Gå til innhold

Trenger noen aktive som kan slå følge


Gjest camkir
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestemt meg for og gå ned de 5 siste kiloene som mangler, men det er vanskelig uten motivasjon! Jeg har prøvd meg på ett par tråder her inne, men det er så liten aktivitet på de! Flere som ønsker og slå følge med meg? Så kan man motivere hverandre litt?

 

Jeg er en jente på 35, alenemor til to barn på 3 og 8 år!

Jeg begynte på 82 kilo men har nå kommet meg ned til 67 kilo men mangler de siste for og nå matchvekt!

 

Noen som vil slå følge med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei

 

Du er velkommen til tråden min som heter "Vektnedgang for oss mellom 40 og 50..." Du er litt yngre, men tror at noen er yngre og noen er eldre i tråden. Uansett vi har samme mål i vår tråd, vi mangler de siste kiloene samtlige der inne og mange av oss føler at vi stanger og ikke kommer videre. Det er ofte hold vekten hver uke i stedet for å gå sakte nedover.

 

Håper du blir med, vi er 4-6 aktive der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg også skal ned de siste 5 kg ca. Tråden jeg har vært aktiv på har trappet ned litt etter litt etter sommeren, og den siste måneden har det vært helt døtt!

 

Slår gjerne følge fremover, mye lettere å holde seg på matta med noen å rapportere til :)

Jeg er 38 år og har to barn på 8 og 10 år.

 

Du er forresten kjempeflink som har gått ned 15 kg! Husk på at kroppen trenger å stabilisere seg på ny vekt innimellom også :)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du vil slå følge Vimseberta :-) Jeg merker at motivasjonen min synker litt når det er så stille på trådene! Og når det nå blir siste innspurt så er det flott at jeg har noen og slå følge med! Blir enklere og gjøre som man skal gjøre!

 

Det begynner og bli en stund siden de 15 kiloene gikk av så nå håper jeg kroppen er klar til og kvitte seg med de siste 5 :-)

 

Sammen skal vi klare dette :-)

 

God kveld videre!

 

Takk for tipset bronzee :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Camkir og vimseberta :)

 

Jeg slår følge !!

Gikk ned ca 10 kilo i løpet av 2012, men nå har noen kilo kommet seg på igjen.. Det ble en liten pause etter sommeren.. ikke bra..

 

Er ei jente på noenogførti,to barn og fulltids jobb, veier nå 78,2 kilo og min trivselsvekt er ca 73. Sånn at også jeg har 5 kilo som nå skal av..

 

Min store utfordring er trening og atter trening.. Før så var jeg "sjokkoman.." ;)men har faktisk sluttet med sjokolade i løpet av våren 2012 :) Og er sikker på at det har berget meg fra å legge på meg enda mer i løpet av pausen min..

 

Tok meg selv i nakken og startet på`n igjen sist uke, men har først uka her kommet igang med trening. To zumba timer og en 40 min rask gåtur hittil i uka, og det er kun onsdag i dag !!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du vil slå følge storesøster :-)

Hva var knepet ditt for og klare og slutte med sjokolade spisingen?

Jeg føler jeg har nogenlunde kontroll over mat og trening, men er ett sjokolade monster av en annen verden.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en skikkelig søtmons, men prøver å holde meg mest mulig unna. Merker at suget blir større hvis det har vært en helg med mye kaker og søtsaker.

Har dessuten aldri vært noen treningsfantast, så prøver å ta meg sjøl i nakken her. De siste ukene har det faktisk blitt noen joggeturer i tillegg til at det blir endel hverdagsaktivitet med å levere og hente unger.

Forresten imponerende treningsmengde så kort ut i uka storesøster!

 

Ha en finfin ettermiddag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest innleggene deres har jeg også lyst til å slå følge i denne tråden. Jeg er også helt sjokoladeavhengig og marsipanavhengig. Kanskje vi kan hjelpe hverandre utav dette, har prøvd selv i mange år men faller alltid for fristelsen igjen og igjen.

 

Jeg trener på treningssenter og egentrening ca 4 timer i uken. Spiser ellers Ok.

 

Jeg er 45 år,gift og har 2 barn som nå er 16 og 17 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du også vil slå følge bronzee :-) Alltid lettere når man er flere til og motivere hverandre :-)

Jeg kjenner at jeg sliter litt ekstra nå som det kommer så mye julegodt/marsipan! Så da får vi holde hverandre litt i ørene?

 

Har som nevnt både trent og spist sunt i dag, men.... Jammen fant jeg litt M også.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette såg ut til å vere ein tråd som kunne passe for meg :) Har vore aktiv på ein del andre tråder, men etter ei stund har det lett for at folk dett av lasset og det blir stille på tråden.

 

Litt om meg sjølv: 42 år, samboer og 2 barn på 12 og 15 år. Elsker sjokolade, potetgull og god mat, og har tidlegare vore sofasliter. Starta hausten 2011 for n'te gong kampen for å ta av mine overflødige kilo. Målet var å kome inn i bunaden min igjen innen konfirmasjonen til sønnen min i mai 2012. Startvekta var 99,6 kilo, og innen mai klarte eg å kome inn i bunaden :) Rett før sommarferien vegde eg 85 kilo :) Oppskrifta var masse vatn, eit aktivt liv med trening og turgåing, og kutta ut godteri midt i vekene. Elles 2 skiver med sunt pålegg til kvart måltid, melk, 3 frukter og kun 1 porsjon middag.

 

Så kom sommaren og eg slappa litt av.... og vips så var det 3 kilo pluss :angry: Har no slite litt med motivasjonen og vippar opp og ned mellom 86 og 88 kilo. Er skikkeleg lei av desse tala på vekta!

 

Som dokke andre så har eg komt eit stykke på veg, og har sånn ca 8 kilo igjen før eg trur eg er fornøgd.

 

Håper vi kan motivere kvarandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du også vil slå følge med oss OleBrum :-) Gratulerer med flott vektnedgang :-)

Sammen burde vi jammen klare og kvitte oss med resten!

I dag har jeg hviledag og har heller brukt halve dagen på og trave rundt og finne kalendergaver :-)

Sunn og fornuftig mat har jeg ikke fått til i dag, men dagen er enda ikke over! Sliter fortsatt litt med motivasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet ikke som best, men kom seg utover dagen!

 

Hvordan går det med dere Vimseberta, Storesøster, Bronzee og OleBrum?

 

Har hatt en grei dag matmessig, har hatt en skokk med unger her til middag, så det ble pannekaker og tomatsuppe, men ellers har dagen vært bra. Trening har det blitt dårlig med i dag, men har tatt husvasken, så har da ikke sittet i ro heller :)

 

Er litt lei av å registrere alle kalorier, så er lett for at det blir mer enn det bør for vektnedgang, men prøver å ha litt fokus på å få igang ordentlige treningsrutiner fremover nå.

 

Tvi-tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene har vært vanskelig i forhold til søt-behovet, har derfor spist litt sjokolade, men har klart å la være å trykke inn men kun spist litt. Jeg prøver å finne erstatninger når søtbehovet melder seg, da har jeg liggende valnøtter og mandler. Det hjelper og metter litt en liten stund.Hva erstatter dere søtbehovet med?

 

Druer med litt vaniljesaus over demper og litt, jeg prøvde og 70% sjokolade men det spiste jeg alt for mye av tilslutt, kan liksom ikke ha en sjokolade liggende.

Krom har jeg prøvd mange ganger uten å kjenne at den virker for meg.

 

Idag skal jeg ta en kroppsanalyse og er spent på utfallet av den. Ellers blir det trening i form av spinn og styrke.

 

Jeg har veiedag på tirsdagen, hvilken dag har dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg jenter :)

 

Så bra at vi er flere her inne, dette skal vi klare !!

 

Ser at flere av oss strever med søt suget, og ikke minst sjokolade suget..

Jeg har forsøkt mange ulike varianter for å klare å styre "sjokko manien" min.. og jeg var litt sånn " ett tygg så er du hekta".. Da gikk det ned mengder :(

 

Til slutt så måtte jeg bare kutte det helt ut,

det vil si : jeg måtte tenke i nye baner.. Jeg leste masse om egenmotivasjon og at hjernen oppfatter ikke ordet ikke.. Jeg gikk fra å tenke " sjokolade er bare såå godt og jeg MÅ ha det som en del av kosen" til " sjokolade er usunt og det holder jeg meg unna" Og var veldig bevisst på å unngå å tenke: jeg liker ikke sjokolade..

 

Og når søtsuget ble ille, så spiser jeg lett vanilje yoghurt, eller lett vanlije kesam med litt frukt eller nøtter/mandeler.. Det er både sunt og veldig godt.

 

Nå er det trening som er min store utfordring, men skal klare å snu tankegangen her også !!

Det blir puls step etter jobb i dag, og fokuset blir en SUNN helg !!

 

Jeg har veiedager på mandager, og da skal jeg rapportere her inne jenter.. uansett hvordan det går..

 

Ha en super helg, og ta gode valg for kropp og sjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg jenter :)

 

Så bra at vi er flere her inne, dette skal vi klare !!

 

Ser at flere av oss strever med søt suget, og ikke minst sjokolade suget..

Jeg har forsøkt mange ulike varianter for å klare å styre "sjokko manien" min.. og jeg var litt sånn " ett tygg så er du hekta".. Da gikk det ned mengder :(

 

Til slutt så måtte jeg bare kutte det helt ut,

det vil si : jeg måtte tenke i nye baner.. Jeg leste masse om egenmotivasjon og at hjernen oppfatter ikke ordet ikke.. Jeg gikk fra å tenke " sjokolade er bare såå godt og jeg MÅ ha det som en del av kosen" til " sjokolade er usunt og det holder jeg meg unna" Og var veldig bevisst på å unngå å tenke: jeg liker ikke sjokolade..

 

Og når søtsuget ble ille, så spiser jeg lett vanilje yoghurt, eller lett vanlije kesam med litt frukt eller nøtter/mandeler.. Det er både sunt og veldig godt.

 

Nå er det trening som er min store utfordring, men skal klare å snu tankegangen her også !!

Det blir puls step etter jobb i dag, og fokuset blir en SUNN helg !!

 

Jeg har veiedager på mandager, og da skal jeg rapportere her inne jenter.. uansett hvordan det går..

 

Ha en super helg, og ta gode valg for kropp og sjel :)

 

 

Hei. Så flink du har vært å kuttet helt ut sjokoladen, det er mitt ønske og men har prøvd og feilet. Jeg har og lest masse både på nettet og bøker ang. søtbehov osv og ser at det anbefales å kutte helt. De sammenligner det med en narkoman som skal sluttet med narkotika, en kan ikke si til de at de kan kose seg litt i helgene men må slutte helt. Slik er det for oss sukkeravhengige også.

Men storesøster har du sluttet HELT dsv ikke spist noe sjokolade siden i vår? ikke en liten bit engang?

Høres smart ut slik du har gjort det, men vanskelig synes jeg å få hodet med meg dessverre.

Kjekt å vite at det virkelig går ann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

camkir, bronzee, storesøster, OleBrum og Vimseberta

Hallo Damer :)

 

Jeg har nå lest gjennom tråden og prøvd å danne meg et lite bilde av hvem dere er, uten at jeg skal si at jeg kan dere alle på rams ennå (må si noen av dere har vært flinke altså! Både 10 og 15 kilo i minus på relativt kort tid. Bra jobba!). Jeg henger meg på her (håper det er greit?), så da skal vi nok bli bedre kjent etterhvert :D

 

Vimseberta derimot kjenner jeg ganske godt (hvilket jo er en sannhet med modifikasjoner med tanke på at vi aldri har møtt hverandre, hehe), vi har nemlig levd i tosomhet i tråden "back on track" ganske lenge. Før det var vi tre. Og selv om vi var få, så var vi ganske flinke.

 

For en måneds tid eller to siden meldte det seg et behov for en liten mental pause, den er nå over, og jeg trenger å komme i gang med registrering av mat igjen. Det er nøkkelen min. Har jeg kontroll på maten så går det som regel bra.

 

Jeg er 38 år, 174 cm høy og holder til på østlandet. Etter en sykdomsperiode i fjor veide jeg "plutselig" nesten 80 kg. 79,5 kg i januar for å være helt nøyaktig :o Tanken på å måtte innse at jeg veide mer enn mannen min var skremmende, så jeg tok tak og gikk ned ganske jevnt og trutt. Det å holde seg på rett side av 70-tallet har imidertid vist seg å være vanskelig. Min magiske grense. Sukk!

 

Tipper jeg veier rundt 71 kg nå (jeg tror jeg pleier å veie meg på tirsdager, er det ikke det da Vimsa? Det blir det nå i alle fall :)). Innerst inne ønsker jeg vel egentlig å gå ned til 65 kg, men jeg vet nesten ikke om jeg tørr å si det høyt. Kanskje bør 67 kg være bra? Mine kilo er veldig ujevnt fordelt, alt sitter på bryst og hofter, hvilket gjør kleskjøp relativt vanskelig.

 

Nå skulle jeg til å kommentere og fortelle om MITT søtsug og mine svake sider, men som dere skjønner har jeg veldig vanskelig for å fatte meg i korthet ;) (blablabla... der har dere meg!)

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere. Første løfte: Jeg registrerer mat fra og med i morgen, jeg lover å komme innom ofte og jeg veier meg på tirsdag.

 

Lykke til til dere alle sammen . Heia oss :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen min er på mandager. Har endå ikkje heilt fått orden på matinntaket mitt,eller rettare sagt; klart å kutte ut alt eg et mellom måltida... Jobbar hardt, og frå søndag av er det slutt på godteri midt i veka!

 

Hadde eit ønske om å nå 85 igjen før jul, men ser at det kan halde litt hardt. Skal prøve å klare 2 kilo :)

 

Syns du er utruleg flink, storesøster, som klarer å la ver å ete sjokolade :) Det står det respekt av :) Sjølv klarer eg det ikkje heilt, men klarte i mange månader å ete kun i helgane. No har det sklidd ut, men håper å finne tilbake til dei gode vanane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg i går kveld å kutte ut sjokolade/marsipan. Nå skal jeg klare det, fra idag av. Når jeg hører at det virkelig går ann så vil jeg prøve sterkt. Klarer jeg dette så vil kiloene jeg har for mye gå av, det er jeg sikker på. Er det flere av dere som vil være med på dette? Vi er sterkere sammen:)

 

Kroppsanalysen jeg tok i går viste ALT innenfor normalen, men fettprosenten var høyt oppe på normalen og kan med stor fordel reduseres. Det mest positive var muskelmassen som skåret nesten på topp, jeg hadde 47kg muskelmasse mot mulige 51kg:) Da er det viktig for meg å ikke spise for lite når jeg vil ned i vekt, men kutte ut sjokoladen og erstatte den med sunn mat. Så enkelt når jeg skriver det...... men vil gjøre et sterkt forsøk nå.

 

Vekten var og innefor normalen men høyt oppe. Gjennomsnittet på meg innenfor normalen ble 65 kilo. Jeg har som mål 67-68 kilo så jeg får se når jeg kommer dit om det er nok eller om jeg vil ta av 2,5 kilo mer.

 

Igår ble en god dag med 1 time trening, hard spinn 30 min og styrke med masse vekter 30min.

 

Ha en fin lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og velkommen Mimi! Så koselig at du også vil slå følge med oss :D

 

Og jeg tror jeg skal slenge meg på sammen med deg Bronzee og fra mandagen av skal jeg ikke spise noe sjokolade! Jeg vet at spiser jeg litt så klarer jeg ikke og stoppe!! I sommer klarte jeg to mnd uten noe sjokolade overhodet, så vet jeg kan klare hvis jeg bare vil :)

 

I går var egentlig planen og jogge en tur, men jeg våknet med kaktushals og en dundrende hodepine, så tok det heller med ro! Får ta det igjen til uka!

 

Jeg må si jeg syntes dere er flinke som klarer og registrere all maten her inne, hos meg glir det helt ut, og da får jeg garantert i meg mer enn jeg bør iløpet av en dag!

 

Bronzee: ett tips når det gjelder søtsuget og hva jeg prøver og erstatte det med...! Jeg pleier gjerne og ha frukt, alt fra epler, druer, bringebær, blåbær osv med vaniljekesam på! Ellers så deler jeg opp ett eple i båter og har kanel på. Kanel stiller jo endel av søtsuget :)

 

Jeg har forresten veiedag på mandager!

 

Nå er det tid for litt rydding i heimen! Ha en sunn og flott helg alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, camkir :)

 

Jeg synes ikke registrering er sååå pes jeg altså. Jeg spiser jo stort sett det samme til frokost hver dag, så det er bare å kopiere. Og ofte har jeg med meg middagrester som lunsj også, da da kopierer jeg bare det også. Jeg er ikke så opptatt av at alt står på rett plass og at kaloriene er "riktig fordelt" på måltidene.

 

Grattis med fin kroppsanalyse, bronzee, det må da være et fornøyelig utgangspunkt!

 

Ang søtsug, så kjenner jeg meg veldig godt igjen. Jeg har i perioder klart å skjære veldig ned på forbruket. Chips og sånt klarer jeg meg fint uten, men jeg er svak for sjokolade. Jeg synes det er lettest å holde seg unna når jeg er mett på noe annet. Stappmett på grønnsaker... det hjelper. Og for øvrig så liker jeg også å å registrere mat, nettopp for å sette av plass til 20 gram mørk sjokolade på kvelden for eksempel.

 

Jeg har også blitt ganske opptatt av kvaliteten på det jeg spiser, særlig av godteri og kake... Hvis det bare er søtt og klissete, er det da verdt det? Mannen min ler litt når jeg smaker på noe og konstaterer at "nei, det er ikke verdt kaloriene". Det jeg får i meg av "ulovligheter" skal jammen meg være godt!

 

Ønsker dere en flott helg. Jeg skal dessverre jobbe det meste av tiden, og neste uke blir et lite helvete med laaaange dager, så jeg er litt spent på hvordan hvordan oppstarten min blir herinne. Den blir i alle fall ikke bedre av å bli utsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, camkir :)

 

Jeg synes ikke registrering er sååå pes jeg altså. Jeg spiser jo stort sett det samme til frokost hver dag, så det er bare å kopiere. Og ofte har jeg med meg middagrester som lunsj også, da da kopierer jeg bare det også. Jeg er ikke så opptatt av at alt står på rett plass og at kaloriene er "riktig fordelt" på måltidene.

 

 

Jeg tror jeg absolutt bør prøve det ut litt :-) Og som regel spiser jeg jo samme frokost og lunsj så det blir jo egentlig bare og kopiere! Det hender jeg får meg noen tankevekkere og "oi er" av det :D

 

Planen er veldig klar fra mandagen av!

Og kjenner jeg fikk litt lyst til og ta en kroppsanalyse jeg og :)

 

Noen som ønsker at vi skal lage en liten samlet liste for vektnedgangen vår?

 

Lykke til med all jobbingen Mimi! Håper du klarer og holde fokuset for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så flink du har vært å kuttet helt ut sjokoladen, det er mitt ønske og men har prøvd og feilet. Jeg har og lest masse både på nettet og bøker ang. søtbehov osv og ser at det anbefales å kutte helt. De sammenligner det med en narkoman som skal sluttet med narkotika, en kan ikke si til de at de kan kose seg litt i helgene men må slutte helt. Slik er det for oss sukkeravhengige også.

Men storesøster har du sluttet HELT dsv ikke spist noe sjokolade siden i vår? ikke en liten bit engang?

Høres smart ut slik du har gjort det, men vanskelig synes jeg å få hodet med meg dessverre.

Kjekt å vite at det virkelig går ann:)

 

Har spist en liten bit..men vet du? Det smakte ikke godt lengere..Helt utrolig, trodde ALDRI jeg skulle oppleve det !!

Men når jeg skal kose meg nå så koser jeg meg med litt ekstra fredags eller lørdags middag og vin. Og spiser ikke dessert :)

 

Alt uten sjokolade stoppet mitt har sklidd ut etter sommeren.. Det ble alt for mye mat og null trening..

Men det er bare så godt å være tilbake på den sunne linje, sitter her svett etter en super trenings runde på sentret :) Herlig start på lørdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...