Gå til innhold

Destroy what destroys you!


Gjest nyaco
 Share

Anbefalte innlegg

Ja bryllup er dyrt men det er SÅ verdt det! Det å samle familie og venner for å feire kjærligheten er bare supert, å føle seg som prinsesse for en dag - pyntet og dullet med etter alle kunstens regler, å la andre stå for det praktiske mens brudeparet bare flyter med på en flom av kjærlighet og omtanke...fantastisk! Et bryllup er like mye for andre som for deg selv, festen, maten og evt.drikke, underholdning og en god anledning til å si noen sannhetens ord. Vi er ikke så flinke til slikt i hverdagen her i Norge så vi trenger slike ventiler innimellom. Vi var samboere i 10 år før vi giftet oss og har nå vært gift i 12 år og det er en forskjell på å være sambo og gift :P/> Gleder meg på deres vegne, Nickii og Nyaco, planleggingen er halve morroa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Koala!! Å gifte seg skal jo vere den beste dagen i livet!

 

Og no har eg bestemt kortid bryllupet skal stå!! 20.desember 2014! :D Håper ikkje folk syns det er altfor nærme julafta. Men eg er veldig sånn partall-person, så å gifte meg en oddetall-dag vil eg ikkje :P Megateit? Ja, eg veit...;) Men selvsagt måtte det bli i desember eg skulle gifte meg! Det er jo den beste måneden i hele året. Eg har så mange planer! Har 2 hele år på meg til å trene og planlegge, supert!

 

Og kanskje det blir bryllupsreise rett etterpå, så da blir det julefeiring for oss utenlands det året. Har alltid hatt lyst å prøve det, så koffor ikkje da?! Vi reiste til USA 3.juledag for 3 år siden og var der til over nyttår, og det var fantastisk! Feira nyttårsaften i SeaWorld og opplevde juleparaden og romjulsfyrverkeri i Magic Kingdom (Disneyland). Det var uforglemmelig! Men eg vil prøve å feire julaften bortreist og, kun en gang. Eg er veeeeldig julete av meg, så er ikkje sikkert det er kjempelurt, men må testes! ;)

 

I dag veide eg plutselig mye mer enn mandag!! :( Men eg venter på besøk av tante rød, og dessuten spiste eg mye taco og litt chips i går, så er kanskje ikkje så rart. Men vet ikkje om eg klarer å gå ned igjen i løpet av helga, er jo lørdag i dag, og skal i 2 bursdager i morgen... :huh: Vi får se....;) Meeen eg må passe på viss eg skal klare å komme ned på 74 til julafta. (I dag tidlig viste vekta altså 77!! På sist veiedag 75,9.... huff, "spennende"....)

 

God helg damer! Er så koselig med julegardinger og adventstakene som stråler i vinduene! Har ikkje hengt opp stjernene enda, men skal i dag. Jentungen må iallfall få ei stjerne i soveromsvinduet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag mandag 3.desember 2012: :)

 

Vekt: 75,3 kg! Jippi, ned 600 gram siden forrige mandag! Heldigvis klarte eg å få kroppen tilbake i gjenge etter sist snikveiing som viste 77 kg!

 

Måla mine:

 

Arm: 31,5

Midje: 82,4

Hofte: 98

Rumpe: 101,1

Lår: 61,1

= 374,1 cm ( -4,4 cm siden sist mandag :D )

 

Klar for ei ny veke med trening, førjulskos med kidsa, meir oppussing osv! Ønsker alle ei flott veke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag mandag 3.desember 2012: :)/>

 

Vekt: 75,3 kg! Jippi, ned 600 gram siden forrige mandag! Heldigvis klarte eg å få kroppen tilbake i gjenge etter sist snikveiing som viste 77 kg!

 

Måla mine:

 

Arm: 31,5

Midje: 82,4

Hofte: 98

Rumpe: 101,1

Lår: 61,1

= 374,1 cm ( -4,4 cm siden sist mandag :D/> )

 

Klar for ei ny veke med trening, førjulskos med kidsa, meir oppussing osv! Ønsker alle ei flott veke :)/>

 

 

 

 

Å, du er så flink!!! Gratulerer med nok en stor vektnedgang!!! Du inspirerer!!! Ha en topp uke!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Noe spesielt du trenger puff til? Hva er problemet? Juleutfordringer i kø?

 

Uansett veldig bra resultat på mandag - og tenk så bra det blir nå til mandag dersom du gir deg selv et puff i baken og er superfokusert gjennom helga! Ok, litt ekstra vil man gjerne unne seg, men kanskje ikke både fredag, lørdag og søndag?

 

Tvi tvi, hold motet oppe - du har vært såå flink så langt. Ingen grunn til å slakke av nå :) :) Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for motivasjonssnakk, Ninjastar! Det hjalp å lese det du skreiv :)

Men dessverre gikk eg ikkje ned denne veka, heller motsatt. Men det kan ha litt mer med å gjøre enn at eg bare har spist for mye. Eg venter fremdeles på tante rød, men ho kom aldri, og eg har tatt test, og venter visst et nytt vidunder. Lillebroren blir plutselig storebror, når han er såvidt året ;) Men det blir kjempespennende og eg er veldig glad!! Storesøstra på 6 kommer til å bli i fly og flamme! Eg har følt meg veldig oppblåst, kan hende det er pga svangerskapet. Ellers er eg veldig stiv og støl i musklene etter treninga lørdag, så vektøkninga kan også ha noe med det å gjøre. Ellers så har eg rett og slett spist for mye og trent for lite i veka som var! :P

 

Vekta i dag: 75,9. Så er tilbake der eg var for 2 uker siden.

 

Arm: 31

Midje: 82,3

Hofte: 97,5

Rumpe: 102,9

Lår: 61,5

= 375,2 (dvs. +1,1 cm... Noen steder har eg økt, og noen minket)

 

Huff, kjedlig veke sånn sett....

 

Men, dere som har vert gravide og trent! Eg las et sted at pulsen min ikkje bør vere over 140-150 når eg er gravid og trener. Det kan da virkelig ikkje vere fakta!! Da kan jo ikkje trene i det hele tatt da :P Pulsen min er jo så og sei ALLTID innom 180 på trening! Enten det er styrketrening, spinning, bodypump, joggetur eller på tredemølla! Det kan virkelig ikkje vere tilfelle... Håper noen som veit. Korleis er det ellers å trene i svangerskap? Eg gjorde jo den feilen no sist at eg ikkje trente, og satt berre heime og var trist og lei fordi eg bare la på eg og la på meg og hadde null energi. Men denne gangen skal det ikkje bli sånn! Eg skal trene så lenge eg absolutt klarer! :) Tar VELDIG gjerne imot tips om trening når svanger! :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for motivasjonssnakk, Ninjastar! Det hjalp å lese det du skreiv :)/>

Men dessverre gikk eg ikkje ned denne veka, heller motsatt. Men det kan ha litt mer med å gjøre enn at eg bare har spist for mye. Eg venter fremdeles på tante rød, men ho kom aldri, og eg har tatt test, og venter visst et nytt vidunder. Lillebroren blir plutselig storebror, når han er såvidt året ;)/> Men det blir kjempespennende og eg er veldig glad!! Storesøstra på 6 kommer til å bli i fly og flamme! Eg har følt meg veldig oppblåst, kan hende det er pga svangerskapet. Ellers er eg veldig stiv og støl i musklene etter treninga lørdag, så vektøkninga kan også ha noe med det å gjøre. Ellers så har eg rett og slett spist for mye og trent for lite i veka som var! :P/>

 

Vekta i dag: 75,9. Så er tilbake der eg var for 2 uker siden.

 

Arm: 31

Midje: 82,3

Hofte: 97,5

Rumpe: 102,9

Lår: 61,5

= 375,2 (dvs. +1,1 cm... Noen steder har eg økt, og noen minket)

 

Huff, kjedlig veke sånn sett....

 

Men, dere som har vert gravide og trent! Eg las et sted at pulsen min ikkje bør vere over 140-150 når eg er gravid og trener. Det kan da virkelig ikkje vere fakta!! Da kan jo ikkje trene i det hele tatt da :P/> Pulsen min er jo så og sei ALLTID innom 180 på trening! Enten det er styrketrening, spinning, bodypump, joggetur eller på tredemølla! Det kan virkelig ikkje vere tilfelle... Håper noen som veit. Korleis er det ellers å trene i svangerskap? Eg gjorde jo den feilen no sist at eg ikkje trente, og satt berre heime og var trist og lei fordi eg bare la på eg og la på meg og hadde null energi. Men denne gangen skal det ikkje bli sånn! Eg skal trene så lenge eg absolutt klarer! :)/> Tar VELDIG gjerne imot tips om trening når svanger! :)/>

 

 

Og da skjønte jeg litt mer av at du mistet "motivasjoen":)

 

Gratulerer så masse med lille underet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Tjukkebærta!! :D

 

I dag viste vekta 75,5, så var litt bedre i dag enn veiedagen i går. Kanskje eg klarer å komme ned igjen på 75,3 til mandag igjen. Da er eg tilbake der eg var sist mandag iallfall. Eg vil ikkje begynne å øke i vekt igjen enda, man trenger jo ikkje legge på seg masse i et svangerskap?? :) Bare litt, det som magen og alt inni magen veier.

 

Trur eg skal droppe det å nå 65 kg til sommeren no da! ;) Termin blir i august engang, så får heller satse på å kanskje komme til 65 til neste sommer, eller til bryllupet i desember -14.

 

Kjøpte meg forresten en kort, inntilsittende kjole her forrige dagen, i str.38/40! (visste ikkje at eg var gravid da! ;) ) Og den satt som et skudd, og den skal eg bruke i 30-årsdag nå i helga! :) Men til dei som har vert borti slikt før; Korleis skjule at man er blitt gravid når man egentlig skulle drikke og feste og danse og hiv og hoie??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Tjukkebærta!! :D/>

 

I dag viste vekta 75,5, så var litt bedre i dag enn veiedagen i går. Kanskje eg klarer å komme ned igjen på 75,3 til mandag igjen. Da er eg tilbake der eg var sist mandag iallfall. Eg vil ikkje begynne å øke i vekt igjen enda, man trenger jo ikkje legge på seg masse i et svangerskap?? :)/> Bare litt, det som magen og alt inni magen veier.

 

Trur eg skal droppe det å nå 65 kg til sommeren no da! ;)/> Termin blir i august engang, så får heller satse på å kanskje komme til 65 til neste sommer, eller til bryllupet i desember -14.

 

Kjøpte meg forresten en kort, inntilsittende kjole her forrige dagen, i str.38/40! (visste ikkje at eg var gravid da! ;)/> ) Og den satt som et skudd, og den skal eg bruke i 30-årsdag nå i helga! :)/> Men til dei som har vert borti slikt før; Korleis skjule at man er blitt gravid når man egentlig skulle drikke og feste og danse og hiv og hoie??? ;)/>

 

 

Gratulerer så masse med graviditeten!

Ang. å skjule graviditet og drikking så si at lillegutt er ikke helt pigg så du må være beredt tilfelle det skulle oppstå noe. Den pleier å funke. Siden du og holder på med slanking så kan du og si at du sparer på kaloriene for det er så mange festdager nå i desember. Det må jo absolutt bli godtatt. Eller vil de ha deg som du var før kanskje? Uansett, lykke til med de hvite løgnene og masse lykke til med graviditeten.

Vi vurderer og en tredje. Har en gutt på 5 og ei jente på 2,5. Selv er jeg 34 så det er på tide å tenke på en til dersom vi i det hele tatt skal ha. Kan ikke vente helt til jeg er på målvekta mi, for jeg er ikke like "ivrig" som deg og kanskje jeg ikke når målvekta det første året. Du er jo knallflink med treningen, og jeg har og funnet bloggen din, flink med maten er du og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooooh, big news - GRATULERER!!!! Spennende tider.

 

Da en kollega av meg var gravid sist og ikke ville at noen skulle vite, drakk hun alkoholfri øl til den store gullmedalje på sosiale sammenhenger. Oftest var disse på pub og hun ba bartenderen skjenke i glass litt diskre bak baren. Funket finfint - ingen ante noen ting... *ler* Hun tømte også eplejuice på vinflaske med skrukork og tok med på fest en gang - ingen som gjennomskuet det heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen! Synes det høres flott ut at du vil fortsette treningen i svangerskapet. Jeg tror ikke du skal tenke så mye på puls. Det er jo så individuelt hvor høy puls en har. Som regel skal man kunne trene som man er vant til så lenge det føles greit. Kjenner flere som har trent helt frem til fødsel og ikke lagt noen begrensninger annet enn det som fremkommer naturlig etter hvert som magen vokser og blir litt i veien for enkelte øvelser.

 

Det er nok lurt å holde litt fokus på vekta også. Men holder du et sunt kosthold og holder deg i aktivitet vil nok eventuell vektoppgang for det meste skyldes baby og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ramler jeg inn igjen etter noen alt for hektiske dager i London, til slike store nyheter! Utrolig koselig, gratulerer så mye :) :)

Ikke så rart at tankene dine har vært et litt annet sted, da ;) Men det går seg vel til, når du har vennet deg til tanken på en ny person i familien!

Ang. trening, så har jeg generelt lest mye, men kan ikke huske å ha sett noe sted at det er en begrensing på puls i fbm graviditet. Makspuls er jo så individuelt, og kanskje er det greit å stå over de tyngste intervalløktene hvor pulsen er oppe i 90-95 %... men det er bare synsing fra min side. Jeg har vært på mange forskjellige timer på treningssenteret, blant annet Step, hvor damer med store mager har vært med. Og generelt er vel rådet at dersom man har trent aktivt før graviditeten, kan man fortsette med dette så lenge man ikke har ubehag eller merker noe annet. Men hvis du er i tvil, er vel det beste å spørre legen din. Så ikke jeg får skylda for å ha sagt noe galt, hehe :)

 

Flere tips om hvordan late som man drikker: Ta i mot det du blir tilbudt! "Nei takk" får antennene opp med én gang, har jeg erfart - jeg ønsker ofte ikke drikke pga kaloriene og treningsformen, men det blir så mange spørsmål og antagelser om graviditet at det er lettere å si ja takk, og deretter bare la være å drikke. La samboer drikke av glasset ditt, eller hell det vekk når ingen ser. Går du rundt med et halvfullt vinglass i hånda som du later som du nipper til, tror jeg ikke så mange vil mistenke deg. En annet tips er å lage seg et fancy glass med brus som ser ut som en longdrink. Bare cola eller sprite, men med isbiter, sugerør, sitronskiver osv. Så ser det vips ut som en Cuba Libre eller GT. Det har jeg gjort mange ganger! Lykke til på fest i ny kjole :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! så gøy!! anng drikking, hva med å kjøre???? lillegutt som må ammes??? urinveisinfeksjon og pencelinkur....? Og som de andre sier ta ett glass og la mannen din drikke av det, evt ta noen turer på badet/kjøkkenet og hell ut... good luck i ny kjole og med nytt frø i magen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! så gøy!! anng drikking, hva med å kjøre???? lillegutt som må ammes??? urinveisinfeksjon og pencelinkur....? Og som de andre sier ta ett glass og la mannen din drikke av det, evt ta noen turer på badet/kjøkkenet og hell ut... good luck i ny kjole og med nytt frø i magen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk, alle sammen! Vi gleder oss masse no, og sier ofte til kverandre at det er helt sprøtt at vi skal bli mamma og pappa igjen, så fort. Men gud så spennende! Men fødsel er eg IKKJE klar for! Flaks at eg har 7-8 mnd igjen å psyke meg opp på! Mine 2 forrige fødsler var så og si uten problematikk, og alt gikk meget bra i forhold til mange andre sine har eg hørt, men likevel klarer eg ikkje å glede meg til de intense smertene. Og heller ikkje dei første dagene etter fødsel heller, synes ikkje de er noe kjekke eg. Men alt er jo såååå verdt det da! Eg og søsteren min blir jo kalt fødemaskiner, siden vi føder og føder og uten noe smertestillende. Ho har 4 barn, og eg har jo snart 3..;)

 

TinaP: Har du funnet bloggen min altså?! Oiii, så spennende (og litt skummelt)!! Via face-sida eller? Er ikkje så flink med treningen no dessverre, har ikkje trent siden mandag! Men skal i morgen og lørdag!! Eg skal!

 

Takk for tips, Krusmynte. Men er det ikkje mye kalorier i alkoholfri også? Hmmmpff... Festen blir jo ikkje på pub eller med en bar eller noe slikt, alle har med egen drikke.

 

Nickii: PT-en min sier at man kan trene så lenge kroppen ikkje sier stopp. Så vi får tro det stemmer :) Håper virkelig eg klarer å ikkje legge på seg så mye denne gangen. Da blir det jo mye lettere når knøttet er komt ut, og eg skal begynne slankingen igjen. Men blir det amming kan eg jo ikkje slanke meg heller, men man forbrenner jo mer når man ammer i det minste ;)

 

Ninjastar: Så rart du ikke har lest om det, for eg har lest det mer enn en plass. Men er sikkert egentlig ikkje tilfelle. Bare man ikkje er heeelt utpumpa og trener på maks hele tida. Takk for tips angående festen. Har dessverre ingen steder eg kan blande til brus eller alkoholfri drink.

 

Trixi2: Eg veit at flere hadde mistenkt meg med en gang angående kjøring. Har noen venniner som alltid er veeeldig mistenksomme ;) Lillegutt ammer ikkje og har aldri gjort det :P

 

Anyway, tusen takk for gratulasjoner og takk for alle tips, kjære dere!! HJERTE! Blir mest sannsynlig til at vi blir heime alle sammen, for å spare penger og slippe å styre med alt. Rett og slett... Er det vi har mest lyst til også...:P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag mandag 17.12.12: 75,4 kg (-0,5 kg) :rolleyes:/>

 

Men veide langt over 76 i dag tidlig, så er berg og dalbane denne kroppen her... Eg som hadde tenkt å vere 74 kg på julafta. Yea right....:P/>

 

Har funnet ut at det ikke nytter å snikveie meg. Veier jo forskjellig fra dag til dag i uken. Det er vel derfor man har en dag i uka som veiedag.

Jeg gikk ned 1 kg denne uken og er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at det ikke nytter å snikveie meg. Veier jo forskjellig fra dag til dag i uken. Det er vel derfor man har en dag i uka som veiedag.

Jeg gikk ned 1 kg denne uken og er veldig fornøyd med det.

 

Gratulerer, det skal du vere fornøyd med ja! :D Snikveiing er noe tull ja, hadde eg bare klart å la vere! ;) Eg har satt meg som mål no å klare å komme meg ned på 74-tallet før svangerskapet begynner å sette sine spor! I går kveld var eg 75,1, så tenkte det skulle vere overkommelig, men i dag tidlig var eg 75,6! :P Crap :P Så du har helt rett, veier forskjellig kver dag, og derfor burde man kun veie seg en dag i uken!

 

Takk for melding på "samtale", dessverre fikk eg ikkje til å svare.... :huh: Kom sånn feilmeldling opp..

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag julaften: 74,4 kg!! Klarte å komme meg ned på 74-tallet, joho!! :lol:

 

Måla mine:

 

Arm: 31,1

Midje: 81,3

Hofte: 98,1

Rumpe: 101,6

Lår: 59

= 371,1 (-4,1 cm)

 

- GOD JUL ALLE SAMMEN -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag julaften: 74,4 kg!! Klarte å komme meg ned på 74-tallet, joho!! :lol:/>

 

Måla mine:

 

Arm: 31,1

Midje: 81,3

Hofte: 98,1

Rumpe: 101,6

Lår: 59

= 371,1 (-4,1 cm)

 

- GOD JUL ALLE SAMMEN -

Gratulerer!! Du er flink!!! God jul til deg også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke til å bli klok på den snøen. Kommer og går, og kommer igjen. Men i dag er det sikkert ikke nok til å gå på ski.

En forbrenner mer kalorier med ski enn ved å gå tur. Dessuten er det litt koselig og. I ungdomsåra var det nedoverski som gjaldt, både slalom og etter hvert snowboard. Men så ble jeg større og større og det ble vanskeligere å bøye seg, komme seg opp etter fall osv og da var det lettere med bortoverski(langrenn), og nå er jeg blitt veldig glad i langrenn. Ikke så ofte vi har snø så jeg får benytte muligheten når den er her.

 

Veide meg i går. Hadde lagt på meg 800 gram i jula. Skulle bare mangle med all den gode maten. Hadde egentlig satt opp en plan for trening hele julen, men denne ble ikke fulgt. Nå er julehelgen over men så følger nyttårshelga. Vi skal ut med noen venner i helga, middagselskap hos mine foreldre og så er det nyttårsaften da. Fikk trent i går og må få prøve å få trent i kveld også. Travelt med juleferie. Alt går bedre i hverdagen med faste rutiner.

 

Uansett ha en fortsatt gledelig jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest sarabernard

Godt nyttår, Nyaco :) Og gratulerer med både flotte vektresultater og ikke minst med den koselige nyheten om enda ett knøtt på vei :D

 

Har stor tro på at man kan klare å ikke gå opp så mye i graviditeten, om man virkelig tenker over hva man spiser! Selv gikk jeg opp kun 6 og 4 kg på de to siste graviditetene mine, men da var jo jeg overvektig, så kan nok ikke sammenlignes helt. Men var nøye på alt jeg spiste og mosjonerte regelmessig, så jeg gikk samtidig ned litt uten at jeg egentlig slanka meg. Så dette klarer du bra! Håper alt står bra til med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...