kvitt kg så raskt som mulig, innenfor det som er anbefalt. Men det er valg hver av oss må ta, utifra livssituasjonen og hva vi må ta hensyn til ellers. Hadde jeg hatt små barn, hadde jeg nok lagt opp løpet på en annen måte, og tatt det noe mer over tid. Og jeg er ikke i mål enda, så forbereder meg på at det plutselig kan bli stillstand. Kom ned til der jeg er nå for ca 4 år siden, men da sklei det ut etterhvert. Så det av kg som er igjen, har sittet lenge, så prøver å være forberedt på alt. Da tok jeg ikke kurs, hadde ikke muligheten til det. Nå har jeg hatt muligheten til det, og skal også benytte meg av hold vektenkurs også, for der trenger jeg minst like mye råd og tips som for å gå ned :)

 

Vi står på videre, for i mål skal vi, og bli der :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant det du skriver. Jeg tror også på at hold vekten kurs er viktig, selv om jeg ikke har gått på det selv. Sikkert derfor jeg har gått opp og ned.... :angry:

 

Det å ha en fast forpliktelse hver uke gjør noe med en. Å stå der og bli veid og etterpå si hvor mye en har gått opp/ned, gjør at en skjerper seg.

 

Jeg merker at det blir mye "løsere" nå når jeg ikke går på kurs, men det hjelper å ha dere som jeg rapporterer til hver uke og som holder meg i ørene.

 

Smugveide meg i morges, og jammen går det rette veien. Drikker mye for tiden siden det er så varmt, og snop blir det ikke men en is i ny og ne har det blitt. Men når vekten likevel går nedover, så unner jeg meg det. ;)

 

Ha en flott fredag! :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper med forpliktelser, gir puff. Tar internettkurs, men samme forpliktelse det :)

 

En må unne seg noe, er jo derfor vi har frimerkene. Tror det er viktig å bruke dem. Men tror også det er viktig å prøve å ikke overstige kvoten, ikke hver uke i hvertfall. Men det går jo an å vri det litt til, velge ekstra magert pålegg og middag, for å kompensere for litt ekstra i varmen. Men det kan bli mange uker med varme, så det er ikke enkelt akkurat det, for det er jo viktig å variere vanlig mat også.

 

Ble 3 snitter i begravelsen i stedenfor kveldsmat, og stod over kake, da gikk jeg ut i finværet med kaffe og pratet litt med dem som var der. Softis frister for mye i morgen. Den har jeg drømt om i flere uker nå, men ikke fått den til å passe inn, har vært diverse annet som har tatt frimerkene :D

 

Lørdag i morgen og pinse. Pinsa skal gå bra, får finne på litt gode middager, og kanskje pålegg også, får se ha de kan ha på butikken i morgen.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi og bli der :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgang på 0,5 kg! :D Og 1 cm i livet! :rolleyes:

 

Har sittet i morges før solen steiker hele huset i 2 timer med en oppgave som skal inn på tirsdag. Herlig å sitte i fred før resten av huset våkner. Så nå skal jeg ta en økt til.

Har også vært og handlet på Plantasjen lecakuler, jord og jordbærplanter. Denne helgen skal jeg plante i noen av krukkene mine innimellom oppgaveskriving.....

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper med forpliktelser, gir puff. Tar internettkurs, men samme forpliktelse det :)

 

En må unne seg noe, er jo derfor vi har frimerkene. Tror det er viktig å bruke dem. Men tror også det er viktig å prøve å ikke overstige kvoten, ikke hver uke i hvertfall. Men det går jo an å vri det litt til, velge ekstra magert pålegg og middag, for å kompensere for litt ekstra i varmen. Men det kan bli mange uker med varme, så det er ikke enkelt akkurat det, for det er jo viktig å variere vanlig mat også.

 

Ble 3 snitter i begravelsen i stedenfor kveldsmat, og stod over kake, da gikk jeg ut i finværet med kaffe og pratet litt med dem som var der. Softis frister for mye i morgen. Den har jeg drømt om i flere uker nå, men ikke fått den til å passe inn, har vært diverse annet som har tatt frimerkene :D

 

Lørdag i morgen og pinse. Pinsa skal gå bra, får finne på litt gode middager, og kanskje pålegg også, får se ha de kan ha på butikken i morgen.

 

Vi står på videre, for i mål skal vi og bli der :P

 

Så flink du som bare tok tre snitter og ikke kake! Det er fort gjort å ta litt ekstre når det først er rett foran deg.

Håper du snart får den Softisen :D

 

Har blitt litt lite trening på meg denne uken (igjen :angry: ), men sliter med motivasjonen...

Skal ut å gå tur med hunden nå, men det er litt for varmt til at hun orker langt tur.

 

God pinse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgang på 0,5 kg! :D Og 1 cm i livet! :rolleyes:

 

Har sittet i morges før solen steiker hele huset i 2 timer med en oppgave som skal inn på tirsdag. Herlig å sitte i fred før resten av huset våkner. Så nå skal jeg ta en økt til.

Har også vært og handlet på Plantasjen lecakuler, jord og jordbærplanter. Denne helgen skal jeg plante i noen av krukkene mine innimellom oppgaveskriving.....

 

Gratulerer med fin vekt nedgang :) og med mindre livvidde :)

 

Og lykke til med oppgaven!

 

Mmmm, jordbær, tror jeg skal kjøpe noen jeg!

 

God pinse!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...