Gå til innhold

Gir jernet med nytt mot!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

I morgen er forhåpentlig kroppen såpass at jeg kan trene litt :) Var på reise i dag og syns jeg var kjempeflink! Ble en vaffel da.. MEn ingen ting annet, holdt eg unna reisesjokoladen :D

 

Går det bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skulle ønske jeg kunne si ja, men det ville vel ikke vært helt sant...

 

Jeg har hatt det altfor travelt i det siste. Masse jobb og greier. Så det har blitt mye mindre trening, og kostholdet har ikke vært så sunt som jeg skulle ønske.

 

greide å pakke i meg popkorn her om dagen også. Etter en lang dag med masse stress, så er motstandsdyktigheten lik null når samboer plumper ned i sofaen ved siden av meg med nypoppet popkorn...

 

Vekt og mål har jeg ikke fått tatt. Men det er neppe noe positivt der, for buksa er blitt trangere igjen :(

 

Stress er noe dritt! Jeg trodde jeg var god under press og stress, men tydeligvis ikke! Jeg har ikke hodet med meg...

 

Det positive er at nå begynner alt å roe seg litt. Så nå er det bare å kjøre på med det sunne liv igjen!

 

Meldt meg på en kampanje på treningssenteret. 30 treninger på 100 dager. Men jeg har større mål enn det! Jeg skal greie 50! Det blir annen hver dag det... Burde går greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

I går ble det litt mye kontor på jobb og ikke mindre enn 2 møter etter jobb. Men i dag startet jeg dagen med en joggetur (i 14 minus), det var sååååå nyedelig ute med sola, helt vindstille og de hvite fjella :D 4km på 23 noe, bra det!

 

Også har jeg vært på kickboxingtrening i dag, helt gåen ibeina :P det allerede etter oppvarminga, hehe

 

Matmessig er det sånn ok, men har holdt meg unna godiset! Og spist frokost HVER dag!

 

Så år se hva denne helgen bringer, den blir uansett bedre enn foriige helg :D

 

godt du er på vei til en sunnere tid igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om å kjenne seg selv dårlig altså!! Jeg har ikke skjønt årsaken til hvorfor jeg har vært litt uttafor i det siste. Trodde det bare var stress, men i dag åpenbarte årsaken seg, nemlig tantebesøk! At jeg ikke har skjønt det... Jeg har vært i dårligere humør, mer trett og sliten, ekstra surrete og følt meg feit og vært oppblåst. Utrolig hvor mye de hormonene kan tulle med en altså!

 

Må prøve å være obs på det til neste gang :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Gikk en runde fredag morgen på 7,2 km, brukte 1t og 5 min. Var meget støl etter kickboksinga torsdagen, og det ble bare værre og værre, i går begynte jg å kunne gå normalt i trapper igjen :P

 

Lørdag hjalp jeg ei venninde med å sortere ikeakjøkken og gikk en tur på 4km.

Søndag heeeelt treningsfri og i går var det både tannlege og annen beh + at tante nærmet seg så ingen trening, Men! JEg kom meg ut av senga i dag tidlig å har jogga en 4km tur! :)

 

Btw så datt jeg av vogna i helga, ble påskeegg på llørdagen, ikke stolt over det, men glad det var lørdagen og at jeg ikke har noe mer sug etter det nå! kommende helg skal være helt fri for alt sånt, så skjærtorsdag blir det vaffler og kvikk lunsj!

 

Det begynner å bli mer og mer klart at hormonene mine (les stress) er hva som har størt innvirkning på vekta, sånn for real liksom. I helga ble det vårruller, sjokolade (ja 4 sånne egg) så å si ingen trening, men hatt ei fin helg, ingen stress, tatt det for hva det har vært og gått ned 1kg, eller 0,8 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var svært så travle dager det skulle være på meg for tiden da...

 

Men tror jeg begynner å få ting under kontroll nå. Er godt at tantebesøk er over. Energinivået stiger, det samme gjør treningslysten, humøret og motet :) Ja, og lysten på sunn mat overtar for søthungeren!

 

Vekta har jeg ikke sjekket på en stund, tør ikke... Skeiet ut på fredag OG lørdag :( Men nå er jeg i modus igjen, og alt føles bra.

 

Kickboksing du, det høres gøy ut! Jeg drev på med karate i ungdomstiden, og synes kampsport er veldig moro. Vurdert å begynne med noe igjen, men må nok finne ut av denne tidsklemma først...

 

I dag var jeg på spinning og i går på styrketrenng. To veldig gode økter, og fornøyd med egen innsats. Fri i morgen, så trening fredag og lørdag, fri søndag, så trene mandag, så blir det påskeferie med tur på hytta. Og da blir det nok ikke annen trening enn skiturer. Har planer om godtefri påske, men er ikke heeelt enig med meg selv ennå... Viljen er nok ikke der 100% , og det må den være om det skal være gjennomførbart.

 

Nei, nå er det kveld i huset, og jeg skal finne køya.

Håper alt står bra til med deg. Bra nedgang du har hatt, håper det fortsetter sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ble gåtur før jobb i går og ei økt på kvelden på 1t30min, styrke+15 min mølle. I dag ble det joggetur på 5,75km før jobb og kickboxing etter. Den nedgangen der fortsetter nok ikke, og jeg er nå større enn jeg var på denne tiden 2012, ganske mye faktisk :/ men jeg skal hvertfall gjøre alt jeg makter for å se best mulig ut frem til tyrkiaturen! I påska skal jeg ha 2 vaffler etter påskeskirennet, en kvikk lunsj og en appelsinsjokolade. Det blir mye trening og sunn mat + det overnevnte, etter det er inntatt er det tilbake til stopp frem til tykia, da skal jeg kunne kose meg litt med en drink innimellom og evt is, men skal alikevel ha fokus, bare ikke hovedfokus på "vekta" på ferien, men skal ikke sabbotere meg helt heller. Skal ha ei treningsøkt om dagen :)

 

Nå er det natta her igejn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble ingen trening fredag, bare badstu, ja og en gåtur, tur/retur besøk, 2,8km hver vei :P Lørdag ble det en gåtur og en tur ut på puben og dansa litt, men drakk kun vann :) Det ble faktisk endel måking på lørdagen også!

 

I går ble det INGEN ting, knapt utenfor døra, men kom meg på et besøk og spilte nintendo i flere timer, tommelen ble hvertfall sliten :D

 

I dag kom jeg meg ut på intervalltrening og snømåking før jobb og vært på 2t kickboxing i kveld, nå skal jeg kose meg med et rundstykke med banan på :D

 

Det ble forøvrig kake på besøket fredag, men det fikk bare være.. Jeg kosa meg og gikk tur/retur når jeg kunne blitt kjørt så "nesten ok". Tok det med ro i helgen, ingen stress og det var godt, men også litt kjedelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Lenge siden nå.. Tirsdag ble det dobbel økt, ski på morningen og gåtur ca 9km, onsdag ble det rask gane 8,75 km, torsdag, skirenn 12km + 5,5 km, hvorav 2km med overtråkket ankel, ble visst ikke mer ski på meg i påska :( men jeg har kosa meg glugg!! bedt bort på middag hver eneste dag og har ikke sitti aleine en eneste kveld! blitt mye mat, vaffler, kvikk lunsj og kake, men denne paska har vært verd alt sammen! Blir STRENG diett frem il avreise (fra tirsdag av) og trene det jeg kan med denne foten, blir desverre lite kondisjon, så dietten blir ekstremt viktig frem til avreise syden! 18 dager i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da var jeg endelig på nett igjen!

 

Har vært en lat påske for mine del. Mye sofa og MYE snop :(

 

Jeg har sikkert lagt på meg 2-3 kg som betyr at jeg nærmer meg 70 kg!!

 

Tenk at jeg var under 60 for noen få måneder siden.... Helt vannvittig!! Jeg vet ikke en gang om jeg skal si at jeg skal skjerpe meg, ta meg sammen blablabla... Jeg har begynt å miste troen på meg selv... Men jeg kan jo ikke gi opp, så jeg må jo bare begynne på nytt igjen. Det er jo ingen andre alternativer... Jeg tror bilde av meg nå vil se verre ut enn "før" bildet mitt.... Men det skal i alle fall ikke bli verre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg har faktisk lagt på meg 4kg i påska, det var i går... Men har jo ingen ofesielle veiinger nå.Men alt det kan ikke ha satt seg allerede, må jo gå ann og få hvertfall 3 av de av på kort tid med mye vanndrikking, streng diett og den trening foten tillater! Som sagt så har jeg virkelig kosa meg i påsken :D hatt filmbesøk i kveld, hadde meg seg endel gosis og jeg kjøpte potetgull. Tok tilsammen 5 sånne smågodt-ting, og sendte det med de hjem igjen,selv om de egentlig hadde tenkt til å legge det igjen, litt fornøyd med det :)

 

Tidlig opp imorgen og desverre ingen morgentrening.. :/ er kolonnekjøring så orker ikke trene og gjøre meg klar til 6.30.

 

Skjønner hva du mener, men som du sier, kan jo ikke gi opp. Det blir jo vanskeligere for vær gang og vi må virkelig skjerpe oss!!

 

Fikk forresten en ok styrkeøkt i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shait buksa mi var trang i dag... Etter å ha gått i joggebukse i en uke og ikke gjort så mye annet enn å spise, så var det vel ikke annet å vente. Å denne buksa svømte jeg i før jul... Gla jeg ikke kastet den, da hadde jeg måtte gå i barrompa nå :/

 

Veide meg før leggetid i går og var da 66,4 kg. Så ikke så ille som fryktet, men ille nok!!

 

Jeg skulle ønske jeg hadde ett helt år med kun hverdager! Da hadde jeg blitt syltynn! Ingen helg, ingen jul, ingen påske, ingen ferie, ingen bursdager, ingen spesielle anledninger eller kurs eller....!

 

Men det er jo sånn livet er. Jeg må lære meg å takle de dagene som ikke er rutinepreget... Det ser ut som om nærmere halvparten av tiden ikke er hverdagsaktige, så da sier det seg selv at det er vanskelig å gå ned i vekt eller holde den når man ikke har kontroll på de dagene...

 

Jeg har hørt at god planlegging er halve jobben. Tenker at hvis jeg forsøker å planlegge litt mer i forkant av slike dager, så har jeg i alle fall et godt utgangspunkt. Jeg skal jammen tråle meg inn på en bokhandel å se om jeg finner noe nyttig verktøy der! Både for trening og kosthold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg flaks...

 

Løp ned på bokhandelen, der hadde de ikke noe som lignet treningsdagbøker eller noe! Så kom jeg slukøret tilbake på jobb. Diskuterte litt med en kollega, og hun sa hun hadde lest om en sånn bok på fotballfruens blogg. Så jeg gikk dit, og fant ut at den boken var på tilbud på getinspired.no i DAG!! Så nå er den bestilt! Gleder meg til den kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hva måtte du betale for boka nå da??

 

Har vurdert den boka jeg også, men vet ikke helt.. I morgen starter jeg på eat clean for e uke, må ha full skjerpings og fokus nå! Den foten gjør det virkelig vanskelig med treningen altså! Hadde ei stykeøkt i dag, men har jo ikke sjans til å få opp pulsen åp samme måte når den begrenser meg sånn, og jeg er så avhengig av det...

 

Jeg klarer meg også dårlig kursdager og sånt, og ferie som jul og påske, men helgene elers er supre for min del, mye trening og lager meg skikkelige middager med god tid til å kutte grønnsaker osv. Spiser god "frokost", den blir jo gjerne litt sen da, sånn i 9-10 tia :P

 

Vi får barestå på så god vi klarer, og litt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 179 kr. Helt grei pris :)

 

Jeg har lenge tenkt på å begynne å logge litt å planlegge treningen litt bedre. Så med dette som hjelpemiddel blir det kanskje litt lettere å komme i gang med det :)

 

Denne uken har det vært styrketrening tirsdag, styrke og spinn på onsdag så blir det en styrkeøkt i kveld, muligens spinning i morgen og styrke på søndag.

 

Jeg har tapt meg litt i påska, men har godt med energi i kroppen, så det er jo bare å kjøre på, så kommer nok formen seg :)

 

Håper foten din blir bedre snart. Jeg sliter fortsatt med kneet. Kjedelig, for jeg savner jogginga! Men det får bli roing og spinning i stedet. Kondisen min er ikke god, så jeg må nok gi en liten innsats for å få forbedret den. Planlegge litt intervalltrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Kjente i dag at jeg nesten ble litt deprimert.. Har mye klær, men fint lite å ta med meg til syden, som passer.. :/ og det er jo rett rundt hjørnet! Vet jeg fint kunne klart å gått ned endel om jeg hadde kunnet fortsette med kondisjontreningen min om morningen, men med foten går ikke det..! Jeg trener styrke som bare det, men får jo ikke opp pulsen noe særlig. Skal trene yoga også nå, håper det hjelper på mave-fettet, så får jeg gå de turene jeg klarer og passe på maten. Men alikevel.. Orker ikke være i synde og skammme meg.. Var kanskje ikke så lurt å skulle reise med den slankeste personen jeg kjenner... :/ ARG!!!!!!!!!

 

Tenkte jeg skulle holde meg til frukt og grønnskaer (litt type suppedietten) denna uka, men er så matlei etter påska, og da er det vanskelig å skulle bare spise sånt.. Er jeg sulten så er det jo bar å stappe i sg dissa grønnsakene :P

 

Aiaiai.. Må få lest meg opp til dette kurset jeg skal på også, ellers vil det kjennes ut som en rein "failure" også.. Blæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg, men... Jeg synes ikke du har noe å skamme deg over! Ja, jeg skjønner at du vil gå ned noen kilo, men du er jo godt trent og fast i kroppen. Det er verre når man har masse valker og ting henger og slenger...

 

Bare du hev hodet og vær stolt. Du er flott, selv med litt ekstra på kroppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Skjønner deg, men... Jeg synes ikke du har noe å skamme deg over! Ja, jeg skjønner at du vil gå ned noen kilo, men du er jo godt trent og fast i kroppen. Det er verre når man har masse valker og ting henger og slenger...

 

Bare du hev hodet og vær stolt. Du er flott, selv med litt ekstra på kroppen ;)/>

TAKK FOR DET! Skal virklig gjøre et forsøk på det. Skal også gjøre det jeg klarer for å stramme opp mest mulig nå :D

 

We can do it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, you bet!

 

I dag var jeg 66,1. Slettes ikke bra. Men jeg er glad det er litt lavere enn sist jeg trådte på vekta.

 

Fått trent bra. Veldig fornøyd med de to siste øktene. Og i går da jeg tok knebøy kjente jeg ingen smerte i kneet. Det kan vel ikke vare, men det var deilig å for en gangs skyld kunne ta litt i uten å få vondt etterpå :D

 

Boken jeg bestilte er kommet. Men jeg har ikke tatt den i bruk ennå. Synes den ser bra ut da, og tenker jeg begynner å skrive i den denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det 1,5 time spinning. Kondisen er sjokkerende lav. Skal få kjørt noen intervalløkter fremover nå.

 

Kostholdet i går ble bra. Passe inntak og passe sunt ;)

 

Har vond nakke og rygg. Trenger ny seng <_<

 

Men skal å få litt massasje i dag, så får håpe det vil hjelpe.

 

Ingen trening i dag. Bare massevis av husarbeid...

 

I morgen blir det styrke og spinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tantebesøk her. Jeg har fulgt litt dårlig med på disse besøkstidene, men denne gangen var det 26 dager mellom. Før hadde jeg alltid 28 dager. Tror jeg må følge litt mer med...

 

Vekta viste 65,9 i dag. Da går det riktig vei. Sakte men sikkert.

 

Hadde gjestebesøk i går, serverte noe kaffegodt, men rørte de ikke selv. Strakte meg etter det en gang, men så tenkte jeg meg om og trakk hånden fort til meg igjen. Er første gang på lenge jeg har motstått en fristelse. Føltes bra!

 

I dag er planen å trene. Men har ennå vondt i nakke/rygg, så mulig jeg dropper styrkedelen og kun kjører spinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Flink du er!! Her har det bare gått i ett og fortsetter med det til avreise i morgen (først Oslo, syden neste uke)

 

Har du sett noe mer i den treningsboka? Er den verd å kjøpe til fullpris? (249,-)

 

Vet ikke hvor mye jeg rekker å skrive her før søndag egentlig, men skal prøve å legge fra meg små spor frem til da ;)

 

Går ikke veldig bra her.. Foten kjennes bra ut nå da, så søndag blir det løpetur, eller blir nok ikke ør mandag, blir jo alltid sengelggende etter det kurset jeg skal på..

 

Fikk dårlig nytt fra sykehuset på mandag så ble ingen trening, fikk gått litt over 1times tur i går kveld etter å ha vært i idrettshallen i 3t for å komme noen vei og jobbe og ha trening i tumbling og trampett for ungene. Lange dager på jobb har det også blitt. Reiser etter jobb i morgen og aaaaaner ikke hvordan ejg skal rekke å få gjort alt som må gjøres, alt burde vært gjort er bare å glemme..! Vel, kommer ingen vei ved å sitte her å taste hvertfall.. Vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang reisedag på deg i dag da regner jeg med... Er det lenge du skal være i syden?

 

Jeg har sett litt i boka, men jeg har ikke begynt å skrive i den ennå... Den er liksom så ny, fin og blank... Føler jeg må tenke meg om før jeg begynner å skrive noe. Men det er jo egentlig bare tull. Jeg trenger jo ikke skrive alle målene ennå. Det er jo bare å begynne å notere. Her er i alle fall en side hvor du kan se hvordan den ser ut inni:

 

http://issuu.com/bqueen/docs/get_inspired_treningsdagbok?mode=window&viewMode=doublePage&embedId=3669855/1999603

 

Så er det jo selvsagt flere sider med ukeplaner, øktplaner osv.

 

Sengeliggende etter kurs? Hva i alle dager?? Hva slags kurs er det??

 

Kjedelig å høre at du fikk dårlig nytt fra sykehuset. Håper det ikke er noe alvorlig.

 

Fikk meg en bra spinntime i går. Men tror faktisk jeg begynner å bli litt lei av spinning... Kanskje på tide å gjøre noe annet en stund... Nakken og ryggen er noe bedre i dag. Men i dag blir det ingen trening. Men jeg skal nok finne på noe å holde meg i aktivitet med likevel :)

 

Håper du får en fin reisedag i dag, og et fint opphold i Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65,6 i dag på vekta.

 

Meeen nå er det helg... Så nå må jeg være på vakt! Følt meg flink denne uka, og da er veien kort til å begynne å finne på unnskyldninger for å løsne litt på tømmene... Det kan jeg absolutt ikke gjøre! Da er jeg fort tilbake på 66 på mandag...

 

Jeg satser på en aktiv helg. Og ingen utskeielser. Jeg er i gang med godtestopp igjen. Litt redd for å si det, for det har ikke vart så lenge før, men jeg føler meg virkelig klar for godtestopp nå, så satser på at det skal gå bra lenge. Egentlig helst helt til jeg er i mål... Det er jo kjempelenge til, men det blir vel enda lenger hvis jeg skal drive å skeie ut hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...