Gå til innhold

2012 SKAL BLI MITT AAR!


Gjest Knerte
 Share

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!! Kjempebra Knerte! Naa er du inne i en god stim :)

 

Beklager fravaer, vi hadde langweekend paa hotell. Veldig digg frokostbuffet. Spiste masse tull. Vekta stoppet paa 85.6kg igjen og da har jeg holdt vekten de siste 3 ukene. Skal ned 700 g til neste uke slik at jeg kommer meg under 85 kg igjen. Er tilbake i gode vaner. Har sluttet aa amme, lillebror sluttet av seg selv. Saa da er det litt overgang for meg aa gaa fra 1800 - 1900 kcal til 1600 kcal. Men det gaar seg nok til.

 

Skal bli mer aktiv igjen her for da blir det saa mye lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

staa paa!! Dette klarer du! Det som er bra med at du har sluttet aa amme er at du kan tyne deg selv litt ekstra! Boer liksom ikke tenke saa mye paa at guttungen skal faa riktig naering osv...bare tenke at en selv skal ned i vekt!

 

Herlig! Naa kjorer vi paa! Jeg har fortsatt 9.5kg som skal av foer jul! Herlighet naa begynner det aa haste!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det begynner aa haste ja! Men det skal vi klare :) Maalet mitt er aa se 75-tallet til nyttaar. Jeg kaster ikke bort tiden og faster i dag. Haha. Religioes faste saadan - optional - men skal holde meg til 500kcal som paa BBC programmet Horizon. Hvis man skal kaste i seg mat naar kvelden kommer saa er jo litt av vitsen borte, paa alle vis :)

 

Laget kikertcurry i gaar kveld og spiste halvparten til frokost (!) og skal ha resten i kveld. Ca 250 kcal per porsjon.

 

I gaar var det 3-aarsdag her i huset og da ble det skogsbaer-crumble og iskrem. Da maatte jeg jo ha litt. Ellers vaert flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det helg igjen! Det skal gaa bra :D

 

Det er egentlig ikke noe nytt aa fortelle her. Jeg proever aa holde meg i skinnet og ikke tenke at jeg kan spise det jeg vil siden jeg fastet i gaar. So far so good.

 

Lurer paa om det blir pizza i kveld (som vanlig egentlig haha). Tror jeg har fyll i fryseren og da er det jo saa mye lettere. I gaar laget jeg faktisk kjoettkaker i brun saus, det har jeg sikkert bare laget en eller to ganger foer i livet. Laget ogsaa yorkshire pudding for engelsk vri. Jeg spiste ikke det i gaar da, saa tenkte en liten posjon til lunch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoeres ut som du har full kontroll der NokErNok!

 

Her er det derimot helt ute av kontroll dag!! SPist nesten en hel pakke kjottboller pluss shortbread. Var aa handlet i dag og var saa sinnsykt sulten naar jeg kom hjem at jeg spiste nesten hele pakka med kjottboller mens jeg lagde lunch til jentungen!!!

Og bare for aa gjore det hele enda litt verre tok jeg likegodt et shortbread etterpaa! Naa foler jeg meg skikkelig ille! Og det fortjener jeg jo! Men da sier vi at dette var lordagen min, saa faar jeg holde meg i skinnet i morra!!! Og resten av kvelden! Ned skal jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foler ting har gaatt litt paa tverke igjen de siste dagene. vaert mye greier, flyttet inn til "svigers" og da er det ikke lett aa spise salat til middag feks...for vi spiser felles middager og de er over 70 aar og syns nok ikke det er bra nok mat. Hmmm...jeg maa finne en losning paa dette! Vi skal begynne aa svomme en kveld i uken og gaa tur og sykle etter at snuppa har lagt seg. Naa er det jo to til her i huset som kan passe paa ho saa det kommer vi til aa utnytte litt (etter at ho har lagt seg selvfolgelig!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600g er veldig bra!!!! SYns du er flink jeg! Jeg rett og slett glemte aa gaa paa vekten i gaar. Alt for mye som skjer her om dagen...snuppa legger seg paa vkelden og jeg er helt skutt og klar for senga!

Ja tror jeg maa heller laere meg aa spise alt med maate!! Det blir bra trening for meg deg!!!

 

Naar en snakker om trening...i dag har min samboer og jeg vaert ute paa vaar forste gaa/lopetur. OMG jeg har allerede stive bein! MEN det foltes godt selvom jeg neste ble svimmel! hahahaha...naa er vi i hvertfall i gang! Og det foles godt! I gaar ble det toasted sandwich og CHIPS til lunch og fish & chips til middag!!!!!!!!!!!!!

Var og malte litt i gamle huset og da var det veldig lettvindt med den losningen! Huff og i dag har jeg faktisk spist 2!!!! stykker sjokoladekake!!! Nei hvor skal dette ende! Men i hvertfall fikk vi inn lopeturen i kveld...og naar jeg trener mer blir det lettere aa spise sundt. Ellers foler jeg at treningen er bortkastet...

 

er skuffet over egen innsats siste uken...men da kan vi lett gjore det bedre denne uka! Noe som er veldig bra ved aa bo her hos "Svigers" er at jeg ikke smaspiser mellom maaltidene (naar jeg er her hele dagen). og DET er bra!!

 

Trener du noe om dagen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil! Jeg spiste mer enn to stykker eplekake i helga, og spiste crumble foer helga og jeg spiste litt sjokolade ogsaa. Det er ikke bare du ;) Men det viktigste er jo det sammenlagte regnestykket. Jeg tror jeg reddet meg selv paa to dager med veldig lavt kcal inntak forrige uke, hvis ikke tror jeg kake og crumble hadde gjort mer utslag.

 

I dag faster jeg igjen. Spiste kikertsalat til frokost. Saa faar jeg spise en lett middag til kvelds. Men har planlagt taco til familien, saa mulig jeg lager meg en taco salat.

 

Bra aa faa unngaatt smaaspising, det bruker aa vaere fallgruve for meg ogsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det nybakte scones til frokost, halvgrove. Spiste vel en for mye, men det faar vaere. Naa gjelder det aa holde seg i fletta i helga! Ingen fraatsing! Soennen min vil lage cookies saa jeg vet allerede om en utfordring.

 

I dag blir det etter planen 'Tagliata for two' fra Nigellas nye bok. Tenkte focaccia som tilbehoer, men ikke helt avgjort. Har en tendens til aa ta av med broedvarer.

 

Synes du er kjempeflink som trener, Knerte. Jeg trener ikke. Men syntes det var lettere med maten da jeg gikk tur regelmessig. Det er saa vanskelig siden mannen min ofte jobber lage dager. Kan ut med vogna, men 3 aaringen orker ikke gaa saa langt, kanskje 10 min foer hun maa baeres, og det blir for slitsomt med vogn i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og atter hei!

Naa er jeg ille treg her inne om dagen. Utrolig mye som driver aa skjer rundt meg saa blir lite fokus her i gaarden. I helgen flyttet vi offisielt ut av huset vaart og bor naa fulltid hos the inlaws.

Det fungerer forelopig veldig bra, men kjenner at det kan hende det holder til jul. Da er det muligheter for at jeg tar med meg lille suppa og flytter hjem til Norge, saa kommer samboeren etter naar han har faatt gjort ferdig de siste bilene. Jeg er nodt til aa komme i gang med jobbing og litt sparing av penger. Saa bo litt ho smin mor og far er da perfekt siden jeg kan faa litt hjelp med barnevakt osv derfra.

 

Jada...skjonner du eller, det er disse tingene som surrer rundt i hodet mitt. DEN uka her er det jeg som skal lage middager saa da blir det supersundt. Vi faar vente aa se hva "svigers" syns om det, de er tross alt over 70 begge to saa kan hende det blir litt for gaeli for de! Men vi faar naa se.

 

Her regner det ogsaa heeeelt villt...og gjett hvem som matte ut i stad MED VOGN for aa faa snuppa til aa sove...joda, det var meg. Men jammen sovnet hun ikke rett nedi gata her. FLAKS! Det er heeerlig aa bo i en liten village..saa prover aa nyte det saa lenge jeg kan! :))

 

Men mat ja.....gaar vel ikke aller vaerst, men det blir ofte en liten baileys i kaffen og et glass vin til middag her. DET maa forandre seg! Men drikker mye kaffe naa og det er bra for det holder meg mett litt lenger!!! Og som sagt blir det INGEN smaaspising naa og DET ER BRA!!! Har ikke veid meg paa to uker og merker at jeg mister fokus uten aa gjore det, saa er nodt til aa hoppe paa i morra tidlig selvom jeg ikke vil! haha....

 

Jada dette var bare rett ut i fra hodet mitt. Any sense?

Maa vare vanskelig uten aa trene NokErNok...kan ikke 3 aaringen sitte i vogn og? Double buggy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foler jeg er litt ute av kontroll om dagen jeg...spiser for mye jeg.

Spes naar jeg er ute paa lunch osv...forrige uke spiste jeg bla cheesy chips OG panini....blir daarlig av aa tenke paa dette!

 

Jeg maa ta meg sammen! Dette vekttapet skjer ikke av seg selv...foler jeg driver og lurer meg selv om dagen til aa tro at ting er ok. Men det er det IKKE! Jeg maa spise mindre! Enkelt og greit!

Begynner i morra! Maa spise saa lite jeg kan! Maa faa en kickstart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerte, jeg skjoenner godt det blir litt omstilling og har at du mange baller i lufta, og da hender det at man glemmer maten litt. Spennende at du skal tilbake til Norge da.. blir det lettere med jobb der enn her? For min del har jeg ikke lyst tilbake, trives bedre her tiltross for alle britiske rariteter. Men skal paa besoek om 1 mnds tid og det blir jo koselig. Gruer meg til reisen med smaa barn.

 

Jeg har samme problem, jeg lurer meg selv til aa tro at det er helt greit aa spise ditt og datt.. det kommer sikkert ikke til aa vises paa vekta/jeg var sulten/ andre kan jo spise det/ man maa unne seg litt... etc.. tusen unnskyldninger. Jeg tror jeg har gaatt opp i morgen pga helga.

 

I gaar var jeg flink og spiste ca 1400 kcal.

 

I dag har jeg spist havregroet med baer til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er enda en dag nesten over. Har gaatt bra i dag ogsaa - tre dager paa rad! haha Ikke verst! Har faatt i meg 1400 - 1500 kcal i dag og det er veldig bra.

 

Er litt sulten, men ikke saa ille naa etter at jeg har sluttet aa amme, kjenner merkbar forskjell. Jeg orker ikke aa vaere overvektig lenger. Naa maa jeg bare holde ut og laere aa vaere maateholden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare aa si i fra at vi reiser til Tyskland i morgen og blir til onsdag. Da blir jeg nok ikke aa se her, men kommer tilbake saa snart jeg er tilbake!! Jeg sluttet aa royke med Allen Carrs bok naa skal jeg forsoke hans bok "loose weight now - the easy way". kjenner jeg er litt desperat. Haaper dette hjelper!!!!!

 

han har utrolig mange gode poeng! skal holde deg oppdatert med hvordan det gaar!!! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk nedgang NokErNok!!!!!!

Naa kan du vaere fornoyd med deg selv og glede deg til neste uke naar det kommer til aa rase av enda litt!!!! Saa flink du er! Naa ble jeg inspirert igjen!!!!hahahaha

 

Saa har vi vaert paa ferie igjen da...tar paa disse ferieturene! MYE vin og en del mat, men jeg har vaert flink og ikke spist nesten noe potetgull, sjokolade og kake etc etc....har ikke vaert paa vekten etter at jeg kom hjem, men skal hoppe paa til tirsdag neste uke igjen! Har naa i hvertfall vaert flink i gaar og i dag og faatt til gaaturer ogsaa saa er fornoyd med det!

Driver naa og leser denne boka og den faar meg til aa tenke paa en litt annerledes maate og jeg foler den motiverer meg litt!

Jeg kommer til bake seinere til hva han skriver om hvis du er intr...

 

vil bare se om den hjelper meg forst! hahaha...

I dag satt min kjaere, hans mor og far og spiste rock-cake og tok en kopp kaffe...hva gjorde jeg? Tok en kopp kaffe!!!! Og ingen kake!! DET er veldig uvanlig for meg! Har laert at det er saann situasjoner jeg maa motstaa hvis jeg noen gang skal komme noen vei. Jeg maa ogsaa slutte aa fokusere saa mye paa mat og tenke mer paa det som noe jeg gjor for aa holde kroppen i gang og maa huske aa gi den riktig brennstoff ellers kommer jeg alltid til aa vaere sliten og trott som naa. Og den tankeganger ser ut til aa hjelpe meg...i hvertfall naa...vet jo saa alt for godt at det kommer dager hvor ingenting makes sense...men da maa ejg prove aa holde ut!

 

Jeg tror det spoker for mine 10kg til jul...hehehe...da maa det gaa veldig fort framover, men jeg skal gjore saa mye jeg kan!!

 

Fortell meg hvordan det gaar med deg! Hvordan du tenker for aa forandre dine spisevaner???!!!??

 

Godt aa vaere tilbake! Merker jeg mister fokus naar jeg ikke skriver inn her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerte, saa godt aa ha deg tilbake! Ferier er alltid en utfordring tror jeg. Vi skal etter planen til Norge i slutten av mnd og selv om det aa dra til mamma og pappa er som aa bo paa helsefarm, saa bor jo soestera mi like ved og er like glad i kaker som meg! lol. Saa er det jo Duty Free etc. Fristelser. Hvordan var det i Tyskland.. der har de jo mye digg. Mye bakeverk og slikt.

 

Du har vaert flink baade paa ferie og hjemme ser jeg, well done! Det er vanskelig aa staa imot naar andre kan spise det de vil. Er saa lei av tynne folk som sier, ta ett stykke, det skader ikke. De skjoenner jo ikke at det setter i gang en eneste lang fraatsing for en matglad tjukkas som meg :D

 

Spoeker for 10kg til jul her ogsaa ja, tror det er ca 12 uker igjen, og da er vel 6-7 kg mer realistisk. La oss si 6kg slik at vi har reell sjanse og ikke faar 'taper'-foelelsen.

 

Jeg har egentlig bare gjort smaa forandringer. F.eks. Ikke spise mat fra barnas tallerkener (en skorpebit her og der adds up!), ikke spise mer enn GRs 350kcal Frimerker i uka. Brukte det paa sjokolade forrige loerdag, hverken mer eller mindre. Og ikke ta av paa helg fordi om det er helg. Spise vanlig. Veier ting som havregryn, broed, poteter etc ellers har jeg en tendens til aa gradvis oeke porsjonene ute aa legge merke til det. Og da er jeg plutselig tilbake paa startstreken. Og naar jeg er sulten i mellom maalene, spiser jeg gulrot, kaalrot eller frukt isteden for en broedskive, noe som jeg alltid brukte foer.

 

Jeg lager mat fra bunnen og har et avslappet forhold til alt som ikke er kcal-rikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halløys!! Er fremdeles i live her, men har ikke hatt så veldig fokus på slanking. Har fulgt med på vekta sån littegrann og har i grunn blitt overrasket over å finne at jeg laangsom faktisk går ned selvom jeg innimellom spiser feil. Faktisk 2 kilo siden jeg ble "ufokusert" pga mye greier i hverdagen som tok tid og ødela hele rytmen for meg. Men de siste to ukene har jeg spist helt tullete, som både pizza og sjokolade og you name it. Så jeg tenkte at jeg skulle skremme meg selv tilbake på streng kur igjen, og gikk på vekta idag morges. Ingen endring. Ikke gått opp.... Så jeg har altså gått ned tilsammen 8 kilo siden jeg startet. Nå setter jeg fokus igjen, ser ut som ting har roet seg så jeg kan fokusere igjen. Vil mer ned, 10 kilo igjen til første delmål jeg kan være fornøyd med. Leser hvor flinke dere er og det er godt for å komme skikkelig igang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valgte suppe til lunch i dag og kjopte faktisk en tropicana orange juice i stedet for hot chocolate with cream paa Costa i dag! Veldig fornoyd! Jeg skal forandre litt mer tankegang! Jeg skal fokusere paa alt det BRA jeg gjor...og fokusere litt mindre paa alt som ikke er saa bra. Da tenker jeg at jeg til slutt blir mye mer positiv og forhaapentligvis kan det hjelpe meg til aa ta de rette valgene!

 

Herlig aa hoere fra deg igjen snifnix!!!

Vi skal ned 6 kg til til jul! Er du med? The more, the merrier! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...