Gå til innhold

Gir jernet med nytt mot!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Har ikke vært så flink jeg heller, men har heller ikke sklidd helt ut.

 

Jeg kopierer dine 3 ting som skal tas tak i. Jeg har nå starta godtestoppen selv om det ikke ble fra 1jan. Jeg har godt opp til 75,3, men har for øyeblikket ikke gått opp i cm, så da tar jeg det ikke for tungt. Veide meg hos helsesøster i dag, den viste 75,3 den også, men m klær på ;) (alikevel ganske lettkledd da, en singlet og treningsbukse) skal på den om 1mnd, så får se hva den viser da!

 

Jeg har motivasjonen og engtlig så er viljen også på plass, men kroppen vil ikke. Den er sliten og jeg karrer meg gjennom noen treningsøkter, fikk en bra økt i går også, meni dag er jeg helt ødelagt, ikke bare sånn gangsperre/musklulært, men hele kroppen og småkvalm osv.

 

Mat veien går egentlig ganske bra, selv om jeg har spist litt enformig i det siste, er LEI av suppe så har blitt endel fiskegrateng. Ingen ting med slanking å gjøre, men beskjed fra tannlegen. Har spist både potetstappe, kålrabistappe osv i mange dager :P

 

Og Nickii, du har å ta deg sammen, for ak nå klarer jeg ikke å dra lasset alene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jeg skal skjerpe meg!

 

I går ble det sent i seng <_< Kjenner det godt i dag. Er stuptrøtt! Men jeg greide å starte dagen med karbohydrater, og har planer om å få i meg 7-800 kcal før middag i dag. Så får jeg komme meg i seng tidligere i kveld. Kanskje jeg greier å komme meg litt ovenpå igjen snart da :)

 

Skal på trening i dag. Styrketrening står på menyen. Mulig jeg slenger på en spinntime eller en tur på mølla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Pulsbelte mitt ble borte i går, ser ut til at jeg har mista det ut av sekken mens jeg har vært ute å gått :( Håper det gamle belte fungerer med den nye klokka! Må finne ut av det i morgen!

 

Min uke skal etterhvert se slik ut:

Mandag: Cardiostyrke/ core + intervaller (eller tirsdag)

Tirsdag: Romaskin 5km

Onsdag: Rask gåtur/ ski

Torsdag: Cardiostyke/core + zumba

Fredag: Liten tur/ svømming/ fridag

Lørdag: Styrke løpemusklatur + kortintervall eller romaskin

Søndag: Lang spasertur/skitur

 

Treningsmål:

Klare pullups uten å hoppe opp (klarte en før jeg le syk rett før jul), skal klare 5!

Øke antallet strake pushups

Halvmaraton i juni på under 2t (hvis jeg snart kan starte med kondistreninga)

 

Mandag: mølleøkt på 35 min, 4km og en cardiostyke/coreøkt

Tirsdag: Dårlig og kvalm, nok med å ha tumbling og trampett trening for unger 2kl-10kl

Onsdag: 35 min mavetrening (jillian michaels) hjemme.

 

Fikk ikke sove før kl 3 halv 4 i natt. Var såpass dårlig i går at jeg måtte legge meg ned etter jobb i går, som jo førte til at jeg ikke fikk sove når jeg la meg i går

 

 

Liker innstillingen din nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble zumba i dag, og det ble en goood økt :) Glemte pulsbelte da.. :( fikk meg en ca 10 min maveøkt også. Gosh, jeg var så dårlig på jobb i dag, men det kom seg litt etterhvert.

 

Ble fullskornspasta og kjøttpølse til middag i dag, ikke ak det sunneste, men men.. Enda ikke kommet meg på butikken, annet enn at jeg kjøpte de kjøttpølsene i går :P

 

I morgen MÅ jeg få skrevet full handle liste for neste uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått bedre de siste dagene. Søthungeren er ikke lenger overveldende. Men jeg har jo hatt et høyere inntak av mat, som riktignok ikke hjelper på vektnedgangen. Jeg har ikke helt turt å trø på vekten. Føler meg veldig feit nå, så jeg tror ikke det har skjedd noe i positiv retning. Men det er greit. Et skritt om gangen, tenker jeg. Nå er det full godtestopp, og opprydding i søvn og kosthold. Jeg tror jeg skal melde meg inn i Grete Roede Gull. Da blir jeg nok mer fokusert på registrering av inntak og fordeling av kalorier på fett, proteiner og karbohydrater. Så fra mandag av er det fullt fokus på det!

 

Det går veldig bra med treningen for tiden. Har begynt å trene en del kondisjon igjen, og merker at den ikke har tapt seg så mye som jeg fryktet. Og at den går rimelig greit å bygge opp igjen! Sliter litt fortsatt med tetthet i brystet og en fæl hoste. Men jeg er fornøyd at jeg greier å trene ganske hardt til tross. Så i dag ser jeg frem til en tøff styrkeøkt :)

 

Ja, det er lurt å lage handlelister og matplaner. Jeg må vel også starte opp med det igjen. Middagene blir en god del sunnere når man planlegger de på forhånd og handler inn for en uke i slengen.

 

Bra treningsplan du har laget deg.

Jeg er litt usikker på min, men foreløpig ser den sånn ut:

Mandag: Spinning 90-135 minutter

Tirsdag: Pausedag

Onsdag: Styrkeøkt (+ evt spinning 75 minutter)

Torsdag: Pausedag

Fredag: Styrkeøkt + kort kondisjonsøkt

Lørdag: Spinning 45 min/gåtur/skitur

Søndag: Styrkeøkt + kort kondisjonsøkt

 

De to pausedagene er ikke meningen at jeg skal sitte på rompa hele dagen, men det er litt hektisk sånn familiemessig, og da er det vanskelig å legge inn noe fast. Så det får bli litt sånn spotant hva jeg finner på da. En gåtur, eller en hjemmeøkt på kvelden, tur i bassenget eller noe sånt blir det sikkert i ny å ne på slike dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så bra at det går så bra med treningen :D

 

Jeg fikk karra meg til ei styrkeøkt i dag, Jillians 30 days shred. Jeg tror nok ikke jgg kan løpe halv-maraton i juni. Astmaen min har visst tatt mer tak i kroppen min enn jeg noen gang kunne forestilt meg. Men da blir det neste år istendenfor ;) har ikke lakt tanken helt bort enda da, men får selv beh hos fysio nå, musklaturen mellom ribbeina er så stram at hun nesten ikke klarer å kjenne forskjell på beina og musklaturen i mellom. Det forklarer mye av hvorfor formen er som den og at jeg blir sliten i pusten bare av å sitte på en stol.. Det er faktisk fryktelig slitsomt, for skal jo ikek være sånn. At en puster og peser og blir sliten i pusten når man er på zumba eller mølla er jo helt fint, for sånn skal det jo være.

 

Jaja.. Jeg har bursdag i april, og venninna mi har bursdag dagen etter, hun blir 30. Så på mandag skal hun veies, jeg har jo fast veiedag tirsdag også skal vi bli enige om hvor mye vi skal ha gått ned innen bursdagen våres. Det går mest på heder og ære, men skal også bli enige om hva vi skal unne oss, evt straffa hvis man ikke klarer det. Det blir jo å sette et realistisk mål da, noe jeg jo ikke er så flink til :P det er jo 2mnd og 2 uker ca. Tror jeg satser på å ha klart 6 kg jeg. Komme meg under 70 til jeg skal til tyrkia også :D Reiser jo dit bare et par dager etter bursdagen.

 

Nå er det straks senga, enda jeg sovna på sofaen tidligere, ingen mulighet til å holde meg våken uansett hva jeg gjorde..

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, høres ikke bra ut den astmaen. Det at du har vært syk og sånn kavel kanskje ha medvirket til forverringen? Håper i alle fall du har muligheter til å bli bedre!

 

Jeg har også tenkt på at jeg skulle hatt en veie-venninne... Har flere venninner som stadig snakker om å slanke seg, men som jeg er litt i tvil om de orker å gjøre en innsats, og da blir jo poenget borte...

 

6 kilo høres veldig realistisk ut. Men vær forsiktig så det ikke blir sånn at du føler at du har god tid... Du må nok jobbe som om du skulle ned 10 kg ;)

 

I dag er jeg kjempestøl. Men jeg har likevel planer om en skitur. Så nå må jeg vel få ræva i gir skal jeg få med meg dagslyset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Både det at jeg har værst syk i seg selv, og det at jeg ikke har fått trent pålsenge grunnet både sykdom og skader er jo med på å forverre det hele, men bedre blir jeg nok, bare ikke raskt nok til å rekke å bli i god nok form til å være med på halvmaraton i juni. Dvs at jeg hvertfall legger dt på hylla for nå, men kanskje når mai kommer at det ser annerledes ut.

 

Jeg har absolutt ikke god tid nei, og det er 10kg som er målet ;) men å gå så langt som å vedde på at jeg skal klare det tørr jeg ikke. :P Ei annen venninne som skal til london i slutten av mars skal da kanskje kjøpe med en bikini fra victoria secret, dvs at jeg må ha gått ned alt jeg klarer til da, så hun kan få med mål til biknien og at de ikke er for langt unna hvordan jeg vil være både på sydenturen og i sommer :rolleyes:

 

Ja det hjelper alltid med en "face-to-face" slankevenn! Har hatt lyst til å ha det lenge, og jeg prøvde å motivere et par på denne tiden i fjord, uten å lykkes, seelv om de jo seff ville ned :P Men nå kom hun til meg, så da var det jo bare å si ja :)

 

I dag har jeg ikke klart å få til noen treningsøkt, ikke direkte hvertfall, men 20 mins snømåking og en hel del husarbeid. Skal prøve å få til en liten gåtur før jeg legger meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg inn i GR-Gull for 6 mnd.

 

OG jeg har som mål å være ferdig slanket i løpet av disse 6 mnd... Jeg skal bruke GR aktivt i kampen. Registrere og loggføre. Det er litt kjedelig og man blir litt lei. Men etter hvert blir det en vane også, så da går det greit. Det har som regel fungert meget bra for min del å holde på sånn. Gjør at jeg blir mer bevisst, og at jeg tenker meg om en ekstra gang før jeg spiser noe.

 

Det å være med i GR-Gull gir ikke så veldig mye mer, men jeg føler på en måte at jeg har forpliktet meg litt ekstra. Og det er kanskje det som skal til...

 

Veide 64,5 i dag <_< Så det ble litt opp fra forrige uke. Men det er siste gangen vekta skal få gå oppover nå. Heretter skal jeg ha ned hver uke, om det så bare er 100 gram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så bra! For meg som jo ikke registrerer er det lite vits med et slikt medlemskap.. Men nå er vi begge på rett vei og med hodet på rett plass ikke mnst!!

 

Sov nesten 11 timer i natt :D iiiiiiha!!!!! Fantastisk!!!!!!!! Det kommer nok ikke til å fortsette, men var ganske uthvilt når jeg stod opp i dag :) Men som du ser blir det sent i kvel.. :/ men skal bare skrive ferdig her så er det senga, alt annet er ordnet ;) Fikk ei god styrkeøkt i dag, men ble ingen kardio. Matmessig meget fornøyd. Lurer på vekta i morgen! Jeg er jo fremdeles på 75 noe.. Men ikke så mye lenger nå!!!

 

Så ja, må rett og slett bare komme meg i seng!

 

Og ja, NED er faktisk ned :D

 

Talast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen trening på meg i går, men måkte snø i over en time, så det ble da noen kalorier forbrent likevel :) I dag har jeg vært på spinning, og i morgen er det styrketrening som står på menyen.

 

Det er kjedelig å logge alt man spiser, men jeg vet at jeg har god effekt av det. Så selv om jeg føler for å sluntre unna, så skriver jeg. Etter hvert blir det en vane, og da tenker jeg ikke over det lenger. Så er jo menyen min ganske lik fra dag til dag, så blir mye kopiering.

 

Har du veid i dag? Håper det gikk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Den registreringa bare stresser meg.. Jeg var optimisktisk i dag, men neida, opp 0,4 siden forrige uke og er nå oppe i 75,7.. Lurer på om det er pga sen trening, sen mat i går og seint i seng. For har gått bra i det siste og i går var jeg 75,1, så ja.. Ned på cm siden sist ogsp da, så er ikke sånn deppa, er bare kjipt at ikke vekta gir etter også. Jeg fortsetter slik jeg har gjort, har troen og føler ,eg bedre :)

 

I dag ble bare ei miniøkt på mølla så uttøyning etterpå. Møkk sliten etter trening alene med 25 unger tidligere på kvelden :P Men det gikk bra, så litt mestringsfølelse der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Men, selv om jeg ikke registrerer maten jeg spiser så kan jeg jo skrive det ned :) Det skal jeg gjøre. Skal rapportere her hva jeg spiser, blir jo så stolt når man har vært kstra flink ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening ble det ikke noe av i dag. Men det er i grunn veldig greit. Jeg er ikke i noe særlig form. Tett i brystet, tett i nesen, og sannsynligvis også i bihulene. Får skikkelig skallebank når jeg bøyer meg forover, eller når jeg tar i og det kombineres dårlig med styrketrening. Håper det blir bedre i morgen :)

 

Det har ikke gått så bra med maten i dag. Har vært så ekstremsulten i det siste. Greier å holde meg til sunn mat da, meeeen det blir jo likevel alt for mye...

 

Det positive var at jeg var under 64 kg i morges :) Har planer om en supersunn helg så det skal vedvare. Masse aktivitet, og siden samboer skal vekk kan jeg styre menyen helt uten å ta hensyn til ham.

 

Er blitt bedre på å legge meg tidligere, men er ikke alltid jeg får til å sove selv om jeg legger meg... Mn det går seg nok til når jeg blir vant til det.

 

Ja, opp 0,6 på en dag høres ikke riktig ut, så det er nok neppe fett. Neste uke blir det sikkert et bra hopp nedover på vekta :) I alle fall blir det ned, for oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening på meg i går heller. Jeg er tett. Tett i brystet, tett i nesa, tett i bihulene... Jeg tror kanskje kroppen min trenger litt ro... Så jeg får se om jeg greier å holde igjen litt...

 

Satt å leste en diskusjon om feite folk. (Jeg ser faktisk på meg selv som en av de feite, selv om jeg mistenker at en feit person ville sett på meg som normal... Æsj så stygt det høres ut å kalle noen feit da... Men.. Det var nå det ordet som ble brukt i denne settingen...)

 

Poenget var... Er... Det diskuteres opp og i mente hvorfor folk er og blir feite og ikke greier å slanke seg. Noen trekker frem forbrenningen, stoffskifte og andre fysiske problemer som sykdom som hindrer en i å være aktiv. Andre snakker om psykiske problemer. Så kommer de Kari Jaquesson-aktige... Feite folk spiser for mye og er inaktive. En sa at feite folk var late. Da tente jeg... Lat? Jeg? Jeg er langt fra lat! Jeg trener masse og jeg liker å være i aktivitet... Men etter å ha tenkt litt, så innrømmer jeg jo at joda... Jeg er vel kanskje litt lat...

 

Jeg trener jo flere dager i uka, og når jeg er på trening gir jeg max. Meeeen... Hverdagsaktiviteten min er bånn. Jeg vil helst bare krype opp i sofaen, se på tv eller noe sånt... Jeg er slapp og lat mellom treningsøktene! Heldigvis blir dagene lysere fremover, og det blir lettere å komme seg opp av sofaen. Nå skal hverdagsaktiviteten økes! Der er det nemlig mye å hente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ser den. Man kan jo alltid bli bedre, og det er jo igrunn en god ting det :) Mitt problem er ikke at jeg er lat på akrivitetsfronten, jeg er lat på matfronten. Kan fint lage mat fra bunnen av hver dag, men planlegging er jeg ELENDIG på, ret og slett.

 

I går hadde jeg vakum-mave. Takk og lov at det ikke er så ofte jeg har det. en ting er å være fysen på noe, eller være sulten, ikke enkelt å styre seg da heller, men det går. Når det er sånn vakum med "sure oppstøt", ja da er det bare en ting å gjøre, det er å spise seg mer enn mett! Så i går var inge god dag, men så var det borte i dag hvertfall, og det hadde det ikke vært om ejg hadde prøvd å bare spise det vanlige, da hadde det holdt på i mange dager som hadde gjort at jeg ikke hadde hatt energi til å gi noe som helst i forhold til trening og konsentrasjonen hadde vært på bunn. Jeg må komme megopp av sofaen nå. Fredager er jo egentlig hviledag, men det er bare når jeg er i form og klarer å trene alle de andre dagene.

 

Har gått ganske bra med treningen denne uken

Mandag: Hardkjør styrke

Tirsdag: Mølla og uttøyning

Onsdag: 2x3km gåturer

Torsdag Ny hardkjør styrke + zumba

Fredag: ? - badstu

 

Er så frustrert over den pulsklokka som bare er helt borte.. :( den er jo helt ny også!! :´(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med den pulsklokka :(

 

I dag kom jeg meg på trening. Ble ny pers, 55 kg i benkpress :) Gøy!

 

Har handlet inn massevis av grønnsaker. I kommende uke er det fokus på kosthold. Målet er å spise noe grønt til hvert måltid, minske andelen karbohydrater og øke andelen protein. Bruke mer rene råvarer og få inn mer fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Fredag ble det husvask o.l, lørdag lang gåtur :) 10-11 km :)

 

Grattis med ny pers :D :D

 

Har kjøpt inn litt mat i dag jeg også, men ikke så mye, handledag er mandag men trodde jeg sulle bort i helga, eller jeg skulle det men så blir det neste helg. Er flink til å spise grønt og råvarer, men ikke like flink til å holde mg unna alt det andre. Kommende uke skal være beinhard, skal som sagt bort neste helg ;)

 

Vært ute en tur i dag, fikk dansa endel, edru så bare vann, ingen drikkende kalorier hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Vann

Hvorfor har jeg blitt så dårlig på å drikke vann? det skjønner jeg ikke. Jeg elsker jo vann, og har ikke erstattet det med noe heller, så det er helt klart at jeg har fått altfor lite veske i meg de siste ukene. Det må tas tak i! Det er jo så enkelt, er jo bare å ha vannkanna på bordet, og fylle den når den blir tom.. :rolleyes:

 

Har kjøpt meg en sånn slankekurbok, tror det er 10 forkjellige slankekurer, er ikke de jeg er interisert i, men oppskriftene på div retter derimot :D

 

I går prøvde jeg en; kokt blomkål med skinkesus, så enkelt å lage, raskt, mettende! og kjempegodt! Sausen bestod av kokt skinke i terninger, purre, melk og litt mel, salt og pepper (og litt estragon for min del) så hakket jeg itt rød paprika og la ved siden av, deilig og innbydene mat! Jeg lagde jo bare ut fra det jeg hadde, kom på 360kcal, og jeg klarte ikke å spise opp alt :P forsynte eg 2 ganger t.o.m, fremdeles var det litt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes godt ut! Jeg elsker å lage nye retter(les: jeg er ofte matlei...). Men jeg er ikke så god til å finne på nye oppskrifter. Så har tenkt litt på å kjøpe en oppskriftsbok, men jeg synes at oppskriftene ofte blir noe kompliserte. Det er veldig mange og ofte dyre ingredienser, og det passer dårlig i en hektisk hverdag når man helst bare vil mikse ihop noe raskt, sunt, godt og billig ;)

 

 

 

Vann ja, er ikke så flink der jeg heller. Men er flinkere når jeg har farris i huset, så bare jeg husker å handle det inn så...

 

I dag har jeg tenkt å trene 90 min lett spinning og styrketrening etterpå. Så får vi se om det blir med tanken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I dag har jeg tenkt å trene 90 min lett spinning og styrketrening etterpå. Så får vi se om det blir med tanken :P/>

 

Skulle ikke sagt det der... Det ble med tanken... Fikk ikke mulighet å dra på trening i dag :( Men jeg har i alle fall ikke sittet i sofaen hele ettermiddagen! Har gjort en god del husarbeid, så det føles bra :) Blir styrketrening i morgen kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ah.. Kjedelig når det ikke går som planlagt, men som du sa, ble hvertfall ikke soffasliting hele ettermiddagen ;) Jeg hadde ikke sjans til å ta ei styrkeøkt før zumbaen i går, så vidt jeg kom meg på zumba, prlvde virkelig å ta i også, men dæven å sliten kroppen var i går.. Mitt problem ble når jeg kom hjem. SULTEN og spiste ALTFOR MYE mat altfor sent, så venter med veiing til i morgen, tror faktisk batteriet er gåent også..

 

Ai ai.. Trener mer, drikker mer vann nå, sover greit, spiser masse grønt og variert, men det er ikke nok. Vekta vil ikke nedover. Må nok trene mer cario ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Men selv om du ikke ser resultater umiddelbart, så betyr ikke det at du ikke har mistet noe fett. Leste en plass at når fettet gikk ut av fettcellene ble de gjerne fylt med vann, noe som ofte kunne forsinke resultatet med opptil 2 uker.

 

Jeg fikk trent 20 minutters rask gange i motbakke på mølla i går og ca 1 time styrketrening. Fornøyd med den innsatsen. Vet ikke om det blir tid til trening i dag, men uansett er det ikke noen planer om å tilbringe ettermiddagen på sofaen nei.

 

Nå har jeg fikset målbåndet mitt, så har fått tatt målene mine. Blir spennende å følge med på de fremover :) Så skal jeg ta noen bilder også.

 

Jeg begynner å føle meg mer ovenpå nå. Selv om forkjølelsen ennå sitter i og jeg hoster, harker og snørrer en god del, så er energinivået stigende. Jeg føler jeg begynner å få kontroll over kostholdet, og sulten og søthungeren er ikke like intens lenger. Kanskje vil kroppen endelig samarbeide med meg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Vært fraværende her nne siden jeg erbortreist, det har vært så godt!!!! Ble desverre pizza og bernes, potetgull og godis i går, selv om jeg spiste salat til pizzaen ved siden av og spiste endel gulerøtter og blomkål til dippen så er det ikke ak bra for vekta.. Ble ei god styrkeøkt fredag og en joggetur i går, 4km på 30 min..

 

Jaja, men er klar for harde tak nå :)

 

Håper du ar hatt ei fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...