Gå til innhold

Destroy what destroys you!


Gjest nyaco
 Share

Anbefalte innlegg

DA var vi gang igjen!

 

Eg har vert medlem her før, og vert aktiv i forumet, men datt ut for 2-3 år siden. Så no ser eg frem til å begynne på nytt igjen, enda tyngre enn før, men med ny giv. For 2 måneder siden kom lillebror til verden, og med han i magen økte vekta med 15 kg. Med storesøstra på 5 år gikk eg opp 20 kg, og de kiloene har så og si villet henge på kroppen min i perioder siden ho ble født. Selvtilliten er langt under bånn, og slik eg har det no vil eg aldri ha det igjen.. Er det flere som unngår sosiale situasjoner fordi du føler deg flau over korleis du ser ut? Er det flere som over alt i verden ikkje tar av deg cardiganen fordi du ikkje vil vise armene dine, da sitter du heller og renner svette i solsteiken? Er det flere som ikkje har gått med inntilsittende klær på flere år, men lengter etter å gjøre det? Eg orker rett og slett ikkje mer... Tittelen på tråden min ble "Destroy what destroys you", for det sier liksom alt...:)

 

Vekt rett før lillebror kom til verden: 104 kg

Vekta i dag: 95,5 kg

Drømmevekt: 65 kg

 

Skal tenke meg ut delmål også, og beløninnger på veien :)

 

 

"Six months from now, you´ll wish you started today"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta87

Hei. Jeg er også ny (vært innom og tittet før men.... Vil gå ned en del og bli lettere. Mitt mål er ikke å bli tynn for det har jeg aldri vært, men å føle meg lettere, kvikkere og mer frisk i kroppen hadde vært deilig.

Jeg har aldri vært tynn, men helt ok. Men i de 3 årene jeg var sammen med min eks økte vekten med 20kg :( Jeg fikk også en datter som gjorde at fettet har lissom bredt seg utover på en annen måte enn før, fordi huden ble strekt en del.

1.januar i fjor bestemte jeg og min nåværende kjæreste oss for og prøve ketolyse kuren. Det gikk bra i førsten, men etterhvert blir man såå lei den fett smaken at vi orket ikke mer. Samt at jeg følte at jeg gikk ikke ned like mye som andre på samme kur. Så etter 12 uker gadde jeg gått ned 8-9 kg.

Så nå det siste året har jeg gått det opp igjen samt litt til :(

MEN MÅ ER DET SLUTT. Håper jeg :P Mangler en del motivasjon og ork, men håper og treffe noen andre her inne som vet at vekreduksjon er en STOR kamp. At det er ikke alltid lett og en solskinnshistorie.

 

Start vekt: 105kr

Målvekt: 80kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tutta87! :lol:

 

Ja, er det ikkje rart at alltid når man slanker seg, så kommer det på igjen, og da enda mere..! For ei plage! Å slanke seg er en kamp, men vi kan klare det! Vet du ka Pinterest er? Der finner eg iallfall MASSE inspirasjon og motivasjon, både i sitater, tips og bilder. Eg har et eget album som eg kaller Fitness, der eg lagrer alle sitater og bilder eg trenger å se tilbake på når eg føler for det.

 

Skriver du inn her ka du spiser og kor mye du trener? Eg syns det er spennende eg, men så begynte eg senest i går å registrere maten min igjen, så er ikkje lenge sida;)

 

Eg også har såvidt prøvd ketolyse, og syns det var kjekt i 1 måned! Da kokelerte eg som berre det på kjøkkenet, og gikk ned 5 kg på 1 måned med null trening! ;) Men så fant eg ut at eg var gravid og da ga eg meg og gikk fort opp igjen dei 5 kiloene..

 

Har du laget deg noen delmål og belønninger? Eg lurer på hvilke eg skal ha.

 

Vi skal klare å gå ned i vekt, vi må! Eg for min del har litt overvekt og arvelige sjukdommer i familien, så eg vil selv prøve å unngå alt det så godt eg kan! Og for selvtilliten min og korleis eg har det, så MÅ eg klare dette nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta87

Hei Tutta87! :lol:

 

Ja, er det ikkje rart at alltid når man slanker seg, så kommer det på igjen, og da enda mere..! For ei plage! Å slanke seg er en kamp, men vi kan klare det! Vet du ka Pinterest er? Der finner eg iallfall MASSE inspirasjon og motivasjon, både i sitater, tips og bilder. Eg har et eget album som eg kaller Fitness, der eg lagrer alle sitater og bilder eg trenger å se tilbake på når eg føler for det.

 

Skriver du inn her ka du spiser og kor mye du trener? Eg syns det er spennende eg, men så begynte eg senest i går å registrere maten min igjen, så er ikkje lenge sida;)

 

Eg også har såvidt prøvd ketolyse, og syns det var kjekt i 1 måned! Da kokelerte eg som berre det på kjøkkenet, og gikk ned 5 kg på 1 måned med null trening! ;) Men så fant eg ut at eg var gravid og da ga eg meg og gikk fort opp igjen dei 5 kiloene..

 

Har du laget deg noen delmål og belønninger? Eg lurer på hvilke eg skal ha.

 

Vi skal klare å gå ned i vekt, vi må! Eg for min del har litt overvekt og arvelige sjukdommer i familien, så eg vil selv prøve å unngå alt det så godt eg kan! Og for selvtilliten min og korleis eg har det, så MÅ eg klare dette nå!!

 

Nei Pintrest har jeg ikke hørt om. Men det skal jeg jammen sjekke ut :)

Ja jeg begynte i går med og skrive inn mat og mosjon så håper jeg bare dette virker.

I går ble det litt trim også :) 1time gange, oppover og nedover med barnevogn også 1time gressklipping, men nå viste brått vekta + 0,5kg og det er sånn som gir meg SÅÅ lite motivasjon :( Prøver å være sunn, drikke vann og trene med da går vekta opp :(

Nei jeg har ikke funnet noen belønning enda, men får vel sette opp en plan på delmål og sånn. Kanskje det motiverer mer :)

Hehe, ja sånn har jeg det også, så dette klarer vi. Det må vi bare :)

 

Men inne på mat/trim registreringen står det hvor mange kcal jeg skal ha om dagen. MEn ingen meny. Finner den ikke jeg... Er jeg helt tett eller er det bare anbefalt kcal som er meny? Og den menyen valgte jeg kanskje da jeg meldte meg inn her for 1 1/2år siden, så jeg husker ikke hva den går ut på. Er det noen sted jeg kan se den og ev velge en annen om jeg føler det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du tenke deg å prøve personlig trener? Eg har i så mange år hatt lyst å prøve det, og no har eg endelig tatt steget! Har vert på noen få treninger, og det var helt sjukt hardt! Men for en følelse etterpå! Eg trur, ved hjelp av han, og masse selvdisiplin også selvsagt, at eg skal klare det denne gangen! Han har og satt opp et diettforslag til meg, men eg prøver meg masse fram selv og.

 

Den menyen du leter etter finner ikkje eg heller. Kan ikkje huske at det har vert noe eksakt meny her heller, men det kan jo hende. Eg har gått på GR-kurs her eg bor og på nett, men aldri har eg hatt en spesifikk meny som eg kommer på. Fikk anbefalt kcal pr. dag, og forslag og tips, men ikkje en meny. Hadde du det før altså?

 

Går vekta di mer opp når du spiser sunt, drikker vann og trener? Det er jo veldig merkelig..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei!

 

Hvilken meny som er anbefalt finner du ved å gå på Roede-klubben - min profil - min meny. Her putter du inn litt info som beregner hvilestoffskiftet, og ut fra det blir du anbefalt en meny. Menyen gir en indikasjon på hvor mange kalorier du bør innta per dag, men hvordan kaloriene er anbefalt fordelt på de forskjellige måltidene som er listet opp under registrering tror jeg at du kanskje må på kurs for å få vite.

 

Nå skal det sies at jeg går på kurs, det kan hende at folk som ikke går på kurs ikke har tilgang til dette - ut fra det jeg leser på infosiden om Roede-klubben Gull kan det se ut som om de som ikke går på kurs ikke har tilgang. Men verd å ta en titt ihvertfall! :)

 

Når det gjelder å gå opp i vekt etter trening så tror jeg ikke det er så veldig uvanlig. Jeg har selv opplevd at det å veie seg morgenen etter en hard treningsøkt kvelden før gjerne kombinert med mye vanninntak ikke er lurt. I tillegg har jeg opplevd at når jeg har vært veldig støl har gjerne vekten vært noe høyere, akkurat som at den er høyere i dagene rundt mens. Selv føler jeg at kroppen holder veldig på vannet i alle disse eksemplene. Det beste er å tenke langsiktig og lære kroppen deres å kjenne slik at dere vet hvordan den reagerer på forskjellige ting, for både treningen, vannet og det sunne kostholdet er jo uansett sunt og i det lange løp kommer nok resultatene. Og det er lurt å ikke veie seg for ofte - helst en gang i uken - og å også bruke målebånd. Om vekten ikke går nedover en uke kan gjerne målene likevel bli mindre. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutta87

JA nå skjønner jeg mer. Takk for hjelp damer :)

Tror nok meny 2 er bra for meg i førsten hvertfall, og nå som jeg legger inn maten jeg spiser ser jeg at en del som jeg trodde var OK, ikke er det :(

I går da jeg var i butikken var jeg sååå sulten så jeg kjøpte meg noen cashew-nøtter for det trodde jeg var sunt fett og bare topp, men når jeg la den inn hjemme på kvelden er jo den veldig fy fy :( Så det var jo 589kcal jeg ikke trengte :( :(

Men da har jeg lært det også :) Også spiste jeg en ferdig salat til lunsj, men den kommer ikke opp på grønnsaksgrafen...

Har en del og lære skjønner jeg :)

 

Håper kroppen bare holder på væske fordi jeg var i aktivitet... Jeg veier meg KUN om morgenen og ikke oftere enn en gang i uka. Så håper dette hjelper innen veiing neste uke :)

 

MEN har dere noen tips til en sulten sjel???

Jeg føler meg sulten stadig og da ofte veldig umettelig :(

Kan gjerne spise 4 kvekke brød og 3-4 brødskiver før jeg er mett. Og det er ikke helt bra. Hvordan kan man gjøre magesekken mindre?? Sulte litt i enn 2uker? Vil den "krympe" om jeg spiser mindre/minimalt i enn 2 uker?? Veldig slitsomt og føle seg sulten hele tiden, samt at jeg ofte har vondt i hodet.

 

Jeg tenker å begynne på et kurs til høsten, men jeg er såå lei NÅ så prøver å bruke den motivasjonen før den er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fant ut av meny-greiene, Tutta87 :rolleyes:

 

No har eg vert på trening på Spenst i 1 1/2 time og er meget fornøgd med 700 kcal forbrent! Eg og ei vennine var sammen, ellers hadde eg sikkert ikkje reist ned, da finnes det så mange unnskyldninger.. Men slik det er nå, med at eg har begynt med PT-timer og til og med får trent litt utenom, OG prøver å trille tur kver dag, da må det bare bli resultater da! Gleder meg til månedene videre! Som du kanskje merker, Tutta87, så er eg full i motivasjon nå! Og eg kunne ønske eg kunne sende deg litt også! ;)

 

Det med sult er vanskelig.... Viss du spiser 3.kver time, er du sulten da også? Men da er det jo mindre vi får i oss ved kvert måltid, og man blir ikkje mett! Det er det verste med dette opplegget, at eg ikkje får bli mett! Kanskje ved middagen, men ingen andre måltider.. Men det er jo det da, man skal lære å bli TILFREDSTILT, ikkje nødvendigvis (stapp)METT.. Men det må da finnes matvarer som metter mer enn andre?! Og de må vi få tak i :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mange sier at de aldri blir sulten når de går på kurs. Selv slet jeg veldig med sult de første ukene, og tro meg - det blir bedre! Men det krever at du holder ut.... Jeg sliter veldig med sult i perioder fortsatt, men ikke like ofte, og det har gjerne sammenheng med at jeg har vært i ekstra mye fysisk aktivitet. Så jeg har begynt å koble sult med bedre ukesresultater og da er det enklere å leve med... :)

 

Noen sier at lavkarbo føler man seg mye mettere med. Jeg har ikke prøvd det selv og kommer nok ikke til å gjøre det. Men det som er viktig er at dere ikke spiser for mye raske karbohydrater - da går blodsukkeret raskt opp og minst like raskt ned igjen. Velg grovt alt egentlig - ris, pasta, brød, knekkebrød - jo grovere jo bedre. Få et aktivt forhold til innholdsfortegnelsen på ting og lær dere litt der. Sjekk gjerne innholdet kostfiber, alt over 10-12% er bra. Og ikke minst - noter dere bak øret dersom dere oppdager at f.eks. hvis jeg spiser dette brødet til lunsj blir jeg ikke like fort sulten igjen som hvis jeg spiser et annet. Det har jeg opplevd med Vitas Ekstra grovt grovbrød.

En annen ting som er viktig er å spise nok. Har du veldig mange trimpoeng en dag kan du gjerne spise litt flere kalorier enn ellers - det siste man vil er at kroppen skal gå på sparebluss, for da går man ikke ned. Men prøv å spre måltidene jevnt utover dagen og spis dem alle. Selv spiser jeg gjerne frokost, frukt + yoghurt, lunsj, mellommåltid, middag, frukt, kvelds på en vanlig dag. Drikk masse vann til måltidene, det er også med på å øke metthetsfølelsen. En vanlig feil vi overvektige gjerne gjør er jo å spise til vi er mett - det er jo egentlig feil, for det kan ta noe tid før metthetsfølelsen kommer, og da føler man seg jo stappet. Så om ikke du føler deg skikkelig mett etter et måltid, så vent et kvarter før du evt spiser mer - da er det sannsynlig at du ikke har lyst på likevel eller ikke gidder lage mer... Det kan gjerne også være en viss psykologisk effekt å kunne spise 3 knekkebrød mot 2 brødskiver.

 

Vedr nøtter så er det sunt i den forstand at de inneholder gunstige fettstoffer. Imidlertid skal man ikke slenge i seg en hel pose - man kan gjerne ta 5 mandler eller er par valnøtter, men tar man mye så blir det raskt ekstremt mange kalorier, ja. Er man akutt sulten når man handler og man ikke klarer å spise bare et par nøtter er det faktisk bedre å kjøpe en Wasa sandwich, en frukt e.l. Eller enda bedre - planlegg i forkant så du ikke trenger handle mens du er sulten! Hvis du planlegger ukens måltider kan du handle en gang i uken. vips blir det raskt mye færre fristelser. :) Jada, jeg har lært the hard way.

 

Ble langt innlegg igjen, håper ikke det gjør noe! Sitter på jobben og venter egentlig bare på helg.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyy flate for ei treningsøkt!! Svetten rant og låra brant! Og hummer-look-alike-meg såg nok helt ferdig ut blant alle dei som av en merkelig grunn ser helt tørre og normalt hudfarga ut i treningstudioet. 700 kcal forbrent med litt løping og gåing på tredemølle, viderefulgt av benpress, mageøvelser og litt vekter på armene. Er så glad eg har valgt å bruke penger på en PT, det kan virkelig anbefales!! :D

 

I går var eg på fjelltur grytidlig om morgenen, 2 1/2 time, 1500 kcal forbrent. Godt er det, for det ble litt for masse rødvin fredag (feira at vi vant budrunda på hus!! :lol: ) og litt for masse smågodt lørdagen..

 

Skal veie meg på fredag, er så spent! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tilbake!

 

Har funne meg NOEN delmål :rolleyes:

 

90 kg: Frisørtime og manikyr B) Nådd 30.juli 2012!

 

85 kg: Nye joggesko og pulsklokke

 

79 kg: Ny mobil. Kvit iPhone! Nådd 22.oktober 2012 :D

 

74 kg: Ny tattoo

 

69 kg: Ny garderobe!

 

65 kg: Sydentur :lol:

 

Håper på å nå dette målet til neste sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Føler meg ganske alene på tråden min ;)

 

No er vekta på 86,5. Klarte mitt første delmål på 90 kg og da var eg hos frisøren og fiksa håret mitt, farga det i noe som heter Ombre, stilig :D Også har eg vert hos neglepleier og tatt på fransk shell lakk. Dilledalle :P

 

Vert og trent styrke i dag, 1 time, forbrent 700 kcal. Rett etterpå trilla eg og bebisen tur i 50 min, 400 kcal forbrent der. Føler meg flink å trene no, mitt mål er å VILLE trene, og ikkje klare meg uten trening :D

 

In 2012 I will fight for what I want the most!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Therese77

Føler meg ganske alene på tråden min ;) Ingen som har forslag til delmål?

 

No er vekta på 86,5. Klarte mitt første delmål på 90 kg og da var eg hos frisøren og fiksa håret mitt, farga det i noe som ombre, stilig :D Også har eg vert hos neglepleier og tatt på fransk shell lakk. Dilledalle :P

 

Vert og trent styrke i dag, 1 time, forbrent 700 kcal. Rett etterpå trilla eg og bebisen tur i 50 min, 400 kcal forbrent der. Føler meg flink å trene no, mitt mål er å VILLE trene, og ikkje klare meg uten trening :D

 

In 2012 I will fight for what I want the most!!

Gå så flink du er å trene da Nyaco!!! Helle dussen.. Får skikkelig dårlig samvittighet kjenner jeg! :blink: .. Men har fartet rundt i hele dag da.., puh.. Svettet faktisk nedover ryggen.. Urk he..he.. Men det må jeg si! Kjempe flink er du!!

Dette med del mål..

Der må jeg bli flink å finne på noe lurt.. Syntes egentlig jeg unner meg noe ofte jeg.. :rolleyes: .. Men det er jo en premie i seg selv å bli slank sunn og flott!! <3 :D

Til uken skal jeg begynne på hjerte rehabilitering som går over en mnd, og DER blir det mye trening!!

Svømming etc, gleder meg masse til det. Da tenker jeg at jeg kommer bedre i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, prøver å trene bra ja :)

 

Å svette nedover ryggen ja.. det gjør eg bare eg må bære litt ekstra på bebisen inne på en butikk det... er helt utrolig kor fort det begynner å piple, og er på ryggen eg kjenner det først. Irriterende! Eg er glad folk ikkje kan se det! ;)

 

Det er helt sant, det ER en premie i seg selv å bli sunn, slank og flott!! Gleder meg veldig til å bli det! Var i bursdagsfest i går, og nesten alle jentene kommenterte at eg var blitt så mye tynnere, at det viste så godt i ansiktet mitt, og at eg var så stilig på håret, med antrekket, osv. Så kjekt å høre!! :D

 

Du skal få trent deg nå du da! Det er så godt å trene masse, man føler seg virkelig godt da. Svømming er jo en genial treningsmåte! Både skånsom for kroppen og meget kaloriforbrennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mandag 27.08:

 

Vekt: 84,9 kg! :D

-0,7 siden forrige mandag.

 

No er det rett på treningsenteret for litt styrketrening! :D

 

Har endelig bestilt meg nytt måleband på GR-butikken, er spent på å sjå om eg er blitt smalere siden eg målte meg sist, det er sikkert 1 måned sida!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vegedag 3.september 2012:

 

Vekt: 85,1 kg..... :(

 

(Heile veka når eg har snikvegd meg har eg ligget på 84,6 og helt nede på 84,3, men akkurat på vegedagen måtte eg vere så tung.. Så da har eg gått opp 200 g siden forrige mandag da :blink: Satser på at det er styrketreninga som gjør det, eller så er det den ekstra helgekosen.. Men neste mandag er eg på 84-tallet igjen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jada!!! På ei veke har eg gått ned nesten 2 kg!! Så no er vekta på 80,6 kg :lol: Hadde noen veker der eg hoppa frem og tilbake på 83 og 84, så derfor har eg nok hatt dette hoppet fra 83/84 til 82, og så 82 til 80,6 :) Er lenge siden eg har har sett dette tallet, og snart er eg på 79! Dette går veien!! Er full i motivasjon og treningsiver enda, håper det aldri forsvinner!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så flink du har vært! Gratulerer med supert resultat så langt :)

 

Jeg er også full i motivasjon og treningsiver om dagen.. og håper også at det holder seg her leeeenge! Det er så deilig når det er sånn, og alt er lett. Herlig!

Lykke til videre, du kommer til å se 7-tallet om ikke lenge, det er jeg sikker på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Ninjastar og Krusmynte!! :lol: Ser at det er akkurat 1,5 kg eg har gått ned, ikkje 2 kg, men halleluja likevel ;)

 

Gleder meg meget til å se 7-tallet no ja :D Snikveger meg kver dag (ja veit eg ikkje bør....) og i dag etter trening viste veka 80,3. Er veeeeldig spent på vegedag på mandag! :) Og det er jo enda mange dager til, så har god tid til å trene masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...