Gå til innhold

Kjærlighetskiloene..


Gjest anonym87
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest anonym87

Heihei! :)

 

Er relativt fornøyd med dagens måling: 66,5 dvs -300g. Har fått til 3 løpeøkter og litt styrke i løpet av uka, så det er positivt :) Ikke fullt så fornøyd med kostholdet for tida <_<

 

Gøy at du gikk ned 400g Linnis! :D Og så spennende at du begynner på kurs, solskinnsbolla!! Håper du fortsetter å være like aktiv her på tråden, er så gøy å høre hvordan det går :)

 

Dette er siste semester jeg er student, litt vemodig i grunnen, men spennende hva som venter ute i arbeidslivet.. Blir nok noen runder med jobbintervju i løpet av våren. :huh: Så nå er det bare å stramme seg opp!!

 

Hvordan gikk det med dere andre? :)

 

Ha en strålende dag!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så kuuult B) Jeg begynner nå på onsdag. Hvor lenge varer ekspresskurset, og hvor mye har du som mål å gå ned?

 

Det blir en litt stressa start på kurset, skal mye bort denne uken og ikke så mye tid til verken middagsplanlegging, innkjøp eller registrering. Men er veldig motivert, så jeg skal gjøre det beste jeg klarer.

 

Egentlig litt motstander av nei-mat, jeg mener at med selvkontroll så er "alt" lov innimellom. Men under kurset og til jeg er i mål er det NEI regler!! Ikke sjokolade, potetgull, godteri, fet ost, fete sauser eller smør. Et glass rødvin på fredagene er det eneste jeg vurderer å bruke kosemerkene på.

 

Også blir det å trene så mye som det er mulig å få til, i en travel hverdag. Med oppussing i heimen, barn, husvask og middag/innkjøp, så blir det jo litt hverdagsaktivitet også, den teller jo litt.

 

Gleder meg til å komme i mål denne gangen, nå er jeg litt lei av å bruke så lang tid. Hva skal man ha som belønning ved målpassering???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Får man bli med på moroa??

 

Gikk ned til 61 kg for et år siden, var oppe igjen på 65 i høst, så har det gått litt opp og ned. Var 63,3 for tre uker siden og vekta i dag viste 65,6?!! Og jeg som har telt kalorier, trent og spist riktig!

 

Vil så skrekkelig gjerne ned til 57 kg som var opprinnelig målvekt. Lei av å hele tiden irritere meg over de siste kiloene som aldri forsvant (og som gjør alle klær litt trange) !!

 

 

Går dere på kurs, eller er dere "bare" brukere av Roedeklubben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Bare kjekt om du blir med evs22 :)

 

Ekspress kurset varer 4 uker. Jeg har som mål og gå ned ca 3 kg. Trenger litt drahjelp, så dette ser jeg fram til ;)

Forslag til premie: et fint antrekk, gå til frisøren.. skjemme seg litt ut :P

 

Lykke til med kursstart på onsdag solskinnsbolla!

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!

 

Velkommen til evs22! Alle får være med her vet du :)

 

Lykke til med kusr både anonym og solskinnsbolla! Heier på dere! :)

 

Her be det 4 tunge styrkeøkter forrige uke, og litt kondis, så jeg er redd at vekta ikke rikker seg denne uka.... Men håper å se det på målebåndet i steden :)

 

Jeg må veie i morgen denne uka, for jeg skal en Bodø-tur et par dager, og får ikke veid meg der... :)

 

Håper alle har en fin kveld, og får en fin tirsdag! :) Lykke til med veiing onsdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hallo!

 

Wow 4 styrkeøkter, det er imponerende!! :)

 

Jeg er på stedet hvil denne gangen, og det er helt ok. Kurset starter på kommende mandag og da skal jeg virkelig gå inn for å ta knekken på de siste kiloene :)

 

Ha en flott uke videre, gleder meg til å høre fra dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnis78, det er minst like viktig å trene styrke som kondisjon! Du er dyktig! Om vekta ikke rører seg kan du jo alltid ta to styrkeøkter og to kondisjonsøkter i stedet?

Jeg trener også relativt mye styrke, men det er for det meste kettlebells. Har du testet det? Man trener kjernemuskulatur, kondisjon og rå styrke samtidig. Det er helt fantastisk!

 

 

Jeg veide meg i dagtidlig og så til min store glede at ny vekt var 64,2 kg! Ned 600 gram fra forrige uke. Hurra!

 

 

Hvor ofte trener dere? Og spiser dere noe ekstra dersom dere har trent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Blir så imponert over alle sammen her!!

Første kursdag i dag, startvekt 64,4. Skal ned til 58. Har jo gått på kurs før, og vet egentlig godt hvordan dette "skal gjøres", men jeg må rett og slett få noen til å tuppe meg hardt bak slik at jeg kan komme meg helt i mål før jeg faller tilbake til sneglefart og uplanlagte "pauser". Har altfor lenge nå holdt meg på 64-65, så det å holde vekten har forsåvidt gått greit, men nå vil jeg ned dit som var planen og deretter holde vekten. Så nå blir jeg litt streng og sær fremover, så kan jeg heller tillate meg litt mer kos etterhvert, men da i sånne mengder at jeg med trening og sunt kosthold til daglig, ikke blir i samme situasjon IGJEN. Ferdig med det nå!

 

Trener jo litt, men må nok øke der. Mer styrke!! Tar en økt på spenst en gang i uka, før zumba, også må jeg ta en eller to hjemmeøkter. Tredemølle har jeg, så jeg må komme meg på den iallefall en gang i uka og trene intervall. Alpint blir det minst en gang i uka siden jeg har en samboer som måååå det nå på vinteren. Det er fint det altså, men jeg er IKKKKKKE glad i sprengkulde, så akkurat nå synes jeg det er litt slitsomt. Men jeg har ei på 6 år som ikke klager så da er det best å kle på seg å bli med.

 

Nei nå er det zumbaaaaa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Flotte resultat å lese om i dag, flinke dere!!! :)

 

 

Jeg veide meg på tirsdag, og det var ikke gøy! Opp 0,8!! Begynte nesten å grine... Så fra mandag er det full registrering igjen for min del.... Må bare hvis jeg skal klare de siste kiloene! :(

 

Jeg trener 3-4 ganger per uke, avhengig av hva som skjer ellers.... Prøver å få to økter av hver evs, men det varierer litt. Går ofte på kombi-timer, og like det godt! :)

 

Ha en fin kveld alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

---- NÅ SKJER DET -----

 

Er litt dramatisk her, litt ivrig nå altså..! :)/> Har hatt min siste utskeiende helg, hm, ja en kan jo begynne å lure hvor stuck disse uvanene faktisk er!! <_</> Men i morgen begynner endringene.... Grunnen til at jeg TØRR å påstå at jeg skal klare dette, er at jeg tenker å planlegge "morgendagen" nøye på forhånd. Så nå har jeg fullstendig oversikt (på grammet!) over menyen for morgendagen. Og treningsplan. Tror dette er nøkkelen for meg, da innstiller liksom hodet mitt seg på at "sånn blir det", så går det mye lettere!!

Sånn ser det ut for meg nå:

 

-1600 kcal pr dag

-3 styrkeøkter, min 15 min, i uka

-min 2 kondisjonsøkter i uka

 

Veiedag er nå mandag, men rapporterer vekt onsdag og som vanlig.

 

Linnis: Føler med deg på siste måling, men er skråsikker på at det går bedre når du registrerer! Lykke til, heier på deg!!! :)/>

 

Snakkes ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Lykke til, anonym 87!!

Nå er jeg snart ferdig med uke 1, har rapport dag på onsdager. Det går bra hittil, ingen snikveiing. Og ja, det er planlegging som er hele greia, det tar litt tid, men det å lage planen for hele morgendagen er lurt, uten tvil! Da følger man den planen, og bestemmer seg enkelt og greit (vel, enkelt er det jo ikke bestandig) den og spiser ikke NOE annet. Jeg har dessuten blitt flinkere til å fylle opp med grønnsaker, nesten ingen kalorier men mye fyllmasse, gir masse næring og metthetsfølelse, pluss stabilt blodsukker. Det passer bra når man har fått beskjed om å følge meny 1. Litt hardt, men ved å velge riktige matprodukter så er det mye man kan spise. Tenker på hvor fort gjort det er å få i seg like mye kalorier ved å spise sjokolade, godteri og fet mat, ikke mye å bli mett av!!

Spent på veiing på onsdag. Men kursleder lærte meg at nå skal jeg komme meg dit jeg vil i vekt, og så måle meg! Deretter skal jeg slutte å veie meg men heller bruke målebåndet og et bestemt klesplagg som alltid skal passe, istedet for vekt. Vekta kan variere med mye på et par dager, pga mensen, vann, osv. Og for oss jenter så er det slik at når vi ser at vi har gått opp en kilo så tror vi at vi like godt kan legge inn årene og gi opp - dette må vi slutte med jenter!! Målebåndet er herved mitt viktigste redskap, jeg må jo veie meg noen uker først nå, men så tror jeg den går på hue og ræva ut!

 

Spent på hvordan det går med oss alle denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

I morgen er det veie-/måledag igjen folkens! Spennende!

 

Her står det tre brett med hjemmelagde knekkebrød i ovnen, og jeg skal snart kose med med litt frukt og vanijekesam for å få litt flere kalorier innabords :) Begynte å skrive ned alt igjen på mandag, etter en dårlig periode etter jul.... HÅPER det skal hjelpe på vekta i morgen.

 

Lykke til med mål anonym! Flotte tanker solskinnsbolla, alltid kjekt å lese når du skriver her, det gir inspirasjon!! :D

 

Krysser fingrene for oss alle i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hallo!

 

Så flink du er så lager knekkebrød Linnis! De er mye bedre enn kjøpeknekkebrød synes jeg.

Enig i at det er inspirerende å lese innleggene her, så takk for det!

 

Velger å ikke veie meg i dag, men holder meg til mandag som veiedag. Det har gått veldig bra å registrere og være i aktivitet de siste dagene, og det gir mestringsfølelse!

 

Gleder meg til å høre fra dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Juhuuuuu, ned 1,5 kg denne uka! Endelig løsnet det litt igjen. Trente styrke i går, for første gang på lenge, så jeg var redd for at vekten ville vise mindre nedgang pga væske i musklene, men neida, sikkert ikke store nok muskler enda :P

 

Det var godt altså, og det gir jo uten tvil motivasjon! Det er vel bare å innse at nøye planlegging er hele cluet. Det tar tid, og krever innsats. For min del hjelper det på selvdisiplinen å være påmeldt på kurs. Det er egentlig slik at jeg burde klare det selv, siden jeg kan "oppskriften", men for min del hjelper det veldig å føle seg litt ekstra presset. Det er jo bare snakk om 5 kg til, så er jeg på egen hånd igjen :rolleyes:

 

Jeg kjenner også at humøret blir bedre når jeg er igang (og dette merket jeg FØR veiingen i dag altså), det går positivt utover familie og andre. Jeg blir mindre smådeppa rett og slett.

 

Huden blir også bedre når jeg spiser sunt, det merker jeg godt nå når jeg ikke er like ung lenger. Vil jo gjerne se ung og sunn ut.

 

Selvfølgelig er ikke humøret alltid på topp selv om alt er gjort riktig. Det kommer vanskeligere dager, det vet jeg.

 

Synes dere det er vanskelig å gå ned de siste kiloene, når venner og kjente rundt dere ikke synes dere trenger det? Jeg blir stadig formant om å dytte i meg ditt og datt, og synes det er vanskelig å forklare at det vil ødelegge 1300pr dag planen min, hvorpå jeg får rullende øyne og spørsmålstegnøyebryn til svar. Føler meg nesten litt småprippen. Vanskelig, men jeg vil jo NED de siste kiloene, og de er like mye verdt som de første 5 til noen som skal ned 40, for å si det sånn. De må jo bort på samme vis.

 

Blir spennende å se hvordan det går med deg på mandag anonym87!

Og spent på hvordan det går med onsdagsveierne! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Fantastisk Solskinnsbolla!! Du er rå!! :D Håper det fortsetter!!

 

Jeg gikk ned (heldigvis!!) 0,4 denne uka! Skulle jo helst sett at det var mer, men men, ned er ned! :D

 

Ja jeg vet sååå godt hva du mener med de siste kiloene, alle rundt maser og spør, og skal tilby alt mulig. Og takker du nei får du en sånn halvkritisk kommentar: "Er du på slanking enda eller??" SÅÅ irriterende! Alt jeg vil er å nå målet mitt og holde meg der!

 

Spent på deg på mandag anonym! Evs er du her ennå eller har du forlatt oss? :)

 

Ønsker alle en strålende onsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hallo! :)

 

Har skrevet rapport i kveld og sendt til kursleder, og har derfor veiet meg i dag. Jeg har hatt en veldig utfordrende helg og har nok ødelagt litt for meg selv, men jeg gikk ned 0,5 kg! Ikke så verst :) Så nå er vekta på 66,3. Neste uke er det 65-tallet som gjelder!! :D

 

Ha en fantastisk uke alle sammen! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Godt å være igang tenker jeg :) Bra start også da! Kjør på, lag dagsplaner og ikke la noen kjepper i veien hindre deg!

 

Spent på vekta nå jeg også, men må smøre meg med tålmodighet til onsdag. Ingen smugveiing, det har jeg dårlig erfaring med..

 

Ønsker alle en fiiin uke B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Flott jobba anonym! :)

 

Ja jeg har også hatt litt utfordinger i helga, og verre blir det kommende helg, med tur til venner, og sikkert masse god mat! :unsure:

 

Ønsker alle en god ker, og lykke til med veiing på insdag til oss som skal d! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Trodde jeg så feil på vekta i dag tidlig, og måtte av og på et par ganger - men jAGGU! Ned 1,4 kg til!! 2,9 kg på 2 uker det! :blink: Jeg innser jo at diverse småspising som jeg ikke trodde gjorde noe særlig, har hatt mye å si tidligere! Stod jo stille i flere måneder jeg, men etter å ha laget dagsplaner i to uker så har det endelig løsnet - virkelig!!!!!

 

Linnis, jeg fikk også tante rød i dag tidlig, det hadde tydeligvis ikke så mye å si på vekta denne gangen, men jeg er litt mer usikker på neste onsdag. Jeg kan rett og slett ikke tro at det kan være sjangs i havet for å gå ned enda en kilo på uken som kommer! Men jeg får fortsette med samme planen, og ta det som det kommer. Tenker denne kroppen høgger inn bremsen snart, men det får jeg både regne med og takle. Har ikke rett til å klage denne uka!! :lol:

 

Så da er det 3,5 kilo igjen til mål :D Og 5 uker igjen av kurset.

 

Lykke til med veiingen dere andre også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnis78, jeg har ikke forlatt dere, jeg har ikke kunnet kommentert her inne! Har vært inne hver dag og prøvd, men har ikke fått det til! Av og til legger hele siden seg i vranglås og NEKTER og samarbeide. Men nååå funker det. Hurra!

 

Dere er så flinke! Solskinnsbolla med 2,9 kg på to uker er KNALLBRA!

 

Jeg veide meg igår og nå er vekta 62,8! Ned 1,5 kg på to uker og 900 gram fra forrige uke, og det er absolutt bra jobba for min del. Selv når jeg var på mitt største (82 kg på mine puslete 160 cm), så gikk jeg aldri ned mer enn 1 kg i uka, så at jeg klarer 900 gram nå når jeg er 20 kg mindre er flott! *skrytelittavsegselv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så bra, evs22!!! Vi er like høye, så jeg kan skrive under på at en kilo i uka er vanskelig, det er en halvkilo også! Jeg kan ikke helt forstå hva som plutselig har løsnet hos meg, men jeg bare smiler og tar i mot jeg :lol: Veier 61,5 nå, og målet er 58. Har vært så nærme mål mange ganger men så slutter jeg å fokusere på målstreken, denne gangen skal den meies ned!!!! Jeg innser at det neppe blir like mye nedgang hver uke, og jeg er superfornøyd med noen hundre gram også, så lenge det går nedover!

 

Jeg veide 92 på det meste (oh yes), så uansett føles det greit å være der jeg er nå :P Men som sagt så er målstreken ikke passert riktig enda. Hva er målet ditt, evs22? Jeg kunne sikkert hatt et mål på 55-56, men jeg synes vel egentlig det er greit å ha LITT former også, jeg har blitt litt eldre og ønsker ikke lenger å se ut som Britney Spears (er vel kanskje ikke så mange som vil det nå om dagen uansett men...). Så målet er 58 med et trivselsbelte på 2 kilo.

 

God helg til alle med kjærlighetskilo, denne helgen er det bare å nyte det fine været, tror det blir fint mange steder! Jeg tar med knaskerøttene og appelsin, og digg wrap med krydderskinke, kesam og salat, så får de andre døtte i seg kvikk lunsj og grilla farse så mye de orker B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...