Gå til innhold

Destroy what destroys you!


Gjest nyaco
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest sarabernard

Kjempebra Nyaco :lol: Det viser vertfall at du er veldig flink i matveien, siden du klarer nedgang selv uten trening! Klapp på skulderen til deg, du er kjempeflink :D God bedring til deg og dine små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fantastiske kommentarer! Så glad eg blir! Tusen takk, mia-53, sarabernard, Trixi2 og Jess!

 

Men ja, JESS!! Hei!!! :D Tusen takk!! Håper alt står bra til med deg :lol: Stor klem tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra!

 

Skal virkelig følge din tråd, det er gøy å se hva du får til:)

 

Tuuusen hjertelig!!!

 

 

Å som eg digger å vere her på forumet! Det er så mange oppmuntrende ord, vi har lov å skryte så mye vi vil og alle er i samme situasjon! Setter pris på dere alle sammen! Spesielt i dag, etter et par vanskelige dager på heimefronten, i tillegg til fremdeles syk bebis, er alt litt bedre i dag. Og å lese flotte kommentarer og andre sine tråder har eg fått en fin start på dagen :) Ønsker alle en fantastisk dag! Her skinner sola i snøen og på fjelltoppene :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for det du skriver!!

 

Eg hadde det også slik sist, at det var en stor hjelp i dei andre skribentane her på forumet, som støttet meg, og vi hjalp kverandre. Det blir slik denne gangen og. Så bra du er i gang igjen :D Jippi, vi klarer det!!!

 

Det har jeg også troen på ;-) Sammen er vi sterkere!! Det er jo det som blir sagt :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Uten forumet hadde i hvert fall ikke jeg holdt ut så lenge med dette vektfokuset. Gull verdt med støtte fra andre i samme situasjon :D Det er jo begrenset hvor mye alle andre har interesse av å høre om mat og trening... Men jeg har heldigvis én venninne som er like treningsinteressert som meg, og selv om hun er tynn som en strek, så går det an å snakke med henne om teoriene rundt alt likevel. Så med dere på forumet i tillegg, trenger jeg ikke plage alle andre så mye ;):D

 

Ellers har jeg nettopp krabbet meg ut av et svart hull og er tilbake med litt mer guts enn jeg har hatt de siste dagene. Føles bra! Så tilbake til energiberegningene vi snakket om:

 

Jeg får at du har en hvileforbrenning på 1509 kcal pr dag. (Det er et par forskjellige formler i omløp, men de gir små variasjoner. En annen formel gir deg 1468 kcal pr dag, men jeg bruker ikke den. Forskjellen er uansett liten!)

 

Faktor for hverdagsaktivitet setter jeg på 1.3 for å være på den sikre siden. Tror du skal ha et nivå på rundt 5-800 skritt om dagen (utenom trening) for å sette den opp til 1.4.

 

Dette gir da "enegriforbruk før trim" på 1.3 x 1509 = 1962 kcal.

 

Dermed kan du hver dag regne ut underskuddet ditt, hvis du er interessert i sjekke det daglig.

 

Underskudd = Energiforbruk før trim + Forbruk trening - Inntak

 

Vanligvis regner man jo ikke ut dette hver dag.. jeg er bare sær og gjør det innimellom for å sjekke at enkeltstående dager ikke ender opp på alt for høyt underskudd når jeg trener masse, slik at jeg med god samvittighet kan spise litt mer enkelte dager. Men vanligvis setter man opp et snitt på ca hvor mye man trener i løpet av hele uka, og tar snittet ut på hver dag. Ut fra dette bestemmer man hvilken meny man skal ligge på, med et gjennomsnittlig underskudd hver dag. Og da skal man følge den menyen, bortsett fra hvis man i en periode trener mye mer eller mindre enn det man la inn i beregningen opprinnelig.

 

Hvordan går det ellers med sykdom i heimen? Noen bedring på minsten? Håper det går seg til snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei!!! I´m back!!

 

Vert litt vekke fra forumet i veka som var.. Driver med oppussing av stua og lillegutt har vert enda mer sjuk. Men no er eg tilbake!! Nesten ingen trening forrige veke, kun litt heimetrening og ja, den oppussinga da :)

 

Har faktisk gått ned 200 gram siden forrige veke, er så glad eg ikkje gikk opp!!

 

Så status no:

 

Vekt: 78,3 kg

 

Mål:

Arm: 32

Midje: 84,3

Mage/hofte: 99,6

Rumpe: 104,3

Lår: 62,4

 

= 382,6 cm (har faktisk gått opp litt i cm... Men er veldig vanskelig å måle helt korrekt kver gang, så blir jo litt slingringsmonn..)

 

Skal svare dere snille som har vert innom meg senere, no står vi litt på farten! Skal hente jentungen på skulen/SFO, så blir det dans på ho og spinning på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuuuuuusen takk for svar angående energiforbruk, Ninjastar!! Setter utrolig stor pris på at du gadd å hjelpe meg! Håper alt står bra til med deg :)

 

Og hei, Sarabernard!! Her går det bra, no er vi endelig i gang igjen med trening og endelig er lillegutt så og si frisk. Han snørrer og hoster litt enda, men han er ikkje direkte sjuk lenger. Og eg har fått lov å ha han i barneparken på treningsenteret i 2 dager no ;) Så eg er igang igjen!! I går trente eg styrke først, så gikk eg tur med barnevogna i 50 minutter og så reiste eg på kveld-spinning i tillegg. I dag har eg ver på morgenspinning og sier meg fornøgd med det for i dag. I morgen skal eg trene styrke igjen, og tenker å gå samme trilletur som i går etter trening. Alt står bra til med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj for et treningsopplegg du har!! Så masse trening MÅ jo bare gi de resultatene!! bare pass på så du ikke trener på deg noen vondter og skader... er sååå kipt å måtte redusere på treninga om det blir noe tull.... Man vet hva man har, osv...

 

Du er nå bare råflink!! Stå på videre!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nyaco.

Du har virkelig gått på med krum hals ser jeg. Så flink du er. Men jeg er også veldig imponert over hvor flink du er til å gi tilbakemeldinger på andre folks tråder. Og en liten smule bekymret om du ender med å slite deg ut med engasjementet ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj for et treningsopplegg du har!! Så masse trening MÅ jo bare gi de resultatene!! bare pass på så du ikke trener på deg noen vondter og skader... er sååå kipt å måtte redusere på treninga om det blir noe tull.... Man vet hva man har, osv...

 

Du er nå bare råflink!! Stå på videre!!! :)

 

Tusen takk, snille Trixi2! :) Håper på gode resultater ja, og kan ikkje akkurat si at det ikkje har blitt resultater av det heller, eg går jo ned i vekt :D Eg passer på angående skader og slikt ja, har kjent noe i knærne noen ganger, men da roer eg ned belastningen der, og trener f.eks. mer overkropp en liten periode. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nyaco.

Du har virkelig gått på med krum hals ser jeg. Så flink du er. Men jeg er også veldig imponert over hvor flink du er til å gi tilbakemeldinger på andre folks tråder. Og en liten smule bekymret om du ender med å slite deg ut med engasjementet ditt..

 

Tusen takk for koselig kommentar, mærri!! :)

 

Eg veit selv at det er veldig kjekt og koselig med kommentarer og respons på tråden min, og kan tenke meg at andre er slik også :) Dessuten er det kjekt å bli kjent med og holde kontakten med alle de som er i samme situasjon som meg :) Er du ikkje enig? Eg håper eg ikkje sliter meg ut, da får eg bare ta meg ei pause i tilfelle, MEN det skjer ikkje med det første ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, snille Trixi2! :) Håper på gode resultater ja, og kan ikkje akkurat si at det ikkje har blitt resultater av det heller, eg går jo ned i vekt :D Eg passer på angående skader og slikt ja, har kjent noe i knærne noen ganger, men da roer eg ned belastningen der, og trener f.eks. mer overkropp en liten periode. :)

 

Ja du er så flink og fyker ned i vekt!!! Inspirerende for meg og mange andre!! Så bra at du passer på deg selv anng skader!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er så flink og fyker ned i vekt!!! Inspirerende for meg og mange andre!! Så bra at du passer på deg selv anng skader!!!

 

Tusen takk :D

 

Ja, det siste eg hadde trengt no var jo å få en skade, så eg ikkje kunne trene! Å herremin, kossen hadde det gått?! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig kommentar, mærri!! :)

 

Eg veit selv at det er veldig kjekt og koselig med kommentarer og respons på tråden min, og kan tenke meg at andre er slik også :) Dessuten er det kjekt å bli kjent med og holde kontakten med alle de som er i samme situasjon som meg :) Er du ikkje enig? Eg håper eg ikkje sliter meg ut, da får eg bare ta meg ei pause i tilfelle, MEN det skjer ikkje med det første ;)

Unnskyld, var ikke meningen å være kjerring. Har sett andre som har stått på likeens og gått på en smell, bare en bitteliten advarsel:)). Så lenge du selv kjenner tegnene er det bare bra:)) Stå på:)). For selvfølgelig er det godt å få kommentarer på tråden sin, få tilbakemeldinger på det man gjør enten det er bra eller dårlig. Litt trøst når det trengs, for det hender jo også.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

 

Ja, det siste eg hadde trengt no var jo å få en skade, så eg ikkje kunne trene! Å herremin, kossen hadde det gått?! :blink:

Du hadde nok tørnet og blitt gal.... Så ikke la det skje!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsplan veke 46:

 

Mandag: Styrketrening morgen

Trilletur etter trening

Spinning kveld

 

Tirsdag: Trilletur

 

Onsdag: Styrketrening morgen

Trilletur etter trening

Spinning kveld

 

Torsdag: Bodypump morgen

Trilletur etter trening

 

Fredag: Styrketrening morgen

Trilletur etter trening

 

Lørdag og søndag blir det nok ikkje trening, sida eg skal ha nattevakter. (Mine første vakter etter mammapermisjon!! Men skal heldigvis ha 4 måneder ulønna perm fra no, men tar ekstravakter om eg har mulighet da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo! Superfin treningsplan! :D

Jeg er dødsmisunnelig.. for jeg får ikke lov å trene ennå. Bare gå tur. Jeg er veldig spent om jeg er i form igjen til helga, for da er det jo Convention! Har jo ikke akkurat lyst til å avlyse når jeg har fått plass.. Men den tid, den sorg. Uka og jobbstart først.

 

Ha en fin-fin uke med treningen din, og send meg en tanke på BodyPump. Kanskje litt mental overføring hjelper på musklene mine, så de ikke visner helt hen...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg virkelig ikkje at du ikkje får trene. Håper virkelig du er i form igjen til helga, til Convention!! Som sagt eg er grønn av misunnelse! Håper virkelig ikkje du må avlyse! Du?! Veit du at det går an å ta PT-utdanning på 1 måned i Dubai?? Skal vi reise neste sommer?! Tenk da, 1 måned?! En veldig intensiv og slitsom måned seff, men da hadde vi vert ferdige på null komma niks! Eg er så frista, men eg veit ikkje kossen eg skal gjøre det med tanke på ungene og mannen. Har jo ikkje lyst å vere vekke så lenge, tenker kanskje dei kunne komt på ferie 1 eller 2 veker mens eg var der. Men så koster studiet 50 000,- da, og da har vi sikkert ikkje råd til ferie det året, eller på flere år! :P Men hadde vert verdt det, det trur eg!! TENK PÅ DET!! Me & U in Dubai, og så komme heim og vere PT´er!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag mandag 12.11.12:

 

Vekt: 77,7 kg (-600 g) B)

 

Arm: 32

Midje: 84

Mage: 98,3

Rumpe: 104,2

Lår: 62,5

 

= 381 cm (-1,6 cm)

 

(Hmmm.... litt irriterende at den Weight Loss Ticker´en under her ikkje viser halve kilo... men men....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...