Gå til innhold

Kjærlighetskiloene..


Gjest anonym87
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat lest en artikkel om "kjærlighetskiloene" (http://www.vektklubb.no/artikkel/kiloene-kommer-fortere-hos-nyforelskede-kvinner-20284280). Kjente meg veldig igjen her!!! Mye kosespising og sofatid har det blitt, og på 5 måneder har jeg lagt på meg 5 kilo. Nå vil jeg tilbake til trivselsvekt innen desember. Dette skal jeg klare, har klart det før. Bli med da vel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja de kiloene vet jeg alt om! Jeg er allerede aktiv her inne, med egen tråd, men der er det ganske stille for tiden, så jeg kan godt følge litt med deg også :)

 

Litt om meg: begynte aktivt innpå her i sommer, og har siden da gått ned 4,2 kilo... Har 4,5 igjen til hovedmålet mitt, emn det gjør ikke noe om det ikke går så fort, for da håper jeg det varer lenger :)

 

Lykke til med en sunnere hverdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wannabesprek

Hei!

5 kg er også mitt mål fram mot desember. Kanskje jeg kan få være med ?

 

Har for øyeblikket ikke vekt hjemme, da denne takket for seg for en stund siden, men vet at jeg ligger et sted mellom 74 -75 kg. Dette er altfor mye for ei jente på 166 cm som meg. På tide å få fart på sakene her!! :)

 

Hvordan skal vi få til dette mon tro, har dere lagt noen slagplan, og tror dere at 5 kg ned til desember er realistisk?

 

Dette blir spennende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja de kiloene vet jeg alt om! Jeg er allerede aktiv her inne, med egen tråd, men der er det ganske stille for tiden, så jeg kan godt følge litt med deg også :)

 

Litt om meg: begynte aktivt innpå her i sommer, og har siden da gått ned 4,2 kilo... Har 4,5 igjen til hovedmålet mitt, emn det gjør ikke noe om det ikke går så fort, for da håper jeg det varer lenger :)

 

Lykke til med en sunnere hverdag! :)

 

Bra jobba!! :) Og veldig kjekt at du vil følge med denne tråden. Har vært på hyttetur med kjæresten i helgen, og er veldig fornøyd med at menyen ble rimelig sunn med magert kjøtt og mye grønt. Litt nei-mat ble det da, men det er jo lov ;) Liker veldig godt å gå tur for tiden - elsker denne årstiden med klar og frisk luft! Spent på om vekten viser nedgang på onsdag.. (måledag)

 

Ønsker deg en frisk og sunn uke!

 

Smil

Kristine

post-21024-0-03956300-1350300295_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

5 kg er også mitt mål fram mot desember. Kanskje jeg kan få være med ?

 

Har for øyeblikket ikke vekt hjemme, da denne takket for seg for en stund siden, men vet at jeg ligger et sted mellom 74 -75 kg. Dette er altfor mye for ei jente på 166 cm som meg. På tide å få fart på sakene her!! :)

 

Hvordan skal vi få til dette mon tro, har dere lagt noen slagplan, og tror dere at 5 kg ned til desember er realistisk?

 

Dette blir spennende :P

 

Heisann! Supert at du blir med. Det er helt klart realistisk å gå ned 5 kg fram til desember, men det er viktig å jobbe med de gode vanene. Har du gått på Grete Roede kurs før? :) Jeg har gått på 2 ung-kurs da jeg bodde i Oslo i 2009 og har en del erfaring fra da. Derfor vet jeg omtrent hva og hvor mye jeg skal spise i løpet av dagen, og fører ikke regnskap på kaloriene lengre. For meg er det et mål å være i fysisk aktivitet i minimum en halv time per dag. Det kan være hva som helst, gjerne hverdagstrim f.eks. trapper, spaserturer, husarbeid. Eller finne en aktivitet som man synes er gøy, jeg liker f.eks. å jogge/gå tur i skogen og pilates bl.a. Jeg vil absolutt anbefale å ha en fast måledag i uken så du følger med på prosessen. Noen liker å måle cm rundt midje og hofter, fordi det kan være motiverende ettersom både kg og cm forsvinner! :)

 

Bare spør hvis du lurer på noe!

 

Smil:)

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Hvordan har det gått med dere, var det veiing i dag??

 

Selv står jeg på stedet hvil denne uken, og er fortsatt 68,5 kg.... Hadde såååå håpet å komme under, og se 67 tallet, men den gang ei... Men tante rød kom i dag, så det kan jo være en årsak.... I tillegg har jeg ikke klart å registrere så mye etter jeg kom hjem fra ferie, så jeg vet jo ikke om jeg spiser helt som jeg skal... :mellow:

 

Håper å se et lavere tall neste uke, og heier på dere andre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da er vi 2 som er på stedet hvil!!

Vekten viste nøyaktig det samme som sist: 67,7....

Er jo litt kjedelig, men egentlig motiverer det meg enda mer til å gjøre en bedre innsats denne uka!!

 

Heier veldig på dere også!!!! Gleder meg til å høre fra dere igjen :)

 

Var forresten på en løpetur i skogen i dag, veldig fornøyd med det!

post-21024-0-15458100-1350490574_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dere henger i!!

 

Jeg har klart meg bra denne uka, noe små utskeielser, men har trena en del, så håper det veier opp sammenlagt :)

 

Nå er det snart helg, og eneste planen er joggetur i morgen, og i kirka på søndag og får fireårsbok til minsten.... :)

 

Ønsker alle en god og sunn helg!!

:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei, ok at jeg kommer innom her i ny og ne? Trenger flere motivatører fremover :-) Kjærlighetskiloene har sittet "som stucked" i 10 år nå, så er vel ingen unnskyldning god nok lenger! Har vært litt jojo, men de siste 5 kiloene har iallefall et godt knyttet kjærlighetsforhold til meg!!

Har dagbok her (solskinnnsbollas gulldagbok), der står det meste om meg. Kort fortalt er jeg 34 år, 160 høy, og vil gjerne ned til litt under 60 kilo - vært så nære mange ganger, men det er av en eller annen grunn halen på elefanten som er vanskeligst...

Også er det jo heller ingen tvil om at kjærlighetskiloene har sin forklaring i noen ganske saftige utskeielser med god mat, rødvin og is, sammen med samboern. Vi er like flinke og uflinke begge to, i perioder.

Så var det vekta - jeg prøvde tappert å veie meg i dag, men den viste alt fra 63,1 til 65,1 til 65,7 så den fikk jeg mest lyst til å hive i veggen!! Jeg tror jeg veier ca 64 kilo nå, så jeg lurer egentlig på om jeg bare skal gi beng i hele veiinga og heller gi ALT frem mot jul. Kanskje jeg kan låne en ordentlig vekt da, og få en skikkelig god julegave til meg selv - under 60 kg til jul hadde vært supert!

 

Kiloene er heller ikke så innmari viktige, kjenner kroppen godt og vet når den er for "juicy", og når den er passe fin B)

 

Helgen startet jo relativt "juicy", siden samboern har bestilt og hentet en rødvin på polet, så vi har planlagt vin og ost i dag. MEN - det får bli forskudd på belønningen, som egentlig burde ha kommet i etterkant av en god innsats. Lover å sette inn satsen skikkelig resten av helgen og framover!! Og skulle det dukke opp noen sånne bursdager og julebord og sånn så har jeg en liten regel om at dårlig samvittighet orker jeg ikke å ha - det er bedre å begrense seg og vise at man har fått mat tidligere den uka!

 

Jeg elsker zumba og liker jogging/rask gange, det er stort sett den treningsformen det går i.

 

Be my friend?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friends! :D

 

Kjekt du blir med :) Her er motivasjonen på topp! Kjenner til den siste "kneiken" for å oppnå ønsket vekt, men det er jo bare så gøy når en får det til! Vi får styre unna for mye "kosemat" framover, heller tenke på hva vi nå får når vi gjør denne innsatsen for helsen og trivselen vår!!! Jeg har sluttet å ha snacks i huset, og har grønnsaker tilgjengelig i stedet... Merker at kroppen ikke er heeelt fornøyd med dette enda, søtsuget melder seg rett som det er. Skal innrømme at jeg var svak i går og spiste eplemffins og drakk sjokolademelk. Huffda. Jaja, det viktigste er å tenke på alle måltidene en får til tenker jeg :) I kveld koser jeg meg med gulrot, jeii :) :) Dette klarer vi!

 

Ha en super helg, gleder meg til å høre mer fra deg :)

post-21024-0-40163800-1350670007_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dere henger i!!

 

Jeg har klart meg bra denne uka, noe små utskeielser, men har trena en del, så håper det veier opp sammenlagt :)

 

Nå er det snart helg, og eneste planen er joggetur i morgen, og i kirka på søndag og får fireårsbok til minsten.... :)

 

Ønsker alle en god og sunn helg!!

:):):)

 

Så koselig! Søsteren min har også en 4 åring i hus :) Du er skikkelig flink altså, håper du får en kjempefin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wannabesprek

Hei igjen alle sammen :) !

 

Veiedagen kom, og jeg sneik meg til å hoppe på vekta på jobben (har fortsatt ikke vekt hjemme). Og jeg fikk rett i mine mistanker, den viste 74,9 kg, dette vel og merke med klær og etter frokost. Ajaj, veien er lang å gå, men når jeg ser fremover klarer jeg å forestille meg en sunnere og slankere utgave av meg selv, og det er utrolig motiverende! Meeeen, hva skjer med selvdisiplinen da? Den der hersens godteskålen som på fortryllende vis alltid klarer å lure meg!? B) På jobb er det fristelser hver dag, og jeg føler på en måte at kollegaer reagerer med litt hevede øyebryn dersom jeg velger å ikke forsyne meg. Har noen av dere det på samme måten?

 

Dere er utrolig flinke! :) Og faktisk solskinnsbolla, det er jo ikke vekta alt skal stå på, det er jo hvordan man har det med seg selv. Man merker jo også fort dersom det har sneket seg på noen kg for mye, når favorittjeansen begynner å sitte litt vel stamt over baken.

 

I helga skal jeg prøve å være flink pike, har ikke godter i hus, og håper at jeg klarer å la være å bli fristet på butikken. Ellers skal jeg på fjelltur i morgen, og forhåpentligvis en joggetur på søndagen.

 

Ønsker alle en super helg :P

post-36514-0-30050400-1350671859_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

 

Jeg syns dere er flinke alle sammen! :) "Wannabesprek", du kan jo måle cm i steden?? Når du ikke får veid deg tenker jeg.... :)

 

"Solskinnsbolla" jeg syns du har vært kjempe flink!! Heng gjerne her med oss en stund! :) Jeg vet det nok ikke hjelper for deg, men jeg er også 160 høy, og skulle gjerne vært nede på 64-65 kilo.... Leeenge siden jeg har vært der for å si det sånn! <_< Men så vet jeg jo ikke da, når jeg kommer dit, om jeg vil ennå lenger ned. :unsure:

 

Her har helgen gått litt så som så.... Mannen lagde pinnekjøtt på lørdag, og jeg åt mer enn en grete roede porsjon hvertfall.... Og med rester i dag, kan det ha gått hardt utover kaloriinntaket! ;)

 

Bra det ikke er veiedag før på onsdag! ;)

 

Ha en super søndag alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :) Hvordan går det med dere?? Hørtes skikkelig godt ut med pinnekjøtt Linnis!

Jeg tror jeg begynner å komme inni en god rytme her, selv om jeg har spist en del kaloririk mat i helgen, eplepai og is bl.a.!! Er litt nedtur å innse at en gjerne forsyner seg mer enn det en vet er "innafor".. Er like mye viljen som skal trenes i dette opplegget som det fysiske! ;) Føler jeg er på rett vei da.. Begynte å registrere i går, tror dette hjelper på :)

 

Siste dag før veiing i morgen, skal finne frem joggeskoene tenkte jeg! Ha en flott tirsdag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja det var godt altså!! ;) Men nå er jeg såååå spent på veiinga i morgen!! :)

 

Jeg har skifta ticker, fordi jeg nå har nådd mål 1, å komme ned til der jeg var i vår.... Så er mål 2 ca 4,5 kg unna.... Så får vi se når vi kommer dit, om jeg vil lenger ned, eller stabilisere :)

 

Ja registrering er veldig bra for å se hva en får i seg, men da må en være nøye, og registrere til og med smøret eller oljen som en steker i! ;) Og det er tidkrevende! Jeg gjorde det en stund, men nå har det sklidd ut... Men dersom jeg begynner å gå opp igjen er det bare å starte registreringa!!! ;)

 

God joggetur anonym!! Og hvordan går det med Solskinnsbolla og wanabesprek??

:D Og flott tisrdag til alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo hei!

 

Oi er spent på veiing i morgen! Men altså, nå må jeg bare skryte litt, selv om jeg står i fare for å gå på tryne med veiing i morgen.. Men i dag har jeg altså jogget/gått 1,4 mil!! Er helt forfjamset over innsatsen, men føles veldig bra å ha komt i gang med trening altså. Deilig med medvind!!! Ja, forresten, jeg skulle ta på meg ei bukse som i utgangspunktet har vært stram. I dag gikk den faktisk ikke på!! Hjelp. Tror kanskje d var det som gjorde at jeg fikk superkrefter i dag.. :P

 

Ellers håper jeg det går bra med dere! We can do it :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Wow, 1,4 mil er en dugelig innsats! Veldig imponerende! Jeg er glad i gå tur og jogger litt, og synes runden "min" på 6,5 km er lang nok :-) Men i år meldte jeg meg spontant på KK-mila, løp 5 kilometeren uten å ha trent til den. Det gikk greit, så nå er målet å bli med på 10 kilometeren neste år. Innser at jeg jeg må øke intensiteten litt framover.

Veier meg ikke idag, føler at den vekta ikke er helt til å stole på, etter at den viste 3 forkjellige tall sist gang. Og de varierte jo så veldig også... Så jeg satser på at trening, sunt kosthold og skjerpings i helgene skal føre til at jeg ser resultater uten vekt. Selv om jeg kjenner at jeg savner den motivasjonen det gir å se vektnedgang på vekta. Kanskje jeg må kjøpe en ny vekt...

 

Jeg kjenner at jeg er LITT ustabil i forhold til topp motivasjon i helgene, det har sklidd ut litt etter at jeg var veldig flink i noen uker. Det pleier vanligvis å være sånn, og jeg vet jo at en såkalt utskeielse er "sunn" i blant, men største problemet mitt er å komme igang skikkelig etter en sånn periode. Jeg er så enten/eller... Også er jeg så klar over det og, allikevel så sliter jeg litt... Jeg hadde en total fråtsehelg, og jeg VEEET jo at jeg kan skeie ut litt uten å gå bananas.. Men det gjorde jeg altså. Men de siste dagene har jeg retta meg opp i ryggen igjen, og håper at jeg kan komme meg gjennom den neste helgen uten å skifte fullstendig fokus igjen! Er det ikke Halloween på lørdag? Eller er det søndag? Da blir det vel godteri både for jenta mi på 6 og de som eventuelt ringer på. Det vil si litt for tilgjengelig for de lange fingrene mine.... :blink:

 

Tror jeg skal prøve en selvoppfordret KAMP MOT HALLOWEENGODT! Ungene må få, men jeg må da vel klare å holde meg unna disse oransje sjokoladeøyene (de som er fylt med hvit krem - sukk) og se for meg en deilig skål med druer, blåbær og vaniljekesam i stedet. Faktisk veldig godt ;)

 

Dere andre er iallefall SUPERFLINKE! Det er motiverende å lese om dere. Fortell gjerne hva dere spiser, noen gode middagsoppskrifter f.eks.? Jeg er glad i å lage mat, og liker å lage fra "bunnen av", selv om jeg absolutt ikke gjør det hele tiden.

 

Zumba i kveld.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du blir motivert solskinnsbolla!! Det blir jeg også av dere, så tusentakk!! Druer og blåbær med vaniljekesam hørtes kjempegodt ut :) Og zumba er en favoritt hos meg, supergøy!!! :D

Gikk det bra med veiing i dag, Linnis? Og hvordan går det med deg wanabesprek?

 

Vet forresten mye om det med utskeielser, eller tror jeg må si utskeiende perioder.... :blink: Det der med å ha såkalt NEI-mat tilgjengelig, er rett og slett som å BE om å gå på en smell. Skal innrømme at i helgen slo jeg til og kjøpte ca et halvt kilo sjokolade...!!! Sjakktrekk altså. :rolleyes: Planen var å ta det med til noen vi skulle på besøk til, men av en eller annen grunn ble dette glemt.. Så helgen var rett og slett en stor utskeielse for min del også, og det ble dessverre synlig på vekten i dag. Buhu. Er jo så godt i gang med å trene, så hvis jeg bare unngår disse utskeielsene så kan dette gi store positive utslag!!

 

Målet mitt denne uken er å fortsette å registrere, og holde meg fra de store utskeielsene (som ofte er en konsekvens av hva jeg putter i handlekurven!!) og fortsette med gode treningsvaner.

 

Jeg skal nå målet mitt uansett, men ser at det kan ta noe lengre tid enn det jeg tenkte. Før jul vil jeg likevel oppnå trivselsvekten, det holder jeg fast på.

 

Mine favorittoppskrifter fra GR er: Frokostblanding, Avokadosalat med svinekjøtt, Linsesuppe og Hverdagslapskaus. Er ikke så veldig glad i å lage mat egentlig, men glimter til innimellom ;) Tips mottas med takk! :)

 

Ha en fortsatt fin uke! :D

 

Var forresten ute å gikk tur på søndagskveld, og det var helt stjerneklart. Fikk se et stjerneskudd! Alltid like gøy!! Poenget mitt er vel at det er så fint å gå kveldsturer hvis en har anledning til det! Anbefales :)

post-21024-0-95970100-1351088562_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Solskinnsbolla, jeg syns du er kjempe flink! Og alle skeier ut innimellom... Men jeg tenker at en av grunnene til at vi er innpå her (hvertfall jeg!) er jo at vi ikke helt klarer å stoppe med en utskeielse! Så jeg forstår deg veldig godt!!

 

Syns også det er veldig motiverende å lese og skrive med dere her inne! :D Og NAM, kesam og bær er knallgodt!! Og hjemmelaget smoothie!! :D

 

Anonym, du skrev ikke hvordan veiinga gikk??

Jeg har gått ned 0,9 kg siste uka, og er veeeldig fornøyd!! Tror kanskje grunnen er at jeg er ferdig med tante rød, men samma det, jeg har gått ned!! :) Så nå er det ikke sååå langt igjen til målet, så nå gjelder det å ikke skli ut! Jeg har en lei tendens til å begynne å "slappe av" når det nærmer seg målet, og det som da har skjedd tidligere er at jeg har sakte men sikkert lagt på meg igjen.... DET SKAL ikke skje denne gangen!! Jeg MÅ holde helt i mål! Ikke det at jeg er helt sikker på hva som er mål, men første mål er 64-65 kg før jul.... Vil heller bruke litt tid på lite, enn å være jojo.. Det har jeg gjort for lenge.... <_<

 

Når deg gjelder middag er jeg nok litt kjedelig... Syns det er veldig gøy å prøve nye ting, men har for tiden så travel hverdag at det blir som regel det samme som vi pleier å ha, men med masse grønt ved siden av.... Laks, fiskekaker, fiskegrateng, kjøttdeig og pasta, hjemmelaget pizza, taco, wok, osv... :) Bruker mye mager produkt, som svinekjøttdeig, fullkornspasta ol. Har tenkt at jeg skal prøve flere av GR middagene, men har ikke kommet så langt ennå :rolleyes:

 

Wanabesprek, hvordan er det med deg i dag??

 

Ønsker alle en god torsdag! Snart er det helg jenter :D Keep it up!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med -0,9!!! Du er jo helt rå Linnis :D

 

Jeg hadde tidenes verste veiing i går: +0,8 :/

Men jeg er ved godt mot, og motivasjonen er fremdeles på topp! Ha en strålende torsdag alle sammen! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med -0,9!!! Du er jo helt rå Linnis :D

 

Takk for det, men jeg tror ikke jeg kan forvente den nedgangen hver uke akkurat... ;)

Stå på du, så går det nok raskt av igjen. Easy come easy go, vet du! :) Ha en flott torsdag! Her snør det i dag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Her er det like stille som sist....

Jeg stikker nå innom likevel for å rapportere om 0,2 ned, og 1 cm rundt livet :D

 

Ellers er formen laber, tett i hodet, og slapp, så det har ikke blitt noe trening etter mandag.... Kommer sterkere tilbake!

 

Håper dere andre har hatt en fin uke, og er spent på veiinga deres i dag!?! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!! VektNEDgang på 1,1 !!! :lol: Vekta viste 67,4 i dag så nå er jeg endelig på sporet. I'm going down B)

 

Hvordan har det gått med dere denne uka?

 

Helga var kjempefin, selv om jeg jobbet da. Er ganske travelt å være student i disse tider - eksamener nærmer seg med stormskritt!! Kjæresten min fyller år på fredag, og da arrengerer jeg surprise party. Det gleder jeg meg så utrolig masse til!!! Har 60 pizZAsnurrer i frysen ;) Ja, dere etterlyste oppskrifter, og da kan jeg jo anbefale denne, sunn og god:

 

http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Br%C3%B8d,-bakst-og-kaker/Br%C3%B8d/Sm%C3%A5br%C3%B8d/Grove-pizzasnurrer

 

PS. Hadde litt sukker i tomatsausen for å få bort den bitre tomatsmaken fra purèen.

 

Ønsker dere en fortsatt flott uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Her er det like stille som sist....

Jeg stikker nå innom likevel for å rapportere om 0,2 ned, og 1 cm rundt livet :D

 

Ellers er formen laber, tett i hodet, og slapp, så det har ikke blitt noe trening etter mandag.... Kommer sterkere tilbake!

 

Håper dere andre har hatt en fin uke, og er spent på veiinga deres i dag!?! :rolleyes:

 

Wuhu!!!! :D Hurra for oss!!! Men kjipt å være syk, du må ha masse god bedring. Du kan i alle fall være fornøyd med innsatsen din :) Er ikke lenge til du når målet ditt Linnis! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...