Gå til innhold

Bestemødre på vei mot en sprekere hverdag!


Anbefalte innlegg

Min vekt LO ikke av meg. Den rikket seg ikke og jeg er jo klar over at jeg ikke veier 0,00 kg. Dagen etter var den i bedre humør, men jeg ble ikke i bedre humør.

 

Litt opp, men jeg gir ikke opp. I går hadde jeg over 2000 kcal, Spiste Lasagne på Egon i går og et glass vin, og selv om jeg trente så kom jeg ikke under 1500 netto kcal. 1,5 TP. ble tent vekk.

Skritt teller bruker jeg ikke for tiden. Er litt lei av å følge opp alt mellom himmel og jord.

 

Dagen i dag ser bedre ut.

1550 Kcal inntatt og 1,75 TP.

 

Ha en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi gir ikke opp. Vi fortsetter med målet om en lettere kropp og en sunnere hverdag foran oss. :) Og vi kommer til å nå det!

 

Men skal vi greie å fortsette, både med vektnedgangen og senere med å holde vekten tror jeg det er viktig å kunne slappe av og kose seg innimellom. Så lasagne på Egon av og til er fornuftig. Det er tross alt ikke hver dag man går dit. Selv har jeg falt for Egons Cæsarsalat. Dressingen er bare nydelig. Og sikkert svært kaloririk. Men som sagt, det er ikke hver dag.

 

I dag har jeg fått saget opp og stablet på plass vinterveden. Rakk akkurat å bli ferdig med oppryddingen før regnværet kom. Det kjennes i rygg og skuldre at jeg har holdt på. ( ... og hvordan fører man trimpoeng for vedsjauing? :huh: )

 

Skritteller har jeg ikke brukt før. Jeg skaffet meg en rimelig en da jeg innså at jeg sliter, og trengte den som en ekstra motivasjonsfaktor. Men jeg stresser ikke med de anbefalte 10000 skritt pr dag, den er mer en påminner (og ikke akkurat helt nøyaktig i tellingen har jeg sett :rolleyes: ).

 

Så dagens noteringer:

Tp 1,5, skritt 5254, kal.inn 1609. Bortsett fra en verkende rygg har dagen vært fin. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten i morges viste 300 gram ned, og det er bra! Selv om det går sent så går det ned. :) Og bikkja nedenfor her har passert to trær på sin vei mot målet!

 

I går nevnte jeg at jeg liker Egons Cæsarsalat, i dag kom det nyhetsbrev fra Grete Roede med spørsmål om jeg må ha det inn med spiseskje, :huh: og beskjed om at en spiseskje Cæsardressing er 63 kcal, mens tilsvarende mengde fransk dressing er bare 8. Da lo jeg. For et sammentreff! Men uansett, jeg er ikke daglig på Egon og spiser, så når jeg er der spiser jeg Cæsarsalaten med stor glede. (Men jeg dropper brødet, selv om det er godt.)

 

I dag ble det lite trimpoeng, og litt mye kalorier inn. Jeg var i byen og drakk kaffe med kameraten, og da skeiet vi ut og delte en Napoleonskake. I ettermiddag var jeg barnevakt for det yngste barnebarnet, mens foreldrene tok med seg eldstemann på kino. Og i de få timene jeg hadde mellom der regnet det ikke med måte, det var like før det regnet gamle trikkeskinner, og da orket jeg ikke ut for å gå. Det ble litt nødvendig husarbeid i stedet.

 

Dagens registrering:

Tp 0,4 (nesten bare en vits å oppgi, det var til og fra bussen :) ), skritt 5173, kal. inn 1802. En god dag.

 

God helg til dere alle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) har vore lite aktivitet på meg denne uka, men no er eg tilbake. Vekta er ingenting å skryte av, omtrent ingen forskjell.

 

Fa-mol, dette med å registrere kvar dag, syntes eg virkelig var en god idè, so frå i morgen er eg også med på det. For nok en mykje betre oversikt på ting og tang då :D

 

Ser ut til å bli en flott dag i dag, so kos dokke masse der dokke e, so "snakkes" vi i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bikkja nedenfor her har passert to trær på sin vei mot målet!

Hvordan Gjør dere dette? Får ikke til å kopiere selv om jeg lager Tick Faktory.

 

Gårsdagen var uten TP og uten skritt teller. Kjørte til hytta for å sjekke at alt var OK etter alt regnværet. Koste meg litt for mye og hadde over 2000 kcal. Det var min lørdag. :(/> I dag er det skjerping.

 

Ha en fin søndags kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette med å registrere kvar dag, syntes eg virkelig var en god idè, so frå i morgen er eg også med på det.

 

Radiogaga, det hjelper i alle fall meg til å holde fokus. Som for eksempel i dag, da jeg hadde vært på et arrangement og hatt med kake. Det var litt kake igjen, og da jeg kom hjem hadde jeg voldsomt lyst på et (stort) stykke. Men så tenkte jeg at, nei det skal jeg ikke, jeg skal jo rapportere i kveld! Så dermed lot jeg kaken stå, og laget meg en salat i stedet. Mye fornuftigere, og godt. :) Kaken får nok avsetning i morgen, når det kommer noen venninner innom til kaffe. :D

 

Dagens oppsummering:

Tp. 0,6 (opptatt hele dagen og orket bare ikke noen form for fysisk utskeielse da jeg kom hjem), skritt 5651, kal. inn 1767.

 

I morgen er det en ny uke, damer, og nye muligheter. Vi står på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nu har vi kommet hjem fra en deilig ferie på Kreta.

Har kost oss veldig mye,og spist god mat og drukket god drikke.Har tenkt kalorier hele tiden,men skummelt når jeg ikke hadde muligheter for å skrive inn det jeg spiste.Hadde jo ikke noen vekt på kafebordet,hihi. Da jeg veide meg i dag så var det oppgang på 200 gr.Synes det var supert,for jeg pleier å gå opp over 1 kilo på ferier. I morgen er det borte tror jeg.Har begynt å skrive opp alt jeg spiser igjen.

Nu er det bare å holde fokuset og fortsette på veien mot lavere vekt.

Skal skrive hver dag her inne,det er et must,vet av erfaring at det hjelper på å holde seg på matta. Ha en fin dag,her ryddes ferien bort og hele kleshaugen er vasket og klar for bretting og stryking.Sunn mat er kjøpt inn så ingen unnskyldninger her nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bikkja nedenfor her har passert to trær på sin vei mot målet!

Hvordan Gjør dere dette? Får ikke til å kopiere selv om jeg lager Tick Faktory.

 

Hei toam.

Når du har laget ferdig tickeren får du noen koder under den. Den som heter bbCode kopierer du. Så går du på Min profil - rediger min profil - endre signatur. Der limer du inn den koden du kopierte. Husk å lagre. Husker jeg plagdes en del før jeg fant ut hvilken kode som skulle brukes. Men det gikk. :)

 

Pus 52, så fint at du har kost deg selv om du har tenkt kalorier. Det ga jo resultater, når du gikk opp mye mindre enn du har brukt før. :D

 

I dag har det vært mye sitting. Mye som måtte skrives ferdig før disse damene kom. Så de bitte små trimpoengene var bare en liten snartur på butikken. Men det blir bedre i morgen.

 

Dagens oppsummering:

Tp. 0,4, skritt 4201, kal. inn 1752. Kjenner på kroppen at jeg ikke har fått rørt meg i dag, og har egentlig behov for å gå en tur. Men må styggtidlig opp i morgen, så det blir sengen i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer :)

 

Under dagens veiing vart det pluss, no veier eg 92,6 kg so no er det SLUTT!!!!!!

No har eg til og med fått med meg mannen min, som snart nærmer seg de 100 :huh:

 

I går vart det følgende data: 1,2 trimpoeng og 9664 skritt, hadde eg føllt med so skulle eg jaggu ha tatt meg noken runder på stuegulvet før leggetid ;) Inntak av kalorier ble 1351.

 

Det skulle vore trimpoeng på strikking også, då hadde eg ivertfall lagt godt an :P

 

Men her vil det no bli registrert kvar dag. Synes det virker som alle her inne er dønn ærlige, og det synes eg er veldig viktig, so no SKAL vi greie dette damer. :D Mitt første delmål er å komme under 90 :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to badevekter - ikke at det hjelper, men har ikke fått meg til å kaste den gamle. Så nå forholder jeg meg til den nye selv om den viser ca 0,5 kg mer enn den gamle.

Vekten var på 90,6 kg, og det er helt akseptabelt for meg. Under 90 i løpet av 1 uker. Var hos legen i dag og tok blodprøver for å sjekke om jeg har diabetes eller stoffskifteproblemer. Er så veldig trøtt på ettermiddagen og er desperat etter å sove.

Og så snakket vi om at jeg kanskje beveget med for lite. Det holder ikke å trene i studio 2 -4 ganger i uken om jeg sitter på baken resten av tiden.

 

I sommer oppdaget jeg at jeg fikk registrert skritt av å strikke. Har aktivitetsbånd på armen og da fikk jeg over 9000 skritt av å sitte i bilen en hel dag. :D/> Så nå tar jeg det av meg når jeg strikker.

 

Gårsdagens resultat er 2,5 TP og 5616 skritt. Kcalinntaket husker jeg ikke helt, men tror det lå på ca 1500.

 

Vi står på. og snakkes i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Veide meg i dag tidlig,tenkte at etter flyturer så samler jeg litt vann,og kanskje jeg ikke gadde gått opp de 200 gr alikevel?,ønske ønske.Joda,i dag var jeg kommet til nytt tall,jippi.90,9 sto det,gjett om jeg ble glad da!!! Så da var det 300 gr ned i ferien i steden for opp 200 gr.

 

Hååper ikke dette er jukseveiing,men uansett var det veldig motiverende.Jeg er jo en vektoman dame,så jeg flyr på denne vekta hver dag,som jeg vet jeg ikke burde,men klarer ikke la være.

Skriver opp alt jeg spiser,og i går ble det 1450 kalorier.

Trimpoeng har jeg ikke startet med,jeg får se etterhvert,jeg er i bevegelse mye av dagene,men ikke ute å løper eller går fort,så der har jeg noe å jobbe med.

 

Ha en fin dag,vi står på,dette er en fin jeng synes jeg.Alle virker motivert og gjør det de kan.Ingen dager er like,vi får ta å kose oss med de gode dagene,så trøster og oppmuntrer vi i dårlige tider.Livet går ikke rett fram,det er litt humper på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 900 gram og kjempegladbiggrin.gif Ble ikke så mye trim som jeg hadde planlagt for jeg har fått en skikkelig kraftig forkjølelse angry.gif har forsøkt å gå turer da, men det blir i litt moderat tempo for det svir kraftig i brystet hvis jeg tar i litt. Har gått på jobb de dagene været har vært brukbart, så jeg har klart å få en del skritt registrert. I går ble det 11060 og hittil i dag har jeg akkurat passert 8000.

Registrerer fortsatt ikke maten - tror det er ca. tre mnd siden sist jeg gjorde det. Ble så lei av at det tok evigheter å få hentet opp de forskjellige matvarene så jeg syntes det tok så lang tid. Avventer fortsatt å registrere så lenge vektpila viser riktig retningsmile.gif

Synes det er trivelig at det er blitt mere aktivitet inne på tråden vår, og synes dere er kjempeflinke som registrerer hver dag. Kanskje jeg også skulle gjort det?

Ha en fin kveld damer smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er artig med flere aktive her,det innspirerer.

Trodde det skulle ta mer tid å skrive opp maten,men jeg synes det går veldig fort,men det er kanskje fordi jeg trodde det skulle ta lengre tid,haha

 

I dag har jeg vært veldig sulten,men sånn er det vel,noen dager trenger man kanskje mer energi enn andre dager.Så i dag ble det 1700 kalorier,skulle ikke overstige 1600.Får håpe aty jeg er mindre sulten i morgen,så det jevner seg ut i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med så mange motiverte damer! :D Dette er bare nødt til å gi resultater!

 

Jeg tror det er viktig å være klin ærlig her. Selvfølgelig kan vi jukse, og skrive opp flere trimpoeng og færre kalorier, men hva er vitsen med det? Vi kan lure hverandre, men ikke oss selv. Mange flere enn meg har vel gjort det i en årrekke, skulle jeg tro. "Denne lille sjokoladebiten (som fort blir mange) betyr da ikke så mye." "Jeg orker ikke røre meg i dag, men i morgen skal jeg trimme dobbelt så mye." Lyder det kjent?

 

For meg har det ihvertfall effekt å notere ned alt jeg spiser og rører meg, og så legge det ut her om kvelden. :)

 

I dag har jeg ikke fått registrert noe. Jeg kommer rett og slett ikke inn på registreringsfanen, eller noen av de andre fanene. Men på Forum kommer jeg heldigvis inn. :)

 

Så dagens rapportering må bli slik: Tp. : har gått en rask 40-minutters tur. Skritt 6881. Kalorier: vanskelig å si. Det ble litt mer enn jeg egentlig skulle ha hatt, så jeg vil vel anslå det til 17-1800 kal. :(

Får håpe jeg kommer inn på registreringssiden igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Dagens registrering: 13207 skritt, 2,8 trimpoeng og inntatt 1277 kalorier. Eg har en gresk yoghurt stående ved siden av meg, som eg tenkte eg skulle ta til kvelds, men eg har rett og slett ikkje behov for å spise den, so då tar eg den i morgen isteden for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,75 TP og 1494 kcal. Finn en kostscore på 7,5 og det er jeg fornøyd med. Og vekten viser nedgang. :D/>/>

 

Ble et par havremakroner til kaffen og en Atkins sjokolade ut på kvelden.Nå har jeg brukt opp kosemerkene mine for denne uken :)/>/> Ingen trening i dag. 4 dager på treningsstudio pr uke er nok. Får prøve å få meg noen skritt i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,75 TP og 1494 kcal. Finn en kostscore på 7,5 og det er jeg fornøyd med. Og vekten viser nedgang. :D/>/>/>

 

Ble et par havremakroner til kaffen og en Atkins sjokolade ut på kvelden.Nå har jeg brukt opp kosemerkene mine for denne uken :)/>/>/> Ingen trening i dag. 4 dager på treningsstudio pr uke er nok. Får prøve å få meg noen skritt i stedet.

Hei! Hvordan finner du den kostscoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Total sprekk i dag! :( Skal ikke komme inn på hvorfor, men det var dessverre ikke uventet. Av og til går spisingen på autopilot, og "jeg" kobles ikke på før det er for sent. Men slik ble det bare, og så er det å gå på for fullt igjen i morgen. Jeg vet hvorfor det skjer, og det blir heldigvis sjeldnere. :)

 

Ikke noe artig å legge ut kveldens tall, men det må til:

Tp. 2,2, skritt 8320, kal. 2580.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :rolleyes:

 

Fa-mol, gjort er gjort, og spist er spist ;) Du henter deg fort inn igjen.

 

I går var mine data følgende: 10175 skritt, 1,9 tp og 1093 kcal. Eg spiser egentlig det eg har behov for, har bare kuttet ut digget på kveldene. Ser jo at eg ikkje kjem opp i anbefalt "dose", men eg tenker at eg kanskje kan spare kaloriene til helgen. Er eg heilt på jordet her eller kva meiner dokke ?? Eg registrere ikkje grønsakene heller, gjør dokke det, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiogaga, Jeg registrer helt ned til den minste agurkskive. da får du med deg om det er nok grønt. Og det jeg har lært er at det ikke er bra å gå på for lite mat over flere dager. Da går kroppen på sparebluss og tror det er krise. Noen snakker om minst 1200 kcal på en vanlig dag. Tar du halvfaste så kan du gå på 500 kcal to dager i uken, men ikke etter hverandre.

Mange har nytte av det, men alle jeg kjenner som har prøvd det, går opp igjen når de går over til normal kosthold igjen.

Kan du prøve å legge inn en normal dag i dagboken og lagre den som normal. Evt en for hverdag og en for helg, og juster for middager.

 

Jeg bruker det og justerer når det blir litt utskjeielser.

 

I går ble det kafébesøk, men tok meg inn igjen etterpå.

 

11814 skritt, 2,4 TP, og 1754 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det 1650 kalorier.

Skriver opp hver eneste lille bit jeg putter i munnen.

Det jeg ikke er flink nok til er å få i meg nok grønnsaker

Det er fint med den graden som viser hvor mye jeg får av kalsium,grønt osv.Så jeg må få litt mer av kalsium og grønt,så jeg jobber med saken.

Jeg ligger på ca 1400-1600 kalorier pr dag.Aldri under 1200,og det ser ut som det virker bra på meg foreløpig.Håper det går rette veien en god stund fremmover,jeg er så glad for at jeg nå er snart under 90,det blir supert.Fleipa med mannen om at da må jeg ta en skikkelig fest å spise masse mat,haha.

Snart helg igjen,og det er det som er vanskeligst. I går lagde mannen min og jeg flere middager med lammekjøtt å frøs ned.Så bakte jeg grove brød som jeg skal skjære opp å legge i fryseren.Legger 4 skiver i hver pose,så har vi brød for den dagen.

I morgen skal jeg lage ferdig gryterett,som jeg kan ta ut av fryseren å bruke som pizzafyll,eller til kokt ris eller lignenede. Deilig å ha masse ferdig,for noen ganger er formen så dårlig så jeg ikke orker å styre med matlaging,å da er det bare å ta ut fra fryseren middagen om morgenen,så er den sorgen slukket.Ellers blir det fort til lettvinte løsninger,som ikke er akkurat GR vennlige.

i dag gikk jeg på vekta,som vanlig,å da måtte jeg gå 2 ganger fordi jeg trodde jeg så feil,snart under 90,håper at mandag blir en fin veiedag,men da må jeg være årvåken i helga.

Her skal alle agukrskiver skrives inn fortsatt.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer :)

Det er nok lurt å få i seg det man skal ja, men det er rart med det, opp i mitt hode ligger det fortsatt det at spiser man lite, ja da går man ned. Har jo erfart det at man MÅ ha nok mat, so no MÅ eg bare snu den tankegangen. Heretter blir det også på meg, at eg ikkje skal under 1200 kcal.

I går vart det ingen trimpoeng, so får ta det igjen resten av veka. Hadde bare 3208 skritt i går. Inntak av kcal var 1138.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...