Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Uka gikk visst ikke helt som planlagt. Fikk en forkjølelse kastet over meg på tirsdag og hanglet meg såvidt gjennom alle arbeidsdagene med feber, sår hals, snørr og hele pakka. Orket ikke tanken på noe trening. Hadde nok med å få slept meg på jobb.

 

Men fridag idag. Og har fått sovet litt ut. Pleier siste rest av forkjølelsen og tar det med ro.

 

Og veiedag. Vekta viste det samme som sist fredag, 62,2 kg. Og det er helt ok. Beviser at jeg klarer å holde vekten, idet minste! ;)

 

Ingen planer for denne helga, men skal prøve å holde meg noenlunde i skinnet.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over og det ble som forventet litt opp igjen.

 

Formen er sakte, men sikkert på vei tilbake, men tør ikke begi meg ut på jogging igjen før luftveiene blir hakket bedre. Fikk gått en times tid igår, da. Men det merket jeg holdt også. Må nok gi kroppen litt mer tid til restitusjon.

 

Likevel er det deilig å vite at kroppen holder seg noenlunde stabil. Litt opp i helgene er lov, så lenge jeg går det ned igjen iløpet av uka. Og det pleier jeg jo. Så får heller førjuls-innspurten tas når formen er litt bedre.

 

Ha en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er definitivt på vei tilbake! Og 62,2 kg på vekta igjen idag.

 

Har bestemt meg for å bite i det sure eplet, tegne abonnement på et treningssenter og trekke innomhus med jogginga mi i vinter. Så imorgen skal jeg på omvisning på et nytt senter og har tenkt å ta sesongens første innendørs-løpeøkt etter det. Gleder meg faktisk! Til å løpe igjen, altså. Kjenner det kribler i alle løpecellene i kroppen! B) Har kjøpt meg nye hodetelefoner til iPhone'n også, så nå er god lyd (og dermed ekstra drive på tredemølla) sikret.

 

Og idag flytter jeg forresten inn her på Holde Vekten-forumet for godt. Avrunder tråden min inne på "Ned 10-20 kg"-forumet. Har klart 20 kilo på 1 år, så mission accomplished! :)

 

Nå er det bare disse pirkekiloene igjen. (Som tar sånn himla tiiiiid!) Men har en plan å komme lengst ned mot 60-61 kg før jul. Vektbeltet mitt har jeg jo allerede bestemt skal være 60,0-62,9 kg, så med litt julekos må jeg derfor ha litt å gå på.

 

DET blir altså hovedfokuset mitt nå frem til jul.

 

Og fortsette med alt det andre riktige/viktige, selvsagt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

November allerede... Himmel, som tiden flyr!

 

Da er jeg altså 'on my own' her på Holde Vekten-forumet. Sluppet taket i det gamle forumet og skal prøve å balansere meg videre her. Yikes! :rolleyes:

 

Meldte meg inn i det nye treningssenteret idag og skal dit etter jobb idag og løpe. Gøy, gøy! Kroppen er bare gira på å trene igjen nå. Har ikke sett på maken... (Men det går nok fort over igjen! ;) )

 

Stabil på 62,2 kg idag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første innendørstrening unnagjort. Deilig å trene igjen etter forkjølelsen! :) Men litt uvant å løpe på tredemølle igjen. Har ikke gjort det på 4-5 år. Men det går seg nok til.

 

Ble ikke noe veiedag imorges, da det var kø på badet og litt hurten og sturten med alt og alle. Tar det imorgen istedet.

 

Og lurer litt på om jeg skal løpe litt ute igjen i helga, nå som isen og slapset har regnet bort og det er plussgrader igjen. Veldig ålreit å ha muligheten til begge deler nå, avhengig av vær og temperatur. Bare å velge og vrake! :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm! Så fort jeg begynte å konsentrere meg om å holde vekten, ble jeg så mye mer avslappet på vektmålinger og det hele. Har ikke det samme behovet for å veie meg hver dag lenger. Enda jeg har vært totalt 'vektoman' det siste året.

 

Ja, ja. Vel og bra, så lenge jeg ikke slapper av på alt det andre også! ;) But so far, so good. Trur eg.

 

Gikk jo opp i helga. Som vanlig. Veide 62,9 imorges. Men det tar jeg med knusende ro, ettersom jeg hadde en eneste lang etegilde-helg. Det skal jeg ikke ha disse neste dagene. Så da går jeg nok ned. Igjen.

 

Og fikk tatt en joggetur søndag morgen. Veldig fornøyd med det! Mulig det blir en joggetur igjen i kveld. Hvis det ikke fryser på ute og blir for glatt. (Det er meldt kjøligere vær igjen.) Hvis så, tar jeg heller en tur på treningssenteret imorgen, før eller etter jobb. For må bare fortsette å jogge, nå som både formen og lysta er tilbake.

 

Ha en fin uke! :)

 

Og håper det går bra med deg, Henna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe jogging igår, men tar det idag istedet.

 

Var likevel skråsikker på at jeg hadde gått ned (minst) en halv kilo til idag. Spiste moderat og fikk litt fart på magen. Følte meg mye slankere. Men så viste vekta idag det eksakt samme som igår. <_<

 

Ja, ja. Får bare fortsette med de riktige tingene og ikke gi opp. Er helt i grenseland for hvor jeg kan tillate meg å være nå. Bare såvidt innenfor akseptabel grense. Så jeg får bare karre meg lenger ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble både kakestykke på jobb igår og kakemenner (som jeg egentlig ikke liker) på kvelden, hjemme. Ikke bra! <_< Ikke kom jeg meg ut på jogging på kvelden heller. Og angret innmari på at jeg ikke bare hadde tatt med meg treningstøy på jobb og stukket innom senteret på vei hjem og fått det unnagjort.

 

Men spist er spist. Og ikke-jogget er ikke-jogget. Og fortsatt stabil på 62,9 på vekta.

 

Tok det igjen idag. Sto opp 05.00(!) og dro på treningssenteret før jobb. Så jeg var sikker på at det faktisk ble jogget noe idag. Helt absurd tidlig, men det gikk overraskende bra. Det var meg og én til på senteret. Ikke særlig kø ved apparatene, for å si det slik! ;)

 

Får se hvordan vekta oppfører seg videre denne uka. Kom på igår at dette jo er PMS-uka mi også, så skal kanskje ikke forvente noe særlig til nedgang denne uka. Men har ikke lyst til å parkere på 62,9 en hel uke heller. Må da være mulig å komme litt lenger ned, til tross for PMS...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, stikker innom tråden din! Vil bare oppmuntre deg :) Synes du er kjempeflink til å trene...Treningssenter FØR jobb høres jo helt utrolig ut!! :rolleyes: :rolleyes:

Ser at du strever med det samme som meg... Et par kilo ned. Men de siste kiloene sitter oftest som limt fast, det er iallefall min erfaring. Men det positive er at man ikke gir opp!! :) Masse lykke til, og håper du - som meg - karrer deg nedover på 60-tallet igjen... Jeg og Blåklokke skal holde oss på 61-tallet, men har hatt litt problemer med det i det siste. Nå har vi gjort en avtale om 61,5 til 1.des. Så vi håper og krysser fingrer for at det skal lykkes! Men mange fristelser å styre unna i denne søte førjulstid... sukk... kjente meg SÅ igjen i din beskrivelse av å ha spist både kake og kakemenn(som man egentlig ikke liker...) Vi gjør av og til merkelige valg som vi ikke forstår i ettertid, men da er det viktige at man ikke "gir opp" og fortsetter på samme måte.... ;) Så flott at du har fokus og står på!!

Masse lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, 2010! :) Og lykke til så masse med jakten på 61,5 inne på tråden deres! Krysser fingrene for dere begge!

 

Ja, det er merkelig det der, med at man tyter i seg ting man egentlig ikke liker en gang. Bare fordi det er sukker i det. Har blitt litt sånn de siste dagene. PMS'en river og sliter noe innmari denne gangen.

 

Og mulig det bare er meg, men jeg synes annenhver syklus er tøffere enn de imellom...? Altså, at annenhver PMS legger jeg ekstra mye på meg, sliter jeg ekstra mye med humøret og sukkerhungeren. Sånn bølgedal, opp og ned. Og nå har jeg den som er verst, mens den i forrige måned var "lett" og uten særlig vektoppgang. Hm. Mulig det bare er min kropp, men det er helt tydelig et mønster der. Det har slått meg før også.

 

Uansett fikk jeg sjokk da jeg gikk på vekta idag. 63,3 kilo!!(?) :o Huttetu og splitte mine bramseil! Enda jeg jogget igår og all ting. Men kroppen er bare håpløst oppblåst idag. Føler meg som en flodhest. :(

 

Har hatt planer om en litt lengre fasteperiode en stund nå, i håp om å få bukt med mine siste par kiloer, og hadde opprinnelig tenkt å ta de fastedagene neste uke en gang. Men idag tok jeg et hastevedtak og bestemte at jeg tar de NÅ! Har virkelig ikke "råd" til enda en spisehelg hvor PMS'en råder blindt - og risikere å veie 65 eller noe på mandag... Yikes!

 

Så da ble det nedtrapping til fasting idag. Og full fasting fredag, lørdag og søndag. 3 dager. Har aldri fastet i 3 hele dager før og er veldig spent på hvordan jeg takler det, mentalt. For jeg blir veldig matfiksert etter bare 1 dag. Fantaserer om mat hele tiden. Men jeg får vel bare bite tenna sammen og prøve å tenke på noe annet.

 

Og blir ikke vektutslaget så mye som forventet/håpet etter endt fasting på mandag, kan jeg i alle fall trøste meg med at jeg har hoppet bukk over en potensiell giga-fråtsehelg, hvor jeg uansett bare hadde gått ytterligere opp. ;)

 

I'm ready!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtrappingen er over og første fastedag igang.

 

Spiste havregrøt til middag igår og en neve svisker på kvelden og svush! der kom magen igang igjen, gitt! ;) Var så fantastisk deilig at jeg følte meg som et helt nytt menneske imorges, før selve fastingen var startet til og med. Og 400 gram rett i do. He he! Så tilbake på 62,9 på vekta igjen idag. Pjuuuuh!

 

Visstnok veldig viktig å få tømt tarmen ordentlig de første par fastedagene, så igår kveld la jeg svisker i vann over natta. Og silte de av imorges. Så idag har jeg med en flaske med "sviskevann" på jobb. Kokte meg også en grønnsakssuppe igår, som jeg også silte av og tappet på flaske. Det er tenkt som lunsj idag. Og muligens middag. Så får jeg i meg noe næring også. Det er viktig. Ellers blir det å pøse på med vann og rense-te, som vanlig.

 

Kom forresten over en veldig interessant dokumentar om fasting igår, på NRK. Anbefales for de som er nysgjerrig på emnet!

 

Link: http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-katt1/dmpv73002112/30-08-2012

 

For øvrig viktig å påpeke at folk med sykdommer må konferere med lege før eventuell fasting. Men friske personer kan fint faste uten legetilsyn i kortere perioder. Dog saftfaste eller lett faste. I NRK-dokumentaren ser man noen som bare drikker vann og den type faste er ikke forsvarlig å gjøre på egenhånd og uten legetilsyn, enten man er frisk eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herregud og jøssenam! Jeg er så mat/godis-fiksert oppi knollen nå at jeg holder på å dævve! :blink:

 

Snart fastet ferdig første døgnet og på én måte har det gått bra. Fått i meg det jeg trenger, ikke gått sulten, ikke vært svimmel og bøttet nedpå med vann. Dog veldig spent på resultatet etter dette første døgnet, vektmessig. Har redusert fruktdrikkene og økt grønnsaksdrikkene denne gangen. Men svært usikker på om jeg har fått satt igang de samme prosessene som jeg pleier, når jeg drikker mest fruktdrikke. Da romsterer magen noe voldsomt, det kommer masse gass og magen tømmer seg. Da vet jeg liksom at det funker. Men idag har den vært helt rolig. Så smått skeptisk, altså, til om jeg har fått satt igang noe som helst. <_< (Kan det være fordi jeg fikk igang magen allerede igår? Hm...)

 

Vurderer å bytte på imorgen, med mest fruktdrikke og mindre grønnsaksdrikke. Men vi får se.

 

Men altså, PMS kombinert med fasting var en dårlig idé! (Note to self: aldri gjøre begge deler samtidig!!) Jeg blir utrolig mat- og godisfiksert både når jeg har PMS og når jeg faster. Og nå får jeg dobbelt dose tvangstanker på mat og søtsaker. Aaaaaarghhh! Ikke noe sjakktrekk, akkurat. Hjernen skriker etter sukker og mat og kaker og wienerbrød og sauser og alt som er. (Idag har jeg til og med hatt cravings på smør! Jeg som ikke spiser smør til vanlig en gang.) Og jeg må hele tiden prøve å distrahere hjernen og pense den over på et annet spor.

 

Lurer fælt på hvordan jeg skal klare å holde ut 3 hele dager med dette. Altså den mentale biten, ikke sultfølelsen, for den har jeg jo ikke. Og tenker stadig at jeg kaster inn håndkleet imorgen. Orker ikke mer. Må ha mat, må tilfredsstille hjernen. Men prøver å overbevise meg selv om å vente til imorgen og se. Vente og prøve litt til. Kanskje det blir bedre 2. eller 3. dagen...? Det er lov å håpe! :rolleyes:

 

Så, konklusjonen så langt: aldri mer faste under PMS-dagene! Særdeles dårlig kombo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, en lang natts søvn gjorde kanskje susen litt. Våknet og er mye roligere i hodet idag. Ikke noe fokus på mat, foreløpig... Ikke sulten heller.

 

Vekta viste 62,4 kg idag. Ned 500 gram fra igår. Det er ca. halvparten av hva jeg vanligvis går ned når jeg faster med bare fruktdrikke, så det er jo litt fristende å si at grønnsaksdrikke ikke hadde helt samme effekt. Men, men. Kan være tilfeldigheter også. Merker f.eks. at magen ikke har tømt seg helt enda. Må på do, men får ikke ut noe. Irriterende.

 

Men satser altså friskt på å faste ihvertfall én dag til. Og håper denne blir litt lettere mentalt, lørdag til tross. Klarer jeg å holde ut denne dagen kan jeg i alle fall smykke meg med at jeg har klart en helt totalt godtefri lørdag! :) Noe jeg ikke har klart ellers til nå. Og slik sett var det ganske smart å legge fastingen til en helg også, ikke ukedager. Så hopper jeg over en potensiell (eh, garantert...) matfelle - og går rett videre på hverdager etterpå, uten de samme fristelsene.

 

Resultatene til nå:

 

Dag 0: 63,3 kg (Nedtrapping)

Dag 1: 62,9 kg (Faste)

Dag 2: 62,4 kg (Faste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 har gått strålende! :) Ikke tenkt på mat i det hele tatt. Totalt stikk motsatt fra igår! Det gikk til og med helt fint å gå på butikken og handle mat til helga (til de andre i huset), uten å henge seg opp i noe som helst. Ikke en gang godterihyllene. Djeeeez! :blink: Totalt helomvending fra igår, altså.

 

Så nå er både kroppen og hodet med her. Deilig! Og alt føles dermed mye mer avslappende, jevnt over. Ikke vært sulten idag heller. Og inntak har gått helt automatisk, føltes ikke som noe styr. Cirka 50/50 med grønnsaksjuicer og fruktjuicer idag.

 

"Lørdagsgodisen" blir et siste glass med fruktsmoothie. ;) Så vann og rense-te resten av kvelden.

 

For øvrig ganske tankevekkende å oppdage at jeg ikke har hatt lørdagsfølelse idag, i det hele tatt. Har gått hele dagen og trodd det har vært søndag. Og at den følelsen utelukkende skyldes fraværet av mat og godteri. Som om godteri definerer hva som er lørdag og ikke. At sukker avgjør det hele. En smule spooky...! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn er stikkordet, tror jeg! Nok søvn.

 

Våknet på dag 3 uthvilt i både hode og kropp. Ikke noe sultfølelse i magen og ikke noe fokus på mat i hodet. Dermed går vi for en 3. fastedag også! :)

 

Hvis denne dagen blir likedan som igår kunne jeg sikkert fint tatt en 4. og 5. dag også. Men jeg synes det er lettere å faste hjemme enn på jobb. Så tror jeg gir meg imorgen, mandag, og begynner med opptrapping. Har lyst til å trene igjen også og det får jeg ikke gjort, fullt ut, når jeg faster.

 

Litt nedgang på vekta idag også. Ned 400 gram fra igår. Så veit da søren hva som er best, av grønnsaks- eller fruktjuice. (Staser på 50/50 idag også.) Men oversikten så langt blir i alle fall slik:

 

Dag 0: 63,3 kg (Nedtrapping)

Dag 1: 62,9 kg (Faste)

Dag 2: 62,4 kg (Faste)

Dag 3: 62,0 kg (Faste)

 

Totalt: - 1,3 kg

 

Og jeg har i alle fall dermed klart en godtefri helg! :D Yay!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tredje og siste fastedag over! Søndagen gikk like bra som lørdagen, mentalt. Men "sprakk" litt på kvelden. Bestemte meg for å smake litt på fårikålen som samboer lagde til middag til seg og stesønnen. Så tok et lite stykke kjøtt - og koste meg lenge med det! Tenkte at fasten jo var så godt som over likevel. Jeg startet jo torsdag kveld, på et vis. Så da ble det 3 døgn uansett.

 

Ble ikke det helt store vekttapet den siste dagen, antakelig pga. at jeg begynte å spise igjen. Men 200 gram ned ble det. Så, oversikten:

 

Dag 0: 63,3 kg (Nedtrapping)

Dag 1: 62,9 kg (Faste)

Dag 2: 62,4 kg (Faste)

Dag 3: 62,0 kg (Faste)

Dag 4: 61,8 kg (Opptrapping)

 

Totalt ned 1,5 kilo på 3 fastedøgn. Det er jeg strålende fornøyd med! Pluss at jeg dermed klarte en godtefri helg også! Weeeee! :D Og kan starte mandagen uten noen ekstra helgegram. Så vanvittig deilig!

 

Fysisk sett kjennes kroppen veldig balansert nå. Merker godt at den fikk renset seg. Den føles mer "våken" på et vis. Ikke dopa ned av sukker og junk...

 

I tillegg merker jeg at jeg endret tankegangen litt under disse 3 dagene, med tanke på hva man egentlig putter i seg iløpet av en dag, en uke og en måned. Av unødvendige ting. Håper jeg kan holde den tanken videre og at den hjelper meg til å ikke skli ut så ofte.

 

Regner med litt oppgang igjen, nå som magen begynner å få mat igjen. Men tar endelig oppsummering på offisiell veiedag fredag, når kroppen har fått noen vanlige dager på seg også.

 

Imorgen blir det i alle fall trening igjen. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups! Orket ikke stå opp 05.00 for å dra på morgentrening før jobb, gitt. Dyna var litt for god! :rolleyes:

 

Men må prøve å få til en joggerunde hjemme ikveld istedet. Var minusgrader og såpeglatt idag morges, men er meldt atskilling mildere til kvelden. Så da har jeg ingen unskyldning, med tanke på glatta.

 

Ellers snikveiet jeg litt imorges og konstanterte at jeg enda ikke har gått noe opp etter fasten. Fortsatt 61,8 kg. Jippi! :P Vil så gjerne beholde 61-tallet til fredag.

 

Men førstkommende helg blir nok ingen godtefri helg, for da skal jeg feire bursdagen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, det ble joggings igår kveld! :) Og fortsatt stabil på vekta.

 

Har for kontrollens skyld registrert inntak igjen denne uka og ser at jeg ligger på mye høyere enn jeg skal/bør, for å klare å gå ned det siste jeg vil. Så har gjort noen endringer på frokostrutinene og lunsj. Får håpe det hjelper. Skal i alle fall prøve å komme bittelitt mer ned innen helga starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så flink hele dagen igår, med kostholdet. Frokost, lunsj, mellommåltider og middag. Helt til kvelden. Da skled det jommen ned nesten en hel pose Nonstop, gitt! Blir helt oppgitt over meg selv, altså... <_< Og opp til 62,1 på vekta idag. Selvfølgelig.

 

Får prøve igjen idag.

 

Startet i alle fall dagen kl 05.00 og dro rett på treningssenteret før jobb. Fikk løpt en effektiv økt (ukas 2. joggeøkt for øvrig) og håper det hjalp litt på Nonstopen i alle fall.

 

Driver også en aksjon "holde-magen-igang" for tida. Er så mye plaget med treg mage. Har alltid slitt med det. Og begynner å bli mektig lei. Mye skyldes mentale ting. Hvis jeg stresser for mye, klarer jeg ikke gå ordentlig på do. Så det er egentlig i hodet det sitter, problemet. Så prøver å bearbeide hodet. Pluss hjelpe magen litt ekstra, med svisker. Og skal si det virker! :unsure: En neve svisker på kvelden før jeg legger meg og neste morgen er det svisj, svosj! Men veldig deilig, da. Og denne uka har magen vært flatere og finere enn på lenge. Hjelper nok litt at jeg har vært flink med mageøvelsene mine hver kveld i det siste også. Og at jeg fastet. Og at mensen straks er ferdig. Men uansett, begynner virkelig å se mageresultater nå. Drømmemagen er faktisk innen rekkevidde. Juhuuu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag og årntli' veiedag og vekta viste plutselig utrolige 61,3!! :D Snakk om gavepakke, altså! Det er ned hele 800 gram fra igår, jo! Og 2 hele kilo ned siden forrige torsdag.

 

Men så klarte jeg også å legge meg på 1200 kalorier i inntak igår, i motsetning til tidligere i uka hvor jeg svingte opp mot 17-1800. Og så er det nok jogginga. Og en oppstramming på frokost og lunsj-rutinene. Og kanskje sviskene... ;)

 

Men uansett årsak: yay!! 61,3! Det tallet har jeg ikke sett siden et lite vektblaff etter en fastedag i september en gang. Og ikke noe mer til siden.

 

Men det var inspirerende! :) Har ingen forhåpninger om å holde det tallet helga igjennom, for det blir som sagt bursdagsfeiring. Men et bevis på at jeg kan, hvis jeg skjerper meg. Og noe å jobbe videre med neste uke.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn en tredje joggetur igår kveld, vel vitende om at helga blir kaloririk som den blir. Og da jeg våknet idag lyste et aldeles strålende tall til meg på vekta: 60,9!!! :D Holy shit! Det er ned ytterligere 400 gram fra igår.

 

60 blank! Et tall jeg ikke hadde forventet å se riktig enda. Tenkte 61 enda en stund.

 

Men takker og bukker, altså! Og nyter synet så lenge det varer, vel vitende om at det tallet er borte igjen på mandag! ;) For ikveld skal jeg feire bursdagen min. (Den er egentlig mandag, men feirer den idag.) Skal bare ha 1 gjest, i tillegg til oss i huset, men har likevel slått til og lagd 2 kaker! Og så blir det jo godis, brus, vin + + Juhuuu! Du blir bare 39 år en gang i livet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og litt sånn dagen derpå. Ble masse god mat igår, snop og kaker. Koste meg veldig! :) Men var også flink å drikke vann både tidlig på dagen og sent på kvelden. Pluss spise sviskene mine. He he! Så magen er sånn passe igang idag, til tross for alt sukkeret og junket.

 

Regner med litt kakerester idag, men ellers ingen andre utskeielser. Har ikke noe mer snop eller rester igjen av det andre, heldigvis.

 

Har tenkt å ta ukas fjerde og siste joggetur i kveld. Da er jeg godt fornøyd med treningsinnsatsen denne uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg forspiste meg på pavlova-rester igår... :rolleyes: Men oj, så godt!

 

Fikk tatt den fjerde joggeturen igår kveld og tror kanskje den reddet meg. For imorges viste vekta 61,3. Samme som på fredag. Juhuuu! Selv etter en bursdagshelg! *klapper meg selv på skulderen*

 

Er inne i en veldig god flyt om dagen, hvor jeg får til det meste; trening, moderat kosthold (fortrinnsvis på ukedagene), mye vann hver dag, mageøvelser hver dag og at jeg holder fordøyelsen igang.

 

Håper på å komme meg ned igjen på 60 blank iløpet av uka. Er jo bare 400 gram unna og så tallet på lørdag! :)

 

Idag består dagens bursdagstrim av shopping etter jobb! :P Fikk gavekort i helga som jeg skal ut og shoppe nye klær med idag. For endelig har jeg den kroppen jeg vil ha. Magen er helt smashing om dagen! Dærsken! Finere bursdagsgave enn det kan man ikke gi seg selv!

 

Det er akkurat 2 år siden jeg fikk vite at jeg var gravid (ja, fikk vite det på 37-årsdagen min). Da veide jeg 67 kg og følte meg slank. Husker jeg så på bilder fra den bursdagen senere, da jeg gikk gravid og rett etter at jeg hadde født, og tenkte at det var drømmekroppen. Å veie 67 kg. For da var jeg jo syyyyylslank, syntes jeg. I forhold til gravidkroppen, ja... Men i etterkant ser jeg jo at ved 67 kilo "så jeg godt ut" og at det ikke var noe blivende sted. Føler meg mye mer vel nederst på 60-tallet, her jeg er nå. Trent, i bedre form enn på årevis, uten ekstra fett å drasse på og med mer energi i kroppen enn for 2 år siden. Er det noen sak å bli eldre da? :) Hurra for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Missoki! :)

 

Ble nok litt ekstrafeiring igår kveld også, med en flaske musserende, potetgull og litt snop. Siden jeg kom sent hjem, fra jobb og shopping, ble det sen mat og kos. Og dertil tung i magen. Og et lite hopp oppover på vekta, til 61,7 kg. Men bursdag er bursdag!

 

Og fikk et aldri så lite sjokk i prøverommet på shoppinga igår, da jeg fant en fin kjole og endte opp med å måtte ha størrelse XS! :o Har ikke brukt extra small siden jeg var i begynnelsen av 20-åra. Men det var en slik ettersittende strikkakjole og skulle den sitte fint på meg måtte jeg ha XS. Small ble for "slaskete". Himmel og hav! Ja, ja. Men nå skal det sies at jeg er veldig liten/smal oventil, fra naturens side. Ikke noe digert puppestell som trenger plass.

 

Men FOR en deilig følelse å kunne gå med ettersittende klær! Me love! :) Ikke tenke på valker og bilringer her og der eller altfor stor mage som buler ut. Men alt går inn og ut akkurat der det skal, i passe mengder. Og ikke minst; at man ikke føler seg som en stappa pølse bare fordi man har på seg noe med spandex i!

 

Idag er det tilbake på den smale sti. Bursdagsfeiring er over. Og dagens trim blir ukas første joggetur ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...