Gå til innhold

Trenger noen aktive som kan slå følge


Gjest camkir
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med vektnedgangen HannaMontana og Bronzee :-) Ned er ned, og det er som Bronzee sier, det er litt vanskeligere og holde fokus nå i desember! Jeg syntes ihvertfall det for fristelsene står i kø overalt! I butikken, på jobb, skole/barnehage med avslutninger osv....

 

Syntes vi er flinke jeg! :-)

 

Håper det har gått bra for dere andre og?

 

syntes det er litt stille her om dagen, så håper vi kommer sterkere tilbake etter jul! Men her må jeg bare stå på i hele desember og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syntes det er litt stille her om dagen, så håper vi kommer sterkere tilbake etter jul! Men her må jeg bare stå på i hele desember og!

 

Signerer. Og jeg er en av dem som er langt mer stille enn vanlig... Og jeg har nok innsett at denne perioden er for hektisk for meg. Ikke desto mindre holder jeg et lite ben innafor, og jeg lover definitivt å komme sterkere tilbake! :)

 

Er tilbake fra ferie 10. januar, og da kan jeg love dere mer action!

 

Jeg henger meg på gratulasjonene og kan selv melde om -200 gram. Lite, men ned er ned. Jeg tviler dog på at jeg kommer på rett siden av det fordø*** 70-tallet før jul, men jeg skal nok ta knekken på det neste år!

 

Ønsker dere alle en fortsatt god advent. Jeg kommer innom :-)

 

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei ja her var det veldig stille nå, kjekt om dere som ser innom også skriver litt:))

 

Selv har jeg vært 2 dager bortreist på kurs med hotellmat og det som følger med, god hvitvin til maten osv. Tok riktige valg men koste meg også:)

 

Ja vi er i en tid med fristelser og kos over alt, men for meg er det viktig å ikke gi slipp nå flere uker før julaften. Jeg holder fokus matveien og trener som før:) 1 times trening i dag på tredemøllen --- and it feeeel god......

 

Ha en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over hvor flink du er til og trene Bronzee :-)

 

I går startet dagen med omgangssyke for snuppa og på kvelden var det min tur :-(

Men formen er heldigvis bedre allerede!

 

Jeg syntes dagene er vanskelige! Jeg blir tilbud julegodt og bakst overalt! Og der jeg jobber har de kake eller annet godt hver fredag! Men har klart og stå imot det meste! Jeg vet at begynner jeg så er det vanskelig og slutte!

 

Bronzee: tenk! I morgen kan vi feire 4 UKER uten sjokolade!!!!

 

Hvordan går det med dere andre?? Håper dere alle har det bra!

 

Godt du titter innom Mimi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Hei alle sammen :)

 

Denne uka har bare vært travel, så det er derfor jeg ikke har vært så aktiv. Har heller ikke troen på de beste resultatene, da det har blitt lite trening og litt ekstra kos med julebord og baking. Men i morgen er det mandag og alle fristelser skal gjemmes godt bort.

 

Jeg som ellers pleier å trene 5-6 ganger i uka har bare fått trent 2 ganger pga lange dager med praksis og oppgavskriving og mange planer på kveldene. Har også jobbet ekstra fredag, lørdag og søndag, så er ganske sliten. Det resulterer også i mindre trening og humøret er heller ikke helt på topp.

 

Jeg håper motivasjonen kommer tilbake, selv om det er mye som skal ordnes de siste dagene før jeg reiser hjem til kjære Norge for å feire jul :)

 

Så kjedelig med omgangssyke camkir, håber dere er over det værste og at formen snart er på topp igjen. :)

 

Skal vi inngå noen avtaler med hverandre i jula, så vi kan hjelpe hverandre med å holde oss fra de største fristelsene? Jeg tror ihvertfall jeg kan trenge litt hjelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som ellers pleier å trene 5-6 ganger i uka har bare fått trent 2 ganger pga lange dager med praksis og oppgavskriving og mange planer på kveldene.

Så kjedelig med omgangssyke camkir, håber dere er over det værste og at formen snart er på topp igjen. :)/>

 

Skal vi inngå noen avtaler med hverandre i jula, så vi kan hjelpe hverandre med å holde oss fra de største fristelsene? Jeg tror ihvertfall jeg kan trenge litt hjelp ;)/>

 

Formen er absolutt bedre nå HannaMontana :-) fått i meg mat og drikke men kjenner formen henger litt etter! Satser på at en god natts søvn gjør susen! Ikke så lett alltid og få tid til så mye trening man er vant til eller har lyst til!

 

Jeg blir ihvertfall med på noen smarte avtaler!! :-)

 

Måtte snike meg på vekta i dag tidlig etter gårsdagens/natta omgangssyke og for ett oppløftende tall :-) sukk...! Synd det ikke er reelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag!!

 

Vekta var utrolig snill i dag og viste bare 100 gram opp siden i går! Men etter helgas runde stemmer det jo absolutt ikke så jeg dropper dagens veiing og satser på ett mer reelt tall neste gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt som krysses kan for vektnedgang for dere alle sammen :-)

 

Og her har det nå gått 4 uker uten sjokolade!!! Jippi!! Vi var på juleavslutning for den største her i går og sjokolade kaka frista ikke engang! Fantastisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen idag viste hele -700 gram og jeg er hoppende glad :D Det viser at sjokoladekuttet som nå har vart i 4 uker sammen med deg Camkir har gitt resultater.

 

I tillegg har jeg jogget på tredemølle mer enn noengang, jeg har til og med økt hastigheten og intervallene. Fra å ikke like jogging til å MÅ bare ta meg en joggetur. Så denne uken har jeg jogget 4 timer + 1 time styrketrening:)) (+2 dager på hotell med hotellmat)

 

Camkir ikke kjekt med en økning, men det løsner nok snart, bra du er frisk igjen.Gratulere med 4 uker uten sjokolade, vi er veldig veldig flinke for dette har ikke vært lett.

 

HannaMontana jeg vil å være med å ta smarte valg i hele julen. Jeg føler det er slik jeg nå har levd i 4 uker etter sjokoladestansen og vil fortsette gjennom hele julen. Veldig kjekt om vi da er flere sammen om det.

 

Hvordan går det med dere andre? Kjekt om dere skriver litt :rolleyes:

 

Ha en fin uke med riktige valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Så flinke dere er! :) Og gratulerer med kjempebra resultat bronzee.

Jeg er ikke så veldig fornøyd, var på vekta i dag og har kun gått ned 0.1 kg, men så lenge jeg klarer å holde meg stabilt nå så er jo det bra. Jula blir en stor utfordring, men jeg er forberedt på en masse trening, og juleaften + 2. juledag er mine "fridager". Ellers skal jeg holde den sunne linjen :) Skal vi sette noen mål for trimpoeng, eller er det noen som er med på noen andre avtaler?

 

Jeg er virkelig imponert over sjokoladestoppen, og at dere fortsatt klarer å holde det etter 4 uker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! :)/> Og gratulerer med kjempebra resultat bronzee.

Jeg er ikke så veldig fornøyd, var på vekta i dag og har kun gått ned 0.1 kg, men så lenge jeg klarer å holde meg stabilt nå så er jo det bra. Jula blir en stor utfordring, men jeg er forberedt på en masse trening, og juleaften + 2. juledag er mine "fridager". Ellers skal jeg holde den sunne linjen :)/> Skal vi sette noen mål for trimpoeng, eller er det noen som er med på noen andre avtaler?

 

Jeg er virkelig imponert over sjokoladestoppen, og at dere fortsatt klarer å holde det etter 4 uker!!!

 

 

Takk for det HannaMontana og for deg må du tenke ned er ned og 100gr er bedre enn ingenting i disse juletider, vær stolt av det:)

 

Jeg skal trene mye i julen, jeg skal starte hver fridag med 45 minutters jogging intervall + 15min rokkering. Både julaften, 1.2.3.4.5.6.7.8. dagsjul. Men.... jeg tror at for meg ligger utfordringen i riktige valg med middag og kaker. Så kanskje vi kan avtale noe både på trening og mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Takk for det HannaMontana og for deg må du tenke ned er ned og 100gr er bedre enn ingenting i disse juletider, vær stolt av det:)

 

Jeg skal trene mye i julen, jeg skal starte hver fridag med 45 minutters jogging intervall + 15min rokkering. Både julaften, 1.2.3.4.5.6.7.8. dagsjul. Men.... jeg tror at for meg ligger utfordringen i riktige valg med middag og kaker. Så kanskje vi kan avtale noe både på trening og mat?

 

Ja, ned er ned :) Føler meg også mye bedre, syntes disse kiloene er vanskelig å få av, men 1 kg siden jeg startet er jeg da fornøyd med.

 

Ja, jeg syntes vi skal avtale noe med begge deler. Du er da ihvertfall ivrig på treningen kan jeg se bronzee. Jeg har planer om å trene hver dag også. Eneste dagen som blir litt vanskelig er juleaften, da går jeg av nattevakt og kommer til å sove fram til vi skal samles med familien, så skal jeg på nattevakt igjen på kvelden. Men bortsett fra det så skal jeg klare det. 3 x styrke og 3 x kardio + en dag "restitusjon" ala skitur eller anna morro! :)

Maten kommer til å være som en vanlig uke bortsett fra juleaften og 2. juledag da det er mye tradisjonsmat og litt "ekstra" men det får også holde.

 

Tenker også å sette noen nyttårsforsetter, og starte det nye året med noen gode mål fra start. Bl.a. sjokoladestopp 100% i tillegg til store begrensninger på ost. ;)

Vil også se om jeg kan finne en variert og god kost som hver dag gir et godt kaloriunderskudd :)

 

Håper dere også vil være aktive her i julen. Trenger ikke å skrive så mye, men kom med oppdateringer på det som går bra og det som er litt vanskelig så kan vi backe hverandre opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ned er ned :)/> Føler meg også mye bedre, syntes disse kiloene er vanskelig å få av, men 1 kg siden jeg startet er jeg da fornøyd med.

 

Ja, jeg syntes vi skal avtale noe med begge deler. Du er da ihvertfall ivrig på treningen kan jeg se bronzee. Jeg har planer om å trene hver dag også. Eneste dagen som blir litt vanskelig er juleaften, da går jeg av nattevakt og kommer til å sove fram til vi skal samles med familien, så skal jeg på nattevakt igjen på kvelden. Men bortsett fra det så skal jeg klare det. 3 x styrke og 3 x kardio + en dag "restitusjon" ala skitur eller anna morro! :)/>

Maten kommer til å være som en vanlig uke bortsett fra juleaften og 2. juledag da det er mye tradisjonsmat og litt "ekstra" men det får også holde.

 

Tenker også å sette noen nyttårsforsetter, og starte det nye året med noen gode mål fra start. Bl.a. sjokoladestopp 100% i tillegg til store begrensninger på ost. ;)/>

Vil også se om jeg kan finne en variert og god kost som hver dag gir et godt kaloriunderskudd :)/>

 

Håper dere også vil være aktive her i julen. Trenger ikke å skrive så mye, men kom med oppdateringer på det som går bra og det som er litt vanskelig så kan vi backe hverandre opp!

 

 

Bra HannaMontana da har vi en avtale:) kjekt om flere vil være med.

Ja jeg vil være innom her i julen og, ikke hver dag men innom:)

For meg blir det julaften, 1. og 2.dag + nyttårsaften som blir mat utfordringene, derfor er det viktig å trene disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen idag viste hele -700 gram og jeg er hoppende glad :D/> Det viser at sjokoladekuttet som nå har vart i 4 uker sammen med deg Camkir har gitt resultater.

 

I tillegg har jeg jogget på tredemølle mer enn noengang, jeg har til og med økt hastigheten og intervallene. Fra å ikke like jogging til å MÅ bare ta meg en joggetur. Så denne uken har jeg jogget 4 timer + 1 time styrketrening:)) (+2 dager på hotell med hotellmat)

 

 

Hei.

Koselig at du stakk innom en tur.

Ja, du har virkelig vært flink.

Ikke sjokolade, og så mye trening du får til i førjulstiden da.

 

Gratulere med de 2 kg ned.

Nærmer seg mål da og håper du blir med i vårt forum når målet er nådd.

 

Riktig god jul til deg og lykke til med utforingene.

 

Kanskje noe av dette kan være til litt nytte??

 

http://iform.nu/kosthold/sunn-vekt/vekttips-tips-til-a-holde-vekten-i-jula-julen

 

"Snakkes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag med en fin start på dagen nemlig trening i form av step/styrke på treningssenteret. Etter å ha jogget endel i det siste merket jeg at de vektene jeg pleier å ha på i styrkedelen var blitt utrolig lett mao jeg må øke tyngden på vektene. Da har jeg i tillegg til vektreduksjon og sjokoladestans blitt sterkere:)

 

Min kjære mor har laget delfiakake til meg som hun gjør hvert år. Nå er det 2 uker siden hun var med den og den ligger fint innpakket i kjøleskapet helt urørt:). Jeg elsker (elsket) delfiakake (sikkert fordi det også er sjokolade) Dette er en STOR utfordring for meg. Jeg bestemte meg før jeg fikk den at den skulle rett i kjøleskapet og ikke ses på engang. Vi skal være veldig mange gjester her hos oss på julaften så jeg satser på at den blir nesten spist opp da.

 

Mitt mål på julaften og de dagene vi blir servert kaker er å styre unna de som inneholder sjokolade. Jeg vil i tillegg begrense meg og spise sent og lite. Vi er jo så gode å mette etter julematen likevel.

 

Ha en fin førjulstid alle sammen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Så er julekosen og julejobbingen igang, men også juletreningen :) Tjohoo! Nå nærmer det seg den store kvelden. Gleder meg masse, og det er såå godt å komme hjem til familien og jul eller lange forsinkelser i København i går.

 

Hadde fått vite på melding at jeg skulle jobbe dagen i dag, jeg sto opp tidlig og dro på jobb, for å få vite at jeg hadde fått feil info og først skulle jobbe kveld. Så jeg dro hjem, fikk sovet 1.5 t mer og dro på trening med en fantastisk styrkeøkt. Herlig, og har vært på jobb i kveld. I morgen skal jeg nyte å sove lenge, styrketrene og løpe så på nattevakt de neste to nettene. Mye god mat som frister, så blir vanskelig å holde seg unna fristelsene, men skal gjøre mitt beste.

 

GOD JUL ALLE SAMMEN! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var juledagene over. Det ble 3 dager med noe tullespising dvs feil klokkeslett på måltidene og dermed litt mat innimellom + selvfølgelig feitere og tyngre mat. Det positive er at jeg har tatt meg tid til å trene hver dag fra første fridag som var forrige torsdag.

 

Det ble 3 dager med kondisjon + styrke og resten med kondisjon i form av intervaller på tredemølle + rokkeringen.

 

Idag er en "normaldag" men fridag og litt bytting av presanger, treningen er allerede unnagjort.

 

Håper dere andre har hatt en fin jul med god mat og riktige valg.

 

Husk at det er ikke mellom jul og nyttår vi legger på oss, men mellom nyttår og jul :rolleyes:

 

Min neste veiedag blir tirsdag 8.januar i uke 2. Da håper jeg at alle dere andre som var med i dette forumet fra starten av fortsatt er med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til alle sammen :) Håper dokke har hatt ei strålande jul så langt :)

 

Her har det vore fleire veker med mykje på programmet, og lite tid til anna enn familien og juleforberedelsar. Det vart ikkje tid til trening eller å stikke innom forumet. I tillegg fekk eg magesjuke (eg som nesten aldri får sånt), og det første til dårleg form i nesten ei heil veke :( Har likevel fått vegd meg og resultatet ser slik ut:

3. des: 87,9

10. des: 87,1

17. des: 87,1

24. des: 87,4

 

Har stort sett gått rette vegen :) No i jula har eg nok tatt litt pause frå arbeidet med vektnedgangen. Målet er å vere under 88 kilo 7. januar :)

 

Har endeleg fått tid til å trene litt igjen :) 65 min stavgang (2,7 TP) på onsdag og 1 time langrenn (3,5 TP) i dag. Heilt utruleg kor mange trimpoeng langrenn gir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste veiedag blir tirsdag 8.januar i uke 2. Da håper jeg at alle dere andre som var med i dette forumet fra starten av fortsatt er med:)

Eg er i alle fall klar for ny dyst i det nye året :) Lykke til med veginga 8. januar :)

 

Eg har ingen store forhåpningar om nedgang til nyttårsaftan som er mi neste veging, men skal likevel vege meg og rapportere kor ille det har blitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff, jeg har spist sjokolade og kjenner nå at jeg ikke klarer å slutte. Dag 3 med sjokolade nå og vekten viste oppgang (selvsagt)

Frem og tilbake like langt for min del.

 

Jeg trener hver morgen og bestemmer meg der og da for at idag skal jeg klare det, begynner med å finne noen søte erstatninger sånn etter lunch for så å gli helt ut til å hive inn delfiakake-rester,kransekake-rester osv.

 

Jeg er nødt for å innstille meg noen dager nå pånytt og sier nå at 1.januar skal jeg IGJEN slutte å spise sjokolade. Ny start, nytt år, nye muligheter. Er det flere her inne på tråden som blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mål er også å starte på nytt 1. januar. Då er det tilbake til dei gode vanene og godteri kun i helga! Sjokoladestopp funker ikkje heilt for meg, men veit at eg kan vere flink i vekene. Syns dokke er kjempeflinke som klarer å slutte heilt :)/> For min del må eg finne fram til dei gode vanene eg kan halde over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Nå er det bare noen timer igjen av dette året, og de gode vanene jeg hadde før jul skal bare fortsette. Det har vært mye god mat og en hel del julegodt nå, men det er ikke noe som skal fortsette. Det har selvfølgelig vist seg på vekten at jeg ikke har vært så flink, så neste veiedag for meg blir også 8. januar.

 

Treningen har gått veldig bra, og jeg har kun hatt treningsfri på juleaften for da ble det rett og slett ikke tid. Det har gått mye i styrketrening, og det har vist positive utslag på forbrenningen og ikke minst musklene.

 

Jeg har et håp om å komme ned på 60 kg i løpet av de neste månedene, men klarer jeg det ikke på egenhånd så blir det nok et kurs i løpet av våren.

 

Håper dere andre fortsatt er med i det nye året. :)

Godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som vi alle har spist og kost oss i julen og det skal vi jo også gjøre, det er bare så dumt at det viser så altfor godt igjen på vekten. Men jeg har og tro på at ved å trø til med de gode vanene vi hadde før jul så fyker det vi har lagt på oss i julen like fort av igjen

:rolleyes:

 

Takk for godt følge her i denne tråden i året 2012, ha en fin nyttårskveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

og Godt nytt år.

Og lykke til med de siste kiloene.

 

Bronzee - Da har jeg avsluttet ditt forum. Gleder meg til å se deg på mitt HV forum utpå året.

 

Etterhvert som dere kommer i mål, håper jeg å se flere av dere andre ute på mitt forum på HV, også.

 

Nok en gang,

GOdt nytt år

og lykke til i 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...