Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Forrige uka ble nedgangen 1,2 kg. Kjempefornøyd. Måtte det bare fortsette. Har også kommet i gang med trim. Det blir for det meste spinning, men jammen blir man sliten av det og. Så flink du er til å gå tur radiogaga.

Ha noen flotte slankedager folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Forrige uka ble nedgangen 1,2 kg. Kjempefornøyd. Måtte det bare fortsette. Har også kommet i gang med trim. Det blir for det meste spinning, men jammen blir man sliten av det og. Så flink du er til å gå tur radiogaga.

Ha noen flotte slankedager folkens

Wow Kikk, du har vært kjempeflink. Hva er "oppskrifta" di? Du har jo gått ned masse siden januar!

Eg blir bare meir og meir frustret siden eg også føler eg er kjempeflink men vekta står bom fast :unsure:

 

Men men, i dag blir det ny lang fjelltur siden vèret er so fint. Og so blir det svømming i kveld.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang Kikk! Radiogaga - det løsner for deg også skal du se smile.gif Og så blir det spennende å høre fra deg Toam!Jeg har vært flink med mat og trim hittil denne måneden, men en smugtitt på vekta i morges var ikke oppmuntrende. Håper det endrer seg til torsdag som er veiedag. Fører ikke dagbok denne måneden for jeg er så mye på reise så da synes jeg det blir vanskelig å få eksakt resultat, så jeg forsøker så godt jeg kan å spise etter "øyemål". Og fitbit-armbåndet er virkelig med til å motivere til å gå. Nå har jeg fokus på å prøve å nå 10 000 skritt pr. dag og det kan være litt utfordrende for den som har sittestillende jobbrolleyes.gif Har vært på ny trening med PT i dag og det kjenneslaugh.gif Sist uke hadde jeg smerter i armer og brystkasse i 4 dager, men det gikk bedre i dag så jeg rekner ikke med å kjenne så mye som etter forrige gang.

Fortsatt god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha.

Jeg synes vi alle er flinke som gjør det vi kan for å forandre oss.

Oppskrift, hmmmm la meg tenke.

 

Frokost: 2 brødskiver u/smør med kokt egg og lett jarlsbergost. Det var det jeg hadde i dag. Andre ganger er det noe annet magert pålegg. Jeg bruker også mye grønnsaker på.

 

1 eple på vei til jobb

 

klokka 9: 1 brødskive m/magert pålegg

 

Lunch: 2 brødskiver m/magert pålegg

 

Mellom: 1 banan

 

Middag: Spiser helst ting som ikke inneholder for mye fett. Jeg steker all mat uten fett. Spiser karbonadedeig istedenfor kjøttdeig. Bruker mager kjøttpølse. Laks steker jeg i ovnen kun med sitronpepper. Jeg spiser ikke poteter. Bruker jeg ris eller pasta, er det fullkorn men jeg spiser ikke mye.

 

Forsyner meg en gang da med mye grønnsaker. Tar skinnet av kyllingen og gir det til gubben eller kaster det. Han er ikke så glad i kylling.

 

Jeg spiser ikke om kvelden. Eneste er litt frukt.

 

Drikker masse vann. Nærmere 3 liter.

 

Har sluttet med vindrikking hver helg. Det skjer bare hvis jeg er på fest.

 

Når jeg trener blir det en ekstra banan.

 

Jeg har prøvd å leve etter dette, men det hender det sklir litt ut. Stort sett har ikke dette vært vanskelig. Skal jeg på tur eller noe, da blir det litt annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KiKK: Takk for tilbakemelding. Det høres ut som en fornuftig GR diett. Og det ser ut til å virke. I tillegg til all trimmen. Der er du superflink.

 

Jeg har gått ned 600 gr siste uken, Er delvis fornøyd med det, men veier 3 kg mer enn i september. 87kg nå, det gir en BMI på over 28. Må ned i 75 for å få BMI under 25. Det er et absolutt max av hva jeg vil veie. Helst vil jeg under 70. Jeg er 175 cm høy.

 

Nå skal jeg på jobb, så får vi se hva kvelden kan bringe av trim.

 

Takk for at dere er her. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen

 

Takk for tips, ser nå at eg drikker litt for lite vatn gjennom dagen :huh: kommer liksom ikkje på det.

 

I går var vi på fjelltur igjen, 4 timer i fjellet med høg stigning får virkelig opp pulsen, og det er jo so deilig når vi kommer ned igjen. Full fart heim igjen for å slippe av bikkjene og so rett på svømming. Var ganske so trøtt i går kveld ja, men det ble 7,1 trimpoeng allerede første dagen. I dag blir det ny fjelltur i sola B)

 

Ha en fin dag, det skal eg ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiogaga. Var ganske so trøtt i går kveld ja, men det ble 7,1 trimpoeng allerede første dagen. I dag blir det ny fjelltur i sola B)/>/>

 

Bruker du pulsklokke eller hvordan beregner du trimpoengene dine?

 

Nydelig vær her i dag, kanskje jeg får ta en tur ut etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Radiogaga. Var ganske so trøtt i går kveld ja, men det ble 7,1 trimpoeng allerede første dagen. I dag blir det ny fjelltur i sola B)/>/>/>

 

Bruker du pulsklokke eller hvordan beregner du trimpoengene dine?

 

Nydelig vær her i dag, kanskje jeg får ta en tur ut etter jobb.

Neida, ingen pulsklokke. Fører det inn på sidene her under registrering av trening. 3,5 timers gange rolig 3 km/t blir 4,9 trimpoeng og rolig svømming i 50 min blir 2,2 trimpoeng :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen!

Nå ble jeg imponert over hvor flinke dere har vært mens jeg har vært på reise rundt til barn -i Lørenskog, oslo og Kornsjø,,sant 3 dager i Gøteborg hos svigerinne og mann.

Nå er det gjort for en stund. Vanskelig å overse noen når vi har så lang vei og hvem skal vi velge bort?

Det har ikke vært noen nedgang hos meg, kom inn i gamle rutiner da jeg kom til folk som er lite aktive og som hadde planer for dagene..

 

Nå er jeg hjemme-nye muligheter og idag har det startet med 70årsdag hos en venninne, og deretter hagearbeid. Virkelig herlig vær og kjenner at det gjør godt..

 

Torsdag blir det torsk til middag, det er planlagt nå og så er det å skrive i dagboka.

 

Dagen inntjening er bare 20kr. men er i siget.

Blir så utrolig imponert over dere og tusen takk for dere er en virkelig inspirasjon for meg også..

 

Ha en fin torsdag--alle sammen :rolleyes:/>

Nytt mål for meg blir 95 til 31.03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand her denne ukawink.gif Så selv om det ble en nedgang på et drøyt kilo forrige uke går det smått i riktig retning når det ikke er nedgang uka etter. Men jeg får vel være glad for at det ikke ble opp!

Neste uke er det nye muligheter, men også utfordringer. Starter med hotellovernatting i dag og så blir det 3 dager på hotell neste uke.

Ha en fin dagsmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag, har tatt en treningsrunde på formiddagen, og spist middags-rester til lunch, Men jeg har bare 4 trimpoeng foreløping denne uken. Så jeg må nok ut å gå. Og ta en treningsøkt i morgen.

 

Først må jeg til min gamle mor som nesten ikke kan stå på bena og er alene hjemme. Pappa ligger på sykehus pga hjerteinfakt. Håper de kommer på sykehjem/avlastning en tid nå.

 

Det går ganske bra med matinntaket. de fleste dagene har jeg lagt inn på formiddagen og fulgt det. Håper det gir resultater.

 

Og så har jeg drukket mer vann. Nesten ti glass pr dag nå.

 

Betty blue: Selv om det er stillstand, så må du ikke gi opp.Som du sa, det var ikke opp. :)/>

 

Start vekt 85kg

Var oppe i 90kg

Nå 87kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet veiedag til mandag, kurset er ferdig og det er nå jeg skal holde meg til det jeg har begynt på. Det ble +1,5 kg de 14 dagene vi var på reise..

Jeg klarte meg ganske godt de førstedagene, men er ikke sterk nok til å holde fokus.

Hvor mange ganger skal jeg gå ned de samme kiloene? Jeg bare undres.

 

Tirsdag skal vi ha fisk, det blir godt..Har glemt å tjene penger noen dager..

Det blir nok tid i morgen..

 

God natt -dere er flinke,

jeg skal være flink i morgen--gjør så godt jeg kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Forsatt stillstand her, forstår ikkje ka som skjer, og frustrasjonene bare øker og øker. Hadde 14 trimpoeng forrige uke. Har veiedag søndagene. Veide meg søndag morgen og vekta var som forrige søndag. Eg ga meir eller mindre f.... resten av dagen. Ble både kaker og potetgull, og hva skjedde??? Joda, veide meg mandag og hadde gått ned 400 g!!

Men men, fortsetter eg, og i går ble det ny fjelltur som resulterte i 5,2 trimpoeng. Var ganske so tungt å gå siden det var kommet en del snø. I dag blir det svømming rett etter jobb :P

 

Ha en fin dag alle sammen :D synes vi er flinke som står på om det går opp eller ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ha gått bedre her. Har stått mer eller mindre stille i 4 uker nå og da blir man lei. På denne tiden har jeg hatt to ganger med litt utskeielser. Skal man ikke kunne unne seg noe?. Veldig frustrende og det har vel endt opp i litt småspising

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gikk jeg ned 600 gram og er fornøyd med det. Så får vi se hva neste uke bringer. :rolleyes:/>

 

Vi reiser til uke til Syden i morgen. Dårlig med trimpoeng også denne uken, Men nå er pappa på pleiehjemmet så lenge det varer. Og da er det ikke krise lenger, bare at vi må besøke to steder i stedet for ett. :(/>

 

Kan forstå at dere blir frustrerte når dere trimmer mye og spiser fornuftig. Men som min kursleder sa: Spiser dere nok. og riktig. Merker at mister jeg fokus så er jeg ute og kjører med en gang.

 

Ha en fin helg, og så melder jeg meg når jeg kommer hjem.

 

Start vekt 85kg

Var oppe i 90kg

Nå 86,4kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen veiing på meg denne uak da jeg har vært bortreist til nå. Hotelloppholdene gir nok sikkert negativt utslag på vekta selv om jeg ikke har skeiet ut så mye. Blir litt mere frokost enn det jeg spiser hjemme og mere til lunsj (selv om jeg valgte fiskwink.gif) og så ble det en smak av godsaker på dessertbordet. Middagen gikk vel ganske bra. Og mandag til onsdag blir det nytt opphold på hotell så prøvelsene står i kø tongue.gif.

Gratulerer med nedgang Toam og god tur til syden!

Blir spennende å høre hvordan denne dietten gir utslag Kikk.

God helg til dere alle smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei og god helg.

Her har det vært stille siste uken mens jeg var på sydenferie. Vi hadde nydelig vær hele uken og gikk lange turer, svømte litt og lå ca 1 time på solseng pr dag. Det var nok for meg. Stikket litt og leste 2 bøker.

 

Matinntaket var nok i overkant med buffé både til frokost og middag, og vekten har nok ikke gått ned, bare spennende å se hvor mye den har gått opp. Fikk tatt en treningsøkt i går formiddag og med en tur idag blir det ok ca 16 trimpoeng på meg denne uken.

 

Hvordan har det gått med dere andre?

 

 

 

Start vekt 85kg

Var oppe i 90kg

Nå ?kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Toam og velkommen tilbake! Ja det har vært svært stille på tråden en stund nå så det er kjekt å se litt aktivitetwink.gif. Jeg startet mars med stor optimisme og fikk se at vektpilen pekte i riktig retning. Men så mistet jeg fokus og etter mange dager med hotellopphold tror jeg at de grammene som forsvant er tilbake igjendry.gif Har ikke veid meg på 2 uker men har tenkt å sjekke vekt på tirsdag så jeg ser hvordan marsresultatet ble tilslutt. Mistet liksom motivasjonen og det har vært vanskelig å komme tilbake med dagbokføring! Nå har jeg en uke på jobb og så blir det 14 dager i syden så jeg har satt dagbokføring litt på vent. Men etter ferien SKAL jeg fortsette med registrering av maten for det ser ut til at det bare er det som fungerer for meg. Har ikke gullmedlemskap lenger men skal vurdere å kjøpe det etter påske .I tillegg har jeg vært en del syk så det har blitt mindre trim enn vanlig. Akkurat ferdig med en runde med forkjølelse og feber, og nå har jeg fått halsbetennelse! Så det blir bare spaserturer og ikke noe annen trening før jeg er frisk igjensmile.gif

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått opp litt i ferien, men ikke så mye som jeg fryktet. Det hjelper å trimme når en spiser jo mat.

 

Det var bra vær nå vi kom hjem, men likevel har jeg blitt forkjølet og fått halsbetennelse, Verker så i kroppen at jeg måtte bli hjemme fra jobb i dag. Det blir ikke noen harde treningsøkter på meg før helgen regner jeg med. Får kanskje prøve trimsykkelen i kjelleren.

 

 

Start vekt 85kg

Var oppe i 90kg

Nå 87kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Toam, trim virker smile.gifHer ble sluttresultatet av måneden at jeg manglet 800 gram på å nå måletwink.gif. Har ingen mål for april for fra helgen blir det en hærlig ferie i varmere strøkbiggrin.gif Men det betyr ikke at jeg ikke skal fortsette vektnedgangen. Etter ferien håper jeg at jeg er motivert for å fortsette veien mot en lettere vekt. Har som mål å trimme mye i ferien og håper forkjølelsen slipper taket. Lite sktivitet på tråden nå så det er hyggelig at du er innom Toamsmile.gif Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei hei alle sammen.

 

Frustrasjonen lenge leve. Har nå gått siden 7 januar og prøvd å gå ned i vekt. Minus 5 kg den første måneden. Og der står "saka". Står fortsatt bom still på vekta. Har prøvd å bytte vekt, satt i nye batteri...... u name it. Har ført inn absolutt ALT eg har putta i munnen, og har bortimot 20 trimpoeng kvar veke......

 

Nå har eg snakka med legen min, og tatt noen blodprøver, so får vi sjå.

 

Men eg gir ikkje opp, dette MÅ eg klare....

 

Ha i vertfall en fin helg alle, so "snakkes" vi :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie til Betty Blue. Med litt aktivitet i ferien klarer du å holde vekten,(så nogen lunde).

 

Og så venter vi i spenning på resultatene dine Radiogaga. Men lege tok ikke meg alvorlig når jeg klagde over vektproblemene mine, mente at jeg ikke trente hardt nok, og ikke var flink nok med maten. Ikke mye hjelp å få fra den kanten. Så jeg trenger nok deres oppmuntring og spark bak når det ikke går fremover, eller skal vi si nedover med vekten :D/>.

 

Prøver å finne meg klær som ikke er så veldig kjedelig, blir bare langbukse og genser, Ingen skjørt som vi sitte skikkelig pga den store magen. Kanskje jeg må gå på hard lavkarbodiett. Dva totalt avhold fra poteter, brød, ris etc. :rolleyes:/> :(/>

 

Nok syting. får sjekke vekten i morgen eller tirsdag. Sikker ikke ned når jeg har holdt meg i pga forkjølelsen.

 

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...