Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Gjest Kristin64

Her er det så mange motiverte og positive folk så en kan ikke annet enn å bli motivert sjøl heller.

Når det gjelder fysing om kvelden så synes jeg faktisk det hjelper å ha ei flaske vann stående ved siden av meg. Da får jeg noe i munnen😉 Er det alt for ille så kan det være greit med en Atkins bar. Men ikke så jeg går over kalorigrensa.

 

Å ha en firbeint i hus er utrolig mye selskap. Vi hadde to fram til i november, men måtte desverre avlive vår yngste Gordon på litt over et år😪 Det blir nok en hund til på oss, men ikke før enn mot sensommer/høst. Godt å ha turkamerat også.

 

I dag har jeg løpt en time på tredemølle her hjemme. Etterpå tok jeg med hunden ut i skogen. Ble bare en halvtime der i dag, men alle monner drar😉

 

Jeg blir gjerne med på å sette et kortsiktig mål. Jeg tror (og håper) at -0,5 i uka i snitt kan være realistisk for meg. Jeg går ikke fort ned i vekt😳 Hvor langt fram i tid skal målet være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt fram i tid skal målet være?

 

Mitt første mål er ned 7 kg før påske. Det er 0,5kg i uken. Realistisk for de fleste. Og så skal jeg ned de neste 7 innen nyttår. Deretter får jeg se om jeg klarer mer, men da er jeg unner 25 i BMI og håper at bukfettet er borte.

 

Lite trim denne helgen. Må besøke foreldrene mine, passet et barnebarn og reise på hytta for å se om uværet har gjort skade. Alltid noe å rusle med.

 

God helg, jeg veier med på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Hadde veiedag i går men det ble litt hektisk utover dagen så jeg rakk ikke innom forumet. Vekta viste ( som forventet) opp, men med tanke på tidligere sydenfeirer var det slett ikke illewink.gif + 1,8 kg går greitt å kvitte seg med igjensmile.gif Er godt motivert nå så jeg er med på å sette meg et mål. Kortsiktig så satser jeg på å bli kvitt 2 kg før utgangen av januar. Er litt hektisk fortsatt men håper jeg rekker innom i løpet av helga. Ha en flott helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag om å legge inndel mål:

 

--Jeg velger ut februar som delmål 1. Våger ikke lenger fram og velger 95 som delmål.

 

Jeg har vært såmange ganger opp og ned at jeg vet jeg sliter når jeg er rundt 94-95. Det er oppnåelig med 95, men blir jo kjempeglad om jeg greier mer...

 

Legger det inn som signatur og da ser jeg det hver gang jeg skriver noe.. :rolleyes:

 

Har bestilt ny omron skritteller, og inntil da er det bare tull med den gamle.. Har passet på å holde meg på 1600 kalorier eller litt under + minst 1 trimpoeng..

 

Synes det virker fint foreløpig...God helg--det blir foreldrebesøk og det som følger med storfamilien i helgen...Det er lovet fint vær og litt frost--kan bli mange gode dager uten regn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og godt nyttår.

 

Her kommer jeg krypende tilbake, tung som aldri før.

Håper dere tar meg tilbake.

Mandag veide jeg 106,2 kg og ble skremt. Så denne uka har jeg vært flink og har ikke hatt en eneste utskeielse. Mandag startet jeg på en Detox renselses kur som varer i 20 dager. Hver morgen fyller jeg en 1,5l flaske med en kork middel og resten vann. Den drikker jeg opp utover dagen. I tilegg at har jeg skaffet meg coffe splender. Det er pulverkaffe som jeg drikker til hvert måltid. Utenom det her, så har jeg lagt meg på 1300 kalorier.

Blir spennende å se mandag på resultatet.

 

Jeg må si at jeg er imponert over dere damer som har holdt på så lenge og ikke gått lei.

 

Ha en fortsatt fin kveld. Det er godt å være tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære Kikk! Så herlig å ha deg tilbake, vi favner deg med åpne armer!!!

 

Det er flott du tar tak, jeg har også som du ser kjempet med de samme kiloene gang etter gang.

 

Nettopp vært i kjelleren og syklet 30 min i kveld.. :rolleyes:

Ser at det er eneste utvei at jeg må bare gjøre det og så drikker jeg mye vann og spiser gulerøtter og kålrot. Synes det høres lite ut med 1300 kalorier, men du vet nok best selv.

Vi heier på deg. Har du et delmål, så skriv det ned..

 

Jeg skal ha minst 7 trimpoeng pr.uke..og det skal jeg greie.

God helg, og spent på å høre fra deg igjen..Husk at vi savner deg om det går litt tid..

 

i motgang og medgang, vet du!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha

 

Jada, nå gjelder det jo å komme under 100, men det tror (det er et ord som vi ikke skal bruke) jeg at kommer til å gå bra. Så det første store delmålet mitt, er som i signaturen: 90kg. Planen er at jeg skal være der rundt 18 august.

Dette er første uka av et nytt og bedre liv og siden jeg er såpass motivert starter jeg opp med en uke uten et eneste fymerke. Hår gått bra sålangt og jeg har gjort alt etter boka, bortsett fra trim. Nå forventer jeg en flying start mandag.

Har blitt helt hekta på den kaffen jeg drikker. Synes den er kjempegod og siden det var Mona Grudt som var reklame for kaffen tenkte jeg at dette er sikkert noe bra. Jeg har ganske lett for å la meg overtale.

 

Planer for i dag:

  • Hente ny oppvaskmaskin på Lefdal
  • Begynne på innbydelse til mannen min sin 50 års dag (overraskelsesparty)
  • Begynne på meny for nesteuke

 

Da ønsker jeg alle sammen en fin lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen alle sammen :)

 

Kjekt å sjå at fleire er tilbake her :)

 

I dag viste vekta mi 91,8 :D er storlig fornøyd med å ha gått ned 2,4 kg siden 2. januar :) Men veit jo av erfaring at vekta går fort ned i begynnelsen. Men for en motivasjonsfaktor når man ser gode resultater :)

Ha en fin lørdag alle sammen, eg skal kose meg med familie og gode venner siden eg har bursdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Kikk! Og som du ser så er det flere av oss som ikke er i mål ennåtongue.gif Men vi gir oss ikke så lett, så vi kjemper fortsatt og ser frem til en sommer der mange kilo er forsvunnetbiggrin.gif

Gratulerer med dagen Radiogaga!

Jeg er akkurat kommet hjem fra treningsstudio og er skikkelig sliten! I dag var det lite overskudd + at jeg kjente ganske mye smerter etter trykkbølgebehandlingen i går. Men desto større tilfredhet over at jeg giddet trenesmile.gif Så håper jeg bare at behandlingen vil virke slik at det blir bedre om noen uker!

 

Fortsatt god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med dagen, radiogaga, og velkommen tilbake til kikk. Noen av oss blir aldri ferdige med å slanke oss.

 

Endelig snør det, det blir så lyst og fint, men det trenger ikke å snø mye. Vi har fått ut juletre og all pynten opp på loftet. Nå skal jeg hente et barnebarn og reise en tur til mine gamle foreldre. Og så håper jeg å rekke en treningsøkt på vei hjem. Tror ikke de stenger før kl 18, om ikke annet så får jeg ta en økt hjemme.

 

Skulle gjerne hatt et mål om 7 trimpoeng i uken, men erfaringen tilsier at jeg sjeldent oppnår det. Jeg har GR gull og har lagt meg på 1400 kcal. Vet at 1300 er vanskelig å holde, men 1400 går bra.

 

Var desperat sulten når jeg kom hjem i går og gubben var ikke hjemme, så jeg gikk amok i en sjokoladepose. :(/> , Galskap. Og så tok jeg 2 små lefser med salat og kylling.

 

Men da hadde jeg fått nok den kvelden. Skal se på den signaturen senere i kveld.

 

Ha en fin lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin64

Takk skal du ha Mia53. Da fikk jeg også signatur 😉

I dag har jeg, gubben og bunden vært og gått tur i 1,5 time i -12,5 grader og sno. Går greit når en kler seg skikkelig.

Var godt med en god og lang gåtur for vi skal snart i bursdag til svigersønnen. En utfordring å stå over kakene😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Synes det er skikkelig bra at dere har vært så trofaste mot tråden i lengre tid. Selv forsvinner jeg bare ting butter imot, men det er jo da man egentlig trenger virkelig å være her. Være ærlig mot seg selv å skrive ned motgangen. Det er jo ingen her som kjefter for at man har gjort dårlige valg. Det må jeg bare huske på.

 

Fint navn du har Kristin, for det heter jeg også. Bare at jeg er Kristin61. Hyggelig med nye. Nå skal jeg slå meg til ro her i laaaaaaaaaaaang tid.

 

Har vært og hentet min nye oppvaskmaskin. Håper å få installert den i morgen. Har ikke pakket den ut enda. Vi har en kompis som er rørlegger. Jeg har ringt og fristet med nakkekoteletter i morgen hvis han fikser jobben. Det er det beste han får.

 

I kveld er det indrefilet som står på menyen. Steker den uten fett og har masse stekte grønnsaker til. Som dessert skal jeg lage meg fruktfat med bl.a sjokoladedyppa jordbær og ananas. Bruker da 70%kokesjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen :)/>

 

Kjekt å sjå at fleire er tilbake her :)/>

 

I dag viste vekta mi 91,8 :D/> er storlig fornøyd med å ha gått ned 2,4 kg siden 2. januar :)/> Men veit jo av erfaring at vekta går fort ned i begynnelsen. Men for en motivasjonsfaktor når man ser gode resultater :)/>

Ha en fin lørdag alle sammen, eg skal kose meg med familie og gode venner siden eg har bursdag ;)/>

 

 

Gratulerer med dagen. Håper du får en flott kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei hei

 

Ny dag, og nye muligheter :)

 

I går ble det mye utskeielser ja :huh: hadde bakt favorittkaka mi, pavlova, so det ble et par stykker der, pluss potetgull og andre kaker, men det er ikke hver dag man har bursdag, so då må det jo være lov :P

 

No er det på ny frisk, og det skal gå superbra. Mitt første mål er å kunne sjå 80-tallet igjen.

 

Eg var so heldig å få et armband som eg hadde ønsket meg, fitbit flex med skritteller, kaloriteller osv. Gleder meg til å begynne å bruke det :D Om dere vil lese om det finnes det her: http://www.amobil.no/artikler/test-fitbit-flex/154430

 

Ha en fin søndag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått vursdag, radiogaga..

Hadde også utskeielser igår kveld. Følte ikke jeg kunne gå på kjøkkenet og veie mat når vi satt ved bordet og hadde gjester..Alt gikk fint medsjømaten, men det var den marengskaka da som gjorde utslaget. Greid å stå over både dressing, majones, kransekake og sjokoladekonfekt og twist.

Så jeg var nok litt for stolt da jeg ryddet bortved midnatt. Da ble det mer kake :blink:/>

 

Men spist er spist og ny dag idag og så er det bare å gyve på.

 

Spennende med armbåndet, stadig nye duppedingser.Denne ser jo veldig spennende ut og motiverende...Kanskje jegkan ønske meg et sånn armbånd til min dag??

 

Ha en fin søndag alle sammen,vi er da en fin gjeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tralala, tralala. Jeg er i kjempehumør. Den strenge uka jeg hadde fikk jeg bra uttelling. Ned 3,4kg. Det er jeg kjempehappy for. Nå er jeg klar for en ny bra uke.

Hadde besøk i går og serverte koteletter stekt uten smør. Til dessert hadde jeg opskåret frukt med mager vaniljekesam. Om kvelden koste jeg meg med litt oppskåret grønnsaker og dip. Dip hadde jeg laget av ekstra lett rømme og gresk dressing.

 

Ha en fin mandag alle flotte damer og lykke til med veiinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen

 

Ny uke, nye muligheter :D

 

Fantastisk bra kikk, med nedgang på over 3 kg på en uke :)

 

For min del har helga vært en del utskeielser, men har trimmet litt også da :huh: I går var jeg ute og gikk i en time, sammen med mine søte små firbeinte.

 

I dag blir det først jobb, so yoga og deretter synging i noen timer :D

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag, ingen vektnedgang på meg. Det ble forkjølelse og ingen trim, og noen utskeielser. :(/>

 

Så er det jobb, styrketrening og husarbeid. Ble for lite av det i helgen. Lykke til på vekten denne uken.

 

Fant ikke signaturen så jeg får skrive inn:

 

Startvekt 90kg.

Var nede i 83,5,

Nå 86,4.

 

Mål: 80 til påske

75 i løpet av 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin64

Supert Kikk. For en nedgang på ei uke😃

 

Jeg måler også på onsdag, når jeg har veiedag.

Har ikke blitt noe tur i dag siden det er så kaldt. Jeg har kuldeastma og glemte Jonasmaska mi i campingvogna i helga. Håper på mildere vær i morra. Men jeg har fått trent her hjemme med 4 km lett jogg på mølla og 35 min styrketrening med kettlebell.

 

Synes jeg klarte meg bra i bursdag på lørdag da jeg bare tok et lite kakestykke. Gikk heller ikke over kalorigrensa mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha

 

Uff, det er så kaldt. Jeg Gruer for å ut etterpå, men jeg er nødt. Skal hive den gamle oppvaskmaskina, en skriver og en støvsuger. Så de hadde Miele støvsuger på expert til 800,-. Skal få tak i en slik en

 

Middagen blir noe enkelt. Tortillalefse med laks og grønnsaker.

 

Kristin64: Håper det går greit med astmaen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...