Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Gjest haksnes

Takker og bukker for oppmuntrende ord! ;) Men har bestemt meg for at jeg skal ikke være nestemann som sprekker....det får en av dere ta ansvar for, hvis noen skal sprekke da!!! Hah! ;) Nå skal jeg hive på meg treningstøy - gomler på en banan nå... i morgen er det veiing igjen og kombinasjonen megasprekk i helgen samt dag 1 av mensen kan jeg ikke si jeg gleder meg så forbaskade mye å plassere denne potitskrotten på vekta... føler meg alltid som en potetsekk når jeg har mensen... går vanligvis opp en kilo og...juhuuu! Bare lekkert. Men pytt sann, skal greie denne kneika og!

 

Jeg taster videre i kveld for å se om det har skjedd noe spennende med dere andre damer. Kanksje jeg kan få meg en liten latter og..;) grrr...magen min er oppblåst (kjennes sånn ut)... puster jeg for hardt ut så greier jeg vel å flytte kjøkkenbordet med magen...hvorfor kunne ikke vår Herre (sikker på at det egentlig skal være "vår Frue") gi mannfolka det månedlige?....sukk. Nei Optimist is my first name! ;)Noen av dere har kanskje vært på vekta i dag - gleder meg til å lese resultatene! Håper de er bra!! ;)

 

hahaha....du skriver godt Optimista, jeg ler høyt her.. :D

Helt klart at man går opp i mens tider..jeg hadde tider hvor jeg faktisk gikk opp 2 kg. Men den tid er forbi, jeg måtte fjerne alt her for 2 år siden...ja og hva resulterte det i - overgangsalder !! Jeg lover deg, ta den oppblåste magen og vit at den forsvinner etter et par dager.. Hetetokter er bare ikke gøy, det er rett og slett for jævlig.. Sitter i kundemøter og kjenner det kommer, det koker fra tærne og opp i hårrota, man kjenner at kinna blir kanon røde, og det pipler i panna.... om natta er dyna av og på ørten ganger..ja og for all del ; gubben bør ikke nærme seg - da er jeg nemlig VARM !!!

Nei, Optimista - lev med den oppblåste magen, og har du gått opp denne gangen, ja så veit du hvorfor.. Det er ikke sprekken du hadde i helga som gjør det, det er mensen som er synderen !

 

Uff hva vi skal slite med vi jenter.. menn må barbere seg liksom.. og for all del ikke antyd at mannen er kommet i overgangsalder..her hjemme nytter ikke det iallefall, da blir`n drit sur...

Ja, ja, vi jenter snakker iallefall samme språk- og imorgen er det veiedag....juhuuuuu..som jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Optimista

hahaha....du skriver godt Optimista, jeg ler høyt her.. :D

Helt klart at man går opp i mens tider..jeg hadde tider hvor jeg faktisk gikk opp 2 kg. Men den tid er forbi, jeg måtte fjerne alt her for 2 år siden...ja og hva resulterte det i - overgangsalder !! Jeg lover deg, ta den oppblåste magen og vit at den forsvinner etter et par dager.. Hetetokter er bare ikke gøy, det er rett og slett for jævlig.. Sitter i kundemøter og kjenner det kommer, det koker fra tærne og opp i hårrota, man kjenner at kinna blir kanon røde, og det pipler i panna.... om natta er dyna av og på ørten ganger..ja og for all del ; gubben bør ikke nærme seg - da er jeg nemlig VARM !!!

Nei, Optimista - lev med den oppblåste magen, og har du gått opp denne gangen, ja så veit du hvorfor.. Det er ikke sprekken du hadde i helga som gjør det, det er mensen som er synderen !

 

Uff hva vi skal slite med vi jenter.. menn må barbere seg liksom.. og for all del ikke antyd at mannen er kommet i overgangsalder..her hjemme nytter ikke det iallefall, da blir`n drit sur...

Ja, ja, vi jenter snakker iallefall samme språk- og imorgen er det veiedag....juhuuuuu..som jeg gleder meg :)

Halloen Haksnes! Takk for trøstende ord - at overgangsalderen er verre - vel den banker vel snart på min dør også tipper jeg, selv om jeg personlig ikke føler jeg er ferdig med puberteren enda... Æres ord, har aldri hatt noe som ligner ei kvise i fleisen! Når jeg tror det er ei kvise som popper opp er det full jubel fra meg i stua - huker tak i gubben (som er like oppgitt hver gang jeg stolt skal vise kvisa) og så sier han "døh! Det der ække no' kvise!!!" Hmm i det filosofiske hjæørnet jeg jeg nå - tenkte sånn på overgangsalder og hetetokter som du nevnte - chilli er jo hett som py og skal visst øke forbrenningen - tenk om det var det samme med hetetoktene.....jajaja jeg er optimist..

 

Vel kom meg gjennom trening i dag - hadde egentlig lyst til å snu i døra på helsestudio, men hadde jo gått 2 hele etager så når jeg hadde krabba meg opp så langt kunne jeg like så gått ta en spinningsøkt i komatilstand - våknet kvikt skal jeg love dere...

Hadde vel en merkelig fantasi at jeg skulle spinne av meg all fett i en fei.... på grunn av veiinga i morgen....

 

Nei damer, kryss fingrene for meg og lykke til hele gjengen med veien til vårt nye lettere og sunnere liv! ;) (gud som vi skal feire med rødvin, sjokolade,bamsemums... ikke det nei...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Halloen Haksnes! Takk for trøstende ord - at overgangsalderen er verre - vel den banker vel snart på min dør også tipper jeg, selv om jeg personlig ikke føler jeg er ferdig med puberteren enda... Æres ord, har aldri hatt noe som ligner ei kvise i fleisen! Når jeg tror det er ei kvise som popper opp er det full jubel fra meg i stua - huker tak i gubben (som er like oppgitt hver gang jeg stolt skal vise kvisa) og så sier han "døh! Det der ække no' kvise!!!" Hmm i det filosofiske hjæørnet jeg jeg nå - tenkte sånn på overgangsalder og hetetokter som du nevnte - chilli er jo hett som py og skal visst øke forbrenningen - tenk om det var det samme med hetetoktene.....jajaja jeg er optimist..

 

Vel kom meg gjennom trening i dag - hadde egentlig lyst til å snu i døra på helsestudio, men hadde jo gått 2 hele etager så når jeg hadde krabba meg opp så langt kunne jeg like så gått ta en spinningsøkt i komatilstand - våknet kvikt skal jeg love dere...

Hadde vel en merkelig fantasi at jeg skulle spinne av meg all fett i en fei.... på grunn av veiinga i morgen....

 

Nei damer, kryss fingrene for meg og lykke til hele gjengen med veien til vårt nye lettere og sunnere liv! ;) (gud som vi skal feire med rødvin, sjokolade,bamsemums... ikke det nei...)

 

Hallo alle sammen,

 

Ned 0,5 kg denne uka , tross i ingen trening ;) juhuuu...kjempe fornøyd egentlig, men må innrømme at det skulle gjerne vært mer.. Nå er det ikke kurs for vår del før 7 august....det er lenge til assa, så det er bare og ta meg sjøl i nakken gjennom ferien.

Når det gjelder bunaden : den skulle jeg da ha brukt neste lørdag den 30... men det er 5 cm. som står igjen for at jeg skal kunne ha en behagelig dag, og kunne puste med magen - så etter veie kurset idag gikk jeg rett og slett og kjøpte med ny lang kjole og flotte lyse sko :D . Jeg hadde jo faktisk litt og feire - jeg var på et nytt titall på vekta...

Dette blir så bra:-)

 

Bare jeg får tatt stinga nå på torsdag, så er det full fokus på bevegelse igjen.. Sommer`n skal nytes men på riktig måte..

 

Håper det er flere enn meg som er fornøyde med seg sjøl idag , iallefall litt..

 

En sommerkveld hilsen fra Oslo B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallo alle sammen,

 

Ned 0,5 kg denne uka , tross i ingen trening ;) juhuuu...kjempe fornøyd egentlig, men må innrømme at det skulle gjerne vært mer.. Nå er det ikke kurs for vår del før 7 august....det er lenge til assa, så det er bare og ta meg sjøl i nakken gjennom ferien.

Når det gjelder bunaden : den skulle jeg da ha brukt neste lørdag den 30... men det er 5 cm. som står igjen for at jeg skal kunne ha en behagelig dag, og kunne puste med magen - så etter veie kurset idag gikk jeg rett og slett og kjøpte med ny lang kjole og flotte lyse sko :D . Jeg hadde jo faktisk litt og feire - jeg var på et nytt titall på vekta...

Dette blir så bra:-)

 

Bare jeg får tatt stinga nå på torsdag, så er det full fokus på bevegelse igjen.. Sommer`n skal nytes men på riktig måte..

 

Håper det er flere enn meg som er fornøyde med seg sjøl idag , iallefall litt..

 

En sommerkveld hilsen fra Oslo B)

Halloen Haksnes og alle dere andre! Grattis først med din vektreduksjon!!! Det går den rette veien!! Supert! ;) Bunaden kommer du inn i før du vet ordet av det, ikke gi opp!! Og vi støtter hverandre i ferien og!! ;)

 

Jeg var på vekta i dag. Og vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det jeg opplevde. Ja jeg har mensen (dag 2) og ja jeg hadde megasprekk på lørdag, så jeg skulle vel ikke bli overrasket over hva vekta ble i dag.... 1 - en - kilo (1000 gram!!) mindre!!!! JIPPPIIIII! :) Fy pokker, fy flate!! shoobi-doobi-doooba - chachahcah!!!shoobi-doobi-doooba - chachahcah!!!!! YES! Nå er jeg 80,4 kilo LETT!!! haha I am happy!!! ;) (hehe dere vart schkremt no ja før dere leste alt haha!!) Ha en superduper kveld, og ikke gi opp!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Halloen Haksnes og alle dere andre! Grattis først med din vektreduksjon!!! Det går den rette veien!! Supert! ;) Bunaden kommer du inn i før du vet ordet av det, ikke gi opp!! Og vi støtter hverandre i ferien og!! ;)

 

Jeg var på vekta i dag. Og vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det jeg opplevde. Ja jeg har mensen (dag 2) og ja jeg hadde megasprekk på lørdag, så jeg skulle vel ikke bli overrasket over hva vekta ble i dag.... 1 - en - kilo (1000 gram!!) mindre!!!! JIPPPIIIII! :) Fy pokker, fy flate!! shoobi-doobi-doooba - chachahcah!!!shoobi-doobi-doooba - chachahcah!!!!! YES! Nå er jeg 80,4 kilo LETT!!! haha I am happy!!! ;) (hehe dere vart schkremt no ja før dere leste alt haha!!) Ha en superduper kveld, og ikke gi opp!! ;)

 

HAHAHAHAHAHAHA..... fantastisk Optimista, da har du gjort mye riktig også denne uka :)

Frokost & kaffe her nå + en god latter, mange nok av de så forbrenner vi kcal da også ;)

 

Sola skinner i Oslo - ha en strålende dag til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

HAHAHAHAHAHAHA..... fantastisk Optimista, da har du gjort mye riktig også denne uka :)

Frokost & kaffe her nå + en god latter, mange nok av de så forbrenner vi kcal da også ;)

 

Sola skinner i Oslo - ha en strålende dag til alle :)

 

Før het det "en god latter forlenger liver" - vår ordtak er herved "en god latter forbrenner kalorier"! ;)

Jeg svever faktisk enda etter gårsdagens resultater... nå må jeg være varsom da - er ikke ekspert på å fly så jeg kan få en skikkelig kræsjlanding! :) Men jeg er vel et levende bevis på at det går an å gå ned i vekt selv om det oppstår en liten sprekk i vår sunne matvei. Og det må da være godt å vite for dere også. Blir vel egentlig feil å bare ha dårlig samvittighet når vi sprekker ja la oss si en gang hver eller annenhver uke... så lenge en sprekk ikke blir regelen (for sånn levde vi jo før - å spise sunt var unntaket for regelen...)

 

Dagens oppgave for meg blir å finne nye sunne matoppskrifter - og bli litt kreativ i matveien. Må lære meg å planlegge mat. Og så er jeg også i gang med å planlegge (kun tankestreif nu da men en tanke er en tanke... :blink: ) hvordan jeg skal leve sunt og aktivt de 3 ukene jeg skal være i USA i sommer/sensommer... DET blir utfordring det! Men det er 5 uker til...og forhåpentligvis flere kiloer lettere når jeg setter meg på flyet. Faktisk jeg gleder meg til å sette meg i flysetet i USA - American airlines... flysetene er betydelig større enn de i Norge og hehe sist gang følte jeg meg som miss Tviggy og ikke Miss Piggy (Muppet show - yndlingshumoren min...). Hmm dagens tips:

"Hvis du vil føle seg slank og nett,

sett deg i et flysete fra American Airlines, rett og slett..." :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen,

 

Ned 0,5 kg denne uka , tross i ingen trening ;) juhuuu...kjempe fornøyd egentlig, men må innrømme at det skulle gjerne vært mer.. Nå er det ikke kurs for vår del før 7 august....det er lenge til assa, så det er bare og ta meg sjøl i nakken gjennom ferien.

Når det gjelder bunaden : den skulle jeg da ha brukt neste lørdag den 30... men det er 5 cm. som står igjen for at jeg skal kunne ha en behagelig dag, og kunne puste med magen - så etter veie kurset idag gikk jeg rett og slett og kjøpte med ny lang kjole og flotte lyse sko :D . Jeg hadde jo faktisk litt og feire - jeg var på et nytt titall på vekta...

Dette blir så bra:-)

 

Bare jeg får tatt stinga nå på torsdag, så er det full fokus på bevegelse igjen.. Sommer`n skal nytes men på riktig måte..

 

Håper det er flere enn meg som er fornøyde med seg sjøl idag , iallefall litt..

 

En sommerkveld hilsen fra Oslo B)

 

GRATULERER med minus 0,5! Kjempebra. All nedgang er nedgang. Hurra for deg.

Så flott at du fikk kjøpt deg en ny kjole og sko.

Bare tenk at når du kommer deg inn i bunaden så er målet å passe inn i den resten av livet. Skjønner at du ønsker å ha den på NÅ, men det er jo mange muligheter framover også!

Lykket til med stingene i morgen, håper det går greit å fjerne de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før het det "en god latter forlenger liver" - vår ordtak er herved "en god latter forbrenner kalorier"! ;)

Jeg svever faktisk enda etter gårsdagens resultater... nå må jeg være varsom da - er ikke ekspert på å fly så jeg kan få en skikkelig kræsjlanding! :) Men jeg er vel et levende bevis på at det går an å gå ned i vekt selv om det oppstår en liten sprekk i vår sunne matvei. Og det må da være godt å vite for dere også. Blir vel egentlig feil å bare ha dårlig samvittighet når vi sprekker ja la oss si en gang hver eller annenhver uke... så lenge en sprekk ikke blir regelen (for sånn levde vi jo før - å spise sunt var unntaket for regelen...)

 

Dagens oppgave for meg blir å finne nye sunne matoppskrifter - og bli litt kreativ i matveien. Må lære meg å planlegge mat. Og så er jeg også i gang med å planlegge (kun tankestreif nu da men en tanke er en tanke... :blink: ) hvordan jeg skal leve sunt og aktivt de 3 ukene jeg skal være i USA i sommer/sensommer... DET blir utfordring det! Men det er 5 uker til...og forhåpentligvis flere kiloer lettere når jeg setter meg på flyet. Faktisk jeg gleder meg til å sette meg i flysetet i USA - American airlines... flysetene er betydelig større enn de i Norge og hehe sist gang følte jeg meg som miss Tviggy og ikke Miss Piggy (Muppet show - yndlingshumoren min...). Hmm dagens tips:

"Hvis du vil føle seg slank og nett,

sett deg i et flysete fra American Airlines, rett og slett..." :lol:

 

Gratulerer med vektnedgang. Ra-ta-ta-ta-ta-fanfare for deg. Kjempebra

 

Jeg vet ikke hvor i USA du skal, men mange steder er det jo faktisk mange sunne muligheter. Vi er i USA ofte, pga at mannen er derifra. Jeg syns det er lettere å gå ut og spise nå, fordi det gjerne står på menyen hvor mange kalorier måltidet er og fordi mange steder har "low fat" muligheter.

Jeg pleier å gå en del, selv om det gjerne er mangel på fortau (!). Bodde der i studietiden og ble stoppet av folk langs veien som spurte om jeg trengte hjelp med bilen min (de tok det for gitt at jeg hadde gått fra en bil). De ble litt lange i maska når jeg forklarte at jeg bare var ute for å gå tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JU-HU!!!

 

Gjett hvem som kom seg UT av sofaen i kveld, etter at sønnen var i seng, og kom seg på SPINNING! 40 minutter med ganske så tøff trening. Som de sier "over there": Comic Sans MS"]Sit on your butt and do something!!!

 

Jeg er SÅ stolt av meg selv. Så stolt at jeg driter i at jeg har spist en bedre lunch med ei venninne (...) og fruit and fibre resten av dagen :)

 

Ønsker dere en god torsdag der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

JU-HU!!!

 

Gjett hvem som kom seg UT av sofaen i kveld, etter at sønnen var i seng, og kom seg på SPINNING! 40 minutter med ganske så tøff trening. Som de sier "over there": Comic Sans MS"]Sit on your butt and do something!!!

 

Jeg er SÅ stolt av meg selv. Så stolt at jeg driter i at jeg har spist en bedre lunch med ei venninne (...) og fruit and fibre resten av dagen :)

 

Ønsker dere en god torsdag der ute.

 

Graciegirl grattis!!! Bra at du reiv deg ut av sofaen - man føler seg så utrolig mye bedre etterpå! ;) God lunch med en god venninne er balsam for sjelen synes nå jeg, og det må vi da kunne unne oss! Jeg skulle ha hviledag i dag, men tok en "lett" (hva da nå det er i min verden...) spinningøkt. Men så synder jeg nå hihi - har sittet ute i solen og tatt meg et glass rødvin! Man må jo nye sommer og sol også da syns da jeg! Og jeg er godt innenfor kaloriopptaket i dag så absolutt ingen dårlig samvittighet! ;)

 

Supert å høre det om USA - vi var der for 2 år siden North Dacota - besøkte familie til min mann. Masse fint å se og vi gleder oss veldig! hehe vi hadde morsomme opplevelser vi og når vi var ute og spasserte - som slektningene sa " they arn't crazy - they are Norwegians - they walk...." hehe

 

Ha en fortreffelig onsdagskveld alle sammen! Og takk for gode ord, ros og støtte! Håper jeg er like flink å gi tilbakemeldinger til dere! :) Vi tastes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra!

 

I dag har jeg hatt to sosiale samlinger, først på jobb og etterpå Kongeparken med familien. Samtidig klarte jeg ny rekord på kosthold: 8,6. Er så stolt. Spiste et stykke pizza på jobb og masse jordbær. Sto over isen. I Kongeparken fant jeg toast med ost og skinke, mens resten spiste hamburger og pommes frites.

Tenk at jeg klarer å gjøre sunne valg. Ikke hele tiden, men mye! Blir så glad over dager som i dag. Hurra for meg :)

 

Håper dere har en fin torsdag og at dagen i morgen blir super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen unge fruer og god kveld å stua!

 

Hviledag i solen - og det var herlig! I morgen skal jeg ikke på jobb - avspaserer og nyter en hel dag i finvær! Jeg tok fram målebåndet for å se om det var merkbart de 5,1 kiloene jeg har gått ned hittil... 17,5 cm total har jeg gått ned i omkrets både her og der - og bare rundt livet har jeg gått ned 5 cm!! Jeg får nok aldri "drømmemålene - timeglasset 60-90-60" var det ikke Marylin Monroe som hadde det mon tro... da må jeg nok meisle bort noen ribbein og slipe ned hoftepartiet hehe og jeg tror jeg lar være det....;)

 

Har ikke vært så flink å drikke vann i dag, men jeg kan ikke være superflink hver eneste dag... og ser at jeg må hive i meg flere kalorier for å komme opp i 1600 - men har absolutt ikke matlyst når det er varmt....(gud så flink jeg er å trøste meg selv...)

 

Jeg har og en bunad som henger i skapet...og hvis jeg skulle prøve den...huff da måtte jeg gjøre noe drastisk som å tømme tarmer - holde pusten til jeg bli blålilla i fleisen, og presse div kroppslige tilbehør(les fett) jevnt fordelt oppover og under navleregionen... Kommer da til å se ut som en dårlig kopi av Dolly Parton....med tilhørende stivt blikk og glis...og diverse bunadstilbehør vil trolig fyke ut i universet som rene prosjektiler.... ikke lyst å leve farlig...lar bunaden henge der den gjør enn så lenge. Tryggest det...

Vi tastet og nyter lett og ledig sommerklær i stedet vi! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hipp hurra!

 

I dag har jeg hatt to sosiale samlinger, først på jobb og etterpå Kongeparken med familien. Samtidig klarte jeg ny rekord på kosthold: 8,6. Er så stolt. Spiste et stykke pizza på jobb og masse jordbær. Sto over isen. I Kongeparken fant jeg toast med ost og skinke, mens resten spiste hamburger og pommes frites.

Tenk at jeg klarer å gjøre sunne valg. Ikke hele tiden, men mye! Blir så glad over dager som i dag. Hurra for meg :)

 

Håper dere har en fin torsdag og at dagen i morgen blir super.

Flott Graciegirl!! Du har vilje av gull!! Små endringer er lettere å holde seg til og venne seg til! Jeg heier på deg og og tar fram et lite flagg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Halloen unge fruer og god kveld å stua!

 

Hviledag i solen - og det var herlig! I morgen skal jeg ikke på jobb - avspaserer og nyter en hel dag i finvær! Jeg tok fram målebåndet for å se om det var merkbart de 5,1 kiloene jeg har gått ned hittil... 17,5 cm total har jeg gått ned i omkrets både her og der - og bare rundt livet har jeg gått ned 5 cm!! Jeg får nok aldri "drømmemålene - timeglasset 60-90-60" var det ikke Marylin Monroe som hadde det mon tro... da må jeg nok meisle bort noen ribbein og slipe ned hoftepartiet hehe og jeg tror jeg lar være det....;)

 

Har ikke vært så flink å drikke vann i dag, men jeg kan ikke være superflink hver eneste dag... og ser at jeg må hive i meg flere kalorier for å komme opp i 1600 - men har absolutt ikke matlyst når det er varmt....(gud så flink jeg er å trøste meg selv...)

 

Jeg har og en bunad som henger i skapet...og hvis jeg skulle prøve den...huff da måtte jeg gjøre noe drastisk som å tømme tarmer - holde pusten til jeg bli blålilla i fleisen, og presse div kroppslige tilbehør(les fett) jevnt fordelt oppover og under navleregionen... Kommer da til å se ut som en dårlig kopi av Dolly Parton....med tilhørende stivt blikk og glis...og diverse bunadstilbehør vil trolig fyke ut i universet som rene prosjektiler.... ikke lyst å leve farlig...lar bunaden henge der den gjør enn så lenge. Tryggest det...

Vi tastet og nyter lett og ledig sommerklær i stedet vi! ;)

 

Hallo jenter,

 

Jeg leser at dere er så utrolig flinke:-) Vær stolte av og ha tatt de rette sunne valgene på samlinger etc. ( smaker jo slett ikke så galt heller)...Det er jo det dette dtreier seg om, er det ikke..? Er vi flinke de fleste dagene, kan vi tillate oss og ha en sprekk i ny og ne...det viser seg jo at det går an det:-)

 

Bunad Optimista - jeg har hengt min tilbake i skapet igjen, har innfunnet meg med at neste lørdag kommer litt for fort på. Det blir bare en ekstra stress faktor hvis jeg skulle gå og tenke på det også oppi taler etc... Det eneste jeg har bestemt meg for er at jeg skal IKKE sy den ut !!! Da har jeg tapt, bunaden skal på kroppen med søljer og stæsj, Rogalandsbunad er jo det vakreste i mine øyne :-)

 

I helga skal vi til Folldal på hundetrening..Har en gordonsetter valp på 8 mnd. som skal trenes opp til og muligens bli en habil jakthund. Vet det blir både god mat & god drikke dit vi kommer, så her er det vel bare og planlegge og holde tunga rett i munn.

 

Ellers er det viktig og måle cm... her kan vi faktisk hente masse ny inspirasjon.Selv om vekta står stille en uke, kan vi ha gått inn flere cm. Grevinne henga mine har blitt betraktlig mindre, så det er ikke så håpløst og ha på bh`n en hel dag nå...

Til uka tenkte jeg og gå til innkjøp av rockering - en sånn litt kraftig en med ruglete kanter. Denne er super effektiv ( ref en av jentene jeg går på kurs med ). Blir banka litt gul og blå, men det går over etterhvert.

Uansett så gjør den susen på livvidden - verdt og prøve tenker jeg :-)

 

Må dere ha en fantastisk midtsommer aften, lag masse salat og putt lime skiver i vannmugga - da blir det riktigere utslag på vekta til uka :-)

 

God helg til alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God lørdag spreke sunne damer!!

Etter å ha tatt to dagers pause fra trening (det var godt og tror jeg trengte det og..:) ) kom jeg meg sannelig på spinning i dag formiddag! og litt trening av mage,rygg etterpå. Får utrolig god samvittighet etter en slik økt, så ja jeg er fornøyd med meg selv nå. Vasket huset i går - ja er ikke det betrakte som trening? Jeg svetta iallefall bøttevis så må ha svidd av noen kalorier der - vel jeg sier det stemmer for jeg feiret med 2 glass rødvin i gårkveld - og en cognac til kaffen - faktisk funnet ut at det er mindre kalorier i cognac enn vin...juhuuu! :)

Vi skal jo nyte livet også, som vi har nevnt flere ganger her. Og det mener jeg vi oppriktig skal mene uten å få dårlig samvittighet. Jeg prøver å finne en god balanse mellom sunn god mat, litt rødvin (elsker det - drikker ikke øl) og trening - som skal bli en livsstil - ikke bare når vi skal gå ned i vekt. Og ja kanskje går vi litt tregt ned i vekt hvis vi ikke er superflinke hver eneste uke - men tror at sakte men sikker nedgang er mye bedre i det lengre løp. Jeg satt i gårkveld og tenkte "ååå min 5 kilo til før ferien - det skal jeg greie"!! Som dere sikkert skjønner jeg er litt utålmodigav meg - litt sånn typisk Positivt ADHD barn... (47 år...) ja jeg greier kanskje det, men vil jeg greie å holde meg der? Jeg har tross alt brukt 8 år på å komme meg opp i den vekta jeg har nå......et tankekors engentlig. Så jeg tenker som så og som du H. sa så helt riktig -om vekta ikke reduseres så kan det hende at målene våre reduseres - la oss prøve å ta mål en gang i uken også!

 

Nei nå skal jeg schlappe av resten av dagen - huset er rent - skrotten er trent - fått i meg sunn mat - jeg kan nå gjøre alt eller ingenting! Herlig følelse!

Han en superfin dag alle sammen, vi tastes!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Ny dag, ny uke, nye muligheter! :) vi begynner med blanke ark og er optimister og støtter hverandre! :) Ha en finfin sommerdag!

 

Heisan,

 

Ja ny uke - nye muligheter ;)

Jeg er veldig usikker på hvordan helgen har gått for mitt vedkommende....Har vært på tur, bodd på campinghytte, og drevet med kurs hele dagen... Men jeg har forsøkt og få i meg det jeg skal, smurt med matpakke, drukket vann, hatt med frukt, spist mellommåltider.... ja og selvfølgelig drukket vin..

Føler nok ikke at jeg har hatt helt kontrollen, men dog ikke så værst.. Det er jo opprinnelig veiedag imorgen så jeg får avvente med og gå på vekta til da ( vårt kurs er jo over før ferien )...

Idag er det full skjerpings med og føre inn i dagboka hva jeg spiser etc... det er jo veldig god hjelp i det da...

 

Ha en strålende mandag til dere jenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Heisan,

 

Ja ny uke - nye muligheter ;)

Jeg er veldig usikker på hvordan helgen har gått for mitt vedkommende....Har vært på tur, bodd på campinghytte, og drevet med kurs hele dagen... Men jeg har forsøkt og få i meg det jeg skal, smurt med matpakke, drukket vann, hatt med frukt, spist mellommåltider.... ja og selvfølgelig drukket vin..

Føler nok ikke at jeg har hatt helt kontrollen, men dog ikke så værst.. Det er jo opprinnelig veiedag imorgen så jeg får avvente med og gå på vekta til da ( vårt kurs er jo over før ferien )...

Idag er det full skjerpings med og føre inn i dagboka hva jeg spiser etc... det er jo veldig god hjelp i det da...

 

Ha en strålende mandag til dere jenter ;)

Halloen Haksnes! Om det er noe trøst (felles skjebne, felles trøst heter det jo..) så har jeg kosa meg med rødvin og baileys i helgen- glad og fornøyd har jeg vært men det kan hende det er alkoholen som var årsak til det hehe... og jeg trente kun på lørdag.. så jeg skal gjøre det de gjør på en sånn slankeserie (USA selvfølgelig ) "The biggest looser" heter serien... der trener de som en gal ja hele tiden men særlig dagen før og timer rett før veiing...så det skal jeg gjøre i dag... trene - spinne så det lukter svidd i spinningsalen - og deretter hive vekter rundt som en ja... vel det er tankene mine nå da...kan bare ikke skjønne hvorfor rødvin skal være så godt....

Veiing i morgen - og jeg er spent - tror neppe jeg får samme resultat som de andre ukene...vel det kommer an på svilukta i spinningsalen i dag da....hihi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter!

 

Det høres ut som om dere har hatt fine helger på hver deres kant. Det er jo kjempebra. Lykke til med forestående tur på vekta! Jeg heier på dere.

 

Uka som var har vært litt opp og ned for min del. Det har variert fra ny rekord på kostholdsscore til dager med for mange kalorier. Ikke nødvendigvis usunne, men rett og slett for mye mat/drikke...

 

Ser at dere er svake for vin og baileys. Sier ikke nei takk, jeg heller (en av pusene mine heter Bailey, etter the Irish cream, det sier jo sitt!!!), men den store svakheten min er MELK!!!!!! Ikke melk i sin reneste form, men kaffe latte, yougurt, iskrem. You name it.

Noen dager blir det for mye kaffekos, med latte etc.

 

Denne uka er vi midt oppi flytting, tar over neste mandag. Vi flytter ikke langt, men ting skal jo pakkes allikevel. Er fast bestemt på å forsøke å få til skikkelige måltider midt opp i alt kaoset. Har jo en femåring som skal overleve det hele, så det tvinger oss jo til å ha litt mat på bordet av og til!

Sliter litt med perioder med mye stress og store avvik fra den normale ukeplanen (jobb og aktivitet/trening), så jeg håper jeg klarer å fokusere på frukt når jeg står på huet i flyttekasser og at jeg ikke griper etter sjokolade og annen trøstemat.

 

Forrige uka hadde jeg hatt NULL nedgang. Det betyr jo også NULL oppgang. Dermed står vekta fremdeles på 79,7 for mitt vedkommende.

Målet denne uka er et par økter på treningsstudioet + yoga. Skal på yoga i kveld og på spinning på onsdag kveld, så skal jeg prøve å blinke meg ut en time til på treningsstudioet. Har ennå til gode å få 7 trimpoeng på en uke, og det er søren meg bare latskap jeg kan skylde på...

 

Som dere skjønner blir dette en jobbeuke for meg, med mål om tre treningsøkter (minimum) og et jevnt over bedre kosthold.

 

Ønsker dere en STRÅLENDE mandag og, som sagt, lykke til når dere skal hoppe på vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallo jenter!

 

Det høres ut som om dere har hatt fine helger på hver deres kant. Det er jo kjempebra. Lykke til med forestående tur på vekta! Jeg heier på dere.

 

Uka som var har vært litt opp og ned for min del. Det har variert fra ny rekord på kostholdsscore til dager med for mange kalorier. Ikke nødvendigvis usunne, men rett og slett for mye mat/drikke...

 

Ser at dere er svake for vin og baileys. Sier ikke nei takk, jeg heller (en av pusene mine heter Bailey, etter the Irish cream, det sier jo sitt!!!), men den store svakheten min er MELK!!!!!! Ikke melk i sin reneste form, men kaffe latte, yougurt, iskrem. You name it.

Noen dager blir det for mye kaffekos, med latte etc.

 

Denne uka er vi midt oppi flytting, tar over neste mandag. Vi flytter ikke langt, men ting skal jo pakkes allikevel. Er fast bestemt på å forsøke å få til skikkelige måltider midt opp i alt kaoset. Har jo en femåring som skal overleve det hele, så det tvinger oss jo til å ha litt mat på bordet av og til!

Sliter litt med perioder med mye stress og store avvik fra den normale ukeplanen (jobb og aktivitet/trening), så jeg håper jeg klarer å fokusere på frukt når jeg står på huet i flyttekasser og at jeg ikke griper etter sjokolade og annen trøstemat.

 

Forrige uka hadde jeg hatt NULL nedgang. Det betyr jo også NULL oppgang. Dermed står vekta fremdeles på 79,7 for mitt vedkommende.

Målet denne uka er et par økter på treningsstudioet + yoga. Skal på yoga i kveld og på spinning på onsdag kveld, så skal jeg prøve å blinke meg ut en time til på treningsstudioet. Har ennå til gode å få 7 trimpoeng på en uke, og det er søren meg bare latskap jeg kan skylde på...

 

Som dere skjønner blir dette en jobbeuke for meg, med mål om tre treningsøkter (minimum) og et jevnt over bedre kosthold.

 

Ønsker dere en STRÅLENDE mandag og, som sagt, lykke til når dere skal hoppe på vekta :)

 

å bære pappkartonger og flytte er jo rene styrketreninga det!!! Husk å drikke masse vann og knask på en gulrot når sulten (lysten på sjokolade) kommer krypende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

å bære pappkartonger og flytte er jo rene styrketreninga det!!! Husk å drikke masse vann og knask på en gulrot når sulten (lysten på sjokolade) kommer krypende! :)

 

Hallo,

Ja, hva skal man si...på min vekt i heimen sto jeg stille fra sist uke...urrrghhh..puh...

Jeg har ikke fått trimma det jeg skal pga beinet, så mye av årsaken kan nok ligge der.. Kjenner det på meg at det var altfor tidlig med sommerferei fra kurset, men jeg må jo bare ha full skjerpings, følge programmet og ta med innlegg på veien fra dere damene der ute :)

åååå....kunne det ikke bare vært sånn som når vi var yngre;

" skal på fest om 3 uker, tror jeg må skjerpe meg litt for å komme inn i den kjolen da " - ja og vips så var man 3-4 kg. lettere...

Nå idag må det virkelig jobbes, ingenting kommer gratis her nei...

Er fortsatt på gli,har på ingen måte gitt opp... men..

Skulle veldig gjerne hatt mange flere trimpoeng i dagene fremover..

 

Vel, vel idag skal jeg til frisøren og stæsje håret mitt til bryllupet på lørdag. Må ha i litt mer farge, og på lørdag formiddag skal dattra mi og jeg til frisøren igjen - da skal vi virkelig pynte oss med oppsatt hår og greier - godt og ha noen lyspunkter og se frem til :)

 

Litt hengehue her idag, men det går nok over...

 

En fin dag til alle der ute :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallo,

Ja, hva skal man si...på min vekt i heimen sto jeg stille fra sist uke...urrrghhh..puh...

Jeg har ikke fått trimma det jeg skal pga beinet, så mye av årsaken kan nok ligge der.. Kjenner det på meg at det var altfor tidlig med sommerferei fra kurset, men jeg må jo bare ha full skjerpings, følge programmet og ta med innlegg på veien fra dere damene der ute :)

åååå....kunne det ikke bare vært sånn som når vi var yngre;

" skal på fest om 3 uker, tror jeg må skjerpe meg litt for å komme inn i den kjolen da " - ja og vips så var man 3-4 kg. lettere...

Nå idag må det virkelig jobbes, ingenting kommer gratis her nei...

Er fortsatt på gli,har på ingen måte gitt opp... men..

Skulle veldig gjerne hatt mange flere trimpoeng i dagene fremover..

 

Vel, vel idag skal jeg til frisøren og stæsje håret mitt til bryllupet på lørdag. Må ha i litt mer farge, og på lørdag formiddag skal dattra mi og jeg til frisøren igjen - da skal vi virkelig pynte oss med oppsatt hår og greier - godt og ha noen lyspunkter og se frem til :)

 

Litt hengehue her idag, men det går nok over...

 

En fin dag til alle der ute :rolleyes:

Haksnes! Lille du :) jeg skal spre litt humor her på nettet i løpet av kvelden. Skal få deg til å bruke magemusklatur og ansiktsmusklatur så mye at du tror og føler at du har gjennomgått rene faceliften og vel så det! :) Nyt turen til frisøren og jeg skal tenke på deg når jeg kaver meg opp på tredemølla og stabber oppoverbakke i ettermiddag/kveld. Skal veie meg i dag - og det er ikke noe juhuuu gledeshyl på forhånd, tro meg. Vi er i samme båt, og nå skal jeg hjelpe deg å ro - for når du får opp humøret og troen, da går det faktisk fremover :) Vi tastet! ;):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen damer!!

Ja jeg smiler, hadde rene oppvisningen i dag på tredemøllen - dvs. så vel ut som en megaklovn til tider - eller skal vi si bambi på is... optimistisk som jeg var la jeg inn 800 kalorier skulle forbrennes - oppoverbakke...skulle jo veie meg etter på ikke sant? Kan vel si av erfaring - 800 kalorier er j....la lenge i motbakke på tredemølle... jeg lærer aldri... jeg gikk og gikk..pusta som en stranda hvalross...hadde på musikk så hørte ikke stønna mine før det var pause mellom musikken...da skjønte jeg hvorfor noen tok ekstra turer forbi der jeg svetta..."gamle kjerring..." tenkte de da... men 800 gram svidd av.. snøt meg underveis (ikke elegant) prøv å snyt nesa i oppoverbakke, megaandpusten og holde takt"balanse på et bånd som ikke stopper opp... jepp at jeg ikke fikk skriubbsår(svimerker) både her og der er vel et under...

men veiinga da - nå må jeg si jeg er litt stolt av meg selv - minus 1 kilo!!! så nå er jeg "kun" 79,4!!! juhuuu schubidubidubiduba!!! (må passe ryggen min når jeg tar en sånn tittentei dans...) det går fremover og jeg får resultater etter all treninga og veiing av mat! Tror faktisk jeg skal feire med et aldri så lite rødvinsglass, tirsdag tross alt! ;)

Hvordan går det med dere da? Kom igjen, ikke gi opp!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello ladies :)

 

Hurra for Haksnes som skal svinge seg i bryllup, med ny kjole, nye sko og "nytt" hår. Kos deg masse - og slå for all del ut håret!!!

Kjenner meg veldig godt igjen, i forhold til at vektnedgangen tar leeeeeeeengre tid nå som vi er veldig unge (og ikke bare unge!). Men, det betyr jo ikke at vi skal gi opp?! Langt derifra. Vi står på, selv om kurs tar sommerferie. Optimista og jeg er her - og vi HEIER masse på deg. Du er goe og dette klarer vi sammen :)

 

Hurra for Optimista som er på 79-tallet. Er det ikke deilig?! Masse gratulerer med en kg minus. Flotte greier. Tror du danser av deg noen gram her og der med alle disse gledesdansene og gledeshylene! Veldig bra, det er akkurat som jeg (vi) hører deg gjennom datamaskinen. Kjempebra å ha deg her inne, du er en superinspirator og en gledesspreder.

 

Selv er jeg godt i gang med uka. Etter 0 nedgang fra sist uke har jeg strammet litt inn på regimet...! Mandag og tirsdag lå jeg på 7,9 på kosthold og rundt 1600 kalorier. Veldig fornøyd med det. Mandag var jeg på yoga og i dag/kveld er det spinning på meg. Klokka 20:00, et tidspunkt hvor jeg pleier å ha bakdelen godt planta i sofaen. Optimista - du har fått meg på sykkelen! Er du ikke stolt?! Skal forsøke å ta en spinning på fredag etter jobb også, hvis jeg får det til. Litt kabal med barnehagegutt som skal hentes etc, men satser på at halvdelen fikser og jeg spinner!

 

Klem til dere begge to - ha en SUPERDUPER Lillelørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hello ladies :)

 

Hurra for Haksnes som skal svinge seg i bryllup, med ny kjole, nye sko og "nytt" hår. Kos deg masse - og slå for all del ut håret!!!

Kjenner meg veldig godt igjen, i forhold til at vektnedgangen tar leeeeeeeengre tid nå som vi er veldig unge (og ikke bare unge!). Men, det betyr jo ikke at vi skal gi opp?! Langt derifra. Vi står på, selv om kurs tar sommerferie. Optimista og jeg er her - og vi HEIER masse på deg. Du er goe og dette klarer vi sammen :)

 

Hurra for Optimista som er på 79-tallet. Er det ikke deilig?! Masse gratulerer med en kg minus. Flotte greier. Tror du danser av deg noen gram her og der med alle disse gledesdansene og gledeshylene! Veldig bra, det er akkurat som jeg (vi) hører deg gjennom datamaskinen. Kjempebra å ha deg her inne, du er en superinspirator og en gledesspreder.

 

Selv er jeg godt i gang med uka. Etter 0 nedgang fra sist uke har jeg strammet litt inn på regimet...! Mandag og tirsdag lå jeg på 7,9 på kosthold og rundt 1600 kalorier. Veldig fornøyd med det. Mandag var jeg på yoga og i dag/kveld er det spinning på meg. Klokka 20:00, et tidspunkt hvor jeg pleier å ha bakdelen godt planta i sofaen. Optimista - du har fått meg på sykkelen! Er du ikke stolt?! Skal forsøke å ta en spinning på fredag etter jobb også, hvis jeg får det til. Litt kabal med barnehagegutt som skal hentes etc, men satser på at halvdelen fikser og jeg spinner!

 

Klem til dere begge to - ha en SUPERDUPER Lillelørdag :)

Hallaisen Graciegirl! Utrolig kjekt å høre at jeg har greid å motivere deg til spinning! ;) Det gjør meg virkelig glad! Og at jeg greier å spre litt humor her også! Er man litt deppa og nedfør så er det så mye "lettere" å trøste seg med ting vi ikke skal trøste oss med. Trening og sunn mat går mye lettere når man er i godt humør og pågangsmot!

Hadde tenkt å ta fri i dag, men når jeg hører du skal på spinning kl. 2000 vurderer jeg sterkt å gjøre det samme. er spinning hos meg kl 2000 også.... tenke tenke... vel først skal jeg ta en kort dag på jobben, så til wahwah og ta litt behandling (premie pga vektreduksjonen) så, ja kanskje en økt i dag skal det bli. Får se.

 

Sola skinner og sommeren tror jeg sannelig meg er her. Og så rett som du sier, vi er her og backer hverandre opp. Når jeg er på ferie i USA skal pc være med, men får kanskje ikke logget meg inn så ofte som når jeg er hjemme io kongerike Noreg....

 

Og Haksnes - jeg er så enig så enig med Graciegirl - du skal kose deg i bryllupet og svinge deg om og være stolt!! Du kommer nok til å sprenge trimpoengskalane her etter en kveld/natt på dansegulvet! Gleder meg til referatet ditt! :)

Klem til dere alle fra Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...