Gå til innhold

Kjærlighetskiloene..


Gjest anonym87
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Linnis78

Snikker innpå fra jobb, så det blir en kort hilsen fra meg i dag. Ned 200 g denne uken, og det var mindre enn håpa før påske....

 

Bra jobba anonym!! Imponert over løpinga di!! Jeg er superfornøyd når jeg har sprunget 8 km jeg! :unsure: Ser at jeg godt kan øve meg på lengre distanser! :)

 

Ja solskinsbolla, jeg vet godt hva du står foran! Og jeg har ikke annet råd enn å be deg tenke på hva du har oppnådd de siste ukene, og være stolt av det! Og gjøre mest mulig fysisk, for å veie opp mot alt det usunne. Så er det lov å handle inn litt frukt og sånn vel, som du kan kose deg med innimellom? Og ta litt mindre saus, og mer grønnsaker? Vet det er lett og si, men nok en gnag, tenk på hva du har oppnådd i det siste! :) Heier på deg hele påsken!! :)

 

Jeg drar på fjellet i dag, og er først tilbake over påske. Forhåpentligvis med masser mer energi, og litt farge, og ikke så mye tyngre.... :o

 

Ønsker dere en super påske, med masse fint vær, gode turer og kos med venner og familie!

 

Stor påskeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg88

Hei hei anonym, linnis og solskinnsbolla :)

Som ny bruker både av Roede-klubben og forumet, oppdaget jeg denne tråden. Kjærlighetskiloer er nettopp det som har fått meg i gang, så navnet snakket til meg, samt at det virket som dere hadde det veldig koselig her inne :)

Så fikk jeg litt lyst å være med, så da skriver jeg her da vettu.

Mitt navn er altså Bjørg, jeg er 25år gammel og bor i Oslo. Kjærlighetskiloer ja. Fant en fantastisk gutt for 2år siden og forelsket og naiv kom kiloene på. Planen var jo at det ikke skulle skje, men så plutselig ble det 8kg.

 

Nå er jeg klar for å få dem av, jeg krysser fingrene for å få dem av før sommeren tikker inn, det er 8kg på 3måneder så må nok være litt strikt med meg selv.

 

Når det kommer til mat, så har jeg vansker for å begrense meg, så fort jeg er litt over anbefalt kcal-inntak, så blir det en skikkelig sprekk.

Når det kommer til trening, så liker jeg styrketrening, prøver å få til 4 økter i uka, ca.30min hver gang. Ellers liker jeg å løpe, så når asfalten blir tørr så skal jeg kommer meg mer ut.

 

Hvis jeg forstår det rett, så er dere alle i mål eller veldig nære, men da får jeg bare prøve å ta dere igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Solskinnsbolla

Hei Bjørg88,

 

Velkommen, så koselig at du likte denne tråden :)/> Dessverre er det litt roligere her nå enn det var for en stund siden. Eneste som er innom iblant er Linnis og meg. Jeg har vært en del på et annet forum i det siste, "Ned de siste vanskelige kilo" av "bestemor med pulsklokke", der er det "action" ;)/>

 

Linnis, det hadde vært utrolig gøy om du også tok en tur innom der, eller vil du at vi prøver å få liv i denne tråden igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!

 

Jeg er her jeg! Har bare vært på påskeferie :)

Jeg vil gjerne holde på tråden vår, synes det er koselig her inne, og jeg lover å skjerpe meg og være her oftere hvis dere blir værende ;) (Men det må dere jo bestemme selv :))

Velkommen Bjørg, kjekt med flere her inne!

 

Nå er jeg på jobb, så jeg sniker bare litt.... Har lagt på meg i påsken, er nå 67,7, så i kveld melder jeg meg på ekspresskurs på nett for å få av de siste kiloene! :) SKAL ned til 63 før sommeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hei alle sammen!

 

Har dere hatt en fin påskeferie? Hvordan gikk det på hytteturen solskinnsbolla? Kult du har svigerforeldre på vestlandet ;)

 

Genialt å melde deg på ekspress-kurs Linnis, det har jeg gode erfaringer med!

 

Så kjekt du vil være på denne tråden Bjørg88. Jeg føler jo et visst ansvar da jeg opprettet Kjærlighetskiloene, men er her sjelden da jeg endelig har oppnådd trivselsvekten. Men jeg vet veldig godt hva du snakker om - de kiloene som sniker seg på når en har funnet kjærligheten.. ;) Men! De er ikke stuck, selv om det kan virke sånn.. :)

 

Nå er det bare 3 og en halv uke til løpet!! Var redd alt røyk i løpet av påsken, var mye mat og ofte nedi påskeegget! Men vekta viste 65,9 så er innafor :) Men skal skjerpe meg framover. Er med på løpet mest for gøy, men også for å konkurrere litt med meg selv. Oh yes.

 

Selv om det er travle tider, skal jeg se om jeg kan finne smutthull til å stikke innom her. Vil jo gjerne holde liv i denne tråden :)

 

Vårlig hilsen herifra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jaaaa, jeg vil holde liv i "kjærlighetskiloene" :D

 

Påskeuka gikk greit, jeg måtte holde kalorinivået nede ved å kun spise planlagte måltider med WASA HAVREKNEKKEBRØD (ble veldig lei etterhvert) med lite pålegg (tørt, sukk), for å kompensere for ukontrollerbare middager og kveldskake"forpliktelser". Og takket være litt mer stigninger og fjell enn jeg er vant til på østlandet, så ble det en del trim også!!

 

Klarte utrolig nok å holde vekta, og til og med litt ned. 59,2 i dag. 1,2 igjen til mål, men føler at jeg er så og si i mål nå B) Men det er litt prinsipp å komme helt over målstreken, så skal prøve det. Går på Hold Vekten kurs nå, og er midt i fase 1. Håper å nå målet snart så jeg kan begynne å stabilisere, har gått lenge på meny 1 nå.

 

Det blir fest og middag de neste to helgene, men det har jeg tenkt å kose meg med. Ikke ha så lange fingre i godteskålene så går det nok bra!

 

Linnis, så spennende med ekspresskurs!! Håper det gir det det ekstra kicket! 63 kilo før sommeren vet jeg du klarer lett som en plett B)

 

Går fort mot løpet ditt nå, Anonym!!! Du som har vært flink så lenge, dette klarer du fint. Det blir gøy, spent på å høre hvordan det gikk om noen uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Hallois!

 

Hehe, forstår at WASA HAVREKNEKKEBRØD er litt ut hos deg nå, solskinnsbolla ^_^ Men knallbra at du holdt vekten i påsken!!

 

Hvordan går det med dere? Når begynner kurset ditt, Linnis? Blir spennende å følge deg under kurset :) Heier på dere alle!!

 

Her går det ca i ett, men i dag har jeg fri og det er så utrolig herlig.. -_- I går var vi i bursdag til noen venner, og vi var i en hall og spilte curling! Utrolig gøy, det kan jeg anbefale ;) Har bittelitt gangsperr (vestlandsk for "støl") i dag faktisk, mye kaving på isen :rolleyes:

 

Ha en superduper søndag!

Snakkes B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Så bra vi kan holde koken her!! Kjekt å høre fra deg anonym!! :) Og grattis med nådd mål, og gode resultat med springing!! Jeg heier på deg om tre uker, og gleder meg til å høre hvordan det går! :)

 

Flink du var solskinnsbolla, som ikke la på deg i påsken! Bra jobba!!

 

Jeg begynner på kurs i morgen, men tenker å holde på veiedag onsdager. Er veldig spent på hvordan dette blir, og merker at jeg virkelig trenger noen som pusher nå! Har feiret bursdag går med 15 venner på besøk.... Da ble det MASSE god mat, god drikke og mye snacks! Og jeg merker at det henger litt i idag... :o MEN i morgen er jeg i gang! Har fått bøkene og skal begynne å lese litt i kveld:)

 

Hvordan går det med Bjørg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Da var første dag av ekspresskurset gjennomført.... Skal ligge på 1400 kcal.... Kjenner det er litt lite etter matgildet i helgen, men det går seg vel til etter hvert. Det vanskelige blir å holde i helgen, uten vin eller sjokolade.... Men jeg skal klare det nå! :) Ha kjøpt inn masse atkins-barer med kokos, de er kjempe gode!! Kan evt. bytte ut et mellommåltid med det i helga for å kose meg litt :)

 

Håper det går fint med dere, og at helga har vært fin!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så bra Linnis, nå er du skikkelig motivert, og det smitter over på meg, og det trenger jeg nå! Jeg er sååå nærme mål, og allikevel kjenner jeg at jeg begynner å vingle inn mot mål. Det ble en fest i helga, og den både unnet jeg meg og gledet jeg meg til, men problemet mitt er at jeg drar med meg festen to-tre dager lenger etterpå. Hadde jeg enda klart å unne meg den ENE dagen, så hadde jeg allikevel klart å nå målet mitt. Blir det for mange NEI dager så sklir jeg ut før målgang. Senest i går kveld var jeg å observere foran tven med isboks og resten av kinogodtet fra dagen før.

 

Så nå henger jeg meg på den gode bølgen din, Linnis, og tenker også på løpet ditt, anonym, og skal love å være like flinke som dere fremover!! På fredag blir det en middag og litt rødvin, mamma har bursdag og har invitert oss. Det er sånne kvelder jeg må lære meg å kose meg, uten å gå amok dagen etter!! Så den kvelden skal jeg kose meg ja, men ellers så er det fortsatt 1300 på meg frem til neste onsdag, så får vi høre hva kursleder sier, når jeg FORTSATT ikke er helt i mål. Kanskje får jeg øke til 1400 uansett, vi får se..

 

Jeg vet ikke om dere sliter med det samme, men det er ALLTID i denne uka hvor tanta er på besøk, at jeg sklir ut. Nå er hun her igjen, heldigvis er hun på vei ut døra igjen snart, men hun plager meg hver måned! Jeg lurer på hvordan jeg skal bekjempe henne. En plan til neste måned kanskje?? Jeg innser at jeg ikke orker å trene like mye når hun er her, jeg har mye vondt i magen og hodet den uka, men jeg kan allikevel bli flinkere til å spise som normalt, går ikke opp i vekt selv om jeg ikke får trent, dersom jeg er nøye med inntaket. Hun har køla det til for meg alle fire månedene siden kursstart, neste måned er det JEG som skal vinne!!

 

Blir spennende å følge deg fremover nå Linnis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Tjo hei!

 

JA jeg kjenner meg igjen, solskinnsbolla. Tante rød er ikke grei. Gjelder å la sjokolade-kicket gjøre minst mulig skade.. Linnis nevnte jo kokos-barene til atkins - kanskje et alternativ? Har ikke prøvd disse selv, men disse er skikkelig populære på apoteket der jeg jobber, så må jo være et godt tegn. Ellers digger jeg wasa crisp&cereals med sjokolade til en nytraktet kopp med kaffe, når søtsuget melder seg ^_^

 

Tenk nå er vi alle super-motiverte til å nå målstreken!!

Dette klarer vi!!!! :D

 

Tirsdagshilsen fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!

 

Da var dag 2 av ekspressen gjennomført Merker jo at 1400 kcal er mindre enn det jeg pleier å spise, og kanskje spesielt nå etter påske. Men det går ganske greit likevel Litt småsulten om kvelden bare... Og i dag fikk jeg meg en skikkelig god treningsøkt, så i morgen blir jeg nok litt støl.

 

Blir spennende med veiedag i morgen! Så skal jeg måle også, men jeg tror ikke jeg vil se så store resultat der ennå.

 

Uff, HATER den uka tante rød er på besøk.... (Tror hun er på vei her....) Alt går liksom på tverke, både vekt, mat og humør... Godt det er flere uker til neste gang da solskinnsbolla! :D

Så får du forebygge så godt du kan ;)

 

Ja flere av de barene er ganske gode, men noen er bare pyton! Jeg liker godt to av de til atkins, den med ren sjokolade og litt crisp, og den med kokos. Så liker jeg den som du nevner anonym. Og nutrilett med bær og sjokolade. Den er god til kaffen! :)

 

Lykke til med veiing i morgen dere!

Tirsdagsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg skipper veiingen denne uken, oppblåst og etterdønninger etter tanta, og for mye mat i helgen/mandag. Vil ikke se det resultatet egentlig... Men neste onsdag er jeg klar på vekta, promise B)

 

Håper dere andre får se fine tall denne uka, jeg synes det er så morro at du er skikkelig på tur nå Linnis :D Snart blir du vant til menyen, nå er det rutine for meg å gå på 1300 men jeg har i perioder kjent at det er litt i minste laget ja. Håper jeg snart kan øke littegrann, min egen feil at jeg har vært treig i innspurten. Men hvis målet mitt kan nåes snart nå, så er det økning. Neste onsdag er første rapport på Hold Vekten, fasene er på 4 uker. Jeg håper jeg kan prøve meg på 1400/1500 i neste fase.

 

Ikveld blir det zumba. Først en litt hard jobbedag.....

Tastes B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Bra du har fokuset nå Solskinnsbolla, slik at du snart er tilbake igjen i den gode tralten!

 

Jeg hadde en bra start på dagen i dag, ned 1,1 kg, og vekta viser nå 66,6 kg! Er kjempe fornøyd med starten, og det gir motivajson til å fortsette.

 

Eg hjemme med en pjusk liten gutt i dag, og til vanlig hadde jeg nok puttet både det ene og det andre i munnen på denne tida, men i dag har jeg holdt meg helt til boka :) Og i kveld blir det utejogging på meg i sola, gleder meg allerede!! :)

 

Finfin onsdag til dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Gratulerer, Linnis!! Det var jo pangstart!!! :D

Er ikke alltid like fristende å gå på vekta, så støtter deg, solskinnsbolla, i å utsette det litt.. Du vet best hva som motiverer deg!

 

Har mange baller i lufta her - det tikker mot innleveringsfrist for bacheloroppgaven....!!! :blink:

Men på bursdagen min har vi siste eksamen, og bachelorgraden er ferdig!!! Blir en skikkelig feiring den dagen ja! :D

 

I går løp jeg min "vanlige runde" , kjente at jeg hadde litt vondt i leggene og måtte slakke ned på tempo :/ Aiai, det passer ikke nå. Satser på at det går over... Skal prøve igjen i morgen å se hvordan leggene er da. Ellers har jeg utfordret både min far og mine brødre til å delta på samme løpet, så nå kicker konkurranseinstinktet virkelig inn! :P

 

Vi får vel bare stå på videre ;)

 

Ha en fin onsdag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Er så imponert over løpinga di anonym!! Sprang vel 8 km i dag, og var ganske så sliten når jeg nesten var hjemme..... Da tenkte jeg på deg som løper 1,2 mil!! WOW! Syns du er rå!! Hvor lang tid bruker du på den runden?

 

Jeg brukte 53 minutter i dag, og er ganske fornøyd med det. Det er kanske mye stigning deler av "runden" min, så jeg får virkelig kjørt meg.... Men jeg må bare stå på skal jeg perse på KK-mila til høsten :)

 

Ha en fin kveld!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Imponert jeg også, løpe lenge og langt er jeg ikke god på. 5 km er passe for meg ;-) Løp KK-mila jeg også ifjor, Linnis. Bare 5 km, meldte meg på spontant, og relativt utrent, men det var gøy å være med! Blir med i år også tenker jeg, men usikker på om det blir 5 eller 10 km. Jeg er vant til å løpe i skauen eller på mølla, så det å løpe på asfalt og i tillegg i flokk/kø, var nytt for meg. Veeldig god champagne etterpå da ;)

 

Denne uka har vært lang og slitsom på jobb, så ikveld gleder jeg meg til mamma skal servere middag, og jeg skal synke ned i sofaen med et glass rødvin eller to! I morgen blir det hundetrening i Sverige, så da blir pentøyet byttet ut med "møkkboots" og skogbukse.

 

Håper dere får en fin helg, "snakkes" til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Jeg sprang 10 km i fjor, og målet er å perse på samme runden i år.... Kjenner jo at jeg blir eldre, så det må trenes mer og hardere... ;)

 

Kafé i dag på fridagen min, og da spiste jeg tre knekkebrød hjemme først, og kjøpte en liten havre-cookie på kafeen, så jeg håper det ikke ble såååå ille.

 

I dag lagde jeg grete roede oppskriften skinke og makaronigrateng, med fullkornspasta. Den falt i smak for hele familien! Og med en god porsjon salat til ble jeg god og mett. I morgen skal vi på taco til en vennefamilie, og jeg er spent på om de bruker magerkjøttdeig, lettost, og grove tortilla.... Tviler.... Så da må jeg bare spise mindre.... :unsure:

 

God helg til dere flotte snupper!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Kult dere tenker å delta på KK-mila! Hehe, ja, skikkelig uvant å løpe i flokk! :rolleyes: Jeg bruker vel ca en time på "runden min", litt usikker.. Playlisten min er på 49 min, og det er som regel ikke langt igjen når den er ferdig. :)

 

Ha en kjempefin helg med blant annet taco og "møkkaboots" ;)

Her blir det en avslappende helg, det skal nytes ^_^

Vi snakkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Jøss, 1 time på 1,2 mil?? Det er jo knallbra!!! Jeg er megafornøyd hvis jeg får til 1 mil på 1 time.... :rolleyes:

 

Ja det hadde vært gøy om vi var der flere, det er noe spesielt med å springe sånne løp syns jeg, det er gøy og slitsomt på en gang :)

 

Vi tar det som en jentetur, og drar nedover torsdag, så blir det shopping fredag, løp, middag og fest lørdag, og hjem søndag :D

 

Her har det gått supert i dag på taco-besøk! Spiste det jeg hadde tenkt, og rørte ikke hverken kake eller snop! :D Og nå når jeg kom hjem kunne jeg kose meg med vaniljekesam og bær, og en atkinsbar på frimerkene min :)

 

God natt jenter, setter stor pris på dere her inne!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

Åh, så koselig :) Bra jobbet!!

 

Tror jeg må ta tiden neste gang jeg er ute å løper, ble litt usikker på om dette kan stemme! Løper da ikke så fort :o

 

Reiser til Bergen i morgen, i forbindese med oppgaven, så er nok ikke "på tråden" før til ukeslutt. Derfor vil jeg bare ønske dere en kjempeflott uke!!!

 

Stay strong ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Så stille det er her om dagen. Solskinnsbolla hvor er du??

 

Helgen min har vært bra. Jeg fikk nok vanlig taco i besøket på lørdag, men spiste en fullkornslefse og en mini-tubs, og resten salat. Så smakte jeg ikke på kake eller godteri, og var ganske fornøyd med det. Har vært skikkelig streng i helga!

 

I dag skal jeg på jobbreise, så jeg tok veiinga og rapporteringa i dag.

Jeg bør sikkert være fornøyd men det er jeg altså ikke. Vekta stoppet på 66 blank... Hadde jo SÅ lyst å se et annet tall.... Men men, det ble ned 600g, så jeg får vel være glad for det.

 

I cm hadde jeg gått ned en rundt midjen, ellers var det mye det samme.

 

Nå er jeg spent på hvordan tilbakemeldingen fra kursleder blir.....

 

Ønsker dere en god dag, og venter spent på å høre fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...