Gå til innhold

Gir jernet med nytt mot!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Først må jeg innrømme at jeg kopierte inn endel av innlegget jeg skrev i en annen tråd i dag..

 

Fremdeles syk her, og det er meget frustrerende, og jeg er så fantastisk LEI!!!

Men.. Jeg har en fantastisk motivasjon fremover! For det første begynner jeg å bli meg selv igjen etter 2012 som må ha vært det tøffeste året jeg har gått gjennom, på så mange plan.. Begynner å bli den glade jenta jeg er kjent for å være :P Ikke fordi jeg vet jeg burde, fordi andre forventer det eller at så mye er forandret, men jeg bare rett og slett begynner å bli meg selv igjen B) Også skal jeg ti Tyrkia i april, reiser 18. Så nå har jeg noe heelt bestemt å glede meg til, og det er jo en enorm motivasjon å skulle dit, i bikini og greier, det har jeg ikke hatt på meg siden 2010 faktisk.. Hmm.. på tide da!

 

Hun jeg skal reise sammen med er også veldig slank, regner ikke med å bli like slank, men dæven fettet på maven skal bort og jeg skal være topp trent :D

 

Ved veiing tirsdag vet jeg at jeg kommer til å gå opp, men ingen ting å gjøre med det. Mave sekken må fylles (til et visst nivå hvertfall), og kroppen må blir frisk. Men det ordner seg!

 

Også fikk jeg pulsklokka mi i posten i dag, så da blir det snart fult kjør på mølle og romaskin. Fikk også en vinterjakke, northface dunjakke (ikke boblejakke) i str M, damemodell, og den satt så fint, med plass til utebukse under og en fin flice på overkroppen :)

 

Dette skal bli våres år igjen Nickii! Promise! men ingen surring altså, når vi nå begge snart er tilbak for fult så er det ikke godtatt med halveis ;) Trenger ingen til å syntes synd på oss, kommer jo ingen vei da!!!

 

Ble så langt det innlegget her, så får svar på ditt innlegg i et nytt et i morgen ;)

 

Nå skal jeg legge meg, men instruksjonsboka til min polar RCX3 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt topp å høre! Jeg var litt bekymret i høst, for jeg syntes du virket litt nedfor. Og det er jo heller ikke rart etter alt du har vært gjennom. Men det er godt at du føler deg mer som deg selv. Kjenner til det der når man på en måte sloss litt med seg selv. Jeg har vel hatt det sånn i jula. Og kanskje litt ennå.

 

Jeg fikk hodet opp av ræva i dag... Konfrontere meg selv. Gikk på vekta. Som smalt 64 rett i fleisen på meg. Fysj og fy! Men det er en bra ting at jeg kom meg på vekta nå. Det betyr at jeg er klar! Helt klar! Så nå er jeg all in! Godtestopp er i gang!

 

Tyrkiatur høres ut som en god motivasjonsfaktor. For meg er det påsken. Jeg har lyst å være lettere og sprekere i påsken så det skal bli morsommere og lettere å være ute sammen med ungene og gå på skiturer osv.

 

Jeg er på samme sted som for ett år siden, sånn ca. Men i år skal jeg i mål! Nå er jeg ferdig med å tulle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

For at jeg skal klare å konfrontere kjekkasen og si "nå eller aldri", så må jeg klare å få litt avstand til han. Hvis ikke så vil jeg bare prøve å overtale han om han sier nei eller er veldig tvilende osv, og da er jeg jo like langt, jeg er der når han føler for det, ikke bra nok.

 

Jeh hadde en liten godtekveld i går. Fikk god.bedring godis og fant t at jeg ikke kom til å klare å vente til påske med den Kjøpte derfor litt selv når jeg var på butikken, men ikke store mengder da! Jeg koste meg, ingen dårlig samittighet og alt er egentlig bare fint! Men nå er det stopp da, er ikke fult så syk lenger, får i meg vanlig mat, noe som ak nå er negativt for vekta, men som også betyr at formen kommer seg og da kan jeg etterhvert trene :)/>

 

Ja i høst var jeg ganske langt nede.. Det begynte etter utkjøringen i mars, det var liksom toppen av kransekaka liksom.. Men jeg kom meg igjen og formen ble bra og fikk løpt mye og da blir humøret bedre. Men så var det jo alt det andre som skjedde og i høst ble det bare for mye. Tror man har nådd bunnen, alle sier det bare kan bli bedre, så skjer det igjen, og igjen og igjen at jeg bare er på feil sted til feil tid.. Men når man faktisk har nådd bunnen, latt seg selv komme dit, så kan man ta fraspark ;)/> bygge seg opp igjen uten å bli revet i fillebiter. Og nå som sagt begynner jeg å nærme meg meg selv igjen :)/>

 

Men så trenger jeg hjelp av deg. Igjen. Vi trenger hverandre, nå er det på tide at vi følger hverandre, i riktig retning igjen! Vekta kan vi ikke alltid styre med veskebalanse, fett vs muskler, stress osv. MEN, for det er et stort MEN. Vi må følge treningsplanen og matplanen og ikke skjeie ut med kaker, godis osv. Jeg vet ikke helt hvordan selve nedgangen blir de neste ukene, men det er hvertfall sikkert at det blir sunn mat og bygger opp treningen! Jeg skal føle meg bedre og vte at jeg gjør det skal for det her. Skal prøve å øke inntaket på kcal o vet ikke hvordan det slår ut enda, bare en måte å finne ut det på ;)/>

 

Tyrkia blir fantastisk ;)/> Men har påsken jeg også, kommer mage opp hit igjen da, og hun jeg skal reise med kommer også, som sagt hun er slank :P/> MOTIVASJON! Formen min vet jeg blir bra når jeg blir frisk. Har den fordelen at jeg liker å trene :)/> Er så glad for at d har bestemt deg igjen :D/> Skal sjekke vekta i morgen, så kan vi se HVOR likt vi ligger nå ;)/>

 

Er liksom ikke måte på hvor lang dissa innlegga skulle bli om dagen da.. :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med lange innlegg :-)

 

Helgen har ikke vært så god som planlagt. Jeg vet ikke om det er pms eller hva, men har slitt med kraftig hodepine og følt meg helt utenfor. Og dessverre ikke klart å holde meg helt unna snopet. Men begrenset det litt da, i forhold til hva jeg har gjort i det siste.

 

I morgen er det mandag, hverdag og en mye lettere dag å holde seg unna snopet på. Jeg må kanskje begynne å notere ned alt jeg spiser igjen også. Det er en god måte å gjenvinne kontrollen på... Ja, det gjør jeg. Fra i morgen av :-)

 

Buksene mine fra før jul er blitt for trange :( Utrolig hvor mye de 4 kiloene har å si altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Da er det bare å stå på så de 4kg bllir borte igjen ;)

 

Her er formen fremdeles skrall. Blir nok 50% sykemeldig, håper bare at jeg blir bedre i løpet av uka.. Nå er jeg oppe på 74,8 i dag, sikkert bittelitt mer i morgen.. Kunne ikke regne med annet når kroppen har gått uten å fått mat i så lang tid, så begynner å spise igjen. Matlysten har hvertfall kommet tilbake, og det er jo en bra ting. Nå vil jeg bare igang med treningen også!

 

Vet du ca hvor mange kcal det er per 100g av mormors brød, som man får kjøpt på bl.a jokerbutikkene..? Ikk vant til brød, hvertfall ikke kjøprbrød..

 

Skal legge meg nå, så jeg kommer meg både på jobb og til ege i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 64,7 i dag jeg <_<

 

Jaja... Det er jo bare en ting å gjøre! Så da gjør jeg det ;)

 

Nei, kalorier i mormors brød aner jeg ikke. Når jeg har spist brød har jeg bare funnet noe som ligner i listen og ført det som det. Men jeg forsøker å holde meg mest mulig unna brød. Jeg tror jeg kanskje har en form for glutenallergi eller noe sånt... Jeg får et spesielt utslett i perioder hvor jeg spiser brødmat.

 

I dag er det oppstart av registrering av inntak og forbruk. Nå skal regnskapsmetoden innføres for fullt igjen. Litt styr til å begynne med, men så blir det en vane og grei rutine. Så vet jeg jo at det virker for å pense meg inn på riktig spor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnskap for i går:

inntak ca 1500

Forbruk før trim ca 1680

Trening ca 350

Kaloriunderskudd ca 530

 

Ble i grunn 200 kcal for mye inn enn planlagt, men fikk da et akseptabelt underskudd likevel. I dag kan det hende det blir vanskelig å trene, så da er jeg nødt til å holde inntaket på ca 1300, burde gå greit tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ser bra ut det da! Jeg er enda ikke frisk, og er da 50% sykemeldt. Jeg vil trene!! Har barna i turn i dag, oppstart, det blir spennende! Håper hodet er med!

 

Vekta nå går opp, men har egentlig vært flink. I går ble det nok for sen kvelds, siden dagen begynte sent, ingen frokost og første måltid litt før kl 14.. Mat jeg fikk i meg var grei da :) Og jeg satte opp middagsliste for hele uka, blir bra det her, bare kroppen henger med!

 

Tyrkiaturen er nå bestilt! Ligger en lapp i lommeboka, og en post-it på skapet på kjøkkenet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Var i elendig form når jeg våknet i dag.. Ble nok litt mye med treninga for ungene i går, men artig var det da. Men ble bedre, fikk senga levert i dag :D Og hjalp ei venninde med å flytte endel saker, så fikk jeg hjelp til å få seng opp trappa her :) Skallebanken kom før bæringa, og har desverre ikke blitt bedre, men det går over. Skal se idol i kveld, så legge meg, i den nye senga i kanskje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal underskudd i går var ca 250 kcal. Litt lite i grunn, men er jo på første uka, så må vel være greit så lenge det er underskudd ;)

 

I dag er underskuddet ca 630, takket være en god treningstime.

 

Føler meg slankere allerede. Sikkert fordi jeg ikke er så oppblåst. Uansett deilig å være i gang igjen :)

 

Håper du blir frisk snart! Kjedelig å være syk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Sovnet litt i ettermiddag. Ikke så smart, men måtte til om jeg skulle ha noen som helst sjans til å vøre med på litt av zumbaen hvertfall. Og det fikk jeg (såvidt) til!

 

Men nå er det altfor sent og jeg må på jobb til 9 i morgen, egentlig senere enn jeg pleier, men har jo bare jobbet 50% denne uka og det har vært ettermiddagsmøter osv. Lagt meg tidlig og stått opp sent.. plutselig ble det helomvending.. :/ jaja

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdagens underskudd endte på 350 kcal. Tror jeg... Ikke alt ble målt så veldig nøyaktig.

 

I helgen skal jeg bort, skal feire en bursdag, og det blir inntaksutfordringer i bøtter og spann. Så her gjelder det å være på hugget. Skal skvise inn en god treningsøkt i dag før avreise, og være litt aktiv på dagtid i helgen :)

 

Ble sent for meg også i går kveld. Begynt å tenke på å legge med i halv elleve tiden. Men tror nok klokka bikket tolv før jeg var i seng. Håpløs! Men har ellers ikke vært så verst denne uka, så satser på at det blir enda bedre i neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Fredag: Forferdelig slitsom dag på jobb med møte hele dagen, men det var endel interesant. Bare kjenner at konsentrasjonen ikke er helt tilstedet. Spørs om det blir 100% jobb til uka.. MEn var hos ei venninne på kvelden og det var superkoselig! Ikke ble det så veldig sent heller :) En ok dag alt i alt.

 

Lørdag: Gikk 1t og 20 min på tredemølla, kun gange. 490 kcal, og 15 min styrke etterpå som jeg klarte å brenne 220 kcal på :) HAr hatt ei venninne på besøk i kveld, spsit god mat og kosa oss,s ett film og bytta endel klær :) Så nå har jeg faktisk noen bukser :D Hun har blitt for liten til sine, og fikk noen topper o.l som er for små til meg, hun er 152høy/lav da, så gjør liksom ingen ting at det som er for lite til meg passer henne :P

 

Men litt sent ble det jo da.. Venter på at teen skal bli drikkbar, før tannpuss og senga..

 

Håper du har kost deg masse i bursdag, og at du klart deg greit og slipper å måtte håndtere evt dårlig samvittighet ;)

 

God natt og fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ikke gått så bra i helgen... Ble for mye mat, og selv om jeg var litt aktiv, så veide det nok ikke på langt nær opp for inntaket.

 

Jeg ble dessuten syk i går. Fikk feber og verk i hele kroppen. Så da fikk jeg ikke trent i går kveld heller. Er fortsatt i laber form, så må vel belage meg på ro i noen dager.

 

Veide meg inn på 64,2 i dag. Er i alle fall ned, så får være fornøyd med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja, ned er ned ;)

 

Jeg sovnet kanskje kl 4 natt, la meg kl 22 så var noe frustrerende, for et møkkavær! Haggel i sterk kuling er ikke helt min greie, så regn, så endelig litt så, men.. Så tilbake til både haggel og rein igjen og vind, vind, vind.. Sliten i dag. Tante R er på vei også, så blir spennende med vekta i morgen.

 

Blir nok ikke tilbake 100% på jobb denna uka heller. Jaja, det kommer seg hvertfall :)

 

Håper formen din kommer seg fort også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja frustrerende når man sliter med søvnen. Håper det går seg til fort. Så håper jeg været roer seg der oppe.

 

I dag veide jeg 63,5 kg. Mye væsketap tenker jeg... Sånn er det vel når man er syk. Men jeg er bedre i dag. Apetitten er stigende, dessverre... Skulle gjerne hatt dårlig matlyst så lenge jeg er i for dårlig form til å trene... Men man må vel ha litt næring for å bli i form også kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apetitten er stigende, dessverre... Skulle gjerne hatt dårlig matlyst så lenge jeg er i for dårlig form til å trene...

Careful what you wish for :blink: Magen i total ulage her nå... Ikke særlig behagelig akkurat. At mat kan passere så raskt gjennom kroppen hadde jeg ikke trodd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper gårsdagen var bedre for deg. Jeg er fortsatt ikke helt i slag. Men er i alle fall bedre. Vekta er fortsatt 63,5. Så nå håper jeg bare den fortsetter nedover.

 

Så forresten en artikkel om bmi. Og den bekrefter egentlig mine anelser... At jeg er mer overvektig enn forespeilet av bmi, eller den gamle måten å beregne bmi på. Jeg hadde jo sett frem til å gå over på normal bmi under 58 kg, men i stedet blir det under 55,7 kg. Samtidig er det jo litt bra. For det blir lettere for andre å skjønne at jeg faktisk er ganske overvektig, selv om jeg "bare" veier 64 kg... Og 8-10 kg overvekt på en så "liten" kropp er i grunn ganske mye... Det er mye fett som skal fordeles på et relativt lite område.

 

Rent praktisk betyr det jo ikke så mye. Hadde jo uansett ikke tenkt å stanse på 57 kg. Vil jo helst være rundt 50. Og når jeg er normalvektig mellom 41,2 og 55,7 kg, så tenker jeg i hvertfall at 50 kg ikke er et dumt mål å arbeide mot...

 

Her er link til artikkelen:

http://ipad.dagbladet.no/2013/01/21/nyheter/helse/fedme/bmi/25373468/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Vel, gårsadgen ble ikke så veldig mye bedre, men hatt en bedre dag i dag :) Fikk hvertfall sove i natt, nå er det nesten vindstille og snøen laver pent ned :D

 

Er så trøtt så blir ikke en lang tekst. Skal legge meg på sofaen og se litt på TV uten å sovne, så prøve meg på zumba kl 8 i kveld.

 

Håper det fortsetter nedover på vekta for oss begge :) Var nne å sjekka min BMI der, normal er mellom 48 og 65 ca. Jeg har planer om ca 60 så det er jo forsatt greit. Tror nok vekta jeg kommer til å ligge på er 62. Men har ikke så mye med BMI å gjøre. Jeg vet ikke er like overvektig som BMIen viser, både venner og lege sier det grunnet min muskelbygning. Men uansett hvor mye muskler man har, som jente, så bør man ligger under en BMI på 25 syns jeg da :)

 

Jeg er veldig enig i det med at 10 kg på en kortere kropp kan være "mer" enn på en lengre kopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63,1 kg i dag. Det går da riktig vei i allefall.

 

Var på trening i går. Var en knalløkt! Tok ny rekord på biceps igjen. Har hatt god utvikling i styrke, og begynner å få antydning til muskler. Hadde jeg hatt mindre fett på kroppen ville det nok vært tydeligere.

 

I dag har jeg vondt i halsen og det surkler i brystet. Hva skjer? Syk igjen?? Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Her går det ikke så riktig veien, men har kommet i gang med treningen, litt hvertfall :) Ble bra zumba på torsdagen, god styrkeøkt på fredagen, gikk tur i går og i dag. Kjenner kroppen ikke er helt med. Ble kjempesliten av gåturen i går, brukte 1t og 10min på 7,2 km, som jeg fint har gått påå 55min eller jogga på mye kortere tid. Det kommer seg nok ganske bra etterhvert :)

 

Har hvertfall fått avslutta det med kjekkasen, g det er egentlig litt godt. Rakk jo ikke å få de store følelsene for han (men de kunne fint ha kommet om han hadde sluppet meg inn) så da var det likegreit å bare få det ut av verden! Nå skal jeg leve singellivet!! Selv om jeg alltid har vært singel har jeg aldri levd det såkalte singellivet, about time!

 

Har tenkt til å løpe halvmaraton i Tromsø 22 juni. Blir tøft med tanke på kneet osv, men legger jeg det opp riktig bær jegklare det fint uten skade og samtidig omme meg gjennom på underkant av 2t :)

 

Håper helgen din har vært bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at det ikke gikk veien med kjekkasen, eller... synd for ham! Lev singellivet og kos deg. Mannen i ditt liv kommer etter hvert, og inntil da er det jo bare å ha det så gøy som mulig ;)

 

Halvmaraton! Du er tøff! Jeg har ingen andre ambisjoner enn mitt årlige sykkelritt på 5,4 mil. I år må jeg da greie det på under 2 timer ?!?

 

Helgen har vært ok. Litt for høyt inntak, og jeg er fortsatt ikke i toppform. Men fikk meg likevel en god treningsøkt i går.

 

Vekta var oppe på 64 igjen i dag <_< Æsj!

Sabotasje-helg!

 

Men nå er det full skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Sliten, men fikk ei god økt i dag! I morgn blir det å gå tur, også må jeg komme meg på butikken.. Skulle vært i dag, men vet ikke hva jeg skal kjøpe inn til mddag osv. er jo tomt her så alt må kjøpes, orka ikke når lista ikke var klar for hadde sikkert kjøpt endel jeg ikke skulle..

 

Du vet hvordan vekta svinger når man er på den hver dag, så ikke heng med gjepen! Men det betyr jo ikke at det ikke er nødvendig med skjerpings alikevel ;)

 

Her har som sagt ikke vekta vært på min side, spent på morgendagen, nå ble det jo sein kvelds siden det ble så sen trening :( men bedre med sen mat og trening enn ingen trening :D

 

Bør få målt cm i morgen også, men vet også at jeg ikke kommer til å rekke det. Nå MÅ jeg i seng!

 

Så skal jeg svare litt mer på innlegg i morgen, ville bare gi lyd fra meg ;)

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia, jeg er så håpløs! Jeg greier ikke godtestoppen... Finner ikke viljestyrken og selvkontrollen min. Greide å spise en hel plate stratos i går... Kompenserte ved en 2 timers treningsøkt etterpå, men sånn kan jeg jo ikke ha det...

 

Har tre tiltak som skal iverksettes for å få grep om selvkontrollen igjen:

1. Få på plass leggerutinen igjen. Nok søvn er avgjørende!

2. Karbohydrater til frokost

3. Mer mat på formiddagene

 

Dette er tiltak som har hjulpet før, som gjør at søtsuget og sulten ikke er så sterk på ettermiddagen/kvelden.

 

Og jeg har blitt nødt til å sette meg en ny godtestoppdato. Januar har vært så halvhjertet og håpløs. Så jeg tenker 1. februar bli en fin dato for et vendepunkt! Ser meg ikke tilbake. Nå legger jeg alle tabber bak meg. Det gjør meg så innmari deppa å tenke på alt jeg har ødelagt den siste tiden. Så jeg må bare fokusere på det jeg vil oppnå fremfor det jeg har greid å sabotere. Jeg må få både kropp og sinn til å samarbeide nå. Jeg er i ferd med å bli riktig tykk igjen, og det er en gruuusom tanke!

 

Det rare er jo at jeg føler meg både motivert og klar... Men så kræsjer jeg... Gang på gang... Jeg forstår det ikke helt... Sjokolade? Nei, jeg burde ikke... Jaja, kanskje en... Jeg kan jo begynne om igjen i morgen... Eller på mandag... Snakker om patetisk!!

 

Jaja, nå iverksetter jeg min nye strategi, så nå skal det bli andre boller! Eller faktisk ikke boller heller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...