Gå til innhold

Trenger noen aktive som kan slå følge


Gjest camkir
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og når vi har taco så klarer jeg nå endelig og holde meg til enten en lefse eller ett skjell (tubs)!

Kjenner det sitter mye i hodet, så nok og jobbe med! Kjenner jeg gleder meg til og slutte og spise sjokolade sammen med dere :D

Supermotivert for mandagen!

 

Nå er det sofa- og kosetid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med mye aktivitet her inne!

 

I dag har jeg hatt en litt "rar" dag matmessig! Sen frokost og dugnad hele dagen. Kun en bolle og kaffe der. Så pizza (2 biter hjemmelaget)hos noen venner. Litt nøtter og 3-4 sjokoladebiter etterpå. En bolle når jeg kom hjem igjen. That's it! Pleier ikke å spise så lite altså. Satser på en bedre matdag i morgen. Har vanligvis litt sunnere matrutiner når jeg er hjemme ;) Ut på tur har jeg også tenkt meg i morgen - uansett vær!

 

Har forresten veiedag på tirsdager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært bra med en samleliste Camkir, lettere å følge hver enkel da:)

 

Jeg starter også for fullt med sjokoladeSTOPP fra mandag av, jeg trappet ned igår og klarte meg ikke helt uten. Tror det kan være lurt å innstille hodet noen dager på at mandag er det full stopp. Bra vi er flere sammen om det:) Takk for tips med frukt og bær med vaniljekesam på:) Jeg har ofte bær eller druer med vaniljesaus over og det hjelper/demper sjokoladetrangen. (ihverfall for en stund)

 

Er det noen som har god erfaring med krom? Må vi ta mer en anbefalt dose for at det skal virke? Jeg har som sagt prøvd med anbefalt dose flere ganger over lengre tid men uten virkning.

 

Hørtes lurt ut å være stapp mett på grønnsaker Mimi og tenke slik du beskriver. Det gjelder om å være 100% fokusert hele døgnet.

 

Jeg registrerer ikke mat her inne pga jeg synes og det er for mye arbeid, men jeg husker (tror jeg) sånn ca hvor mye et brødskive/knekkebrø og middagsmat var da jeg engang registrerte dette. Jeg tok 2 internettkurser for noen år tilbake og studerte og leste GR-boken veldig godt. Lurer litt i den av og til.

 

Idag har jeg gangsperr i hele kroppen etter at jeg øket vektmengden på styrketreningen fredag,føles egentlig litt godt og. Stiv og støl i ben,armer og bak:)

 

Jeg har veiedag tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg har 5 kg igjen å gå ned, da er jeg egentligt fornøyd. Er 25 år, har to barn, jobber i barnehage.

Min startvekt nå er 63,8 kg, og målet er 59 kg. Er 157 cm høy.

 

Har kronisk beinhinnebetennelse, så kan ikke trene for mye,men skal prøve å gå en del turer, og har en rockering som står å samler støv på kottet.

Skal registrere maten jeg spiser, og drikke mye mere vann.

Nå drikker jeg mest pepsi Max. Tror det er bedre med vann, eller hva?

Jeg trenger et spark bak ang dette, så kjekt om jeg kan få bli med dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy og komme inn og se alle svarene siden i går! Enig med deg Vimseberta! En aktiv tråd er alfa og omega :)

 

Godt vi er klare for sjokostopp fra i morgen Bronzee :D Dette blir bra! Jeg har flere ganger prøvd krom, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke syntes det hjelper noen ting... Men og spise eple med kanel på, eller bær og frukt med vaniljekesam på det demper søtsuget veldig! Så det kjøpte jeg inn i går, klar til og bruke når eventuelt søtsuget melder seg i dag eller i morra :)

 

Og velkommen til deg mette86! Håper vi kan holde hverandre gående her inne! Og rockering er helt supert! Jeg bruker det annenhver dag!

 

Her har jeg tatt på meg tøyet og er klar for og gå meg en laaang tur i solskinnet!

 

Ønsker dere alle sammen en super flott søndag!!

 

Jeg ser at de fleste har veiedag her på tirsdag? Lurer på om jeg skal tviholde litt på mandagen allikevel! Det betyr jo at jeg ikke kan skeie ut noe særlig iløpet av helga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - moro med en tråd som lever :) Velkommen til mette86. Du gjør helt sikkert lurt i å kutte ut pepsi max, jeg tror man gjør lurt i å kutte ut så mange kunstige søtningsstoffer så mulig. Jeg mistenker dem for å trigge søtsuget og ha negativt påvirkning på blodsukkeret vårt.

 

Fint hvis noen har lyst til å lage en oversikt. I tillegg så anbefaler jeg å ha en "signatur" på profilen sin med startvekt, nåværende vekt og mål, slik som flere allerede har. Da er det lettere å følge hverandres utvilking uten å måtte bla tilbake og lese gamle innlegg. I tillegg har man selv oversikt over sin egen vektkurve. Jeg synes det er veldig kjekt!

 

Jeg hadde også en rar matdag i går, egentlig med litt lite kalorier (jeg ble jo så inspirert herinne, så jeg kutte jammen meg ut å spise sjokolade i går jeg også ;)), men jeg rørte meg jo ikke av flekken heller da (stillesittende jobbing), så jeg tror ikke jeg led noen nød akkurat.

 

Ang. krom, så signerer jeg camkir. Har prøvd det flere ganger uten nevneverdig effekt. Penger ut av vinduet for min del.

 

Jeg hadde også veiedag mandag, men jeg synes ofte den ble litt vel påvirket av helgen, så tirsdag er en mer stabil veiedag for meg. For øvrig gjør det ingenting at dt er forskjellige veiedager. Det er bare fint med jevnlig aktivitet herinne.

 

Ellers kom jeg på at jeg veide meg forrige mandag, etter en jentetur vel og merke, og da veide jeg jammen meg 72,2. Det er helt sikkert et "blaff", for så mye veier jeg ikke, men jeg lar det være min startvekt allikevel. Så følger jeg meg trygg på en god start.. hahha :D Snakk om å lure seg selv! Neida, men jeg vet at kommende uke blir vanskelig, så jeg må ha litt å gå på rent mentalt :)

 

Nå: tur i det fine været. Ønsker dere en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - moro med en tråd som lever :) Velkommen til mette86. Du gjør helt sikkert lurt i å kutte ut pepsi max, jeg tror man gjør lurt i å kutte ut så mange kunstige søtningsstoffer så mulig. Jeg mistenker dem for å trigge søtsuget og ha negativt påvirkning på blodsukkeret vårt.

 

Fint hvis noen har lyst til å lage en oversikt. I tillegg så anbefaler jeg å ha en "signatur" på profilen sin med startvekt, nåværende vekt og mål, slik som flere allerede har. Da er det lettere å følge hverandres utvilking uten å måtte bla tilbake og lese gamle innlegg. I tillegg har man selv oversikt over sin egen vektkurve. Jeg synes det er veldig kjekt!

 

 

Enig med deg der Mimi! Tror kunstige søtningstoffer ikke gjør noe bra for kroppen vår! Her holder jeg meg unna alt med kunstige søtningstoffer i! Skal jeg først ha noe så går jeg for ekte :D , men bare litt!

 

Signatur? Må jammen prøve og se om jeg klarer og få det til! Var en lur ide det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der Mimi! Tror kunstige søtningstoffer ikke gjør noe bra for kroppen vår! Her holder jeg meg unna alt med kunstige søtningstoffer i! Skal jeg først ha noe så går jeg for ekte :D , men bare litt!

 

Jeg og. Og så slår jeg et slag for stevia! Her er Vimsa eksperten skal jeg hilse å si. Jeg handler etter hennes anbefalinger på nett i USA :)

 

Signatur? Må jammen prøve og se om jeg klarer og få det til! Var en lur ide det!

 

Det klarte du jo fint *applaus* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lurt i meg litt sjokolade i dag,huff av meg, men i morgen da er det stopp. Skal kun spise litt sjokolade på lørdager. Men hva drikker dere viss dere ikke drikker Brus? Jeg høres sikkert helt teit ut, men jeg har blitt ganske hektet på pepsimax, men får prøve å hive meg på vann istedenfor. :)

 

Har ihvertfall en god plan, så håper at jeg klarer å spise vanlig mat, men i normale mengder, og prøve å spise sunt, og grønnsaker å frukt.

Men jeg registrerer jo maten på greteroede, men hva er frimerker? det står ikke noe om det noen plass? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva drikker dere viss dere ikke drikker Brus? Jeg høres sikkert helt teit ut, men jeg har blitt ganske hektet på pepsimax, men får prøve å hive meg på vann istedenfor. :)

 

Jeg er ikke noe flink til å drikke i det hele tatt. Drikker mye te og altfor lite vann. Drikker litt melk også, som naturligvis føres opp og teller på dagsregnskapet. Brus drikker jeg ikke i det hele tatt (skal det boble skal det være champagne! ;) ), så det er lett for meg å si at du bare må slutte.

 

Hvis du googler pepsimax + avhengig får du veldig mange treff, så det er nok et vanlig problem. Kombinasjonen av kunstig sukker og koffein gjør det vanskelig å slutte, men ikke umulig :) Du bør selvfølgelig drikke vann som du selv sier, men du er mulig du "bør" få i deg litt kaffe også for å ikke få vondt i hodet.

 

Ang. frimerker så tror jeg ett firmerke = 25 kcal som du kan bruke på "nei-ting" som feks sjokolade eller chips. Du kan velge om du vil spre dem utover uka, eller samle dem opp til feks lørdag. Det er noen damer her som har gått på kurs, som helt sikkert kan si mer om dette. Jeg er ikke helt stø kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - moro med en tråd som lever :) Velkommen til mette86. Du gjør helt sikkert lurt i å kutte ut pepsi max, jeg tror man gjør lurt i å kutte ut så mange kunstige søtningsstoffer så mulig. Jeg mistenker dem for å trigge søtsuget og ha negativt påvirkning på blodsukkeret vårt.

 

Fint hvis noen har lyst til å lage en oversikt. I tillegg så anbefaler jeg å ha en "signatur" på profilen sin med startvekt, nåværende vekt og mål, slik som flere allerede har. Da er det lettere å følge hverandres utvilking uten å måtte bla tilbake og lese gamle innlegg. I tillegg har man selv oversikt over sin egen vektkurve. Jeg synes det er veldig kjekt!

 

Jeg hadde også en rar matdag i går, egentlig med litt lite kalorier (jeg ble jo så inspirert herinne, så jeg kutte jammen meg ut å spise sjokolade i går jeg også ;)), men jeg rørte meg jo ikke av flekken heller da (stillesittende jobbing), så jeg tror ikke jeg led noen nød akkurat.

 

Ang. krom, så signerer jeg camkir. Har prøvd det flere ganger uten nevneverdig effekt. Penger ut av vinduet for min del.

 

Jeg hadde også veiedag mandag, men jeg synes ofte den ble litt vel påvirket av helgen, så tirsdag er en mer stabil veiedag for meg. For øvrig gjør det ingenting at dt er forskjellige veiedager. Det er bare fint med jevnlig aktivitet herinne.

 

Ellers kom jeg på at jeg veide meg forrige mandag, etter en jentetur vel og merke, og da veide jeg jammen meg 72,2. Det er helt sikkert et "blaff", for så mye veier jeg ikke, men jeg lar det være min startvekt allikevel. Så følger jeg meg trygg på en god start.. hahha :D Snakk om å lure seg selv! Neida, men jeg vet at kommende uke blir vanskelig, så jeg må ha litt å gå på rent mentalt :)

 

Nå: tur i det fine været. Ønsker dere en fortsatt fin søndag!

 

 

Ja enig, det er kjekt med både signatur og en oversikt over oss alle:))

 

Jeg har som sagt heller ikke hatt noen virkning av krom for søtbehovet.

Det blir spennende nå fremover å teste hvordan jeg/vi kan tilfredstille søtbehovet best mulig UTEN sjokoladen. Tenk om vi om et halv år kan si "jeg er sjokoholiker men jeg spiser ikke sjokolade lengre":))))

 

Følte og at mandagen var en litt feil veiedag, men samtidig ble det full skjerpings i helgen da, men holder en knapp på tirsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag !!

 

Så var det "dommen" da jenter.. Vekta viste 77,8 dvs 0,4 kilo ned :) Er fornøyd med det, siden jeg vet det ble litt for mange frimerker i helga.. rødvin både fredag og lørdag..

 

Men det aller viktigste er at jeg har kommet i gang med treningen !! Det ble 3 besøk på treningsenteret, og kjenner det i lårene etter puls step timen på lørdagen ennå...

Det er faktisk herlig å være igang igjen jenter :)

 

Målet uka her er å fortsette med å spise riktig,drikke mye vann, trene og klare å holde meg til riktig antall/kcal frimerker ;)

 

Men hvordan lager dere en signatur ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hvordan lager dere en signatur ??

 

Hei storesøster!

Du trykker deg inn på "Min profil"

Deretter finner du en lilla knapp hvor det står "Rediger min profil"

Når du har trykket på denne kommer du inn og får forskjellige valg. Endre avatar, endre bilde, og ENDRE SIGNATUR!

Trykk på denne og skriv det du vil, max 4 linjer tror jeg, og lagre!

 

Du skal nå ha en signatur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott start storesøster. Deilig å kjenne gangsperr når vi vet det gjør oss sterkere.

 

For å lage signatur går du inn på "min profil" rød linje øverst, deretter "rediger min profil" (lilla til høyre), tilslutt "endre signatur"

 

Jeg har fått jogget intervall på tredemølle idag 45 minutter. 3 minutter rask gange og 3 minutter jogging, ble god og svett. Idag blir det i tillegg trening med personlig trener som jeg har bestilt, har tenkt på det lenge pga det kan være fint å få tips og gode råd på veien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var det tid for veie og måledag her! Ikke mye oppløftende, men herifra kan det forhåpentligvis bare bli bedre :D

 

Vekta viste 67.8

Jeg kjenner at jeg allerede sliter med og ikke spise sjokolade, men prøver og huske alt jeg har lært og lest her inne, og bruker det hver gang jeg har lyst på sjokolade! Og jeg har i tillegg lovet Bronzee og slå følge med henne så da kan jeg jo ikke spise noe ;)

 

Her tilbringes dagen hjemme med to syke barn! Ett eget og ett lånt! Håper de holder meg så i ånde at jeg ikke rekker og tenke på sjokolade engang :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goddag damer!

 

Grattis med fin start, storesøster! Og så flinke dere er til å trene alle sammen. Imponert over at du starter dagen med trening, bronzee. Her har jeg MYE å hente. Jeg har engentlig alltid vært relativt sporty og har levd altfor lenge på at jeg tidligere var i god form... Var ute i går, men bortsett fra det har vel ikke akkurat treningstøyet mitt blitt utsatt for den helt store slitasjen de siste månedene B) Er redd for at grunnen til at jeg har holdt meg ganske stabil i vekt den siste tiden like mye skyldes at jeg har mistet noe muskelmasse... Buksene mine kjennes nemlig en anelse trangere i livet :unsure:

 

Jeg snikveide meg idag, og vekta viste i grunnen altfor lite (I know, det høres en anelse teit ut!), tror den bærer preg av at jeg har hatt en uvanlig lite matrik helg... tror rett og slett jeg er litt tom. Får se om tallet er litt mer realistisk i morgen. Ellers kan jeg raskt begynne å bekymre meg for neste ukes tall med en gang, haha... snakk om å ta sorgene på forskudd!

 

Lykke til med sjokoladetragen og stell av syke barn, camkir. Heia heia. Et av mine triks når søtsuget blir for stort er mager cottage cheese med litt syltetøy. Det er som dessert for meg.Mmm...

 

Ønsker dere en fortsatt fin dag. Jeg kommer innom og rapporterer i morgen.

 

PS kjekt med signatur - og signaturoppskrift for dem som ikke har fått laget seg en ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var det tid for veie og måledag her! Ikke mye oppløftende, men herifra kan det forhåpentligvis bare bli bedre :D/>

 

Vekta viste 67.8

Jeg kjenner at jeg allerede sliter med og ikke spise sjokolade, men prøver og huske alt jeg har lært og lest her inne, og bruker det hver gang jeg har lyst på sjokolade! Og jeg har i tillegg lovet Bronzee og slå følge med henne så da kan jeg jo ikke spise noe ;)/>

 

Her tilbringes dagen hjemme med to syke barn! Ett eget og ett lånt! Håper de holder meg så i ånde at jeg ikke rekker og tenke på sjokolade engang :rolleyes:/>

 

 

Ja det har du, lovet å slå følge, vi skal klare det. Nå kjenner jeg og at trangen melder seg, selv om jeg har spist/spiser små men ofte måltider. Det er ofte de første 3 dagene som er de verste. Vi får bare stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tøff time med personlig trener, vil nok kjenne den utover i uken vil jeg tro.

 

Supert om vi alle skriver høyde,alder,ønskevekt osv under signatur, det er alltid kjekt å se hvordan andre tenker i forhold til høyde og vekt osv:)

 

Ja Mimi jeg er en morgentrener og det er positivt, men derimot er det veldig tungt/sjelden jeg orker trene om kveldene. Målet/planen er derfor å komme meg ut på en gåtur om kvelden 1-2 kvelder i uken. Jeg jobber deltid og har derfor mulighet til morgentrening noen dager pr.uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert om vi alle skriver høyde,alder,ønskevekt osv under signatur, det er alltid kjekt å se hvordan andre tenker i forhold til høyde og vekt osv:)

 

Det skal jeg få på plass. Du er klar over at du ikke har noen signatur selv i det hele tatt? Jeg ser den i alle fall ikke. Tenkte bare å nevne det, siden du både oppfordrer til bruk og deler ut oppskrift - så da høres det liksom ut som du har en :)

 

Pleier du å trene med PT? Og hva er erfaringen? Høres ut som om du fikk kjørt deg litt i alle fall. You go girl! Jeg er mektig imponert :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at du ikke har noen signatur selv i det hele tatt? Jeg ser den i alle fall ikke. Tenkte bare å nevne det, siden du både oppfordrer til bruk og deler ut oppskrift - så da høres det liksom ut som du har en :)/>

 

Så snålt... jeg oppdaget nettopp at jeg ser signaturen din på side 1, men ikke på side 2 og 3. Er det bare jeg som har det sånn? Jeg ser de andre signaturene altså...

 

:blink::blink::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snålt... jeg oppdaget nettopp at jeg ser signaturen din på side 1, men ikke på side 2 og 3. Er det bare jeg som har det sånn? Jeg ser de andre signaturene altså...

 

:blink:/> :blink:/> :blink:/>

 

Hmmmmm..... :unsure:

Jeg ser den heller ikke på side 2 eller 3....Kun på side 1 :)

Ser jeg må inn og rette litt på min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bronzee
  • camkir - 67.8
  • mette86
  • Mimi
  • OleBrum
  • Storesøster
  • Vimseberta

 

Jeg er ingen ekspert her inne og klarer ikke og få til en ordentlig tabell...? Noen som gjør det? :blink:

Skrev opp denne imens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 47

Vekt: 67.8 kilo

Midjemål: 83 cm

 

Mål for kommende uke:

 

* Forandre tankegangen... IKKE spise sjokolade selv om jeg har en dårlig dag, eller bare har lyst på :)

* Få en treningsrutine...

* Kaste ALL sjokolade som er i hus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg få på plass. Du er klar over at du ikke har noen signatur selv i det hele tatt? Jeg ser den i alle fall ikke. Tenkte bare å nevne det, siden du både oppfordrer til bruk og deler ut oppskrift - så da høres det liksom ut som du har en :)/>

 

Pleier du å trene med PT? Og hva er erfaringen? Høres ut som om du fikk kjørt deg litt i alle fall. You go girl! Jeg er mektig imponert :rolleyes:/>

 

 

Hei. Jo jeg har signatur, men jeg aktiverer den ikke hver gang jeg svarer, og akkurat nå holder jeg på å lage en ny med en ny start. Hviss du ser på tidligere innlegg så har jeg signaturen med:)Jeg kan legge den med nå litt uferdig da men da ser du den:)

 

Nei det er første gang jeg prøver PT, har kun kjøpt 3 timer. Jeg trener som regel i sal på forskjellige timer som step - styrke - pulse - zumba - MRL - bozu - pilates - yoga - intervall ol. Liker best å være på timer med instruktør, men hadde nå lyst å prøve PT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...