Gå til innhold

Gir jernet med nytt mot!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Flink du er :)

 

Helgen min har ikke gått bra. Jeg har syndet og det har medført et kjemperykk oppover på vekta. 65,9 kg i dag :(

 

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør dette mot meg selv!

 

Her må det nok til med en erklæring!

 

Fra og med i dag er det full godtestopp på meg!

 

Jeg var nok noe optimist når jeg trodde jeg ikke hadde noen utfordringer foran meg, for det har jeg i fleng! Da gjelder det å mobilisere krefter og finne motivasjonen for å ta de riktige valgene...

 

Jeg skal på en del møter og kurs med pausekaker, middager og desserter. Kakene styrer jeg unna, desserten får jeg smake på. Alkoholen får jeg nippe til. Ellers benytte enhver anledning til å trø meg en tur...

 

Jeg har hatt en lang prat med samboeren min. Han har nå lovet å støtte meg og hjelpe meg til å komme meg ned i vekt. Han trenger en litt sunnere livsstil han også, så satser på at dette blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PolarErMinVenn

Det ble opp klubbfjeller som det heter her i går. Fantastisk vær om dagen!!!! Hel aldeles nydeig!! B):D Var endel vind da, men vi kom oss hele ned igjen :P Så ble det styrkeøkt etterpå. Ikke så lang, men skikkelig effektiv, støl som rakkern i dag hvertfall.. Hehe.. I dag blir det grilling (igjen!) før det blir møte etter møte senere ettermiddag mot kveld :/

 

Ingen trening i dag.. Eller litt kast med medisninball da, bedre enn ingen ting :P

 

Godt du hadde en god dag! Jeg hadde også det, matmessig også :) må jobbe hardt for at ikke vekttapet som kom av dehydreing i helga kommer påigjen, klarer jeg å holde det i en uke, så gå litt ned igjen skal jeg være fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse smilefjes, det liker jeg :D

 

En ok dag i dag. Vært opptatt med jobb hele dagen, så ikke fått trent, men holdt meg innenfor kalorimengden, så får være fornøyd med det :)

 

Vakkert vær her også for tiden, deilig! En smak av sommer :D

 

Jeg har på følelsen at vi er i gang igjen... Eller hva tror du? Det er i allefall ikke feil å være optimist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Vi er igang igjen!! Nå er det bare å holde linja ;)

 

Vært på "topptur" i dag også, etter nok en grillmiddag etter jobb :D :D

1t og 10 min 500 kcal, er ikke dårlig det :)

 

Du skal være fornøyd med det i dag! Man kan ikke trene hver dag, og da er det ekstra viktig at vi holder inntaket under kontroll, flink er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Vekta viser opp, det er jeg ikke glad for!!! Jeg gjør virkelig det jeg makter for å holde nedgangen fra forrige uke, men kunne vel ikke venta at jeg skulle klare det helt, med tanke på både mageinnhold og vesketap. Men, hvertfall glad jeg har stått på slik jeg har, for hvis ikke så hadde vekta vist VELDIG mye mer opp, så glad for å slippe det.. :)

 

Ble fjelltur i går også, blir ikke i dag for været er ikke ak til for det, men en tur skal jeg få til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble en 3t tur i går også og 2t bueskyting i dag (første gang) og 2t tur etterpå, skikkelig trening for første 40 min var jogging opp og ned denna fjelltoppen, så ble det videre jogging i ca 20 min før jeg fortsatte med gange, kneet tåler ikke så mye, men veldig fornøyd med dagens :D

 

Totalt for turen ble 574+492kcal og bueskytinga i tilllegg, men hadde sikkert ikke kommet opp så mange kcal der, skal jo holde så lav puls som mulig :P men trener arma og stabilitetsmusklatur da hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Bueskyting høres veldig gøy ut. Kunne tenkt meg å prøve det jeg også. Jeg tror nok du har forbrent en del ekstra på de 2 timene også, det er i alle fall mer krevende enn å ligge stille i sofaen ;)

 

Jeg veide meg inn på 64,4 i dag. Noe som overrasker meg... Jeg har ikke vært kjempeflink akkurat. Men jeg har jo vært i aktivitet i helgen.

 

I går hadde jeg en fin styrkeøkt. Ellers har jeg jobbet litt i og utenfor huset. På fredag ble det en liten gåtur. Det er en del jobb på meg om dagen, så får ikke fokusert så mye på trening, men skal skvise det inn der det er plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Trøtt i dag og ganske tung i kroppen. Men fikk til samme turen opp på toppen i dag, litt annet tempo i dag da :P og en liten ekstratur etterpå, ble litt over halvannen time totalt, fornøyd :)

 

Sliti med å holde vekta nede etter forrige helgs ekstreme nedgang, gikk opp i løpet av uka, men tror jeg har klart å komme meg litt ned igjen! Får se i morgen tidlig!!

I morgen blir det styrketrening igjen, kanskje en liten tur også....? Nå er det natta :)

 

Du får trene eller gå tur der du kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, lenge siden jeg har skrevet!

 

Har hatt det hektisk!! Fått gått noen turer. Veldig fornøyd med den ene som ble en fjelltur på et par timer.

 

Jeg har ikke vært så nazi på kostholdet. Har vært så varmt, så har vel spist is hver dag. Men jeg tror likevel inntaket totalt sett har vært akseptabelt likevel.

 

Jeg har gått ned 0,3 siste uken. Det er ikke så mye, men gikk jo ned så mye forrige uke, så jeg er fornøyd. 64,1 i dag. Snart ser jeg 63-tallet igjen :D

 

Jeg har begynt å ta krom nå, og jeg tror det virker! Mulig det bare er placebo, men så lenge jeg har mindre søtsug, så er jeg strålende fornøyd :D

 

Jeg har også begynt å ta nattlysolje igjen etter et litt lengre opphold. Skjønner ikke hvorfor jeg skal tulle med å slutte å ta det. Jeg innbiller meg etter en stund at det ikke gir så stor effekt, og at det kanskje ikke er nødvendig siden vi får nok omega 6 i kostholdet. Men plutselig blir kontrasten veldig tydelig. Jeg blir skikkelig trett, sliten, deprimert, irritert, hodeverk, vann i kroppen, osv, og ekstra ille er det ved eggløsningstider og pms. Merker godt forskjell nå etter et par uker, og jeg vet det vil bli bedre og bedre. Nå må jeg huske det en gang for alle at jeg aldri aldri aldri må slutte med det!

 

Hvordan går det i din verden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

I min verden er det noe som ikke fungerer, men vet ikke helt hva. Jeg har gått og gått og gått på fjellturer, hatt intervalltrening og bittelitt styrke, grilla reint kjøtt og spist mye salat, sagt nei til is, sjokolade og potetgull, men jeg har gått opp :/ Var jo inne til operasjon fredagen så har ikke vært veldig aktiv siden da, men gått noen småturer og holdt meg på matta ang mat.

 

Det ble faktisk en 4timers tur på tirsdagen (2mil), styrkeøkt på bein med kortintervaller til slutt (sprint) på onsdagen med en liten kveldstur og en tur på 8-9 km på torsdagen, fredagen var jeg som sagt inne til operasjon.

 

Har ikke vært så flink med inntak av vann i går og i dag, men ellers flink. Det er litt sånn nesten gioppågånedivektgreie, men så tenker jeg på hvor mye mer jeg hadde gått opp om jeg ikke hadde vært så flink, OH LORD jeg hadde blitt gigantisk!!!!!

 

Så er vel bare å fortsette med den sunne livsstilen og håpe at det til slutt lønner seg også på vekta/målebåndet!

 

Har det ellers ganske fint om dagen med sola som skinner, grilling med god vennegjeng, turer hver dag og rett og slett herlig liv ;) og det nytes til det fulle!!!! For noen sånne småknekker på selvtillitten og tilværelsen dukker jo fremdeles opp..

 

Ha en flott uke! Snart ser du63!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ikke vært så flink med inntak av vann i går og i dag, men ellers flink. Det er litt sånn nesten gioppågånedivektgreie, men så tenker jeg på hvor mye mer jeg hadde gått opp om jeg ikke hadde vært så flink, OH LORD jeg hadde blitt gigantisk!!!!!

 

Ja, det er nok det som har holdt meg også gående gjennom sånne faser hvor jeg bare har følt for å gi opp. Vet jo at om jeg gir opp, så blir det veldig mye verre, og det vil jeg jo ikke!

 

Håper det gikk fint med operasjonen. Det at du har gått opp er ikke sikkert at det skyldes økning i fettprosent vet du, særlig ikke med en sånn innsats, så er det muligens andre forklaringer.

 

Fortsett med din sunne livsstil og nyt livet samtidig, en kjempegod kombinasjon! Det lønner seg nok på alle mulige måter, også på målbånd og vekt etter hvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja, det er nok det som har holdt meg også gående gjennom sånne faser hvor jeg bare har følt for å gi opp. Vet jo at om jeg gir opp, så blir det veldig mye verre, og det vil jeg jo ikke!

 

Håper det gikk fint med operasjonen. Det at du har gått opp er ikke sikkert at det skyldes økning i fettprosent vet du, særlig ikke med en sånn innsats, så er det muligens andre forklaringer.

 

Fortsett med din sunne livsstil og nyt livet samtidig, en kjempegod kombinasjon! Det lønner seg nok på alle mulige måter, også på målbånd og vekt etter hvert ;)/>

Takk!!

 

Det går fint, igang med trening igjen, klarte ikke så mye i dag, emn er hvertfall igang! Sliter med åfå sove tidlig nok om kveldene.... Prøverigjen nå ;)

 

Åå.. Har jo ei jeg harlitt "slankekrig" med. Vi veier det samme, men hun er 10cm høyere enn meg da, og hun har ikke trent noe særlig i vinter, så ganske kklart hvem som får mest igjen for treninga nå :P men hun mente jeg ikke kunne mer enn 5kg fett på kroppe! Overflødig fett vel og merke :D Nå stemmer jo ikke det helt, men godt å høre uansett da ;)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er gøy å få sånne kommentarer. Vi diskuterte litt vekt på jobben min i går. Har en kvinnelig kollega som er bare bittelitt høyere enn meg, og hun satt og snakket om at hun hadde gått ned i vekt (ufrivillig da) og veide nå bare 47 kg, til vanlig veier hun 49. Så jeg bare kommenterte at de tallene hun satt og snakket om virket helt absurde for min del... Hvorpå en av mine mannlige kollegaer sa til meg at "jamen du er da ikke så mange og femti kilo du da"

 

:lol::D :D :D

 

"Du er jo i hvert fall ikke over 60..."

 

Så det var jo også gøy å høre :D

 

Vekta i dag viste 63,8 :D Endelig ser det ut til å gå nedover. Håper bare ikke det skyldes muskelsvinn ettersom jeg ikke har fått trent styrke i det siste :unsure:

 

Stå på! Vi får kjøre på litt fremover, så kan vi kanskje se om det blir noen før/etter-bilder om en stund? Jeg tipper mine før/etterbilder er omtrent like nå, men om en måneds tid? I hope not!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så bra da :D

 

Ja før og etterbilder om 1mnd, Im in! men da har jeg ak hvert i bryllup da, så tenker jeg må få tatt et før det :P

 

Min mannlige kollega driver å går ned i vekt også, han som veide meg 10 april og skal veie meg igjen nå i slutten ab juni, o jeg har hvertfall ikke gått ned mer enn2 kg sien da, dvs at jeg må ned minst 3 kg de neste 3 ukene, da har jeg ca 5 kg å vis til hvertfall. Men syns ikke han skal bli noe mindre jeg nå, fin som han er ;)

 

trent bort 1390 kcal i dag! Bra det :) på littunder 2t ca, men i to økter da! 2 veldig effektive! En før jobb og en i kveld. Takka nei til pizza, men sa ja til lollipop litt senere. Syns det var greit, har hpldt meg unna den isen så lenge nå! Opp tidlig å trene på ny i morgen, a med følge :D :D ei som skriver oppgave om dagen, så hu trenger å komme seg ut en tur før hun må sitte å skrive hele dagen.. :P

 

Prøver på å si natta jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel også gått ned et par kilo siden april... Ikke noe mer i alle fall...

 

1390 kcal ekstra forbrent er jo kjempebra!

 

Jeg har hatt litt pause fra treningen, men kjenner jeg å komme meg i gang igjen nå, for jeg begynner å bli lat... Det kjennes litt for komfortabelt å sitte i sofaen...

 

Du får si til kollegaen din at han er passelig nå ;)

 

Ha en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det har blitt mye trening, og når er kroppen sliten, i morgen blir det treningsfri, det trengs.. Det ble treningstur på fjellet fredag før jobb, og takket nei til is i lunsjen! De syns jeg kunne unne mg det siden jeg er ute å trener både seint og tidlig (du vet, lite sted, "alle ser alt"), men stod imot! Im getting stronger!

Det ble litt over en time med "dansng" på puben, mer hopp og sprett, svetta som en sil.. :P og fjelltur etterpå, haha! Jaja, også bl det 3t tur lørdagen og sykla 2x12mil med grilling i mellom, på skikkelig grusvei, et stykke jeg ikke visste om det satt mest melkesyre i låra, leggene, armene eller ryggen, tuuuuungt var det enkelte steder ja :P

Traska en liten tur i veld også, men nå er det senga, og i morgen er det nok fri for kroppen min ja. Starte opp igjen på tirsdagen ;)

 

Håper du har hatt en bra og fin helg ;)

 

Ha en flott uke!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Skal forresten si det til han i en passende annledning ;)

 

Og du, kom ut av sofaen, for det eneste som er komfortabelt med det, er avslapninga, som snart også blir borte og alt blir et ork! Ikke minst det å prøve klær igjen, NO COMFORT å blir sittende, AND YOU KNOW IT!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du står på!! Og kjempebra at du stod imot is i lunsjen! Tenker du får gode resultater av dette her :)

 

Jeg har kommet meg opp av sofaen i helgen. Kom meg på spinning på lørdag og i går ble det en 2 timers gåtur i terreng. Fornøyd med det :)

 

Vekta i dag ble 63,8. Som er ned 0,3 fra forrige mandag, men ned 0 fra forrige tirsdag... Jaja, kanskje hopper jeg litt ned til i morgen tidlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63,6 i dag :D :D :D

 

Nedover sakte, men sikkert. Og jeg er bare glad det går nedover. Stresser overhodet ikke med at det går sakte, og det føles behagelig. Dette tror jeg er en livsstil jeg kan leve med. En jeg kan beholde over veldig lang tid uten å bli lei.

 

I går ble det ikke noe trening. Men i dag skal jeg nok få forbrent noen ekstra kcal :)

 

Har fått på meg noen bukser som har vært for trange. Så jeg merker at noe skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg var 76,9 i dag, så under 77 hvertfall, ja bare det går nedover. I morgen skal jeg ha en treningstime med fysioen, en privat trener time, vet ejeg kommer til å angre på det i morgen :P kan jo ikke skuffe han heller, så jeg må virkelig ta ut det jeg har og en god del til!

 

Nå skal jeg ned å hente en pakke!! Mdd joggesko :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ned er ned. Jeg har krøpet sakte men sikkert nedover. Jeg kjemper for ikke å bli utålmodig. Ser jo at i denne farta når jeg ikke målet mitt før langt ut i 2014. Men jeg må vel bare forsone meg med det. Det er jo tross alt bedre å gå sakte ned enn ikke i det hele tatt, for da når en i alle fall aldri målet!

 

Det kommer nok til å gå kjempebra på den treningstimen! Han kommer sikkert til å bli imponert over deg, så bare stå på ;)

 

Hakket videre ned jeg i dag 63,5. Var på trening i går. Ikke den helt store økten, men jeg fikk nå rørt litt på meg og ble både svett og andpusten. I dag blir det kanskje fjelltur... Har mye å gjøre, så spørs hvor sent jeg blir ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det gikk ganske bra på timen i dag, kjørte meg hardt! Men han er så grei og vi ble stående å prate om endel ting etterpå (trening da) og jeg klarer ikke å bli noe mindre betatt.. :o

Men men :P fikk trent og gått en tur i kveld og skal få meg ei økt i morgen, men blir nok ingen morraøkt.... Må ha meg litt mat nå, selv om det er seint...

 

Vi får bare stå på, holde ut! Vi klarer dette :D og vi er hvertfall på rett vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

?????????????????????????????????????????????????

ned 1 kg siden tirsdag..?? nede på 75,8 i dag.. jaja, får se om den holder seg nede.

 

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...