Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Mia: Jeg elsker håndarbeid og det er veldig lett å sette seg ned i godstolen og strikke og hekle i vei..

 

Den kjenner jeg meg igjen i. En periode hvor jeg måtte øve mye- jeg spiller i et korps - så belønnet jeg meg selv med stikketøy når jeg hadde øvd minst 30 minutter. Kanskje det hadde vært en ide, 15 minutter på trimsykke og så 30 minutter med strikketøyet. Min sykkel er nok mest brukt som klesstativ. Den står på soverommet, og der har jeg også TV. så jeg kunne ha syklet mens jeg ser på nyhetene kl 21. Nye rutiner må legges inn. Det hlder ikke med å kutte på maten.

 

Jeg sov litt for lenge i dag og glemte å veie meg. Skal ta det i morgen. Da kan jeg også ta meg tid til målebåndet. Det sier like mye som vekten, er like deprimerende som vekten. :(/>/>/>/>/>/>

 

Legger opp til 3 treningsøkter i uken nå. Men jeg hadde trengt de anbefalte 30 min hver dag i tillegg. Matinntaket er ikke så ille, men forbrenningen er tydlige veldig lav. Blir vel slik etter å ha "slanket" seg i mange år, og har for lite muskelmasse.

 

Snakkes i morgen. Ha en fin og aktiv ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia skriver "bare ned 0,3kg.

Og jeg har gått opp 700 gram til 87,7 kg. Nærmer meg BMI på 30 og får panikk. :angry:/> Ser jo at det er bare små endringer som skal til for å få en god soore på kostholdet, så det er viktig å fylle ut dagboken.

 

Jeg har fri et par dager og skal besøke datteren, kjøre 4 timer i bil og det er alltid en utfordring, disse bensinstasjonen. Denne gangen får jeg ta med knekkebrødpakke og kaffe i bilen. Kjøper jeg først kaffe er jeg så svak for boller :)/>

 

Tar med PC så jeg kan fylle ut dagboken etter hvert. Det er riset bak speilet. Lettere å stå over nå jeg vet at det kommer til å stå svart på hvit. :)/>

 

Ha en fin torsdag. Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke akkurat imponert over vektresultat denne torsdagen hellerwink.gif Minus 300 gram og det betyr bare at jeg er akkurat der jeg var for 2 uker siden. Grrrrrrr!! Blir såååå lei, og kjenner jeg har lyst til å gi opp noen ganger, men så våkner pågangsmotet på nytt så jeg fortsetter og håper det vil løsne etter hvert. Jeg har jo vært "her" på vektskalaen tidligere og vet at jeg sliter rundt dette vektplatået. Så hadde jeg enda klart å komme ned et par - tre kilo tror jeg kanskje det hadde løsnet litt. Ser at du også sliter litt Toam og det er ganske så deprimerende. Mia du er vel nettopp startet opp igjen og er fornøyd med at pilen peker nedover selv om det ikke er mere enn 300 gram. Og som du sier, ned er ned, men det er bare det at hos meg er det ned noen gram en uke for så å gå opp de samme grammene neste ukeangry.gif Hvis jeg bare hadde klart å gå ned 300 gram i uke etter uke hadde jeg også vært fornøyd for det blir jo tilsammen kilo etter hvert.Ble også litt lite trim denne uka for jeg har fått betennelse i en legg og fant ut at det var best å avstå fra tredemølle denne uka og håpe det gir seg slik at jeg kan få trimmet litt. Skal uansett gjennomføre noen styrkeøvelser for resten av kroppen til uka.

Ha en koselig helgbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten sto stille. men vi gir ikke opp. Fikk brukt målebåndet også, og det er omtrent null i endring. ikke opp. Får se det positive.

 

Har vært sløv med dagboken en ukes tid, og det straffer det seg. Så nå har jeg lagt inn alt jeg skal ha i meg.

 

I dag har jeg en fridag og da skal jeg hjelpe søsteren å rydde ut av huset, hun skal selge og har bodd der i 25 år, Alltid en del som samler seg da. Det blir mye bæring og tråkk i trapper. Får se på det som trim.

 

Tar med meg en grov brødskive så jeg har til kaffen.Så slipper jeg å bli fristet. Hun har alltid så mye kaker og lefser som kaffemat.

 

Hvordan går det med dere andre? Noen hyggelige meldinger her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest radiogaga

Hei igjen <_<

 

Er vel ikkje dei heilt store forandringane her. Har gått opp og ned dei to siste vekene, so vekta er omtrent den samme. Har vært ganske so umotivert, men nå føler eg at motivasjonen er tilbake.

Har begynt for fullt med mine to svømmedager, og det føler eg er kjempebra.

Ellers har eg fått fullstendig dilla på kjøleskapsgrøt :D lager den om kvelden og er fiks ferdig til å spise neste dag. God og sunn og metter lenge :) anbefales.

Har også gått ned på kalorier til 1300, so får vi sjå om det hjelper. Har jo lagt på 1600 ganske lenge, men det har ikkje vært dei store resultatene. Vi får bare stå på, so går det bra til slutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag også, og det står stille. Hva er kjøleskapsgrøt?

 

Blir lite trim, men jeg er med å rydder/tømmer huset hos søsteren min, og det blir mange skritt og mye bæring. Hun skal selge og vil ha visning i løpet av november. Vi får se hva vi rekker.

 

En ernæringsekspert sa at noen måtte kutte ut melk helt for å gå ned i vekt. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei hei :-)

 

Har vært stille fra meg en stund nå :huh: Er egentlig so møkka lei av heile slankinga, føler at uansett hva jeg gjør, so blir det ingen forandring på vekta :( enten går jeg opp, eller so er det fullstendig stillstans.

 

Uff, dette var mykje negative tanker, men slik er det bare av og til. Eg får bare fortsette, so får vi sjå. Har bestemt meg nå for å kutte ut all registrering et par uker, og sjå om det blir resultater av det :huh: Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid <_<

 

Toam, kjøleskapgrøt lager jeg om kvelden, og lar den stå i kjøleskapet til neste dag. Fiks ferdig sunn og god grøt til frokost eller til lunsj. Jeg blander sammen 1 dl store havregryn, 1 dl lettmelk og 1 dl yoplait yoghurt i et lite norgesglass og lar det stå til neste dag. Viktig at glasset er tett. Når jeg skal spise den har jeg på topping av f.eks. litt nøtter, epler el.l og masse kanel :-) Har også laget den med soyamelk med vanilje, men bruker da naturell yoghurt, og har gjerne i 1 ss med lettsyltetøy, nydelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det samme "elendigheten" , går ikke ned i vekt samme hva jeg forsøkerangry.gif Og kjenner meg som deg Radiogaga - drittlei! Og om det en uke skulle vise seg litt endring så er det IKKE NED!Har ikke registrert mat på en stund jeg for jeg ble så oppgitt, og føler jeg bruker tid på noe som ikke har noen innvirkning på vekta. Tror egentlig jeg har holdt på så pass lenge med slanking at jeg vet hvor mye jeg skal/bør spise til måltidene så jeg føler ikke at det er grunnen til at jeg ikke går ned i vekt. Og om det er slik at trim gir mere muskler (som veier mere) skulle det kanskje vært mulig å kjenne at klærne satt litt løsere. Men nei da - ingen endring der hellerohmy.gif Men jeg fortsetter videre og håper noe skjer snart, men er egentlig ikke en stor optimist. Den som bare visste hvor løsningen ligger!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i samme båt alle sammen. Drit lei.

 

Så nå prøver jeg på en måned med knekkebrød igjen. Merker at lavkarbo nok fungerer for meg, men jeg klarer ikke å gjennomføre det. Hovedsaken min er nok å holde meg unna sukker. I helgen var det damelag på fredag med kake og vin, bursdag på lørdag med kaker, og dugand på søndag med pizza og kanelsnurrer.

Det ble nok litt i meste laget, og håper det blir lenge til jeg blir utsatt for slike fristelser igjen. Muligens ut på konsert og middag i morgen, men da blir det ikke dessert.

 

For å få bedre tid til egenpleie, trim etc leverte jeg i går oppsigelsen min og går av med APF 1.mars. :)/> Det er litt skummelt, vet at jeg får dårlig råd, men det har modnet lenge. Har gjort samme jobb i 13 år, og har mistet gløden. :(/> SÅ håper jeg at jeg kommer inn i en god dagsrytme med turer og trim. Må gjøre noen avtaler så det ikke blir bare strikketøyet og TV.

 

Veier meg i morgen, og så snakkes vi.

 

Ikke gi opp, da blir jeg alene her inne. :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Her går det slett ikke i riktig retning - plutselig gjør vekta et hopp i feil retning etter at det har vært null reaksjon de siste to uker😢. Nå vurdere jeg å glemme alt som heter veiing til etter jul. Reiser på julefeire til syden om to uker så det er lite tid til å gjøre stor endring likevel nå. I tillegg føler jeg at jeg mangler overskudd, føler meg rett og slett sliten. Har vært en litt tøff jobb denne høsten og det merker jeg på kroppen. Sliter med søvnen, og kjenner meg ganske så uopplagt. Men håper 4 uker i syden vil bøte på det. Så jeg tror jeg bare fortsetter så godt jeg kan med å ta sunne valg, og så satser jeg på lange turer når jeg kommer ned til varmen.Tror du gjør et riktig valg når du går av med AFP Toam, det gjelder å tenke på hva som er riktig for en selv. Det er mange ulike oppfatninger om hvor lenge en bør jobbe, men jeg mener at dette må hver enkelt kjenne på. Jeg fylller 62 i januar og har startet tankegangen om hvor lenge jeg skal jobbe. Tror jeg bestemmer meg for å jobbe ut neste år. Da planlegger jeg langtidsopphold i syden i vinterhalvåret. Har en avtale for å se på en leilighet når vi kommer dit i desembersmile.gifUansett om jeg velger å "glemme" vekta for en stund vil jeg komme innom tråden med jevne mellomrom for å se hvordan det går med dere andretongue.gif

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg så godt Betty Blue. Ta en pause, men ikke gå helt av hengslene. da blir det så mye å ta igjen etter jul.

 

Jeg gikk ned 3 kg i fjor høst, men de har kommet på igjen , dobbelt. Så vi får tenke ut en måte å motivere/drive hverandre på. Sette oss felles mål, kanskje mest med trimpoeng, men også med antall kg. På nyåret er det årsoppgjør og da blir det dårlig med ferie og fridager, men det er bare snakk om planlegging, så går det ann å få til litt trening.

 

7 trimpoeng i uka har nok noe for seg. Og de berømmelige 10.000 skritt. Det gjorde jeg når jeg gikk med 3kg på 3 mnd. Ta buss i stedet for bilen til jobb og gå de siste holdeplassene hjem? bare synd det er så mørkt nå. Og jeg er så vanvittig trøtt etter jobben. Ønsker bare å sove.

 

Ideene har jeg nok, men ikke motivasjonen til å gjennomføre dem. Men jeg vi ikke gå en vår til i møte uten å kunne bruke bunad til 17. mai eller konfirmasjonen til barnebarnet. Og da må jeg ned 8 kg før 1. mai.

 

Dagens sukk fra en frustrert bestemor.

 

Ha en fin uke, og så snakkes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!Hvordan går det med dere? Her er det ingen tanker på slanking nå før jul, men jeg merker at jeg fortsatt har litt fokus på hva jeg velger å spisewink.gif Så det er ikke helt fritt fram likevelsmile.gif Men jeg har satt bort vekta til nytt år og nå gleder jeg meg til ferie! Skal gå lange turer hver dag og så håper jeg det ikke blir så alt for mye ekstra når jeg starter på nytt i januartongue.gif

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betty Blue: Har en avtale for å se på en leilighet når vi kommer dit i desember. Uansett om jeg velger å "glemme" vekta for en stund vil jeg komme innom tråden med jevne mellomrom for å se hvordan det går med dere andre.

 

Høres hyggelig ut med 4 uker i syden nå. Det er slikt jeg kan vurdere til neste år. Da har også samboeren gått av, vil jeg tro.

 

Hvor i syden vurdere dere å kjøpe. Vi har noen venner som har kjøpt rundt Alicante, men jeg synes ikke det er så bra der i november - februar. Men klart bedre enn hjemme

 

Har stekt kokosmakroner, men smakte bare en. Så litt sitter mellom ørene selv om jeg tar det litt mer avslappet nå i desember.

 

Vekten er stabil på et høyt nivå. Men etter jul blir det andre boller. Jeg skal ha på meg bunad i mai mnd, og da må jeg ned 8 kg for å føle meg vel.

 

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Her er jeg og jeg henger med.

Jeg greier ikke ta tak i meg selv-alt annet går foran..

Vekta har ikke gått opp siden jeg var inne sist--men det jeg ser er at jeg holder meg stabil og da blir jeg litt sur på meg selv og tenker at bare bitte bitte litt mosjon hver dag..ville jo gitt nedgang..

Det er bare å gjøre som dere og ta fri fra slanking nå til etter nyttår.

Likevel er jeg lik dere og det sitter faktisk noe i hjernen som ber meg bremse av og til.. :rolleyes:

 

Det vil vi få nytte av over jul..

 

Ønsker dere en god jul og et flott nyttår.. Vi gir oss ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig, vi gir oss ikke. I dag sto jeg over julebuffe i kantinen. Spiste maten min på kontoret. :)/>

 

Unødvendig mange kallorier, og vi får julelunch neste fredag. Det trenger ikke å være jul i hele desember.

 

Holder meg stort sett til knekkebrød nå og skal det til over jul så får vi se om det er positivt for livvidden. Og jeg går ikke opp. :D/> Det får jeg være fornøyd med nå.

 

He en fin uke. Vi snakkes i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei jenter!!

 

Nå er det flere måneder siden jeg har vært inne på tråden, og det er godt å se at dere holder ut Betty Blue, 'Mia-53 og Toam!

 

Tenker hele tiden på at nå må det takes et skikkelig tak for å minske kaloriinntaket, men stadig kommer noe i veien, hendene lystrer ikke hodet, de lever sitt eget liv og putter stadig noe godt inn i hodet (har nettopp svelget 5 stk. Twist). Og tenk på neste uke da!!!!!!!!!

Og på nyåret en tur til Grand canari!! Og så vil jeg hele tiden kose meg sammen alle de andre!!!

 

Iallefall ønsker jeg dere alle en riktig god jul og et godt nytt år!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, I`m back again :-)

Har vært "borte" fra både GR og vekta mi en måneds tid no :mellow: Føler meg skikkelig umotivert og fortsatt drittlei av alt slankestyret. Men, må nok ærlig innrømme at i hodet ligger det hele tiden, uansett hva jeg spiser :blink:

 

Har også bestemt meg for å la vekta få ferie til over Nyttår, men da skal det være full skjerpings igjen :D Har ikke peiling på vekta mi nå, men føler ikke at klærner strammer mer enn for et par måneder siden, so det er ivertfall positivt :rolleyes:

 

Har allerede fått hjem barn og barnebarn, so det går en del i baking og smaking, og dessverre litt for lite trim.

 

Men som sagt, full skjerpings etter Jul :D

 

Ha en riktig God Jul alle sammen, so står vi på om ikke altfor lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!Har nå vært på Tenerife i 2 uker (halvveis i ferien tongue.gif) og koser med både med god mat og drikkewink.gif Men jeg har satt meg som mål å ha MINST 10 000 skritt hver dag og det har jeg greiddsmile.gif I dag har jeg vært på en fjelltur og var ute i ca. 3 timer og resultatet er litt over 18 000 skritt og ennå er det mye igjen av dagen!Så får jeg se hva vekta sier over nyttår og ta det derfra.

Litt dårlig nett her på hotellet så jeg benytter anledningen til å ønsker dere en riktig god jul og så " møtes" vi her på tråden i 2015 biggrin.gif ( og da er vi motivert igjen)

Toam - har sett på leilighet her på Tenerife men tenker ikke å kjøpe foreløpig. Skal leie for ett år først så får vi se om vi liker å være her lenger enn en vanlig ferie. Leiligheten vi så på var fin med 2 terrasser slik at det er mulig å velge sol eller skygge, og den har vi nå leid fra mars. Blir bare noen ferier første halvåret, men tenker å gå av med pensjon i oktober og da er planen langtidsopphold smile.gif

Kos dere i jula 🎅🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hendene lystrer ikke hodet, de lever sitt eget liv og putter stadig noe godt inn i hodet (har nettopp svelget 5 stk. Twist). Og tenk på neste uke da!!!!!!!!!

 

Dette er et kjent problem for flere. Skulle ønske jeg hadde staheten til min venninne som gikk ned over 30kg, to viktige endringer som ble foretatt. Hun startet dagen med frokost, og kuttet ut alt med sukker. Spiste ikke kaker eller gotterier. Når en starter opp med sukker igjen så er behovet der med en gang. Omtrent som å slutte å røyke vil jeg tro. Skal ikke ta en for da er du solgt. Røyken kuttet jeg ut for 12 år siden, men sukkeret har jeg ikke klart, ENNÅ.:)/>

 

Da sier jeg også god jul og så møtes vi til felles dyst etter nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt nytt år til alle bestemødre.

 

Og så rundet jeg 90 kg. 1 kg til nå så har jeg BMI på 30 og det kan jeg ikke være med på. har meldt meg på 8 uker uten snoop, så får vi se hvordan det går. Har hatt 2 dager med omgangssyke, og gikk ned 2 kg, men det er jo bare vann.

 

Er helt slått ut og verker i hele kroppen, men det går jo over. Tror ikke det blir noe trening denne uken, ikke ført til helgen. Så må jeg legg planer som er mulig å gjennomføre. Gå fra jobb så jeg rekker trening før middag.Heller ta litt senere middag. For jeg synes det er et ork å gå på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nyttår!Da var jeg tilbake til hverdagen, og resultatet etter 4uker kos i syden ble + 2,5 kgwink.gif Ble egentlig litt overrasket over at det ikke var mere så ....... Men nå er det bare å ta skjeen i en annen hånd for nå MÅ jeg bli kvitt noen kilo. Har tenkt litt og har egentlig landet på at jeg skal være fornøgd om jeg kvitter meg med 10 kg. Så får jeg heller bruke tid på å holde meg der og ikke gå opp i vekt igjen. Tenker at nå har jeg vært på "slankern" i over halve livet så nå har jeg bestemt meg for å godta at jeg nok aldri blir helt slank! Så om jeg kvitter meg med 10 kg tror jeg nok vil være positivt med tanke på helsa, og så har jeg tenkt å satse på å være i god form i tillegg. Helsemessig tror jeg det er bdere å være i god form og ha noen kilo overvekt (hvis det ikke er for mange tongue.gif), enn å være slank og i dårlig form.Vi får være flinke til å støtte hverandre utover våren så skal vi se at vi lykkes og når målet vårt 😉Har vært skikkelig forkjølet en stund så jeg starter ikke trening før lørdag, men har gått til/fra jobb (5 km) på hålkeføre i to dager denne uka.

Vi snakkes smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det sakte nedover etter nyttår. Men så fikk jeg også en kikkstart med omgangsyke. I sum har det blitt bare 900 gram ned på to uker.

 

Det har ikke blir noe trening, bare en times spasertur, men mye rydding og pakking for søsteren som skal flytte i dag.

 

Nå har jeg bare 6 uker igjen i arbeislivet, går av med AFP 1.mars og da skal det bli en annen lisvstil. Føler litt at jeg er på vent nå, og om jeg som pensjonist ikke kommer meg ut på tur eller trening hver dag, så kan dere sparke meg skikkelig bak. :D/> Målet er å være 1 time i bevegelse hver dag, og da bør jeg se resultater.

 

Jeg kjenner ei som gikk av for 8 år siden og startet med spinning, etter noe år ble hun med i en sykkelklubb og er med på gatesykling. Det er mulig om man bare vil. :)/> Jeg øsnker så indelig å gå i fjellet, men da må formen bli bedre og kiloene færre.

 

Lykke til med uken veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...