Gå til innhold

2012 SKAL BLI MITT AAR!


Gjest Knerte
 Share

Anbefalte innlegg

Nyaco: Hoeres ut som du spiser mye bra sund mat!! Staa paa! Har du noe spes maal foer jul feks? Hvor finner du motivasjon??? Jeg kjenner at jeg har skikkelig misslyktes dette aaret..har hatt lyst til aa gaa ned siden JAN men sitter fortsatt her i status quo. HJELP!

 

Jeg sitter skikkelig fast om dagen! Jeg vet hva som skal til men det virker ikke som det hjelper. Klarer ikke dette alene jeg...

Kjenner meg ikke sterk nok...spiser alt for mye shait og trener ikke nok. VET at jeg maa forandre dette, men naar det ligger kjeks i skapet, spiser jeg de osv...her kan jeg ikke bestemme hva som skal kjopes inn. SIden "svigermor" handler.

 

NokErNok: Hvordan gaar det der??? Huff...vet jeg har sagt, ja saa mange kg til jul! Here we go! men det skjer jo ikke noe med vekta mi fordi jeg (naar det kommer til stykket) spiser det jeg vil og trener alt for lite...MATEN er min storste fiende!!! Jeg maa klare aa motstaa!! Men det gjor jeg altsaa ikke! Jeg er AKKURAT samme vekt naa som foer vi reiste paa ferie i sept!!! 119.4kg!! Jeg blir helt kvalt av tanken og ser meg i speilet hver dag og HATER det jeg ser!

Jeg trenger hjelp! Tror ikke jeg klarer dette alene jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sarabernard

Hei Knerte :)

 

Skjønner godt hvordan du har det, er helt forferdelig å ikke kunne se seg i speilet og bare være fornøyd :(

 

Men når jeg leste innlegget ditt, så var det første jeg tenkte: Kast alt det usunne du har i skapene, men så skrev du jo at det er svigermor som handler inn. Neste tanken da er om det finnes noen måte du kunne ha prata med henne om det,evt at mannen din gjør det, og forklare at du virkelig prøver å gå ned i vekt, men at det kan være vanskelig med så mange fristelser i huset. Kanskje dere alle hadde hatt godt av at det var mindre usunne ting i hus, og heller fyllt opp med sunnere alternativer?

 

Vet jo ikke hvordan forholdet ditt til svigers er, men ser for meg at det må være tålig, siden du faktisk klarer bo i samme hus, all ære til deg der ;) Derfor kan dere kanskje prate om dette?

 

Håper virkelig ting kan bli litt lettere for deg, og ønsker deg bare lykke til videre! Og husk på hvorfor du engang bestemte deg for å melde deg inn her.

 

Prøv å si til deg selv at den kjeksen eller den sjokoladen er ikke verdt det. Men kos deg med god samvittighet en valgt dag i uka. Vet det så inderlig godt at ikke noe av dette er lett, og kjenner på samme frustrasjon jeg også innimellom, men så må man bare ta seg selv skikkelig i nakken, og snakke hardt til seg selv! Dette skal vi klare, jeg heier på deg Knerte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarabernard: Forst av alt maa jeg si jeg liker nicket ditt! haha...veldig bra!

Tusen takk for meldingen din!

Det er ikke bare lett aa bo i hus med "svigers" men det er bare frem til jul saa da gaar det bra! De er to herlige mennesker! Men vet ikke helt om jeg har mot til aa snakke med de om dette og sporre om hun kan handle inn mindre usundt. Hun er 71 aar og veier ca 47kg!!!!

Saa ho har ikke godt av aa gaa ned, og jeg vet at disse sotsakene er noen av dagens hoydepunkt for ho! hmm....jeg burde jo klare (hvis jeg skal laere aa vaere sunn) aa motstaa saanne fristelser, for jeg vet alt for godt av erfaring at disse fristelsene kommer opp naa og da uansett hvor sund en har det hjemme. Jeg skulle bare onske jeg ikke brydde meg om det, liksom ikke saa det som no saa veldig spes. Kanskje jeg maa tenke at de er live "lovlige" som salat, og at de da kanskje ikke blir like fristende??? Huff...vanskelig...

 

Etter at jeg leste meldingen din tenkte jeg at jammen naa skal jeg virkelig ta meg i nakken som du sier. Og jeg kjenner at motivasjonen kommer tilbake. Men det er dette som har skjedd saa mange ganger og saa i morgen sklir det ut igjen. Hvis jeg bare kunne klart aa holde meg unna i si...EN uke. Saa tror jeg mye er gjort, bare det aa faa inn den vanen!

 

Men jeg gir ikke opp!!! For jeg vil ikke se meg selv i speilet resten av livet aa vaere misfornoyd med det jeg ser! Jeg maa slutte aa komme med unnskyldninger og skylde paa alle andre, det er bare JEG ene og alene som kan gjore noe med dette!

 

Har naa tatt forste skrittet og begynt litt med spinning igjen og det foles godt! Jeg er veldig glad i aa trene, foler meg saa utrolig mye bedre etter en skikkelig svetteokt!

Og tenker at det kan hende det forer til at jeg spiser litt bedre og for vil ikke at treningen skal vaere bortkastet!!!

 

Vi prover igjen med nytt mot! Fra i morgen, samme om det er fredag!! Og lordag skal vaere min kosedag. Da gjor jeg som jeg vil!

Takk igjen for et lite spark bak, det kom som et friskt vindpust! Trengte det!!!

Koselig om du titter innom innimellom saa jeg kan folge med aa se hvordan det gaar med deg og! Kanskje jeg kan faa litt motivasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarabernard

Hihi, jo da forstår jeg godt det ikke er helt lett å ta det opp med henne for å si det sånn ;)

 

Har også en egen tråd her, den heter Endelig igang, så er bare å hoppe innom der også :) Så skal du se at der er opp og nedturer her også ;)

 

Jeg har hatt problemer siden sommerferien å ta meg skikkelig sammen. Er akkuratt som om når en har begynt å tillate seg å skli ut, så sklir alt ut. I sommer holdt jeg vekten, men unnet meg snop og god mat mer enn jeg skulle, og da var det kjempevanskelig å slutte med det igjen :(

 

Men så for et par uker siden kom jeg til et punkt der jeg var så innmari lei av å gå opp ned opp 100 gram, og tenkte at jeg bruker jo en evighet på å gå ned hvis jeg fortsetter slik. Dermed klarte jeg å ta meg sammen, sluttet å fokusere så veldig på mat og snop, og etter det har det gått veldig greit igjen faktisk. Så må jeg nyte hver en dag ikke søtsuget er der, for det kommer igjen, det vet jeg!

 

Du er jo så heldig som liker å trene spinning :) Fortsett med det, det er jo et kjempebra trening har jeg hørt! Vurderer også å begynne med det etter jul :)

 

Hvis du syns det er vanskelig nå når dere fremdeles bor med svigers, bare prøv å gjøre så godt du kan, og ikke få dårlig samvittighet om det går litt galt innimellom. Bare tenk på at det kommer til å bli mye lettere når dere blir alene, og du selv kan bestemme over innkjøpene. Tenk at etter jul, da kan du virkelig komme ordentlig igang med livsstilendringen :)

 

Men aldri gi opp, gjør så godt du kan, gled deg til i morgen lørdag, da er det lov å virkelig kose seg :D

 

Ha ei god helg, kjære deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarabernard: Takk igjen for gode ord! Deilig med litt nye innspill her paa traaden! Ser ut som det er mange som leser, men ikke legger igjen en meldig!!

Jeg skal gjore akkurat det du sa...fokusere litt mindre paa den maten, for da tror jeg at den blir litt mindre interessant liksom. Har vaert flinkere den uka her...og hadde en ganske bra helg og!

 

Jeg og foler som du sa...bare lei av aa ikke klare aa gjore det bra! Saa kom igjen! Det er enda noen uker til jul! Vi kan mote den noen kg lettere i stedet for noen kg tyngre!

 

NokErNok: HVOR ER DU????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Knerte.

 

Kjenner meg sånn igjen i det du skriver, med at man ønsker og ønsker, hater sitt speilbilde, men der er det stopp.

 

Men en ting som kan hjelpe, som flere kostholdseksperter også sier, er å si høyt at "nå skal jeg slanke meg". Dessverre er det vel sånn at når vi har samla på alle disse kiloene, så er det heller ingen hemmelighet at de burde komme av.

 

Jeg har aldri turt å si høyt at jeg skulle slanke meg til noen, for det var på en måte et lite nederlag. Men det viser seg at når man bare sier høyt "nei takk, jeg passer vekten", så får man plutselig masse fine kommentarer og med det også masse drahjelp og motivasjon!:) Folk legger mer merke til det du gjør, og man høster mer ros for både cm man mister, trening man utfører og kilo som går av!

 

Prøver selv å gjøre dette skritt for skritt, og det er denne gangen flere som vet at jeg ønsker å gå ned i vekt - enda ikke mange nok, men jeg synes jeg er flink som har sagt fre til flere enn før:)

 

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Knerte!

 

Du spurte meg kor eg finner motivasjon. I meg selv trur eg?! ;) Men eg leser også mye blogger, deriblant Fitnessbloggen og mange andre. Pinterest har også mange herlige bilder og sitater. Da eg ble gravid med nr.2 var eg allerede så utrolig misfornøgd. Og etter et svangerskap med svangerskapdiabetes, jernmangel, B12-mangel osv osv, var eg fullstendig bestemt på å endre livet mitt etter endt svangerskap. Og slik ble det! Eg kjøpte meg personlig trener, og det er nok det som har endret livet mitt. Uten han hadde eg ikkje engang tørt å ta bena mine innenfor treningssenteret. For eg var så langt nede. No er eg der flere dager i uka og elsker det! Har du muligheten til å trene mye? Du skriver at du liker å trene, og da er jo det ingen problem? Bli hekta på trening, så skal du se at du finner motivasjon! Og når du trener mye vil du ikkje ødelegge alt ved å spise drit, så det hjelper deg nok i matveien også! Det har det iallfall gjort for meg. Eg også er sånn at eg klarer ikkje la usunne ting ligge i skapet, DET må bare inn i matgapet mitt. Men du vil bli så imponert over deg selv om du klarer å la vere. Derfor skal du spise deg fornøgd ved alle måltider, og ikkje spise snacks utenom!

 

Du spurte om eg hadde noe mål, og ja, det har eg. Skal ned på 74 kg til jul, og var 78,3 i går, så eg håper inderlig eg klarer det. Men siden eg trener mye styrke, og har begynt med noen tabletter som skal øke muskelveksten, kan det hende at eg faktisk går opp litt framover. Og det er ikkje bra for psyken min! MEN eg vil ha muskler og få vekk alt fettet rundt, så da prøver eg det.

 

Eg har forresten laga avtale med samboeren min om å ikkje spise godterier fram til jul. Vi spiste smågodt på lørdag, og da tok vi kverandre i hendene (på mitt initiativ selvsagt, han er tynn og bryr seg ikkje om sånt, men han gjør det for å hjelpe meg) og sa at vi ikkje skal spise noe snop helt fram til jul. Så eg gleder meg til julafta for da skal eg jammen kose meg :D Kanskje du skulle prøvd noe sånt du også? Eg er veldig optimistisk på det akkurat no, bare et par dager inn i avtalen, men lurer på kossen eg vil føle det når eg kjøper inn barnetv-godteri til jentungen på lørdag, og kossen det skal gå å holde fingrene unna når ho sitter og koser seg ;) Men eg skal klare det! Må bare finne noe annet å tygge på akkurat da kanskje, eller til og med ikkje vere i stua akkurat da ;)

 

Det med å se seg i speilet kjenner eg meg igjen i. Du aner ikkje kossen eg hadde det for bare noen måneder siden.... det var så trist og leit å vere meg... så feit og mislykka.... men no er det så mye bedre! Og det meste er rett og slett pga trening altså! Det er rein terapi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoohoo! Jeg er tilbake etter Norgestur. Mye aa lese her inne saa skal proeve aa 'catch up'. Paa ferie saa gikk det vel greit nok. Spiste smaa porsjoner, men spiste ogsaa en god del dessert etc saa jeg haaper bare ikke det har blitt for mye oppgang.

 

nyaco, saa flink som ikke skal spise godteri. Det har jeg ogsaa tenkt aa gjoere, maatte bare faa ferien overstaatt foerst.

 

Veiedag i morgen! Huff og huff.

 

I dag blir det falafel og pitabroed til middag. Og salat selvfoelgelig. Jeg skal kun spiste ett pitabroed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukkebaerta: Takk for herlig innspill! Kjenner at jeg blir mer motivert bare ved at du titter innom her! Jeg tenker ogsaa at det kan bli lettere fra Januar naar jeg (forhaapentligvis) kan begynne aa jobbe litt igjen. Da blir det mer rutine i hverdagen! I dag har jeg bakt brod og laget hjemmelaget "Potato and leek" suppe! Den blie kjempegod. Laget den med flote, men jeg likser aa tro at saa lenge det er ekte varer og en ikke spier uhemmet saa er det bedre enn ferdigvarer med masse tilsetningsstoffer etc. Hva tenker du om det? Skulle jeg heller brukt melk? Skulle vel det i grunn hvis en tenker kcal... I kveld er det spinning igjen og jeg gleder meg! Ikke faar jeg bare trening men det er 1 time bare for MEG SELV. Skjer ikke saa ofte etter at en faar barn! Hmmm...kanskje jeg skal gjore som deg og fortelle det til alle at jeg prover aa slanke meg! Da blir det liksom ikke noe sted jeg kan "gjemme meg bort" og spise hva jeg vil! Det hoertes lurt ut...men som du sier...tor jeg? Tenk om jeg mislykkes da! Da ser jo alle hvor daarlig det gaar?

 

Nyaco: takk for svaret ditt! Du hoeres saa utrolig fornuftig ut og faar det til aa virke saa enkelt. Men det er jo i grunn det. Er jo bare aa folge "oppskriften". Ja jeg og elsker trening! Er spinning i kveld igjen og jeg gleder meg allerede! Gaatt en liten tur og og i gaar var jeg og samboeren ute paa 1.5 times sykkeltur! Og vi sykler hardt! Er litt irriterende for min samboer er "superfit" saa for han blir det liksom ikke nok trening, mens for meg er det MER ENN NOK!

 

NokErNok: Se fremover! Tenk, allerede neste uke kan nesten begge kg vaere borte igjen! Staa paa! Bare kom tilbake inn i de gode rutinene dine med en gang og du skal snart se at de kg forsvinner! Hvordan var ferien din hjemme i fedrelandet!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukkebaerta: Takk for herlig innspill! Kjenner at jeg blir mer motivert bare ved at du titter innom her! Jeg tenker ogsaa at det kan bli lettere fra Januar naar jeg (forhaapentligvis) kan begynne aa jobbe litt igjen. Da blir det mer rutine i hverdagen! I dag har jeg bakt brod og laget hjemmelaget "Potato and leek" suppe! Den blie kjempegod. Laget den med flote, men jeg likser aa tro at saa lenge det er ekte varer og en ikke spier uhemmet saa er det bedre enn ferdigvarer med masse tilsetningsstoffer etc. Hva tenker du om det? Skulle jeg heller brukt melk? Skulle vel det i grunn hvis en tenker kcal... I kveld er det spinning igjen og jeg gleder meg! Ikke faar jeg bare trening men det er 1 time bare for MEG SELV. Skjer ikke saa ofte etter at en faar barn! Hmmm...kanskje jeg skal gjore som deg og fortelle det til alle at jeg prover aa slanke meg! Da blir det liksom ikke noe sted jeg kan "gjemme meg bort" og spise hva jeg vil! Det hoertes lurt ut...men som du sier...tor jeg? Tenk om jeg mislykkes da! Da ser jo alle hvor daarlig det gaar?

 

Jeg er bare så glad man er flere og dele tanker med, da tror jeg det blir herlig mye lettere!:)

 

Når det gjelder matlaging, så er jeg helt enig med deg om at man skal bruke rene varer. Jeg selv lager all mat fra bunnen av, og er heller nøye med å lage et velbalansert kosthold. Bruk fløte, men registrer samtidig kaloriene på roedeklubben, så vet man hva man kan spise:) Jeg for min del har dessverre fått melkeallergi, så det er en av mine sorger for tiden...så jeg hadde verken brukt fløte eller melk......:(

 

Men om man da mislykkes? Hva er det verste som kan skje da? Tror ikke venner og familie ser ned på en, men jeg vet at jeg hadde "banka" meg selv..! Da tenker jeg det viser mer om hvor glad man er i seg selv. Jeg sliter veldig med selvfølelsen, og har akkurat den samme skrekken, som jeg tror du også tenker...men skitt au? Hva om man feiler? Jeg tror sjansen for å klare det er større med et støtteapparat rundt seg. Hva sier du til at vi begge tenker litt på dette fram til nyttår? Kanskje vi klarer å motivere hverandre til å si det høyt??;)

 

Håper du får en kjempefin dag, Knerte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukkebaerta: syns det hoeres lurt ut aa tenke paa dette fram til nyttaar! Da er jeg hjemme med mamma og pappa og de spiser veldig sundt! Og forstaar at det ikke skal vaere sotsaker i hus. Mamma trener selv 3-4ganger i uka saa det blir det minste problemet! Jeg kjenner at jeg gleder meg litt til det! Men jeg kunne gjerne tenkt meg aa gaa ned litt foer jul og...hadde det vaert mulig med 5kg tro? Det er en drom og hadde vaert saa herlig aa mott julen 5kg lettere! Ellers blir det bare aa legge paa seg enda mer i jula og ENDA tyngre aa starte i Januar...jeg trodde virkelig 2012 skulle bli mitt aar og at jeg skulle klare aa gaa ned 20kg. I stedet staar jeg likt i dag som i Januar! Jeg vet naa i hvertfall hva jeg skal gjore for aa holde vekten da! Maa jo i grunn si meg litt fornoyd med aa ikke ha gaatt opp og!!!!

 

Men jeg vil saa ille....men vil jeg NOK? Sa til min samboer til frokost i dag at jeg ikke skal spise NOE sott el potetgull el foer jul! (Dette inkluderer ikke oliven???) hehe...og han svarte meg "Good"! haha...saa naa har jeg sagt DET! ET skritt i riktig retning?

 

 

Et spm til til alle!!! Hvorfor spiser jeg naar jeg ikke er sulten???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett kommet ut av rytme med aa veie mat og passe porsjoner. Foer jeg vet ordet av det saa har jeg allerede spist eller ordnet maten min paa tallerkenen uten aa ha veid eller tenkt. Og foer man vet ordet av det saa har man sakte, men sikkert oekt porsjonene. Jeg maa bestemme meg helt paa nytt for akkurat naa nyter jeg det aa spise uten aa tenke, hvis dere skjoenner hva jeg mener.

 

Knerte, jeg er med deg. Slutt paa godis fra i dag!

 

Hvorfor spiser man naar man ikke er sulten? Jeg spiser fordi jeg har lyst paa mat. Mat er godt. Jeg har ikke merket noe til troestespising etc for min del, jeg bare synes det smaker godt lol... patetisk.

 

Jeg maa ta meg sammen naa, ellers blir jeg 100kg foer jeg vet ordet av det. Jeg er bare saa utrolig lite motivert for tiden. Jeg vil ned i vekt, men jeg synes det er saa 'kjedelig' nesten. Har ikke lyst paa masse junk eller noe, men har liksom lyst til aa spise det som passer meg naar det passer meg. Huff, hvordan skal jeg komme meg ut av dette?

 

Har gjenopptatt strikkehobbyen min, det gode med det er at da spiser jeg mindre fordi hendene er opptatte. lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NokErNok: JA til strikking!!! Hoeres veldig bra ut!!!! Jeg har tat tmeg skikkelig sammen fra og med i dag, og saa langt har det gaat veldig bra! Bare rett og slett bestemt meg!

Og thumbs up for INGEN GODIS for jul!!! Dette klarer vi! Staa paa!!

 

Jeg har et lite senario jeg gjerne vil dele med dere:

 

I dag spiste jeg lunch kl 11.30. Kom hjem (til svigers) og kl 16.00 var jeg STUP SULTEN!!!!

Noe de her i huset ikke forstaar seg paa! det var 4.5 time siden jeg spiste!!!!!!

Her spiser de gjerne en Mince Pie og kaffe kl4! Er det saa utrolig mye bedre??

 

"Svigerfar" kom inn og lurte paa om jeg skulle spise ALT DET DER foer middag!!! (middagen spises her i huset kl.19.30) Det er enda 3.5 time til middag! Saa sier min samboer, skal du spise to middager i dag du eller? Har du ikke spist lunch? Jo, jeg spiste lunch for 4.5 time siden saa jeg var sulten! Hva er problemet deres? Saa svarer min samboer foran hans foreldre: Du maa laere deg aa ikke spise mellom maaltidene vettu.

WHAT??? SKal jeg ikke spise mellom 11.30 og 19.30 da?? Det er 8!!! timer det!!

Jeg bare satt der og maapte! Saa ble jeg skikkelig lei meg for DEN mangelen paa forstaaelse er det lenge siden jeg har truffet!? Jeg vil jo slanke meg, men paa 8 timer trenger jeg mat. Min samboer er og har allitd vaert tynn og kan spise frokost og saa middag 19.30 og det er ingen problem! Saann er ikke jeg! Og hvor bra er det for kroppen???

Jeg er lei meg...veldig lei meg og har ikke lyst til aa gaa ut og snakke mer med noen av dem resten av dagen. Lyst til aa gaa og legge meg og glemme at dette skjedde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.... Knerte.... Det høres forferdelig ut.... Unner deg ikkje det der.. og den følelsen.... For noen folk da..... Å ikkje spise på 8 timer er jo ikkje bra for kroppen i det hele tatt. Da er det faktisk bedre med 2 middager altså!! Håper du har en litt bedre dag i dag. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner deg så godt. Når de som skal støtte deg mest, kommer meg litt sleivsparkkommentarer, så gjør det virkelig vondt.

Min samboer holder på på akkurat samme viset. Spiser om morran og om kvelden. Har prøvd å forklare han flere ganger at dette ikke er det sunneste, men det tar litt tid før det går inn. Han er enda på det at jo mindre man spiser, jo bedre er det. Men har ser ikke at han spiser dobbelt så mye middag som meg (i alle fall) og godterier, og boller og småsnacks.....

 

Til slutt, så satte jeg meg bare ned med han, og forklarte hele GR-modellen og hvilken støtte jeg ønsker meg. Forventer at han skal gi meg den støtten jeg trenger, og han blir flinkere og flinkere! Nå tror jeg han også har skjønt litt innerst inne at det lønner seg å titte litt mer på måltidsklokka...

 

Men jeg sender deg en stor, stor klem!!

 

Og tilbake til forrige spørsmål angående det å fortelle andre hva man holder på med;

Jeg mente ikke at jeg ville vente til etter jul med å virkelig ta fatt. Jeg har virkelig tatt fatt nå, men jeg vil vente til etter jul med å si det. Kanskje også for at det da forhåpentligvis synes godt at man er igang, men også for å manne meg opp litt.

Jeg har også som mål å gå ned fem kilo innen året er omme, og da har jeg omtrent tre kilo igjen, så jeg skal klare det!!:) Og det skal du også:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge for gode meldinger! Alt er mye bedre naa.

Kan nok hende jeg overreagerte litt. De her i huset skjonner heller ikke at en skal spise helst 5 ganger om dagen for aa gaa ned i vekt paa en sund maate! Og jeg gidder heller ikke sette meg ned for aa forklare det. Jeg kjorer mitt opplegg saa faar de tenke og si akkurat hva de vil!

 

Men det ga meg et spark bak!! Og det var kanskje akkurat det jeg trengte!!!?

Vaert kjempeflink saa langt denne uka og er veldig fornoyd! Saa dette skal jeg fortsette med til jul naa! Jeg vil bare ned saa mye jeg kan foer jul! Saa begynner vi paa ny frisk i Januar! Men kunne nok aller helst tenkt meg 5kg fra naa til jul! Men faar ta den nedangen jeg faar! :)

 

NED SKAL JEG!

 

(Naa skal jeg paa ferie til Norge (tors-man) og skal holde meg i skinnet!)

MAA HOLDE MEG I SKINNET!

 

Gleder meg til aa hoere hvorddan helgen deres gaar! "Snakkes" paa mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han har skjønt det litt no da ja, Tjukkebærta :) Selv om eg begynner faktisk å tvile litt på den teorien selv.... fordi eg har lest så mye positivt om andre ting... feks periodisk faste.. Meeeen eg klarer ikkje å begynne på noe anna eg altså, eg holder meg til flere måltider enn bare 2-3 per dag!

 

Knerte: Så bra at det går bedre no! Og enda bedre at det hjalp deg denne veka! 5 kg til?! Det er jo bare 39 dager til! Men det kan du klare! Eg har 3,7 kg eg skal klare, puh! Og eg merker jo at det går saktere no enn i starten.

 

I helga skal eg ha mine første nattevakter etter å ha hatt mammapermisjon i 7 måneder... gleder meg ikkje! Gleder meg bare til å vere ferdig med helgenettene! Så er meget spent på om eg klarer å vere så fornuftig når eg skal lage mat til vaktene... klarer eg å la vere å kjøpe med chips feks? Pepsi max er seff med i veska! Og så skal eg lage meg biffstrimler, fullkornris og salat i bokser, det er god nattmat det! Ikkje flere sjokoladeboller og smågodt på nattevaktene no nei!! :)

 

God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

Naa er jeg tilbake fra Norge nok en gang. Funnet et hus vi liker veldig godt. KOmmer naa bare ann paa hvor LITE dama er keen paa aa selge det for!

 

Jeg foler at jeg har gjort det ok mtp mat osv. Bortsett fra at jeg ikke drikker nok vann!

Skal paa vekta i morra, men prover aa fokusere litt mindre paa vekt og fokusere mer paa sundt kosthold! Saa faar vi se i morgen tidlig hvordan det ligger ann!

 

Takk for at dere holder liv i traaden naar jeg ikke er hjemme!

Faatt helt dilla paa frokost:

2 skiver brod, litt "lighter than light" majones, masse tomat, litt dalt og pepper og et par skiver agurk paa toppen! Og det er vel sundere enn mye annet? KJEMPEGODT!!!!

 

Saa tror jeg at jeg ogsaa har lunsjen i boks...foler at jeg fokuserer mindre paa mat.

Har fortsatt ikke spist godis el potetgull el BORTSETT fra i 30aars laget lordag, men spiste og drakk MYE MINDRE enn jeg vanligvis gjor! Saa i grunn fornoyd med det.

Sondag stod det vaffelkjeks og sjokolade paa bordet og jeg rorte det ikke! Og jammen foltes det ikke saa ille vanskelig. Tror jeg er i en god periode og utnytter det saa godt jeg kan!

 

Staa paa alle mann!

 

Tjukkeberta, Nysco og NokErNok: naar har dere veiedag?

Jeg veier meg onsdag morgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God nyhet fra meg endelig!!!: NED 1.5kg! (i gaar)

Sist jeg veide meg var jeg 121.5 og i gaar var jeg 120.00. Dette betyr MASSE motivasjon for meg og dette skal fortsettes til langt ut i 2013! haha...sannn foles det naa i hvertfall! Naa gjelder det bare aa holde paa de gode vanene jeg har laget meg! TVIHOLDE!!!

 

Godt eks paa "svigermors" matvaner: naa tok ho ut en bolle potetgull og satt den paa kjokkenbenken!!!! TAKK A! MEN jeg kjenner jeg bare blir irritert saa den bollen blir ikke NOE intr for meg! hahaha...og det foles utrolig godt! I stedet har jeg hjemmelaget brod til heving! :)

 

 

Saa bra NokErNok!!! Da er du i gang igjen og!! Gleder meg til aa mote julen flere kg lettere!!!

 

Herlig!! Jeg foler en god vibe over traaden om dagen! :):D Takk til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Min veiedag er tirsdag kveld, så da oppdaterer jeg her like etterpå eller morgenen etterpå! Kjenner spenning fram til neste tirsdag!!

 

Men jeg har en liten last...jeg veier meg alt for mye. Skulle egentlig ha pakka bort den vekta vi har hjemme....

 

Men et lite spørsmål - hvor mye i vekt kan dere variere på en dag? I går var jeg oppe i nesten fire kilo, og jeg synes det er så absurd mye. Er det normalt?

 

Jeg også gleder meg til noen kilo lettere før jul. Jeg sa jo i midten av Oktober at jeg skulle ned fem kilo til jul, men nå er det bare 1,5 igjen. (så fremt at vekta ikke stemmer på de fire ekstrakiloene jeg hadde i går....?:( )

 

Er det ikke deilig å seire over de andre sine dårlige vaner,ja? Den potetgullskåle fortjener ikke dine fingeravtrykk:) Og godteriskåla til samboeren kjenner ikke meg igjen lengre heller:)

 

Vi er flinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...