Gå til innhold

2012 SKAL BLI MITT AAR!


Gjest Knerte
 Share

Anbefalte innlegg

Bra valg, Knerte! Det er de smaa valg i hverdagen som utgjoer forskjell sies det :) Synes du skal tenke paa det som gaar bra ja, helt enig.

 

Jeg var flink hele forrige uke, men spiste ca 2000 kcal baade loerdag og soendag. Men men. Det faar gaa. Det har hendt mange ganger at jeg har spist 3000-4000 kcal paa en leordag lol... saa 2000kcal er ikke saa ille.

 

Tilbake paa riktig kurs i dag. Har veid 83.5kg helt siden forrige mandag (veier meg hver dag) og det er bare to dager til veiedag.. men har egentlig gjort det meste riktig og burde i teorien gaa ned. Vi faar se. Men det er veeeeldig typisk meg og ha en uke hvor jeg gaar ned for aa deretter staa stille neste uke. Veldig frustrerende! Det gjelder aa ikke gi opp. Jeg skal ikke vaere stor og tjukk mer. Goodbye til det!

 

Noen andre motiverte paa denne mandagsmorgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gikk paa vekta forste gang etter Tysklandsturen i dag (kveld) og gaar paa i morra tidlig igjen siden kveldsvekta er hoyere! Men ser ikke ut til at jeg har lagt paa meg noe!!!

 

Kommer med oppdatering i morra! Naa skal 6kg av foer jul!!! :)))

SKal begynne paa spinnig til uka! Nok er nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er bra jeg! DU hadde jo DEN nedgangen forrige uke!!!!

Naa er jeg ferdig med boka mi og det viktigste jeg har laert fra den er at man maa IKKE tenke at man er paa en diett!! Det er SAA viktig! Ikke tenke at noe mat er ulovelig, for da er det det eneste en ender opp med aa fokusere paa! Og da ender man til slutt opp med en kjempesprekk!

 

Han skriver at an skal folge "Natures Guide", altsaa spise mat som IKKE er processed! Frukt, gronnsaker (helst raa), notter (IKKE saltede), seeds, lentils etc...

Han sier at det beste for kroppen og fordoye er frukt!

Saa til frokost anbefaler han aa KUN spise frukt, men en kan spise saa mye frukt en vil. (Jeg gjorde det i dag og det var skikkelig godt!!!!) Og aldri spise hvis en ikke er sulten, og spise sakte saa en gir kroppen tid til aa kjenne at den blir mett og slutte naar en er mett! Han sier at en maa tro at man kan spise saa mye en vil av sin favorittmat (favorittmaten er jo den sunne maten siden faar oss til aa fole oss bra).

 

Junk food gjor at en faar lyst paa mer selvom en er mett, og en foler jeg miserabel etter at man har spist det, mister energi, blir skuffet over seg selv osv...forer INGENTING godt med seg! Og vi koser oss faktisk ikke SAA mye naar vi spiser det heller siden vi vet det ikke er riktig!

 

Han har mange utrolig bra poeng, men drar den litt langt naar han sier at vi ikke burde spise noe dairy, egg, kjott el fisk. Da blir man jo vegetarianer og jeg ELSKER kjott. Mulig jeg kan redusere inntaket av kjott. Grunnen til at en ikke skal spise for mye av det er at det tar fryktelig lang tid for kroppen aa fordoye. Han sier opp til 3 dager!

 

SIer at det er best aa spise frukt MINST 2.5 time etter at man har spist noe som helst da det er lettere for kroppen aa fordoyd, og at man ikke skal spise noe annet for 45min etter at en har spist frukt saa frukten blir fordoyd foer en dytter innpaa med mer mat!

 

Jeg har laert utrolig mye fra aa lese boka. Og kommer nok ikke til aa folge den slavisk, men velger aa ta med meg de delene jeg selv tror paa og foler jeg kan klare aa holde tritt med. Saa faar vi vente aa se. Kjenner allerede at jeg er klar for dette og gleder meg til aa se det paa vekten! Jeg tenker utrolig mye mer paa hva jeg putter i munnen og prover saa langt det lar seg gjore aa drikke KUN vann (noen kopper kaffe blir det) og spise saa mye raa frukt og gronnsaker som mulig! Saa faar vi se hva det blir til! Har hypnotherapy cd'n igjen aa hoere paa. Er litt skeptisk, men skal gi det et forsok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott oppsummering! Det er jo egentlig sunn fornuft og stort sett saa foelger jeg raadene her. Problemet er uhemmet inntak generelt av mat og for mye sjokkis paa helg. Jeg tror det han vil er at folk skal si til seg selv at huff...junk gjoer at jeg foeler meg skikkelig ille og slapp, sunn mat faar meg til aa foele meg full av energi etc. Slik virker hypnoterapi. Jeg brukte hypnoterapi ved siste foedsel med stort hell.

 

Denne helga har vaert pyton. Har spist for mye og har spist kake/sjokolade i massevis. Jeg er skuffet over meg selv. Jeg er ikke en gang skamfull etter aa ha spist, jeg bare tenker... det vises sikkert ikke paa vekta. Saann begynner jeg aa tenke naar jeg blir uregelmessig med veiing, samt naar jeg ikke gaar ned etter aa ha vaert flink.

 

Maa holde meg under 1300 kcal til veiedag hvis jeg skal ha sjanse til aa ikke ha lagt paa meg. Da blir jeg trist altsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen.

I dag sliter jeg NOK EN GANG med motivajonen!!!

Hver gnag jeg er sulten saa er det liksom det samme hva jeg putter i munnen. Og jeg heller bryr meg liksom ikke...

 

Vil vi dette nok???? Hvorfor driver vi og surrer saann??? Eller jeg skal vel kanskje snakke for meg selv...huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen.

I dag sliter jeg NOK EN GANG med motivajonen!!!

Hver gnag jeg er sulten saa er det liksom det samme hva jeg putter i munnen. Og jeg heller bryr meg liksom ikke...

 

Vil vi dette nok???? Hvorfor driver vi og surrer saann??? Eller jeg skal vel kanskje snakke for meg selv...huff...

 

Jeg er akkurat likedan naa om dagen! Det er saa frustrerende. Jeg er liksom inne i en periode hvor jeg ikke har lyst til aa tenke saa mye. Jeg har lyst til aa spise naar jeg har lyst, ikke tenke nei, jeg kan bare spise saa og saa mye ellers gaar jeg over kcal inntaket. Hvor skal vi hente motivasjon fra? Vil vi vaere av generoese proposjoner for resten av livet eller vil vi ned noen stoerrelser??

 

Naa maa vi slutte aa tulle. Veiedag for meg i morgen. Sikker paa at jeg har gaatt opp, men jeg vil ikke vaakne en dag og plutselig se at jeg er over 90 kg igjen. Nei nei nei. 5 kg til jul? HAHAHAH!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva som skjer jeg...NEI jeg vil ikke vaere str 20 for resten av livet! Foler meg jo IKKE komfortabel!!!

Ja det finnes klaer i storreslen bla bla bla..men jeg vil vaere en str 16!! DA hadde jeg vaert fornoyd! Var nede paa 18 i jeans for jeg ble gravid. Naa er jeg over 20...20 er trangt! og jeg hater det.

 

Men jeg kan jo ikke forvente at noe skal skje hvis jeg ikke gjor noe med det. Ikke har jeg vaert paa spinning heller den uka her...lurer paa aa prove lordag morgen. hmmm...

 

JUST DO IT! Jeg har heeelt klart laert aa fokusere mer paa hva jeg spiser, og spise mer natural...har faktisk begynt aa koke linser naa og putter i salaten. Gjor at den blir litt mer mettende.

I dag tenkte jeg aa lage salat, basert paa linser, ha i litt sopp, tomat osv...kanskje ogsaa koke et egg!

Har ikke veid meg men gjor det kanskje i morra. Vil prove aa faa inn gode matrutiner forst naa!!! :)))

 

 

Kom igjen!! de 900g maa "vi" bli kvitt til neste uke! :))) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, saann skal det laate, Knerte!

 

Absolutt best aa spise saa ren mat som mulig og lage mat fra bunnen. Jeg er veldig interessert i mat og matlaging saa lager alltid mat fra bunnen. Du finner masse oppskrifter paa bbc good food som du kan lage. Jeg er veldig glad i linser, men ikke de andre i familien saa det blir helst til lunsj, veldig mettende.

 

Kusina til mannen min var her i gaar med en stor boks med Quality Street. Jeg skal spise paa loerdag! Ikke hele da. :lol: Maa vel dele me de andre i huset haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første eg tenkte da eg las at dere mangler motivasjon og er sultne, og vil bare putte ting i munnen, så tenkte eg, HIV ALT AV USUNT DERE HAR!! Og det mener eg. Selv om dere hiver penger ut vinduet, kan det gi dere en en ekstra puff! Tøm alle skuffer, skap og kjøleskap av usunn mat, og alle matvarer dere kan lage noe usunt av. Reis på butikken og kjøp inn masse sunn og god mat, fargerik mat til å ha i kjøleskapet, masse reint kjøtt, ris og sånt i fullkorn osv. Gjør det! ;)

 

Og når dere ikkje orker tanken på å trene engang, så gjør det!! Tenk på følelsen du har etter ei treningsøkt! Angrer man noen gang på ei treningsøkt!? NEI!

 

Som du sier, Knerte: JUST DO IT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som regel ikke noe usunt i huset med unntak av barnas loerdagsgodt. Men loerdagsgodt er mitt store downfall. Jeg klarer ikke vaere maateholden. Lurer paa aa kutte det helt ut siden jeg ikke kan styre meg, det oedelegger jo saa mye.

 

Ellers er all mat faremoment for meg fordi jeg vil spise masse! Viljestykre er det som trengs.

 

Trening.. huff.. ikke si det da. Det er saa kjedelig. Den gode foelesen som kommer etterpaa veier ikke opp hvor utrolig kjedelig det er. Sorry, jeg er ingen friskus! Gaaturer er fint da, det liker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedlig det må vere å synes at trening er kjedlig!! Er det virkelig ikkje noe anna enn gåturer du liker? Har du prøvd ALT??? ;) Ka med å ta helgekurs i swing/tango/salsa? Spinning, pilates, zumba, step?? Styrketrening? Volleyball, fotball eller annen ballsport? Svømming? INGENTING????? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg blir saa lei! Men raske gaaturer holder i massevis for meg :) Treningssenter passer ikke meg fordi jeg er hjemme med smaa barn paa dagtid og paa kveld saa blir det rett og slett ikke nok tid hvis jeg skal ha sjansen til aa se mannen min. Uansett vet jeg at etter 1 mnd saa slutter jeg aa gaa. Har trenings dvder ogsaa, men blir ogsaa lei av det. Det eneste jeg vet jeg orker aa gjoere er aa gaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg blir saa lei! Men raske gaaturer holder i massevis for meg :) Treningssenter passer ikke meg fordi jeg er hjemme med smaa barn paa dagtid og paa kveld saa blir det rett og slett ikke nok tid hvis jeg skal ha sjansen til aa se mannen min. Uansett vet jeg at etter 1 mnd saa slutter jeg aa gaa. Har trenings dvder ogsaa, men blir ogsaa lei av det. Det eneste jeg vet jeg orker aa gjoere er aa gaa.

 

Hmmm..... skal ikkje vere lett!! Men at du liker å gå iallfall, er bra da!! :D Tenk om du ikkje hadde likt DET engang!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg!!!! LANG sykkeltur i dag! "Svigermor" passet gullklumpen min og jeg og samboeren dro paa langtur paa sykkel! DET var herlig!

Og vi var paa svomming med jentungen til morran i dag og da meldte jeg meg rett og slett paa spinning for i morgen kveld 18.00.

GLEDER MEG!!! Jeg syns IKKE trening er kjedelig! Jeg ELSKER spinning!!!!! Virkelig elsker det!

 

NokErNok: Faa mannen til aa legge ungene 2 ganger i uka og kom deg ut! hehe...eller dra ut etter at ungene er i seng! :) I morgen kveld skal min samboer for forste el andre gang legge snuppa alene, men det gaar vel bra. haha...han vet jo alt han skal gjore! :)))er jammen meg badekveld for jentungen og saa da faar han nok aa gjore! Bare fint at de faar litt smaken av hva vi driver med hver dag! Jeg var bare nodt til aa vaere egoistisk hvis jeg noen gang skal klare aa komme meg tilbake til aa trene. Tenke litt paa meg selv! :)

Naa skal jeg hoppe i seng, lese bok jeg har kjopt. 50 shades of grey! Gleder meg! Hort masse positivt om den! Legge tanken litt bort fra mat og fokusere paa andre ting...ikke lett men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempebra, Knerte :D Spinning er egentlig helt OK synes jeg ogsaa, men det aa dra paa treningssenter er ikke min greie saa jeg faar holde meg til gange, jeg vet at i det lange loep orker jeg ikke treningssenter - det er bare ikke meg. Akkurat naa saa synes jeg det er for moerkt aa dra ut etter at mannen min har kommet hjem, men jeg gjorde det i de lysere mnd. Men naa kommer sjansen naar dattera min paa 3 begynner paa nursery i januar, da kan jeg trille med lillebror paa dagtid. Pluss jeg kan selvfoelgelig trille og gaa paa helg.

 

I dag er planen aa lage nok en oppskrift fra bbc good food. Muffin-topped winter beef stew. Jeg er veldig glad i vintermat :)

 

So far so good i dag. Mensen paa tur kjenner jeg saa kanskje jeg dropper veiing onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha...ja ELSK!

 

NokErNok: jeg og syns det har vaert tungt aa begynne med trening etter morkets frembrudd, men jeg kan jo ikke ha 6mnd uten trening (vintermnd) hehe og for meg var ikke lenger gaaturer nok trening. Jeg klarer ikke presse meg selv nok. Med spinning blir jeg virkelig heeeelt skadeskutt og jeg elsker det!!! Og jeg var hjemme til kl 7! Snuppa fast asleep i senga si. HERLIG! hehe...jeg virkelig not det aa ha den ene times for meg selv. Har ALDRI lenger noe tid helt for meg selv og gjor heller aldri noe FOR meg selv lenger, saa denne spinningen er som en liten "treat" for meg. DEILIG! Og saa faar min kjaere litt "tvungen" alenetid med jentungen. Noe han virkelig trenger! Han har ikke enda hatt en hel dag alene med ho.

Saa for meg fungerte det kjempebra! Og jeg foler meg saa utrolig bra for aa ha gjort det! :lol:

 

I LOVE SPINNING! hahaha...(prover alt jeg kan aa smitte litt over paa NokErNok)

 

Maten gaar det ikke like bra med...gaar greit, men ikke supert. Kunne ha gjort det saa utroolig mye bedre! Naa har jeg kjopt malt loaf...faar jeg skikkelig sug naar jeg er utepaa (for er ofte da jeg skeier ut) har jeg den i hanskerommet! Den er knallgod og ikke saa verst sund, og klarer ikke spise for mye av den! (med cinnamon og rosiner). Jeg tar meg selv stadig vekk i aa ta en liten kjeks her og en ekstra yoghurt her. Blir fortsatt for mye utenom maaltider. Her spiser jeg lunch med snuppa ca 12. og saa lager ikke "svigermor" middag for etter snuppa er i seng saa vi spiser rundt 7.30. ALT FOR SEINT!! men ikke mye jeg ffaar gjort med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhhhhhhhhhhhh... nok med den der spinningen :lol::angry: Gange er OK for meg, sist jeg gikk ned i vekt, gikk jeg ned 18kg og eneste 'trening' var gange. Men den gangen spiste jeg alt for lite og gikk ned kjemperaskt.

 

Skjoenner hva du mener med middag. Hjemmefra har jeg vaert vant til middag ca kl 17, mens her er det mellom 19 og 20. Mannen min er ikke hjemme fra jobb foer da heller. Ofte spiser jeg med barna tidligere, naar eldstegutten kommer hjem fra skolen. Kan du faa lagt inn ett mellommaal foer middag? En skive broed og litt frukt? Det er bedre med et kontrollert maaltid enn aa spise litt her og der, da holder man ikke tellingen liksom.

 

Paa helg spiser vi ca 1630 og svigerfar synes det er saaaaa rart lol. Men det er eneste sjansen til at hele familien kan spise sammen og saa er det jo bedre aa spise litt tidligere paa dagen.

 

I dag veide jeg 83.8kg, det er ned 600g fra forrige uke, men fremdeles er jeg 300g mer enn det jeg var for 3 uker siden. Det virker som om jeg gaar ned i gj.snitt 1 - 1.5 kg per mnd. Det er treg nedgang det! Bare 16 mnd igjen! Men hvis jeg etter 16 mnd veier 67 kg, da skal jeg vaere fornoeyd uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyaco: ja no greier de har her borte over dammen (bor i England). Ikke heeelt sikker paa hva det er laget av jeg, men er liksom meningen det skal vaere sundt. Goodt aa ha en liten snack i bilen;)

Hva spiser du til vanlig? Hva "unner" du deg i helgen? DU ahr hatt en fantastisk nedgang!! Keep going! :)

 

NokErNok: kom igjen naa...staalsett deg for helgen! Vi har planlagt fisk til middag lordag saa det blir bra! Med scallops til starter! :)

Liker det!

Jeg skal prove aa vaere flinkere i matveien denne helgen! Vaert paa sykkeltur igjen i dag! Times tid! Skikkelig sliten og svett! Deilig!

Bring it on!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyaco: ja no greier de har her borte over dammen (bor i England). Ikke heeelt sikker paa hva det er laget av jeg, men er liksom meningen det skal vaere sundt. Goodt aa ha en liten snack i bilen;)

Hva spiser du til vanlig? Hva "unner" du deg i helgen? DU ahr hatt en fantastisk nedgang!! Keep going! :)

 

 

Aha..:)

 

Til vanlig spiser eg kyllingsalat, proteinshake, grove knekkebrød, egg, middager med lite potet og mer kjøtt og grønnsaker, tortillalefser med kylling curry baguettesalat, av og til en nutrilett-bar. Men barene vil eg slutte med, for de er jo sjokolade...

 

I helgene koser eg meg for masse! Og vil og må gjøre noe med det. Hadde eg vert veldig flink i helgene hadde eg nok gått fortere ned! Eg spiser alltid taco fredager, og lørdager en biffmiddag med poteter og lett bearnaisesaus, og gjerne chips og smågodt etterpå... Men eg trimmer jo mye, så den fjellturen eg tar søndagen, veier vel opp for det eg spiser lørdagen iallfall.

 

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...