Gå til innhold

Gir jernet med nytt mot!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt noen god helg. Det gikk rett til H! Noe som har resultert i at dagens vekt endte på 65 kg :(

 

Men jeg må jo bare kjempe videre. Jeg må finne en måte som gjør at jeg greier å holde på kontrollen. Alt jeg tenker på om dagen nå er mat. Når jeg skal spise, hva jeg skal spise. Så er jeg nesten bare enda mer sulten når jeg har spist. Til slutt sprekker jeg og stapper i meg alt jeg kommer over. Så sitter jeg igjen etterpå med bare vonde følelser. Hadde jeg kunnet kaste opp på kommando, så hadde jeg sikkert gjort det. Så jeg er jo veldig glad for at jeg ikke kan, da hadde nok veien til bulimi vært veldig kort...

 

Det rare er jo at jeg i utgangspunktet føler meg motivert, sterk og helt klar for å ta i et kjempetak... Så kommer det et liiiite svakt øyeblikk, så har jeg gått på trynet igjen...

 

Vel, hva annet kan jeg gjøre enn å fortsette? Jeg kan jo ikke gi meg, det vil jeg ikke! Men hvor er så viljestyrken, fornuften og motet når jeg trenger det mest? I de svake øyeblikkene mine er det liksom ingenting som betyr noe. Jeg er sur, grinete, sulten og lei. Jeg driter i om jeg er feit, og jeg nekter å høre på fornuft. Åssen i alle dager skal man overvinne noe sånt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PolarErMinVenn

Jeg vet ikke hva jeg skal si.. Ja skjønner det og det går nok bedre etterhvert, bare stå på og ikke mist motet..osv osv.. MEN FAEN DA!!

Vi må jo bare skjerpe oss!!!! Gikk til hel**** med vekta her i morrest også, og ingen unnskyldninger, eller er vel mange av de, men det er jo nettopp bare det de er, unnskyldninger. Nå er jeg lei av å være så håpløs! Jeg kan ikke ta det igjen i morgen, eller bare en sjokoladebit, "det skal ikke være slit å gå ned i vekt osv".. Helsikke, JO det SKAL være et slit å gå ned i vekt, så vi husker hvordan det var og ikke vil gjøre det igjen. Vi er begge fryktlig ute å kjører om dagen, riktig nok gjør vi noen bra tiltak, men gjennomføringa er laaaaaaaaangt unna!! Vi må bare skjerpe oss å komme oss videre. Jeg har blitt en av de her inne jeg lovte jeg ikke skulle bli, og det er det bare jeg som kan sette en stopper for. vil gjerne ha deg med på den veien :)

 

Tror jeg skal legge bort vekta og ha fult fokus på trening og kosthold, så skal jeg sjekke med målebåndet hver uke, dvs dropper i morgen, dårlig helg og tante kommer så liten vits.. Også sjekke vekta omm 2 eller 3 uker. det er 59 dager til jeg drar på ferie, jeg har ikke så god tid akkurat.

 

Vel, det var preken for i dag.. Jeg skal ha meg et par rundstykker så skal jeg gå meg en liten kveldstur, så legge meg. Ble en joggetur før jobb i dag, skal sies at jeg starta seint på jobb ;) Skulle trent styrke også, så ikke bra nok, kompanserer litt med gåturen etter maten, bedre enn å bare sitte hjemme hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg husker godt hvor irriterende det var med sånne som alltid hadde en drøss med unnskyldninger for at man ikke greide å slanke seg... Det er jo patetisk! Jeg føler meg patetisk!

 

Men det er så lett å si at man skal ta seg sammen... Overhodet ikke lett å faktisk gjøre det... Jeg har prøvd og prøvd... Men som jeg hørte av en klok mann en dag: du skal ikke prøve på noe, du skal bare gjøre det! Så da må vi vel bare slutte å "prøve" å ta oss sammen, og rett og slett bare ta oss sammen!

 

Jeg hadde en fantastisk bra dag i går. Alt gikk etter planen, både matmessig og trimmessig! Og så langt i dag er alt vel... Litt trim og kveldsmaten som gjenstår, og det kommer til å gå veldig bra det også!

 

Optimismen rår i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en fantastisk bra dag i går. Alt gikk etter planen, både matmessig og trimmessig! Og så langt i dag er alt vel... Litt trim og kveldsmaten som gjenstår, og det kommer til å gå veldig bra det også!

 

 

Jada :) Det ble en bra dag i dag også! Og nå er det natta her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

I går ble det ei god styrkeøkt før zumba og ei lita rein mageøkt etter, fornøyd! I dag har jeg vært å reist siden 04.30 og er på vei til møte nå, alt har gått i ett, men fått til ei lita økt i dag også :D

 

Det her er jo egentlig så enkelt ;) Jeg holder meg unna vekta jeg nå, for den har vært så demotiverende i det siste, istenfor et spark bak når det trengs eller å være fornøyd med hva man spiser og hvordan man trener når man har vært flink selv om resultatene lar vente på seg, har den bare trykt meg ned på en negativ måte.

 

Og som du sier, sier jeg ofte også, kan ikke prøve, man må gjøre! Og man får faktisk ikke betalt for det man hadde tenkt til å gjøre, det MÅ gjøres først..!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en kjempeuke så langt :)

 

Faktisk kunne det ikke vært bedre! Både matmessig og treningsmessig er jeg veldig fornøyd. Synd 3 flinkedager ikke veier opp for 2 måneder på "kjøret"...

 

Jeg er litt i tvil om jeg skal veie eller ikke... Men jeg kommer i allefall ikke til å fokusere så mye på vekta. Jeg skal jo forsøke å bygge litt muskler, og da blir vekta fort litt misvisende... Jeg har jo målt cm nå, og tatt bilder, pluss at jeg regner med jeg vil merke forskjell på klærne etter hvert... Så man kan jo få målt resultater på andre måter enn ved veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Pådratt meg en urinveisinfeksjon. Jeg føler meg ikke i form, så det betyr null trening i dag...

 

Har begynt å ta medisin da, så håper på at formen blir så bra at jeg får inn en økt i morgen :)

 

Var nede på 64 kg i morges, så heldigvis er jeg igjen nærmere 60 enn 70 kg! Nå har jeg fire flinke dager bak meg, dette mest sannsynlig den femte. Sånn som jeg har hatt det denne uka har jeg ikke hatt det siden lenge før jul, så jeg tenker jeg kan si at nå jeg er i modus igjen!!

 

Så er det bare å holde fokus gjennom helgen også. Så sterk som jeg føler meg nå bør det ikke by på problemer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

UVI er ikke bare bare, ta det litt med ro til medisinkuren er over, det betyr jo ikke at sofaen trengs å slites da ;) Bare ikke ta deg ut på trening for da kommer den tilbake fortere enn du rekker å snu i døra! Hatt en grei ukw, men fikk jo en allergisk reaksjon på sånn kontrastveske, så jo ikke ut, hoven som få og utslett over hele kroppem, og utmattet, men det varte bare 2 dager :) Ei goooood treningsøkt i dag :D

 

Sant som du sier, men med fokus og 2 flinke mndr fremover så går det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrastvæske?? Hva i all verden er det du har vært gjennom nå?

 

Uvi'en er under kontroll her. Skal ta ferdig antibiotikakuren, men merker ikke noe symptomer lenger. Fikk meg en meget god treningsøkt i går kveld, og saboterte meg selv med godis etterpå, som var til dels planlagt, bare at det ble en smule mer enn planlagt. Har planer om en treningsøkt i kveld for å bøte litt på skaden... Ellers har jeg en dag med brødbaking, klesvask og husvask, så ingen sofasliting her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Er dissa nyrene mine som ikke har vært helt gode, så har tatt ctbilder med kontrastveske.. Og det likte visst ikke kroppen noe særlig :P

 

Hadde ei steike god trenngsøkt i går, og det kjenner i dag :rolleyes: Jeg har ikke vært så flink på godtestop, det er det eneste som fungerer for min del, så MÅ bre slutte med det. 53 dager til jeg skal inn i bikinien, så er bare å virkelig gi alt!

 

Godt formen er bedre, men ja, det er viktig å fullføre kuren selv om symptomene er borte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ikke er noe alvorlig med nyrene dine...

 

Jeg er håpløs når det kommer til godteri. Jeg tror jeg skal være så flink å greie å begrense og bare ta noen få biter, men neida... Så her fungerer det i grunn best med helt avholds! Så fra i dag av blir det helt stopp frem til påske!!!!!!!! Og sprekker jeg, så skal jeg rapportere til deg, uansett hvor lite det måtte være...

 

Nå har jeg nøyaktig 3 uker til en jobbgreie jeg skal på. Jeg vil se fin ut, og skal inn i den buksa jeg kjøpte meg før jul. Så da blir det fullt fokus med 110 % innsats!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det er jo virkelig ikke lenge til påske, vi må da farsken meg klare oss godtefrie til da, IM ALL IN!!

 

Ble "bare" zumba i dag, men det blir siste på en god stund sden vi blir uten instruktør nå.. Klarte å forbrenne 551 kcal på 56 min da, fornøyd!!

 

Tok bilder av meg selv i bikini i går, oh lord.. skal ta nye før tyrkia, mulig jeg sender på pm ;)

 

Jeg er tyngre enn noen sinne faktisk, men nå er jeg sterk også! Klarte pullups på lørdagen, bare en av gangen, men alikvel totalt3, før jeg måtte begynne å hoppe opp. Håper endel av det på vekta var veske i kroppen etter allergireaksjonen, mensen og litt i musklatur. Vel, som sagt, vekta er nå lagt bort, så får vi se om noen uker. Jeg er klar til fult kjør jeg nå, begynt å jobbe 100% i dag, håper jeg karer meg og kommer meg skikkelig i gang nå altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo virkelig ikke lenge til påske, vi må da farsken meg klare oss godtefrie til da, IM ALL IN!!

 

 

FLOTT :D Dette skal vi greie!!

 

Jeg har vært på spinning i dag i 2 timer og 15 minutter... Aner ikke hvor mange kcal som ble forbrent, men tror nok det kan være nærmere 1000... Kaloriinntak har vært passelig, og jeg har spist sunt i dag! Ingen fristelser, ingen utskeielser! En helt topp dag :)

 

Går det an å sende bilder på pm? Da skal jeg prøve å sende deg oppstart bildene mine, så får du se hva jeg har å jobbe med, hehe :) Så blir det forhåpentligvis noen bedre "etterbilder" om noen uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Går det an å sende bilder på pm?

 

Jeg vet ikke, men er jo verd et forsøk ;) nå er jeg på jobb så må ta det senere. Skal starte med nytt treningsprogram i dag, tror det blir bra :) Har funnet ut at jeg skal ha uhyrlig mye mat egentlig.. Kanskje på tide å prøve ut det med å faktisk spise mer.. :unsure: Må uansett spise mer nå når jeg begynner med trening for fult igjen, men mer, betyr bare mer grønnsaker osv :)

 

We will make it :D

 

Og grattis med en helt topp dag i går, håper den blir like topp i dag ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Nytt program i dag, tror kanskje jeg har tatt litt "vann over hodet", men skal gi det litt tid så får vi se :)

 

Fikk ikke til det med bilde, bare å lese pm.

 

Kom meg ikke på butikken i dag, så mangler frokot til i morgen, og middag, så må komme meg dit i morgen, men da rekker jeg ikke å trene, så ikke sikker på hordan det ender :P nå skal jeg snart i dusjen så i senga rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre supre dager bak meg nå. Massevis av trening og et sunt og fornuftig kosthold. Det er liksom ikke noe problem å få dette til på ukedagene. Men helgene... De har vært en utfordring, når det gjelder inntaket... Det er noe med at man ikke har så mye rutiner da... Vel, det er ikke annet å gjøre enn å fokusere på hva jeg vil. Jeg har jo jobbet knallhardt på ukedagene i det siste, og jeg har ikke lyst å sabotere det. Jeg skylder meg selv å holde meg i ørene gjennom helgen også! Og det SKAL jeg!

 

I dag skal jeg ha treningsfri. Det trengs kjenner jeg... Men ikke noe sofadag likevel. Jeg skal få unna litt husarbeid. Og hvis jeg får abstinenser blir det vel noen enkle øvelser på stuegulvet hjemme i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Flink du!

 

Matmessig skorter det her, altså ikke dårlig mat, men altfor lite. Vært på butikken i dag da, men var ikke mye grønnsaker de hadde der :( litt fikk jeg kjøpt, og i dag fikk jeg faktisk i meg frokost!

 

Rakk ikke den treningen jge skulle i dag, men fikk meg 4km joggetur, bedre enn å bare droppe treningen siden jeg ikke rakk det jeg skulle etter planen. Nå er det leggetid, bare en tannpuss først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

God treningsøkt i går! Styrke, det gamle programmet, så det kjenner jeg godt til, konsentrerte meg om energnivåer og ikke selve øvelsene :rolleyes: godt var det for var sliten i går, så et nytt program hadde nok ikke gitt så mye uttelling.. :P

 

I dag har jeg måka snø og tatt meg en sparketur på 7km, dæven det kjennes!!!!! Vet ikke om jeg lar det være treningen for i dag eller om jeg årker ei økt til. Bør nå ta den yogaen i dag, men den er på 1t30 min, og tross yoga, slitsomt blir det! er jo stiv atte fy. :unsure::P derfor burde jeg jo begynne med den så fort som mulig!! :rolleyes:

 

God uke egentlig, føler meg litt lettere i kroppen, men unntak av at jeg føer meg litt oppblåst, har vørt sånn de siste dagene, jaja.. :)

 

God helg!!!

 

Og FOKUS kjære ;) !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aktiv helg for deg, høres det ut som :)

 

I dag har jeg kun hatt en styrkeøkt. Men en kjempebra økt! Perset igjen og løftet 60 kg i benk.(dvs nådde påskemålet mitt :D) Jeg har også hatt utvikling i de andre styrkeøvelsene, men det er liksom benk som er min lidenskap :)

 

Matmessig helt ok i dag. Ingen snop denne uken :D Inntaket har kanskje vært litt høyere enn det burde de siste par dagene, men er ganske sikker på at jeg har hatt underskudd uansett, så det bør ikke være noe problem.

 

I morgen skal jeg trene nok en styrkeøkt. Så blir det bassengtur og litt svømming etterpå.

 

Kneet mitt er forresten begynt å verke igjen, så nå skal jeg bestille meg en legetime å få det skikkelig undersøkt. Tror jeg har væske i det, for når jeg bøyer det, så buler det liksom ut en kul... Håper det ikke er noe alvorlige greier. Men best å få det sjekket og gjort noe med det fortest mulig. Ingen vits å gå rundt å slite med noe som kanskje kan behandles å bli bra :)

 

Ha en fortsatt fin helg :) KJEMPEFOKUS ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Sliiiiiiiten... Ingen trening i dag, bare laaaang dag.. Skal pusse tenner så køye, det ble ingen yoga på lørdag :P

 

Ha en god uke! Slik som forrige :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned til 64 blank. Fornøyd med det. Det er 0,9 ned fra forrige uke :)

 

Fokuset er fortsatt på plass. Men blir ikke like mye trening denne uke som forrige pga mye jobb.

 

Målte cm, ser litt endring på midje og mage, men ellers er det omtrent det samme. Resultatene vil forhåpentligvis være tydeligere om noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Blir fint lite trening på meg denne uka, sliten i kropp og sjel i går og i dag, men i morgen blir det ei god økt! rekker vel ei økt fredag også, men er festival her, så blir noe amputert.. Hadde det ikke vært for at jeg hadde trening med 30 unger på kvelden så hadde jeg nok fått til ei økt i dag også. Var storm her i går kveld/natt så ble lite søvn, prøver på nytt å legge meg tildig i dag, har blåst opp bittelitt, men skal nok ikke forstyye så mye i dag :)

 

Vi skal komme oss dit vi vil vi nå, bare å holde det gode fokuset og ta det steg for steg!

 

64 er jo bra det etter hva som har vært ;) cm vil følge på! de går jo i rykk og napp og sjeldent at de samkjører ;)

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde så innmari lite lyst å trene i dag, men greide å bare ta meg sammen å komme meg avgårde. Ble en god styrketreningstime. Så sier meg fornøyd med det :)

 

I morgen vet jeg ikke... Blir mye jobb... Men fredag skal jeg få til en god økt :)

Føler at kroppen er mye strammere nå enn for 2-3 uker siden, selv om. Jeg veier omtrent det samme. Tror nok jeg har greid å øke muskelmassen litt. Har jo hatt veldig fokus på styrketreningen. Gøy!

 

Var forresten i MR røntgen i dag med kneet, så nå må jeg bare vente et par uker så får jeg kanskje noen svar på hva det kan være som feiler det. Glad jeg endelig har tatt tak i det. Er jo snart ett år siden skaden oppstod. Nei, nå må jeg komme meg i seng. Sent når man skal opp kl 0600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trim i går. Gjorde litt husarbeid da, så ble ikka bare sofa.

 

Men i dag blir det nok aktiviteter :)

På programmet står

- styrketrening

- spinning

- bassengtur

 

Jeg har begynt å trene på pullups, og tror kanskje ikke det blir så veldig lenge til jeg får det til... Kanskje :)

 

Maten har jeg ikke vært så flink med denne uken. Tror ikke jeg har spist for mye, men jeg har ikke vært flink til å få i meg grønnsaker og ordentlige middager. Har ikke hatt så mye tid til å fokusere på kosthold. Men har heller ikke spist noe "ulovlig". Så det overlever jeg vel :)

 

Så herlig det er med fredag :) Her skinner sola, og jeg har en hel helg foran meg til disposisjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ingen god uke det her. Har ikke spist noe ulovlig jeg heller, men lite trening, har vært ok med maten, men kun det, ok. Men det jeg HAR klart er å få i meg frokost vær dag!

 

Det ble trening på onsdagen, men ikke veldig god økt, det ble ikke så intensivt hertfall.. I dag bl det ikke frokost, og heller ingen andre måltider. :/ Mavekramper og spdd i hele natt, etter det har jeg kun fått i meg appelsinjuoce, litt cola og bittelitt vaniljeis. Klarer så vindt å reise meg uten å gå i bakken, det svomler lett og blir så ufattelig kvalm.. Feber og skjelvinger, ingen god dag, men satser på en bedre natt og morgendag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...