Gå til innhold

Kjærlighetskiloene..


Gjest anonym87
 Share

Anbefalte innlegg

Haha, Solskinnsbolla, det er bra, er bare å smile og ta i mot! B) Det er uansett veldig bra jobba! Du har 3,5 kg igjen, du kan jo TA OG FØLE på målet ditt! Så gøy!!! :D :D

 

Jeg har i utgangspunktet et mål på 56-57 kg, men samtidig vet jeg ikke. Har aldri vært under 60 (ikke siden barneskolen i alle fall), så jeg vet liksom ikke hvordan jeg ser ut når jeg kommer dit. Litt rompe vil jeg jo ha, men det er foreløpig INGEN fare. It ain´t going nowhere haha. Neida. Men det er som du sier, man vil ha figur og former, ikke se ut som en fyrstikk! Samtidig er det som du også sier, man vil ha en "sikkerhetssone" på noen kilo før man kommer opp til 60 igjen.

 

God helg til alle dere! Her er det hissig snøstorm (bor i Stockholm), men snart må jeg traske på meg klærne, ut i snøkava og handle mat. Kjøleskapet er t.o.m.t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

 

Så kjekt å lese hvordan det går med dere! Kjempeflinke!! ;)

Jeg er fornøyd med -0,6 kg så nå viser vekta 65,7! :D

 

Jeg ser at jeg muligens må endre litt på målet mitt. For 1 år siden veide jeg 63 kg. Det trivdes jeg veldig godt med. Men trivselsvekta kan forandre seg litt med tiden, og nå tror jeg at 65 er den nye trivselsvekta mi. Er jo 1.75 høy, så er normalvektig (BMI=21,5) . Har litt mer former nå enn for ett år siden, men jeg liker det. Og det gjør kjæresten min og ^_^

 

Så jeg tror jeg sier takk for meg her inne på kjærlighetstråden. Veldig kjekt å bli litt kjent med dere, linnis, solskinnsbolla et al. :) :)

 

Lykke til videre, fantastiske dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg er så glad på dine vegne, anonym87, og jeg ønsker deg all lykke videre med din supre trivselsvekt! Du er jo en bitteliten anelse høyere enn meg, ca 15 cm, så du har all grunn til å være stolt av deg selv nå!

 

Det blir jo stusselig uten deg her, kanskje du titter innom i ny og ne?

 

Gikk ikke du på ekspresskurs, er det ferdig nå? Jeg har 4 uker igjen og håper jeg er så nærme målet som mulig når det er slutt, sånn at jeg ikke gir meg rett før jeg er over målstreken. Du får ta en kikk innom og kontrollere at jeg har gjort jobben min, om noen uker B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo stemmer jeg har 2 uker igjen på ekspresskurs, så håper å gå ned bittelitt til :) Og så blir jo fokuset å holde på trivselsvekta etterpå ;)

 

Jeg kan godt stikke innom i ny og ne, er veldig gøy og spennende å følge med! Heier veldig på dere, og tar av meg hatten for hvor flinke dere er altså!!!! :D

 

Jeg skal jo delta på dette løpet i april, og kan jo oppdatere litt innimellom hvordan det går :)/>

 

Ha en super uke! B) Snakkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Nå har du sikkert nevnt dette før, anonym, men fortell gjerne mer om løpet! Jeg har ingen store ambisjoner for 2013 men skal være med på KK mila for morro skyld B) Er ikke før i september det..

 

Linnis, hvor er du??? Lenge siden vi har hørt fra deg, spent på oppdatering!

 

Vekta viste ned 100 gram i dag, juhuuu :P Hehehe, men det forventet jeg, etter så mye ned ukene før. Jeg er egentlig bare glad for å se at vekta i forrige uke faktisk stemte :rolleyes: Skjønner at denne kroppen vil ha litt tid på seg, kjenner den såpass. Men jeg håper det blir litt mer ned igjen til neste onsdag.

 

Er vel bare å gi gass videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så flinke dere er alle sammen, stolte av dere!!

 

Jeg har vært travel i det siste, og derfor lite inne her.... Men NÅ er jeg tilbake for fullt, skal bli flinkere å skrive!

 

Jeg gikk opp 0,2 denne uka også, men eg bare glad for at det ikke var mer.... Spiser for mye unsunt, og mandag, som skulle være begynnelesen på ny frisk ble alt annet enn det.

 

Først middag hos mamma (der jeg begrenset meg veldig med middag pga klubb om kvelden), så fastelavensboller som ungene hadde laget (kan ikke si nei da....), så klubb med nydelig kyllinggryte, og til slutt bountykake! MÅTTE jo bare gå galt det!

 

Men i går var en god dag med sunn mat og trening! Og nå er det ikke mye som skjer på det sosiale fremover, så nå håper jeg på sunne vaner, godt med trening og nedgang i vekt neste uke!

 

Ha en flott onsdag alle!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Godt å høre fra deg igjen Linnis, og det ser ut som de fleste av oss har kommet oss greit gjennom fastelavensbollehaugen :rolleyes: SELVFØLGELIG kan man ikke si nei til bollene barna lager, det er helt klart. Jeg klarte å få det til å se ut som jeg åt mange men tok faktisk bare en halv, uten krem :P

 

Det er noen utfordringer hele tiden, og nå er temaet på kurset å styrke motstandsmuskelen. Den har til tider vært ganske svak hos meg :blink:

Akkurat nå mens jeg går på kurs er det intet rom for svake motstansmuskler, så den jobber hardt for tiden!

Når kurset er over håper jeg at den er såpass styrket at jeg klarer å motstå de store fråtseriene, men allikevel så sterk at jeg klarer å smake litt innimellom uten å gå bananas. Det krever nesten enda mer styrke enn å holde seg helt unna synes jeg!

 

Nå sitter jeg å knasker på minimorøttene mine, og planlegger helgens måltider. Det er nye utfordringer i sikte, og hvis jeg kommer meg helskinnet gjennom denne helgen så må det forhåpentligvis være oppnåelig med litt mer nedgang på onsdag. Og det håper jeg å se hos dere andre også!!!

 

Ny badedrakt ligger og venter på meg på posten, så nå kan sommeren bare komme B)

 

Ha en super helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det ikke bare er jeg som skeier ut! Jeg droppet å veie meg på torsdag ettersom det ble både fest på lørdag med både tapasmiddag, øl, drinker og vin, selvsagt med påfølgende nattmat frå burger king OG fastelavensboller OG kanelboller på søndagen...haha. Så jeg droppet ydmykelsen en oppgang på vekta gir meg, og utsetter gleden til neste uke. På torsdag vil det da være to uker siden sist, så jeg håper inderlig at vekta viser mindre enn 62,8!

 

Forøvrig merker jeg stadig mer på kroppen at jeg spiser så lite (1300-1400 kcal). Bruker å trene ganske hardt til vanlig, men merker nå etter noen uker at kroppen ikke klarer å ta seg ut på samme måte. Så jeg må roe meg litt ned med trening. Fortsatt trene 4-5 ganger i uken, men bare ikke like intenst, tror jeg. Noen som har opplevd lignende?? Hva gjorde dere?

 

God helg til dere alle!! (og så priser vi oss lykkelige over at det er et helt år til neste fastelaven....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :)

 

Nå har det vært vinterferie her. Kjæresten og jeg reiste opp til hytta i helga, og vi var tilsammen 9 stk - vi begynner å bli mange i familien! Veeldig kjekt - og bittelitt utfordrende da det var mye fokus på å kose seg ;) Hehe, jeg er glad jeg ikke har telt kalorier denne helga med andre ord, hadde kanskje sprengt skalaen er jeg redd for :huh: Men heldigvis viste vekta 65,3 i dag så -0,4 fra forrige uke!! Det er nok takket være at jeg gjorde "jobben min" man-fre og at vi gikk en del på ski i helga. *Puster lettet ut*

 

Siste kursuke nå, håper å gå ned i alle fall 300 g, så er jeg liksom på 65 blank :P

 

Her er noen gode tips fra siste kursbrevet, håper dette kan være til inspirasjon:

 

" I dette brevet gir jeg deg gode råd for å mestre endringsprosessen. I det første kursbrevet fortalt meg dine grunner for å gå på kurs. Når du skal formulerer dine grunner må de oppfølge noen kriterier: de må være personlige, konkrete og positiv formulert.

 

Ha grunner som går på andre områder enn vekt!

 

F.eks jeg vil ha som vane å servere gjestene mine sunn mat. Jeg vil føle meg vel i bikini/badedrakt, jeg vil passe bunaden. Jeg vil være i god nok form til å springe et halvmaraton. Jeg ønsker å ikke ha søt-sug. Jeg ønsker å ha en livsstil hvor det er enkelt å holde vekten. Jeg ønsker å ha kontroll over matinntaket mitt.

 

Det er bare du som vet hva som er dine grunner. Bruk tid på denne oppgaven. Skrive gjerne opp de beste grunne og fest de på kjøleskapet, på jobben eller en annen plass du er mye. Minn deg selv på hvorfor du tar de sunne valgene som du tar. Dette skal være din motivasjon!

 

HOVEDMÅL OG DELMÅL

Det kan også hende du allerede har satt deg et mål om hvor mange kilo du vil ned i vekt. Et realistisk mål som du selv tror på. Sett deg også andre mål enn antall kilo. Dette kan være å komme inn i klær som ikke passer lenger, å kunne ta seg en joggetur eller å gå en tur i fjellet. Del målene opp i hovedmål og delmål, som igjen blir viktige milepæler underveis.

Det som er viktig når du nå setter mål er at de er målbare. For å oppsummere skal målene være realistiske, personlig, positive, målbare og tidsbestemt.

 

Hovedmål kan gjerne være å komme ned i den vekten du føler deg mest komfortabel med, innen en gitt tid. Et annet mål kan gå å innføre fiskemiddag hver tirsdag og torsdag. At du skal ha les 2 fagbøker om ernæring, eller lære mer om trening. At du en ettermiddag hver måned gjør noe som er kun for deg, hudpleie, fotpleie, pedikyr. Igjen så er det viktig at målene passer inne med dine ønsker og ditt liv.

 

Delmålene er nærmere i tid, og gode påminnelser om at du er på rett vei. Ett delmål kan være at du etter første kurset skal komme inn i en bukse som er for trang. Eksempler på neste delmål kan være at du i løpet av andre kurs skal være i gang med styrketrening to ganger per uke, eller at du klarer å jogge i 30 minutter uten stopp. Delmålene skal være de skrittene du må ta for å nå hovedmålene.

 

Bruk god tid på å skrive ned dine personlige mål. Tidfest både hovedmål og delmål. Tenk også på hvordan du vil belønne deg selv når et av målene er oppnådd. Denne belønningen trenger ikke koste mye penger, men noe du setter pris på som du ikke unner deg selv i det daglige. Kanskje en deilig kopp te og en god bok, en tur på kino, eller putte på litt penger i en sparebøsse som går til en reise eller en lottokupong. Du vet best hva som gleder deg..

 

Du skal i løpet av uken som kommer jobbe med å bli kjent med ditt handlingsmønster, dine spisevaner og hva som påvirker dine valg og egne risikosituasjoner. Hvilke kostholds- og mosjonsvaner fungerer uten problemer, hvilke fungerer delvis og hvilke fungerer ikke i det hele tatt? Denne oppgaven fikk du i oppgave å gjøre helt i begynnelsen av kurset, har noe forandret seg?

 

Målet med denne oppgaven er å få de vanene som ikke fungerer til å fungere delvis, og de vanene som fungerer delvis til å fungere helt. Samtidig skal du holde fokus på å holde ved like det som allerede fungerer. Dette er en oversikt du skal jobbe med kontinuerlig og den hjelper deg til å ha oversikt over det som er på plass, det som skal jobbes med og det du avventer å starte med.

 

Det er viktig at du ikke gjør for mange endringer på èn gang. Sett fokus på noen få og før gjerne på datoer.

 

Kartlegg fordeler og ulemper med å legge om kost- og treningsvanene. Hvilken liste blir lengst, fordelene eller ulempene? List opp forutsetninger og hinder for å lykkes med å legge om kosten og treningsvanene dine. Dette er to veldig spennende og viktige oppgaver.

 

 

 

Er du en av de som virkelig sliter med søtbehov kan det være greit å velge seg ut noen få konkrete «risiko» situasjoner du vil jobbe med. Dette er en prosess som skal og vil ta tid. Tillat deg selv å feile, tillat deg selv å ikke være perfekt. Tilpass Roede-metoden etter ditt liv, sånn som det er nå! I mål skal du uansett, men kanskje er ikke vei dit akkurat som du hadde forventet og kanskje ser du at målet ikke er det du hadde tenkt deg ut på forhånd. Kanskje tar det litt lengre tid før du når målet ditt. "

 

 

Ha en strålende uke alle sammen! Dere er best :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Du er rå, anonym87! Jeg tror det henger litt sammen med at når man er flink til å trene jevnlig så har man en bedre forbrenning, og da kan man kose seg på hyttetur :-)Og nedgang er jo bare strålende etter en kosehelg B) Det går jo fint så lenge det ikke blir kosedag hver dag! Jeg gleder meg til å komme i mål, og kunne ha en kosehelg i ny og ne, uten at livet blir en evig lang kosedag!

 

Det er mye mentalt man må jobbe med, og lære seg. Jeg sliter veldig med å begrense meg når jeg først bestemmer meg for å "ta fri" - jeg må lære meg å kontrollere "friminuttene" mine, og huske at det kommer flere dager, jeg trenger ikke å dytte i meg alle godsakene på en gang! Jeg jobber nå med å styrke motstandsmuskelen min, som kursleder kaller det :rolleyes:

 

Helgene fremover er spekket med grillfest, elgfest, bursdaglag, hyttetur og så påskeferie. Motstandsmuskelen skal nok bli mør!!! Jeg tar en ting av gangen og må lære meg at det finnes nytelse, kos og godt humør uten alt for mye godteri og alkohol. Begynner å bli LITT lei av for mye planlegging, men frem til jeg er i mål så er det planlegging og gjennomføring som gjelder!

 

Når jeg kommer i mål så vurderer jeg hold vekten kurs, for å holde meg på matta. Jeg gleder meg til å kunne ta litt mer fra fatet og litt rødvin en fredag, men samtidig så gjelder det å ikke gjenninnføre gamle vaner :blink: Det skal gå BRAAAA!

 

Veiedag på onsdag, nå er jeg spent, har jobbet hardt denne uka!! Måtte det bli en knallbra uke for oss alle!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ned 0,7 denne uken B)

Ned 3,7 siden kursstart, 2,7 igjen til mål. 3 uker igjen av kurset. Jeg antar at jeg vil møte på litt flere platåer, så jeg kan nesten ikke forvente å gå ned alt i løpet av kurset. Men jeg skal jaggu prøve så det holder!!

 

Klatra i går kveld, samboern tok meg med, jeg er litt pingle når det gjelder høyder. Men, jeg er TRASSIG så det holder, så jeg klamra meg opp til topps (ikke så veldig høy vegg men for meg var den det!). Idag er jo da resultatet skikkelig støl på innsiden av låra og i armene/ryggen. DET kan jo bli artig å kjenne på under zumbaen i kveld :huh:

 

Hvordan har dere andres uker vært? Ingen fastelavensboller fra fryseren som ble tatt opp, vel?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Det er så kjekt å lese om dere, der er så flinke!! Skikkelig stolt av dere her jeg sitter!! :)

 

Kjempe bra motivasjon og tankevekker det brevet anonym!

 

Her går alt på skinner om dagen, ned 1,2 fra forrige uke, og jeg føler at den nå endelig løsner litt for min del.... De sitter hardt på de siste kiloene! :huh:

 

Nå har jeg tre kilo igjen, så kan jeg flytte inn på hold vekten! :D Så nå prøver jeg å holde fokus, og ikke gjøre som så mange ganger før, begynne å "slappe av" før jeg har nådd målet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så bra, Linnis!! Endelig et godt rykk nedover :D Det syns jeg jammen du fortjente nå!

Nå har vi 3 kilo igjen begge to, så da er det førstemann eller?? Neida, det var ikke seriøst ment altså.. ;) Men det hadde jo vært veldig morro om vi begge nådde målet vårt, vi kan jo ta og føle på det nå B)

 

Jeg har litt lyst til å ta et hold vekten kurs når jeg er ferdig med det vanlige kurset om tre uker. Det går over et helt år, med månedlige rapporter. Det å holde vekten er noe jeg må lære meg, jeg er mye flinkere til å gå ned eller opp ;)

 

Skal på grillfest i morgen, ute i en lavvo med masse folk. Alle tar med egen mat, så det skal vel bli rabalder når jeg legger på foliepakkene mine med grønnsaker og rotmos, også magerpølse. Men, nå begynner jeg å bli sabla fornøyd med de resultatene jeg begynner å se, så jeg er motivert og klar til å møte eventuelle kommentarene som måtte oppstå. Heldivis er vi nå i en alder hvor det er flere som prøver å gjøre noe med store mager og romper, så de fleste vil nok egentlig ikke bry seg om noe annet enn seg selv ;) Jeg blir også sjåfør siden vi bor et stykke unna, så det blir pepsi max på meg. Litt kjedelig, syns jo det selv også, jeg er faktisk glad i å ta meg et par glass på fest, men nå er det ingen utskeielser!

 

God helg, alle sammen!! Vi er jo ikke så mange, men jeg blir her til jeg er ferdig, åkke som B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo kjære venner!

 

GRATULERER med flotte resultater!!! Er så gøy å stikke innom innom her altså. YEAH! :D

 

Jeg er nå ferdig på ekspresskurs. Og siste uka gikk jeg ned 0,8 kg! Så er nå på 64,5! B) Det er takket være registrering av matinntak og regelmessig og moderat aktivitet i hverdagen. Veeldig fornøyd :)

 

Men må jobbe litt med treningsvanene. Jeg har rett og slett ikke kommet skikkelig inni det enda. Er litt tom for energi på kveldene fordi jeg skriver bacheloroppgave for tiden, og det krever jo sitt.. Men! JEg er supermotivert, tror det er en kneik jeg må over. Dørstokk-mila? Nå er det 2 måneder igjen til siddisløpet som jeg er fast bestemt på å delta på! Det er 8,2 km rundt et vann. Håper på ny pers under 40 min. We'll see :rolleyes:

 

Kult at dere nå er 3 snaue kg fra målene deres - det klarer dere lett!!!! Ha en fortsatt fin uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det 0,2 opp igjen, og ingen 65,-- på meg i dag heller.... Har gått ok med maten siste uka, men har trent MYE mindre enn jeg pleier, så kanskje det er grunnen? :(

 

Jaja, bedre lykke neste uke....

 

Hva med dere andre nå da?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Kan være så mange grunner, Linnis78, ikke bruk tid og energi på de snaue grammene der. Det virker jo som du er motivert og gjør de riktige tingene, det er ikke hver uke man har tid eller krefter til å trene så mye, og det viktigste er uansett maten. Veier du og planlegger du måltidene, eller tar du det litt på feelingen? Skjønner at det kan være litt pes å planlegge så mye over lang tid, men for min del funker det bra for tiden. Og jeg blir unektelig litt ekstra motivert av å gå på kurs! Trodde det ikke før jeg meldte meg på, men de siste ukene har virkelig gitt resultater!

 

Ned 0,7 denne uken også, til 60 blank, og 2 kilo unna målet :lol: 2 uker igjen av kurset, og jeg tror ikke jeg vil nå målet helt på to uker, men jeg er KJEMPE fornøyd allerede, så det som da evt står igjen skal jeg klare på egen hånd og med hjelp fra DERE! Det er viktig for meg å løpe over målstreken denne gangen, ikke gi meg før selv om det står om bare 100 gram :P

 

Og anonym87, GRATULERER med kjempeflott resultat på kurs, du er rå! Det er imponerende at du greier å kombinere vektnedgang og bacheloroppgave, da mange andre ville ha fylt opp godteskåla som "trøst" og energi. Det er bra nok det, selv om man ikke har tid til å trene en stund så er det aller viktigste hva man (ikke) putter i munnen!

 

Ha en fin uke videre, og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Da var det helg, og det blir utfordrende nå. Snuppa har bursdag og jeg skal bake og ha selskap, det vil si fristelser både under baking, servering og det som blir igjen etterpå. Jeg tror det skal gå bra, har lagt inn litt plass i regnskapet for et par små biter, hvis jeg bare kan holde meg til det! Med den motivasjonen jeg har hatt de siste ukene så tror jeg det går bra, men de siste dagene har jeg kjent meg veldig sulten, det kan kanskje ha noe med at nå har jeg holdt meg til 1300 i 6 uker, og trent mye og styrketrening, kanskje forbrenningen har økt litt, og jeg kjenner at 1300 kalorier er en "hard" meny. Det har fungert veldig greit veldig lenge, men den siste uken har jeg noen ganger følt meg veldig tom i magen og noen ganger fått litt skjelvinger... Før ville jeg ha hivd innpå noen nøtter og rosiner, men nå har jeg holdt meg unna sånt for ikke å spise for mye. Salat og magre grønnsaker har ikke samme raske effekt synes jeg, selv om jeg spiser mye av det. Vel vel, jeg får bare gjøre alt jeg kan for å holde ut nå, det er lenge siden jeg har vært så nærme målstreken!

Tror jeg tar lunsjen tidlig i dag, magen murrer!!!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det er fredelig på tråden her for tiden synes jeg! Det er vel ikke så uvanlig at noen hopper av og på litt. Men jeg håper jeg hører fra Linnis78 i dag! Også er jeg spent på hvordan det går med Anonym87, selv om jeg vet at du bare kom til å kikke innom litt sporadisk.

 

Jeg må bare innrømme at jeg er glad i dag av to grunner, den ene er at jeg har bursdag og den andre er at jeg veier mindre nå enn jeg gjorde på ungdomsskolen, gikk ned 0,9 denne uken! Har gått ned 5,3 kg i løpet av kurset, og har en en uke igjen av kurs og 1,1 kg igjen til mål. I dag på selveste burdagen så var den første som gratulerte meg TANTE RØD (jo takk), så den uken som kommer nå så kan jeg ikke forvente nedgang. Men det er bare snakk om å være flittigLise i to, tre uker til så er jeg jaggumei i MÅL!

 

Jeg krysser fingrene for dere også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!

 

 

Her kommer en litt sen oppdatering fra meg.... :) Beklager, hektiske uker på meg nå før påske.....

 

Så utrolig stolt av deg solskinnsbolla, du er rå jo!! Tenk så deilig når du er i mål!! :D Tipper det ikke blir lenge til. :)Er spent på å høre fra anonym også, selv om jeg vet hun har det travelt.....

 

Vekta denne uka viste 66,1 som er 0,1 ned fra sist.... Sliter litt med motivasjonen om dagen, og i helga her jeg skeia mer ut enn jeg bør. Lite trening har det også vært denne uka, selv om jeg har fått tre helt ok økter. MÅ finne igjen motivasjonen før påske, ellers er jeg redd det blir oppgang i påska :(

 

Nei solskinnsbolla, jeg veier ikke maten. Har en 12 åring i hus, som er veldig opptatt av hva jeg spiser, så jeg må ikke vise henne at jeg "slanker" meg.... Men VET jo egentlig hva jeg kan spise ila en dag, så jeg BØR jo klare det.

 

Håper alle dere har en super helg, med sunne valg! Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Koselig å høre fra deg igjen!

Motivasjonen vagler litt innimellom, kjenner til den. Nå er jeg bare en drøy kilo unna mål, og i helgen hadde jeg en skikkelig SHITTY DAY, på søndag. Det ble både potetgull, massssse skjokolade og mye mat, men jeg bestemte meg egentlig for at det godt kunne være en shitty day, det smakte godt med det jeg åt, så da er det bare bortkasta å få dårlig samvittighet etterpå, så det gjorde jeg ikke. I dag prøver jeg heller å se fremover igjen, selv om jeg kjenner at sukker rushet fra i går gjør at jeg har litt cravings i dag. Det er det som er det vanskeligste med sånne utskeielser synes jeg - å komme igang igjen dagen etter, og ikke falle for fristelsen til bare eeeeeen kveld til med sjokolade....

Får iallefall holde meg vekk fra fristelsene frem til helgen igjen, da skal vi på hyttetur med et vennepar, det blir garantert mer sjoko og rødvin..

Men - nå har jeg meldt meg på Hold Vekten også, så jeg S-K-A-L komme meg helt i mål, selv om det muligens fremover blir litt mer avlappet i helgene. Herre min vekt, det er jo bare snakk om noen få binderser!! (Jeg har binders nedtelling, hver binders er 100 gram, jeg har bare 11 binderser igjen, hehe..)

 

Skjønner veldig godt det med veiing og barn, min er bare 7, men får med seg alt, og er ingen matglad jente, så jeg må passe veldig på at hun ikke snapper opp sånne ting som kan gjøre det enda vanskeligere i fremtiden. Hun har aldri vært lik meg eller pappaen, som begge elsker mat og godteri. Hun spiser lite, og er ingen typisk taco/spaghetti/pizza unge - tvert i mot. Men glad i fisk er hun heldigvis. Kaker er hun ikke glad i, boller er ikke vits i å bake hos oss ;-) Når det gjelder godteri foretrekker hun kinderegg, men mens kanskje mange spiser sjokoladen først, så blir den ofte liggende igjen mens hun bygger tingen i midten..

 

Sukk, nå fikk jeg lyst på sjokolade igjen... NEI, NEI, NEI, skjerp deg jente!! Siste veiing på kurs på onsdag. Frykter oppgang denne uken. Nesten ikke trent pga hersens tante rød. Time will show...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hallo!

 

Noen som har noen resultat å komme med eller?? Jeg kom hjem fra jobbreise i dag, og ikke fått veid meg... Vekt (HJELP!!) kommer i morgen.... :unsure: (Etterenlaaanghotellmatorgiesomjegburdeværtforuten :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei og hopp Linnis, jeg er her vettu! Hotellopphold kan være en stor prøvelse, mye godt og porsjonene blir gjerne litt større enn hjemme kanskje?

Det hender de blir litt store hjemme også, jeg hadde visst en sånn megaporsjon dag på søndag jeg, det gjorde ikke mindre utslag på vekta enn 1,1 kg opp det gitt! Så takk for den du, dumme vekt :P Var vel egentlig jeg som var dum, men noen ganger så blir det en sprekk. Det er min største utfordring, lære meg å sprekke litt mindre hemningsløst! Det kommer flere dager med utskeielser, jeg må virkelig lære meg å begrense mengden samtidig som jeg tillater meg å smake litt.

 

To kilo unna mål, og nå er kurset slutt. Men allerede neste onsdag setter jeg igang med Hold Vekten kurs, det holder meg i lanken i 10 måneder fremover, så da skulle jeg ha tid til å både gå ned resten og lære meg å bli der! Fikk kursboka i dag, den digger jeg allerede!! Hver fase har eget tema og egne sider, og jeg gleder meg til å fortsette.

 

Det blir nok ikke mer nedgang før jeg kommer igang igjen om en uke, til helgen skal jeg på hyttetur, og den er "planlagt" i 7 uker nå, jeg har brukt den hytteturen som gulrot under hele kurset om at da skal jeg få drikke rødvin, kose meg med mat uten å veie/telle og kose meg med litt godteri. Jeg skal allikevel prøve å begrense meg, det er nettopp dette jeg må lære meg!!

 

Vekta i går var 60,2 - måtte veie meg i dag og, 59,9 viste den. Jeg var på 59,1 forrige uke. Men etter helgen som kommer nå så vil jeg tro at jeg er over 60 igjen når jeg skal igang med Hold Vekten.

 

Nei Linnis, vi skal vel nå målene våres før 1.mai eller?? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym87

HALLO!! :D

 

Nå er det jammen lenge siden sist! Har lest gjennom alt fra sist jeg var innom, og ser det har skjedd mye!!

 

Gratulerer så mye med dagen på etterskudd, solskinnsbolla!!! :lol: Og gratulerer med flott nedgang på kurs!!

 

Linnis, du er utrolig flink og utholdende! Skjønner at motivasjonen er litt opp og ned, men jeg er bare skråsikker på at du holder blikket på målet helt til du når det! Om det tar litt lengre tid enn du tenkte, hva så? Syns dere begge er FANTASTISKE!!! Føler jeg kjenner dere litt nesten :)

 

Jeg har det fint! Veier meg på søndagene nå og holder meg rundt 65, nokså stabilt :) Merker jeg har et mer avslappet forhold til kaloriene nå, men har det jo alltid i bakhodet og prøver å bevare de gode vanene jeg har lært. Er jo da jeg føler meg best! Utskeielser blir det innimellom såklart, men nå er det mye løping om dagen så tenker det går fint.. Lurer meg selv der kanskje? :mellow:

Men er så utrolig deilig å ha kommet inn i løpingen nå, har blitt vant til å løpe 1,2 mil i strekk, så nå jobber jeg med å få opp farten!! Hehe, jeg liker mer i komfortsonen.... :rolleyes: MEn er bare så deilig å komme seg ut og høre på yndlingstreningsmusikk og bare få ut alt av bekymringer/frustrasjon osv, og så er det fint å kombinere med lange skoledager. Ellers er jeg bare så forelsket i han jeg er sammen med! Vi hadde nettopp 10 månedersdag så vi har ikke vært sammen så lenge... Vår = :wub:

 

1 uke til påske!! Stå på videre, standhaftige venner!!

Jeg digger dere!!! :)

 

*anonym87*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg digger deg og, anonym87! :lol:

Det høres ut som det går bra med deg om dagen, hjelper å lese sånt når jeg trenger en ekstra dytt om dagen - litt trått for meg å komme igang med de siste kiloene, klarer ikke helt å definere om det er to små eller to stoooore kilo, men jeg håper jeg finner ny motivasjon på Hold Vekten kurs som starter opp i morgen.

 

Blir en uke påskeferie hos svigerforeldre på vestlandet, need i say more??? Det er jo pinadø helt umulig å ikke forsyne seg av noe av det som tilbys - hele tiden! Ikke nok med at det ikke ekstisterer fiber eller korn i noen av måltidene omtrent, det er også dessert etter middag, det er stort sett noe smør/fett/rømme middag, det er kaker, lefser, godteri og diverse diverse til alle døgnets timer, og av en eller annen merkelig grunn så kommer ofte kakene på bordet sånn i 21.30 tiden!!

 

Åssen skal jeg klare dette, anonym og linnis?? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...